abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 23:27:19 #1
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21456233
Na lang wikken en wegen hebben mijn man en ik besloten ons gezin uit te breiden met een hond. Op internet gezocht naar een beestje dat aan al onze eisen voldoet en via een stichting dat nieuwe baasjes zoekt voor zwerfhondjes hebben we hem gevonden. Hij woont nu nog bij een gastgezin en vanmiddag hebben we met hem kennisgemaakt.
Met Casper Dat is de naam die hij van ons krijgt.

Casper is een lieve en rustige maar erg terughoudende hond die eerst bij alles en iedereen die hij ontmoet op zijn gemak de kat uit de boom moet kijken. Donderdag mogen we hem ophalen.

Ik ben heel benieuwd hoe onze drie katten (die geen honden gewend zijn) op hem gaan reageren. Heeft er iemand tips over hoe we die kennismaking het gemakkelijkst voor de katten kunnen laten verlopen? Casper is gewend aan katten en doet ze niks.

Casper is onze eerste hond en natuurlijk hebben we bergen informatie uit boeken gehaald maar soms wil je gewoon liever tips en truuks horen van mensen met ervaring
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_21456336
hmm ik zou gokken op : of de de hond in een hok te stoppen (zon eijzeren geval met tralies) en die in de kamer te zetten zodat de katten hem niet meteen kunnen aanvallen maar gewoon op hun gemak kunnen snuffelen ed
Katten in een bench is ook een optie maar ja het is toch meer van hun dan van de nieuwkomer.

Ik denk mee he ik zeg niet dat het de oplossing is
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_21456409
wordt ff wennen voor de katten! Maar zo te zien kan Casper er inderdaad wel mee omgaan.
Helaas geen tips voor je. (onze hond en katten = water en vuur)
Wanneer mag je 'm ophalen?
I'm fed up 'cause all you wanna do is criticize! [Alexander 'O Neal '84]
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 23:36:57 #4
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21456434
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 23:35 schreef LucienS het volgende:
Wanneer mag je 'm ophalen?
Donderdag.
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 23:39:18 #5
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_21456477
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 23:27 schreef Spindizzy het volgende:
via een stichting dat nieuwe baasjes zoekt voor zwerfhondjes hebben we hem gevonden.
Hulde!
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_21456543
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 23:36 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Donderdag.
Wil je wel alle bijzonderheden aangaande de openingsceremonie in huize Spindizzy hier met ons delen.
Ik ben oprecht nieuwsgierig naar je uiteindelijk PVA.
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 23:44:12 #7
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21456569
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 23:39 schreef static het volgende:

[..]

Hulde!
Het is heel makkelijk om dierlievend te zijn als het zo'n schattig beest is als dit Kijk dan naar dat koppie
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 23:45:16 #8
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21456588
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 23:42 schreef LucienS het volgende:

[..]

Wil je wel alle bijzonderheden aangaande de openingsceremonie in huize Spindizzy hier met ons delen.
Ik ben oprecht nieuwsgierig naar je uiteindelijk PVA.
PVA?

En ja hoor. Ik wil jullie best bombarderen met Caspers thuiskomst verhalen en foto's
pi_21456654
Oh sorry, Plan Van Aanpak vwb de ontmoeting tussen de 2 verschillende diersoorten zoals besproken in OP.
En een ietwat beladen uitspraak op dit moment: Bomb us!
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 23:53:02 #10
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21456732
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 23:49 schreef LucienS het volgende:
Oh sorry, Plan Van Aanpak vwb de ontmoeting tussen de 2 verschillende diersoorten zoals besproken in OP.
Tjek

Ik heb dus drie katten waarvan 2 bastaard Noorse Boskatten. Maar dat zijn zulke gigantische suffe domkoppen dat ze waarschijnlijk niet eens doorhebben dat ze een hekel aan het nieuwe huisgenootje horen te hebben Voor zover ze al doorhebben dat er een huisgenoot bijhebben natuurlijk.
De derde is een oude rooie mopperkont Van hem verwacht ik de meeste problemen.
pi_21456865
Ja die rooie lijkt me 't meest link, alhoewel ik me bij een noorse boskat ook een creepy voorstelling zou kunnen maken. Dit vermoeden wordt in zijn geheel weggenomen door de toevoeging gigantische suffe domkoppen etc. Die rooie moppert kennelijk al als er niets aan de hand is.
Het is toch een kwestie van "doen" donderdag. Belangrijk is dat je zelf geen eigenaardig gedrag gaat vertonen omdat je bang bent dat "de hooligans" gaan rellen. Probeer dus, hoe moeilijk ook, thuis te komen met hond zoals je anders ook thuis zou komen. Dieren voelen alles.
  zondag 22 augustus 2004 @ 00:08:16 #12
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21457019
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 00:00 schreef LucienS het volgende:
alhoewel ik me bij een noorse boskat ook een creepy voorstelling zou kunnen maken.
Noorse Bosmuts 1:

Noorse Bosmuts 2:

Rooie mopperkont:

De bosmutsjes zijn sullen
pi_21457175
Oei, idd wel zwaar on de indruk van rooie. Uhhm, ze kijkt niet zo vriendelijk..
Mwah waarschijnlijk valt 't allemaal wel mee. Begin even wennen maar in regel durven hond en kat face to face, geen van beiden de ander aan te vallen in zo'n situatie.
Psychologisch: de katten spelen een thuiswedstrijd, de hond wordt geïntroduceerd door hun baasje. Ze hebben nog nooit meegemaakt dat baasje iets mee naar huis neemt wat een gevaar / bedreiging voor hun is dus het zal wel goed zijn.
  zondag 22 augustus 2004 @ 00:24:29 #14
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_21457309
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 00:00 schreef LucienS het volgende:
alhoewel ik me bij een noorse boskat ook een creepy voorstelling zou kunnen maken.
Zijn hardstikke leuk.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 22 augustus 2004 @ 00:25:27 #15
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21457326
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 00:17 schreef LucienS het volgende:
Uhhm, ze kijkt niet zo vriendelijk..
Een stuk sjagerijn is het Al lblijkt het niet zo uit de foto's het is een vreselijke lieverd. Een sjagerijnige lieverd
quote:
Ze hebben nog nooit meegemaakt dat baasje iets mee naar huis neemt wat een gevaar / bedreiging voor hun is dus het zal wel goed zijn.
Op zijn minst zal Casper eindigen met een flinke kras op zijn neus en een paar katten die een week of wat aan het mokken zijn. En ik hoop dat het daarbij blijft
  zondag 22 augustus 2004 @ 00:34:19 #16
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21457501
Oh, ik heb nog een vraag!

Wanneer laten jullie 's ochtends je hond uit? Gelijk na het opstaan of drink je eerst nog even een bakkie koffie? Mijn man gaat altijd lopend naar zijn werk en ik zat eraan te denken om dan 's ochtends gezellig met Casper mee te lopen
pi_21457632
Dat kan prima. Je hoeft echt niet de hond meteen uit te laten. Als je 3 kwartier / 1 uurtje opstarttijd nodig hebt dan is dat gewoon zo voor de hond. Hij accepteert en past zich aan aan jou ritme, dat hoeft niet andersom.
pi_21459914
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 00:34 schreef Spindizzy het volgende:
Oh, ik heb nog een vraag!

Wanneer laten jullie 's ochtends je hond uit? Gelijk na het opstaan of drink je eerst nog even een bakkie koffie? Mijn man gaat altijd lopend naar zijn werk en ik zat eraan te denken om dan 's ochtends gezellig met Casper mee te lopen
Wat een prachtige hond! Komt ie uit Nederland of het middellandsezeegebied? Mooie hond, zeker weten: méér Casper-foto's aub

Uitlaten: ik geef de voorkeur aan direct uit bed in de joggingsbroek en een trui, petje op en uitlaten. Vooral als je een wat intensievere wandeling met je hond doet is het lekker, dan kun je erna het luie zweet wegdouchen. Verder ben ik 's ochtends niet zo snel dus is het voor de honden ook lekkerder om leeggeplast en -gepoept te zijn, het buikje volgegeten te hebben en dat ik dan pas mijn dingetjes doe.
Leave it to me. We're checking out.
  zondag 22 augustus 2004 @ 08:48:47 #19
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21459928
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 08:42 schreef Pitbulleke het volgende:

[..]

Wat een prachtige hond! Komt ie uit Nederland of het middellandsezeegebied? Mooie hond, zeker weten
Hij komt uit Griekenland.

Is het voor honden erg als je de ene keer 's ochtends een wat langere wandeling maakt dan de andere keer? Of kan het geen kwaad om als het mooi weer is langer te lopen dan ze voor die wandeling gewend zijn. Ik kan me voorstellen dat als het warm is dat je 's ochtends liever de grote wandeling doet en dat hij 's middags als het echt heet is dan lekker in de tuin in de schaduw kan blijven dutten.
Honden houden van regelmaat maar hoe voorspelbaar moet je nou precies zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door Spindizzy op 22-08-2004 09:15:29 ]
  zondag 22 augustus 2004 @ 09:14:11 #20
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_21460003
Ach zo'n hond past zich wel aan hoor en wandelt gezellig mee met jou, als je echt eens heel lang gaat lopen las je tussendoor toch wat pauzes in je ziet vanzelf wel aan de hond of ie nog lekker loopt of ff wil uitrusten. Enne altijd de zelfde tijd hoeft niet , die van mij vindt alles best als ze maar regelmatig haar wandeling krijgt, maakt niet uit op welk uur van de dag
Beetje afwisseling is prima dat houdt het hondenleven leuk , dan kunnen ze altijd hopen op een fijne wandeling
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 22 augustus 2004 @ 18:53:25 #21
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_21469671
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 23:32 schreef prupke het volgende:
hmm ik zou gokken op : of de de hond in een hok te stoppen (zon eijzeren geval met tralies) .

Gewoon allemaal de ruimte tegeven, TS zegt zelf al dat Casper de katten niks zal doen, en de katten moeten er toch ook aan wennen dat de hond er is.

Lekker laten lopen, best kans dat een van de katten een keer uithaalt, maar dan weet wel gelijk iedereen zn plek
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  maandag 23 augustus 2004 @ 10:42:39 #22
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21480730
Bedankt voor alle tips tot nu toe

Nog drie nachtjes slapen dan is het zover. Vervoer is geregeld, vanmiddag ga ik even bij de dierenarts langs om te vragen of zij weten waar ik terecht kan voor een goede gehoorzaamheidscursus. Daarna naar de dierenwinkel om inkopen te doen, halsband, riem, voer, kluif ed. Misschien een mand, al schijnen honden net zo eigenwijs als katten te zijn over de plek waar ze willen slapen (Als hij in de oude krantendoos wil slapen heeft hij mooi pech, moet hij er eerst een paar katten uitjagen )

Ik begin het steeds spannender en ook steeds enger te vinden. Ik droom al twee nachten van doodongelukkige honden die mij eigenlijk helemaal niet als baasje wilden
pi_21481727
Spindizzy, geweldig dat zet zo goed geklikt heeft.
Gefeliciteerd.

Een hond is net als een kat kiest zijn eigen slaapplaats.
Die van ons zat alleen in zijn mand met straf.

Wanneer casper komt gewoon de katten en casper zijn gang laten gaan.
Voor casper is alles al nieuw.

Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat lopen.
Maar jij word een hele lieve hondenbaasje..
  maandag 23 augustus 2004 @ 12:08:20 #24
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_21482234
Natuurlijk is het karakter van iedere kat anders, maar de ervaring die ik met Noorse Boskatten heb is dat dat ze redelijk rustig zijn, het heerlijk vinden om lekker te hangen, maar ook hele nieuwsgierige buien kunnen hebben
Wat ik me afvraag: zijn jouw katten (prachtige beestjes overigens) ooit in aanraking geweest met honden?
Je zegt in de OP wel dat ze geen honden gewend zijn, maar niet of ze er wel eens mee in aanraking zijn geweest.
(Un)masking for the greater good.
  maandag 23 augustus 2004 @ 12:12:30 #25
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21482313
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 12:08 schreef Natalie het volgende:

Je zegt in de OP wel dat ze geen honden gewend zijn, maar niet of ze er wel eens mee in aanraking zijn geweest.
Nee nog nooit Toen mijn oudste kat nog een kitten was waren er wel honden in dat gezin maar dat is dus zo'n 12 jaar geleden en ik betwijfel of hij daar nog iets van af weet. Eigenlijk kennen we ook niemand met een hond
  maandag 23 augustus 2004 @ 12:32:09 #26
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_21482700
Dat jullie hond gewend is aan katten is wel een voordeel. Dat je katten nooit een nare ervaring met een hond hebben gehad ook. Maar toch is het natuurlijk wel vreemd (en misschien ook wel bedreigend) voor ze als er ineens een hond in huis komt wonen.

Wie weet dat jullie iets hebben waar iig de geur van de hond aan zit? Een deken ofzo waar hij op heeft gelegen? Op die manier wennen de katten iig alvast aan de geur.
  maandag 23 augustus 2004 @ 12:40:50 #27
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21482889
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 12:32 schreef Natalie het volgende:

Wie weet dat jullie iets hebben waar iig de geur van de hond aan zit? Een deken ofzo waar hij op heeft gelegen? Op die manier wennen de katten iig alvast aan de geur.
Helaas niet. En Casper woont op dit moment zo'n twee uur treinen bij ons vandaan dus heel snel iets regelen gaat ook niet lukken.

Ik kan wel heel makkelijk de katten en hond gescheiden van elkaar houden mocht dat in het begin nodig zijn (bijv. 's nachts) De katten kunnen in het onderhuis waar de keuken is (met hun voer) en de bijkeuken (met hun kattenbakken) en een kattenluikje naar buiten. Dan blijft Casper gewoon boven. Hebben ze allemaal flink de ruimte.

Het zal uiteindelijk allemaal wel goedkomen, na het nodige aan geblaas en gemok, maar ik vind het altijd zo zielig voor de beestjes als er iets gebeurd waar ze niks van snappen en wat eng voor ze is.
  maandag 23 augustus 2004 @ 12:47:10 #28
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_21483043
Dat de hond aan katten gewend is kan echt een groot voordeel zijn. Maar ook een nadeel: hij kan namelijk op ze afhuppelen en aan ze gaan snuffelen, terwijl je katten zoiets absoluut niet gewend zijn en ervan schrikken en wie weet wel gaan klauwen.
Je kunt dan meteen gaan ingrijpen, maar 't belangrijkse is dat ze aan elkaar zullen wennen en inzien dat ze geen bedreiging vormen voor elkaar.

Het ljkt me inderdaad een goed idee om de beestjes 's nachts gescheiden te houden en er overdag eerst bij te blijven om te zien hoe ze tot elkaar staan.

Houd ons op de hoogte, Spindizzy
  maandag 23 augustus 2004 @ 12:52:37 #29
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21483169
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 12:47 schreef Natalie het volgende:
Maar ook een nadeel: hij kan namelijk op ze afhuppelen en aan ze gaan snuffelen, terwijl je katten zoiets absoluut niet gewend zijn en ervan schrikken en wie weet wel gaan klauwen.
Dat zal hij de eerste dagen waarschijnlijk niet doen. Hij is erg terughoudend en bekijkt alles het liefst eerst van een veilige afstand . Dat is dan ook weer een voordeel.
quote:
Houd ons op de hoogte, Spindizzy
Zeker weten
  maandag 23 augustus 2004 @ 13:30:02 #30
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_21484156
Wat ik gister helemaal vergat te zeggen tegen de TS....

Heeeeeel veel plezier met je mooie lieve nieuwe hondje

Je zal wel in het begin een beetje gedult met hem moeten hebben, want het blijft natuurlijk een hondje met een achtergrond, maar volgens mij gaat dat helemaal goed komen, en gaat hij bij jullie z'n plekje helemaal vinden

En dat met de katten komt ook vast allemaal helemaal goed
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  maandag 23 augustus 2004 @ 18:05:57 #31
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21490410
Bedankt voor de aanmoediging en lieve woorden Ik word er al wat minder onzeker van

Oke, nog wat vraagjes: ik las in een boek dat je een hond zijn tanden kunt poetsen. Wie van jullie doet dat? Heeft de hond er wat aan of is het nieuwerwetse geldklopperij?

Wanneer en hoe vaak geven jullie je hond te eten? Ik heb begrepen dat je niet zoals bij katten een bak droogvoer neerzet waar ze de hele dag uit kunnen eten? 's Ochtends een bakje droogvoer en 's avonds wat natvoer met wat boontjes en brood.En af en toe wat te snoepen (worst of hondensnoepjes) Is dat wat?

(dit soort dingen staan niet echt duidelijk omschreven in de boeken)
  maandag 23 augustus 2004 @ 18:11:26 #32
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_21490545
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 18:05 schreef Spindizzy het volgende:
Bedankt voor de aanmoediging en lieve woorden Ik word er al wat minder onzeker van

Oke, nog wat vraagjes: ik las in een boek dat je een hond zijn tanden kunt poetsen. Wie van jullie doet dat? Heeft de hond er wat aan of is het nieuwerwetse geldklopperij?

Wanneer en hoe vaak geven jullie je hond te eten? Ik heb begrepen dat je niet zoals bij katten een bak droogvoer neerzet waar ze de hele dag uit kunnen eten? 's Ochtends een bakje droogvoer en 's avonds wat natvoer met wat boontjes en brood.En af en toe wat te snoepen (worst of hondensnoepjes) Is dat wat?

(dit soort dingen staan niet echt duidelijk omschreven in de boeken)
Ik poets afentoe wel hun tanden, gewoon met een oude (soft) tandenborstel. Maar je hebt ook van die speciale kluiven (geloof dat ze RASK heetten van Pedigree) werkt hetzelfde.

Voor onze honden hebben we gewoon de hele dag brokken staan, zijn ze zo gewend, en ze gaan er echt niet gulziger ofzo van eten. Als ik jou was zou ik gewoon vragen wat de hond gewent is.
Diner zou ik zelf niet aanraden, die van mij gaan er van uit hun bek stinken Maargoed, is weer net wat de hond zelf gewend is
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  maandag 23 augustus 2004 @ 18:14:35 #33
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21490610
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 18:11 schreef Nonneke het volgende:

Maargoed, is weer net wat de hond zelf gewend is
Pens
  maandag 23 augustus 2004 @ 18:17:34 #34
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_21490673
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 18:14 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Pens
Dan geef je um Pens met brokken en dan kan je bv langzaam de Pens gaan afbouwen ofzo.
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  maandag 23 augustus 2004 @ 18:22:10 #35
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21490778
Brrrr.

Wat voor honden heb jij. Nonneke?
  maandag 23 augustus 2004 @ 18:27:39 #36
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_21490880
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 18:22 schreef Spindizzy het volgende:
Brrrr.

Wat voor honden heb jij. Nonneke?
Ik heb 3 kruisingen, de oudste is een kruising Chow Chow, en de andere 2 zijn 2 puppen (zijn ondertussen al 2,5 ) van haar.
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  maandag 23 augustus 2004 @ 18:28:12 #37
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21490897
Doet 's een fotootje plaatsen
pi_21491013
Wij hebben dat ook gedaan, 2 oude katten, met 1 oude hond.... Maar de oude hond liet de katten wel met rust, want hij had het gehad met ruzietjes...

Maar....nu hebben we een jonge hond.... 1 kat reageert gelukkig goed, dat is een oude sjagarijn...en het meisje van de katten is als de dood.... altijd als er iemand of iets langsloopt...

Wat ik heb gemerkt dat je het met rust moet laten, en dat ze zelf hun gang moeten gaan, ook bij de katten is er een pikorde.
En de hond moet daar nu tussen passen.

Bij ons liggen oude sjagarijn en de jonge hond lief naast elkaar te slapen...
En soms daagt de hond de kat uit. Alleen Sam (kat) loopt niet weg, die vind het wel best als te gortig dan slaat ie. (Zonder nagels overigens)
Maar Mickey(ook kat), is een drama, komt ook niet meer goed. Snelt door het huis als een schim, best zielig, kwam ze maar een beetje voor haar zelf op dat had ze het probleem niet.

Alleen als het te gortig wordt qua Mickey en de hond spring ik in, alleen omdat Mickey echt doodsbang is voor de pup.

Heb je al wel bedacht wat je gaat doen, mocht het niet werken?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  maandag 23 augustus 2004 @ 18:39:07 #39
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21491113
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 18:33 schreef Oblivion het volgende:
Heb je al wel bedacht wat je gaat doen, mocht het niet werken?
In principe heb ik de regel dat alle beesten die ik in huis haal blijven bij mij tot ze doodgaan. Een dier wegdoen omdat het even niet meezit is geen optie. Heb dus eerlijk gezegd ook niet echt nagedacht over als het lange tijd blijft rommelen in huis

Jouw Mickey durft niet voor zichzelf op te komen. Daar hoef ik bij de kat waar ik de meeste problemen van verwacht niet bang voor te zijn. Die laat zich echt niet op zijn kop zitten. Heb hem ook nog nooit bang gezien, nergens voor.
  maandag 23 augustus 2004 @ 18:39:38 #40
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_21491128
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 18:28 schreef Spindizzy het volgende:
Doet 's een fotootje plaatsen
Okeej, zijn wat oudere foto's (van vorig jaar alweer ) Zal straks eens kijken of ze mooi willen zitten

Fa Shi (de moeder)(kruising Chow Chow)

Pim

Sylver
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  maandag 23 augustus 2004 @ 18:40:55 #41
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21491150
Wat een leukerds!
  maandag 23 augustus 2004 @ 18:41:02 #42
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_21491156
Wat lief

* Little_Angel wil ook een hond
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_21491239
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 18:39 schreef Spindizzy het volgende:
In principe heb ik de regel dat alle beesten die ik in huis haal blijven bij mij tot ze doodgaan. Een dier wegdoen omdat het even niet meezit is geen optie. Heb dus eerlijk gezegd ook niet echt nagedacht over als het lange tijd blijft rommelen in huis
Is misschien ook maar beter dat je zo denkt, want zo hoort het ook...
Alleen ja...je hebt met beesten te maken, als je opeens van 3 gelukkige naar 4 ongelukkige beesten gaat, dan zit je dus echt te kijken...
quote:

Jouw Mickey durft niet voor zichzelf op te komen. Daar hoef ik bij de kat waar ik de meeste problemen van verwacht niet bang voor te zijn. Die laat zich echt niet op zijn kop zitten. Heb hem ook nog nooit bang gezien, nergens voor.
De hond is al aan katten gewent, dat kan voor de hond werken, of zwaar tegen...

Succes in ieder geval!
pi_21491257
Ow...allemaal lieve hondjes hier...
  maandag 23 augustus 2004 @ 18:50:04 #45
27929 piere
doe mij maar bier
pi_21491342
hij is lieffffff
fok you ja!
pi_21497175
  maandag 23 augustus 2004 @ 22:44:36 #47
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21497224
Dat is jouw hond, Lucien? Mooi beest!
pi_21497365
Jep, hij s en heel liev! Komt ook uit 't asiel, heb 'm nou 2 jaar, leeftijd is waarschijnlijk 3,5 maar het blijft een klein kind!
  maandag 23 augustus 2004 @ 22:52:09 #49
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21497398
Hij kijkt op de foto echt of hij zeggen wil: "Wat flik je me nou weer, baas"
pi_21497473
is net zo'n bayfoto met dat achtergrondje, was een aktie van de plaatselijke dierenwinkel. Maar hij snapte d'r idd eik. niks van. Moest ie plaatsnemen voor de camera en kneep die fotograaf in zo'n piepspeeltje. Hij kent vele blikken dat zekers,
  maandag 23 augustus 2004 @ 22:57:38 #51
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21497505
Ik vind die grote oren altijd zo leuk. Die zijn zo lekker zacht
pi_21497688
Ja, vindt ie ook fijn als je d'r mee speelt als ie bij me op de bank ligt.
ben trouwens ff weg, heb bezoek.
  maandag 23 augustus 2004 @ 23:37:53 #53
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_21498535
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 22:42 schreef LucienS het volgende:
[afbeelding]
Mooie hond ! Kruising doberman/herder oid ??
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_21500201
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 23:37 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Mooie hond ! Kruising doberman/herder oid ??
Thanks namens Max. Geen id wat voor kruising 't is. Komt uit 't asiel. Meeste mensen denken idd
doberman/herder. Ik heb echter al paar van dergelijke kruisingen gezien maar die lijken niet.
Ik heb wel een briefkaart uit een hotel in Afghanistan gekregen met daarop een Afghan shorthair hound. Die kwam dus wel gruwelijk overeen.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 00:47:35 #55
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_21500301
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 00:43 schreef LucienS het volgende:

[..]

Thanks namens Max. Geen id wat voor kruising 't is. Komt uit 't asiel. Meeste mensen denken idd
doberman/herder. Ik heb echter al paar van dergelijke kruisingen gezien maar die lijken niet.
Ik heb wel een briefkaart uit een hotel in Afghanistan gekregen met daarop een Afghan shorthair hound. Die kwam dus wel gruwelijk overeen.
Ag het blijft een mooi hondje, ondanks dat zn ras onbekend is
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_21500813
hier Ras van Max?? verder met het ras van Max
  woensdag 25 augustus 2004 @ 09:29:33 #57
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21527761
Nog maar één nachtje slapen Ben ondertussen stiknerveus, en ongeduldig. Wil hem nu ophalen.

Vandaag de laatste dingetjes kopen, met mijn nichtje van drie erbij. Kan ik haar gelijk haar eerste lesjes 'omgaan met honden' geven

woensdag 25 augustus 2004 @ 13:19:27 #58
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_21531975
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 09:29 schreef Spindizzy het volgende:
Nog maar één nachtje slapen Ben ondertussen stiknerveus, en ongeduldig. Wil hem nu ophalen.

Vandaag de laatste dingetjes kopen, met mijn nichtje van drie erbij. Kan ik haar gelijk haar eerste lesjes 'omgaan met honden' geven

[afbeelding]
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa spannendddddddddddd

Ik vind Casper qua uitdrukking op zn gezicht een btj op Sylver lijken
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_21532238
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 09:29 schreef Spindizzy het volgende:

[afbeelding]
Bijna!!! vanaf morgen hoor jij ook tot de hondenuitlaters van NL
pi_21547707
ik ben benieuwd
all your base are belong to us
pi_21547742
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 13:28 schreef LucienS het volgende:

[..]

Bijna!!! vanaf morgen hoor jij ook tot de hondenuitlaters van NL
En vanaf vandaag ook hondenbelastingbetaler!

Veel plezier met het ophalen van de hond!
  donderdag 26 augustus 2004 @ 00:34:07 #62
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_21547857
JAAAAAAAAA Tis Donderdag !!!

HiepHiep Hoeraaaaaaaaaaaaaaa

Heel veel plezier met je hondje !!!
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  donderdag 26 augustus 2004 @ 09:01:42 #63
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21550717

Joepie! Eindelijk C-day!

pi_21551233
Wbt de ontmoeting van hond en katten, niet mee bemoeien, geen rare streken uithalen die de boel alleen maar gespannen maken...

Zorg dat de katten weg kunnen van de hond als ze dat willen en dat is voldoende..

Mochten ze nu echt de hond gaan aanvallen, de plantenspuit doet wonderen, maar er zal vast wel een tik vallen, niets om je druk over te maken.

Hoe meer je ze het zelf laat uitzoeken, hoe sneller ze aan elkaar gewend zijn.

De hond is al aan katten gewend, die weet wel hoe het werkt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_21554011
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 09:01 schreef Spindizzy het volgende:

Joepie! Eindelijk C-day!

Is ie d'r al, dan heb je vast geen tijd meer om te posten..
  donderdag 26 augustus 2004 @ 14:51:50 #66
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_21557230
En En En En En En En En En En En En En En En En ??

We willen verhalen !! Foto's !! Alles willen we horen !!!
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_21558914
De PC zal toch niet beschadigd zijn geraakt bij het welkomsgevecht.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 18:31:21 #68
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21562215
Hij is geweldig !

Voor we de auto ingingen hebben we hem eerst uitgelaten (we= schoonouders, gastbazin en ik). Met zijn nieuwe halsband en zijn nieuwe riem. Toen was hij nog hartstikke bang, probeerde zelfs te ontsnappen. Maar na een minuut of 10 werd hij al rustiger. Zeker na een flinke aaipartij. Dat vond hij wel wat.

De gastbazin bracht ons met haar auto even naar auto van schoonouders (die stond een heel end verderop). Casper zat naast mij en parkeerde zijn kont tegen mij aan om wat steviger te zitten. Gelijk mijn kans gegrepen en gewoon mijn arm om hem heen geslagen om hem stevig aan te halen en rustig tegen hem te praten.

Afscheid genomen van het gastbazinnetje en op weg naar huis Helaas was Casper hartstikke wagenziek en we waren de stad nog niet uit of daar kwam zijn lunch al Hondenmagen zijn duidelijke veel groter dan kattenmaagjes

Hij was hartstikke rustig in de auto ook al vond hij het ontzettend eng allemaal. Omdat hij het komende uur toch rustig naast me zou blijven zitten zonder dat hij wegkon leek het me een goed idee om hem te blijven aaien en tegen hem te praten. En na ongeveer een half uur leek hij opeens besloten te hebben dat ik "goed volk" was en draaide hij zich om, ging naast me liggen en legde zijn kop op schoot
Ik had gedacht dat het wel een paar dagen zou duren voor hij naar me toe zou komen! Ik had al visioenen van een Casper die het vertikte me dichterbij te laten komen en ik hem dus niet eens zijn riem kon omdoen.

Thuis aangekomen leek het me beter om eerst nog even een frisse neus te halen (hij had nog een tweede keer gekotst en ik was ook hartstikke wagenziek) dus op weg naar kantoor om mijn man op te halen. Die herkende hij nog en dat was ook gelijk goed! Toen we naar huis liepen bleef hij keurig bij ons in de buurt. Voor hem was hij ook niet bang!

Thuis aangekomen was had hij wel even moeite toen hij drie pisnijdige katten in de gang tegenkwam. Eigenlijk wilde hij wel buitenblijven Mijn man is de katten beneden gaan voeren en Casper en ik zijn even de computerkamer en woonkamer gaan besnuffelen

De katten hebben besloten dat ze kwaad zijn en liggen vanuit de gang de hond pisnijdig aan te kijken met als gevolg dat hij de woonkamer niet uitdurft Hij wil dolgraag bij me in de computerkamer kijken maar hij durft de gang niet in Dat komt wel denk ik. Hij is wel nieuwsgierig naar de poezen en wil ze best even gedag zeggen maar hij lijkt door te hebben dat hij de komende tijd maar een paar metertjes afstand moet houden.
Sjon en Harrie vinden het wel best als hij maar op afstand blijft, dan houden ze hem in de gaten maar kunnen ook wel ontspannen. Uk is onzeker aan het rondsluipen en heeft de computerkamertafel uitgezocht als veilige plek.
Als ze elkaar een beetje negeren gaat het wel goedkomen

Nu eerst eens zorgen dat Casper wil eten. Denk dat zijn maag nog wat van slag is want hij toont totaal geen interesse voor voer en water. Hij is vooral doodmoe, zit steeds te knikkebollen enzo

pi_21562457
Lief Super dat jullie dit doen Veel succes ermee!
pi_21562950
GO CASPER!! GO CASPER!!
pi_21563081
Ah mooi, Casper is op lokatie. Eerste dagen zal het ff wennen zijn voor allemaal, maar dit gaat allemaal goedkomen! Hij moet natuurlijk ook eerst ff z'n draai vinden. Maar toppie!!
pi_21564940
Awww, wat een mop is het toch. Hopelijk wennen de poezen snel aan 'm !

Overigens heb ik tegen een vriendin van mij een verhaal zitten ophangen over Noorse Bosmutsen, en ze keek me al zo raar aan, kom ik thuis, ik denk.... het zijn bosKATTEN.... Wat ik heus wel wist hoor, maar bosmutsen klonk me ook erg logisch in de oren Fijn dat mijn vriendin me niet heeft uitgelachen...had ik wel gedaan...hehehehe
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_21564983
Wat issie mooi Spindizzy Echt zo'n lieve goedzak!! Zo te zien vertrouwt ie je al best wel
  donderdag 26 augustus 2004 @ 21:19:03 #74
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_21565778
Casper hoop dat je snel went in huize Spindizzy tis goed volk

Hier hebben we nu al een jaar een hond bij de katten maar ze vinden het nog steeds niets het leeft dus ook langs mekaar heen
  donderdag 26 augustus 2004 @ 21:22:41 #75
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_21565858
Welkom Casper !!
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 01:57:35 #76
101026 ceteetje
The Devil Got My Number
pi_21571859
Wat een scha Enne, komop kattenkoppen, Casper is goed volk!! Doe normaal tegen 'm
Jump on a freighttrain roll on down the tracks
Leavin' town never comin' back
-J. Sas-
pi_21572013
Wat een lieffie!
Klinkt alsof hij hartstikke lief is en geen kwaad in zich heeft. Het bange zal vast gauw verdwijnen als hij eenmaal helemaal gewend is.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 08:26:42 #78
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21573069
Het gaat hartstikke goed joh!

Hij heeft ons allebei volledig geaccepteerd luistert ook goed naar het enige commando dat hij kent (ZIT, het is niet veel maar hij snapt het dus het wordt vaak gebruikt zodat hij daarna weer de hemel in geprezen kan worden).

Sjonnie liep gisteravond doodleuk met ons mee Casper uitlaten. In huis vindt Sjon hem nog wel een beetje eng dus hij ligt steeds op wacht voor de woonkamer om ervoor te zorgen dat de hond de gang niet indurft.
Harrie vindt het allemaal best als hij maar op minstens twee meter afstand blijft als hij erlangs wil en Uk heeft ervoor gekozen net te doen of de woonkamer en gehele inhoud domweg niet bestaat.

Omdat het zo goed ging gister hebben we alle beesten maar gelijk in het diepe gegooid en ze niet gescheiden gehouden vannacht. Hebben de hele nacht niks gehoord, Casper weet zich ook dan keurig te gedragen (behalve dan dat hij op de bank lag toen ik beneden kwam. Nou ja, dat mocht hij van het gastgezin wel en dat krijg je hem niet in een dag afgeleerd) en kwam dolblij en kwispelend op ons af om ons te begroeten. Alle katten zijn er nog en nog helemaal heel

Het komt dus helemaal goed

Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 27 augustus 2004 @ 08:36:50 #79
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_21573107
Ja, als je ook zo'n lekker kussen op de bank legt... Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat joh!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_21573119
Wat goed van jullie en wat fijn voor Casper dat hij het zo getroffen heeft! Veel geluk met zijn allen!
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
  † In Memoriam † vrijdag 27 augustus 2004 @ 09:07:31 #81
37843 lady-wrb
kortaf
pi_21573286
Wat is hij leuk!!!!

veel plezier met Casper hoor.... (en hij met jullie)
  † In Memoriam † vrijdag 27 augustus 2004 @ 23:45:24 #83
37843 lady-wrb
kortaf
pi_21590380
hoe is het nou met casper, spindizzy? zijn er nog aanvaringen met de katten geweest of beginnen ze hem al een beetje te accepteren?

vertel vertel vertel!!!!!
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 23:56:57 #84
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21590679
Het gaat best goed hoor De oudste kat negeert hem gewoon en de Bosmutsen accepteren hem zolang hij maar minstens een paar meter uit de buurt blijft Hij heeft vanmiddag al een lel van Sjonnie gehad en hij durft absoluut niet langs ze te lopen. Maar hij doet ze niks

Aan alle kanten kreeg ik op het hart gedrukt dat het een erg bang beestje was dat echt minstens dagen nodig zou hebben voor hij toenadering zou durven zoeken. Kun je je voorstellen hoe ontzettend geweldig het is om dat beestje met het uur meer te zien opfleuren! Net bij het uitlaten was hij lekker aan het springen, aan het spelen en lekker druk aan het kwispelen In het park weet hij van gekkigheid niet waar hij moet beginnen met snuffelen en met elke "toe maar" van mij komt hij meer en meer los. Ik ben zo trots op hem!

zaterdag 28 augustus 2004 @ 00:25:45 #85
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_21591343
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 23:56 schreef Spindizzy het volgende:

*Verliefd is op Casper*

Zo ligt Sylver ook vaak te slapen
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 00:26:56 #86
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21591371
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 00:25 schreef Nonneke het volgende:

Zo ligt Sylver ook vaak te slapen
Ligt Sylver ook te klappertanden in zjn slaap?
pi_21591564
Jaaa, mooie reportage Spindizzy!! Ook goed dat je de animals meteen samen de nacht hebt laten doorbrengen. Is ook goed gegaan gelukkig. Klappertanden doet Max niet in z'n slaap, wel "achter de konijntjes aan" zoals wij het noemen. Zelfde slaaphouding als Casper en dan "liggend rennen".
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 02:47:19 #88
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_21593251
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 00:26 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Ligt Sylver ook te klappertanden in zjn slaap?

En ze gromt als ze blij is (toen ze gestereliseerd werd wij DA nog speciaal opgebelt, tis een allemans vriendje en is altijd vrolijk, dus niet dat ze dachten dat ze vet vals was, maar gewoon vet vrolijk )
En als ze wat duidelijk wil maken (like m'n drinken is op oid) gaat ze loeien als een koe
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_21593415
Wat een lieverd zeg..normaal doen honden me helemaal niks maar ik zou hem zo in huis nemen
underground forever baby
pi_21608555
Luciens en ik hebben dus een hond max....Ik had ook een kat Coco. Ik heb het nooit gedurfd om ze te laten wennen aan max. Coco is bang voor honden rent dus weg. En Max is snel instinctief zou hij hem pakken. Ik zeg dit nu wel maar heb max wel eens betrapt met een baby konijntje, waar hij erg lief voor was. Dat konijn bleef waarschijnlijk zitten.
Coco woont nu op een boederij van mijn tante. Vangt ook hazen, mollen een echte boedeij kat. Dat was trouwens nog een reden om hem niet naar de stad mee te nemen.. Wat moet coco in een stad?.
Luciens vorige hond was trouwens geen probleem. Af en toe wat ruzie, maar het huis was groot genoeg om elkaar te ontwijken.
  zondag 29 augustus 2004 @ 14:17:43 #91
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_21617483
Spindizzy, het is echt een schat van een hond hoor
patat ftw :)
  zondag 29 augustus 2004 @ 19:32:19 #92
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21623469
Ik heb net een mailtje gekregen van de vrouw die Casper heeft gevonden en opgevangen toen hij nog een zwerfhondje in Griekenland was. Hierin beschrijft ze Caspers trieste verleden een beetje:

Hi Bianca,

I am Doris, the girl who found Casper and arranged his
rescue.

I am very glad you are all happy up there.

Casper has been with me for some months and we made a
long and strenuoys effort to save him.

I first found his mum with his brothers and sisters
some time last september/october. The situation as you
know here with the strays is pretty sad and not all of
the puppies can be adopted. I found them a few days
before my 3-month trip to australia and there was no
chance I would send them for adoption so in order to
avoid car and poison accidents I put his brothers and
sisters down.
3 months later I found him and his sister (dini) gorwn
up with their mother. That day (friday) we arranged to
sterilize his sister and mother a few days later. Next
evening I found out that his mother was poisoned. So I
took his and his sister under my protection.

I had to travel for 2 months abroad so they spent that
time in chain. They were not social. To tell you the
truth, the day I cought them from the street I had to
give him calming pills and a lot more to his sister
which I eventually managed to catch the next day.

The last month before they travelles to holland they
had a better time with me, I managed to entertain them
more, and I got even more attached to them.

We get attached to all those that we have to fight
hard in order to save them. Our greatest satisfaction
is when we meet them again in holland and they are
tooo happy or they even ignore us because they find
families that make them happy.

I hope I will have the chance to see you all on the
19th of September.

God bless you.

Doris

Helaas kan ik dit jaar niet naar de reunie maar volgend jaar gaan we zeker zodat Doris kan zien hoe goed Casper het nu doet. Je ziet hem per dag opbloeien, vrolijker en dapperder worden

Lekker loeren naar de hertjes in het park. Vindt hij geweldig

Ik weet dat je eigenlijk geen mails op Fok mag plaatsen maar in dit geval staat er niets persoonlijks in. Mocht iemand er toch een probleem mee hebben dan hoor ik het wel.
pi_21624052
Casper is stoer!
pi_21626034
Ik vind het toch zo'n schat van een hond, met die kop waar de vriendelijkheid van afstraalt.
En zoals hij ligt te slapen, dat zegt genoeg.

Ik word er helemaal blij van dat hij het zo getroffen heeft met jullie! En jullie met hem
  zondag 29 augustus 2004 @ 21:32:43 #95
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21626156
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 21:27 schreef kissa het volgende:
Ik vind het toch zo'n schat van een hond, met die kop waar de vriendelijkheid van afstraalt.
En hij is echt zo vriendelijk en lief hoor

Met bezoek moet hij echt even de kat uit de boom kijken. Maar na ongeveer een half uurtje komt hij wel even gedag zeggen en laat hij zich wel voorzichtig over zijn kop aaien

Het begint een beetje saai te worden maar Casper is een geweldig beest
pi_21629135
Nadat ik de mail heb gelezen begrijp ik heel goed dat Casper liever eerst de kat uit de boom kijkt. Ik vind het moedig dat hij het sowieso nog aandurft om mensen te vertrouwen.
Het ontroert me meer dan ik zeggen kan
  maandag 30 augustus 2004 @ 16:06:16 #97
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21641021
Nou, alle vooruitgang die we met Casper hebben geboekt is in één klap weg.

We waren op weg naar de dierenwinkel om wat speelgoedjes te kopen. We stonden voor het voetgangerslicht van een erg druk kruispunt te wachten tot we mochten oversteken. Casper was keurig aan het zitten, licht wordt groen, ik kijk links en rechts en zeg tegen Casper dat hij mag lopen. Komt er van links opeens loeihard zo'n opgeschoten tiefusjong aanscheuren op een fiets. Door rood gereden dus.

Hij probeerde te remmen en ik probeerde Casper weg te trekken maar toch werd hij (zacht) geraakt door de fiets. Casper was helemaal over de zeik en probeerde zich los te rukken. Wat dus ook lukte
Helemaal in paniek begint Casper te rennen, rechtstreeks naar een andere vreselijk drukke straat waar ze als gekken rijden.

Ik achter Casper aan, hard zijn naam roepende. Natuurlijk vomd een behulpzame voorbijgangster (lees: een lelijke kutsnol) het nodig me toe te snauwen dat het mijn eigen schuld is. Had ik mijn hond maar moeten aanlijnen
De volgende voorbijganger wist me ook al zo behulpzaam te melden dat ik wat harder moest rennen want hij ging recht op een drukke weg af En de derde die ik tegenkwam probeerde me te kalmeren met : "Nou die ben je kwijt, die krijg je echt niet meer te pakken hoor"

Een paar straten verderop wijst een jong jochie me waar Casper heen is gelopen en in de verte zag ik hem inderdaad. Nog steeds in blinde paniek aan het rennen. Heb mezelf bij elkaar geraapt en op mijn aller vriendelijkst en vrolijkst zijn naam geroepen. Caaaaasper, kom maar jongen! En verdomd, het drong tot hem door! Hij kwam op me af rennen en met veel moeite kreeg ik zijn halsband weer om. Zo snel mogelijk een stil en rustig plekje opgezocht en kalm tegen hem gepraat. Het commando ZIT gegeven (dat is het enige commando dat hij kent) en hij luisterde. Maar verder reageerde hij nergens op. Zijn ogen bleven heen en weer schieten op zoek naar een uitweg.

Na enkele minuten leek de automatische piloot het over te nemen en kon ik hem meekrijgen naar een stille straat. Daar ben ik maar op en neer blijven lopen met hem, steeds rustig tegen met pratend en af en toe het commando ZIT gegeven. Ik hoopte dat door zoiets simpels en vertrouwds uit te voeren hij weer aandacht voor mij zou krijgen.

Na goed 20 minuten leek hij weer voorzichtig belangstelling voor zijn omgeving te krijgen. Struikjes werden weer voorzichtig besnuffeld en zijn staart werd wat meer ontspannen.

Omdat ikzelf ook aardig over de zeik was ben ik maar naar kantoor (waar mijn man werkt) gelopen waar ik even flink heb uitgehuild en waar Casper ook even kon kalmeren. Na verloop van tijd zijn we met zijn drietjes naar huis gelopen. Casper is nu nog banger dan hij ooit is geweest. Hij was al bang voor fietsen maar nu helemaal. Bij elke fietser die hij ziet probeert hij weer te ontsnappen

Al onze vooruitgang weg en hij is er erger aan toe dan ooit tevoren Hij ligt nu naast me te slapen en ik zit aan een glas wijn om te kalmeren en te hopen dat hij als hij wakker wordt zijn eigen dappere zelf weer is.
pi_21641508
Ach Spindizzy, wat verdrietig En wat een vieze gore onbeschofte vlegels lopen er toch op deze wereld Ik had je wel geholpen hoor Heel veel sterkte ermee en verwen Casper maar lekker
pi_21644434
Djjjjeeez, dit soort dingen zijn shit. Casper zal niet het vertrouwen in jullie verloren hebben hoor.
Wel zal hij zich, net nu hij juist aan mensen begint te wennen, na dit voorval voorzichtiger zijn met het vertrouwen van "vreemden". Wij wonen ook aan een drukke straat, ik scherm Max altijd af bij het oversteken. Als er een malloot met z'n ogen dicht door het rood fietst, fietst ie tegen mij op.
Casper zal na z'n dutje toch al wel een beetje zijn opgeknapt.
pi_21646000
Verdorie zeg, diet konden jullie dus net niet gebruiken
Wat een klojo's...ik heb er geen woorden voor.

Ik ben geen voorstander van slipkettingen, maar misschien is het in dit specifieke geval toch een goede oplossing.

Een aai over jullie bolletjes van mij.
  maandag 30 augustus 2004 @ 21:03:13 #101
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21646415
Voor het eten zijn we nog even een stukje om geweest en na ongeveer 30 minuten werd hij iets minder schrikkerig. Het is nog niet zoals het was maar daar zullen wel weer wat dagen overheen moeten gaan.
Als we hem vanavond voor het laatst vandaag uitlaten doen we wel een extra lang rondje zodat hij even kan ronddartelen en genieten van (bijna) geen verkeer.

Bedankt voor alle lieve woorden
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 augustus 2004 @ 21:04:02 #102
13151 crew  Rewimo
pi_21646442
Ach verdorie, het ging allemaal net zo goed, en dan zal zo'n $*&*((*)(klojo het wel even verpesten voor jullie Knuffel maar veel met Casper!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 30 augustus 2004 @ 21:40:29 #103
35189 Troel
scherp en bot
pi_21647414
Spin

Wat een @#$*^@#*$&@#(*$&.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 30 augustus 2004 @ 22:13:18 #104
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_21648344
Goh om je dood te schrikken zeg !
Gun het tijd het komt vast wel weer goed hoor Ik vind dat je het heel goed hebt aangepakt
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_21649506
ik vind dat je heel erg je best doet met casper! ik hoop dat hij morgen weer een beetje gekalmeerd is en dat het dan weer beter met hem gaat!

tijd om veel te knuffelen nu
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_21650104
Wat een schrik zeg, stom rotjoch Gelukkig gaat het weer wat beter met jullie.
pi_21651276
He, wat naar! Ik zou je geholpen hebben hoor!

Eén van mijn oppashondjes is trouwens ook bang voor fietsen en wat ze nou gaan doen is zelf oefenen met langsfietsen. Gewoon rustig plekje, één neemt de hond en de ander komt een paar keer langsfietsen. Misschien is dat een ideetje voor als hij bang blijft.
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 00:05:21 #108
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21651568
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 23:54 schreef biawa het volgende:
Misschien is dat een ideetje voor als hij bang blijft.
Dat is inderdaad een goed idee! Bedankt...

Morgen ga ik eerst de dierenbescherming bellen voor een gehoorzaamheidscursus zodat Casper ook wat zekerder van zichzelf wordt.

We zijn net terug van een flinke wandeling en nu het lekker rustig op straat is ging het hartstikke goed
pi_21652288
mijn max blijft ook bang voor fietsers, maar word minder is nu alleen bang voor fietsttassen en rugzakken
Max beet trouwens in het begin als ik bij hem ging zitten nu niet meer. duurt gewoon ff
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 00:32:26 #110
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21652342
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 00:29 schreef c-joy het volgende:
duurt gewoon ff
Ik heb de tijd

Stom is dat he, brommers, scooters en auto's doen hem helemaal niks. Misschien vindt hij fietsers juist eng omdat hij ze niet aan hoort komen ofzo.
pi_21652521
ja heeft max ook. maar soms vind hij fietsers eng omdat ze op de stoep fietsen.. probeer het maar uit teleggen
  † In Memoriam † dinsdag 31 augustus 2004 @ 10:24:02 #112
43556 miss_dynastie
pi_21655896
Jeetje, wat een (*$&*($*&($&*(
En ook fijn dat iedereen zo behulpzaam reageert, lekker is dat
Hoe is het nu?
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 10:33:49 #113
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21656064
Niet zo best. Gisteravond ging het wel goed maar vanochtend was hij weer hartstikke bang Bah, ik kan wel janken.

Het vervelenst vind ik dat je hem niet kan troosten. Je wilt het zo graag beter voor hem maken maar je moet jezelf vermannen en hem vrolijk en rustig overal waar hij bang voor is langs leiden. Ik vind dat best moeilijk en wil als we thuiskomen het liefst even een potje stevig huilen.

Ik probeer dus zoveel mogelijk in hetzelfde tempo door te blijven lopen zonder hem mee te sleuren maar met een "Casper, kom maar" of een "toe maar" waar hij altijd goed op reageert. Maar als hij iets engs ziet dan wil hij nog wel eens voor mijn voeten gaan lopen waardoor ik moet inhouden waardoor hij waarschijnlijk weer denkt dat er dus echt iets engs aan de hand is want waarom zou het bazinnetje anders haar looppatroon veranderen?

Kortom: die cursus moet er verdomd snel komen!
pi_21656839
Niet op dezelfde manier als de kutsnol: maar waarom gebruik je geen riem? Zeker als je in de stad loopt lijkt me dat alleen al voor jezelf een stuk rustiger lopen.
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 11:20:21 #115
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21656869
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 11:18 schreef sop het volgende:
Niet op dezelfde manier als de kutsnol: maar waarom gebruik je geen riem?
Denk je nou echt dat mijn hond losloopt
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 31 augustus 2004 @ 11:22:39 #116
13151 crew  Rewimo
pi_21656907
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 11:18 schreef sop het volgende:
Niet op dezelfde manier als de kutsnol: maar waarom gebruik je geen riem? Zeker als je in de stad loopt lijkt me dat alleen al voor jezelf een stuk rustiger lopen.
Lezen is moeilijk hè?

pi_21656992
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 11:20 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Nou nou niet meteen zo boos. Maar omdat er in je stukje stond: "Had ik mijn hond maar moeten aanlijnen" dacht ik dat je hem gewoon bij zijn halsband vast had. En ook uit de rest van je stukje blijkt niet dat je hem wel had aangelijnd. Alleen dat hij zich uit zijn halsband had losgerukt.

En zoals ik al zei: ik bedoelde het niet op de manier van de kutsnol, dus niet verwijtend.

Maar als je hem wel had aangelijnd heb ik niets gezegd.
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 11:34:23 #118
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21657151
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 11:27 schreef sop het volgende:

[..]

Nou nou niet meteen zo boos. Maar omdat er in je stukje stond: "Had ik mijn hond maar moeten aanlijnen" dacht ik dat je hem gewoon bij zijn halsband vast had.
Dat stomme mens zei dat ik mijn hond had moeten aanlijnen. Natuurlijk heb ik hem niet loslopen. Beestje is pas net bij me, is hartstikke bang en kent zijn commando's nog niet. Zelfs op rustige losloopveldjes blijft hij aan de riem. Als hij de gehoorzaamheidscursus goed heeft doorlopen en hij luistert goed naar me zien we wel verder. Tot die tijd is het jammer voor Casper maar blijft hij maar lekker aan de lijn.

En als ik dat mens weer tegenkom krijgt ze ook nog even een donderpreek over haar heen. Trut moet zich niet met dingen bemoeien waar ze niet bij was en waar ze niks van weet.
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 11:36:19 #119
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21657198
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 11:27 schreef sop het volgende:
En ook uit de rest van je stukje blijkt niet dat je hem wel had aangelijnd.
Omdat ik ervan uitga dat het vanzelfsprekend is dat je je hond aan de riem hebt in de stad.
pi_21657572
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 11:36 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Omdat ik ervan uitga dat het vanzelfsprekend is dat je je hond aan de riem hebt in de stad.
pi_21657733
Jeetje Spin......
Wat een rotjong zeg!
Ik hoop dat Casper er snel weer een beetje over heen is...
W ~ H ~ T
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 13:40:33 #122
35189 Troel
scherp en bot
pi_21660045
Spin, gefeliciteerd met Taak!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_21686604
Hoe gaat het met de katten en Casper samen?

Hier was het water en vuur, maar omdat we ze met rust hebben gelaten, krijg je dit soort tafreeltjes...

Alhoewel het met mickey nog steeds niet gaat, die is echte bang, helaas.
pi_21686721
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 11:20 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

, ach spaar je de moeite... (slaat op de vrouw die dat in de stad tegen je heeft gezegd.. )

Mijn vorige hond was door het kattenluikje 's nachts gekropen, en gaan wandelen.
Dus ik volgende ochtend vroeg de weg op, kom ik een agent op de fiets tegen, leg het verhaal uit.. Zegt die drol: U kunt een boete krijgen omdat uw hond niet is aangelijnt, mevrouw....

Nou je had mijn gezicht niet willen zien, en heb hem maar even van jetje gegeven, issie belazerd!!

Hij bood zijn excuses aan, en gelijk zijn boekje, voor beschrijving van het beestje...

Wij namen de hond altijd aangelijnt naar buiten, niet eens voor de boete.....het was een strotte-grijpertje...

Is er bij jullie een groot bos, waar je casper mee mag nemen, onaangelijnt?
  woensdag 1 september 2004 @ 17:55:51 #125
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21688249
quote:
Op woensdag 1 september 2004 16:39 schreef Oblivion het volgende:
Hoe gaat het met de katten en Casper samen?
Er begint langzaamaan verbetering in te komen De bosmutsen zijn zoals ik had verwacht vrij relaxed. Zolang de hond niet naar ze toe komt rennen negeren ze hem gewoon en gaan ze lekker hun eigen gangetje. Als hij wel te dichtbij komt krijgt hij een lel van ze

De oudste kat is een week lang alleen binnengekomen om te eten. Verder is hij full-time de hort op geweest Tot gisteren, toen leek hij het opeens op te geven en kwam hij weer voorzichtig in huis kijken. Hij heeft het liefst een hele verdieping tusen hem en Casper maar dat zal ook wel beter gaan

We wonen vlakbij een groot natuurgebied met van die rivierstrandjes waar hij lekker kan zwemmen enzo Mogen van mijn schoonouders het karretje voor achter de fiets hebben en als Casper daar aan gewend is gaan we er op de fiets heen en kan hij daar lekker uitrazen.
Vriend van ons heeft ook al aangeboden om ons met de auto te komen halen en lekker naar het bos met hem te gaan

Wat leuk die foto van hond en kat
  † In Memoriam † donderdag 14 oktober 2004 @ 14:16:18 #126
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22620328
en hoe gaat het nu met casper?

(* lady-wrb is reuze nieuwsgierig en diept het topic even op )
  donderdag 14 oktober 2004 @ 15:24:21 #127
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_22621877
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 14:16 schreef lady-wrb het volgende:
en hoe gaat het nu met casper?

Gaat hartstikke goed. Hij heeft fietstraining gehad (hond uitlaten terwijl manlief met de fiets aan de hand meeloopt of zachtjes met ons meefietst) en met succes! Fietsers zijn niet meer eng Sterker nog: elke fietser moet uitgebreid en met enthousiasme bekeken worden want misschien is het de baas wel

Tegen bezoek blaft hij nog wel heel erg. En dan niet gewoon even een "Hoi, ben je er weer? Kom mij ook eens gedag zeggen" blafje maar vooral bang "GA WEG! GA WEG!" blaffen. Maar ook dat wordt al stukken minder. Bij sommige bezoekers durft hij al lekkers uit de hand te pakken en een vriendin mag hem al uitgebreid aanhalen.

Hij is nog steeds bang van mensen maar hij gaat ze niet meer uit de weg. Hij loopt er gewoon langs, hij heeft hooguit een "kom maar, jongen" van mij nodig maar hij doet het wel. Vreemden op straat durft hij nog steeds niet heen te lopen voor een aai maar dat hoeft van mij ook helemaal niet. Liever niet zelfs, heb zelf altijd de pest gehad aan vreemde honden die zomaar op me af komen denderen. Zolang hij ook niet in paniek wegrent en wel rustig blijft zitten als ik een praatje maak ben ik al helemaal tevreden.

Verder is het een geweldig beest. Verschrikkelijk lief en hartstikke braaf. Hij heeft zich in korte tijd volledig onmisbaar gemaakt
pi_22621966
onze kat ging altijd op onze hond liggen kei lief.. mar nou zijn ze allebei dood
pi_22716401
mijn katten zijn helemaal gek van honden (die in mijn huis wonen dan, de rest is te druk vinden ze) ze geven die honden altijd kopjes enzo
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 10:21:10 #130
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_22718913
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 02:13 schreef Herr_Ratt het volgende:
mijn katten zijn helemaal gek van honden (die in mijn huis wonen dan, de rest is te druk vinden ze)
Mijn katten vinden mijn hond veels te druk Hij probeert vriendjes te worden (vooral met Harrie, dat is zijn grote liefde) maar de katten weten niet goed wat ze met hem aanmoeten... Dat grote, rare drukke beest dat steeds maar kwispelt en dikke slobberzoenen over hun kop geeft zodat ze zich weer helemaal opnieuw moeten gaan wassen
pi_22719133
Wat heerlijk, dat Casper het zo goed doet, en visa versa!

pi_22719589
Spindizzy: Het wordt weer tijd voor een paar foto's in dit topic!
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 11:13:52 #133
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_22719789
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 11:02 schreef sop het volgende:
Spindizzy: Het wordt weer tijd voor een paar foto's in dit topic!
Oke, ik ben om

Even wat crossposten uit het HondenFotoTopic dan

Suffe Casper:

In het park:

Vriendjes worden met mijn driejarige nichtje:

Vriendjes worden met kat Harrie:

Gaan we UIT?!

Casper verstopt zich voor de Grote Boze Enge Kat:

Lekker dutten:
pi_22720301
Hey! Is dat die Harry die ook regelmatig het kattenfototopic volspamt?! Stoer beestje! En Capsper ook natuurlijk!
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 11:51:56 #135
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_22720552
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 11:40 schreef sop het volgende:
Hey! Is dat die Harry die ook regelmatig het kattenfototopic volspamt?!
Yup, dezelfde Harrie
pi_22721199
Lekker dier...

Kijkt zo lief en betrouwbaar uit zijn ogen...
  † In Memoriam † dinsdag 19 oktober 2004 @ 16:07:35 #137
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22728781
Spindizzy, ik ben trots op je (Dit klinkt heel stom volgens mij Maar ik vind echt dat jullie/jij het geweldig doen/doet!)
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 20:07:03 #139
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_22731193
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 18:13 schreef heaven7 het volgende:
(Dit klinkt heel stom volgens mij
Nee hoor, klinkt helemaal niet stom. Vind het juist hartstikke lief dat je het zegt
pi_22743224
Wat heeft Casper toch een ontzettend lief koppie, en die ogen
pi_22750426
Wat ziet 'ie er prachtig uit, hele mooie kop, en vergeleken met toen jullie 'm net hadden...

Geweldig dat Harrie z'n grote liefde is, hij heeft ook nog 'es smaak!
Heerlijk om te volgen zo'n topic.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  maandag 15 november 2004 @ 15:00:42 #142
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23329183
Vandaag is een goeie dag Het lijkt zomaar opeens wel een doodgewone hond. Vrolijk drentelde hij voor me uit. Op zijn gemakje besnuffelde hij elke (ja, echt elke ) boom. Een vreemd hondje werd vol enthousiasme begroet terwijl hij zonder angst op nog geen meter van het bazinnetje van dat hondje stond. Hij gehoorzaamde zonder problemen al mijn commando's. In de dierenwinkel parkeerde hij zichzelf rustig in een hoekje en gedroeg zich keurig (Tot de diererenwinkelmeneer hem een koekje wilde geven. Dat werd hem toch even teveel). Een nieuwe, nog nooit gelopen route naar huis werd zonder angst en met veel onderzoekend gesnuffel gelopen.

Morgen kan het wel weer helemaal mis zijn maar vandaag hebben we al twee probleemloze, angstloze, ontspannen en heerlijke wandelingen achter de rug ik ben zo trots op hem
pi_23332015
Het blijft vast goed gaan!

Even ontzettend off-topic, maar ik zat toch even raar te kijken toen dit topic weer in mijn MyAT naar boven kwam. Dit is namelijk mijn Casper, hetzij een iets kleinere:

Kleine Casper doet de groetjes aan grote Casper!
  maandag 15 november 2004 @ 17:11:15 #144
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23332071
Grote Casper zwaait terug

Kleine Casper is ook een schatje
  † In Memoriam † maandag 15 november 2004 @ 19:43:42 #145
37843 lady-wrb
kortaf
pi_23335745
wat geweldig dat je zo'n relaxte dag had met casper !
dat er nog maar veel mogen volgen
pi_23339535
Wat goed Casper!
pi_23421248
Wat een heerlijk topic

Wij krijgen ook een hond (volgende week) via een herplaatsingsstichting en wij hebben 4 katten. De hond is katten gewend, maar de katten geen hond

Ik ben net zo stik zenuwachtig als jij, ik heb wel altijd honden gehad, maar nooit met katten in huis.

Ben blij dat het goed bij jullie gaat Spindizzy, tis een prachtige hond
  vrijdag 19 november 2004 @ 11:34:59 #148
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23421419
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 11:26 schreef Tinkerbell het volgende:
Wij krijgen ook een hond (volgende week) via een herplaatsingsstichting en wij hebben 4 katten. De hond is katten gewend, maar de katten geen hond
Wat spannend Ik ben heel benieuwd hoe het bij jou gaat met de katten. Mijn bosmutsjes hebben de hond helemaal geaccepteerd, ze vinden hem nog wat overweldigend soms maar verder geen problemen. Alleen de oudste he... Die moppert er af en toe nog vrolijk op los en mept die arme Casper dan ook helemaal in elkaar. Maar in ieder geval gaat hij verder weer gewoon zijn gangetje. Hij heeft in het begin ons echt weken nauwelijks aangekeken of zich laten zien

Heb je een fotootje van je nieuwe hond?
pi_23421933
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 11:34 schreef Spindizzy het volgende:
Wat spannend Ik ben heel benieuwd hoe het bij jou gaat met de katten. Mijn bosmutsjes hebben de hond helemaal geaccepteerd, ze vinden hem nog wat overweldigend soms maar verder geen problemen. Alleen de oudste he... Die moppert er af en toe nog vrolijk op los en mept die arme Casper dan ook helemaal in elkaar. Maar in ieder geval gaat hij verder weer gewoon zijn gangetje. Hij heeft in het begin ons echt weken nauwelijks aangekeken of zich laten zien

Heb je een fotootje van je nieuwe hond?
Nog niet, maar tis een prachtig beest, haar moeder komt uit Portugal (een herderachtig beest) en die is weer gedenkt door een border-collie, dus ze is retemooi (vinden wij dan he )

Ik voorzie met slechts 1 van de katten echte problemen, maar ja, katten kunnen je verrassen

Ik ben blij met de tips die men heeft gegeven aan jou hier, ik ga het gewoon aanzien, ze moeten het zelf oplossen. De katten kunnen weg van de hond, we hebben redelijk veel ruimte en een kattenluik.

Ik zie trouwens hierboven een foto met je nichtje, ik heb ook een nichtje van drie die geregeld over de vloer komt. Het is een keurig opgevoede hond, maar kan een beetje angstig zijn met kinderen. (te veel prikkels, angstig) De kennismaking tussen die twee moet ik ook nog even over denken.

Er komt vanmiddag nog een mevrouw van die stichting praten, die kan ik dat soort dingen ook voorleggen natuurlijk
  vrijdag 19 november 2004 @ 12:06:54 #150
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23422093
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 11:59 schreef Tinkerbell het volgende:

Ik zie trouwens hierboven een foto met je nichtje, ik heb ook een nichtje van drie die geregeld over de vloer komt. Het is een keurig opgevoede hond, maar kan een beetje angstig zijn met kinderen. (te veel prikkels, angstig) De kennismaking tussen die twee moet ik ook nog even over denken.
wat ik heb gedaan is mijn nichtje uitleggen dat hondjes niet zo goed kunnen zien en dus eerst even willen ruiken zodat ze weten wie je bent. En dat als ze dan heel snel op hem af zou lopen dat het hondje dan schrikt en dus moet blaffen omdat hij niet kan zien wie ze is maar omdat hij zo bang is dat het misschien even duurt tot hij aan haar durft te snuffelen. Dat werkt aardig, ze houdt zich redelijk rustig als Casper in de buurt is en Casper gaat op zijn beurt als het hem teveel wordt op de computerkamer op zijn kleedje liggen. Het is nog niet ideaal maar er zit wel vooruitgang in
pi_23422104
Geweldig Spindizzy
pi_23422172
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 12:06 schreef Spindizzy het volgende:
wat ik heb gedaan is mijn nichtje uitleggen dat hondjes niet zo goed kunnen zien en dus eerst even willen ruiken zodat ze weten wie je bent. En dat als ze dan heel snel op hem af zou lopen dat het hondje dan schrikt en dus moet blaffen omdat hij niet kan zien wie ze is maar omdat hij zo bang is dat het misschien even duurt tot hij aan haar durft te snuffelen. Dat werkt aardig, ze houdt zich redelijk rustig als Casper in de buurt is en Casper gaat op zijn beurt als het hem teveel wordt op de computerkamer op zijn kleedje liggen. Het is nog niet ideaal maar er zit wel vooruitgang in
Ooh dat is een goeie uitleg van dat niet zo goed kunnen zien .

Hehe ik kan bijna niet meer wachten tot ze d'r is
  vrijdag 19 november 2004 @ 12:12:24 #153
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23422197
Duurt nog lang dan, he
  vrijdag 19 november 2004 @ 14:06:04 #154
86274 hartje
still waiting...
pi_23424592
Spindizzy, wat leuk om te lezen over je belevenissen met casper!
ik vind ook dat jullie het hardstikke goed doen
ik zag het topic nu pas & het is grappig om te lezen dat je in het begin wat onzeker was; over hoe laat je moet wandelen, wat voor kluifjes & hoe dat met voer zit etc. & dan daarna hoe je het aanpakt in de "paniek" situaties heel goed gedaan hoor met het geruststellen & de "fiets-cursus".

ik heb misschien een tipje voor je: ik begreep uit het verhaal dat casper in de stad zich losgerukt had: dat 'ie uit angst zijn kop uit zijn halsband had getrokken?
misschien kan je ook een tuigje kopen; daar kunnen ze zich écht niet uit losrukken & vind ik zelf een heel fijn idee als je in een drukke (verkeers) omgeving bent. ik heb een jack russell, dus een klein hondje, maar een tuigje zullen ze in caspers maat toch ook wel hebben? enne....het staat best stoer hoor! en lijkt me voor de hond ook wel prettig dat wanneer 'ie angstig is niet heel zijn strotje dicht getrokken wordt. het gaat nu hardstikke goed, maar misschien wel prettig om soms voor de zekerheid een tuigje aan te doen?
veel succes verder, maar het gaat super!
ps. leuk hè, een hond!
  vrijdag 19 november 2004 @ 14:22:11 #155
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23424958
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 14:06 schreef hartje het volgende:

ps. leuk hè, een hond!
Vreselijk leuk!

Zo'n tuigje heb ik al eens aan zitten denken maar ik wist niet of dat echt voor dit soort situaties is... Ik denk dat ik er gewoon één ga kopen en proberen. Zal alleen wel een marteling worden om het bij Casper om te krijgen want het beest is hartstikke wild en door het dolle heen als hij door heeft dat hij uit wandelen gaat Bedankt voor de tip

Wanneer krijg jij jouw nieuwe hondje?
  maandag 22 november 2004 @ 17:20:19 #156
86274 hartje
still waiting...
pi_23495419
kunnen we begin januari ophalen & we gaan volgend weekend voor het eerst kijken.

zo'n tuigje aantrekken is idd even een handigheidje: de kop moet erdoor & 1 poot. je moet ook eerst ff goed kijken hoe dat ding nou om moet, maar als je het eenmaal weet is het zo gepiept: nou ja, net zo snel als je een halsband omdoet bij een wild springende hond. die van mij doet ook altijd zo dol als we gaan wandelen
ik vind het wel prettig hoor zo'n tuigje; weet ik tenminste zeker dat ze goed vast aan mijn riempje blijft zitten.

gaan jullie nog op hondencursus met casper? is leuk om te doen hoor; wij hebben onze pup al opgegeven voor de puppy-cursus, ik heb er al helemaal zin in!
  maandag 22 november 2004 @ 17:33:07 #157
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23495737
quote:
Op maandag 22 november 2004 17:20 schreef hartje het volgende:
gaan jullie nog op hondencursus met casper? is leuk om te doen hoor; wij hebben onze pup al opgegeven voor de puppy-cursus, ik heb er al helemaal zin in!
Dat is wel de bedoeling Hij luistert (af en toe) wel naar zit en ik heb heb hem zelf het commando wacht geleerd en dat hij moet gaan zitten als hij wat lekkers krijgt. Ik ben alleen niet gelijk met cursus begonnen omdat hij nog veel te bang was. Hij wordt heel nerveus van vreemde mensen om zich heen en dan kun je hem toch niks aanleren dus ik hoop dat tegen de tijd dat het mooiere weer er weer aankomt hij een stuk minder bang is zodat we op cursus kunnen.
pi_23510525
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 12:12 schreef Spindizzy het volgende:
Duurt nog lang dan, he
Tis nu officieel, ze komt donderdag (sorry tis caspers' topic, maar moest het ff kwijt )
  dinsdag 23 november 2004 @ 10:40:49 #159
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23510813
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 10:25 schreef Tinkerbell het volgende:

(sorry tis caspers' topic, maar moest het ff kwijt )
Dat geeft toch niet? Hartstikke leuk juist

Donderdag schiet al lekker op!
pi_23510903
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 10:40 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Dat geeft toch niet? Hartstikke leuk juist

Donderdag schiet al lekker op!
Ik ben ineens hartstikke nerveus , terwijl ik toch altijd honden heb gehad. Haar eigen mand komt mee, de rest zal ik morgen gelijk aanschaffen. *helemaal blij*. Ik laat de katten en de hond het zelf samen wel uitzoeken. Zie ik nu even het meest tegen op.
  dinsdag 23 november 2004 @ 10:49:41 #161
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23510961
Ik ben heel benieuwd hoe het gaat met hond en katten. Hou je ons wel op de hoogte? Ik was ook zo nerveus, joh. Heb echt wakker gelegen, bang dat het helemaal mis zou gaan Maar gelukkig viel het allemaal nogal mee
pi_23511035
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 10:49 schreef Spindizzy het volgende:
Ik ben heel benieuwd hoe het gaat met hond en katten. Hou je ons wel op de hoogte? Ik was ook zo nerveus, joh. Heb echt wakker gelegen, bang dat het helemaal mis zou gaan Maar gelukkig viel het allemaal nogal mee
Ik heb net nog eens al je posts doorgelezen. Het verschil op de foto's van Caspers 1e dag en later is zo groot, veel ontspannener ziet ie eruit .

Ik zal natuurlijk vertellen hoe het gaat
  dinsdag 23 november 2004 @ 10:57:42 #163
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23511093
Moet je hem nu eens zien Hij wordt met de dag ontspannener. Hij krijgt nu sinds een paar weken van die Bach Bloesemdruppels (gentiaan) en daar lijkt hij het erg goed op te doen.
pi_23559273
wat een leuk topic
je schrijft zo leuk, Spin! en Casper is echt een liefie

wij denken ook over een hond. Als het goed is ga ik vanaf begin volgend jaar 2 dagen in de week thuis werken. Als we dan een uitlaatservice nemen voor de andere dagen zodat ie dan ook kan wandelen, dan kan het toch best? of denk ik te rooskleurig?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 25 november 2004 @ 08:51:01 #165
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23559287
Volgens mij kan dat makkelijk hoor, Miss Sly Willen jullie een pupje of een oudere hond?
pi_23559316
Ik zou graag een puppie willen eigenlijk, en dan met name een sharpei ik ben daar helemaal verliefd op geworden.
Een hond uit het asiel lijkt me eigenlijk ook wel goed, juist omdat die arme honden er niet om gevraagd hebben daar gedumpt te worden en wel wat liefde en aandacht kunnen gebruiken.
Ik wil alleen wel een hond die goed luistert (uiteraard na een cursus) en met een volwassen hond uit het asiel is dat maar net de vraag of dat nog geleerd kan worden, toch?
  donderdag 25 november 2004 @ 09:06:19 #167
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23559414
Een kreukelzonehondje

Zoveel weet ik ook niet van honden hoor, Casper is mijn eerste. Erodome weet er heel veel vanaf en praat er graag over dus je kunt haar zeker een paar vragen stellen. Maar volgens mij kun je met heel veel geduld en tijd een volwassen hond nog best een hoop leren. Denk wel dat je realistisch moet zijn en accepteren dat het misschien nooit helemaal naar je zin zal worden.

Heb ik ook met Casper: hij zal nog een heel stuk beter worden maar het zal nooit een erg enthousiaste hond worden tegenover vreemden en misschien zal hij wel nooit (of alleen op hele rustige stukken) los mogen lopen. Maar dat geeft ook niet. Het is een fantastisch beest en als dat betekent dat ik de komende 15 jaar heel erg alert moet zijn met uitlaten dan heb ik dat er graag voor over. Al gaat het al verdomd goed met hem, als hij zo blijft zoals hij nu is zou ik eigenlijk al heel tevreden zijn. Maar ik denk wel dat er nog flink wat verbetering aan zit te komen het komende jaar

Je doet toch wel flink spammen tegen de tijd dat het hondje er is he?

Tinkerbell: jij heel veel plezier en succes vandaag met jouw nieuwe hond! Fotootje!
pi_23559470
quote:
Op donderdag 25 november 2004 09:06 schreef Spindizzy het volgende:
Tinkerbell: jij heel veel plezier en succes vandaag met jouw nieuwe hond! Fotootje!
Bedankt. Ze komt pas later op de ochtend, maar zit al helemaal ongeduldig te wachten

Miss-Sly, honden uit het asiel zijn niet altijd probleemhonden hoor. Soms zijn de baasjes gewoon overleden of ziek en hebben ze nergens anders om naar toe te gaan. Ze kunnen dan best cursussen hebben gedaan en/of goed opgevoede honden zijn . Ik krijg straks over een paar uurtjes een hond die is afgestaan wegens weinig tijd vooral, en al 5 is en maar wel achten en negens haalde voor gedrag en gehoorzaamheid. Ik krijg dus een goed opgevoede hond in huis, zij het wel een hond die wat angstig is.
pi_23559505
Ow sorry, Spindizzy, kom hier ook nog ff voor Miss_Sly..

Miss_Sly, weet niet of Harderwijk ver weg is... maar daar zitten momenteel alleen nog pups in het asiel..
pi_23559527
zullen we anders even verhuizen naar SC van F&F?
dit is en blijft toch wel Caspars topic!
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:25:56 #171
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_29993291
Een jaar later

Vandaag een jaar geleden is Casper bij ons komen wonen. Een jaar waarin hij een enorme verandering heeft ondergaan en waarin ons leven (en huis ) op zijn kop stond

Een jaar geleden was het een bange, onzekere en verlegen hond. Bang voor mensen, kinderen, fietsers, enz. enz. Uitlaten was af en toe een enorm frustrerende toestand. De dingen waar hij bang voor is zijn natuurlijk niet te ontwijken, niet als je midden in de stad woont. Er waren dagen dat we met 10 minuten alweer thuis waren omdat er niks met Casper te beginnen was buiten.

Begin dit jaar ging het erg slecht met Casper. Het blaffen tegen bezoek begon gewoon echt eng te worden. Op straat ging het op rustige plekken goed maar op drukke plekken raakte hij snel in paniek en probeerde hij regelmatig zich uit zijn halsband te rukken. We hadden al een gedragstherapeut uitgezocht toen alles veranderde. Wegens omstandigheden zaten we opeens met een pupje in huis! Casper bloeide helemaal op. Als zwerfpup heeft hij natuurlijk nooit leren spelen met de bal of met een stok maar wel met andere honden. En spelen deed hij opeens met onze pup Smekkie. Buiten had hij het te druk met zorgen dat Smek niet in de problemen kwam om veel bang te zijn.

Smekkie moest natuurlijk gesocialiseerd worden en daarbij hebben we Casper ook steeds meegenomen. Daardoor zag hij dat Smekkie op alles zonder angst reageerde en daar werd hij een stuk rustiger van. Hij blijft altijd alert op gevaar en wil eerst op zijn gemak de kat uit de boom kijken maar die vreselijke angst en paniek is er gelukkig voor het grootste gedeelte uit.

Langzaamaan ging het op straat beter. Liep hij eerst met een grote boog om tegemoet komende mensen heen, nu is een stap opzij al genoeg voor hem om zonder angst over straat te kunnen. Zolang fietsers op straat blijven en niet op de stoep negeert hij ze over het algemeen. Mensen die op de stoep fietsen kunnen een flinke scheldpartij van me verwachten. Kinderen maken hem nog steeds nerveus behalve mijn 4-jarige nichtje. Daar is hij stapelgek mee. Maar dat kan misschien ook komen omdat ik die altijd de koektrommel in haar handen duw en ze hem naar hartelust koekjes mag voeren

Bezoek wordt nog steeds met veel geblaf aangekondigd maar zo gauw ze eenmaal binnenzijn houdt hij zijn mond weer en gaat hij lekker in zijn mand liggen dutten. Hij kan ondertussen ook op rustige stukken loslopen! Helaas kan hij nog niet zo veel los als ik zou willen omdat hij vaak in "zwerfstand" gaat en dan blind en doof is voor de rest van de wereld. Dan kan ik op mijn kop gaan staan of hem het lekkerste voertje dat er bestaat voorhouden maar daar trekt hij zich niks van aan. Geeft niet, blijven we gewoon aan werken.

Mijn man en ik zijn de enige waardoor hij zich echt laat aanhalen en zelfs dat gaat sinds kort pas echt van harte. In het begin mochten we hem aaien maar als het hem te lang duurde werd hij nerveus. Nu hoef je maar naar hem te kijken of hij gooit zichzelf al op zijn rug zodat hij zich ongegeneerd op zijn buikkie kan laten kriebelen Tegenwoordig mag een klein aantal andere mensen hem ook aanhalen zolang dat bij een snelle aai blijft.

Toen we hem kregen dachten we wel dat hij wat vooruit zou gaan maar dit resultaat hadden we zelfs niet durven hopen. Als ik me bedenk hoe hij een jaar geleden was en het verschil met nu. Nu is het voor het grootste gedeelte van de tijd een doodgewone hond als alle anderen. Hij loopt zonder angst over straat, niet meer met het koppie omlaag maar lekker rond aan het loeren of er nog een leuke hond te begroeten valt of of er een boom gemarkeerd moet Zijn dagen zijn gevuld met stoeien met Smekkie, buiten lekker rennen en tikkertje spelen met Smekkie, beetje kluiven, beetje bedelen om knuffels en buikkriebels, ontdekkingstochten in het park en lekker spelen en rennen met andere hondenvriendjes

Ik ben heel trots

Wat fotootjes voor degenen die geen zin hebben die hele lap tekst te lezen:

Casper een jaar geleden:

Casper nu

vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:32:33 #172
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_29995786
Spindizzy, wat een leuke post, nu weet ik ook hoet 't met Casper en Smekkie zit enzo

Wat heerlijk dat het zo goed gaat en dat Casper in een jaar tijd van een bange hond in een blije hond is veranderd. Is ook goed te zien aan z'n blik op die foto van een jaar geleden, heel timide en bang, en hoe hij nu de wereld in kijkt. Je mag idd met recht trots zijn!

En ik vind ze erg schattig samen, hoe ze daar met z'n 2-en aan die riem staan te trekken
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_29995968
Ah, dus ik ben al een jaar verliefd op die lieverd.

Wat een vooruitgang, Spin. Als je z'n eerste foto's bekijkt; zo angstig...
En dan samen met z'n maatje Smek, helemaal opgebloeid en gelukkig. Genieten.

Dat hebben jullie héel goed gedaan, respect daarvoor.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:42:00 #174
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_29996095
Hij heeft het zelf gedaan hoor. Ik heb alleen maar gezorgd voor wat rust aan zijn kop en me af en toe heel erg schrap gezet zodat hij er niet met riem en al vandoor kon gaan
pi_29997770
Echt gewelidg hoe jullie met hem omgaan

Goed werk Van jullie zouden er meer moeten zijn.

Wij zelf hebben ook een hond (boxer bijna 7 jaar) deze is van zijn 3 tot 4e levensjaar mishandeld, omdat deze shows liep, maar huidkanker kreeg
Toen hebben wij hem weg gehaald. En ook dat gaat nu perfect
pi_30000570
Wat gaat de tijd toch verschrikkelijk snel, Casper is alweer een jaar bij jullie.
Ik heb je bericht met tranen in mijn ogen gelezen. Wat is het goed geweest dat hij bij jullie is gekomen en dat door de speling van het lot Smekkerdje er bij kwam.

Ymme ook
pi_30001033
Honden verdienen het gewoon niet om slecht behandeld te worden.
Als jij goed bent voor een hond, is deze dat ook voor jou

Ik kan er echt niet tegen, als honden mishandeld worden. Ik kan die baasjes dan wel vermoorden echt
pi_30001370
Spin,

Casper alweer een jaar bij jou in huis.
Prachtig verhaal.
Hij doet het prima jou kerel

pi_30001643
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 16:37 schreef ymme het volgende:

Ik kan er echt niet tegen, als honden mishandeld worden. Ik kan die baasjes dan wel vermoorden echt
Ja, je hebt helemaal gelijk. Ieder dier zou goed behandeld moeten worden, maar helaas
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 17:06:38 #180
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_30002178
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 16:37 schreef ymme het volgende:

ik word er ook enigzins agressief van ja Ik kan het ook niet zien, laatst zag ik in een programma een mishandelde zwaan die moest worden afgemaakt, zo vreselijk triest. Dieren zijn zo hulpeloos.

Zat gister nog even op de site van een dierenasiel te kijken, al die beesten die zijn weggedaan. Kan ik ook bijna wel janken.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_30005657
Ik heb nooit het achtergrond verhaal van Casper helemaal meegekregen, dus nu heel het topic gelezen!! Wat onzettend goed van Casper en jullie dat ie het nu zo goed doet!! En Smek natuurlijk!
Je hebt echt een geweldig stel honden spin
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:12:27 #182
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_30005792
Casper held !
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_31094019
Volgens mij heb ik jullie vanmiddag "live" gezien! Ik ging boodschappen doen bij de AH en moest stoppen voor het rode licht om de ambulance voor te laten gaan. Jullie liepen voor mijn auto langs naar het gras naast de spoorbaan. Het was rond 13.00. Ik meende Casper meteen te herkennen, en met die kleine erbij. Zijn jullie het geweest?
dus...
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 19:45:27 #184
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_31094109
Ja! We sneakten tussen de auto's door...
pi_31094760
Erg leuk dit, ik wist niet dat we in dezelfde stad woonden, maar ik zag Casper en dacht: "hé, die ken ik!" Ik post wel niet veel, maar lees wel de topics!
dus...
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 20:04:41 #186
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_31094796
Wat grappig! Je bent al de tweede van Fok die Casper herkent
pi_31094875
Casper is
dus...
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 20:11:19 #188
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_31094992
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 20:07 schreef MissE het volgende:
Casper is
Casper is geweldig

Kan ik net zo goed wat fotootjes van vanmiddag posten he

Zo ligt hij het liefst op de bank:

pi_31095166
Agossie! Dat bedoel ik, Casper is

(ik wil zelf graag een hond, maar ja, 40 uur werken en dan vind ik het niet kunnen, maar ben wel heel blij met mijn katten!)
dus...
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 20:20:07 #190
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_31095241
Er bestaat speciale hondenopvang. Een soort creche voor honden zeg maar Maar katten zijn ook geweldig ja Heb er zelf drie...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')