quote:Geen speculaties meer, Rockstar Games heeft haar deuren geopend voor de PU want wij waren in 't grootste geheim uitgenodigd voor een exclusief kijkje naar GTA San Andreas!
San Andreas is geen stad, het is een staat. Een fictieve staat aan de westkust van een fictief Amerika. Een staat bestaande uit drie steden, Los Santos (Los Angeles), San Fierro (San Fransisco) en Las Ventura (Las Vegas) voorzien van een snufje Nevada maar ook een stuk country side, iets dat in nog geen andere GTA game is gestopt. Hiermee is San Andreas meteen een stuk groter dan GTA Vice City. Vijf keer groter dan Vice City, zo vertelde Dan Houser mij.
Er zit ook een berg in San Andreas; het ziet er niet alleen tof uit maar biedt ook extra gameplay-mogelijkheden, denk bijvoorbeeld aan een autoachtervolging bergop of bergaf. Maar ook los van de missies is het tof om bijvoorbeeld met je quad bike de berg op te scheuren terwijl de muziek door je boxen schettert.JAREN NEGENTIG
San Andreas is dus een staat en PU mocht als enige in de Benelux een kijkje nemen in Los Santos, een fictief L.A.
What you are about to see is a only a part of ten to fifteen procent of the entire game, Aldus Dan Houser (één van de creatieve breinen achter de serie) en hij loog niet. Ik kreeg een map onder ogen van San Andreas en alleen de rechterhoek onderin (Los Santos) was ingekleurd, het overgrote nog in te vullen deel, was grijs.
GTA San Andreas speelt zich af begin jaren negentig, een uitermate belangrijke periode voor met name zwart Amerika. Maar ook op het gebied van muziek was dit een levendige periode en die speelt natuurlijk weer een belangrijke rol want, het zal bekend zijn; de kracht van GTA zit 'm niet in één enkel aspect, maar het is de hele verpakking. Van de posters tot de televisiespotjes, van het logo tot de gebruiksaanwijzing; alles draagt bij aan het geloof dat die wereld in je console echt bestaat.
Het is die beleving die de serie zo speciaal maakt. Beleving die er ook is bij het team achter GTA San Andreas. Dan Houser: they live for this.VERBETERINGEN
Er is veel verbeterd in Grand Theft Auto San Andreas in vergelijking met de vorige delen. Zo schuift dit PS2 spel meet polygonen over het scherm, weet het een gedetailleerdere speelwereld voor te schotelen en is het vooral méér wat de klok slaat; meer mensen op straat, meer auto's op de wegen etc.
Een van de meest verassende veranderingen in het GTA universum is echter niet het verhoogde detail van de graphics of het vergroten van het blikveld of het inbrengen van nieuwe wapens, auto's of motoragenten. Nee, voor mij was dat toch het feit dat je jouw karakter kunt ontwikkelen. Hoe het precies allemaal gaat werken, is nog een beetje gissen. Wel kunnen we je het één en ander melden naar aanleiding van Dan Houser en het daadwerkelijk zien van de gameplay in GTA San Andreas (GTA SA).ETEN
In GTA SA heeft de hoofdpersoon eten nodig. De grap is echter; je bent wat je eet. Dus veel fast food resulteert in het alsmaar dikker worden van je personage. Niet eten betekent dat je vermagert.
Dit alles heeft niet alleen gevolgen voor je uiterlijk of de reacties van de omgeving (je zult na worden geroepen door omstanders, Fat Bastard) maar het zal vooral op gameplay gebied de nodige gevolgen hebben. Zo zul je als dikzak snelheid verliezen waardoor sommige missies in het spel onmogelijk worden. Wat je dan moet doen is met je overgewicht omgaan zoals je dat ook in het echte leven zou doen. Dus ga je naar de sportschool om daar aan de gewichten te hangen. Hier zal je vet verbranden en omzetten in spieren. Op deze manier word je dus sneller en sterker.
Een andere manier van karakterontwikkeling is te vinden in het gegeven dat je beter wordt op bepaalde gebieden. Zo kun je door het oefenen van bijvoorbeeld schieten, jezelf verbeteren, Hoe dit gaat werken, is nog niet helemaal helder maar het heeft duidelijk iets weg van een RPG.
Er zijn heel veel verschillende gebieden waarin je jezelf kunt specialiseren. Wat dacht je van, inbreken, mensen beroven of zelfs zwemmen (voor het eerst mogelijk in een GTA game).
Persoonlijk vond ik die ontwikkeling van je karakter een van de interessantste veranderingen in de GTA wereld. Er zijn weliswaar verder genoeg extra's in San Andreas gestopt die richten zich voornamelijk op uiterlijkheden of extra's in de vorm van de BMX-fiets op politie op motoren.GO SIT IN FRONT
Oké, ik kan nu verder de pagina's volschrijven met details over de game maar die zwerven momenteel ook rond op internet en zijn te lezen in enkele buitenlandse tijdschriften. Ik denk dan ook dat jullie het leuker vinden als ik omschrijf wat ik daadwerkelijk gezien heb tijdens mijn eerste echte kennismaking met de nieuwe GTA.
Go sit in front, zegt Dan Houser me en wijst met de zwartlederen bank aan die voor een plasma televisie staat.
Om in de mood te komen werd eerst een compilatiefilm getoond. Beelden uit films zoals Menice II Society, Boyz N the Hood, Casino en wat beelden van TV shows zoals, Cops en Worlds Wildest Police Chases en veel sfeerbeelden van East Los Angeles. Dit om mij een idee te geven van waar San Andreas naar toe wil, wat algehele betreft.
Wat ik daarna te zien kreeg overtrof mijn stoutste verwachtingen. Doormiddel van een viertal missies liet men mij de nieuw spelelementen in vogelvlucht zien.BMX
Zo zag ik als eerste een BMX-fiets in actie. Het besturen van de fiets werkt hetzelfde als de motor of scooter die we kennen uit Vice City. Wil je echter harder fietsen dan zul je de X-knop herhaaldelijk in moeten drukken. Je gaat dan op de pedalen staan om zo meer snelheid te genereren. Het geheel ziet er allemaal zeer vloeiend uit en het moet gezegd worden; je hebt echt het idee dat je aan het fietsen bent. Tijdens het ritje door de straten van Los Santos viel meteen de hoeveelheid details op. Kleinigheden als roestplekken op auto's, bakstenen muurtjes (waarbij de stenen te tellen zijn), maar ook de hoeveelheid mensen en auto's om nog maar te zwijgen van de drawdistence (een duur woord voor hoe ver je kunt kijken in een game) die echt imposant was.RYDER
In mijn tweede missie maak ik kennis met een van de vrienden van CJ (da's dus de gast die je speelt), Ryder genaamd. Deze Eazy E look-a-like, heeft het voorzien op een lokale pizzatent die geen respect heeft voor de Orange Grove Families (de bende van CJ).
In het getoonde tussenfilmpje (dat geheel volgens de GTA traditie in-game is) maakte ik meteen kennis met de dialogen die, hoewel nog niet definitied, perfect in het stadsbeeld passen. Er is dus veel te horen en Dan Houser vertrouwde mij toe dat de stemmen daadwerkelijk een Los Angeles accent zullen hebben. Het is dus niet zo dat je in L.A. iemand met een New York's accent tegen zult komen, tenzij dit binnen de verhaallijn past.
Tijdens de rit in een oude pick-up naast de pizzatent vallen wederom de details op. Naast de roestplekken zien we reflecties in de spiegels en koplampen. Het draagt bij aan de algehele sfeer die men met namen San Andreas neerzet.
Bovendien zijn de radiozenders weer van de partij. Wat ze allemaal uitzenden aan muziek is nog koffiedik kijken. Hoewel we ervan uit kunnen gaan dat naast de jaren 90 rapmuziek ook andere belangrijke stromingen voorbij zullen komen (country?).KAPPER
Voordat CJ de pizzatent binnengaat, besluit het team mij een ander nieuwtje uit San Andreas te tonen, namelijk de kapper. In GTA SA is het mogelijk om jezelf een nieuwe coupe aan te meten. Het laat ook meteen zien dat er binnen een missie ruimte is om zaken te doen die los van de missie staan, waardoor het verhaal, de missies en vrije tijd nog meer met elkaat verweven zijn. Als CJ de kapperszaak binnenstapt, zien we zijn reflectie in de spiegel terwijl hij gaat zitten. De kapper laat dan diverse coupes zien, ieder met een ander prijskaartje.
Na de kapper lopen we de pizzatent binnen; opnieuw details all over the place. De vloer glimt en weerspiegelt alles in realtime. Dit bezoekje aan het Italiaanse eethuis stelt Rockstar meteen in staat mij een voorproefje van het eten te geven. De bediende laat zien wat we allemaal kunnen bestellen. Van een simpele Cola met pizza slice tot the full rack, een hele pizza met alles erop en eraan.
We besluiten af te rekenen. Zoals gezegd heeft eten een uitwerking op je gesteldheid, dus te veel vet is niet goed voor je. Zit er toch nog een wijze les in een GTA game.DRIVE-BY
We maken een sprongetje in het verhaal en ontmoeten enkele oude bekenden (je vriend Smoke en je broer Sweet).
Met deze missie wil Rockstar North mij een nieuw spelelement laten zien, de zogenaamde Drive-By. Ryder en vrienden vinden dat er wraak genomen moet worden. Ze besluiten een buurt van een rivaliserende bende binnen te vallen. CJ neemt plaats achter het stuur terwijl ook z'n vrienden, gewapend en wel, in de auto gaan zitten.
Eenmaal op de plek van bestemming aangekomen zien we diverse groepjes van de rivaliserende bendes. CJ rijdt langzaam op het doel af en de vrienden gaan buiten de auto hangen terwijl ze hun schietijzers helemaal legen op de onfortuinlijke dudes.
Wat opvalt bij deze Drive By is dat ieder karakter zich individueel beweegt. Ze hebben ieder een doel en richten zich daarop. Ook tijdens het keren van de wagens zullen de karakters op een hele andere (logische) manier uit de auto hangen.SCRIPTED EVENTS
Met een nog grotere sprong in de game wil het GTA SA team mij de zogenaamde scripted events en het nieuwe richtsysteem tonen.
Een ontmoeting met enkele gangmembers loopt helemaal uit de hand doordat iemand van een rivaliderende bende de politie heeft ingelicht. Op 't moment dat je broer (Sweet) het motel binnengaat, besluit de politie top een inval.
Bewapend met een geweer stormt CJ het hotel in. Eenmaal binnen zie je dat politiemensen van alle kanten op je afstormen. Deze missie laat duidelijk het nieuwe richtsysteem zien. Het speelt veel mee als een third-person shooter dan als GTA III of Vice City; het doet denken aan de controles uit Manhunt.
Uiteindelijk vind je Sweet en ontsnap je via het dak, op de hielen gezeten door helikopters (compleet met politiemensen die via touwen op het dak landen).
Eenmaal beneden word je opgepikt door je vrienden, ditmaal neem je niet het rijden voor je rekening maar vervul je de rol van boordschutter. Gewapend met een AK 47 moet je de vele politiewagens en motoren tot schroot omtoveren.
De auto volgt een vaststaande route en veel van die dingen die gebeuren zijn scripted. Zo zie ik dat één van de politiemensen wordt aangereden en op de motorkap belandt, versuft. We rijden een steeg in en zien de man bijkomen. We proberen hem neer te schieten maar het geweer zit vast en reageert niet.
In de verte komt een helikopter op ons af. Eerst vliegt hij normaal maar later gaat hij schuin hangen waardoor zijn rotorbladen als een soort snijmachine fungeren. De agent op de motorkap wordt langzaam wakker terwijl we achter hem rotorbladen schuttingen zien verbrijzelen.
De agent staat inmiddels, maar de rotorbladen komen in rap tempo dichterbij tot we niets meer zien dan bloed.
De laatste scène is die van de auto die we door de billboard heen zien vliegen en een tankwagen op de lager gelegen snelweg ramt. Een explosie is het gevolg, waarna de camera terugkeert naar het billboard, alwaar ons viertal zonder kleerscheuren staat.
Het beeld wordt zwart.
What do you think dude?, vraagt Dan Houser me. I thought it was great, stamel ik.ZOVEEL MEER
Ik zou de hele PU wel vol kunnen kalken met info over de nieuwe Grand Theft Auto maar dat kan ik jullie niet aandoen. Ik heb de coverview al van vier naar zes pagina's moeten tillen omdat ik zoveel informatie heb gekregen tijdens mijn geheime E3 afspraak, maar meer pagina's zou echt te gek worden.
Toch is er nog veel meer te vertellen over deze game. Rockstar heeft zoveel nieuwe zaken in GTA SA gestopt dat het werkelijk te veel is om op te noemen, laat staan om te beschrijven.DOUBLE LAYERED DVD
Zo zullen er geen laadtijden meer zijn (alleen wanneer je huizen binnengaat) omdat alles van een double layered DVD wordt gestreamed.
De engine waar GTA op loopt is vernieuwd waardoor het er niet alleen beter uitziet maar er ook nieuwe spelelementen toepasbaar zijn.
Lampen bijvoorbeeld werpen in realtime licht waardoor schaduwen ontstaan, en het is dus mogelijk om daarin te schuilen (Manhunt stijl). Verder moet je het beseffen dat hetgeen ik gezien heb, slechts een deel is van de game. Zo zal iedere stad zijn eigen vibe hebben en zul je op vele diverse locaties komen (woestijn, country site).
De animatie is verbeterd waardoor er bijvoorbeeld verschillende manieren zijn om een auto te stelen.
Kortom, er is zoveel meer dan wat ik hier op papier heb kunnen zetten, toch hoop ik dat ik jullie een beetje idee heb kunnen geven van wat je kunt verwachten.
En dat Grand Theft Auto San Andreas een game is om in de gaten te houden, had je natuulijk sowieso al begrepen.
Bron: Power Unlimited - Juli 2004 - Nummer 07
quote:CARL JOHNSONHet verhaal draait om hoofdpersoon Carl Johnson (iedereen noemt 'm CJ). Hij woonde de afgelopen vijf jaar in Libert City omdat, zo gaan de geruchten, hij uit Los Santos wilde ontsnappen. De werkelijke reden is dat hij niet om kon gaan met de dood van zijn tien jaar oude broertje.
De reden waarom hij terugkomt naar Los Santos is de moord op zijn moeder. Na zijn terugkomst liet hij dat zijn familie er slecht aan toe is en uit elkaar dreigt te vallen en dat zijn jeugdvrienden in de goot dreigen te belanden.
Ondanks dat CJ niet naar zijn oude leven wil terugkeren, zorgt het lot ervoor dat dit wel gebeurt. De politie beschuldigt CJ van moord en hij werd gedwongen een reis door San Andreas te ondernemen om zijn familie te redden en weer controle te krijgen over de straten van San Andreas.
Bron: Power Unlimited - Juli 2004 - Nr 07 - bladzijde 12 (kader)
Nieuws van Gamer.nl, GameSpot.com en nog meer game sites.quote:INTERVIEW MET DAN HOUSER
Vlak voordat ik een verduisterde kamer met mijn snufferd voor een plasma televisie werd geplaatst, had ik een gesprek met Dan Houser, één van de creatieve breinen achter de GTA-serie. De man spreekt met zoveel passie over zijn 'kindje' dat je niet anders kan dan luisteren naar wat hij te zeggen heeft. Toch stelde ik 'm wat vragen.
PU: Je spreekt met zoveel passie over de game, is het hele team zo gedreven?
"ja. Als ik naar Schotland ga om tijd door te brengen met het hoofdteam, als ik met ze ga eten of wat drinken is het enige waar ze over praten het spel..
Je voelt gewoon de energie van het team. De mensen jutten elkaar op om dat extra stapje te doen, in dezelfde richting. Dit komt natuurlijk door het feil dat het allemaal vrienden zijn die aan de game werken maar ook omdat ze allemaal Brits zijn en Amerika vanuit hetzelfde Britse perspectief bekijken. Dat zie je aan alles af in de game."
PU: Waar komt die passie vandaan?
"Ik denk dat we gewoon eenzame zielige mensen zijn. Nee, ik zou het eigenlijk niet weten. Je hecht waarde aan datgene wat je doet. We zijn gedreven om dingen te doen die nog nooit iemand heeft gedaan en om iets te creëren op interactief gebied wat interessanter is dan op non-interactief vlak.
Dat is iets waar het hele team hard mee bezig is. Ze willen juist van dat kleine deel, of het nu het verhaal of de karakters of dat kleine stukje van de kaart is, het beste van het beste maken zodat ze niemand anders in de steek laten. Iedereen voelt zich even belangrijk in het team waardoor het uiteindelijke product zal aanvoelen als een geheel, terwijl iedereen met een klein onderdeel bezig is geweest."
PU: Je sprak over de karakteropbouw, maar nog meer over het feit dat je dingen kunt doen en ook dingen kunt laten. Ooit gedacht aan morele keuzes?
"Er zit natuurlijk een moraal in de missies maar buiten de missies... ja en nee eigenlijk, als je goede dingen wilt doen kun je de goede gast uithangen en andersom. Het zijn je eigen keuzes. Het is niet zozeer moreel of immoreel, het is gewoon zo dat je kunt doen wat je wilt doen."
PU: Iedereen schreeuwt oom een GTA online?
"San Andreas is niet online. We zouden daarvoor te veel moeten opgeven. Aan GTA werken scriptschrijvers die het verhaal opbouwen, we hebben allerlei scenario's die het verhaal voortstuwen. Dat kun je niet in online games verwerken omdat mensen dat probleem niet op kunnen lossen.
We denken er wel over na, maar kunnen die dingen die we in een game willen stoppen, gewoon beter in singleplayer kwijt. Ik zeg niet dat online games niet leuk zijn maar online spellen zijn nog niet klaar voor de soort immersive gameplay die GTA je op dit moment in singleplayer biedt.
Als we een GTA game online zouden gooien dan zou dat zoveel van het publiek vragen wat betreft dialogen en het uizoeken van de karakters. Ik vind de pick up and play eigenschap van de GTA serie op dit moment een stuk leuker."
PU: Wat doe de concurrentie verkeerd? Als je kijkt naar soortgelijke spellen dan zoen ze nu zo'n beetje wat GTA III deed.
"Ik denk dat ze fundamentele fouten maken in de manier waarop ze de techniesche gegevens van de consoles gebruiken. Hierdoor lijken die games zich af te spelen in speelgoed steden. Ze begrijpen het niet, of ze hebben de juiste mensen niet op de juiste plek zitten.
Nogmaals, wij kunnen GTA alleen zo maken omdat we een heel getalenteerd team achter de schermen hebben werken. Als ze me nu een zak geld zouden geven om een team bij elkaar te zoeken dat drie keer zo groot is als het oorspronkelijke team dan zou het voor mij niet werken, omdat ik dan bepaalde mensen van mijn team er niet bij heb zitten.
Kijk, we maken geen bedrijfssoftware, je kunt geen technicus inhuren en ervan uitgaan dat je hetzelfde resultaat haalt met dezelfde mensen. Aan GTA SA werken mensen die geven om het spel en datgene wat ze doen. Ze hebben al jaren over de zaken nagedacht die ze graag in het spel zouden willen verwerken en dat zie je nu ook terug.
Ik denk dat ze (de concurrentie -red) op dit moment niet eens dingen doen die wij in GTA III hebben gedaan, laat staan de dingen die we op dit moment doen."
PU: Waar wil je naar toe met de GTA serie?
"We zijn nog niet echt bezig met een vervolg. Momenteel is het van belang dat iedereen gefocust is op datgene wat ze moeten doen. Ik denk dat het afmaken van San Andreas en een welverdiende vakantie een stuk belangrijker is dan een nieuwe game.
Als we in wat rustiger vaarwater komen dan kunnen we even nadenken over wat we in de toekomst gaan doen, op welk platform dan ook. Maar op dit moment werken we aan San Andreas alsof het 't laatste is dat wat ooit maken."
Bron: Power Unlimited - Juli 2004 - Nr 07 - Bladzijde 15 (kader)
quote:Five years ago Carl Johnson escaped from the pressures of life in Los Santos, San Andreas...a city tearing itself apart with gang trouble, drugs and corruption. Where filmstars and millionaires do their best to avoid the dealers and gangbangers.
Now, it's the early 90s. Carl's got to go home. His mother has been murdered, his family has fallen apart and his childhood friends are all heading towards disaster.
On his return to the neighborhood, a couple of corrupt cops frame him for homicide. CJ is forced on a journey that takes him across the entire state of San Andreas, to save his family and to take control of the streets.
Jep.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 15:06 schreef Steve-O het volgende:
vette OP
Ik denk dat ik dat ook maar ga doenquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 15:21 schreef Miwe het volgende:
Tis maar goed dat de PS2 verlaagd is in prijs, want die ga ik speciaal voor dit spel zeker kopen. (hopen dat er dan een aanbieding is voor PS2 + GTA SA en VC ofzo)
Het beste Melee wapen uit VC!quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 15:24 schreef peristilius het volgende:
Katana
Vond het altijd leuk om rond te rennen met zon ding en een beetje hoofden af te choppen
Rot op trol, of onderbouw je mening.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 17:36 schreef Hollandia2 het volgende:
GTA![]()
die filmpjes zijn eervol hehquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 18:05 schreef menesis het volgende:
Weet iemand hoe dat liedje heet wat je in de trailer (en afentoe op de site) hoort?
BTW: op sommige plekken bij die interactieve map krijg je ook filmjpjes te zien!!! wist ik eerst helemaal niet!
Hoewel ik ook denk dat het fake is verwacht ik niet dat die dorpen veel groter worden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 17:00 schreef speedfreakssj het volgende:
Dan zou het wel erg kleine stadjes worden. VC was dan IETSJE kleiner dan dit. afgezien van de grote tussenoppervlakken. Denk dys dat het fake is.
als je de north point mall niet kent... kun je maar beter ophouden met GTA spelenquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 18:08 schreef MrSkyline het volgende:
wat ik nou eigenlijk niet begrijp is dat ik veel mensen ken die gta3 en vice op de pc spelen (uitspelen) maar de steden absoluut niet uit hun kop kennen, als ik zeg rijd eens naar north point mall kijken ze me raar aan, en iedereen die ik ken die het op de ps2 speeld kent het helemaal uit zn kop, ik kan ook alles vinden en ken de hele map uit me kop van 3 en vice.
vaag, meer mensen dat opgevallen?
Fake, het grote verkeersknooppunt (met wat straten daar in de buurt) ten noorden van Los Santos is het zelfde als het knooppunt ten zuiden van San Fierro. Las Venturas is fout geschreven en je ziet op die kaart ook geen wijknamen. En er zijn geen citylimits te zien. Jammer, het zag er op het eerste gezicht geweldig uit. En volgens Rockstar keek je vanaf Hanky Panky point naar Las Venturas, en volgens die fake map kijk je vanaf HH point naar San Fierro.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 16:29 schreef Evil_Jur het volgende:
Ok, verder met de discussie, echt of leuk stukje fanart?:
[afbeelding]
crash bandicoot is meer wat voor jouquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 17:36 schreef Hollandia2 het volgende:
GTA![]()
Meen je dat nou?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 18:08 schreef MrSkyline het volgende:
wat ik nou eigenlijk niet begrijp is dat ik veel mensen ken die gta3 en vice op de pc spelen (uitspelen) maar de steden absoluut niet uit hun kop kennen, als ik zeg rijd eens naar north point mall kijken ze me raar aan, en iedereen die ik ken die het op de ps2 speeld kent het helemaal uit zn kop, ik kan ook alles vinden en ken de hele map uit me kop van 3 en vice.
vaag, meer mensen dat opgevallen?
Lijkt me dat je gewoon naar het verleden moet kijken: 6 maanden na de ps2 release komt ie voor de pc, maar dan heb ik hem lekker al 3x uitgespeeld.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:26 schreef Remqo het volgende:
[..]
Meen je dat nou?
Ik heb ze allebei op de PC gespeeld en ik ken elk uithoekje van Liberty City en Vice City nog beter dan m'n achtertuin![]()
Ik hoop ook dat San Andreas op de PC uitkomt, jammer dat er niets over bekend is
da kan natuurlijk nietquote:Zijn er al enkele Screenshots en Arts beschikbaar?
Ja, die zijn er ook sinds kort beschikbaar. Hieronder 7 bestanden
*plof*
"40 screenshots"
neem het op op cd, mp3 md whatever, en ga bij een goede urban platenzaak langs en vraag het aan een expertquote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:02 schreef Flying het volgende:
Weet er echt niemand de titel en de artiest van dat liedje uit het filmpje?
Ik vond dit: "Jungle Fever" by Chakachas.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:02 schreef Flying het volgende:
Weet er echt niemand de titel en de artiest van dat liedje uit het filmpje?
Klopt, staat ook op de Boogie Nights OSTquote:Op woensdag 25 augustus 2004 04:37 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Ik vond dit: "Jungle Fever" by Chakachas.
Maar weet niet of 't klopt dus zou je even moeten checken.
Dat denk ik niet, op de officiele los santos map zie je ook al delen van het noordelijke en westelijke eiland. Veel groter zou ook teveel worden voor de PS2quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:04 schreef -Mzraki- het volgende:
tvp, en hopelijk is die map nep, want ik mag hopen dat, naar verhouding, de ruimte tussen de steden toch wel wat groter is.
Waarom zou het te groot worden? ALles werkt toch met streaming in dat spel; alleen een klein deel van de map staat in zn geheugen. Als je gaat rijden load ie pas de stukjes die je nodig hebt en wat achter je ligt haalt ie weer uit zn geheugen. Dan dondert het dus niet hoe groot de stad is, als het maar op zon DVD pastquote:Op woensdag 25 augustus 2004 14:06 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, op de officiele los santos map zie je ook al delen van het noordelijke en westelijke eiland. Veel groter zou ook teveel worden voor de PS2
Hoop niet dat je problemen krijgt met laden als je auto te snel isquote:Op woensdag 25 augustus 2004 15:05 schreef menesis het volgende:
[..]
Waarom zou het te groot worden? ALles werkt toch met streaming in dat spel; alleen een klein deel van de map staat in zn geheugen. Als je gaat rijden load ie pas de stukjes die je nodig hebt en wat achter je ligt haalt ie weer uit zn geheugen. Dan dondert het dus niet hoe groot de stad is, als het maar op zon DVD past. En als die gasten er maar genoeg tijd voor hebben
Met al die NOZ zou het idd nog wel eens voor problemen kunnen gaan zorgenquote:Op woensdag 25 augustus 2004 15:10 schreef peristilius het volgende:
[..]
Hoop niet dat je problemen krijgt met laden als je auto te snel is
Hmmz en een aantal goede rpg's zou ik ook wel leuk vinden, maar als je de verschillende elementen in GTA goed uitwerkt kan je inderdaad een heel eind komenquote:Op woensdag 25 augustus 2004 17:21 schreef menesis het volgende:
[..]
Met al die NOZ zou het idd nog wel eens voor problemen kunnen gaan zorgen![]()
Ik denk trouwens dat GTA gaat uitgroeien tot een overall, 100000 in één game. Racen, vliegen basketballen, straatvechten, knallen, krikken (dat zit er toch ook weer in?), Need 4 speed UG, het zit allemaal in meer of mindere mate in GTA SA. Als ze dat op alle fronten uitwerken hoef je nog maar één game op de PS3 te kopen in de toekomst
Daar zeg je me wat ja.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 18:31 schreef Chris_Redfield het volgende:
Zal de hele map vanaf het begin open zijn? Van de ene kant hoop ik van wel want dan rij ik meteen naar Mt. Gilliad. Maar aan de andere kant zou het wel boeiender zijn als de GTA wereld stukje bij beetje geopend wordt. Wat ik me wel afvraag is hoe ze je in een bepaald gebied willen houden aangezien water nu geen barriere meer is.
Nee, want als je vaak zwemt, wordt je conditie ook beter.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 19:12 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Of gewoon vermoeidheid na minuutje zwemmen, of onderkoeling ofzo. Daar is wel iets op te verzinnen.
vin ik ook! eindelijk weer ns een goede game! (maar ik ga ook metalgearsolid3 kopenquote:Op woensdag 25 augustus 2004 19:55 schreef eRRR-Tieee het volgende:
Ik gebruik mijn PS2 eigenlijk alleen nog maar voor dvd's maar met GTA:SA speel ik dus eindelijk weer een spel op de PS2. Vindt dat er de laatste tijd helemaal niet meer zulke super goede games op de PS2 uitkomen. Maar GTA:SA wordt weer veel uren speelplezier!!!![]()
San Andreas is de breuklijn in California dus een aardbeving zou wel op zn plaats zijn als oorzaak om delen van de staat af te sluitenquote:Op woensdag 25 augustus 2004 18:31 schreef Chris_Redfield het volgende:
Zal de hele map vanaf het begin open zijn? Van de ene kant hoop ik van wel want dan rij ik meteen naar Mt. Gilliad. Maar aan de andere kant zou het wel boeiender zijn als de GTA wereld stukje bij beetje geopend wordt. Wat ik me wel afvraag is hoe ze je in een bepaald gebied willen houden aangezien water nu geen barriere meer is.
ik vind dat wel een klein beetje lame, want naar mijn weten is LA helemaal niet omringd door water.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 22:02 schreef Georges het volgende:
Is alles niet gescheiden door water? Geloof niet dat ze iets gebruiken om de cities te scheiden anders dan water als je naar de kaart kijkt.
Lame of niet, het is wel de makkelijkste oplossing. Ik weet niet of die kaart die hier stond fake is, maar het is wel aannemelijk.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 22:14 schreef Hollandia2 het volgende:
[..]
ik vind dat wel een klein beetje lame, want naar mijn weten is LA helemaal niet omringd door water.
Maar ze hebben denk ik geen alternatief, want gewoon doodlopen aan de rand van de stad is nog lamer
Ik denk dat SA, GT4 en MGS3 de enige games zijn die ik nog koop voor de ps2 dit jaar.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 20:31 schreef MrSkyline het volgende:
me 2 en gt4
Het is een stad die de sfeer van Los Angeles heeft, het is niet los angeles helemaal nagebootst of wat dan ook, tot nu toe is volgens mij elke stad in gta omringd geweest met water.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 22:14 schreef Hollandia2 het volgende:
[..]
ik vind dat wel een klein beetje lame, want naar mijn weten is LA helemaal niet omringd door water.
Maar ze hebben denk ik geen alternatief, want gewoon doodlopen aan de rand van de stad is nog lamer
klopt, maar bij Miami en New York zijn er naar mijn weten ook daadwerkelijk delen v/d stad omringd door water wat bij Los Angeles niet is.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 22:26 schreef peristilius het volgende:
[..]
Het is een stad die de sfeer van Los Angeles heeft, het is niet los angeles helemaal nagebootst of wat dan ook, tot nu toe is volgens mij elke stad in gta omringd geweest met water.
Miami en New York liggen beiden gewoon aan zee net als Los Angelesquote:Op woensdag 25 augustus 2004 22:51 schreef Hollandia2 het volgende:
[..]
klopt, maar bij Miami en New York zijn er naar mijn weten ook daadwerkelijk delen v/d stad omringd door water wat bij Los Angeles niet is.
ik snap dat ze aan zee liggen, maar zoals ik al zei zijn het delen van de stad die omringd worden door water.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 22:55 schreef peristilius het volgende:
[..]
Miami en New York liggen beiden gewoon aan zee net als Los Angeles
in gta 3 kon je gewoon met wat oefening over de brug springen. Ik heb het over de brug die bij het begin opgeblazen wordt door de Columbian Cartel. Zo kon je gewoon naar het andere eiland in het begin.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 00:48 schreef speedfreakssj het volgende:
Ik denk idd dat het door roadblocks en zo gedaan word. In GTA3 werd je wel tegen gehouden door een muut maar volgens mijn kon je wel naar de overkant vliegen in een tank.
Het is al bevestigd dat je in het verhaal moet vorderen om in andere steden te komen.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 01:06 schreef Evil_Koekje het volgende:
Ik heb zo'n idee dat ze dit keer iets verzonnen hebben wat echt niemand zou verwachten, of anders de hele staat in 1 keer open gegooit hebben..
is deze beter danquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 16:36 schreef peristilius het volgende:
Ik zeg nep, de nieuwe eilanden hebben volgens mij een iets andere kleur en zijn veel minder gedetailleerd. Ook zijn de lijnen eromheen veel dikker en groffer.
Hoe bedoel je? Dit is de gewone officiele Los Santos kaart... De discussie gaat over de onofficiele 'volledige' kaart.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 10:32 schreef thomaspronk het volgende:
[..]
is deze beter dan
http://image.com.com/game(...)040821_screen035.jpg
Waarom zijn jullie hier allemaal zo verbaasd/kwaad over? Het contract tussen sony en rockstar was al bekend vanaf GTAIIIquote:Op donderdag 26 augustus 2004 10:39 schreef thomaspronk het volgende:
gta SA komt waarschijnlijk pas in 2005 uit voor de pc. Tenminste daar kreeg ik antwoord op toen ik een mail stuurde naar zo'n gastje. die vuile ps2 neemt nu dit spel ook alweer in beslag
Ze zullen zeker veel originele missies in het spel brengen!! sowieso is het overvallen van huizen al een soort van missie, en volgens mij kan je daar geen genoeg van krijgen. Hoe groter en mooier de huizen/villa's zijn hoe meer geld er waarschijnlijk te halen valt. Kan echt niet wachten!!!quote:Op donderdag 26 augustus 2004 13:46 schreef Fernando-Nelson het volgende:
Ben beniewd of ze ook opnieuw met allemaal leuke en originele missies komen, dan is het feest helemaal compleet!
Der hele kast? Gewoon wieltjes onder haar huis en de woestijn in ermeequote:Op donderdag 26 augustus 2004 16:20 schreef Eminemzdogz het volgende:
Jaaaaa dat huizen inbreken lijkt me echt te cooldamnnn zo'n oude oma van de trap schoppen en d'r hele kast geld leegjatten *evil*
LOLquote:Op donderdag 26 augustus 2004 16:20 schreef Eminemzdogz het volgende:
Jaaaaa dat huizen inbreken lijkt me echt te cooldamnnn zo'n oude oma van de trap schoppen en d'r hele kast geld leegjatten *evil*
ja er is al een hond gesignaleerd (zie vorig deel , een van de laatste pages)quote:Op donderdag 26 augustus 2004 16:42 schreef eRRR-Tieee het volgende:
[..]
LOL
Zitten er trouwens ook dieren in SA??? zoals honden, katten en wild in het bos??
Of als je die honden gewoon helemaal de tyfus in kunt schoppenquote:Op donderdag 26 augustus 2004 17:39 schreef Chris_Redfield het volgende:
De hond zit achter/naast die dude rechts. (rechts langs de blauwe auto)
[afbeelding]
Het zou wel gaaf zijn als je een hond kan kopen in de Petshop en die hond volgt je overal en beschermd je.
quote:Op donderdag 26 augustus 2004 17:44 schreef peristilius het volgende:
[..]
Of als je die honden gewoon helemaal de tyfus in kunt schoppen![]()
Verder vraagt de website GTA Junkies zich af of er honden in San Andreas aanwezig zullen zijn. We hebben het dan niet over Snoop Doggy Dog en de Dog pound, maar over mens' beste vriend.quote:Five years ago Carl Johnson escaped from the pressures of life in Los Santos, San Andreas...a city tearing itself apart with gang trouble, drugs and corruption. Where filmstars and millionaires do their best to avoid the dealers and gangbangers.
Now, it's the early 90s. Carl's got to go home. His mother has been murdered, his family has fallen apart and his childhood friends are all heading towards disaster.
On his return to the neighborhood, a couple of corrupt cops frame him for homicide. CJ is forced on a journey that takes him across the entire state of San Andreas, to save his family and to take control of the streets.
Neem aan van wel, ze staan al op screens lijkt me vreemd als ze ze nu nog gaan schrappenquote:Op donderdag 26 augustus 2004 23:46 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Verder vraagt de website GTA Junkies zich af of er honden in San Andreas aanwezig zullen zijn. We hebben het dan niet over Snoop Doggy Dog en de Dog pound, maar over mens' beste vriend.
Ik kreeg dit:quote:Op donderdag 26 augustus 2004 23:50 schreef MrSkyline het volgende:
hee ik zat wat politie radio sampletjes op de sa website te luisteren tot ik dit hoorde:
"send in the K9 units"
wie niet snapt wat ik bedoel, hier een hint:
http://images.google.nl/i(...)ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
Er gaan geruchten dat er helemaal geen (politie) honden in voorkomen. op het plaatje hierboven lijkt het van veraf idd een hond maar andere mensen beweren weer dat het gewoon iemand is die aan het opdrukken is (dan wel met een erg kromme rugquote:Op donderdag 26 augustus 2004 17:39 schreef Chris_Redfield het volgende:
De hond zit achter/naast die dude rechts. (rechts langs de blauwe auto)
[afbeelding]
Het zou wel gaaf zijn als je een hond kan kopen in de Petshop en die hond volgt je overal en beschermd je.
Of ze willen het juist als verassing houden...quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 16:36 schreef eRRR-Tieee het volgende:
[..]
Ik denk dat er geen honden in voor komen omdat rockstar die K-9 units op de site (geluidsfragment) ineens weg hebben gehaald.
Ik hoop idd dat je gelijk hebt!! Rennen als een gek als je die beesten achter je donder aan hebt nadat je een overval hebt gepleegdquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 17:07 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Of ze willen het juist als verassing houden...
het lijkt me namelijk goed mogelijk dat er wel K9 units (of iig honden) inzitten aangezien koeien e.d. ook confiirmed zijn..
?quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 17:47 schreef MrSkyline het volgende:
vissen zaten al in vice
En zeemeeuwen kon je ook al uit de lucht knallen met je sniper geweer.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 17:47 schreef MrSkyline het volgende:
ze moetten wel met dieren, want wtf is een boerderij zonder dieren?
ik ben 90 % cker dat er dieren inzitten, iniedergeval honden.
vissen zaten al in vice
quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 17:53 schreef Chris_Redfield het volgende:
[..]
En zeemeeuwen kon je ook al uit de lucht knallen met je sniper geweer.
Ja en je kan dan in je "stat's" zien hoeveel je er al geschoten hebt. (ze ploffen als kleiduiven uit elkaar)quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 17:57 schreef Impreza_STI het volgende:
[..]
Nooit geweten dat dat kon
![]()
Ga ik zo maar eens proberen![]()
Wat leuke weetjes van de Maccer sitequote:Op vrijdag 27 augustus 2004 16:51 schreef Evil_Jur het volgende:
Er zijn 2 nieuwe sites uit de GTA wereld online: www.maccer.net en www.epsilonprogram.com
quote:6. MACCER WAS AN HONORARY MEMBER OF A LOS SANTOS STREET GANG AND DEALT DRUGS FOR THEM.
False - Maccer has never dealt drugs in his life. Just taken them.
quote:3. MACCER WAS ONCE IN A FIGHT WITH RAPPER MADD DOGG AFTER MACCER LENT HIM A USED HANDKERCHIEF.
False - Maccer and Madd Dogg are good friends and regularly holiday together.
Iemand er al goed gesnuffeld? Ik ben benieuwd hoe deze in de storyline gaan passen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 16:51 schreef Evil_Jur het volgende:
Er zijn 2 nieuwe sites uit de GTA wereld online: www.maccer.net en www.epsilonprogram.com
quote:Leuke plaatjes schieten van de omgeving in GTA: SA
Het blijft maar nieuwtjes regenen wat GTA: San Andreas aan gaat. Zo is nu naar buiten gekomen dat je een camera in de game kan bemachtigen om foto's mee te maken. Vooralsnog is niet duidelijk of dit voor een bepaalde missie is of dat je deze camera altijd bij je kan dragen, maar interessant klinkt het wel.
Ook is gebleken dat je de Quad Bike in het spel op een unieke manier kan bedienen door met de rechter controlstick meer lichaamsgewicht naar links of naar rechts te geven. Net als bij de BMX kun je ook met dit voertuig stunts uitvoeren. Dit zou een leuke uitkomst bieden voor die dode momenten in de game dat er even niet zoveel gebeurt.
quote:Op grafisch gebied is nog naar voren gekomen dat het spel gebruik zal maken van speciale filtertechnieken om de game een speciale sfeer mee te geven. Los Santos kent veel zonlicht en smog met af en toe regenbuien, San Fierro is meer mistig en Las Venturas heeft een schone lucht en felle lichten. Vergeleken met de steden zal het platteland een meer natuurlijke en warme uitstraling kennen.
Dit laatste geldt ook voor de bewoners van de verschillende gebieden. De plattelands mensen zijn namelijk ontspannender en lopen vaak half naakt rond. Ook het gedrag van de NPC's is realistischer gemaakt. Zo zullen andere mensen nu daadwerkelijk naar winkels reizen, deze bezoeken en hier ook dingen kopen.
Ten slotte heeft Rockstar nog twee teaser sites geopend van fictieve bedrijven en instanties die in de game voor zullen komen, te weten:
Ook zo'n non-nieuws van gamer.nl, in VC had je ook al een camera die je in een msisie moest gebruiken.quote:
Als je die dingen afknalt komt er in de stat's te staan: "seagulls sniped" en geen "ufo's sniped".quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 18:41 schreef Steve-O het volgende:
die vogels zijn kleine ufo's in VC
ooit een vogel gezien die achteruit vliegt?
ik blijf der bijquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 19:09 schreef Chris_Redfield het volgende:
[..]
Als je die dingen afknalt komt er in de stat's te staan: "seagulls sniped" en geen "ufo's sniped".
http://www.bellaonline.com/gaming/strategy_lib_gtavcwalk_99l.html
quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 18:39 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Iemand er al goed gesnuffeld? Ik ben benieuwd hoe deze in de storyline gaan passen.
Jezz Torrent is die dude van Love Fist uit Vice Cityquote:"The Epsilon Tract helped me give up smack"
- Jezz Torrent
Pastor Richards is echt de held.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 00:15 schreef Hollandia2 het volgende:
Verder denk ik dat die site van Epsilon Program gewoon gemaakt is, omdat er zo een gast in bv. iets dergelijks als VCPR hiervoor steeds reclame gaat maken (send in the money order), net zoals Pastor Richards Statue in Vice City.
Cool.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 16:06 schreef Chris_Redfield het volgende:
Op een ander forum is iemand aan het passen en meten geweest om de grote van San Andreas en dan met name Los Santos te kunnen bepalen, hij is er vanuit gegaan dat de boot die helemaal rechts onder in het Los Santos Ocean Docks ligt de zelfde grote heeft als de boten die in de haven van Vice City liggen, hij komt dan tot de volgende conclusie:
Rood is Vice City
Zwart is GTA3 Liberty City
En de onderste witte kaart is Los Santos
[afbeelding]
Als ik het zo bekijk dan is San Andreas echt enorm groot! Zelfs als ie het niet helemaal correct heeft bestrijkt SA nog steeds een enorm groot gebied.![]()
Yup. Die andere 2 moeten er dan nog biJ!quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 21:25 schreef RayMania het volgende:
En die onderste kaart is enkel Los Santos??
Dus er moeten nog 2 steden bij wat bij elkaar San Andreas maakt...
OMG!
Idd, en dan nog de countryside e.d.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 21:25 schreef RayMania het volgende:
En die onderste kaart is enkel Los Santos??
Dus er moeten nog 2 steden bij wat bij elkaar San Andreas maakt...
OMG!
Dat is niet helemaal waar, naast Los Santos is namelijk ook Red County te zien, een gedeelte van het platteland.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 21:25 schreef RayMania het volgende:
En die onderste kaart is enkel Los Santos??
Dus er moeten nog 2 steden bij wat bij elkaar San Andreas maakt...
OMG!
Idd, ubergeil!!!quote:Op maandag 30 augustus 2004 22:45 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Dus in februari 2005 de PC versie
Oe yeahquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 16:58 schreef Evil_Koekje het volgende:
"Death Row Records recently confirmed Dr. Dre's "Let Me Ride" and "Nuthin' But a G Thang," as well as Snoop Dogg's "Gin & Juice" for San Andreas' soundtrack"
Dude, Half Life 2, Halo 2, NFSU 2 en dan GTA: SAquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 19:06 schreef Hiph0p2oo4 het volgende:
Kutzooitje.. 2oo5 pas.
Zo kan je het ook bekijken jaquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 19:17 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Dude, Half Life 2, Halo 2, NFSU 2 en dan GTA: SA
Ik zou bijna zeggen: Februari 2005, dan al?!?
Half Life 2: De SP uitspelen in een weekjequote:Op dinsdag 31 augustus 2004 19:17 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Dude, Half Life 2, Halo 2, NFSU 2 en dan GTA: SA
Ik zou bijna zeggen: Februari 2005, dan al?!?
de PS2 is ondertussen ook niet veel veranderd hoorquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 19:18 schreef Hiph0p2oo4 het volgende:
[..]
Zo kan je het ook bekijken ja.
Ik vraag me zowiezo af of mijn systeempje SA nog wel lief gaat vinden![]()
flamebait en offtopicquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 19:51 schreef Flying het volgende:
[..]
Half Life 2: De SP uitspelen in een weekje
Halo 2: Halo zuigt
NFSU 2: Als het steeds maar rondjes rijden is wordt het ook weer niks
jou mening, ik vind die spellen ook vet, al heb ik geen xbox.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 19:51 schreef Flying het volgende:
[..]
Half Life 2: De SP uitspelen in een weekje
Halo 2: Halo zuigt
NFSU 2: Als het steeds maar rondjes rijden is wordt het ook weer niks
Laat de jaarwisseling maar snel komenquote:Op maandag 30 augustus 2004 23:34 schreef Hare het volgende:
[..]
Idd, ubergeil!!!
NFS Underground 2 komt in November 2004 hoorquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 19:17 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Dude, Half Life 2, Halo 2, NFSU 2 en dan GTA: SA
Ik zou bijna zeggen: Februari 2005, dan al?!?
Dat weet ik, waar beweer ik dan anders?quote:Op woensdag 1 september 2004 22:22 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
NFS Underground 2 komt in November 2004 hoor
en waar heb je dit vandaan? om de rumour mill ff te stoppenquote:Op donderdag 2 september 2004 18:17 schreef Evil_Koekje het volgende:
-The cable cars on rails in San Fierro will be jackable and driveable!
-You can buy tobacco in the form of cigarettes in special locations, and you will be able to smoke it.
-The VW van will be called Camper.
-The Hub is the name of Cesar's and CJ's car garage. (known already)
-There are workshops for custom car paintjobs.
-To top it off, this magazine claims the blur effect for nitro (a la NFSU) has not yet been finalised
quote:Op donderdag 2 september 2004 18:50 schreef DeRCT14 het volgende:
[..]
en waar heb je dit vandaan? om de rumour mill ff te stoppen
Dat kon in vice city ook al met een cheatcodequote:Op vrijdag 3 september 2004 11:27 schreef livEliveD het volgende:
Roken in SA? Cool!
quote:We didn't get a chance to see it, but Rockstar also gave us some new details about the bulldozer, which will feature new physics of its own, including rear-wheel steering, for one thing. The front wheels are locked, so you'll have to get used to some pretty unusual mechanics to get a handle on this beast. Its plow will be fully functional via the right analog stick, so you'll be able to use it...to smash stuff, of course, or to flip cars and stuff like that. The world of the game will also be filled with many more breakable objects, which should make bulldozer rampages that much more interesting
Het wordt steeds duidelijker dat het speelveld echt enorm groot is.quote:even still, the land area in San Andreas is huge and as an example, we witnessed our guide travel back from one of the game's several small towns to Los Santos over the span of which, seemed like nearly twenty minutes. He wasn't exactly lollygagging either -- as he used both the brand new Monster Truck vehicle, a dirty lawnmower-sounding dirt bike, and an airplane similar to that of Grand Theft Auto III to get us there. If that doesn't tell you how big the state of San Andreas really is, then get ready to be wowed when you finally play it.
Het wordt iedere keer weer beter en beter!!quote:One final aspect of the 18-wheeler that players should take note of is that Rockstar tells us that they make unbelievable "rolling bombs." So if you ever want to take out a large group of guys in concentrated areas or just want to see a bunch of pretty lights, simply speed your tanker towards the crowd and dive out at the last minute. Follow it up with a quick blast with your rocket launcher and BOOM! Instant mass barbeque!
Maar dan heb je ook watquote:Op zaterdag 4 september 2004 23:10 schreef Georges het volgende:
Het zal in ieder geval een stuk langer duren.
Is goed. Ik wacht op je review.quote:Op zaterdag 4 september 2004 23:32 schreef MrSkyline het volgende:
beter dan sex? dude, dan heb jij nog nooit geneukt
en ja het duurt inderdaad langer dan sex, ik hou het helaas ook langer vol.... was het maar andersom
maargoed, ik zal je 22 oct vertellen hoe vet t is(hopelijk)
Klopt!quote:Op zaterdag 4 september 2004 23:27 schreef Georges het volgende:
Je bedoelt februari voor de pc?
Daarom, dan vliegt de tijd zo om.quote:Op zondag 5 september 2004 00:09 schreef Georges het volgende:
Ok dan, sneller dan ik dacht. Dus ff van oktober tot februari uithouden. Gelukkig komen er nog wat goede games in de tussentijd.
maar wel grimquote:Op zondag 5 september 2004 01:29 schreef Cool_Runner het volgende:
Mja ach, het spel is zo groot dat t zon beetje een hele staat na bootst. Dan is t nie zo gek.
Maar is idd wel vreemd om als "bling bling nigga" in een grasdorser door t weiland te rossen.
weet je wat grim is? Als bling bling nigga met zo'n grasdorser door de stad rijdenquote:Op zondag 5 september 2004 01:50 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
maar wel grim
Je hebt wel een punt op zich, maar ik vind 't toch wel zeer vet dat d'r een countryside in zit... Mt. Chilliad e.d. vind ik echt erg cool.quote:Op zondag 5 september 2004 01:22 schreef Georges het volgende:
Het is eigenlijk best gek, al die country screens. Zo'n verhaal als dat van CJ associeer je toch meer met de grote stad.
Vind het platteland er niet echt in passen.
En of het past of niet, er is iig veel venieuwing zo.quote:Op zondag 5 september 2004 02:56 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Je hebt wel een punt op zich, maar ik vind 't toch wel zeer vet dat d'r een countryside in zit... Mt. Chilliad e.d. vind ik echt erg cool.
Het verhaal van deze GTA is wel het laatste wat me interesseert. Mij gaat het juist om dit soort dingen die bewijzen hoe uniek en uitgebreid de gameplay is.quote:Op zondag 5 september 2004 01:22 schreef Georges het volgende:
Het is eigenlijk best gek, al die country screens. Zo'n verhaal als dat van CJ associeer je toch meer met de grote stad.
Vind het platteland er niet echt in passen.
Als morgen in het nieuws is dat GTA wordt uitgesteld omdat rockstar een nieuw idee had gekregen dankzij een post op het fok forum, ben jij een eikel....quote:Op zondag 5 september 2004 12:17 schreef MrSkyline het volgende:
al kan je met een raket naar de maan, het word vet
Idd, dat idee heb ik dus ook, dat we nu echt pas ## % aan nieuwe shit weten, en dat als we gaan spelen we echt totaal weggeblazen worden ^_^quote:Op zondag 5 september 2004 13:05 schreef Hare het volgende:
Volgens mij he, volgens mij hebben we nu wel een idee hoe vet alles wordt door de screens en info enzo, maar als we eenmaal aan het spelen zijn worden we pas echt helemaal weggeblazen door de coolness van dit spel!!!
Kom net terug van vakantie.... keek niet goedquote:Op maandag 6 september 2004 05:47 schreef Cool_Runner het volgende:
Jup, mooi is ie he![]()
Ik heb ergens gelezen dat de laadtijden bijna naadloos zijn. De continenten zijn bijna zonder laadtijden aan elkaar verbonden. Alleen als je sommige gebouwen ingaat wordt er geladen. Beetje Jak and Daxter achtig zeg maar.quote:Op maandag 6 september 2004 08:56 schreef Tain het volgende:
Wat ik me wel af ga vragen is hoe het zit met laadtijden. Zo'n grote wereld vereist aardig wat stukjes laden en hoop dat ze dat naadloos erin kunnen verwerken
bijna naadloos vind ik irritanter als een load schermpje eigenlijk, was bij halo ook zo irritant dat je een kleine hapering had bij het laden van een nieuw stukje levelquote:Op maandag 6 september 2004 09:00 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Ik heb ergens gelezen dat de laadtijden bijna naadloos zijn. De continenten zijn bijna zonder laadtijden aan elkaar verbonden. Alleen als je sommige gebouwen ingaat wordt er geladen. Beetje Jak and Daxter achtig zeg maar.
Maar uiteindelijk moeten we dat nog maar zien
Het is ook nooit goed !quote:Op maandag 6 september 2004 09:01 schreef Tain het volgende:
[..]
bijna naadloos vind ik irritanter als een load schermpje eigenlijk, was bij halo ook zo irritant dat je een kleine hapering had bij het laden van een nieuw stukje level
neequote:Op maandag 6 september 2004 09:08 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Het is ook nooit goed !![]()
khad nooit verwacht dat ik een PS2 zou kopenquote:Op maandag 6 september 2004 11:26 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
kepler doet gek! hihiihihihihihi
Dan werkt die marketingtruc dus toch. Kon het me eigenlijk niet voorstellen, maar hier het bewijs.quote:Op maandag 6 september 2004 11:40 schreef kepler het volgende:
[..]
khad nooit verwacht dat ik een PS2 zou kopen![]()
maar GTA:SA heeft me toch overgehaald
tuurlijk werkt dat. Er zijn volgens mij genoeg mensen die alleen een PS2 kopen voor bv de eye-toy of voor GTAquote:Op maandag 6 september 2004 12:06 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
[..]
Dan werkt die marketingtruc dus toch. Kon het me eigenlijk niet voorstellen, maar hier het bewijs.
zelfde enginequote:Op maandag 6 september 2004 12:46 schreef --Christiaan-- het volgende:
Ik denk hetzelfde als GTAVC en drie, want het is volgens mij dezelfde engine
Ja ok, maar ik vind 50 euro al veel geld voor en spel, ook al is hij zo goed als we nu denken dat het wordt. Ik ga al helemaal geen spelcomputer kopen om een spel een paar maanden eerder in huis te hebben, en vind die trucjes met contracten (in deze Sony) ook niet erg netjes. Ik ben best bereid om 50 euro te betalen voor een spel als ik denk dat het een goed spel is, maar dat ze me eerst willen 'dwingen' een spelcomputer ervoor te kopen, door het spel eerst exclusief uit te brengen, vind ik eigenlijk schandalig. Er zijn meerdere platformen, dus breng ze er gewoon tegelijk voor uit. Mensen die hem willen kopen, die kopen hem. Ik snap wel dat het economisch gezien handig is om het zo te doen, maar ik blijf het zelf niet zo netjes vinden, en daarom zal ik er nooit aan meedoen. Ze verdienen al genoeg die mensen, laat staan Sony.quote:Op maandag 6 september 2004 12:17 schreef kepler het volgende:
[..]
tuurlijk werkt dat. Er zijn volgens mij genoeg mensen die alleen een PS2 kopen voor bv de eye-toy of voor GTA
Nu was het voor mij niet de enige reden natuurlijkmaar wel een goede reden
nieuwe engine, don't worryquote:Op maandag 6 september 2004 12:50 schreef kepler het volgende:
[..]
zelfde engine
dat is een beetje jammer. Maar ik neem aan dat tie wel wat aangepast is dan?
dit is serieus?quote:Op maandag 6 september 2004 22:22 schreef F.R.I.M. het volgende:
Iets anders.......ik heb nu heel wat screenshots achter de kiezen maar ik zie alleen maar zwarten in het spel (ook in de preview van 104Mb niet).
Ik ben dan ook nog nooit in San Andreas geweest maar er zal toch wel een blanke...of een mexicaan wonen??? Iemand?
Jij hebt de screenshots blijkbaar niet goed bekekenquote:Op maandag 6 september 2004 22:22 schreef F.R.I.M. het volgende:
Iets anders.......ik heb nu heel wat screenshots achter de kiezen maar ik zie alleen maar zwarten in het spel (ook in de preview van 104Mb niet).
Ik ben dan ook nog nooit in San Andreas geweest maar er zal toch wel een blanke...of een mexicaan wonen??? Iemand?
quote:Op maandag 6 september 2004 22:22 schreef F.R.I.M. het volgende:
Iets anders.......ik heb nu heel wat screenshots achter de kiezen maar ik zie alleen maar zwarten in het spel (ook in de preview van 104Mb niet).
Ik ben dan ook nog nooit in San Andreas geweest maar er zal toch wel een blanke...of een mexicaan wonen??? Iemand?
oh jawel hoor: ikquote:Op dinsdag 7 september 2004 00:14 schreef NFSUndergroundII het volgende:
blanker heb je niet hoor
lolquote:Op dinsdag 7 september 2004 00:51 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]:'(
Mijn bezoek aan Vice City was trouwens erg tof.
(edit: waarom werkt die verdomde ":D :'(" niet goed (bnehalve in de preview).. )
quote:Op dinsdag 7 september 2004 03:25 schreef livEliveD het volgende:
Stel je eens voor (Gewoon voor de grap)
Vice City maar dan:
Groter
Meer persoonlijke characters
Meer voertuigen
Zelfde sfeer
Etc.
Oftewel: Laat het uitkomen! Nu! beste game ooit!
Dan zal je nog een maandje of 6 langer moeten wachten.quote:Op dinsdag 7 september 2004 16:24 schreef Cheiron het volgende:
Ja, voor de PS2... ik wil hem op de pc hebben!
en ik wil hem voor de ps2, maar niet voor die prijs!quote:Op dinsdag 7 september 2004 16:24 schreef Cheiron het volgende:
Ja, voor de PS2... ik wil hem op de pc hebben!
Ik bestel hem gewoon bij gcshop, heb ik m voor 51,50 thuis bezorgd. Vind ik wel goed te doen voor zo'n geile gamequote:Op dinsdag 7 september 2004 16:42 schreef Hollandia2 het volgende:
[..]
en ik wil hem voor de ps2, maar niet voor die prijs!![]()
Dus ik zal nog langer gaan wachten![]()
same here, dus ik wacht gewoon rustig af totdat ie een beetje goedkoper is en wanneer ik meer tijd heb om te gamen.quote:Op dinsdag 7 september 2004 17:45 schreef menesis het volgende:
Shait; als San Andreas uit komt heb ik ook ongeveer tentamens!!!!! AAAAAARGH! Als ik m koop zodra ie uit komt lopen men tentamens in de soep. Als ik hem pas na mn tentamens koop wordt ik gek en lopen mn tentamens ook in de soep... hmz.
HELP!
Kom op zeg wat ben je voor een centenneuker! Als er een game bewezen heeft zijn geld dubbel en dwars waard te zijn is het GTA wel. Ik heb me met Vice City nu al meer dan 100 uur prima vermaakt, waar krijg je voor 60 euro nog 100 uur topvermaak!?quote:Op dinsdag 7 september 2004 16:42 schreef Hollandia2 het volgende:
[..]
en ik wil hem voor de ps2, maar niet voor die prijs!![]()
Dus ik zal nog langer gaan wachten![]()
februari al hoorquote:Op dinsdag 7 september 2004 16:42 schreef Chris_Redfield het volgende:
[..]
Dan zal je nog een maandje of 6 langer moeten wachten.(ik zou dat echt niet kunnen)
Idd. Er zijn maar heel weinig games die het geld echt waard zijn maar dit wordt er zeker 1 vanquote:Op dinsdag 7 september 2004 19:18 schreef Evil_Jur het volgende:
Kom op zeg wat ben je voor een centenneuker! Als er een game bewezen heeft zijn geld dubbel en dwars waard te zijn is het GTA wel. Ik heb me met Vice City nu al meer dan 100 uur prima vermaakt, waar krijg je voor 60 euro nog 100 uur topvermaak!?
68 euro jaquote:Op dinsdag 7 september 2004 19:18 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Kom op zeg wat ben je voor een centenneuker! Als er een game bewezen heeft zijn geld dubbel en dwars waard te zijn is het GTA wel. Ik heb me met Vice City nu al meer dan 100 uur prima vermaakt, waar krijg je voor 60 euro nog 100 uur topvermaak!?
Daar heb je ook gelijk in. Blijkbaar kunnen ze er hier meer voor vragen.quote:Op dinsdag 7 september 2004 20:20 schreef Hollandia2 het volgende:
http://www.rockstargames.com/warehouse/
hier dat spel SA is op de officiele site 50 dollar, dat is dus omgerekend 45 euro. Dan vind ik het best lullig dat die spellen hier voor 68 euro in de winkel liggen, dat is dus een verschil van 23 Euro.
vind ik best belachelijk eigenlijk![]()
Ik hoop dat rockstar er rekening mee houdt dat Las Vegas helemaal niet in de buurt van water ligtquote:Op dinsdag 7 september 2004 21:24 schreef Chris_Redfield het volgende:
Welke van de 3 vinden jullie het mooist?
ik zie er maar 1 die nog niet voorbij is gekomenquote:Op dinsdag 7 september 2004 21:44 schreef Deviant1nl het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
New screens![]()
Hier staan er nog meer
Dat is helemaal niet ondenkbaarquote:Op dinsdag 7 september 2004 22:23 schreef menesis het volgende:
Ik blijf hopen dat er een soort area 51 in zit. Net zoiets als die militaire basis in GTA1,vice city.
Vind die eerste kaart wel het mooiste.quote:Op dinsdag 7 september 2004 21:21 schreef Chris_Redfield het volgende:
Hier nog een fake map, ja ik weet dat je er eigenlijk geen flikker aan hebt maar ik vind het toch de moeite waard om het te plaatsen. Al is het maar om te zien hoe het zou kunnen zijn.![]()
[afbeelding]
En meteen nog maar die andere twee erbij zodat ze mooi onder elkaar staan en je niet een paar bladzijden terug hoeft te kijken.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar aangezien je kan zwemmen is water geen grens die je niet kan oversteken, dus hoe ze dan gaan zorgen dat je in het begin in je gebied blijft is mij nog een raadsel. Sommige hebben het over extreem slecht weer (hoezo kan je je niet door slecht weer verplaatsen?), andere denken aan een aardbeving die de bruggen heeft gesloopt (je kan toch zwemmen, dus dat is ook geen grens).quote:Op dinsdag 7 september 2004 22:28 schreef Georges het volgende:
Het zou me niet verbazen als ze voor de 4 eilandenoptie kiezen. Dat is qua 'natuurlijke' grenzen voor het spel het makkelijkst, net als bij Vice.
Hoop het niet overigens.
quote:Chartered airlines will also fly you back and forth between Los Santos, San Fierro and Las Venturas.
Mss bouwen ze letterlijk een grens in. Kom je in de buurt ervan en dan zegt JC "Better go back" ofzo en stopt gewoon. Op die manier hoef je geen ingewikkelde opstakels te maken en dicht te spijkeren. Of mss heb je ook ruig water waarin je niet kan zwemmenquote:Op woensdag 8 september 2004 07:00 schreef Chris_Redfield het volgende:
Maar aangezien je kan zwemmen is water geen grens die je niet kan oversteken, dus hoe ze dan gaan zorgen dat je in het begin in je gebied blijft is mij nog een raadsel. Sommige hebben het over extreem slecht weer (hoezo kan je je niet door slecht weer verplaatsen?), andere denken aan een aardbeving die de bruggen heeft gesloopt (je kan toch zwemmen, dus dat is ook geen grens).
waarschijnlijk kan je maar 200 meter zwemmen ofzo. Soort van natuurlijke grens dusquote:Op woensdag 8 september 2004 07:00 schreef Chris_Redfield het volgende:
[..]
Maar aangezien je kan zwemmen is water geen grens die je niet kan oversteken, dus hoe ze dan gaan zorgen dat je in het begin in je gebied blijft is mij nog een raadsel. Sommige hebben het over extreem slecht weer (hoezo kan je je niet door slecht weer verplaatsen?), andere denken aan een aardbeving die de bruggen heeft gesloopt (je kan toch zwemmen, dus dat is ook geen grens).
Dat doen ze net als in Driv3r denk ik, zwemmen is puur iets om uit een vervelende situatie te komen. Je kan het niet lang genoeg doen om echt ver te komen.quote:Op woensdag 8 september 2004 07:00 schreef Chris_Redfield het volgende:
[..]
Maar aangezien je kan zwemmen is water geen grens die je niet kan oversteken, dus hoe ze dan gaan zorgen dat je in het begin in je gebied blijft is mij nog een raadsel. Sommige hebben het over extreem slecht weer (hoezo kan je je niet door slecht weer verplaatsen?), andere denken aan een aardbeving die de bruggen heeft gesloopt (je kan toch zwemmen, dus dat is ook geen grens).
le·zen2 (ov.ww.)quote:Op woensdag 8 september 2004 18:16 schreef Floepsje het volgende:
Als het spel maar multiplayer heeft vind ik het goed..![]()
LOLquote:Op woensdag 8 september 2004 20:37 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
le·zen2 (ov.ww.)
1 kennis nemen van de inhoud van (iets dat geschreven of gedrukt is)
2 (iets) voorlezen
3 opmaken uit de beschikbare gegevens => aflezen
4 [archa.] inzamelen => verzamelen
5 selecteren van slechte exemplaren uit de goede
Idd. Heb vandaag weer vicecity geinstalleerd. Wat een mooie wereld. Machtig gewoon. Ik hoop echt dat ze nog veel delen uit gaan brengen. Die vrijheid heb ik nooit in een ander spel zo goed gezien. (en crimineel spelen is zwaar okquote:Op woensdag 8 september 2004 23:40 schreef Georges het volgende:
Lol, en dat voor een spel dat nog moet uitkomen.
Doom 3, eat your heart out!![]()
In welke taal is je eerste zin?quote:Op donderdag 9 september 2004 01:27 schreef speedfreakssj het volgende:
Ik hoop wel dat je dan een bisvrand gan maken als de poikutue acgter je aanzit en zo.
dus mietjes achter je aan, van motor afstappen, molotov en wegrijden maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |