ik neem jullie weer ff mee op reis na 3 weken ofzo geloof ik...
de laatste keer had ik verteld dat ik was wezen sledgen in Rotorua.
van Rotorua ben ik afgezakt naar Taupo waar je 's werelds goedkoopste skydive kunt doen..
ik kon het zelf niet merken want ik was toch wel wat geld kwijt voor mijn sprong.
gesprongen van 15.000 voet !!! 60 seconden vrije val !!!
daar ga je dan omhoog in het vliegtuig... het was vrij helder weer, hier en daar een wolkje maar voor de rest was het prima weer om te springen.
er was zuurstof aanwezig in het vliegtuig voor het geval je het nodig had enzo.
goed.. daar zit je dan hoog in de lucht in je shortje en t-shirtje en blote voeten..
dan ga je dus in het gat van de deur zitten en je benen bungelen al half uit het vliegtuig en je voelt de wind langs je heen gaan...
dan zet die gek af en daar ga je dan... vallen vallen vallen
DAT IS ZO IETS GEWELDIGS DIE VRIJE VAL !!!!
dat ging met zo'n 200 km/u en kon maar niet stoppen met lachen !! ik had m'n mond dus wage wijd open en met die snelheid word je mond GORT en GORT droog kan ik jullie vertellen
![]()
ik heb er ook een video en 24 foto's van dus die kunnen jullie allemaal binnenkort gaan bewonderen want ik ben eindelijk weer in de gelegenheid om wat dingetjes naar huis te sturen.
ik ben weer terug in Melbourne btw...
na m'n sky dive gedaan te hebben heb ik ook nog eens de Tongariro crossing gelopen (http://www.tramper.co.nz/index.cfm/action/story/StoryID/78/TrackID/105/Keywords//)
een volledige dag wandeling over het vulkanisch gebied vlakbij Taupo
het was best een zware hike, maar ZEKER de moeite waard !!!
ook nog letsel opgelopen natuurlijk, want dat hoort er bij bij mij
als optie kon je ook een vulkaan beklimmen (Mt Doom van lotr) dus dat had ik ook gedaan en na m'n eerste stappen onderweg naar benee glijd ik uit en schaaf bijna over de hele lengte m'n onderarm open... ff snel een foto maken met m'n camera voor het stopte met bloeden
![]()
dus dat is allemaal vast gelegd.
de uitzichten waren/zijn echt spectaculair !!!
van taupo waren we geloof ik naar waitomo geweest voor onze caving trip.
daar hebben we in een wetsuit een 4 uur durende wandeling door de grotten daar in de omgeving gemaakt en abseilen van watervallen in de grotten enzo... was ook weer hastikke leuke tijdsverspilling !!
daar heb ik ook nog een paar leuke foto's van.
van Waitomo zijn we toen naar River Valley geweest en dat is voor mij DE plek in NZ geworden.
er is daar helemaal nix... behalve rust
het is niet eens een dorpje... het is een lodge in een kleine vallei met een waterval en een riviertje om lekker in te zwemmen enzo.
het was daar zo lekker rustig !! het was ook wel een aangename temp. die avond, de wijn smaakte prima.. dus ik had besloten om het laken van m'n bed te trekken en in m'n slaapzak buiten onder de sterren te slapen.
heb nog nooit zoveel sterren gezien.
toen ik de volgende ochtend wakker werd had ik schijnbaar nog meer mensen op hetzelfde id gebracht want er lagen ineens over mensen buite te slapen.. of zou het de wijn geweest zijn
![]()
van River Valley op naar wellington.
wellington heb ik nix gedaan behalve aan de bar gehangen 's avonds.
de volgende ochtend de oversteek met de boot naar het zuider eiland gemaakt en toen ben ik aanbelandt in nelson.
ook daar viel voor mij niet veel bijzonders te beleven, dus ik heb daar een paar dagen wat bijgedronken met wat mensen bij wie ik eerder ook in de bus zat.
vanuit Nelson zijn we toen eerst een halve dag naar het Abel Tasman np geweest.
ik had daar heel graag de 3 daagse wandeling langs de kust gemaakt, maar ik kon niemand zover krijgen om met me mee te gaan.
dus in de tijd dat we daar waren, heb ik maar een paar kleine wandelingen gedaan.
hop weer in de bus door naar Westport..
nou moet ik ff denken wat daar ook alweer te doen was.
het zal wel niet veel bijzonders geweest zijn, want ik weet echt niet meer wat ik daar gedaan heb.
de volgende dag hadden we een thema feest met de hele bus en het plaatsje Mahinapua
ff vluchtig de 1e prijs in de wacht gesleept natuurlijk !!
ik kon kiezen tussen river surfing (sledging) of een canyon swing.. ik koos voor het river surfen.
het was meer een drink feest want de drank was vrij goedkoop daaro.
ons thema was dat iedereen een hoed of wat dan ook moest maken...
ik had bij een winkel een stuk soort van isolatie materiaal gehaald voor om verwarmingsbuizen te doen, een paar nep bloemen, en een zak waterbalonnen.
ik had dat stuk isolatie materiaal om m'n hoofd gebonden en die bloemen er her en der ingestoken en 120 !!! water balonetjes opgeblazen en dat allemaal op dat ding geplakt en het resultaat was vrij groot
![]()
(kan nu geen foto's meesturen want de batterijen zijn leeg)
's avonds in het STIKKE donker naar het meer toe "gelopen" voor een midnight swim
en de volgende ochtend weer door.. min of meer
aangekomen in Fransz Josef zijn we nu.
daar heb je 2 gletsjers en de 2 hoogste bergen in NZ
frans josef en de fox gletsjer, en dan de hoogste berg is Mt Cook en daarna Mt Tasman.
ik had mezelf dus ingeboekt voor een volledige dagwandeling op de FJ, maar het weer was er niet erg naar dus mijn wandeling werd gecanceled en ik kon naar 35 van de 125 dollar fluiten !!
ze krijgen aan de westkust in NZ gem. 8-9 meter regen per jaar !! en ik geloof toen ik er zat, dat ik er al 6 op m'n kop heb gehad
daar zijn we toen ook nog naar Lake Matheson geweest (reflection lake)
dat meertje is echt een spiegel !! als die eenden er niet in hadden gzwommen had je op een foto echt het verschil niet kunnen zien tussen wat echt is, en wat de weerspiegeling is.
heel leuk om te zien !!
verder heb ik in FJ ook weer een paar korte wandelingen gedaan als dat kon tussen de buien door en veel van de omgeving gezien dus.
toen zijn we verder gecruised naar Wanaka waar ik ook weer een paar wandelingetjes heb gemaakt en de kroegen eens aan de binnekant bekeken.
NZ is echt het land voor de wandelaars fam. van klink !!!
en toen van Wanaka naar Queenstown.
toeristischer dan qtown kan volgens mij niet, maar vervelen zal je je er ook nooit of te nimmer niet.
wat heb ik daar uitgevreten... is ff denken
weer veel gelopen !! het riversurfen wat ik had gewonnen dan..
ook weer een mooie, maar best zware dagwandeling gemaakt naar de top van een "berg"
de Ben Lomond track geloof ik dattie heette (http://www.onedayhikes.com/Hikes.asp?HikesID=53)
dassum idd
vanaf de aller 1ste stap die je doet ga je omhoog, en het gaat niet eerder naar beneden voordat je de top heb gehaald en weer terug naar qtown loopt.
en natuurlijk niet te vergeten... de AJ Hacket trillogy !!!
bestaande uit: de kawarau bridge van 43 meter, daarna de Nevis van 134 meter en toen de ledge van 47 meter.
allemaal in 1 dag
de 1e was wel ok.. ik zei dat ik tot m'n middel aan toe in het water wilde, maar ik kwam niet verder dan m'n rechterhand
![]()
foutje kan gebeuren.
maar toen kwam de Nevis !!! ik wilde zo snel mogelijk springen !!! die is echt hoog !!
zat ik dan op de stoel... elastiek wordt vastgemaakt aan je enkels en dan sta je op en ik wilde springen !!!
das wel raar.. als je dan naar het randje toe schuifeld ben je wel voorzichtig dat je niet valt.
aftellen... 5,4,3,2,1 !!!! HIIIIIIIHAAAA en daar ging ik dan !!!!
GEWELDIG !!!!
en dan is het voorbij en dan heisen ze je weer omhoog.
en dan de laatste: de Ledge met uitzicht over qtown
dan maken ze het elastiek aan je middel vast zodat je kan doen en laten wat je wilt.. rennen en srpingen salto's whatever...
dat was dikke pret natuurlijk, dus doe mij die salto's maar dan
when you're ready... aanloop genomen, en de dvd bewijst het: 4 salto's voorover.
toen de volgende dag was ik met een dagtocht naar Milford Sound geweest wat ook wel weer heel erg mooie natuur was en een lange dag...
5 uur daar heen rijden, 2,5 uur op een boot rond gevaren en toen weer 5 uur terug gereden.
ook nog helemaal naar het zuiden gereden met de bus mee en daar weer ff tot leven gekomen na alle bezigheden.
en nou ben ik de 27e aanbelandt op m'n plaats van vertrek: Christchurch
ik kon daar nix doen of zien.. ik was er pas laat in de middag, en om 05.00 moest ik al op het vliegveld staan voor m'n vlucht naar Melbourne waar ik nu dus ben, en over een paar dagen de GP begint..
jullie hebben nou dus gelezen waarom ik zo weinig van me heb laten horen de afgelopen 3 weken.. ik heb niet bepaald stil gezeten.
hoe issut in de kou ?? ik ben weer terug in de hitte !!
groeten, daniel