Wat een ongelooflijke oetlul! En dat meteen contacten kan ie ook in z'n reet stoppen. Ik ben behoorlijk pissig nu.quote:Beste Dennis,
Tot mijn spijt moet ik je berichten dat ik de auto heb verkocht. Deze meneer wilde hetzelfde bedrag betalen en vond dat hij de eerste was, wat natuurlijk ook zo was. Hij betaalde meteen, en aangezien ik die zekerheid heel belangrijk vond heb ik de knoop doorgehakt. Het is in de handel namelijk heel gebruikelijk dat er handgeld bij verkoop wordt gegeven. Sory, maar als ik er nog eens 1 vind contact ik je meteen. Succes.
Hans xxxxxxxxxxx (waarom maak ik het eigenlijk anoniem; TS)
Klinkt als een mondelinge en dus bindende overeenkomstquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:12 schreef UIO_AMS het volgende:
de auto beviel me zo goed dat ik bij wijze van uitzondering de verkoper gisteravond ruim voor de afgesproken deadline belde en hem mijn bod deed. En hij ging akkoord.
Dank je Dago. Dit topic openen lucht aardig op. Overigens zou ik hem ook gewoon cash betaald hebben.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:16 schreef Dagonet het volgende:
Ik vind dat je je nog netjes uitdrukt. Je hebt alles al helemaal rond en dan gaat zo'n eikel je toch nog bot passeren omdat hij liever "contant" (lees, makkelijker om de belasting mee te omzeilen) geld heeft.
Teruggaan op je woord is zooooooo
Ja, maar nooit hard te maken natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:18 schreef Mark het volgende:
Klinkt als een mondelinge en dus bindende overeenkomst
Je hebt het toch per mail bevestigd?quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:19 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ja, maar nooit hard te maken natuurlijk.
Ik wel, maar de auto is al bij de andere koper.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:19 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Je hebt het toch per mail bevestigd?
En bovendien zijn mailtje om de zaak terug te draaien, dat aangeeft dat jullie al een overeenkomst haddenquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:19 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Je hebt het toch per mail bevestigd?
Ja, maar dat is het probleem van de verkoper dan. Als jij met deze e-mail naar een advocaat gaat, heb je best kans dat de andere koper de auto weer netjes mag terugbrengen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:22 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik wel, maar de auto is al bij de andere koper.
Een Renault Dauphine uit 1960.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:18 schreef Vince22 het volgende:
TS:Sorry man.. kut voor je...Om wat voor auto ging het?
Dat lijkt mij sterk. Die koper heeft toch niets met de TS te maken?quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:23 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Ja, maar dat is het probleem van de verkoper dan. Als jij met deze e-mail naar een advocaat gaat, heb je best kans dat de andere koper de auto weer netjes mag terugbrengen.
Maar dan kun je het dus hard maken!quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:22 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik wel, maar de auto is al bij de andere koper.
Ten eerste weet ik niet of email rechtsgeldig is en ten tweede bevestigt hij niet de gemaakte afspraak in de mail. Hij reageerde op een eerder mailtje van me, dus hij kan zeggen dat het slechts een bod van mijn kant was en niets geaccepteerd heeft.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:23 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Ja, maar dat is het probleem van de verkoper dan. Als jij met deze e-mail naar een advocaat gaat, heb je best kans dat de andere koper de auto weer netjes mag terugbrengen.
en dan? schadevergoeding eisen? die kerel heeft ook met iemand anders een overeenkomst afgesloten dus je kunt moeilijk alsonog die auto eisen lijkt mequote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:18 schreef Mark het volgende:
Klinkt als een mondelinge en dus bindende overeenkomst
Klopt. Maar de verkoper heeft de wagen ten onrechte aan een ander verkocht. Dus die ander is de sjaak. Jammer voor hem, maar dat gaat ie dan maar op de verkoper verhalen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:24 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat lijkt mij sterk. Die koper heeft toch niets met de TS te maken?
mjah, of je leest de OP even beterquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:25 schreef MikeyMo het volgende:
mjah, had je sneller moeten kopen he...
mjah, van wie kreeg die knakker nou eerst het geld, van jou of die ander. Van die ander... nou lijkt me duidelijkquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:27 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
mjah, of je leest de OP even beter
Maakt niet uit. Hij zegt in zijn mail dat hij de auto aan een ander verkocht heeft. Hij zegt niets over jouw bod, maar beweert dat de ander eerder was. Dat moet hij dan maar bewijzen. Jij hebt een mondelinge overeenkomst, bevestigd met een e-mail.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:26 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ten eerste weet ik niet of email rechtsgeldig is en ten tweede bevestigt hij niet de gemaakte afspraak in de mail. Hij reageerde op een eerder mailtje van me, dus hij kan zeggen dat het slechts een bod van mijn kant was en niets geaccepteerd heeft.
Gelukkig ben ik geen jurist, maar als je redenatie klopt dan zou ik als koper "nr. 2" mijn poot mooi stijf houden; lijkt mij erg onredelijk.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:26 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Klopt. Maar de verkoper heeft de wagen ten onrechte aan een ander verkocht. Dus die ander is de sjaak. Jammer voor hem, maar dat gaat ie dan maar op de verkoper verhalen.
Juist ja... Maar het blijft natuurlijk een welles nietes spelletjequote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:18 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Een mondelinge overeenkomst is ook een overeenkomst. Meneer pleegt dus contractbreuk en je kunt hem civielrechtelijk aanpakken.
Bovendien staat in dat mailtje van hem dat die meneer hetzelfde bedrag ervoor wilde betalen. Dus kan hij zich nooit beroepen op het afwijzen van jouw bod.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:26 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ten eerste weet ik niet of email rechtsgeldig is en ten tweede bevestigt hij niet de gemaakte afspraak in de mail. Hij reageerde op een eerder mailtje van me, dus hij kan zeggen dat het slechts een bod van mijn kant was en niets geaccepteerd heeft.
welke?quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:40 schreef MikeyMo het volgende:
maar wat voor auto is het nou?
die jij bent misgelopen natuurlijk....quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:41 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
welke?
Of je leest het topic even, natuurlijk...quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:47 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
die jij bent misgelopen natuurlijk....
quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:47 schreef MikeyMo het volgende:
die jij bent misgelopen natuurlijk....
quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:23 schreef UIO_AMS het volgende:
Een Renault Dauphine uit 1960.
zou ook wel wat zijn jaquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:50 schreef dolle_hond het volgende:
kut voor je uio
misschien nou wel een auto MET radio
Waarom denk je dat ik mijn bod en de afspraak per email naar hem toestuurde?quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:58 schreef Bigs het volgende:
Sjah, das pecht hebben he.. had je toch maar sneller moeten beslissenVoor het zelfde geld stuurt hij die andere koper weg en kom jij later op je beslissing terug, dan heeft hij helemaal niks meer. Ik snap het wel dus.
Tuurlijk kan hij dat wel, hij is niet verplicht aan de hoogste, of eerste bieder te verkopen. Er was geen sprake van een 'harde' overeenkomst (mondeling is gewoon altijd waardeloos, voor beide partijen). Zakelijk/juridisch gezien kan je hem weinig maken. Of het een fatsoenlijke manier van doen is, is weer iets anders natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:29 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Bovendien staat in dat mailtje van hem dat die meneer hetzelfde bedrag ervoor wilde betalen. Dus kan hij zich nooit beroepen op het afwijzen van jouw bod.
Die is er wel. Koper had de gemaakte mondelinge afspraak per e-mail bevestigd.quote:Op zondag 22 augustus 2004 17:02 schreef TinToR het volgende:
[..]
Tuurlijk kan hij dat wel, hij is niet verplicht aan de hoogste, of eerste bieder te verkopen. Er was geen sprake van een 'harde' overeenkomst (mondeling is gewoon altijd waardeloos, voor beide partijen). Zakelijk/juridisch gezien kan je hem weinig maken. Of het een fatsoenlijke manier van doen is, is weer iets anders natuurlijk.
Vergelijk het maar met als je een gestolen fiets koopt. Je kan dit zelf nooit weten, maar als de politie erachter komt ben jij je fiets kwijt.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik geen jurist, maar als je redenatie klopt dan zou ik als koper "nr. 2" mijn poot mooi stijf houden; lijkt mij erg onredelijk.
Is altijd moeilijk dit soort handel.
'Unieke" handelswaar en particulieren.![]()
Je kan het best contant aanbetalen als je weet dat je iets wilt hebben, en dan een kwitantie vragen, of alvast (een deel van de) otoopapieren. Of direct betalen en goede waarborg regelen, of ding direct meenemen.
Het is weliswaar niet zo netjes van de verkoper, maar als jij je op het laatste moment had teruggetrokken, had hij net zoveel verhaalsmogelijkheden als jij nu.
Hij heeft het wat onhandig gespeeld; maar ik zou ook verkopen aan de eerste die het geld op tafel legt.
Ik ben netjes gebleven:quote:Op zondag 22 augustus 2004 18:05 schreef TC03 het volgende:
Wat heb je terug gestuurd?
quote:Bijzonder jammer dit.
Ik zoek wel verder.
Dennis
Bedankt voor de link. Ik had deze al gezien. Ze vragen alleen 750 euro meer dan die waar ik een deal over had en was in een iets minder goede staat.quote:Op zondag 22 augustus 2004 17:21 schreef Pietverdriet het volgende:
The Gallery in brummen heeft een Dauphine Gordini 1958 staan, voor 2950
[afbeelding]
[afbeelding]
Moet wel worden opgeknapt natuurlijk
http://www.thegallerybrummen.nl/nl_index.html
Dat zou ik idd kunnen doen, maar daar heb ik dus geen zin in. Het is sowieso nog maar de vraag of ik het win.quote:Op zondag 22 augustus 2004 19:28 schreef Mikkie het volgende:
Het is inderdaad niet netjes van de verkoper. Je hebt een afspraak gemaakt die bindend is, dan is het gewoon een naaiactie als ie 'm alsnog aan een ander verkoopt.
Misschien, als je er zin in hebt, kun je er nog een civielrechtelijke zaak van maken... dat kost echter veel tijd en energie... de vraag is of je dat er voor over hebt...
Er komt vast wel een andere auto Sil. Gaan we daar een ritje in maken.quote:Op zondag 22 augustus 2004 19:13 schreef Silmarwen het volgende:
Jezus wat genaaid. En we wilde nog wel je mooie auto komen bewonderen.
Bleh
De klootzak.
Die andere koper kan ik niets kwalijk nemen.quote:Op zondag 22 augustus 2004 19:43 schreef BaraCuda het volgende:
Hopen dat die vent veel problemen met die auto krijgt!![]()
Dat hij op de weg naar huis uit elkaar valt of zoiets!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |