Wel een realist, verbieden helpt niet, dat werkt alleen maar averechts. Maar polarisatie? Zou dat echt werken?quote:Je bent tegen een verbod op het Vlaams Blok, maar welke strategie moet er dan wel worden gevolgd om het Blok te bekampen?
Als het Blok nu verboden wordt, krijg je hier binnen de kortste keren een paramilitaire beweging die bommen legt. Daarvoor is het dus te laat. Als je zo'n partijen wil verbieden, moet je dat vanaf het begin doen. Maar zelfs daar ben ik niet echt een voorstander van, behalve misschien om partijen die echt uitgesproken fascistisch zijn aan banden te leggen. Het Blok moet je bekampen met het zelfde militantisme als zij maar dan wel vanuit een andere ideologische invalshoek. Blijf dus niet op het niveau van wat onnozele voorstellen à la Stevaert, maar durf structureel te werken. Maar ik zie geen enkele partij in staat om dat te doen. Het Blok zal gewoon nog verder groeien.”
Ben benieuwd wat jullie te zeggen hebben.quote:Wat kunnen organisaties en bewegingen dan doen?
Polariseren! Je stemt op het Blok? Ok fijn, dan ben je mijn vijand. Donder dus maar op met je discours over misnoegdheid en ontevredenheid. De betuttelende houding tegenover de kiezers van het Blok is totaal onaanvaardbaar. Ik verwacht ook van de polarisatie niet meteen een oplossing. Het kan wel tot een crisis leiden. Maar dit soort situaties kan je ook nooit oplossen zonder zware crisis. Maar ik geef toe: ik ben pessimistisch.”
jepquote:Op zondag 22 augustus 2004 14:52 schreef Kozzmic het volgende:
DyabAls in Dyab Abou Jahjah
![]()
hij bedoelt als VB weg is ontstaat er vrij baan voor zijn partij?quote:Op zondag 22 augustus 2004 14:49 schreef Internationalist het volgende:
Volgens Dyab:
"Je bent tegen een verbod op het Vlaams Blok, maar welke strategie moet er dan wel worden gevolgd om het Blok te bekampen?
Als het Blok nu verboden wordt, krijg je hier binnen de kortste keren een paramilitaire beweging die bommen legt. Daarvoor is het dus te laat. "
Denk dat veel kiezers misleid worden. Kan niet geloven dat zó'n groot deel van Antwerpen op racisten stemt.quote:Op zondag 22 augustus 2004 14:56 schreef Mirage het volgende:
Waarom het Vlaams Blok klein krijgen ?
Ja, de vraag is hoe?quote:Als je het eng vindt zorg je maar dat de burger geen reden meer heeft óm het te willen/ nodig te hebben/ vinden.
Zegt toch niemand?quote:Het zou imo niet kloppen als een partij weggevaagd zou worden door hogerhand omdat ze
zich er niet in kunnen vinden.
Als je weinig aanhang hebt, heb je geen recht van spreken?quote:Op zondag 22 augustus 2004 14:58 schreef Hayek het volgende:
net alsof jahjah recht heeft van sprekenhij heeft praktisch 0 aanhang en VB is een van de grootste partijen van belgië
jaquote:Op zondag 22 augustus 2004 15:06 schreef Internationalist het volgende:
Als je weinig aanhang hebt, heb je geen recht van spreken?
ik noem me helemaal nixquote:edit en dat noemt zich internationale kapitalist die vrijheid hoog in het vaandel heeft![]()
Bekrompen.quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:08 schreef Hayek het volgende:
[..]
ja
Oh je sig is ironisch bedoeld? Gelukkig maar.quote:ik noem me helemaal nix
quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:11 schreef Internationalist het volgende:
Bekrompen. realistisch
neequote:Oh je sig is ironisch bedoeld?
eigen graf graven? ze worden elke verkiezing groter..quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:15 schreef D-FENS het volgende:
Laat ze vooral hun onzin zoveel mogelijk uitkramen. Graven ze hun eigen graf.
net alsof CD te vergelijken is met VBquote:Niemand heeft tenslotte meer schade aangericht voor de Centrum Democraten dan Janmaat zelf destijds.
Hoe worden ze misleid dan ?quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:00 schreef Internationalist het volgende:
[..]
Denk dat veel kiezers misleid worden. Kan niet geloven dat zó'n groot deel van Antwerpen op racisten stemt.
[..]
Ah, democratie !quote:Je stemt op het Blok? Ok fijn, dan ben je mijn vijand.
Als jij weet dat het 'racisten' zijn, dan zullen de andere Belgen dat ook wel weten toch? Of zijn jullie echt zo domquote:Op zondag 22 augustus 2004 15:00 schreef Internationalist het volgende:
[..]
Denk dat veel kiezers misleid worden. Kan niet geloven dat zó'n groot deel van Antwerpen op racisten stemt.
Je bedoelt een partij die minimaal alle moslims maar het liefst alle allochtonen het land uit wil hebben. Dat mag je gewoon zeggen hoor. Als politieke partij is het echter nogal illegaal.quote:Op zondag 22 augustus 2004 18:39 schreef dyna18 het volgende:
Ik wou dat we een partij als VB in Nederland hadden. Niet een zooitje ongeregeld dat na 2 jaar ruzie weer uit elkaar valt maar voor de verandering eens een echte goed georganiseerde rechtse partij die niet bang is te zeggen waar het op staat.
Wat bedoel je dan, welke dingen durf je niet te zeggen ?quote:Op zondag 22 augustus 2004 18:48 schreef dyna18 het volgende:
Nope, dat bedoel ik niet.
Ja, maar waar staat het nou op en wat durft niemand hardop te zeggen ?quote:Op zondag 22 augustus 2004 19:03 schreef dyna18 het volgende:
Lees de standpunten op vlaamsblok.be maar na zou ik zeggen. Het wordt tijd dat er ook in Nederland weer iemand opstaat die hardop durft te zeggen waar het op staat en de problemen echt bij de bron durft aan te pakken (ipv symptoombestrijding)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |