yep, je kiest een lange sluitertijd (niet te lang), bij deze foto was het 0"6, dan neem je de foto en tegelijkertijd zoom je in, of uit. In dit geval heb ik ingezoomd!quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 14:48 schreef m-niki het volgende:
hoe doe je dat zoomen eigenlijk dan?? Hele lange sluitertijd en dan inzoomen ofzo? Ik vind het persoonlijk niet zo heel erg fijn om naar te kijken (maar dat had ik al gezegd...)
hmm, bij www.photobucket.com mogen ze 250 kb zijn...quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 17:32 schreef Astridj0h het volgende:
Ik vind het juist wel stylie dat zoomen met lange sluitertijd. Keer proberen, maar volgens mij redt je dat niet met een digicam (blijft sluitertijd te kort I guess)
offtopic: Ik zet me pics nu op picserver van de Utwente, maar daar vind ie me plaatjes te groot (qua kB) (vooral als ik wat geleveled heb) kent iemand picserver waar die niet moeilijk doet over grotere bestandsgrootes?
p.s. ik heb ze wel in het goed formaat (550 breed) maar door het levelen worden de bestanden toch wat groot
Met een digicompact ga je dat idd niet redden. Ik denk dat je met een DSLR een aardig eind komt hoorquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 17:32 schreef Astridj0h het volgende:
Ik vind het juist wel stylie dat zoomen met lange sluitertijd. Keer proberen, maar volgens mij redt je dat niet met een digicam (blijft sluitertijd te kort I guess)
een Canon EOS 300D en een flinke zoomlensquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 17:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Met een digicompact ga je dat idd niet redden. Ik denk dat je met een DSLR een aardig eind komt hoor.
Zeg Caar2..wat voor camera gebruik je hiervoor?
quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 18:46 schreef Wiking het volgende:
Wat vinden jullie van deze twee foto's? Het is een oude Tomos brommer (type 4tl) uit 1969 en was toen een echt status symbool, elke avond zat er waarschijnlijk een ander meisje op de bagagedrager en vele avonturen zijn er waarschijnlijk op beleefd!... nu staat hij eenzaam tegen een boompje aan te leunen, helemaal vergeten door z'n baasje, die toen hij zijn rijbewijs kreeg direct een auto kocht en daarna nooit meer aan z'n goeie oude brommertje dacht en alle avonturen die hij er mee beleefd had...vergane glorie dus !
welke vinden jullie de mooiste? of hebben jullie nog een beter idee voor de opstelling?
[afbeelding]
[afbeelding]
misschien moet je de brommer ergens anders fotograferen. Nu komt het een beetje onnatuurlijk over een brommer in de natuur. In een oud steegje, of gewoon ergens in de stad is al beter lijkt mij.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 18:46 schreef Wiking het volgende:
Wat vinden jullie van deze twee foto's? Het is een oude Tomos brommer (type 4tl) uit 1969 en was toen een echt status symbool, elke avond zat er waarschijnlijk een ander meisje op de bagagedrager en vele avonturen zijn er waarschijnlijk op beleefd!... nu staat hij eenzaam tegen een boompje aan te leunen, helemaal vergeten door z'n baasje, die toen hij zijn rijbewijs kreeg direct een auto kocht en daarna nooit meer aan z'n goeie oude brommertje dacht en alle avonturen die hij er mee beleefd had...vergane glorie dus !
welke vinden jullie de mooiste? of hebben jullie nog een beter idee voor de opstelling?
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze heb ik helemaal opgeknapt... een beetje een soort hobby van me. Toen ik hem kocht was het een bonk roest, maar naar uuuuuuuuuuuren schruur/plemuur/poleist/verchroom werk ziet hij er weer als nieuw uitquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 18:49 schreef RonaldV het volgende:
[..]![]()
Waar heb je die vandaan? (erg PTA, ik weet het)
huh??? ik kan mijn digitale compact camera (powershot A70) een sluitertijd van 15 seconden krijgen...zo lang is de sluitertijd die Caar2 heeft gebruikt niet eens (lijkt mij zo)quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 17:32 schreef Astridj0h het volgende:
Dacht door hem alleen in het weiland te zetten, tegen een boom aan, het gevoel van eenzaamheid en verlatenheid te vergroten. Maar ik zal de komende dagen goed opletten of ik een geschiktere locatie tegen komquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 18:55 schreef Caar2 het volgende:
[..]
misschien moet je de brommer ergens anders fotograferen. Nu komt het een beetje onnatuurlijk over een brommer in de natuur. In een oud steegje, of gewoon ergens in de stad is al beter lijkt mij.
Daar was ik idd al bang voorquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 19:05 schreef dawg het volgende:
Als je geen verstand hebt van brommers (ik) niet echt, sorry.
K hep een HP Photosmart 735, geloof niet dat je daar sluitertijd op kan veranderenquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 18:58 schreef m-niki het volgende:
[..]
huh??? ik kan mijn digitale compact camera (powershot A70) een sluitertijd van 15 seconden krijgen...zo lang is de sluitertijd die Caar2 heeft gebruikt niet eens (lijkt mij zo)
enne, Caar2, een EOS 300D!!!! yam!! Hoe kom jij aan zoveel geld? Ik wil er ook eentje, maar heb gewoon het geld er niet voor...dat duurt nog wel een jaar of drie....![]()
Persoonlijk vind ik dat je dan beter je "oude" brommer had kunnen gebruiken, alhoewel vergaan niet per definitie oud/verroest is bladiebla... maar als die brommer achter gelaten is ten koste van een nieuwe auto.. dan kan ie toch niet zo mooi glimmend meer zijn??quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 19:03 schreef Wiking het volgende:
[..]
Dacht door hem alleen in het weiland te zetten, tegen een boom aan, het gevoel van eenzaamheid en verlatenheid te vergroten. Maar ik zal de komende dagen goed opletten of ik een geschiktere locatie tegen kom![]()
Maar het thema vergane glorie is wel herkenbaar in dit onderwerp?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |