Thanx!
Van de oude vind ik alle nummers helemaal top, op de nieuwe staan maar een paar echt goeie.
Natuurlijk o.a. "Me gustas tu"
puta's fever
king of bongo
casa babylon en nog wat live werk van ze waaronder patchanka
puta's fever is hiervan naar mijn mening de beste
of koop gewoon hun best of cd die in 1999 is uitgekomen, ik vindt persoonlijk mano negra beter dan manu chao als solo-artiest
groet
[Dit bericht is gewijzigd door nozem op 28-08-2001 17:44]
quote:Mail me ff, of ICQ (zie profiel).
Op maandag 27 augustus 2001 14:08 schreef Hik het volgende:
Ik vind hun muziek heel cool, maar heb slechts geld voor 1 CD....Is er iemand die me kan vertellen of de oude CD beter is dan de nieuwe of andersom??Thanx!
En idd een liveCD zou heel gaaf zijn want wat klinkt dat lekker zeg! Als je de afsluiter van Lowlands gemist dan mag je dus flink balen
groet
Op lowlands was het terouwens ook weer te gek
quote:Djodjo...er staat geen mail adres in je profile. En ik heb geen ICQ!
Op dinsdag 28 augustus 2001 20:45 schreef DjoDjo het volgende:[..]
Mail me ff, of ICQ (zie profiel).
quote:Maar king of bongo is toch ook van manu chao (of zeg ik nu iets héél doms?)
Op dinsdag 28 augustus 2001 17:38 schreef nozem het volgende:
juist mano negra heeft een groot aantal leuke nummers
cd's:king of bongo
quote:Nee hoor, je zegt niets doms, je bent slechts ontwetend. King of bongo is van Mano Negra. Fantastische groep! Jammer dat ze niet meer bij elkaar zijn.
Op woensdag 29 augustus 2001 10:24 schreef Hik het volgende:[..]
Maar king of bongo is toch ook van manu chao (of zeg ik nu iets héél doms?)
Was overigens blij verrast toen ik ontdekte dat hij solo verder gegaan was. Oke, Manu Chao is lang niet zo goed als Mano Negra was. Maar het is een goed alternatief.
quote:'k zie ut al! Manu Chao heeft dat nummer "Bongo bong", daar was ik mee in de war!
Op woensdag 29 augustus 2001 14:47 schreef Tinkepink@work het volgende:[..]
Nee hoor, je zegt niets doms, je bent slechts ontwetend. King of bongo is van Mano Negra. Fantastische groep! Jammer dat ze niet meer bij elkaar zijn.
Ja ik zal zeker eens naar Mano Negra gaan luisteren hoor! Weet gewoon pas net van hun bestaan anders had ik t al gehoord maar das logisch duh Machiel
quote:Zie het nu, vreemd en krijg het er met geen mogelijkheid ingevoerd. Het is i.vannunen@chello.nl
Op woensdag 29 augustus 2001 10:23 schreef Hik het volgende:[..]
Djodjo...er staat geen mail adres in je profile. En ik heb geen ICQ!
quote:ok, de tekst is ongeveer hetzelfde maar het originele nummer king of the bongo is heel wat steviger!
Op woensdag 29 augustus 2001 16:31 schreef Seestar het volgende:
nee, Manu Chao heeft het nummer later gewoon nog een keertje gespeeld, maar dan solo.
quote:zo te horen ben jij niet naar The Living End geweest
Op dinsdag 28 augustus 2001 21:35 schreef Machiel het volgende:
En idd een liveCD zou heel gaaf zijn want wat klinkt dat lekker zeg! Als je de afsluiter van Lowlands gemist dan mag je dus flink balen![]()
maar nu weer ff ontopic
maar nu weer ff ontopic
quote:Pssst ben heel niet naar Lowlands geweest
Op woensdag 29 augustus 2001 19:52 schreef Public Enemy het volgende:[..]
zo te horen ben jij niet naar The Living End geweest
Dat was de enige echte afsluiter van lowlands....
quote:Ik hoorde van een collega dat ze die cd eens in de kroeg had gehoord. Op een gegeven moment komt er een mobiele beltoon in voor. De halve kroeg zat naar zijn mobiele telefoon te zoeken!
Op maandag 27 augustus 2001 14:20 schreef morpheus_at_work het volgende:
ik vind de laatste cd het beste esperanza
* broer houdt wel van dat soort geintjes!
dagdag
quote:Djodjo, you've got mail!
Op woensdag 29 augustus 2001 17:53 schreef DjoDjo het volgende:[..]
Zie het nu, vreemd en krijg het er met geen mogelijkheid ingevoerd. Het is i.vannunen@chello.nl
quote:been there, done that...was wel een gaaf feestje ja. 2 en een half uur....Maar het optreden op Lowlands was wat explosiever (was dan ook "maar" anderhalf uur)
Op donderdag 30 augustus 2001 08:01 schreef EvilFaith het volgende:
als je ze op de CD goed vind dan moet je echt keer naar concert!! live zijn ze zoooooo gaaf (kheb ze eergister in 013 gezien)
Ik begrijp dat manu chao in een band zat en nu solo is.
Esperanza is zijn laatste cd (heb ik ook gekocht voor 32 piek bij mediamarkt )
Hoeveel andere cd's heeft hij gemaakt?
En z'n band heete mano negra , ofzoiets
Thx voor the info
Ik vind Me Gustas Tu 1 v/d leukste nummers van dit (magere) muziekjaar.
quote:Ik ook. Vond Clasdistino van hem minstens even leuk, maar die is al een paar jaar oud.
Op zondag 07 oktober 2001 22:42 schreef Arcee het volgende:
Manu Chao roeleert!Ik vind Me Gustas Tu 1 v/d leukste nummers van dit (magere) muziekjaar.
Muziek voor gasten die zo stoned zijn dat ze niet horen dat wanneer je Esparanza kopen eigenlijk Clandestino voor de tweede keer gekocht hebben.
Leuke muziek.
Heb afgelopen zomer Clandestino regelmatig gedraaid...
quote:Heb twee zomers geleden Clandestino al grijsgedraaid... (spreekwoordelijk, daar het hier om de cd-versie van het album gaat)
Op maandag 15 oktober 2001 16:26 schreef Doc het volgende:Heb afgelopen zomer Clandestino regelmatig gedraaid...
quote:magt ik insinueren dat jij zo stoned was, dat je clandestino gewoon twee keer in je collectie heb staan?
Op maandag 15 oktober 2001 16:26 schreef Doc het volgende:
Manu Chao. Geweldig!Muziek voor gasten die zo stoned zijn dat ze niet horen dat wanneer je Esparanza kopen eigenlijk Clandestino voor de tweede keer gekocht hebben.
Alvast bedankt,
Raf
quote:Dat mag je van mij insinueren, maar het is alleen niet het geval
Op maandag 15 oktober 2001 18:17 schreef don_quichot het volgende:[..]
magt ik insinueren dat jij zo stoned was, dat je clandestino gewoon twee keer in je collectie heb staan?
Ik vind Esperanza zo op Clandestino lijken dat beide CD's hebben ongeveer even overbodig is als een van de twee twee keer hebben...
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op zaterdag 17 november 2001 05:28 schreef La_Chatte_Noir het volgende:
Manu Chao - Mentira & la Primavera
--------------------------------------------------------------------------------
todo es mentira en esta mundo....kwijl
zit trouwens een sample in van een of andere opera zangeres weet je toevallig waar dat vandaan komt?
-----
weet iemand wie die zangeres is????
BVD
Op Proxima Estacion Esperanza staan meer 'langzame' nummers, zoals de nieuwe single 'Merry Blues' (volgens mij Het Nummer Met De Mobiele Telefoon, maar dat weet ik niet zeker) En wat mij idd ook irriteert is dat hij die deuntjes van Clandestino in de recycle heeft gegooid. Btw. nummer 9 en 10 op Proxima Estacion Esperanza roeleren echt de pan uit. Heb geen idee hoe die nummers heten, want ik heb geen cdhoesje (een kopie,...sst !) maar de zijn heel gaaf enzo.
Ik had Clandestino eerder dan Proxima Bla Bla. Op Clandestino lopen de nummers gewoon rustig in elkaar over, beetje zelfde sfeertje, maar op Proxiblabla heb je af en toe irrtante overgangen vind ik. Verder: ergens achter op Proxima, nummer 15 ofzo, zit nog een nummer met een meisje dat over het beatje van Bongo Bong heenpraat. Verkrachting van Bongo Bong heet dat
WOEI!
Als je van Spaanstalige muziek houdt raad ik ook Maná aan, wat rustiger, of Ska-P.
Ska-P is een Spaans-Baskische groep die daar hartstikke populair is. Ze zingen zowel in het Baskisch en in het Spaans. Ze maken een mix tussen pop/rock en folk. Vooral het nummer No Hay Chinas is goed, gaat wel erg snel trouwens. Zoek eens op Kazaa zou ik zeggen
Ik heb Esperanza sinds vorige week. Heerlijke cd... deze hoort dus weer thuis in je speler voor de zomer van 2002!!!
quote:Ik heb zelf tweede cd meer gedraaid dan de eerste. Vind ze alletwee erg goed hoor, maar de 2e heeft net iets meer rare sampletjes en dat vind ik wel leuk.
Op woensdag 20 maart 2002 00:50 schreef Acathla het volgende:
*schopje*Ik heb Esperanza sinds vorige week. Heerlijke cd... deze hoort dus weer thuis in je speler voor de zomer van 2002!!!
Ik heb een week geleden ook de cd gekocht van Los de Aboja, naar aanleiding van een tweetal positieve recensies. Is ook zeker een aanrader.
quote:heb jij een Live cd?!? hoe heet die ? waar kan ik die kopen ?
Op woensdag 29 augustus 2001 07:00 schreef hobbit het volgende:
kheb een live CD van manu chao, die is echt heel strak, ni zo poppy, maar meer ska + reggae.Op lowlands was het terouwens ook weer te gek
quote:Is denk ik een bootleg.
Op donderdag 18 april 2002 16:24 schreef enfermidade het volgende:[..]
heb jij een Live cd?!? hoe heet die ? waar kan ik die kopen ?
maar als het een goede opname is hou ik me ook wel aanbevolen om hem euh, een keer te euh lenen
echt wel gezellige muziek
Manu Chao was de frontman van Mano Negra.
Mano Negra was een band die bestond uit een hoop lui met verschillende nationaliteiten, daarom waren hun nummers in het frans, spaans, engels en elke andere taal die ze maar kenden - en ook veel verschillende stijlen (rock/rap/franse chansons etc.)
Als je oud(..?) genoeg bent ken je Mano Negra nog wel van het nummer "King Kong 5" waarschijnlijk.
Het nummer 'Bongo bong' is gewoon een remake van 'King of the bongo' op andere muziek;
je zult bij Manu Chao vaak zien dat ie dezelfde muziek (met kleine aanpassingen) gebruikt voor meerdere nummers (andere tekst eroverheen).
Manu Chao is in de loop der jaren uiteraard wat ouder geworden, dus z'n latere (solo) cd's zijn een stuk rustiger dan de oude Mano Negra nummers - maar toch denk ik dat mensen die Manu Chao waarderen Mano Negra bijna wel goed *moeten* vinden
quote:
Op woensdag 29 augustus 2001 07:00 schreef hobbit het volgende:
kheb een live CD van manu chao, die is echt heel strak, ni zo poppy, maar meer ska + reggae.Op lowlands was het terouwens ook weer te gek
quote:oh lama
Op dinsdag 25 juni 2002 16:40 schreef Mortischa het volgende:[..]
HOE KOM JE DAAR AAN
Tracklist single:
1. Mr. Bobby - Politik Kills
2. Mr. Bobby - Wyskyfacile (acoustische versie)
3. Mr. Bobby (gewone versie).
Je kan uiteraard ook altijd even zoeken op Internet.
quote:Hmm, heb je het nu over die versie die wel heel veel op Bongo Bong lijkt?
Op donderdag 25 juli 2002 23:57 schreef -Wepeel2- het volgende:
De nieuwe single van Manu Chao is inmiddels uit. Nieuw is misschien niet helemaal het juiste woord want het is gewoon Mr. Bobby van de Esperanza cd. Máár op de single staat wel een erg fijne nieuwe versie van dit nummer. Zit veel meer instrumentatie en klinkt wat voller. Zeker een aanrader voor Manu Chao fans. Ik hoorde het nummer op 3FM en heb dus maar gelijk de single gekocht om deze versie ook te hebben.Tracklist single:
1. Mr. Bobby - Politik Kills
2. Mr. Bobby - Wyskyfacile (acoustische versie)
3. Mr. Bobby (gewone versie).
Je kan uiteraard ook altijd even zoeken op Internet.
quote:Nee dat is de normale versie. Daar zit zo'n zelfde sample in die ook in Bongo Bong wordt gebruikt. In de nieuwe versie zit hij ook nog wel iets in, maar het nummer is juist veel afwijkender geworder. Klinkt veel meer echt als een band, terwijl die andere Manu Chao nummers je toch altijd een beetje een gevoel geven van een mannetje dat in een studio zit en alles bij elkaar samplet/mixt. Dat doet hij dan volgens mij ook grotendeels, maar er speelt wel degelijk ook een band op mee (Radio Bemba). Dat echte bandgeluid mag op de nieuwe cd wel wat meer naar voren komen vind ik. Die vorige twee cd's waren fantastisch hoor (met name de tweede), maar het wordt nu tijd voor een volgende stap.
Op zaterdag 27 juli 2002 03:16 schreef Grobbel het volgende:[..]
Hmm, heb je het nu over die versie die wel heel veel op Bongo Bong lijkt?
Les Negresses Vertes
Me pa zei dat de oude band was?? tis een verzamel cd, en best niew ( dit jaar )
Klopt dat??
quote:Ze hebben 1 of 2 mini-hitjes gehad in Nederland, in ieder geval Zobi La Mouche eind jaren '80 (1987 ofzo, ik heb het singletje nog!) en volgens mij daarna (een paar jaar later) een ander nummer. Ik geloof niet dat de band nog bij elkaar is.
Op vrijdag 16 augustus 2002 19:19 schreef wc-eend het volgende:
Ik heb een cd gekregen van me pa....Les Negresses Vertes
Me pa zei dat de oude band was?? tis een verzamel cd, en best niew ( dit jaar )
Klopt dat??
20:00-22:00 MTV Sunday Night Special: Manu Chao
20:00-21:00 MTV Manu Chao Special
21:00-22:30 MTV Documentaire Manu Chao Babylon's Fever.
wat me wel opvalt is dat in bijna elk liedje zo'n Nintendo geluidje op het einde zit..
quote:Al zijn cd's zijn leuk om naar te luisteren, maar persoonlijk vind ik Clandestino toch de beste.
Op maandag 27 augustus 2001 14:08 schreef Hik het volgende:
Ik vind hun muziek heel cool, maar heb slechts geld voor 1 CD....Is er iemand die me kan vertellen of de oude CD beter is dan de nieuwe of andersom??Thanx!
quote:Of de DVD
Op vrijdag 11 april 2003 11:07 schreef Acathla het volgende:
Koop de cd: Manu Chao - Radio Bemba (live)
quote:haha kheb hem vanmiddag voor 8 uuro gekocht is dus 17,60 gulden haha
[b]. Ga alleen niet naar de not free recordshop daar betaal je 50,66![]()
quote:Waar?
Op woensdag 16 juli 2003 22:24 schreef Snuggles_P het volgende:[..]
haha kheb hem vanmiddag voor 8 uuro gekocht is dus 17,60 gulden haha
quote:Bij Free Record Shop en Van Leest hebben ze in ieder geval alle Manu Chao cd's voor dat bedrag, dus ook Radio Bemba Soundsystem.
Op woensdag 16 juli 2003 22:29 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Waar?
Mano Negra is inderdaad ook goed!
gadverquote:Op woensdag 25 juli 2007 19:08 schreef JeroenV het volgende:
Single is hier (legaal) te beluisteren:
http://www.because.tv/cat(...)-in-paradize-ep.html
Das wel erg overdrevenquote:
nou ik hield me nog in. wat een afgrijselijke baggerquote:
Yupquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:25 schreef Afunados het volgende:
Rainin In Paradize is iig al een tof nummer![]()
Ik hoor van meerdere dat ie op Sziget echt heel erg goed was. Weet iemand toevallig of hij ook plannen heeft om Nederland binnenkort aan te doen? Zou leuk zijn....quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:34 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Yup
Ik hoop alleen dat 'ie niet al té anti-globalistische teksten gaat doen op dat nieuwe album, want bij z'n optreden op Sziget (wat héél vet was btw!) deed 'ie dat toch wel erg vaak...
De beste man komt helemaal niet naar Europa verder voor promo.. Had'ie schijnbaar niet zoveel zin in..quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:39 schreef Bobow het volgende:
[..]
Ik hoor van meerdere dat ie op Sziget echt heel erg goed was. Weet iemand toevallig of hij ook plannen heeft om Nederland binnenkort aan te doen? Zou leuk zijn....
Zelfs niet naar Frankrijkquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:51 schreef Numbie het volgende:
[..]
De beste man komt helemaal niet naar Europa verder voor promo.. Had'ie schijnbaar niet zoveel zin in..![]()
Hij nogal populair in Frankrijk, lichtelijk uitgedrukt.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:44 schreef Numbie het volgende:
Ik weet niet wat er in Frankrijk gaande is, maar voor de maand augustus was alles van de baan. Geen idee hoe het verder er uit komt te zien eerlijk gezegd...
Dat vind ik dan weer n beetje flauw van m hoor...quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:51 schreef Numbie het volgende:
[..]
De beste man komt helemaal niet naar Europa verder voor promo.. Had'ie schijnbaar niet zoveel zin in..![]()
Is nog niets bevestigd... bol.com zegt wel meerquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:07 schreef Wepeel2 het volgende:
Volgens bol.com komt hij dit najaar wel naar Nederland:
10 concertkaarten en gratis zonnen met Manu Chao!
Natuurlijk komt Manu Chao persoonlijk zijn cd promoten dit najaar, en jij kunt daarbij zijn! Bestel het nieuwe sfeervolle album van Manu Chao en win concertkaartjes of een van de 50 Sunday's zonnebankbonnen t.w.v. ? 22,-! Bij Sunday's kun je professioneel zonnen en er zijn 60 studio's in Nederland, dus vast wel eentje bij jou in de buurt! Mail je bestelbevesting naar prijsvraag@bol.com o.v.v. Manu Chao en je doet mee! De winnaar krijgt automatisch bericht.
Bron: klik
er is wel een redelijk verschil.. de albums zijn wat meer laid-back..quote:Op woensdag 29 augustus 2007 14:20 schreef MrFl0ppY het volgende:
Ah een topic over manu chao. Heb zelf de live CD Radio Bemba Sound System. Das echt een lekker swingende CD. Zijn de normale CD's ook zo swingend of is er echt een groot verschil met de live optredens?
Thanks!quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 13:20 schreef Bobow het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer n beetje flauw van m hoor...
Maar ik kwam net op www.manuchao.nl waar ze n reisje naar Zuid-Amerika weggeven. Zou leuk zijn als je dan ook meteen naar n show van m gaat.![]()
Ik kan er ook nog nergens iets van vinden van wanneer ze komen en waar ofzo. Best jammer, want live is het echt top!quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:07 schreef Wepeel2 het volgende:
Volgens bol.com komt hij dit najaar wel naar Nederland:
10 concertkaarten en gratis zonnen met Manu Chao!
Natuurlijk komt Manu Chao persoonlijk zijn cd promoten dit najaar, en jij kunt daarbij zijn! Bestel het nieuwe sfeervolle album van Manu Chao en win concertkaartjes of een van de 50 Sunday's zonnebankbonnen t.w.v. ? 22,-! Bij Sunday's kun je professioneel zonnen en er zijn 60 studio's in Nederland, dus vast wel eentje bij jou in de buurt! Mail je bestelbevesting naar prijsvraag@bol.com o.v.v. Manu Chao en je doet mee! De winnaar krijgt automatisch bericht.
Bron: klik
Kan je er ook achter komen of ie naar Spanje gaat komen? Aangezien ik daar zitquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:09 schreef Numbie het volgende:
Ik hoor ook net dat er nog onderhandeld wordt...
![]()
Nee, zover gaan mijn connecties nietquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:42 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Kan je er ook achter komen of ie naar Spanje gaat komen? Aangezien ik daar zit
Laat je wel ff weten als je iets hoort van n show oid hier dan? Daar wil ik echt heel graag heen namelijk! La Radiolina is zo vrolijk!quote:Op maandag 3 september 2007 09:36 schreef Numbie het volgende:
[..]
Nee, zover gaan mijn connecties niet
Ik heb er idd hele goeie dingen over gehoord. Veel meer met punk en ska er in enzo.quote:Op dinsdag 4 september 2007 17:18 schreef Acathla het volgende:
Live is het echt springen geblazen. Toch denk ik niet dat je het 5x achter elkaar wilt zien.
Die van mij stond er meteen gewoon bij hoor.... Was jouw foto niet te groot misschein?quote:Op donderdag 6 september 2007 15:30 schreef RudolfRockem het volgende:
Ik heb gister nog n zomerfoto geupload naar www.manuchao.nl maar kan m daar nergens meer terugvinden. Heeft iemand maybe t zelfde probleem?![]()
Ow... Da's ook wel weer n beetje jammer dan. Hoop dat ie nog wel ff doorgaat, al is t dan om m nog maar een keer live te zien...quote:Op woensdag 26 september 2007 11:10 schreef JeroenV het volgende:
Ik las vandaag in de Metro dat je een grote kans hebt dat het zijn laatste album is, als ik het goed lees.
Dat meen je niet?!?! Damn.... Beetje jammer dan weer he.quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:54 schreef RudolfRockem het volgende:
Ik ving dus van t weekend weer op dat hij helemaal geen show gaat geven in Nederland... Wel in Belgie, maar nix hier. Beetje jammer.
Waar in Belgie?quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:54 schreef RudolfRockem het volgende:
Ik ving dus van t weekend weer op dat hij helemaal geen show gaat geven in Nederland... Wel in Belgie, maar nix hier. Beetje jammer.
En niet geheel onbelangrijk: wanneer?quote:
Bron: Goformusic.bequote:Problemen met planning van de tournee, maakten dat de voorverkoop van het concert van Manu Chao, gepland op 23 oktober in Vorst Nationaal, niet zoals aangekondigd van start kon gaan. Om dezelfde reden zal het concert nu uiteindelijk toch niet doorgaan. Op dit moment wordt onderzocht of er een datum in het voorjaar kan worden vastgelegd. Dan toert Manu Chao immers in Frankrijk en zou een Belgisch concert aansluitend wel kunnen. Meer nieuws volgt van zodra er nieuwe bevestiging is.
Dat gaat ook niet door?!?! Waarom dat nou weer?quote:Op donderdag 27 september 2007 15:03 schreef dwerg het volgende:
Hij zou op 23 oktober in Vorst Nationaal staan, maar dat gaat dus niet door.
Ah, dat wilde ik ook al posten!quote:Op maandag 16 april 2012 11:49 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Manu Chao treedt 11 en 12 juli op in Brussel en doet deze tour blijkbaar niet Nederland aan;
http://focus.knack.be/ent(...)le-4000079985481.htm
Kut ik moet werkenquote:Op donderdag 6 juni 2013 00:13 schreef Tourniquet het volgende:
15 juni in Rotterdam!
http://www.rotterdamunlimited.com/nl/manu-chao-la-ventura
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |