Donderdag.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 23:35 schreef LucienS het volgende:
Wanneer mag je 'm ophalen?
Hulde!quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 23:27 schreef Spindizzy het volgende:
via een stichting dat nieuwe baasjes zoekt voor zwerfhondjes hebben we hem gevonden.
Wil je wel alle bijzonderheden aangaande de openingsceremonie in huize Spindizzy hier met ons delen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 23:36 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Donderdag.
Het is heel makkelijk om dierlievend te zijn als het zo'n schattig beest is als ditquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 23:39 schreef static het volgende:
[..]
Hulde!
PVA?quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 23:42 schreef LucienS het volgende:
[..]
Wil je wel alle bijzonderheden aangaande de openingsceremonie in huize Spindizzy hier met ons delen.
Ik ben oprecht nieuwsgierig naar je uiteindelijk PVA.
Tjekquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 23:49 schreef LucienS het volgende:
Oh sorry, Plan Van Aanpak vwb de ontmoeting tussen de 2 verschillende diersoorten zoals besproken in OP.
Noorse Bosmuts 1:quote:Op zondag 22 augustus 2004 00:00 schreef LucienS het volgende:
alhoewel ik me bij een noorse boskat ook een creepy voorstelling zou kunnen maken.
Zijn hardstikke leuk.quote:Op zondag 22 augustus 2004 00:00 schreef LucienS het volgende:
alhoewel ik me bij een noorse boskat ook een creepy voorstelling zou kunnen maken.
quote:Op zondag 22 augustus 2004 00:17 schreef LucienS het volgende:
Uhhm, ze kijkt niet zo vriendelijk..
Op zijn minst zal Casper eindigen met een flinke kras op zijn neus en een paar katten die een week of wat aan het mokken zijn. En ik hoop dat het daarbij blijftquote:Ze hebben nog nooit meegemaakt dat baasje iets mee naar huis neemt wat een gevaar / bedreiging voor hun is dus het zal wel goed zijn.![]()
Wat een prachtige hond! Komt ie uit Nederland of het middellandsezeegebied? Mooie hond, zeker weten: méér Casper-foto's aubquote:Op zondag 22 augustus 2004 00:34 schreef Spindizzy het volgende:
Oh, ik heb nog een vraag!
Wanneer laten jullie 's ochtends je hond uit? Gelijk na het opstaan of drink je eerst nog even een bakkie koffie? Mijn man gaat altijd lopend naar zijn werk en ik zat eraan te denken om dan 's ochtends gezellig met Casper mee te lopen
Hij komt uit Griekenland.quote:Op zondag 22 augustus 2004 08:42 schreef Pitbulleke het volgende:
[..]
Wat een prachtige hond! Komt ie uit Nederland of het middellandsezeegebied? Mooie hond, zeker weten
quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 23:32 schreef prupke het volgende:
hmm ik zou gokken op : of de de hond in een hok te stoppen (zon eijzeren geval met tralies) .
Nee nog nooitquote:Op maandag 23 augustus 2004 12:08 schreef Natalie het volgende:
Je zegt in de OP wel dat ze geen honden gewend zijn, maar niet of ze er wel eens mee in aanraking zijn geweest.
Helaas niet. En Casper woont op dit moment zo'n twee uur treinen bij ons vandaan dus heel snel iets regelen gaat ook niet lukken.quote:Op maandag 23 augustus 2004 12:32 schreef Natalie het volgende:
Wie weet dat jullie iets hebben waar iig de geur van de hond aan zit? Een deken ofzo waar hij op heeft gelegen? Op die manier wennen de katten iig alvast aan de geur.
Dat zal hij de eerste dagen waarschijnlijk niet doen. Hij is erg terughoudend en bekijkt alles het liefst eerst van een veilige afstand . Dat is dan ook weer een voordeel.quote:Op maandag 23 augustus 2004 12:47 schreef Natalie het volgende:
Maar ook een nadeel: hij kan namelijk op ze afhuppelen en aan ze gaan snuffelen, terwijl je katten zoiets absoluut niet gewend zijn en ervan schrikken en wie weet wel gaan klauwen.
Zeker wetenquote:Houd ons op de hoogte, Spindizzy
Ik poets afentoe wel hun tanden, gewoon met een oude (soft) tandenborstel. Maar je hebt ook van die speciale kluiven (geloof dat ze RASK heetten van Pedigree) werkt hetzelfde.quote:Op maandag 23 augustus 2004 18:05 schreef Spindizzy het volgende:
Bedankt voor de aanmoediging en lieve woordenIk word er al wat minder onzeker van
Oke, nog wat vraagjes: ik las in een boek dat je een hond zijn tanden kunt poetsen. Wie van jullie doet dat? Heeft de hond er wat aan of is het nieuwerwetse geldklopperij?
Wanneer en hoe vaak geven jullie je hond te eten? Ik heb begrepen dat je niet zoals bij katten een bak droogvoer neerzet waar ze de hele dag uit kunnen eten? 's Ochtends een bakje droogvoer en 's avonds wat natvoer met wat boontjes en brood.En af en toe wat te snoepen (worst of hondensnoepjes) Is dat wat?
(dit soort dingen staan niet echt duidelijk omschreven in de boeken)
Pensquote:Op maandag 23 augustus 2004 18:11 schreef Nonneke het volgende:
Maargoed, is weer net wat de hond zelf gewend is
Dan geef je um Pens met brokkenquote:Op maandag 23 augustus 2004 18:14 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Pens
Ik heb 3 kruisingen, de oudste is een kruising Chow Chow, en de andere 2 zijn 2 puppen (zijn ondertussen al 2,5quote:Op maandag 23 augustus 2004 18:22 schreef Spindizzy het volgende:
Brrrr.
Wat voor honden heb jij. Nonneke?
In principe heb ik de regel dat alle beesten die ik in huis haal blijven bij mij tot ze doodgaan. Een dier wegdoen omdat het even niet meezit is geen optie. Heb dus eerlijk gezegd ook niet echt nagedacht over als het lange tijd blijft rommelen in huisquote:Op maandag 23 augustus 2004 18:33 schreef Oblivion het volgende:
Heb je al wel bedacht wat je gaat doen, mocht het niet werken?
Okeej, zijn wat oudere foto's (van vorig jaar alweerquote:Op maandag 23 augustus 2004 18:28 schreef Spindizzy het volgende:
Doet 's een fotootje plaatsen
Is misschien ook maar beter dat je zo denkt, want zo hoort het ook...quote:Op maandag 23 augustus 2004 18:39 schreef Spindizzy het volgende:
In principe heb ik de regel dat alle beesten die ik in huis haal blijven bij mij tot ze doodgaan. Een dier wegdoen omdat het even niet meezit is geen optie. Heb dus eerlijk gezegd ook niet echt nagedacht over als het lange tijd blijft rommelen in huis
De hond is al aan katten gewent, dat kan voor de hond werken, of zwaar tegen...quote:
Jouw Mickey durft niet voor zichzelf op te komen. Daar hoef ik bij de kat waar ik de meeste problemen van verwacht niet bang voor te zijn. Die laat zich echt niet op zijn kop zitten. Heb hem ook nog nooit bang gezien, nergens voor.
Mooie hond ! Kruising doberman/herder oid ??quote:Op maandag 23 augustus 2004 22:42 schreef LucienS het volgende:
[afbeelding]
Thanks namens Max. Geen id wat voor kruising 't is. Komt uit 't asiel.quote:Op maandag 23 augustus 2004 23:37 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Mooie hond ! Kruising doberman/herder oid ??![]()
Ag het blijft een mooi hondje, ondanks dat zn ras onbekend isquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 00:43 schreef LucienS het volgende:
[..]
Thanks namens Max. Geen id wat voor kruising 't is. Komt uit 't asiel.Meeste mensen denken idd
doberman/herder. Ik heb echter al paar van dergelijke kruisingen gezien maar die lijken niet.
Ik heb wel een briefkaart uit een hotel in Afghanistan gekregen met daarop een Afghan shorthair hound. Die kwam dus wel gruwelijk overeen.
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa spannenddddddddddddquote:Op woensdag 25 augustus 2004 09:29 schreef Spindizzy het volgende:
Nog maar één nachtje slapenBen ondertussen stiknerveus, en ongeduldig. Wil hem nu ophalen.
Vandaag de laatste dingetjes kopen, met mijn nichtje van drie erbij. Kan ik haar gelijk haar eerste lesjes 'omgaan met honden' geven
[afbeelding]
Bijna!!! vanaf morgen hoor jij ook tot de hondenuitlaters van NLquote:Op woensdag 25 augustus 2004 09:29 schreef Spindizzy het volgende:
Nog maar één nachtje slapenBen ondertussen stiknerveus, en ongeduldig. Wil hem nu ophalen.
Vandaag de laatste dingetjes kopen, met mijn nichtje van drie erbij. Kan ik haar gelijk haar eerste lesjes 'omgaan met honden' geven
[afbeelding]
En vanaf vandaag ook hondenbelastingbetaler!quote:Op woensdag 25 augustus 2004 13:28 schreef LucienS het volgende:
[..]
Bijna!!! vanaf morgen hoor jij ook tot de hondenuitlaters van NL![]()
Is ie d'r al, dan heb je vast geen tijd meer om te posten..quote:Op donderdag 26 augustus 2004 09:01 schreef Spindizzy het volgende:
Joepie! Eindelijk C-day!
*Verliefd is op Casper*quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 23:56 schreef Spindizzy het volgende:
Ligt Sylver ook te klappertanden in zjn slaap?quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 00:25 schreef Nonneke het volgende:
Zo ligt Sylver ook vaak te slapen![]()
quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 00:26 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Ligt Sylver ook te klappertanden in zjn slaap?
En hij is echt zo vriendelijk en lief hoorquote:Op zondag 29 augustus 2004 21:27 schreef kissa het volgende:
Ik vind het toch zo'n schat van een hond, met die kop waar de vriendelijkheid van afstraalt.
Dat is inderdaad een goed idee! Bedankt...quote:Op maandag 30 augustus 2004 23:54 schreef biawa het volgende:
Misschien is dat een ideetje voor als hij bang blijft.
Ik heb de tijdquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 00:29 schreef c-joy het volgende:
duurt gewoon ff
Denk je nou echt dat mijn hond loslooptquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 11:18 schreef sop het volgende:
Niet op dezelfde manier als de kutsnol: maar waarom gebruik je geen riem?
Lezen is moeilijk hè?quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 11:18 schreef sop het volgende:
Niet op dezelfde manier als de kutsnol: maar waarom gebruik je geen riem? Zeker als je in de stad loopt lijkt me dat alleen al voor jezelf een stuk rustiger lopen.
Nou nou niet meteen zo boos. Maar omdat er in je stukje stond: "Had ik mijn hond maar moeten aanlijnen" dacht ik dat je hem gewoon bij zijn halsband vast had. En ook uit de rest van je stukje blijkt niet dat je hem wel had aangelijnd. Alleen dat hij zich uit zijn halsband had losgerukt.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 11:20 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat mijn hond losloopt
Dat stomme mens zei dat ik mijn hond had moeten aanlijnen. Natuurlijk heb ik hem niet loslopen. Beestje is pas net bij me, is hartstikke bang en kent zijn commando's nog niet. Zelfs op rustige losloopveldjes blijft hij aan de riem. Als hij de gehoorzaamheidscursus goed heeft doorlopen en hij luistert goed naar me zien we wel verder. Tot die tijd is het jammer voor Casper maar blijft hij maar lekker aan de lijn.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 11:27 schreef sop het volgende:
[..]
Nou nou niet meteen zo boos. Maar omdat er in je stukje stond: "Had ik mijn hond maar moeten aanlijnen" dacht ik dat je hem gewoon bij zijn halsband vast had.
Omdat ik ervan uitga dat het vanzelfsprekend is dat je je hond aan de riem hebt in de stad.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 11:27 schreef sop het volgende:
En ook uit de rest van je stukje blijkt niet dat je hem wel had aangelijnd.
quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 11:36 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Omdat ik ervan uitga dat het vanzelfsprekend is dat je je hond aan de riem hebt in de stad.
quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 11:20 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat mijn hond losloopt
Er begint langzaamaan verbetering in te komenquote:Op woensdag 1 september 2004 16:39 schreef Oblivion het volgende:
Hoe gaat het met de katten en Casper samen?
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 14:16 schreef lady-wrb het volgende:
en hoe gaat het nu met casper?
Mijn katten vinden mijn hond veels te drukquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 02:13 schreef Herr_Ratt het volgende:
mijn katten zijn helemaal gek van honden (die in mijn huis wonen dan, de rest is te druk vinden ze)
Oke, ik ben omquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 11:02 schreef sop het volgende:
Spindizzy: Het wordt weer tijd voor een paar foto's in dit topic!
Yup, dezelfde Harriequote:Op dinsdag 19 oktober 2004 11:40 schreef sop het volgende:
Hey! Is dat die Harry die ook regelmatig het kattenfototopic volspamt?!
Nee hoor, klinkt helemaal niet stom. Vind het juist hartstikke lief dat je het zegtquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 18:13 schreef heaven7 het volgende:
(Dit klinkt heel stom volgens mij![]()
Wat spannendquote:Op vrijdag 19 november 2004 11:26 schreef Tinkerbell het volgende:
Wij krijgen ook een hond (volgende week) via een herplaatsingsstichting en wij hebben 4 katten. De hond is katten gewend, maar de katten geen hond
Nog niet, maar tis een prachtig beest, haar moeder komt uit Portugal (een herderachtig beest) en die is weer gedenkt door een border-collie, dus ze is retemooi (vinden wij dan hequote:Op vrijdag 19 november 2004 11:34 schreef Spindizzy het volgende:
Wat spannendIk ben heel benieuwd hoe het bij jou gaat met de katten. Mijn bosmutsjes hebben de hond helemaal geaccepteerd, ze vinden hem nog wat overweldigend soms maar verder geen problemen. Alleen de oudste he... Die moppert er af en toe nog vrolijk op los en mept die arme Casper dan ook helemaal in elkaar. Maar in ieder geval gaat hij verder weer gewoon zijn gangetje. Hij heeft in het begin ons echt weken nauwelijks aangekeken of zich laten zien
Heb je een fotootje van je nieuwe hond?
wat ik heb gedaan is mijn nichtje uitleggen dat hondjes niet zo goed kunnen zien en dus eerst even willen ruiken zodat ze weten wie je bent. En dat als ze dan heel snel op hem af zou lopen dat het hondje dan schrikt en dus moet blaffen omdat hij niet kan zien wie ze is maar omdat hij zo bang is dat het misschien even duurt tot hij aan haar durft te snuffelen. Dat werkt aardig, ze houdt zich redelijk rustig als Casper in de buurt is en Casper gaat op zijn beurt als het hem teveel wordt op de computerkamer op zijn kleedje liggen. Het is nog niet ideaal maar er zit wel vooruitgang inquote:Op vrijdag 19 november 2004 11:59 schreef Tinkerbell het volgende:
Ik zie trouwens hierboven een foto met je nichtje, ik heb ook een nichtje van drie die geregeld over de vloer komt. Het is een keurig opgevoede hond, maar kan een beetje angstig zijn met kinderen. (te veel prikkels, angstig) De kennismaking tussen die twee moet ik ook nog even over denken.
Ooh dat is een goeie uitleg van dat niet zo goed kunnen zienquote:Op vrijdag 19 november 2004 12:06 schreef Spindizzy het volgende:
wat ik heb gedaan is mijn nichtje uitleggen dat hondjes niet zo goed kunnen zien en dus eerst even willen ruiken zodat ze weten wie je bent. En dat als ze dan heel snel op hem af zou lopen dat het hondje dan schrikt en dus moet blaffen omdat hij niet kan zien wie ze is maar omdat hij zo bang is dat het misschien even duurt tot hij aan haar durft te snuffelen. Dat werkt aardig, ze houdt zich redelijk rustig als Casper in de buurt is en Casper gaat op zijn beurt als het hem teveel wordt op de computerkamer op zijn kleedje liggen. Het is nog niet ideaal maar er zit wel vooruitgang in
Vreselijk leuk!quote:Op vrijdag 19 november 2004 14:06 schreef hartje het volgende:
ps. leuk hè, een hond!
Dat is wel de bedoelingquote:Op maandag 22 november 2004 17:20 schreef hartje het volgende:
gaan jullie nog op hondencursus met casper? is leuk om te doen hoor; wij hebben onze pup al opgegeven voor de puppy-cursus, ik heb er al helemaal zin in!
Tis nu officieel, ze komt donderdagquote:Op vrijdag 19 november 2004 12:12 schreef Spindizzy het volgende:
Duurt nog lang dan, he
Dat geeft toch niet? Hartstikke leuk juistquote:Op dinsdag 23 november 2004 10:25 schreef Tinkerbell het volgende:
(sorry tis caspers' topic, maar moest het ff kwijt)
Ik ben ineens hartstikke nerveusquote:Op dinsdag 23 november 2004 10:40 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Dat geeft toch niet? Hartstikke leuk juist
Donderdag schiet al lekker op!
Ik heb net nog eens al je posts doorgelezen. Het verschil op de foto's van Caspers 1e dag en later is zo groot, veel ontspannener ziet ie eruitquote:Op dinsdag 23 november 2004 10:49 schreef Spindizzy het volgende:
Ik ben heel benieuwd hoe het gaat met hond en katten. Hou je ons wel op de hoogte? Ik was ook zo nerveus, joh. Heb echt wakker gelegen, bang dat het helemaal mis zou gaanMaar gelukkig viel het allemaal nogal mee
Bedankt. Ze komt pas later op de ochtend, maar zit al helemaal ongeduldig te wachtenquote:Op donderdag 25 november 2004 09:06 schreef Spindizzy het volgende:
Tinkerbell: jij heel veel plezier en succes vandaag met jouw nieuwe hond! Fotootje!
Ja, je hebt helemaal gelijk. Ieder dier zou goed behandeld moeten worden, maar helaasquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 16:37 schreef ymme het volgende:
Honden verdienen het gewoon niet om slecht behandeld te worden.
Als jij goed bent voor een hond, is deze dat ook voor jou
Ik kan er echt niet tegen, als honden mishandeld worden. Ik kan die baasjes dan wel vermoorden echt
ik word er ook enigzins agressief van jaquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 16:37 schreef ymme het volgende:
Honden verdienen het gewoon niet om slecht behandeld te worden.
Als jij goed bent voor een hond, is deze dat ook voor jou
Ik kan er echt niet tegen, als honden mishandeld worden. Ik kan die baasjes dan wel vermoorden echt
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |