abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21464851
Volgens Dyab:
quote:
Je bent tegen een verbod op het Vlaams Blok, maar welke strategie moet er dan wel worden gevolgd om het Blok te bekampen?

Als het Blok nu verboden wordt, krijg je hier binnen de kortste keren een paramilitaire beweging die bommen legt. Daarvoor is het dus te laat. Als je zo'n partijen wil verbieden, moet je dat vanaf het begin doen. Maar zelfs daar ben ik niet echt een voorstander van, behalve misschien om partijen die echt uitgesproken fascistisch zijn aan banden te leggen. Het Blok moet je bekampen met het zelfde militantisme als zij maar dan wel vanuit een andere ideologische invalshoek. Blijf dus niet op het niveau van wat onnozele voorstellen à la Stevaert, maar durf structureel te werken. Maar ik zie geen enkele partij in staat om dat te doen. Het Blok zal gewoon nog verder groeien.”
Wel een realist, verbieden helpt niet, dat werkt alleen maar averechts. Maar polarisatie? Zou dat echt werken?

nog een quootje:
quote:
Wat kunnen organisaties en bewegingen dan doen?
Polariseren! Je stemt op het Blok? Ok fijn, dan ben je mijn vijand. Donder dus maar op met je discours over misnoegdheid en ontevredenheid. De betuttelende houding tegenover de kiezers van het Blok is totaal onaanvaardbaar. Ik verwacht ook van de polarisatie niet meteen een oplossing. Het kan wel tot een crisis leiden. Maar dit soort situaties kan je ook nooit oplossen zonder zware crisis. Maar ik geef toe: ik ben pessimistisch.”
Ben benieuwd wat jullie te zeggen hebben.
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 14:52 schreef Kozzmic het volgende:
Dyab Als in Dyab Abou Jahjah
jep

Als ze blijven groeien dan is dat met reden... de burger wil het.
Als je het eng vindt zorg je maar dat de burger geen reden meer heeft óm het te willen/ nodig te hebben/ vinden.

Het zou imo niet kloppen als een partij weggevaagd zou worden door hogerhand omdat ze
zich er niet in kunnen vinden.
Dan is het dus zo dat niet de burgers maar een gezette groep bepalen hoe de wereld eruit ziet.
Maak hier in dat geval maar een conspiracy topicje van.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_21465011
net alsof jahjah recht heeft van spreken hij heeft praktisch 0 aanhang en VB is een van de grootste partijen van belgië
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
pi_21465031
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 14:49 schreef Internationalist het volgende:
Volgens Dyab:
"Je bent tegen een verbod op het Vlaams Blok, maar welke strategie moet er dan wel worden gevolgd om het Blok te bekampen?

Als het Blok nu verboden wordt, krijg je hier binnen de kortste keren een paramilitaire beweging die bommen legt. Daarvoor is het dus te laat. "
hij bedoelt als VB weg is ontstaat er vrij baan voor zijn partij?
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
pi_21465041
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 14:56 schreef Mirage het volgende:
Waarom het Vlaams Blok klein krijgen ?
Denk dat veel kiezers misleid worden. Kan niet geloven dat zó'n groot deel van Antwerpen op racisten stemt.
quote:
Als je het eng vindt zorg je maar dat de burger geen reden meer heeft óm het te willen/ nodig te hebben/ vinden.
Ja, de vraag is hoe?
quote:
Het zou imo niet kloppen als een partij weggevaagd zou worden door hogerhand omdat ze
zich er niet in kunnen vinden.
Zegt toch niemand?
Op zondag 22 augustus 2004 14:58 schreef Hayek het volgende:
net alsof jahjah recht heeft van spreken hij heeft praktisch 0 aanhang en VB is een van de grootste partijen van belgië
Als je weinig aanhang hebt, heb je geen recht van spreken?
edit en dat noemt zich internationale kapitalist die vrijheid hoog in het vaandel heeft
Op zondag 22 augustus 2004 15:06 schreef Internationalist het volgende:

Als je weinig aanhang hebt, heb je geen recht van spreken?
ja
quote:
edit en dat noemt zich internationale kapitalist die vrijheid hoog in het vaandel heeft
ik noem me helemaal nix
  zondag 22 augustus 2004 @ 15:10:11 #10
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_21465219
Waarom VB klein maken/krijgen elk vogeltje zingt zoals het gebekt is. Dus ook zij mogen zeggen wat ze te vertellen hebben.
pi_21465237
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 15:08 schreef Hayek het volgende:

[..]

ja
Bekrompen.
quote:
ik noem me helemaal nix
Oh je sig is ironisch bedoeld? Gelukkig maar.
  zondag 22 augustus 2004 @ 15:15:24 #12
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_21465336
Laat ze vooral hun onzin zoveel mogelijk uitkramen. Graven ze hun eigen graf.
Niemand heeft tenslotte meer schade aangericht voor de Centrum Democraten dan Janmaat zelf destijds.
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
pi_21465386
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 15:11 schreef Internationalist het volgende:

Bekrompen. realistisch
quote:
Oh je sig is ironisch bedoeld?
nee
pi_21465413
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 15:15 schreef D-FENS het volgende:
Laat ze vooral hun onzin zoveel mogelijk uitkramen. Graven ze hun eigen graf.
eigen graf graven? ze worden elke verkiezing groter..

de enige die met hun houding hun eigen graf graven zijn de gevestigde partijen die het hebben over 'VB klein krijgen' in plaats van een beleid voeren waar een enorm deel van de belgen om vraagt.
quote:
Niemand heeft tenslotte meer schade aangericht voor de Centrum Democraten dan Janmaat zelf destijds.
net alsof CD te vergelijken is met VB
pi_21465786
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 15:00 schreef Internationalist het volgende:

[..]

Denk dat veel kiezers misleid worden. Kan niet geloven dat zó'n groot deel van Antwerpen op racisten stemt.
[..]
Hoe worden ze misleid dan ?

Naar mijn idee zijn hun standpunten heel duidelijk.
( naar jou idee ook, anders hing je geen kaartje " racist" aan ze )
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_21465935
Het enige wat zou kunnen helpen is het wandelende reclamebord van het Vlaams Blok, Abu JahJah, op het vliegtiug naar Libanon zetten. Zeker nu een heleboel joodse inwoners van België het Vlaams Blok stemmen op JahJah, vanwege het onnodige geweld van moslims tegen belgische joden en het onvermogen van de belgische politiek om hier iets tegen te doen zonder hun gedachtengoed of partijprogramma zodanig te wijzigen dat iemand hen kan aanklagen voor disciminatie.

Abu JahJah het nodig vind op te komen "voor de belangen van allochtonen in België". Tot nu toe heeft hij, bijna planmatig, alleen meer mensen tegen zich in het harnas gejaagt.
  zondag 22 augustus 2004 @ 17:23:04 #17
96097 Tyrhraustur
Fenrir zal sterven
pi_21467809
Mooi staaltje van verdraagzaamheid toont onze Pakistaanse (was het toch) internationalist hier. Elke keer vertoon je jij een totaal lak aan begrip en gevoel voor enig naar nationaal gerichte gevoelens; je vindt het blijkbaar niet meer dan logisch dat deze klein gekregen moeten worden; schaart naar de natie gerichte acties en gevoelens moeiteloos onder racisme.

Als ik nog in Zwitserland woonde zou ik mij diep schamen wanneer ik of elke ander niet van Zwisters afkomst (tot in de 3e generatie) zulk anti-nationaal gedrag durfde te vertonen jegens Zwitserland en zijn autochtone volken. Ik vind niet dat zo iemand in de positie daarvoor is, in Zwitserland, Nederland of in welk ander land dan ook.

Als de Vlaming op het blok wil stemmen voor een Vlaanderen, heeft hij elk recht daartoe, en als je het mij vraagt meer recht dan jij hebt om het aftekeuren als 'allochtone (?) Nederlander'.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tyrhraustur op 22-08-2004 17:30:18 ]
Audaces fortuna juvat.
Beati pauperes spiritu.
pi_21467901
quote:
Je stemt op het Blok? Ok fijn, dan ben je mijn vijand.
Ah, democratie !

pi_21468761
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 15:00 schreef Internationalist het volgende:

[..]

Als jij weet dat het 'racisten' zijn, dan zullen de andere Belgen dat ook wel weten toch? Of zijn jullie echt zo dom
pi_21469419
Ik wou dat we een partij als VB in Nederland hadden. Niet een zooitje ongeregeld dat na 2 jaar ruzie weer uit elkaar valt maar voor de verandering eens een echte goed georganiseerde rechtse partij die niet bang is te zeggen waar het op staat.
pi_21469461
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 18:39 schreef dyna18 het volgende:
Ik wou dat we een partij als VB in Nederland hadden. Niet een zooitje ongeregeld dat na 2 jaar ruzie weer uit elkaar valt maar voor de verandering eens een echte goed georganiseerde rechtse partij die niet bang is te zeggen waar het op staat.
Je bedoelt een partij die minimaal alle moslims maar het liefst alle allochtonen het land uit wil hebben. Dat mag je gewoon zeggen hoor. Als politieke partij is het echter nogal illegaal.
pi_21469584
Nope, dat bedoel ik niet. En je beweert nu ook dingen over het VB die zij niet gezegd hebben.
pi_21469660
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 18:48 schreef dyna18 het volgende:
Nope, dat bedoel ik niet.
Wat bedoel je dan, welke dingen durf je niet te zeggen ?
pi_21469871
Lees de standpunten op vlaamsblok.be maar na zou ik zeggen. Het wordt tijd dat er ook in Nederland weer iemand opstaat die hardop durft te zeggen waar het op staat en de problemen echt bij de bron durft aan te pakken (ipv symptoombestrijding)
pi_21469894
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 19:03 schreef dyna18 het volgende:
Lees de standpunten op vlaamsblok.be maar na zou ik zeggen. Het wordt tijd dat er ook in Nederland weer iemand opstaat die hardop durft te zeggen waar het op staat en de problemen echt bij de bron durft aan te pakken (ipv symptoombestrijding)
Ja, maar waar staat het nou op en wat durft niemand hardop te zeggen ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')