abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 23:35:01 #1
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_21456402
En weer eentje vol!

Vorig deel:
slowchattopic fotowedstrijd augustus deel 4

Laatste reactie:
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 23:26 schreef Ymke het volgende:
Een dode kat mag van mij ook wel , zelfs een dood mens vind ik wel kunnen , waarom niet?

Het hoort allemaal bij het leven hoor en dat leven fotograferen we.
Tsjah, daar heb je misschien wel gelijk in. Maar om nu een foto van een lijk in te leveren als ' vergane glorie' bij een fotowedstrijd vind ik dan weer iets té... (m.a.w. ik ben een mietje )
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
pi_21456432
mmmmmmmmmm morgen eens het mortuarium bezoeken

Maar verder vinds ik dat dus bijna alles moet kunnen mits de gefotografeerde partij er geen schade aan ondervind
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_21456554
Het kan allemaal idd Ymke, maar ik vind die vogel niet netjes
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  FOK!fotograaf zaterdag 21 augustus 2004 @ 23:49:46 #4
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21456665
ik reageer hier maar even op Ymke, op een zeer subtiele post in het meeting topic

mijn foto, tja
ik heb geen idee wat ik zou moeten doen... heb geen idee wat vergane glorie is... voor mij weet ik het niet dan. alles lijkt het "net niet" te zijn.
heb gewoon totaal geen inspiratie what so ever...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21456724
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 23:49 schreef Xilantof het volgende:
ik reageer hier maar even op Ymke, op een zeer subtiele post in het meeting topic

mijn foto, tja
ik heb geen idee wat ik zou moeten doen... heb geen idee wat vergane glorie is... voor mij weet ik het niet dan. alles lijkt het "net niet" te zijn.
heb gewoon totaal geen inspiratie what so ever...
Jammer Xilantof....

Heb ik je daarom nou meegenomen door Delft heen . En je hebt allemaal prachtige oude fabrieken gefotografeerd bij de Delftse Gelatinefabriek (eens een prachtig bolwerk van industrialiteit).

ik verzin ze ter plekke
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_21456759
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 23:26 schreef Ymke het volgende:
Een dode kat mag van mij ook wel , zelfs een dood mens vind ik wel kunnen , waarom niet?

Het hoort allemaal bij het leven hoor en dat leven fotograferen we.
Vind ik dus niet, snap absoluut niet waar mensen het recht vandaan halen om bijvoorbeeld iemand als Pim Fortuin een paar honderd keer in het meest onterende geval wat je kan overkomen overal te laten zien.
Ooit wel eens aan z'n familie gedacht en hoe die dit vinden ?
Maar goed, dwalen af van het onderwerp, vorige wedstrijd ben ik 3 uur mee bezig geweest, deze wedstrijd zat ik met dat beeld in me hoofd en heb daar 2 uur heen en 2 uur terug voor gevaren (vind varen leuk hoor, dus geen straf) als ik dan uitelkaar gerukte vogels zie staan, zakt me broek een beetje af, ten eerste kan ik me niet voorstellen dat ook maar iemand het leuk vindt om naar te kijken, ten tweede mag je voor een wedstrijd wel een klein beetje moeite doen, en ten derde vind ik dat alles maar vergane glorie genoemd word, zelfs een kunstgebit, nou sorry hoor het woord glorie roept bij mij toch wel andere dingen op dan deze onzin.
  FOK!fotograaf zaterdag 21 augustus 2004 @ 23:59:26 #7
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21456853
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 23:52 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Jammer Xilantof....

ik verzin ze ter plekke

en tja, ik kan er niets aan doen
ik kijk nog wel
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zondag 22 augustus 2004 @ 00:23:30 #8
78150 Astridj0h
He shot me down, BANG BANG
pi_21457287
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 23:54 schreef sjeffie1 het volgende:

[..]

Vind ik dus niet, snap absoluut niet waar mensen het recht vandaan halen om bijvoorbeeld iemand als Pim Fortuin een paar honderd keer in het meest onterende geval wat je kan overkomen overal te laten zien.
Ooit wel eens aan z'n familie gedacht en hoe die dit vinden ?
Maar goed, dwalen af van het onderwerp, vorige wedstrijd ben ik 3 uur mee bezig geweest, deze wedstrijd zat ik met dat beeld in me hoofd en heb daar 2 uur heen en 2 uur terug voor gevaren (vind varen leuk hoor, dus geen straf) als ik dan uitelkaar gerukte vogels zie staan, zakt me broek een beetje af, ten eerste kan ik me niet voorstellen dat ook maar iemand het leuk vindt om naar te kijken, ten tweede mag je voor een wedstrijd wel een klein beetje moeite doen, en ten derde vind ik dat alles maar vergane glorie genoemd word, zelfs een kunstgebit, nou sorry hoor het woord glorie roept bij mij toch wel andere dingen op dan deze onzin.
Gelukkig heeft Ymke allang al een andere foto ingezonden als ik me niet vergis

(Ymke ik vond ze wel orgineel, deed me denken aan die Hi reclame, idd op het randje, maar dat vind ik wel leuk)

Denk dat de vogel bij weinig mensen verder in de smaak valt, maar wil hier bij wel even melden dat voor deze foto niet meer of minder moeite is gedaan dan "moet". Is jou foto beter omdat je er vier uur voor hebt gevaren?? Nee, omdat ie anderen (en jezelf) meer aanspreekt dan de (resten van) vogel.

De beoordeling welke foto's al dan niet onzin zijn, komt wel naar boven tijdens het stemmen denk ik...
[Hoe trager je drinkt, des te langer dat het duurt. En zo is het goed...]
Foto's
pi_21457932
Mijn foto is zeker niet beter door het 4 uren varen, is me zelfs tegengevallen door de omstandigheden op dat moment, vind wel dat als je aan een wedstrijd meedoet je wel een beetje na mag denken in dit geval over het onderwerp vergane glorie.
Vindt doodsimpel, als je neergemepte muggen, gesloopte vogels, kunstgebitten etc... neerzet, je het onderwerp niet serieus neemt en het eind gewoon zoek is, omdat overal de term vergane glorie aangegeven wordt.
Als je dan ook nog neer gaat zetten dat dode mensen ook moet kunnen, is mij vrij duidelijk dat je ondoordachte onzin aan het verkopen bent.
lijkt trouwens wel gek, dat ik hier nog op in ga
pi_21458421
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 00:57 schreef sjeffie1 het volgende:
Vindt doodsimpel, als je neergemepte muggen, gesloopte vogels, kunstgebitten etc... neerzet, je het onderwerp niet serieus neemt en het eind gewoon zoek is, omdat overal de term vergane glorie aangegeven wordt.
Hooooooooo even

A) Ymke heeft dus duidelijk wel nagedacht over haar actie met het kunstgebit. Ze zit er niet voor niets al tijden op te wachten.

B) Deze fotowedstrijd is een wedstrijd waar meerdere mensen aan meedoen. Niet iedereen is er met dezelfde inspanning en even serieus mee bezig als jij of ik of wie dan ook.....Niet iedereen heeft ook dezelfde gevoelens of ideeen bij het onderwerp.

Ik had nl. ook bij jouw foto zoiets van: tja.....waar is de vergane glorie. Het feit dat daar blijkbaar een fabriek stond is een lokaal weetje en niet algemeen bekend door Nederland (althans....niet bij mij).

Relax.....dit is FOK! Niet alles wordt door iedereen even serieus genomen . Als je dat weet en je volgt een beetje de slowchat, dan weet je ook welke mensen er wel serieus mee bezig zijn......
  zondag 22 augustus 2004 @ 07:50:20 #11
79550 Ymke
your ghost
pi_21459831
Goedemorgen allemaal .

Leuk dat mijn kunstgebitje veel losmaakt bij sommige hier . Ik vind het absolute vergane glorie hoor.
Dat Sjeffie dat niet vind maakt me niet zoveel uit. Ik had het idee al langer in mijn hoofd maar kon het door mijn vkantie niet eerder realiseren.

Het viel me trouwens vies tegen om het goed te fotograferem . heb het van alle kanten belicht, zelfs van onderen maar het komt niet goed over.

Wel weer een hoop geleerd en daar gaat het mij om in deze wedstrijd.

Als ik het nogmaals mag lenen ga ik vanavond zeker verder.

En Sjeffie , dat over dode mensen ging over censuur , ik vind dat je weinig tot geen censuur moet opleggen , laat mensen de artistieke vrijheid zou ik zeggen mits er geen belangen worden beschadigd.

Ik ga nu werken adios.

ps Allemaal wel goed de tandjes poetsen he?

[ Bericht 3% gewijzigd door Ymke op 22-08-2004 08:16:22 ]
  zondag 22 augustus 2004 @ 10:04:22 #12
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_21460294
Ik moet toegeven dat ik toch meer naar sjeffie's kant van 't verhaal neig. Ik ben het ook niet eens met de reactie van PdeHoog op zijn foto. Je ziet duidelijk dat de adelaar vroeger de kroon op de fabriek was en vooral een statussymbool. Hoewel hij voor mijn gevoel nog niet genoeg vergaan is (half omgevallen oid had de foto nog sterker gemaakt, maar dat heb je niet in de hand), straalt de foto wel iets uit dat voor mij bij het onderwerp past.

Daarnaast vind ik de "aanval" op Ymke van de ene kant wel erg hard, want ze is al vanaf het begin heel hard bezig met iets te verzinnen en is daar ook absoluut heel serieus in. Van de andere kant vind ik het echter ook een onsmakelijke foto (kan ook het tijdstip zijn, hoor, ben net m'n bed uit ), die bij mij niet echt "vergane glorie" oproept.

Het half vergane vogeltje vind ik ook niet echt smakelijk, en roept bij mij ook geen "vergane glorie" op. Ik vind foto's van dode mensen ook niet meer onder "artistieke vrijheid" vallen, maar da's een persoonlijke mening. Daarnaast vind ik het te ver gaan om meteen censuur te gaan roepen. Ik hoef geen foto's van dode mensen te zien (daar zijn genoeg andere websites voor te vinden) en ik kan me voorstellen dat hier ook nog wel wat jongere mensen lurken of "per ongeluk" terecht komen en dan zo'n foto voorgeschoteld zouden krijgen. Dat is mij een kleine inperking van de "artistieke vrijheid" wel waard .

Het probleem met dit onderwerp is gewoon dat het zo abstract is, dat iedereen er een ander beeld bij heeft. Sommige blijven redelijk abstract (de stoelen van m-niki, de boulevard van Biene), andere zijn juist een stuk directer (de kas van Oceanonix, de adelaar van sjeffie). Misschien ligt het aan mijn beperkte kunstwaardering, maar ik vind de "directe" foto's een stuk leuker en roepen bij mij meer "vergane glorie" op.

Laten we de volgende keer maar een iets eenvoudiger en minder abstract onderwerp kiezen... Bomen ofzo
  zondag 22 augustus 2004 @ 10:15:55 #13
78150 Astridj0h
pi_21460386
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 10:04 schreef Chevalric het volgende:
Ik moet toegeven dat ik toch meer naar sjeffie's kant van 't verhaal neig. Ik ben het ook niet eens met de reactie van PdeHoog op zijn foto. Je ziet duidelijk dat de adelaar vroeger de kroon op de fabriek was en vooral een statussymbool. Hoewel hij voor mijn gevoel nog niet genoeg vergaan is (half omgevallen oid had de foto nog sterker gemaakt, maar dat heb je niet in de hand), straalt de foto wel iets uit dat voor mij bij het onderwerp past.

Daarnaast vind ik de "aanval" op Ymke van de ene kant wel erg hard, want ze is al vanaf het begin heel hard bezig met iets te verzinnen en is daar ook absoluut heel serieus in. Van de andere kant vind ik het echter ook een onsmakelijke foto (kan ook het tijdstip zijn, hoor, ben net m'n bed uit ), die bij mij niet echt "vergane glorie" oproept.

Het half vergane vogeltje vind ik ook niet echt smakelijk, en roept bij mij ook geen "vergane glorie" op. Ik vind foto's van dode mensen ook niet meer onder "artistieke vrijheid" vallen, maar da's een persoonlijke mening. Daarnaast vind ik het te ver gaan om meteen censuur te gaan roepen. Ik hoef geen foto's van dode mensen te zien (daar zijn genoeg andere websites voor te vinden) en ik kan me voorstellen dat hier ook nog wel wat jongere mensen lurken of "per ongeluk" terecht komen en dan zo'n foto voorgeschoteld zouden krijgen. Dat is mij een kleine inperking van de "artistieke vrijheid" wel waard .

Het probleem met dit onderwerp is gewoon dat het zo abstract is, dat iedereen er een ander beeld bij heeft. Sommige blijven redelijk abstract (de stoelen van m-niki, de boulevard van Biene), andere zijn juist een stuk directer (de kas van Oceanonix, de adelaar van sjeffie). Misschien ligt het aan mijn beperkte kunstwaardering, maar ik vind de "directe" foto's een stuk leuker en roepen bij mij meer "vergane glorie" op.

Laten we de volgende keer maar een iets eenvoudiger en minder abstract onderwerp kiezen... Bomen ofzo
welnee beetje discussie is leuk toch Daarom Sjeffie: Vooral juist lekker blijven reageren!!! Wat mij betreft is deze discussie verder best wel serieus en geen "onzin" en loopt niemand je in de maling te nemen.

Maar waar het zo op het einde van de maand natuurlijk echt omdraait is: Zijn alle foto's binnen??? Of komen er nog mensen met een mooie laatste eindsprint en een fantastische inzending!!!
Foto's
  zondag 22 augustus 2004 @ 11:00:38 #14
58125 KamikazeKoe
Hetzelfde maar dan kaal
pi_21460832
Ik snap absoluut niet waarom er zo moeilijk over gedaan moet worden.
Ja het is wat luguber, maar goed er stond nergens dat dat niet mocht. Niet kon. Of niet gewaardeerd werdt.

Sorry als het een beetje shockerend is voor sommige mensen als het echt teveel aanstoot gevend is haal er dan maar weer af.

Maar het argument 'dat is geen vergaande glorie' vind ik erg slap. Ik zie de meest uit eenlopende dingen, waarbij je af en toe goed na moet denken 'waar zit hier de vergaande glorie' maar goed ieder z'n visie op het onderwerp.

Maar bij de vogel lijkt het me vrij duidelijk!
Maar ik vind het niveau niet gezakt door mijn inzending, (ik zeg hierbij niet dat het een geweldige foto is, zeker niet. Maar vind het nogal makkelijk om te zeggen dat het niveau gedaald is omdat een foto je niet aanstaat)

En ja deze vogel kwam ik zo tegen, tegen sommige dingen loop je op of heb je nog een foto van liggen. Wil toch niet zeggen dat dat niet goed is of dat dat niet mag?
Staat nergens dat je niet een foto uit je eigen archief mag gebruiken als dat voor het onderwerp geschikt is.

Edit: Ik zat eerst hier aan te denken maar dit was al gedaan en wou niet dubbel zijn:

[ Bericht 7% gewijzigd door KamikazeKoe op 22-08-2004 11:06:55 ]
De kleurtjes afdeling: www.davidsmit.com
pi_21461194
vind het wel pakkende vergane glorie, die dode vogel (toch?) van jou
  zondag 22 augustus 2004 @ 12:11:04 #16
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_21461789
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 11:00 schreef KamikazeKoe het volgende:
Ik snap absoluut niet waarom er zo moeilijk over gedaan moet worden.
Ja het is wat luguber, maar goed er stond nergens dat dat niet mocht. Niet kon. Of niet gewaardeerd werdt.

Sorry als het een beetje shockerend is voor sommige mensen als het echt teveel aanstoot gevend is haal er dan maar weer af.
Zo is het niet bedoeld, ik kan wel tegen zo'n foto, hoor.
quote:
Maar het argument 'dat is geen vergaande glorie' vind ik erg slap. Ik zie de meest uit eenlopende dingen, waarbij je af en toe goed na moet denken 'waar zit hier de vergaande glorie' maar goed ieder z'n visie op het onderwerp.

Maar bij de vogel lijkt het me vrij duidelijk!
Maar ik vind het niveau niet gezakt door mijn inzending, (ik zeg hierbij niet dat het een geweldige foto is, zeker niet. Maar vind het nogal makkelijk om te zeggen dat het niveau gedaald is omdat een foto je niet aanstaat)
Nou ja, ik snap wel dat het bij jouw beeld van vergane glorie past, maar omdat het zo'n abstract begrip is, hoeft jouw beeld niet overeen te komen met mijn beeld. Ik vind vogels niet bijzonder glorierijk, dus voor mij spreekt dit niet als vergane glorie. Daar is niks mis mee, dat betekent alleen dat ik punten voor andere foto's ga geven.
quote:
En ja deze vogel kwam ik zo tegen, tegen sommige dingen loop je op of heb je nog een foto van liggen. Wil toch niet zeggen dat dat niet goed is of dat dat niet mag?
Staat nergens dat je niet een foto uit je eigen archief mag gebruiken als dat voor het onderwerp geschikt is.
Klopt, en wat mij betreft is die discussie al lang en breed gevoerd. Het maakt mij niet uit of je de foto per ongeluk gemaakt hebt, of dat je het geheel in scene gezet hebt (al zou dat in jouw geval wel enigszins een ranzig beeld geven ).

Laat ik even voorop stellen dat het niet mijn bedoeling was om een foto af te kraken of als "onwaardig" te bestempelen. Ik probeerde alleen duidelijk te maken wat mijn idee van vergane glorie is en dat een dood vogeltje daar niet in past. Dat betekent niet dat je die foto's niet mag insturen, of dat die dan maar weggehaald moet worden. Het is alleen maar mijn mening
  zondag 22 augustus 2004 @ 12:31:26 #17
58125 KamikazeKoe
Hetzelfde maar dan kaal
pi_21462078
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 12:11 schreef Chevalric het volgende:
Laat ik even voorop stellen dat het niet mijn bedoeling was om een foto af te kraken of als "onwaardig" te bestempelen. Ik probeerde alleen duidelijk te maken wat mijn idee van vergane glorie is en dat een dood vogeltje daar niet in past. Dat betekent niet dat je die foto's niet mag insturen, of dat die dan maar weggehaald moet worden. Het is alleen maar mijn mening
Het kwam ook niet zo over hoor maar vond dat bepaalde personen nogal heftig maar simpel reageerde op de foto.

En dat gevoel van "onwaardig" krijg ik wel bij sommige opmerkingen, en dat vind ik erg jammer. Normale discussie over dit onderwerp of verschil in visie vind ik ook zeker niet erg zolang het niet persoonlijk wordt en iedereen in zn waarde gelaten wordt.
  FOK!fotograaf zondag 22 augustus 2004 @ 12:42:31 #18
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21462280
dillema
ik ga straks naar de stad, maar camera mee? of niet?
straks vind ik iets
maar mijn cam is zo groot

hellup
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21462290
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 12:31 schreef KamikazeKoe het volgende:

En dat gevoel van "onwaardig" krijg ik wel bij sommige opmerkingen, en dat vind ik erg jammer. Normale discussie over dit onderwerp of verschil in visie vind ik ook zeker niet erg zolang het niet persoonlijk wordt en iedereen in zn waarde gelaten wordt.
Onwaardig is geen geldig argument naar mijn idee...Iedereen moet in kunnen zenden wat hij bij de wedstrijd vind passen. Schifting vind plaats bij het stemmen

Maareh.....hij is wel ranzig hoor, die foto van jou
pi_21462302
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 12:42 schreef Xilantof het volgende:
dillema
ik ga straks naar de stad, maar camera mee? of niet?
straks vind ik iets
maar mijn cam is zo groot

hellup
Je hebt een rugzak
  FOK!fotograaf zondag 22 augustus 2004 @ 12:45:59 #21
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21462350
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 12:43 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Je hebt een rugzak
klopt
maar toch
je sleept er wel mee
maar we zijn bijna klaar om weg te gaan

ik gok het er maar op dat ik heb niet nodig heb, that is...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21462473
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 12:45 schreef Xilantof het volgende:

[..]

klopt
maar toch
je sleept er wel mee
maar we zijn bijna klaar om weg te gaan

ik gok het er maar op dat ik heb niet nodig heb, that is...
Tijd om zo'n klein apparaatje aan te schaffen
  zondag 22 augustus 2004 @ 12:52:17 #23
58125 KamikazeKoe
Hetzelfde maar dan kaal
pi_21462480
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 12:43 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Onwaardig is geen geldig argument naar mijn idee...Iedereen moet in kunnen zenden wat hij bij de wedstrijd vind passen. Schifting vind plaats bij het stemmen

Maareh.....hij is wel ranzig hoor, die foto van jou
Haha beetje wel jah... je zou de foto van bovenaf moeten zien.. Maar de vleugels liggen wel echt perfect naast elkaar.. bijna neergelegd..
Maar ranzig of niet, het is wel mijn idee van vergaande (behoorlijk vergaande) glorie
pi_21463549
Ik vind een vogel niet echt glorie (slechts mijn mening). Wat is dan de glorie geweest voor/van die vogel?

Verder vind ik weinig censuur goed, maar er is wel een grens.
  zondag 22 augustus 2004 @ 14:01:39 #25
79550 Ymke
your ghost
pi_21463858
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 13:48 schreef dawg het volgende:
Ik vind een vogel niet echt glorie (slechts mijn mening). Wat is dan de glorie geweest voor/van die vogel?

Dawg , jij nog en tip voor mij over hoe ik mijn kunstgebit het beste kan belichten?
pi_21464167
uhh, Pak een doos. Haal een brede zijkant weg, en bekleed het geheel binnenin met wit (of een andere kleur, maar dat kan wel een kleurzweem geven, want reflecteerd) papier. Wel op een manier dat je dat niet goed ziet (dat het meerdere blaadjes zijn, of je neemt een A3 ofzo). 2 felle/krachtige lampen, links en rechts (heft de schaduw op). Camera op statief en schieten maar. Je kunt wat spelen met de lampen, om te kijken wat het mooiste licht geeft.
pi_21464279
Trouwens, een highkey is mss wel mooi Ymke.
  zondag 22 augustus 2004 @ 14:42:57 #28
79550 Ymke
your ghost
pi_21464694
Thanks, ik ga straks aan de slag
pi_21465185
tralalalaaaaaa discussies over dode vogels!! Jawel!!

Net terug van een bruiloft in het mooie Leuven. Het was in het Iers college en daar zat ook een hele mooie tuin bij met allerlei dingen die eerst mooi waren, maar nu eigenlijk wel een beetje aan het vergaan waren...helaas was het licht behoorlijk kut (of moet ik nu ook censureren !!!) en heeft vriendlief mijn pc overhoop gegooid en is het nog even wacht op PS en ook op de FTP transfer dinges programma, zodat ik alle dode vogels, gezonken bootjes en weggerotte autootjes nog even niet op het overzichtstopic kan bijzetten...maar we hebben toch nog tot volgende week? Dan komt het maandagavond wel, of dinsdagavond....

-edit- Ymke, GE-WEL-DIG goed idee weer van je met dat kunstgebit! Fantastische en aan alle kanten vergane glorie. Ik vind persoonlijk dat je belichting erg goed is, het gaat vooral om de scherpheid, die mag wel wat meer lijkt wel. Kleuren kun je altijd ietsje ophalen in Photoshop.. persoonlijk vind ik de eerste zonder Steradent mooier, die is duidelijk op zichzelf hoor!!!
Enne, vies om naar te kijken of niet serieus? HOE dan in vredesnaam. Als je het ranzig vindt om naar te kijken, dan ben je wel heel snel van je apropos IMHO (zeg ik er maar even heel groot bij) en het is niet minder serieus vind ik dan een gezonken bootje of een paar stoelen die in de regen staan.....dusseh.... Ymke, you go girl!!!

[ Bericht 32% gewijzigd door m-niki op 22-08-2004 15:14:12 ]
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
pi_21465411
ik heb ook nog even wat zitten spelen met de schaakstukken op aanwijzingen van Ymke en dawg:

Wat vinden jullie?
  zondag 22 augustus 2004 @ 15:25:31 #31
40714 Subhuman
Televised confession
pi_21465519
Ik vind de onderste erg mooi met de witte koning zo dreigend op de voorgrond! Het is ook duidelijk een mat-situatie nu!

De bovenste vind ik iets minder geslaagd, dan vond ik je vorige inzending mooier. De gevallen koning lijkt omdat ie zo aan de rand ligt niet echt het hoofdonderwerp te zijn. Het standpunt vind ik persoonlijk ook iets te laag, het schaakbord gaat over in de duisternis.
  FOK!fotograaf zondag 22 augustus 2004 @ 16:14:33 #32
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21466411
deonderste is het moooiste pdehoog

en ik had mijn foto toestel echt niet nodig blijkt nu
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zondag 22 augustus 2004 @ 16:33:27 #33
79550 Ymke
your ghost
pi_21466801
De onderste pdehoog, alleen staan de stukken nu erg prominent in beeld, iets meer afstand is volgens mij mooier. Wel leuk dat je er weer mee aan de slag bent gegaan !!!

Xilantof , weer geen foto gemaakt????

En m-niki, ik ga gewoon door hoor , vind het veel te leuk onderwerp om te laten liggen
pi_21466964
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 16:33 schreef Ymke het volgende:
De onderste pdehoog, alleen staan de stukken nu erg prominent in beeld, iets meer afstand is volgens mij mooier. Wel leuk dat je er weer mee aan de slag bent gegaan !!!
Ok...ik heb nu drie keer dezelfde mening voorbij zien komen en die komt overeen met mijn eigen mening

Zie hier mijn nieuwe inzending

Ymke, ik zou nog wel wat verder willen werken, maar heb daar echt geen tijd meer voor . Wat ikzelf mooi vond aan deze compositie was, zoals Subhuman al zei, dat de koning eigenlijk goed op de voorgrond staat enige minpuntje: het kruis had scherper gemogen en het feit dat je gewoon goed duidelijk ziet dat de koning van de tegenpartij ligt en dat er ook gewoon geen ontsnappingsmogelijkheid meer is.

Ik heb hiervoor een relatief eenvoudige opstelling proberen te zoeken op internet en voor mijn gevoel is-ie goed gelukt
quote:
En m-niki, ik ga gewoon door hoor , vind het veel te leuk onderwerp om te laten liggen
. Ik vind hem heel origineel, hoewel ik je huidige inzending ook erg fraai vind. Een collega van mij zag daar gelijk al een beetje vergane glorie in. De vergane glorie van vroegere ambachten.
  zondag 22 augustus 2004 @ 17:01:12 #35
79550 Ymke
your ghost
pi_21467301
Weer 2 probeersels

FOK!fotograaf zondag 22 augustus 2004 @ 17:13:19 #36
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21467568
nee Ymke
weer geen foto....

heb er ook niet echt gericht naar gekeken hoor in de stad...
en bovendien, ik moet echt net tegen iets aan lopen, want mijn eigen inspiratie is zeer laag.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21467589
leuk dat harde contrast! Wat ik vooral gaaf vind, is dat het gebit lijkt te lachen!! De kaders vind ik wat minder leuk..maar dat is puur persoonljk natuurlijk!!
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
pi_21467641
Ik vind die met die snoepjes echt Ymke, maar de vergane glorie is daar ver te zoeken........
Die eerste is beter geschikt voor dat doel, mits de belichting iets minder fel is
  zondag 22 augustus 2004 @ 17:17:29 #39
79550 Ymke
your ghost
pi_21467670
Nou weet ik straks weer niet welke ik moet inzenden

Degene die er nu staat vind ik mooi , prachtig licht ,wat goed bij de sfeer past

Of een van de gebitjes , fotos die ik erg leuk vind, veel moeite voor heb gedaan en waar ik weer van geleerd heb.

hmzzz
  zondag 22 augustus 2004 @ 17:18:37 #40
79550 Ymke
your ghost
pi_21467691
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 17:16 schreef PdeHoog het volgende:
Ik vind die met die snoepjes echt Ymke, maar de vergane glorie is daar ver te zoeken........
Die eerste is beter geschikt voor dat doel, mits de belichting iets minder fel is
Ik dacht dat de boodschap in die juist heeeeeeeeel duidelijk zou zijn , van snoep gaat je gebit rotten. weg mooie tandjes
pi_21467925
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 00:57 schreef sjeffie1 het volgende:
Mijn foto is zeker niet beter door het 4 uren varen, is me zelfs tegengevallen door de omstandigheden op dat moment, vind wel dat als je aan een wedstrijd meedoet je wel een beetje na mag denken in dit geval over het onderwerp vergane glorie.
Als je dan ook nog neer gaat zetten dat dode mensen ook moet kunnen, is mij vrij duidelijk dat je ondoordachte onzin aan het verkopen bent.
lijkt trouwens wel gek, dat ik hier nog op in ga
Wordt mijn foto ein-de-lijk een keer genoemd/besproken, is het op deze manier...

Jij mag dan 4 uur hebben gevaren, het heeft mij een halve nacht jagen gekost om dat plubeest te pakken te krijgen...
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
  zondag 22 augustus 2004 @ 17:34:38 #42
79550 Ymke
your ghost
pi_21468089
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 17:28 schreef Luckepuk het volgende:

[..]

Wordt mijn foto ein-de-lijk een keer genoemd/besproken, is het op deze manier...

Jij mag dan 4 uur hebben gevaren, het heeft mij een halve nacht jagen gekost om dat plubeest te pakken te krijgen...
Je moet eens weten hoelang het mij heeft gekost om dat oude mannetje zijn gebit uit zijn mond te trekken
pi_21468124
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 17:34 schreef Ymke het volgende:

[..]

Je moet eens weten hoelang het mij heeft gekost om dat oude mannetje zijn gebit uit zijn mond te trekken
was tie lang aan het tegenstribbelen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Luckepuk op 22-08-2004 17:42:11 ]
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
  zondag 22 augustus 2004 @ 17:45:25 #44
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21468315
ik zat zelf te denken om deze in te leveren als vergane glorie:

Dit is het digitale probeersel de grote versie (ook een digitaal probeersel) vind je hier KLIK

Mijn overgrootvader, die mee deed aan de verovering van Atjeh, met de medaille die hij ervoor kreeg. Een vergeten oorlog

[ Bericht 11% gewijzigd door Shark.Bait op 22-08-2004 17:54:50 ]
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  zondag 22 augustus 2004 @ 17:47:44 #45
79550 Ymke
your ghost
pi_21468356
De glorie is er zeker , maar het vergaan.?

Mooi idee , mooie foto!
  zondag 22 augustus 2004 @ 17:48:33 #46
79550 Ymke
your ghost
pi_21468372
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 17:47 schreef Ymke het volgende:

Mooi idee , mooie foto!
ps Kan je er niet ergens in een hoekje een overlijdings berichtje laten zien , ofzo?
  zondag 22 augustus 2004 @ 17:51:42 #47
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21468433
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 17:47 schreef Ymke het volgende:

Mooi idee , mooie foto!
Nederlands Indie, de verovering van het Sultanaat Atjeh. Hoe glorieus word dat heden ten dage (of zelfs na de verovering) herdacht? Atjeh wil tot op de dag van vandaag hun vrijheid terug, die ze bijna 100 jaar geleden verloren...

Indie is heel erg in de vergetelheid geraakt. Die oorlog zeker.. want jij kent em blijkbaar niet
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_21468460
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 17:18 schreef Ymke het volgende:

[..]

Ik dacht dat de boodschap in die juist heeeeeeeeel duidelijk zou zijn , van snoep gaat je gebit rotten. weg mooie tandjes
oh

Ja dat kan ook
  zondag 22 augustus 2004 @ 17:53:32 #49
79550 Ymke
your ghost
pi_21468487
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 17:51 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Nederlands Indie, de verovering van het Sultanaat Atjeh. Hoe glorieus word dat heden ten dage (of zelfs na de verovering) herdacht? Atjeh wil tot op de dag van vandaag hun vrijheid terug, die ze bijna 100 jaar geleden verloren...

Indie is heel erg in de vergetelheid geraakt. Die oorlog zeker.. want jij kent em blijkbaar niet
Tuurlijk ken ik die oorleog wel , ben ouder dan u hoor

Ik dacht dat de foto op een persoon was gemaakt, niet op het verhaal achter Indie.
pi_21468508
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 17:45 schreef Shark.Bait het volgende:
ik zat zelf te denken om deze in te leveren als vergane glorie:

[afbeelding]

Dit is het digitale probeersel de grote versie (ook een digitaal probeersel) vind je hier KLIK
Gaaf idee Shark.Bait, maar volgens mij was Offy ook al bezig met een dergelijk iets
  zondag 22 augustus 2004 @ 17:56:49 #51
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21468561
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 17:53 schreef Ymke het volgende:
Tuurlijk ken ik die oorleog wel , ben ouder dan u hoor

Ik dacht dat de foto op een persoon was gemaakt, niet op het verhaal achter Indie.
Mijn overgroot opa ging pas in de 60-er jaren dood. De medaille kreeg hij in 1914; een overlijdensbericht heeft geen plek in deze foto...
  zondag 22 augustus 2004 @ 18:02:27 #52
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21468659
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 17:54 schreef PdeHoog het volgende:
Gaaf idee Shark.Bait, maar volgens mij was Offy ook al bezig met een dergelijk iets
Ik heb even gauw terug gelezen, en ik zag alleen een doorgescheurde huwelijksfoto van offy...
pi_21468973
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 18:02 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Ik heb even gauw terug gelezen, en ik zag alleen een doorgescheurde huwelijksfoto van offy...
Met daaronder scheidingspapieren.....

Maareh...mij maakt het niet uit hoor
  zondag 22 augustus 2004 @ 18:24:55 #54
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_21469125
PdeHoog, ik begrijp wel wat je bedoelt...De 'opstelling' is bij Shark's foto een beetje hetzelfde als bij de mijne, maar ik denk niet dat je die 2 foto's verder met elkaar kunt vergelijken. Het is een heel ander verhaal, een oorlog en een huwelijk, en toevallig is er bij allebei foto's en papieren, maar daar houdt het ook wel mee op
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
  zondag 22 augustus 2004 @ 18:29:42 #55
58125 KamikazeKoe
Hetzelfde maar dan kaal
pi_21469215
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 13:48 schreef dawg het volgende:

Ik vind een vogel zeker wel glorie (sommige) in de zelfde zin als dat een gebouw glorie kan zijn!

Het gaat in mijn ogen om 'iets wat was en niet meer is' in mijn ogen. Ik denk niet dat je tehard moet vastklampen aan de exacte betekenis van glorie. Maar meer aan het vergaande.

Maar goed dat is maar mijn interpetatie

PdeHoog: Wow! geweldig die schaakstukken

Ymke: Geweldig! ik vind de eerste met de blauwe rand het mooist. geweldige foto
pi_21469385
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 18:24 schreef Offy het volgende:
PdeHoog, ik begrijp wel wat je bedoelt...De 'opstelling' is bij Shark's foto een beetje hetzelfde als bij de mijne, maar ik denk niet dat je die 2 foto's verder met elkaar kunt vergelijken. Het is een heel ander verhaal, een oorlog en een huwelijk, en toevallig is er bij allebei foto's en papieren, maar daar houdt het ook wel mee op
Ik vind beide uitvoeringen ook geweldig hoor , maar ik dacht S.B. even te informeren over een mogelijk orginaliteitsconflict
pi_21469394
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 18:29 schreef KamikazeKoe het volgende:
PdeHoog: Wow! geweldig die schaakstukken
Thnx
pi_21469570
hm, SharkBait, je foto is van goede kwaliteit, het licht is goed, hij is mooi scherp, het onderwerp is vergane glorie, maaaaaaarrrrr, waar is de fotokunst gebleven? Je hebt imho "alleen maar" voorwerpen bij elkaar gelegd en klik! Foto! Ik vind dit meer een foto om aan te tonen wat voor oude dingen jij in huis hebt, niet een kunstzinnige foto (niet gaan zeggen dat je geen kunst probeert te maken, want die discussie is eindeloos over wat kunst is en wat niet) foto... ik weet niet goed hoe ik het beter uit kan leggen..het is een beetje zoals deze plaatjes (die ik overigens van internet heb afgehaald..).

zondag 22 augustus 2004 @ 18:56:17 #59
58125 KamikazeKoe
Hetzelfde maar dan kaal
pi_21469727
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 18:47 schreef m-niki het volgende:
hm, SharkBait, je foto is van goede kwaliteit, het licht is goed, hij is mooi scherp, het onderwerp is vergane glorie, maaaaaaarrrrr, waar is de fotokunst gebleven? Je hebt imho "alleen maar" voorwerpen bij elkaar gelegd en klik! Foto! Ik vind dit meer een foto om aan te tonen wat voor oude dingen jij in huis hebt, niet een kunstzinnige foto (niet gaan zeggen dat je geen kunst probeert te maken, want die discussie is eindeloos over wat kunst is en wat niet) foto... ik weet niet goed hoe ik het beter uit kan leggen..het is een beetje zoals deze plaatjes (die ik overigens van internet heb afgehaald..).
[afbeelding]

[afbeelding]
Ik vind niet dat het uit maakt of je allen wat bij elkaar hebt gelegd of de halve wereld hebt verschoven en de orgineelste uithoeken van de wereld bij elkaar hebt gebracht in je foto.

Het gaat erom of je met je foto het onderwerp bereikt. Als dat lukt met alleen maar voorwerken bij elkaar leggen prima! (of zeg ik nu iets raars? )

Eerlijk vind ik het knapper om een mooie uitzonderlijke foto te maken van iets 'normaals' dan een abnormaal iets te fotograferen. Het is ook gelijk tig keer zo moeilijk omdat iedereen hebt kan maken, als je dan een bepaald gevoel weet te creeren met je fotos dat andere niet hebben! dan heb je in mijn ogen een goeie foto!
  zondag 22 augustus 2004 @ 19:03:13 #60
79550 Ymke
your ghost
pi_21469870
Offy , ik vind je foto mooi!
  zondag 22 augustus 2004 @ 19:11:35 #61
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_21470036
Dankjewel!

Ik vind jouw foto 'met het blauwe' randje tot nu toe de mooiste (misschien íets lichter, want nu zie je die pillen bijna niet)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 22 augustus 2004 @ 19:14:16 #62
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_21470079
Ymke, ik vind die onderste foto geweldig! Maar minder vergane glorie dan die erboven, hij is te grappig denk ik
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 22 augustus 2004 @ 20:08:46 #63
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21471317
quote:
[afbeelding]

[afbeelding]
Je hebt gelijk.. ik zal een stel pepers op een bord bij elkaar rapen, een mes en vork, een krant, een pot suiker, een theepot, een kopje en schotel en een glas melk en daar een foto van maken... Dat verschilt niet veel van wat ik nu gedaan heb
krijg ik dit:

zondag 22 augustus 2004 @ 20:14:25 #64
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21471478
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 18:17 schreef PdeHoog het volgende:
Met daaronder scheidingspapieren.....

Maareh...mij maakt het niet uit hoor
Zoals Offy al zei, de situatie is anders. Dit is een familielid die een medaille kreeg voor een oorlog waar hij in gevochten heeft die niemand meer kent. Dat vind ik zeer vergane glorie.

m-niki, ik heb 10 foto's gemaakt met verschillende composities en deze kwam er het beste uit. natuurlijk zie jij die probeersels niet, maar voor mij was het wel een lange middag wel besteed. Ik ken mijjn overgrootvader nu iets beter

En schijf mijn naam alstublieft goed op je site, het is Shark.Bait en geen SharkBait
  zondag 22 augustus 2004 @ 20:50:55 #65
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21472470
en alles is wel terug te vinden op internet:

sorry PdeHoog

lege stoelen idee...

hetzelfde als jouw idee, maar toch anders... en dat is mijn foto ook

[ Bericht 38% gewijzigd door Shark.Bait op 22-08-2004 20:56:35 ]
pi_21473118
sorry Shark Bait dat ik zo op je tenen ben gaan staan, ik vind je foto gewoon niets zo bijster interessant om naar te kijken en dat mag ik zeggen geloof ik (daarbij ben ik heel netjes gebleven) het gaat niet om de moeite of tijd die je erin hebt gestoken, het gaat mij erom of je een nieuw beeld creeert met je FOTO en niet een collage maakt en daar een foto van maakt, da's net zoiets als een schilderij maken, daar een foto van maken en dan met die foto meedoen aan een fotografie wedstrijd... maar het mag best als jij daar anders over denkt, iedere heug zijn meug (ofzo)

en mensen die zo'n toon tegen mij aanslaan, hoeven niet op medewerking te rekenen, ik ben je hondje niet (ik check de namen via de namen van de foto en of er nu een punt tussen staat of niet..gee...mij noemen ze ook vaak verkeerd, dan vergaat de wereld ook niet hoor )
  zondag 22 augustus 2004 @ 21:23:53 #67
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_21473219
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 21:19 schreef m-niki het volgende:
het gaat mij erom of je een nieuw beeld creeert met je FOTO en niet een collage maakt en daar een foto van maakt, da's net zoiets als een schilderij maken, daar een foto van maken en dan met die foto meedoen aan een fotografie wedstrijd
Even puur for the record : denk je ook zo over mijn foto? (omdat die van mij en Shark.Bait qua opstelling vrijwel hetzelfde idee hebben)

en als er iemand mag klagen over namen verkeerd schrijven, dan is het Rewimo wel
  zondag 22 augustus 2004 @ 21:25:13 #68
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21473247
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 21:19 schreef m-niki het volgende:
sorry Shark Bait dat ik zo op je tenen ben gaan staan, ik vind je foto gewoon niets zo bijster interessant om naar te kijken en dat mag ik zeggen geloof ik
Zeg dat dan ipv internet erbij te halen.
quote:
(daarbij ben ik heel netjes gebleven)
Ja, dat ben je, je argumentatie van internet is alleen niet goed, daar kan ik ook zoveel foto's vinden die op de andere lijken
quote:
en mensen die zo'n toon tegen mij aanslaan, hoeven niet op medewerking te rekenen, ik ben je hondje niet (ik check de namen via de namen van de foto en of er nu een punt tussen staat of niet..gee...mij noemen ze ook vaak verkeerd, dan vergaat de wereld ook niet hoor )
Ik had het al eens eerder gemeld.

dan niet...

[ Bericht 15% gewijzigd door Shark.Bait op 22-08-2004 21:33:54 ]
  zondag 22 augustus 2004 @ 21:27:50 #69
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21473312
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 21:23 schreef Offy het volgende:
Even puur for the record : denk je ook zo over mijn foto? (omdat die van mij en Shark.Bait qua opstelling vrijwel hetzelfde idee hebben)
Ik zag net dat jij je foto al ingeleverd had.. ik kijk niet of nauwelijks in dat topic

Toch vind ik de ideëen niet op elkaar lijken.
  zondag 22 augustus 2004 @ 21:29:52 #70
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_21473370
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 21:27 schreef Shark.Bait het volgende:
Toch vind ik de ideëen niet op elkaar lijken.
Nee, zo bedoel ik het niet hoor Jouw foto is natuurlijk totaal anders dan die van mij, maar het bestaat wel uit 'dingen' die bij elkaar gelegd zijn, waar een foto van gemaakt is.
pi_21473406
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 21:25 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Zeg dat dan ipv internet erbij te halen.
[..]

Ja, dat ben je, je argumentatie van internet is alleen niet goed, daar kan ik ook zoveel foto's vinden die op de andere lijken
[..]

Ik had het al eens eerder gemeld.

dan niet...
oh nu begrijp ik je reactie! Ik schreef dat van internet erbij, omdat misschien iemand zou denken dat ik de foto's zelf had gemaakt en misschien credits erover zou opeisen, had niets met jou te maken!

Ik wil best je naam veranderen, had niet gezien dat je het al eerder had geschreven, maar je sloeg een voor mij nare toon aan en dan reageer ik dus zo
Daarbij neem ik de namen vaak over van Rewimo uit het centrale topic en niet uit het slowchat topic, ik switch niet heen en weer dus...als ik een naam verkeerd schrijf dan kan daar de fout liggen en anders ..tja..excuses? (ik vind het nog steeds niet zo'n probleem..iedereen weet om wie het gaat)

Offy: ik heb je inzending nog niet gezien, staat ie al in het centrale topic dan??? (vanavond toch nog gekeken...verkeerd gekeken dan??)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 22 augustus 2004 @ 21:33:46 #72
13151 crew  Rewimo
pi_21473450
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 21:23 schreef Offy het volgende:
en als er iemand mag klagen over namen verkeerd schrijven, dan is het Rewimo wel
En het staat nog wel zo duidelijk in mijn icoontje

Ik hoop overigens dat we hier wel volwassen met elkaar om kunnen gaan zeg

Verschil van mening over foto's okee, maar dat gedoe over een naam

Het is altijd vervelend als je naam verkeerd wordt geschreven, ik heb er IRL ook vaak mee te maken helaas. En SharkpuntBait had het al eerder gevraagd, dat heb ik gezien. Ga aub even van elkaars tenen af

Edit: tegelijk gepost, excuses waren al gemaakt zie ik
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 22 augustus 2004 @ 21:34:24 #73
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_21473464
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 21:31 schreef m-niki het volgende:
Offy: ik heb je inzending nog niet gezien, staat ie al in het centrale topic dan??? (vanavond toch nog gekeken...verkeerd gekeken dan??)
Hij staat er hartstikke vers in (net gemist dus denk ik), maar hij is in het vorige topic ook al eens voorbijgekomen.
  zondag 22 augustus 2004 @ 21:39:33 #74
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21473581
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 21:31 schreef m-niki het volgende:
oh nu begrijp ik je reactie! Ik schreef dat van internet erbij, omdat misschien iemand zou denken dat ik de foto's zelf had gemaakt en misschien credits erover zou opeisen, had niets met jou te maken!
Aha.. op die fiets
quote:
Ik wil best je naam veranderen, had niet gezien dat je het al eerder had geschreven, maar je sloeg een voor mij nare toon aan en dan reageer ik dus zo
Mijn excuses als jij mijn schrijfsel negatief interpreteerde, dat was absoluut niet de bedoeling
quote:
Daarbij neem ik de namen vaak over van Rewimo uit het centrale topic en niet uit het slowchat topic, ik switch niet heen en weer dus...als ik een naam verkeerd schrijf dan kan daar de fout liggen en anders ..tja..excuses? (ik vind het nog steeds niet zo'n probleem..iedereen weet om wie het gaat)
lang verhaal.

Het probleem met vergane glorie (en dat zal wel eerder gemeld zijn) dat het niet altijd even duidelijk is wat de foto wil over brengen. De bedoeling van mijn foto blijkbaar ook niet.

Maar ik zie niet het verschil tussen bijvoorbeeld alleen de medaille fotograferen of er een heel behang van papieren en foto's van de drager erbij/achter zetten...
  zondag 22 augustus 2004 @ 21:41:00 #75
79550 Ymke
your ghost
pi_21473617
Ik vind het geweldig zo'n open thema
pi_21473894
Shark.Bait (ik durf het nu niet meer fout te doen natuurlijk ), je foto straalt wel vergane glorie uit hoor, maar het gaat er mij dus meer om of de foto een nieuw beeld creeert en niet iets wat al een beeld is (een collage is een beeld in mijn ogen dan, of je die nu zelf gemaakt hebt of niet) het gaat om het ontdekken van nieuwe verbanden, daarom gaat mijn persoonlijke voorkeur altijd uit naar iets wat in je omgeving bestaat, maar waarnaar je door de foto met andere of nieuwe ogen naar kijkt. Studio foto's vind ik soms ook grappig/ goed/ etc. als ze een heel sterk symbolisch beeld neerzetten (ook een nieuw beeld eigenlijk), zoals de foto's van PdeHoog en Ymke (de tanden).
De foto van Offy is hiermee voor mij dan op het randje van wat IK interessant vind (want het gaat dus nog steeds om mijn mening niet een waarheid ofzo), want het beeld is heel sterk en insinuerend, juist door de simpele zaken als een gescheurde foto en een trouwring (het scheidingspapier had niet eens gehoeven), maar het had ook dramatischer gekund door het te ensceneren op een nachtkastje of op de grond..dan krijg je een soort bevroren scene, wat heel gedetailleerd het verhaal, wat zich daar wellicht heeft afgespeeld, vertelt...

Je naam komt woensdag als ik het overzichtstopic bij ga werken trouwens

Ymke is aan het genieten...
pi_21474046
Jeetje.....ff naar oma en gelijk een rel in het wedstrijdtopic . Volgende keer graag rellen waar ik bij ben

BTW Shark.Bait: mijn uitvoering is aangepast en veeeeeeeeeeeeel mooier dan deze
  zondag 22 augustus 2004 @ 22:05:20 #78
58125 KamikazeKoe
Hetzelfde maar dan kaal
pi_21474136
jup! open thema's rule!
pi_21474595
Ymke! :')
Dat kunstgebit met die snoepjes, ik heb het hier niet meer!

Inmiddels heb ik ook gauw wat ingezonden want dacht dat het de laatste inzendatum was net, maar blijf bij m'n keuze.

-edit- Verbouwing en vakantie is hier weer achter de rug dus ben weer wat vaker aanwezig
"Whaaa ik leer het ook nooit..."
pi_21474608
beertje_, kan je je foto uitleggen?
pi_21474727
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 22:23 schreef De_Warme_bakker het volgende:
beertje_, kan je je foto uitleggen?
Ja hoor(zal het proberen tenminste)

Weckpotten, het "vroegere" conserveren van levensmiddels en niet zoals nu in diepvrieszakken

De moeite die de mensen vroeger hebben moeten doen om alles te conserveren om hun levenmiddelen te kunnen bewaren en elk jaargetijde te kunnen eten.

Duidelijk genoeg?
pi_21475030
vroeger??

* m-niki denkt aan de vele potten bij opa en oma in de kelder of bij ooms en tantes in de schuur
pi_21475307
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 22:40 schreef m-niki het volgende:
vroeger??

* beertje_ denkt aan de vele potten bij opa en oma in de kelder of bij ooms en tantes in de schuur
Vroeger dus
pi_21475749
Ik heb ook weer eens wat ingestuurd
Ga nu weer helemaal mee doen na m`n vakantie.
pi_21476381
quote:
[afbeelding]

[afbeelding]
Bij elkaar gelegde snoepjes en een kunstgebit is prachtig, en bij elkaar gelegde voorwerpen van sharkbait (wat ik veel meer inhoud vind hebben) is geen fotokunst. Zal die vrouwen logica wel weer wezen.
pi_21476564
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 23:26 schreef sjeffie1 het volgende:

[..]

Bij elkaar gelegde snoepjes en een kunstgebit is prachtig, en bij elkaar gelegde voorwerpen van sharkbait (wat ik veel meer inhoud vind hebben) is geen fotokunst. Zal die vrouwen logica wel weer wezen.
waar zie jij mij zeggen dat ik bij elkaar gelegde snoepjes en een kunstgebit prachtig vind? Kan zijn dat ik het zelf over het hoofd heb gezien

Jij hebt dus duidelijk geen kaas gegeten van vrouwen logica offeh...je wilt weer graag discussieren ???
pi_21476801
Nee je hebt gelijk, ging toen nog over de steradent en kunstgebit.
Vrouwen logica ben ik allang over uit hoor, is geen logica.
pi_21477032
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 23:54 schreef sjeffie1 het volgende:
pi_21477557
Zo ik ben terug van 3 dagen fotograferen op een festival (nee niet lowlands). Heb net nog eventjes mijn foto's doorgekeken en ik vind zelf dat er van die gerbera's wel wat gelukt is. Maar dat morgen nu eerst naar bed.
  maandag 23 augustus 2004 @ 01:25:05 #90
36311 Pinobot
Te lui voor een echte religie.
pi_21477761

[ Bericht 0% gewijzigd door Pinobot op 23-08-2004 01:34:45 ]
Het leven is als een pisvlek in de zwarte pantalon van de eeuwigheid.
pi_21479551
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 22:28 schreef beertje_ het volgende:

[..]

Ja hoor(zal het proberen tenminste)

Weckpotten, het "vroegere" conserveren van levensmiddels en niet zoals nu in diepvrieszakken

De moeite die de mensen vroeger hebben moeten doen om alles te conserveren om hun levenmiddelen te kunnen bewaren en elk jaargetijde te kunnen eten.

Duidelijk genoeg?
* De_Warme_Bakker begrijpt het helemaal. bedankt.
  maandag 23 augustus 2004 @ 11:02:01 #92
79550 Ymke
your ghost
pi_21481046
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 23:54 schreef sjeffie1 het volgende:
Ik heb ook een staaltje vrouwenlogica voor je , ik weet zeker dat als ik mijn gebit in stuur dat jij niet op me gaat stemmen
  maandag 23 augustus 2004 @ 12:00:06 #93
78150 Astridj0h
pi_21482072
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 11:02 schreef Ymke het volgende:

[..]

Ik heb ook een staaltje vrouwenlogica voor je , ik weet zeker dat als ik mijn gebit in stuur dat jij niet op me gaat stemmen
ghe ghe
Foto's
pi_21482599
quote:

[..]

Welk gebit? Dat met die snoepjes? Die is echt
  maandag 23 augustus 2004 @ 12:31:25 #95
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21482690
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 21:53 schreef m-niki het volgende:
Shark.Bait (ik durf het nu niet meer fout te doen natuurlijk )
Informeel vind ik het geen probleem hoor .. de meesten noemand mij Shark, sharky of iets dergelijks..
quote:
, je foto straalt wel vergane glorie uit hoor, maar het gaat er mij dus meer om of de foto een nieuw beeld creeert en niet iets wat al een beeld is (een collage is een beeld in mijn ogen dan, of je die nu zelf gemaakt hebt of niet) het gaat om het ontdekken van nieuwe verbanden, daarom gaat mijn persoonlijke voorkeur altijd uit naar iets wat in je omgeving bestaat, maar waarnaar je door de foto met andere of nieuwe ogen naar kijkt. Studio foto's vind ik soms ook grappig/ goed/ etc. als ze een heel sterk symbolisch beeld neerzetten (ook een nieuw beeld eigenlijk), zoals de foto's van PdeHoog en Ymke (de tanden).
De foto heeft emotionele waarde voor mij, ik zal eens kijken of ik er nog mee kan spelen. Maar ik hoef eigenlijk niet te winnen, dus misschien stuur ik em toch zo in. Ik heb nog een paar andere voorbeelden van vergane glorie die ik zou kunnen plaatsen.. ik post ze vanavond wel.
quote:
De foto van Offy is hiermee voor mij dan op het randje van wat IK interessant vind (want het gaat dus nog steeds om mijn mening niet een waarheid ofzo), want het beeld is heel sterk en insinuerend, juist door de simpele zaken als een gescheurde foto en een trouwring (het scheidingspapier had niet eens gehoeven), maar het had ook dramatischer gekund door het te ensceneren op een nachtkastje of op de grond..dan krijg je een soort bevroren scene, wat heel gedetailleerd het verhaal, wat zich daar wellicht heeft afgespeeld, vertelt...

Je naam komt woensdag als ik het overzichtstopic bij ga werken trouwens
okee, tx
pi_21483024
Òke nou dit is het geworden. Ik heb de gerbera's onder alle hoeken gefotografeert, helaas had ik niet de ruimte die ik nodig had en was er ook niks groots wits in huis dat ik kon gebruiken dus hij is niet zo geworden als ik eigenlijk wilde. Ik vond het wel vergane glorie, de gele gerbera die nog mooi fier rechtop staat en de rode die geknakt is en zijn kopje heeft laten hangen.

Verder zat ik op de bank en zag ineens onze oude klok... al jaren staat er een reiswekker bij omdat hij stilstaat Helaas kon ik hier geen mooie foto van maken. Wederom alle hoeken geprobeerd. WIlde de grote klok onscherp hebben om te laten zien dat het echt over is met hem. Maar ja de twee voorwerpen stonden te dicht be elkaar en er was geen mogelijkheid om ze verder uit elkaar te brengen.

pi_21483715
quote:

[..]

Neeh, vrouwenlogica was geweest, goh wat raar dat ik evengoed geen punten van je krijg.
Wat jij nu schrijft, dat is nu mannenlogica, ik ben trots op je
pi_21483850
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 13:13 schreef sjeffie1 het volgende:

[..]

Neeh, vrouwenlogica was geweest, goh wat raar dat ik evengoed geen punten van je krijg.
pi_21487010
ik heb ook even gekeken in mijn verzameling of ik nog wat vergane glorie heb, ben tot nu toe dit tegengekomen:
Autowrak

Aangespoeld scheepswrak op robbeneiland

vindt men het wat?
Even a broken clock is right twice a day.
  maandag 23 augustus 2004 @ 15:36:41 #100
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21487114
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 13:13 schreef sjeffie1 het volgende:
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 13:18 schreef PdeHoog het volgende:
wat PdH zegt
  maandag 23 augustus 2004 @ 16:18:27 #101
36311 Pinobot
Te lui voor een echte religie.
pi_21487947
Het leven is als een pisvlek in de zwarte pantalon van de eeuwigheid.
pi_21488135
Pinobot ik zie hier de vergane glorie niet echt in eigenlijk...meer gewoon vergaan

-edit - PS Misschien is het een idee om ook weer eens op de foto's te reageren die er inmiddels al weer bijgekomen zijn in plaats van het te hebben over vrouwenlogica of alleen maar berichtjes te posten met smiles....
  maandag 23 augustus 2004 @ 16:41:52 #103
79550 Ymke
your ghost
pi_21488478
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 15:31 schreef danos het volgende:
ik heb ook even gekeken in mijn verzameling of ik nog wat vergane glorie heb, ben tot nu toe dit tegengekomen:
Autowrak
[afbeelding]

Aangespoeld scheepswrak op robbeneiland
[afbeelding]

vindt men het wat?
Jawel de onderste vind ik mooi , zeker inzendingswaardig , maar wel jammer dat het uit je verzameling komt , en dat je niet iets speciaals voor de wedstrijd maakt.

Let op dat is mijn mening , andere delen die niet , dus insturen!
pi_21488499
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 16:26 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Pinobot ik zie hier de vergane glorie niet echt in eigenlijk...meer gewoon vergaan

-edit - PS Misschien is het een idee om ook weer eens op de foto's te reageren die er inmiddels al weer bijgekomen zijn in plaats van het te hebben over vrouwenlogica of alleen maar berichtjes te posten met smiles....
Heb jij helemaal gelijk in, vindt die laatste foto van RubberDucky nou eens een goed voorbeeld van een vergane stoomtijdperk, in die orde zit ik dus ook te denken, dat vind ik dus echt vergane glorie.
De foto van PdeHoog roept ook meteen vergane glorie op, komen in mijn gedachten meteen grootschaakmeesters naar voren die vroeg of laat allemaal geklopt gaan worden en afscheid moeten gaan nemen van hun roem en glorie.
pi_21488537
Sjeffie ik bedoelde hier in het topic niet in het inzendingen topic eigenlijk
Maarre ik geloof dat ik de plank volledig heb misgeslagen mijn foto's worden niet eens opgemerkt Ik weet het geen glorie
  maandag 23 augustus 2004 @ 16:46:37 #106
79550 Ymke
your ghost
pi_21488598
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 16:18 schreef Pinobot het volgende:
[afbeelding]
Sorry Pinobot , maar daar vind ik niet zoveel aan. de compositie is niet mooi , te veel achtergrond, het hoofdonderwerp komt niet mooi in beeld.

Daarbij is er niet veel om naar te kijken. Probeer het eens uit een andere hoek , of van heeeeeeeeel dichtbij , of hang hem op een niet zo voor de hand liggende plek , zodat je twee keer moet kijken .....
  maandag 23 augustus 2004 @ 16:53:25 #107
79550 Ymke
your ghost
pi_21488767
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 16:44 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Maarre ik geloof dat ik de plank volledig heb misgeslagen mijn foto's worden niet eens opgemerkt Ik weet het geen glorie
Jawel hoor , maar geef een mens even de tijd om thuis te komen na de noeste arbeid

Je foto is absoluut mooi en scherp en , redelijk tot het onderwerp , vergane glorie behorend, maar wat ik wel heb is dat ik gelijk dacht , weer bloemen!

Bloemen komen zowat in elke wedstrijd voor, is voor mij niet meer zo boeiend.
  maandag 23 augustus 2004 @ 16:55:44 #108
79550 Ymke
your ghost
pi_21488829
En voor Rubberducky

Die trein heb je (maar dan uit een andere hoek geschoten) toch ook voor de wedstrijd , klassiek zwart/wit ingestuurd????

Vind ik niet zo leuk
pi_21488866
Weet ik Ymke die bloemen Maar ik hoopte ze gewoon een keer op een andere manier vast te kunnen leggen dan de bloemen die er al in het inlevertopic staan. Dat is gewoon een bos aan een muur en die andere kan ik me niet zo goed meer herinneren. Ik heb geprobeerd om er vanuit een ander standpunt naar te kijken. En eigenlijk was het ook meer voor mijn eigen collectie omdat ik al zoiets had van die foto wordt weg geboehoed
  maandag 23 augustus 2004 @ 17:00:01 #110
79550 Ymke
your ghost
pi_21488933
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 16:57 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Weet ik Ymke die bloemen Maar ik hoopte ze gewoon een keer op een andere manier vast te kunnen leggen dan de bloemen die er al in het inlevertopic staan. Dat is gewoon een bos aan een muur en die andere kan ik me niet zo goed meer herinneren. Ik heb geprobeerd om er vanuit een ander standpunt naar te kijken. En eigenlijk was het ook meer voor mijn eigen collectie omdat ik al zoiets had van die foto wordt weg geboehoed
We boehoen geen fotos weg hier .

Ik bedoelde ook niet alleen de bloemen in dit topic, maar ook de afgelopen wedstrijd kleur had je bloemen , in het macro staan bloemen , bloemen zijn zo vaak gefotografeerd, ..

Denk eens verder , bedoel ik
pi_21488978

high res voor de liefhebber

[ Bericht 62% gewijzigd door Salvad0R op 23-08-2004 17:34:58 ]
pi_21489032
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 16:44 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Begrijp ik, maar geeft een beetje aan wat ik van deze wedstrijd had verwacht, bij glorie denk ik aan GLORIE.
Heb je niet ergens een foto van Erica Terpstra, oud Olympisch-kampioene en nu in de politiek, hoe meer vergaan kan je glorie wezen
  maandag 23 augustus 2004 @ 17:06:12 #113
79550 Ymke
your ghost
pi_21489100
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 17:03 schreef sjeffie1 het volgende:

[..]

Begrijp ik, maar geeft een beetje aan wat ik van deze wedstrijd had verwacht, bij glorie denk ik aan GLORIE.
Heb je niet ergens een foto van Erica Terpstra, oud Olympisch-kampioene en nu in de politiek, hoe meer vergaan kan je glorie wezen
Uhm , wat is er vergaan aan haar glorie dan??
  maandag 23 augustus 2004 @ 17:06:22 #114
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_21489108
Veel leuker dan bomen he zo'n open onderwerp. En ik moet mijn woorden van een week geleden terug nemen. Het nivo van de inzendingen en voorbeelden gaat lekker omhoog. En er wordt weer lekker over gegeluld en dat is altijd goed
pi_21489342
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 17:06 schreef Ymke het volgende:

[..]

Uhm , wat is er vergaan aan haar glorie dan??
Zal hier maar niet op in gaan, krijgen we straks weer een discussie over politiek, of over niet afgetrainde sporters, wil ik hier niet op m'n geweten hebben.
Oftewel, het was een geintje.
ze is nu trouwens voorzitter van het noc/nsf
pi_21489354
Open onderwerp is altijd leuk. Veel verschillende interpretaties. En das altijd leuk om te zien waar iemand aan denkt bij zo'n onderwerp.
  maandag 23 augustus 2004 @ 17:21:09 #117
79550 Ymke
your ghost
pi_21489505
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 17:15 schreef dawg het volgende:
Open onderwerp is altijd leuk. Veel verschillende interpretaties. En das altijd leuk om te zien waar iemand aan denkt bij zo'n onderwerp.
Dawg ik heb op jou aanraden geprobeerd om er een high key van te maken, is dat gelukt? En wat zijn jou opmerkingen er over?

Let wel , het is mijn eerste high key

pi_21489639
Moet dat gebit niet een keertje terug ?
Het is bijna etenstijd hoor.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 augustus 2004 @ 17:28:18 #119
13151 crew  Rewimo
pi_21489651
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 17:01 schreef Salvad0R het volgende:
[afbeelding]
Wat zien we hier
pi_21489774
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 17:28 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Wat zien we hier
u ziet een kamer, op de 16e verdieping van een flat.
de balkondeur van de betreffende kamer stond open, waardoor je dwars door de flat precies het centrum van Enschede kan zien.
verder zie je de reflectie van een wijk achter me, in de ruit 't dichtst bij de camera.
pi_21489868
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 17:00 schreef Ymke het volgende:

[..]

We boehoen geen fotos weg hier .

Ik bedoelde ook niet alleen de bloemen in dit topic, maar ook de afgelopen wedstrijd kleur had je bloemen , in het macro staan bloemen , bloemen zijn zo vaak gefotografeerd, ..

Denk eens verder , bedoel ik
Jajajaja ik weet het ik weet het. Stond ook nog een andere foto onder hoor. Heb mijn best gedaan Ymke niet iedereen kan met z'n hersenen met 20 dingen tegelijk bezig zijn zoals jij (respect daarvoor!!!!)
Ik heb genoeg ideeen maar er is niemand die met mij die ideeen uit wil voeren en dan houdt het op ik kan niemand dwingen om voor mijn camera te staan helaas. Mijn ideeen bij dit onderwerp hebben nou eenmaal met mensen te maken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 augustus 2004 @ 17:40:54 #122
13151 crew  Rewimo
pi_21489901
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 17:33 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

u ziet een kamer, op de 16e verdieping van een flat.
de balkondeur van de betreffende kamer stond open, waardoor je dwars door de flat precies het centrum van Enschede kan zien.
verder zie je de reflectie van een wijk achter me, in de ruit 't dichtst bij de camera.
Okee, dat snap ik Maar welk idee van vergane glorie past hierbij?
pi_21490072
wat is een high key ook al weer ?
  maandag 23 augustus 2004 @ 17:52:55 #124
79550 Ymke
your ghost
pi_21490117
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 17:38 schreef Silent_Lucidity het volgende:

[..]

Jajajaja ik weet het ik weet het. Stond ook nog een andere foto onder hoor. Heb mijn best gedaan Ymke niet iedereen kan met z'n hersenen met 20 dingen tegelijk bezig zijn zoals jij (respect daarvoor!!!!)
Ik heb genoeg ideeen maar er is niemand die met mij die ideeen uit wil voeren en dan houdt het op ik kan niemand dwingen om voor mijn camera te staan helaas. Mijn ideeen bij dit onderwerp hebben nou eenmaal met mensen te maken.
Ow jawel hoor , ik sta altijd open om dingen te proberen , dus trek maar aan de bel
  maandag 23 augustus 2004 @ 17:53:58 #125
79550 Ymke
your ghost
pi_21490139
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 17:27 schreef sjeffie1 het volgende:
Moet dat gebit niet een keertje terug ?
Het is bijna etenstijd hoor.
Is terug , en zal hier niet meer terugkeren
pi_21490197
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 17:40 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Okee, dat snap ik Maar welk idee van vergane glorie past hierbij?
ah, dat is dus het onderwerp
nou, euh, verzin es iets leuks... Enschede was in haar gloriejaren een succesvolle snelgroeiende textielstad, maar die glorie is nu vergaan.
offeh
in haar gloriedagen werd deze kamer bewoond door een vrolijke familie, maar die tijd is voorbij
  maandag 23 augustus 2004 @ 17:59:49 #127
79550 Ymke
your ghost
pi_21490250
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 17:50 schreef NiKos het volgende:
wat is een high key ook al weer ?
Ik kan je dat niet in duidelijke taal uitleggen , probeer het net onder de knie te krijgen , er was ooit een topic over.

Of er loopt hier vast wel iemand die het je simpel kan uitleggen
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 augustus 2004 @ 18:00:34 #128
13151 crew  Rewimo
pi_21490271
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 17:56 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

ah, dat is dus het onderwerp
nou, euh, verzin es iets leuks... Enschede was in haar gloriejaren een succesvolle snelgroeiende textielstad, maar die glorie is nu vergaan.
offeh
in haar gloriedagen werd deze kamer bewoond door een vrolijke familie, maar die tijd is voorbij
Niet echt sterk, vind je ook niet? Het idee van de wedstrijd is wel dat je iets van die vergane glorie in beeld brengt, niet dat wij aan de hand van een (onduidelijke) foto wel iets eromheen verzinnen.
pi_21490594
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 17:52 schreef Ymke het volgende:

[..]

Ow jawel hoor , ik sta altijd open om dingen te proberen , dus trek maar aan de bel
Ja maar op mijn fietsie naar Utrecht duurt zo lang
pi_21491291
High key is sterk overbelicht zeg maar.

Ymke, is goed gelukt, alleen wel felle kleuren. Zou ik ietsje minder doen (saturation terugdraaien), want dat vind ik persoonlijk bij een high key niet zo. Die moeten sereen/zacht zijn zeg maar.
Maare verder vind ik hem mooi hoor.
  maandag 23 augustus 2004 @ 19:19:54 #131
79550 Ymke
your ghost
pi_21492129
@ Silent..... kom op is goed voor de conditie

En dawg: ok bedankt voor je advies , ik vind het zelf bij deze foto wel kunnen, ik ga het bij de volgende high key foto anders doen. Daarmee meer rekening houden

Dus op naar de volgende wedstrijd
pi_21492191
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 17:38 schreef Silent_Lucidity het volgende:

[..]

Waar had je mensen voor nodig? Ik sta nu toch al met mijn kop op dit forum dus 1 foto extra kan ook nog wel. Kortom hierbij biedt ik mezelf aan als model voor vergane glorie
  maandag 23 augustus 2004 @ 20:33:08 #133
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21493977
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 19:21 schreef Oceanonix het volgende:
Waar had je mensen voor nodig? Ik sta nu toch al met mijn kop op dit forum dus 1 foto extra kan ook nog wel. Kortom hierbij biedt ik mezelf aan als model voor vergane glorie
inkoppertje...zal ik em maken of niet?
pi_21494260
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 19:21 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Dat is wel heel aardig maar met alle respect je ziet er bij lange na niet als vergane glorie uit!
pi_21495315
Make-up kan beide kanten op wonderen doen....
  maandag 23 augustus 2004 @ 21:20:50 #136
79550 Ymke
your ghost
pi_21495361
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 21:19 schreef Oceanonix het volgende:
Make-up kan beide kanten op wonderen doen....
Ah , dan is er nog hoop voor me
pi_21496420
Heheh dat klopt
Maarre voor het ene idee heb ik echt een oud iemand nodig met alle hulpmiddelen die erbij horen en voor de andere foto heb ik een man nodig (meer specifiek.. mijn vriend maar die vertikt het :S)
pi_21496506
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 22:07 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Heheh dat klopt
Maarre voor het ene idee heb ik echt een oud iemand nodig met alle hulpmiddelen die erbij horen en voor de andere foto heb ik een man nodig (meer specifiek.. mijn vriend maar die vertikt het :S)
Wil hij niet eens dat de een wedstrijd wint, flauw hoor??!!!
pi_21496561
Nee hij wil uberhaupt niet op de foto, mag hem nooit fotograferen
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 augustus 2004 @ 22:17:49 #140
13151 crew  Rewimo
pi_21496603
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 22:07 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Heheh dat klopt
Woon je toevallig bij mij in de buurt (Haarlem)?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 augustus 2004 @ 22:34:13 #141
13151 crew  Rewimo
pi_21496993
Shark.Bait, wil jij je adresgegevens even mailen naar angel@fok.nl? Je hebt nog een prijs tegoed
pi_21497042
Nee Rewimo ik woon helemaal aan de andere kant van het land
  maandag 23 augustus 2004 @ 22:40:23 #143
79550 Ymke
your ghost
pi_21497135
Ik baal eigenlijk dat ik klaar ben met deze wedstrijd, moek zo lang wachten tot de volgende
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 augustus 2004 @ 22:41:51 #144
13151 crew  Rewimo
pi_21497165
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 22:36 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Nee Rewimo ik woon helemaal aan de andere kant van het land
Jammer, mijn vader had vast wel mee willen werken
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 augustus 2004 @ 22:42:31 #145
13151 crew  Rewimo
pi_21497179
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 22:40 schreef Ymke het volgende:
Ik baal eigenlijk dat ik klaar ben met deze wedstrijd, moek zo lang wachten tot de volgende
Dan maak je nog een serie en ruil je nog een fotootje
  maandag 23 augustus 2004 @ 22:48:05 #146
262 Re
Kiss & Swallow
pi_21497299
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 17:21 schreef Ymke het volgende:

[..]

Dawg ik heb op jou aanraden geprobeerd om er een high key van te maken, is dat gelukt? En wat zijn jou opmerkingen er over?

Let wel , het is mijn eerste high key

[afbeelding]
dat is best mooi voor een eerste poging, jammer van de verrotte kleuren op mijn laptopje hier want het lichtblauw stoort mij een klein beetje, heb je er al eens levels overheengegooid?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 23 augustus 2004 @ 22:50:27 #147
79550 Ymke
your ghost
pi_21497362
Welk lichtblauw bedoel je Re?

Zit hier ook op een laptopje
pi_21497402
Wel lief hoe jullie hier allemaal mee willen werken!
Ik heb er soms echt de balen van dat niemand in mijn omgeving op enige wijze mee wil werken, behalve mijn moeder soms maar liever ook niet met haar hoofd op internet.
Heb nog een laatste kansje maar weet zo niet zo goed hoe ik de foto kan realiseren, het beeld dat je in je hoofd hebt is altijd zoveel mooier
  maandag 23 augustus 2004 @ 22:54:45 #149
79550 Ymke
your ghost
pi_21497448
Silent , zie jij iets raars lichtblauws op mijn inzending?
  maandag 23 augustus 2004 @ 22:55:52 #150
262 Re
Kiss & Swallow
pi_21497466
ik ben trouwens toe aan mijn 6de ideetje dus hoop ik dat ik morgen er een uurtje tussenuit kan knijpen en mij kan orienteren op deze historisch doorspekte stad

eerste idee: oude treinstel bij haarlem (geen tijd)
tweede idee: pakje gouda's glorie (te simpel)
derde idee: junk scoren op centraal A'dam en hem zijn dagelijkse routine doen (te controversieel)
vierde idee: vergane volkswagen kever (al gedaan met mini)
vijfde idee: foto van verlopen tattoo van een oude zeeman (geen tijd)
zesde idee: misschien morgen
  FOK!fotograaf maandag 23 augustus 2004 @ 22:56:58 #151
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21497492
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 22:55 schreef Re het volgende:
ik ben trouwens toe aan mijn 6de ideetje dus hoop ik dat ik morgen er een uurtje tussenuit kan knijpen en mij kan orienteren op deze historisch doorspekte stad

tweede idee: pakje gouda's glorie (te simpel)
derde idee: junk scoren op centraal A'dam en hem zijn dagelijkse routine doen (te controversieel)
vierde idee: vergane volkswagen kever (al gedaan met mini)
vijfde idee: foto van verlopen tattoo van een oude zeeman (geen tijd)
zesde idee: misschien morgen
wat is dat 6de idee dan?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 23 augustus 2004 @ 22:58:57 #152
262 Re
Kiss & Swallow
pi_21497535
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 22:50 schreef Ymke het volgende:
Welk lichtblauw bedoel je Re?

Zit hier ook op een laptopje
ik zit meestal nooit op een laptop, ik wordt afgeleid door het lichtblauwe kokertje steradent, heb gewoon het gevoel dat het niet de juiste kleur is maar ik kan het mishebben (het lichtblauwe randje is het misschien ook wel), verder misschien het glas zelf wat net niet de juiste belichting heeft.
  maandag 23 augustus 2004 @ 22:59:03 #153
79550 Ymke
your ghost
pi_21497539
poffur, dan wordt er iets gezegt over iets raars lichtblauws op mijn foto en ik zie het niet
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 augustus 2004 @ 23:00:22 #154
13151 crew  Rewimo
pi_21497566
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 22:55 schreef Re het volgende:

Heeee, ik weet welke je bedoelt, bij het station richting Heemstede, bij de manege en al die andere zooi die daar staat

Da's hier vlakbij
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 augustus 2004 @ 23:00:56 #155
13151 crew  Rewimo
pi_21497578
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 22:59 schreef Ymke het volgende:
poffur, dan wordt er iets gezegt over iets raars lichtblauws op mijn foto en ik zie het niet
Ik ook niet
  maandag 23 augustus 2004 @ 23:01:04 #156
262 Re
Kiss & Swallow
pi_21497580
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 22:56 schreef Xilantof het volgende:

[..]

wat is dat 6de idee dan?
als je weet waar ik ben kun je het misschien wel raden
  maandag 23 augustus 2004 @ 23:01:31 #157
79550 Ymke
your ghost
pi_21497588
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 22:58 schreef Re het volgende:

[..]

ik zit meestal nooit op een laptop, ik wordt afgeleid door het lichtblauwe kokertje steradent, heb gewoon het gevoel dat het niet de juiste kleur is maar ik kan het mishebben (het lichtblauwe randje is het misschien ook wel), verder misschien het glas zelf wat net niet de juiste belichting heeft.
aha op die fiets , en tuurlijk heb jij het mis , niet ik

En geef eens een tip over de belichting van het glas, wat kan ik beter doen?
  FOK!fotograaf maandag 23 augustus 2004 @ 23:03:24 #158
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21497632
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 23:01 schreef Re het volgende:

[..]

als je weet waar ik ben kun je het misschien wel raden
A'dam
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 23 augustus 2004 @ 23:03:24 #159
262 Re
Kiss & Swallow
pi_21497633
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 22:59 schreef Ymke het volgende:
niet gevreesd, zal wel aan mijn puter liggen want alles ziet er een beetje verkleurd uit
  maandag 23 augustus 2004 @ 23:04:08 #160
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21497645
hier wat voorbeeldjes voor de wedstrijd... welke oh welke?

collosseum, rome

forum romanum bij nacht

de medaille van een vergeten oorlog -- ietwat rommeliger gefotografeerd

ik heb ook nog de baden van Caracalla.. een heel mooi voorbeeld van vergane glorie...

Zie bij de laatste he Moire effect in de medaille... dat betekent dat 4 MP toch te weinig is

[ Bericht 7% gewijzigd door Shark.Bait op 23-08-2004 23:11:25 ]
  maandag 23 augustus 2004 @ 23:05:44 #161
79550 Ymke
your ghost
pi_21497686
Ik ga toch voor de laatste Sharkbeet
  FOK!fotograaf maandag 23 augustus 2004 @ 23:06:46 #162
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21497705
ikke ook Shark.Bait. aangezien die "meer van jezelf is" en ook wat meer onderwerp heeft.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 23 augustus 2004 @ 23:06:54 #163
262 Re
Kiss & Swallow
pi_21497707
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 23:01 schreef Ymke het volgende:

[..]

aha op die fiets , en tuurlijk heb jij het mis , niet ik

En geef eens een tip over de belichting van het glas, wat kan ik beter doen?
dan moet ik weten hoe je deze foto hebt gemaakt (ik zie ook vaag wat bubbeltjes, dus misschien een iets kortere sluitingstijd, maar dat is moeilijk gissen)
  maandag 23 augustus 2004 @ 23:07:18 #164
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21497715
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 23:05 schreef Ymke het volgende:
Ik ga toch voor de laatste Sharkbeet
Want????
pi_21497731
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 22:54 schreef Ymke het volgende:
Silent , zie jij iets raars lichtblauws op mijn inzending?
He wat gaat het hier ineens snel
Nee ik zie alleen een lichtblauwe rand.

Enne de laatste Shark.Bait
  maandag 23 augustus 2004 @ 23:08:44 #166
262 Re
Kiss & Swallow
pi_21497755
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 23:03 schreef Xilantof het volgende:

[..]

A'dam
nee joh (normaal wel maar nu even niet), ik liep net unter den linden
  maandag 23 augustus 2004 @ 23:08:53 #167
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21497759
als je goed kijkt zie je dat de bruine foto mijn overgrootvader is voor dat hij de strijd aanging, en die zw/witte besnorde man is mijn overgrootvader net voordat ie uit dienst ging.
  FOK!fotograaf maandag 23 augustus 2004 @ 23:09:49 #168
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21497789
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 23:08 schreef Re het volgende:

[..]

nee joh (normaal wel maar nu even niet), ik liep net unter den linden
aha, ik zag het nogal duidelijk staan in je ondertitel
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 23 augustus 2004 @ 23:09:58 #169
79550 Ymke
your ghost
pi_21497791
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 23:07 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Want????
Dat moet je nu onderhand wel weten
  maandag 23 augustus 2004 @ 23:12:38 #170
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21497851
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 23:09 schreef Ymke het volgende:
Dat moet je nu onderhand wel weten
Jij wil winnen met je kunstgebit

Oja.. ff een dame emailen over mijn prijs
  maandag 23 augustus 2004 @ 23:12:53 #171
79550 Ymke
your ghost
pi_21497859
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 23:06 schreef Re het volgende:

[..]

dan moet ik weten hoe je deze foto hebt gemaakt (ik zie ook vaag wat bubbeltjes, dus misschien een iets kortere sluitingstijd, maar dat is moeilijk gissen)
Dat bespreken we dan wel als ik een nieuwe poging ga ondernemen
  maandag 23 augustus 2004 @ 23:15:08 #172
79550 Ymke
your ghost
pi_21497926
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 23:12 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Jij wil winnen met je kunstgebit

Oja.. ff een dame emailen over mijn prijs
nee hoor dat is het niet , ik heb een hoop lol gehad met mijn gebitje , dat is voor mij eigenlijk al genoeg.

Jou laatste foto vind ik het beste omdat je die gemaakt hebt voor de wedstrijd, die andere zijn zo afgezaagd , archief werk , en dat vind ik niks
pi_21497982
Zaterdag dit op het podium gezien... meneer Johannes 'Shaver' Met die tattoo's behoorlijk vergaan... maar ik ben bang dat die glorie er nooit geweest is hehehe
Tot 2x toe moesten ze hem van het podium halen hij wilde maar niet weg en liep nog in de mic. te bleren terwijl de roadies al aan het opruimen waren

maandag 23 augustus 2004 @ 23:17:32 #174
262 Re
Kiss & Swallow
pi_21497984
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 23:12 schreef Ymke het volgende:

[..]

Dat bespreken we dan wel als ik een nieuwe poging ga ondernemen
prima, ik kan niet wachten
  maandag 23 augustus 2004 @ 23:18:49 #175
79550 Ymke
your ghost
pi_21498008
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 23:17 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Zaterdag dit op het podium gezien... meneer Johannes 'Shaver' Met die tattoo's behoorlijk vergaan... maar ik ben bang dat die glorie er nooit geweest is hehehe
Tot 2x toe moesten ze hem van het podium halen hij wilde maar niet weg en liep nog in de mic. te bleren terwijl de roadies al aan het opruimen waren

[afbeelding]
O mijn God en dan zegt men dat MIJN foto onsmakelijk was......
  maandag 23 augustus 2004 @ 23:19:16 #176
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21498017
quote:

[afbeelding]

SIlent!! wat doe je nu!!! ik ben blind
  maandag 23 augustus 2004 @ 23:19:41 #177
262 Re
Kiss & Swallow
pi_21498024
quote:

[afbeelding]
gadver dit is niet vergane glorie maar gewoon ranzig
pi_21498034
Ja hallo wat dacht je van mij
Ik stond op een meter afstand!!!!!
Ze hebben overigens wel een nummer halvarine gadverdamme sluit goed aan bij het gouda's glorie idee whahahah

Bedenkt me ineens dat ik een nog veel ranziger foto heb ... per ongeluk gemaakt op parkpop backstage... was ook behoorlijk vergane glorie
  maandag 23 augustus 2004 @ 23:23:08 #179
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21498109
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 23:20 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Ja hallo wat dacht je van mij
Ik stond op een meter afstand!!!!!
Ze hebben overigens wel een nummer halvarine gadverdamme sluit goed aan bij het gouda's glorie idee whahahah

Bedenkt me ineens dat ik een nog veel ranziger foto heb ... per ongeluk gemaakt op parkpop backstage... was ook behoorlijk vergane glorie
en daarom dacht je.. kom.. laat ik mijn leed delen met FOT

Dank je
pi_21498154
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 23:18 schreef Ymke het volgende:

[..]

O mijn God en dan zegt men dat MIJN foto onsmakelijk was......
Mwha, vindt die panter wel mooi
pi_21498196
Mijn mamma heeft mij geleerd dat ik alles moet delen Shark
  maandag 23 augustus 2004 @ 23:29:00 #182
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21498288
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 23:25 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Mijn mamma heeft mij geleerd dat ik alles moet delen Shark
Ze heeft je vast ook verteld dat de sint echt is

pi_21498409
Nou eentje dan nog om jou te plezieren Shark

Dit was een foutje... die gozer vraagt mijn vriend om een foto te maken (hij liep met zijn camera om zijn nek... tja ik pak dat ding niet voor niets steeds in) ik had mijn digi toevallig in de hand en loop met instellingen te klooien en klik op een gegeven moment gewoon. Lopen we weg zegt mijn vriend en heb je het op de foto... wat? Nou die lul! Ik hoop het niet... had dus helemaal niet gezien wat ze aan het doen waren

Vanaf nu zet ik niemand meer op de foto die er om vraagt, je weet maar nooit wat ze in petto hebben *braak*

Zo te zien wel een gevalletje vergane glorie

[ Bericht 5% gewijzigd door Silent_Lucidity op 23-08-2004 23:41:28 ]
  maandag 23 augustus 2004 @ 23:36:00 #184
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21498480
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 23:33 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Nou eentje dan nog om jou te plezieren Shark
<knip>
Vanaf nu zet ik niemand meer op de foto die er om vraagt, je weet maar nooit wat ze in petto hebben *braak*

Zo te zien wel een gevalletje vergane glorie
Jeetje

Zegge.. haal em maar gauw weg, volgens mij is dit policy overscheidend...
pi_21498538
the Shavers! gadverdamme! die man is echt echt echt echt vies!! ieuw! Haal hem weg hiero... (dit moet ik mijn zusje laten zien, die was ook bij het concert wat we van hen hebben gezien..ieuw ieuw)
* m-niki valt in hysterische bui ten gronde
  maandag 23 augustus 2004 @ 23:39:06 #186
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21498566
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 23:38 schreef m-niki het volgende:
the Shavers! gadverdamme! die man is echt echt echt echt vies!! ieuw! Haal hem weg hiero... (dit moet ik mijn zusje laten zien, die was ook bij het concert wat we van hen hebben gezien..ieuw ieuw)
* Shark.Bait valt in hysterische bui ten gronde
The Shavers? wacht eens.. daar was een collega van mij helemaal weg van!
  maandag 23 augustus 2004 @ 23:39:48 #187
79550 Ymke
your ghost
pi_21498590
Vredig tafereeltje
pi_21498613
en dan reageer ik met ieuw ieuw op johannes..krijg je DIT!!
silent!! wat een ontzettend goor wijf!
  maandag 23 augustus 2004 @ 23:43:29 #189
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21498691
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 23:40 schreef m-niki het volgende:
en dan reageer ik met ieuw ieuw op johannes..krijg je DIT!!
Ja, iddd

En dat doet ze om mij te shockeren

pi_21498710
Ja en dan te bedenken dat ze nog gedwongen werd ook! Hij duwde haar kennelijk gewoon naar beneden.

De Shavers zijn best grappig gewoon door de ranzigheid Enne Johannes was zo vreselijk zat! Hij botste op een gegeven moment tijdens Tokyo Ska Paradise Orchestra constant tegen de mensen om hem heen op omdat hij aan het dansen was en niet meer rechtop kon staan.

En dan door Dikke Dennis (ja zelfde body) van het podium gehaald worden
  maandag 23 augustus 2004 @ 23:44:09 #191
262 Re
Kiss & Swallow
pi_21498711
  maandag 23 augustus 2004 @ 23:44:48 #192
79550 Ymke
your ghost
pi_21498731
Allemaal de groeten , ik ga naar bed
pi_21498758
Ymke kan rustig gaan dromen nu
  maandag 23 augustus 2004 @ 23:45:56 #194
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21498767
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 23:40 schreef m-niki het volgende:
Dit is toch wel erg fout op te vatten hoor, m-niki
  maandag 23 augustus 2004 @ 23:46:09 #195
262 Re
Kiss & Swallow
pi_21498778
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 23:44 schreef Ymke het volgende:
Allemaal de groeten , ik ga naar bed
geen enge shaver dromen hoor... slaap ze
  maandag 23 augustus 2004 @ 23:46:38 #196
79550 Ymke
your ghost
pi_21498796
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 23:45 schreef m-niki het volgende:
Ymke kan rustig gaan dromen nu

maandag 23 augustus 2004 @ 23:46:49 #197
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21498801
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 23:44 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Ja en dan te bedenken dat ze nog gedwongen werd ook! Hij duwde haar kennelijk gewoon naar beneden.
Gedwongen?? dus een aanranding/ verkrachting???
  maandag 23 augustus 2004 @ 23:47:37 #198
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21498820
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 23:46 schreef Ymke het volgende:
sweet dreams

hihihihihihihihi
pi_21498916
Tja het hoorde wel bij elkaar hoor maar hij trok haar echt aan de haren naar beneden... hoezo zat !

Enne deze foto zocht ik nog even Wist dat ie gemaakt was. Johannes net door Dikke Dennis (links) van het podium gehaald omdat hij maar bleef roepen ik ben geil ik ben geil en de eigenlijke tekst gewoon vergeten was

Euhm toch welterusten Ymke :S
  maandag 23 augustus 2004 @ 23:57:42 #200
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21499103
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 23:50 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Tja het hoorde wel bij elkaar hoor maar hij trok haar echt aan de haren naar beneden... hoezo zat !
Ik denk dat ik weet hoe het zit dan
quote:
Enne deze foto zocht ik nog even Wist dat ie gemaakt was. Johannes net door Dikke Dennis (links) van het podium gehaald omdat hij maar bleef roepen ik ben geil ik ben geil en de eigenlijke tekst gewoon vergeten was

[afbeelding]
Jeetje wat een varkens
pi_21499265
zo lelijk dat ze weer...neh..egnie!
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 00:07:54 #202
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21499391
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 00:03 schreef m-niki het volgende:
zo lelijk dat ze weer...neh..egnie!
slaap lekker voor straks..

hihihihihi
pi_21499598
M-niki durft nu niet meer naar bed
pi_21501650
ik mis ff de vergane glorie in de SC...
Rewimo, heb je mijn mail niet ontvangen of is mijn botertje niet goedgekeurd
Ik zie mijn inzending er nog niet bijstaan nl.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 09:55:53 #205
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21502745
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 03:19 schreef Bowiefan het volgende:
De glorie van het slowchatten over de wedstrijd is vergaan
  FOK!fotograaf dinsdag 24 augustus 2004 @ 10:12:04 #206
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21502971
ikke denk dat ikke strakjes effe den haag in schiet, om ff te kijken offe ikke misschiene wattuh foto's over vergane glorie kan vinden/maken....
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 augustus 2004 @ 10:28:45 #207
13151 crew  Rewimo
pi_21503224
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 03:19 schreef Bowiefan het volgende:
Niks gezien Overigens slaap ik gewoonlijk om die tijd hoor Dus dan heeft roepen weinig zin
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 10:33:13 #208
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21503308
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 10:12 schreef Xilantof het volgende:
ikke denk dat ikke strakjes effe den haag in schiet, om ff te kijken offe ikke misschiene wattuh foto's over vergane glorie kan vinden/maken....
De pier te scheveningen is aardig vergane glorie denk ik
  FOK!fotograaf dinsdag 24 augustus 2004 @ 10:34:39 #209
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21503335
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 10:33 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

De pier te scheveningen is aardig vergane glorie denk ik
ik ga het centrum in, niet scheveningsn
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 11:04:12 #210
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21503911
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 10:34 schreef Xilantof het volgende:
ik ga het centrum in, niet scheveningsn
Zo groot is Den Haag ook weer niet
  FOK!fotograaf dinsdag 24 augustus 2004 @ 14:49:45 #211
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21508891
nou ik ben weer terug, had onderweg nog een anonieme tip gekregen
maar deze kon ik helaas niet uitvoeren door regen....

verder denk ik niet dat er een goede inzendingsfoto bijzit. maar dat zien we vanavond pas.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21509092
hmm mischien is dit wat

dinsdag 24 augustus 2004 @ 15:46:25 #213
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21510338
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 14:49 schreef Xilantof het volgende:
nou ik ben weer terug, had onderweg nog een anonieme tip gekregen
maar deze kon ik helaas niet uitvoeren door regen....

verder denk ik niet dat er een goede inzendingsfoto bijzit. maar dat zien we vanavond pas.
Misschien morgen meer suc6
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 15:46:56 #214
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21510355
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 14:57 schreef MrTimbo.B het volgende:
hmm mischien is dit wat

[afbeelding]
Er is GEEN excuus meer: plaatjes-resizer!
pi_21517440
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 10:28 schreef Rewimo het volgende:
Niks gezien Overigens slaap ik gewoonlijk om die tijd hoor Dus dan heeft roepen weinig zin
ff checken hoe laat je wakker bent
(ik was op mijn werk smooooordruk vandaar het tijsstip)

mailtje is weer onderweg (we proberen het gewoon nog een keer nog een keer nog een keer)
  FOK!fotograaf dinsdag 24 augustus 2004 @ 21:11:36 #216
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21518911
ook wel ong. vergane glorie

Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 21:40:11 #217
79550 Ymke
your ghost
pi_21519843
Ongeveer dan , he?
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 21:47:03 #218
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21520021
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 21:11 schreef Xilantof het volgende:
ook wel ong. vergane glorie

[afbeelding]
Ja, wat moet dat standbeeld in Tilburg? En van wie of wat is het standbeeld (ok, ik ben nieuwsgierig)
  FOK!fotograaf dinsdag 24 augustus 2004 @ 22:01:34 #219
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21520388
ff snel het hele standbeeld
moet vast wel iets mooiers van te maken zijn..

trouwens:
ik vond de vorige wel aardig vergane glorie... weet niet precies hoe ik het moet uitleggen, maar dat "verplaatsen" en "overgebracht" geeft wel zo'n vergaan idee
niet dat ik hem instuur hoor
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 22:34:29 #220
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21521270
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 22:01 schreef Xilantof het volgende:

ik vond de vorige wel aardig vergane glorie... weet niet precies hoe ik het moet uitleggen, maar dat "verplaatsen" en "overgebracht" geeft wel zo'n vergaan idee
niet dat ik hem instuur hoor
Ja, dat is idd wel zo. Koning willem III? Die staat op het buitenhof toch?
  FOK!fotograaf dinsdag 24 augustus 2004 @ 22:37:36 #221
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21521349
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 22:34 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Ja, dat is idd wel zo. Koning willem III? Die staat op het buitenhof toch?
lezen blijkt ook een kunst

er staat 2
heb nog een andere koning.
die op het plein
volgens mij is dat willem 1.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf dinsdag 24 augustus 2004 @ 22:42:33 #222
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21521501
deze dus:

en een 100% crop van het onderschrift:

alle 2 weer onbewerkt
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 22:47:22 #223
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21521629
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 22:37 schreef Xilantof het volgende:
lezen blijkt ook een kunst

er staat 2
heb nog een andere koning.
die op het plein
volgens mij is dat willem 1.
Ik dacht toch een III te zien staan
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 22:56:07 #224
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21521885
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 22:42 schreef Xilantof het volgende:
deze dus:
[afbeelding]

en een 100% crop van het onderschrift:
[afbeelding]

alle 2 weer onbewerkt
Heeft je D70 een 'grid? misschien handig om het aan te zetten; Hetzelfde soort glaasje heeft bij mij ertoe geleid dat ik minder scheve horizonnen heb
  FOK!fotograaf dinsdag 24 augustus 2004 @ 23:08:04 #225
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21522253
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 22:56 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Heeft je D70 een 'grid? misschien handig om het aan te zetten; Hetzelfde soort glaasje heeft bij mij ertoe geleid dat ik minder scheve horizonnen heb
ik kan een grid oproepen via m'n menu ja (en dus ook weer uitzetten)
en hij stond vandaag dus uit
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 23:14:20 #226
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21522453
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 23:08 schreef Xilantof het volgende:
ik kan een grid oproepen via m'n menu ja (en dus ook weer uitzetten)
en hij stond vandaag dus uit
Ik zie het

Het enige wat ik eigenlijk mis op mijn F100.. glaasje inbrengen was #&@^$%#@%$(#%#

Er zitten u nog haartjes tussen
pi_21531635
Dit wordt 'm dus.

woensdag 25 augustus 2004 @ 13:16:46 #228
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_21531896
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 13:05 schreef k_man het volgende:
Dit wordt 'm dus.

[afbeelding]
Leuk Die klok! (wat zijn die zwarte strepen eigenlijk?)
pi_21531990
Stroomkabels
  woensdag 25 augustus 2004 @ 15:05:23 #230
262 Re
Kiss & Swallow
pi_21534480
ook mijn fotootje gemaakt, nu het probleem dat ik mijn kabeltje ben vergeten , hopelijk morgen wat tijd als ik 1 uurtje thuis ben
leuke foto k
  FOK!fotograaf woensdag 25 augustus 2004 @ 16:34:41 #231
73911 ultra_ivo
pi_21536385
Zo, ik ben weer terug van vakantie. Wel wat vergane glorie tegengekomen onderweg, moet alleen de dia's nog inscannen. Hopelijk lukt dat voor zondag.
Van m'n reis door Roemenië heb ik nog wat vergane glorie:

Ivo
  woensdag 25 augustus 2004 @ 16:41:57 #232
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_21536519
Leuke foto's, ultra_ivo, vooral die 2e is erg grappig Jammer van die overbelichte lucht op de eerste foto. Ik vind alleen dat rode stippellijntjes-kader afschruwelijk lelijk
  woensdag 25 augustus 2004 @ 16:43:43 #233
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21536554
  FOK!fotograaf woensdag 25 augustus 2004 @ 16:57:35 #234
73911 ultra_ivo
pi_21536845
Hm, zijn oude foto's, toen mocht kennelijk 600 pixels nog, deze staan op 580, dus niet echt ver over de limiet.
De nieuwe houd ik wel op 550.

Ivo
  woensdag 25 augustus 2004 @ 16:58:59 #235
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_21536870
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 16:57 schreef ultra_ivo het volgende:
Hm, zijn oude foto's, toen mocht kennelijk 600 pixels nog, deze staan op 580, dus niet echt ver over de limiet.
De nieuwe houd ik wel op 550.

Ivo
De bovenste en onderste zijn toch echt 751 pixels breed

(de oude ook graag )
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 augustus 2004 @ 18:17:54 #236
13151 crew  Rewimo
pi_21538529
We hebben weer een prijs! Tot het eind van het jaar nog wel!

Angelic1
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_21539087
Nou dat was weer een totaal NIET geslaagde middag.
Mijn laatste idee dat ik had is in rook opgegaan, maar ja eigenlijk ook wel een beetje te verwachten
Ik zal het even uitleggen misschien kan iemand er nog wel iets geslaagds van maken heheh
De bedoeling was om mijn oma achter haar rollator te zetten met in het mandje de oude atletiekbekers van mijn vriend. Medaille om haar nek, kranten met winnaars bovenop het plankje en ik had nog een boek over de olympische spelen triomph en tragiek ofzo.
Voor mij zou dat dan het beeld op moeten roepen van iemand die in haar glorie dagen veel gepresteerd heeft en nu met de olympische spelen dat gevoel weer probeert terug te krijgen.
Maar helaas mijn oma was bang dat het de enige foto zou zijn die er dan ooit van haar zou overblijven (yeah right) en dan vond ze het niet leuk dat ze er zo op zou staan. En dat heb ik gewoon te respecteren natuurlijk, maar stiekem toch wel een beetje jammer
Wilde haar nog voor het trappetje zetten of met de wielen ploeterend over de drempel maar ja....
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 augustus 2004 @ 18:44:57 #238
13151 crew  Rewimo
pi_21539148
Ik zie het helemaal voor me, S_L, echt jammer dat het niet gelukt is
pi_21539378
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 18:44 schreef Rewimo het volgende:
Ik zie het helemaal voor me, S_L, echt jammer dat het niet gelukt is
Tja ik zag het ook helemaal voor me
Heb nog wel wat geprobeerd met de rollator alleen maar ik kon gewoon de goede positie niet vinden en ik kreeg niet het beeld dat ik wilde hebben. Zal zo eens kijken wat er van geworden is.
En mocht iemand nog een oma met rollator hebben die zich wel hiervoor wil lenen
pi_21541105
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 18:42 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Maar helaas mijn oma was bang dat het de enige foto zou zijn die er dan ooit van haar zou overblijven (yeah right) en dan vond ze het niet leuk dat ze er zo op zou staan. En dat heb ik gewoon te respecteren natuurlijk, maar stiekem toch wel een beetje jammer
Wilde haar nog voor het trappetje zetten of met de wielen ploeterend over de drempel maar ja....
Maak jij wel genoeg foto's van je oma?
Morgen nog een keer proberen en dan eerst een paar leuke 'gewone' foto's van je oma maken, misschien wil ze dan wel meewerken, het idee is leuk, hoewel het wel een beetje lijkt op die foto van de preterwt (wie had die ook al weer gemaakt?)
  woensdag 25 augustus 2004 @ 20:13:20 #241
79550 Ymke
your ghost
pi_21541148
Jammer Silent , ik vind het een prachtig idee ,ik hou daar wel van.

woensdag 25 augustus 2004 @ 20:18:22 #242
79550 Ymke
your ghost
pi_21541275
preterwt????
pi_21541666
Preterwt? zegt me niks dit idee is eergisternacht ontstaan in mijn eigen brein
En ja ik maak genoeg foto's van mijn oma en ze vind het ook altijd leuk (ik gebruik namelijk ook de doka van mijn overleden opa) maar dit dus niet.
Nou ja en zo heb ik altijd nog meer ideeen waar niemand aan mee wil werken
  woensdag 25 augustus 2004 @ 20:36:27 #244
79550 Ymke
your ghost
pi_21541722
Nou weet ik nog steeds niet wie of wat de preterwt is. mopper
pi_21541924
Ik weet het al Het is Pea
En ik moet bekennen dat ik eigenlijk die hele foto al weer vergeten was maar inderdaad....
  woensdag 25 augustus 2004 @ 20:44:16 #246
79550 Ymke
your ghost
pi_21541958
ooooooooooooooooooooooow
pi_21542326
Ik wil jullie toch deze veegane glorie niet onthouden Dit staat er dus in de voorraadkast van mijn oma die beweert dat alles nog perfect in orde is... op de blikken staat geen houdbaarheidsdatum wat wil zeggen dat ze minimaal 13 jaar oud zijn heheh. En het blikje 7-up is leeg... zit gewoon niks meer in Sorry voor de brakke weergave maar het moest allemaal een beetje snel voordat mijn oma argwaan kreeg

Verder 2 fotootjes van de rollator... bij de eerste zie je alleen niet dat het om een rolaltor gaat waardoor het hele beeld eigenlijk niks meer voorsteld
En die tweede ach... niet inzendingswaardig maar wilde toch even laten zien dat ik wel degelijk ermee bezig ben geweest!

woensdag 25 augustus 2004 @ 21:00:28 #248
79550 Ymke
your ghost
pi_21542430
Staat dat alles echt in de voorraad kast??? Gooi weg , straks heeft ze nog een vergiftiging.

En echt jammer voor je dat het niet gelukt is, je hebt nog een paar dagen hoor
pi_21542684
Als je het weggooit kom je er nooit meer in. Mijn oma is niet echt aardig ofzo en erg eigenwijs enzo...en acht in de kelder komt ze toch niet zo veel meer dus ze zal het zelf niet meer pakken.
Enne het gaat naar het openluchtmuseum als ze overleden is

Enne ik heb geen vrije tijd meer tot de 29ste dus dat houdt op helaas. Ik heb mijn best gedaan.
  woensdag 25 augustus 2004 @ 21:11:47 #250
79550 Ymke
your ghost
pi_21542795
Jammer Silent, je stuurt dan toch wel je bloemen in?
pi_21546021
we zijn er achter wie preterwt is? Ik doelde dus op de foto van Dawg

Rollator e.d. leuk, maar er moet inderdaad wel een ouder iemand bij om het verhaal compleet te maken.
[doordraafmodus]
in combinatie met die Inge de Bruin krantekop zou een bejaarde mevrouw in badpak helemaal succes zijn. (en dan ook nog een half vergane olympische tatoo op de bovenarm... superrrrr)
[/doordraafmodus]

zie ik dat goed..... staat er echt witte bonen op die pot.... ze lijken wel bruin!
zou me trouwens niks verbazen als die potten nog verzamelwaarde hebben ook, post die foto eens in CUL

[ Bericht 2% gewijzigd door Bowiefan op 26-08-2004 01:00:20 ]
pi_21546736
Ja er staat echt witte
Maarre had je die RODE bieten al gezien
pi_21547415
Zat ff raar te kijken, fotowedstrijd van het Noord hollands dagblad.
Als daar meer foto's geplaatst worden, zal de link wel niet meer kloppen, maar staat dezelfde wedstrijd foto als ik hier ingezonden heb, alleen door ander persoon en vanaf iets andere positie.
http://www.hdc-i.nl/img/g(...)mName=toerist&page=1
Voor wie mee willen doen,
http://www.nhd.nl/Index/0(...)2097652%7C%2C00.html

[ Bericht 25% gewijzigd door sjeffie1 op 26-08-2004 00:53:41 ]
pi_21549836
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 23:39 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Ja er staat echt witte
Maarre had je die RODE bieten al gezien
Was nog niet zo opgevallen, maar dat donkerrode neigt wel heel erg naar zwart
pi_21549852
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 00:11 schreef sjeffie1 het volgende:
Zat ff raar te kijken, fotowedstrijd van het Noord hollands dagblad.
Als daar meer foto's geplaatst worden, zal de link wel niet meer kloppen, maar staat dezelfde wedstrijd foto als ik hier ingezonden heb, alleen door ander persoon en vanaf iets andere positie.
http://www.hdc-i.nl/img/g(...)mName=toerist&page=1
Voor wie mee willen doen,
http://www.nhd.nl/Index/0(...)2097652%7C%2C00.html

De mooiste grap is dat het niet het doiel van de wedstrijd daar is om vergane glorie weer te geven
ze willen zoveel mogelijke reclame plaatjes voor NH hebben
pi_21564104
Deze maand niet zoveel tijd gehad om de ideetjes eens uit te proberen. Het enige wat ik kan verzinnen zijn deze twee foto's. De ene is van abdij Orval en de andere spreekt voor zich.
Orval

Stoomloc
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 augustus 2004 @ 20:25:52 #257
13151 crew  Rewimo
pi_21564508
Ik vind die bovenste erg mooi door die warme kleuren!
pi_21565013
The Frog, de eerste is wat mij betreft ook sterker qua foto maar qua wedstrijdonderwerp vind ik de 2e weer beter... dit helpt niet echt zeker?
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
pi_21565323
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 20:47 schreef luap het volgende:
The Frog, de eerste is wat mij betreft ook sterker qua foto maar qua wedstrijdonderwerp vind ik de 2e weer beter... dit helpt niet echt zeker?
Je hebt volkomen gelijk...., zowel je eerste als je laatste opmerking. Ik voel het precies zo. Ik denk dat ik de tweede foto maar inlever, omdat die idd wat beter bij het onderwerp past. Maar 't blijft lastig. Ik heb 'm ook wel in kleur maar daar wordt ie niet echt beter door.
pi_21565882
Ik heb op de valreep ook nog even een inzending gedaan, ik was het bijna vergeten!
...niet geschoten is altijd mis...
pi_21566311
Per stom toeval ontdekte op een rustige zomeravond in juli ik in St. Petersburg een oud vervallen kerkhof. Daar een serietje geschoten. Een ervan wordt mijn inzending. De andere foto's wil ik jullie ook niet onthouden (max 550 breed). De lichtomstandigheden waren mooi maar lastig. Ik zat ergens in de buurt van f2 bij 1/30. Geen statief bij me, dus ik moest uit de hand werken. Maar het mooi gefilterde licht door de bomen gaf de juiste sfeer.

Het was moeilijk kiezen tussen de twee beste, maar deze is afgevallen, een andere verstuur ik zodadelijk naar Rewimo.

Ivo
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 augustus 2004 @ 21:58:12 #262
13151 crew  Rewimo
pi_21566590
Ultra_Ivo, wat ik jammer vind van de foto die je ingezonden hebt, is dat hij maar zo'n heel klein scherptegebied heeft. Maar goed, ik snap dat je niet even terug kunt gaan om het over te doen
pi_21566690
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 21:58 schreef Rewimo het volgende:
Ultra_Ivo, wat ik jammer vind van de foto die je ingezonden hebt, is dat hij maar zo'n heel klein scherptegebied heeft. Maar goed, ik snap dat je niet even terug kunt gaan om het over te doen
Het ging ook niet anders. Ik heb verschillende opname's genomen op 1/15. Dan kon ik nog net iets meer scherptediepte creëren. Meer zt er zonder statief niet in, helaas. Ik was blij met m'n lichtsterke lens (1.4), ik kon nu tenminste door diafragmeren. Een paar uur eerder had ik meer licht gehad maar of de sfeer dan hetzelfde zou zijn, ik betwijfel het. Een groot probleem als je met de fiets reist is je beperkte hoeveelheid bagage. Een groot statief krijg je niet mee gesjouwd. Op de terugreis uit Omsk moest ik al fors bijbetalen wegens overgewicht, 52kg zonder eten en drinken...

Ivo
pi_21566701
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 21:58 schreef Rewimo het volgende:
Het is wat vroeg om het te vragen maar wanneer sluit het stemtopic????? Dan weet ik noe snel ik een internetcafe moet vinden......
pi_21569295

vrijdag 27 augustus 2004 @ 00:03:04 #266
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21569638
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 21:24 schreef Borelius het volgende:
Ik heb op de valreep ook nog even een inzending gedaan, ik was het bijna vergeten!
Valreep?
zondag 29 augustus om 22:00 hoor
pi_21569966
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 23:51 schreef Silent_Lucidity het volgende:

[afbeelding]
Wie ligt er dan in dat graf op de voorgrond; meneer Litter?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 27 augustus 2004 @ 07:22:49 #268
13151 crew  Rewimo
pi_21572849
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 22:04 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Het is wat vroeg om het te vragen maar wanneer sluit het stemtopic????? Dan weet ik noe snel ik een internetcafe moet vinden......
Zondagavond sluit de wedstrijd... Ik denk dinsdag, en hoop dan donderdags met de nieuwe wedstrijd te beginnen.

En dan zaterdag op vakantie
  FOK!fotograaf vrijdag 27 augustus 2004 @ 09:04:31 #269
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21573265
nou ben benieuwd wat het volgende maand weer gaat worden dan
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21574179
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 00:12 schreef Bowiefan het volgende:

[..]

Wie ligt er dan in dat graf op de voorgrond; meneer Litter?
Nee overal wordt de pracht en praal van de graven teniet gedaan door litter boxen vlak voor de graven
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 27 augustus 2004 @ 10:39:05 #271
13151 crew  Rewimo
pi_21574262
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 10:33 schreef Silent_Lucidity het volgende:

[..]

Nee overal wordt de pracht en praal van de graven teniet gedaan door litter boxen vlak voor de graven
Hm ja, hardstenen prullenbakken waren mooier geweest Al is hout altijd nog beter dan plastic natuurlijk
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 10:45:50 #272
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21574344
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 07:22 schreef Rewimo het volgende:
Zondagavond sluit de wedstrijd... Ik denk dinsdag, en hoop dan donderdags met de nieuwe wedstrijd te beginnen.

En dan zaterdag op vakantie
Gaaf.. ik ga maandag de 6e weg.. dus wellicht dat ik in het buitenland een mooie september foto kan maken
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 27 augustus 2004 @ 10:47:37 #273
13151 crew  Rewimo
pi_21574368
Kunnen we misschien massaal op het onderwerp Turkije stemmen?
pi_21576033
Hardstenen prullenbakken hebben ze niet Je hebt al geluk als je een bak vindt hehe
Enne doe maar als nieuw thema verval Ik ga 17 september naar vm Oost-Duitsland op vakantie heheh
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 13:01:26 #275
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21576858
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 23:11 schreef Bowiefan het volgende:
we zijn er achter wie preterwt is? Ik doelde dus op de foto van Dawg
Dat was toch meteen al duidelijk?
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 13:02:47 #276
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21576890
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 10:47 schreef Rewimo het volgende:
Kunnen we misschien massaal op het onderwerp Turkije stemmen?
neee, Griekenland!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 27 augustus 2004 @ 15:03:57 #277
13151 crew  Rewimo
pi_21579400
[Dienstmededeling]

Vanaf nu ingezonden foto's worden door mij zondagavond in het centrale topic geplaatst. Dit wegens uithuizigheid. Vragen waarom je foto nog niet geplaatst is, heeft weinig nut tot die tijd

[/Dienstmededeling]
pi_21584047
Ik ga morgen er op uit om foto's te maken, maar kan die zondag pas op de computer zetten en er de beste uitkiezen. ik hoop hem hier nog te posten voor 22:00!
  FOK!fotograaf vrijdag 27 augustus 2004 @ 19:17:44 #279
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21584082
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 19:16 schreef Morgil het volgende:
Ik ga morgen er op uit om foto's te maken, maar kan die zondag pas op de computer zetten en er de beste uitkiezen. ik hoop hem hier nog te posten voor 22:00!
je inzending moet je opsturen!!

naar rewimo@fok.nl
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21584142
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 19:17 schreef Xilantof het volgende:

[..]

je inzending moet je opsturen!!

naar rewimo@fok.nl
Ja joh dat weet ik, heb al vaker iets ingezonden hoor.
Maar dat bedoelde ik dus ook, beetje fout geformuleerd.
  FOK!fotograaf vrijdag 27 augustus 2004 @ 19:27:41 #281
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21584265
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 19:20 schreef Morgil het volgende:

[..]

Ja joh dat weet ik, heb al vaker iets ingezonden hoor.
Maar dat bedoelde ik dus ook, beetje fout geformuleerd.
okee

maar ik dacht, ik zeg het maar.
want er was eens iemand die had hem alleen hier neer gezet
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21585213
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 13:01 schreef Shark.Bait het volgende:
Dat was toch meteen al duidelijk?
gezien de reactie die eronder stond niet volgens mij
pi_21586869
ik heb ook vergane glorie

vandaag in de regen in Beekbergen gemaakt
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 21:29:36 #284
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21587167
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 21:17 schreef PdeHoog het volgende:
ik heb ook vergane glorie

[afbeelding]
vandaag in de regen in Beekbergen gemaakt
Dan heb je concurrentie
pi_21587366
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 21:29 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Dan heb je concurrentie
Nee hoor....dit behoort tot de hier-spam-ik-mijn-mooie-vergane-glorie-vakantie-foto-categorie. Oftewel.....ik post ze hier, maar lever ze niet in
pi_21588819
Pfff, erg veel slechte inzendingen tot nu toe.

Niet zozeer qua techniek, maar wel qua onderwerp. Was dat fietslichtje vroeger zo glorieus dan? Of die scheepskabel?

Kom op zeg.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 22:45:55 #287
44275 jointmuts
First smokem Then Killem
pi_21588954
erg mooie foto PdeHoog

greets
mutsje
First Smokem Then Killem
pi_21589032
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 21:39 schreef PdeHoog het volgende:
Nee hoor....dit behoort tot de hier-spam-ik-mijn-mooie-vergane-glorie-vakantie-foto-categorie. Oftewel.....ik post ze hier, maar lever ze niet in
Hoezo vergane glorie dan?

Dat ding is toch in prima staat? Waar is het element van verval?
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 22:54:01 #289
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_21589147
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 22:49 schreef k_man het volgende:

[..]

Vergane glorie hoeft natuurlijk niet perse 'verval' te betekenen. Een stoomlocomotief (of wat is het) heeft ooit gloriedagen gehad, maar wordt nu voorbij gestreefd door bijvoorbeeld de TGV. Dan kan hij er nog wel perfect uitzien, helemaal opgepoets, maar glorie? Niet echt meer, denk ik.
pi_21589183
quote:

[..]

"Vergane" wordt veel geassocieerd met verval. Echter je kunt vergane ook associeren met "is geweest" Zo wordt het niet meer gebruikt. Dus meer een tijdsaanduiding.
  FOK!fotograaf vrijdag 27 augustus 2004 @ 22:55:27 #291
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21589187
quote:

[..]

dat is het punt waarop jij blijkbaar anders denkt.
het onderwerp ik "vergane glorie"
glorie die ooit was, en nu niet meer.

er staat nergens dat het in staat van verval moet verkeren om "vergaan" te zijn.

dat het "verval" kan helpen bij de indruk van "vergane glorie" ontken ik niet, maar nodig is het niet.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21589227
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 22:54 schreef Offy het volgende:

[..]

Vergane glorie hoeft natuurlijk niet perse 'verval' te betekenen. Een stoomlocomotief (of wat is het) heeft ooit gloriedagen gehad, maar wordt nu voorbij gestreefd door bijvoorbeeld de TGV. Dan kan hij er nog wel perfect uitzien, helemaal opgepoets, maar glorie? Niet echt meer, denk ik.
Je was iets sneller dan ik met je reactie. Zal wel met de leeftijd hebben te maken
pi_21589362
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 22:54 schreef Offy het volgende:
Goed punt!
pi_21589379
Nu nog uitleggen hoe dat met die scheepskabels en fietslichtjes zit...
  FOK!fotograaf vrijdag 27 augustus 2004 @ 23:06:20 #295
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21589434
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 23:03 schreef k_man het volgende:
Nu nog uitleggen hoe dat met die scheepskabels en fietslichtjes zit...
wij hebben nooit gezegd dan alle foto's er aan voldoen

ik vind veel onderwerpen ook niet bij mijn beeld van het onderwerp passen.

maar ik was het alleen niet eens met jou "stelling" dat vergaan altijd samen gaat met "verval"
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 23:10:12 #296
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_21589535
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 23:02 schreef k_man het volgende:

[..]

Goed punt!
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 11:02:42 #297
79550 Ymke
your ghost
pi_21595070
waar zijn geminis, abbadon, phileine, sixty-4 ,the-o, enz gebleven??
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 11:18:22 #298
65884 Caar2
Het leven is mooooooooiii.....
pi_21595258
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 11:02 schreef Ymke het volgende:
waar zijn geminis, abbadon, phileine, sixty-4 ,the-o, enz gebleven??
vakantie??
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 11:23:22 #299
79550 Ymke
your ghost
pi_21595317
tssssssssss beetje vakantie vieren , en wij maar hard werken
pi_21595383
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 11:18 schreef Caar2 het volgende:

[..]

vakantie??
Vakantie is goed

* PdeHoog dacht zelfs op vakantie aan dit onderwerp
pi_21596114
Zeg PdeHoog ik dacht dat jij nu in Londen zat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')