abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 14:09:54 #1
65884 Caar2
Het leven is mooooooooiii.....
pi_21282379
en zomaar weer een topic vol vandaar hier het vervolg...

vorig deel: Slowchattopic Fotowedstrijd augustus deeltje 3 alweer

en mijn laatste post ook maar even opnieuw

toch grappig dat zoomen,vind ik dan..

[ Bericht 2% gewijzigd door Caar2 op 14-08-2004 14:11:26 (verkeerd linkje) ]
pi_21283083
hoe doe je dat zoomen eigenlijk dan?? Hele lange sluitertijd en dan inzoomen ofzo? Ik vind het persoonlijk niet zo heel erg fijn om naar te kijken (maar dat had ik al gezegd...)
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 15:30:27 #3
65884 Caar2
pi_21283971
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 14:48 schreef m-niki het volgende:
hoe doe je dat zoomen eigenlijk dan?? Hele lange sluitertijd en dan inzoomen ofzo? Ik vind het persoonlijk niet zo heel erg fijn om naar te kijken (maar dat had ik al gezegd...)
yep, je kiest een lange sluitertijd (niet te lang), bij deze foto was het 0"6, dan neem je de foto en tegelijkertijd zoom je in, of uit. In dit geval heb ik ingezoomd!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 14 augustus 2004 @ 16:41:35 #4
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_21285199
Wat gaat dat hard met die slowchat!

Oftewel: tvp
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_21285735
Volgens mij leidt de meet nogal af.
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 17:32:39 #6
78150 Astridj0h
He shot me down, BANG BANG
pi_21286070
Ik vind het juist wel stylie dat zoomen met lange sluitertijd. Keer proberen, maar volgens mij redt je dat niet met een digicam (blijft sluitertijd te kort I guess)

offtopic: Ik zet me pics nu op picserver van de Utwente, maar daar vind ie me plaatjes te groot (qua kB) (vooral als ik wat geleveled heb) kent iemand picserver waar die niet moeilijk doet over grotere bestandsgrootes?

p.s. ik heb ze wel in het goed formaat (550 breed) maar door het levelen worden de bestanden toch wat groot
[Hoe trager je drinkt, des te langer dat het duurt. En zo is het goed...]
Foto's
  FOK!fotograaf zaterdag 14 augustus 2004 @ 17:43:15 #7
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21286246
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 17:32 schreef Astridj0h het volgende:
Ik vind het juist wel stylie dat zoomen met lange sluitertijd. Keer proberen, maar volgens mij redt je dat niet met een digicam (blijft sluitertijd te kort I guess)

offtopic: Ik zet me pics nu op picserver van de Utwente, maar daar vind ie me plaatjes te groot (qua kB) (vooral als ik wat geleveled heb) kent iemand picserver waar die niet moeilijk doet over grotere bestandsgrootes?

p.s. ik heb ze wel in het goed formaat (550 breed) maar door het levelen worden de bestanden toch wat groot
hmm, bij www.photobucket.com mogen ze 250 kb zijn...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21286367
quote:
Met een digicompact ga je dat idd niet redden. Ik denk dat je met een DSLR een aardig eind komt hoor .

Zeg Caar2..wat voor camera gebruik je hiervoor?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 18:12:06 #9
65884 Caar2
pi_21286766
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 17:50 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Met een digicompact ga je dat idd niet redden. Ik denk dat je met een DSLR een aardig eind komt hoor .

Zeg Caar2..wat voor camera gebruik je hiervoor?
een Canon EOS 300D en een flinke zoomlens
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 18:46:45 #10
35546 Wiking
Fuhrer befehl und wir folgen!
pi_21287389
Wat vinden jullie van deze twee foto's? Het is een oude Tomos brommer (type 4tl) uit 1969 en was toen een echt status symbool, elke avond zat er waarschijnlijk een ander meisje op de bagagedrager en vele avonturen zijn er waarschijnlijk op beleefd!... nu staat hij eenzaam tegen een boompje aan te leunen, helemaal vergeten door z'n baasje, die toen hij zijn rijbewijs kreeg direct een auto kocht en daarna nooit meer aan z'n goeie oude brommertje dacht en alle avonturen die hij er mee beleefd had... vergane glorie dus !

welke vinden jullie de mooiste? of hebben jullie nog een beter idee voor de opstelling?

Stem op de kraaienpartij!
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 18:49:32 #11
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_21287446
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 18:46 schreef Wiking het volgende:
Wat vinden jullie van deze twee foto's? Het is een oude Tomos brommer (type 4tl) uit 1969 en was toen een echt status symbool, elke avond zat er waarschijnlijk een ander meisje op de bagagedrager en vele avonturen zijn er waarschijnlijk op beleefd!... nu staat hij eenzaam tegen een boompje aan te leunen, helemaal vergeten door z'n baasje, die toen hij zijn rijbewijs kreeg direct een auto kocht en daarna nooit meer aan z'n goeie oude brommertje dacht en alle avonturen die hij er mee beleefd had... vergane glorie dus !

welke vinden jullie de mooiste? of hebben jullie nog een beter idee voor de opstelling?

[afbeelding]
[afbeelding]
Waar heb je die vandaan? (erg PTA, ik weet het)
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 18:55:56 #12
65884 Caar2
pi_21287580
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 18:46 schreef Wiking het volgende:

[afbeelding]
[afbeelding]
misschien moet je de brommer ergens anders fotograferen. Nu komt het een beetje onnatuurlijk over een brommer in de natuur. In een oud steegje, of gewoon ergens in de stad is al beter lijkt mij.
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 18:56:38 #13
35546 Wiking
pi_21287597
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 18:49 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Waar heb je die vandaan? (erg PTA, ik weet het)
Deze heb ik helemaal opgeknapt... een beetje een soort hobby van me. Toen ik hem kocht was het een bonk roest, maar naar uuuuuuuuuuuren schruur/plemuur/poleist/verchroom werk ziet hij er weer als nieuw uit

zal ff kijken of ik nog een foto'tje kan vinden van hoe hij er eerst uitzag...

EDIT (en off-topic):
Hier zijn de foto'tjes
foto 1
foto2
foto3

[ Bericht 17% gewijzigd door Wiking op 14-08-2004 19:12:08 ]
pi_21287634
quote:
huh??? ik kan mijn digitale compact camera (powershot A70) een sluitertijd van 15 seconden krijgen...zo lang is de sluitertijd die Caar2 heeft gebruikt niet eens (lijkt mij zo)

enne, Caar2, een EOS 300D!!!! yam!! Hoe kom jij aan zoveel geld? Ik wil er ook eentje, maar heb gewoon het geld er niet voor...dat duurt nog wel een jaar of drie....
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 18:59:31 #15
40714 Subhuman
Televised confession
pi_21287664
Tvp
pi_21287666
wiking, als foto vind ik de tweede de mooiste, heel nonchalant neergezet en de kleuren zijn mooi monochroom (hou ik altijd wel van!!)..
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 19:03:03 #17
35546 Wiking
pi_21287736
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 18:55 schreef Caar2 het volgende:

[..]

misschien moet je de brommer ergens anders fotograferen. Nu komt het een beetje onnatuurlijk over een brommer in de natuur. In een oud steegje, of gewoon ergens in de stad is al beter lijkt mij.
Dacht door hem alleen in het weiland te zetten, tegen een boom aan, het gevoel van eenzaamheid en verlatenheid te vergroten. Maar ik zal de komende dagen goed opletten of ik een geschiktere locatie tegen kom

Maar het thema vergane glorie is wel herkenbaar in dit onderwerp?
pi_21287787
Als je geen verstand hebt van brommers (ik) niet echt, sorry.
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 19:08:37 #19
35546 Wiking
pi_21287866
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 19:05 schreef dawg het volgende:
Als je geen verstand hebt van brommers (ik) niet echt, sorry.
Daar was ik idd al bang voor
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 19:23:02 #20
78150 Astridj0h
pi_21288153
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 18:58 schreef m-niki het volgende:

[..]

huh??? ik kan mijn digitale compact camera (powershot A70) een sluitertijd van 15 seconden krijgen...zo lang is de sluitertijd die Caar2 heeft gebruikt niet eens (lijkt mij zo)

enne, Caar2, een EOS 300D!!!! yam!! Hoe kom jij aan zoveel geld? Ik wil er ook eentje, maar heb gewoon het geld er niet voor...dat duurt nog wel een jaar of drie....
K hep een HP Photosmart 735, geloof niet dat je daar sluitertijd op kan veranderen
Foto's
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 19:25:04 #21
78150 Astridj0h
pi_21288192
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 19:03 schreef Wiking het volgende:

[..]

Dacht door hem alleen in het weiland te zetten, tegen een boom aan, het gevoel van eenzaamheid en verlatenheid te vergroten. Maar ik zal de komende dagen goed opletten of ik een geschiktere locatie tegen kom

Maar het thema vergane glorie is wel herkenbaar in dit onderwerp?
Persoonlijk vind ik dat je dan beter je "oude" brommer had kunnen gebruiken, alhoewel vergaan niet per definitie oud/verroest is bladiebla... maar als die brommer achter gelaten is ten koste van een nieuwe auto.. dan kan ie toch niet zo mooi glimmend meer zijn??
Foto's
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 19:29:49 #22
78150 Astridj0h
pi_21288301
Ik heb wat nieuwe foto's gemaakt wat betreft de zonnewijzer, misschien dat ie zo beter uitkomt (eerder commentaar was dat de zonnewijzer niet goed te zien was.)

en in zwart wit:

een ander idee was, om duidelijk te maken waarom het vergane glorie was, om het in contrast te zetten met "de nieuwe tijd" een moderne klok:

ik ben niet tevreden over de compositie, heb me in allerlei bochten gewrongen, maar het werkte niet, iemand ideeën? Mijn bedoeling was dat je de klok (vaag) op de achtergrond zou zien. Wilde hem lager zetten, maar zou dan bijv. een stoel moeten gebruiken, die dan weer hinderlijk in beeld kwam. grrrrr.. kortom.. HELP!
Foto's
pi_21288459
Astrid: duizend maal beter dan je inzending, bovenstaande foto's!! Je derde idee spreekt mij het meest aan. Vooral omdat beide 'tijden' op de foto te zien zijn. De klok staat er idd nu een beetje vreemd op, kan je niet 1 stapje meer naar achteren en naar boven zetten (zelf op een stoel gaan staan dus bijvoorbeeld, als jij iets naar boven gaat met je camera, komt de klok net boven het onderste stuk metaal uit)?? Ook heb je geflitst, dat is bijna nooit mooi...je hebt heel veel schaduw op de muur en de kleuren worden er flets van...probeer een lamp te gebruiken die op je onderwerpen schijnt!!
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 19:43:01 #24
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_21288534
Wiking ik vind hem mooi hoor. Op die eerste vind ik de brommer het mooist uitkomen. en doordat het duidelijk een model van weleer was vind ik de eenzaamheid die op de tweede foto erbij komt niet zo nodig hoeven.

En dawg...ook als je geen verstand vanbrommers hebt kan je toch wel zien dat dit niet een modelletje 21e eeuw is?

Astridjoh, ik vind deze al veel beter als die je ingeleverd had. De eerste dan. Wat ik zou proberen is de achtergrond wat waziger te krijgen. Maar of dat de foto mooier maakt weet ik niet hoor.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_21288725
@Wiking
Als je voor de vergane glorie gaat met de brommer zou idd een andere locatie nemen. Dat steegje is idd een goed idee. Dat zou ik echter uitbreiden met wat vuilnis. Denk aan een vuilcontainer of een berg metaal waar de brommer tegenaan ligt. Op die manier wordt het duidelijk dat de brommer niet meer gebruikt wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')