abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1498646
Gevonden op U2Tours.com

August 22: According to a regional Dutch newspaper, De Limburger, U2 plan to tour in Europe next summer. It mentions the following cities/venues: Amsterdam, Holland - Arena (a covered stadium); Werchter, Belgium - Festival Grounds; Gelsenkirchen, Germany - Arena (a covered stadium); Paris, France - Stade de France; London, England - Hyde Park. (Thanks Reno!)

De Arena dus, naja in iedergeval niet de bezompen betonnen bak als het Gelredome.
Kijken of we weer 3 meter van het podium vandaan kunnen komen

maandag 27 augustus 2001 @ 12:36:32 #2
7810 FooFighters
 Dave rocks on !!
pi_1499195
Hopen dat het waar is dan ga ik weer!!!!

U2 roeleert......

You heard of those dirty jalopies,
you heard of the noise they make,
let me reintroduce my new Rocket 88,
pi_1499314
* nilsje zal ook weer van de partij zijn
pi_1499375
Als het echt waar is lig ik weer de hele nacht voor het postkantoor
[url=http://www.woestforum.nl/forum/index.php?s=3f5c47b3981ca3157c0a55141cf1a9a5&act=SF&f=9][b]Woeste Games![/b][/url]
pi_1500376
Ow, dan wil ik er ook wel heen! Maar eerlijk gezegd geloof ik er niks van.
It is much easier to be critical than to be correct.
  maandag 27 augustus 2001 @ 16:10:43 #6
10559 Edge
E l e v a t i o n
pi_1500813
quote:
Op maandag 27 augustus 2001 10:44 schreef Postduif het volgende:
<knip>

Kijken of we weer 3 meter van het podium vandaan kunnen komen

Ohjawel dat halen we. Het lukte op woensdag ook, vrijdag helaas niet, want toen had ik tribunekaarten.

Ik hoop dat ze terugkomen, het waren echt de twee vetste en intiemste U2 concerten die ik heb meegemaakt!

pi_1500945
Laat maar komen!!! Maar dan svp niet naar dat k** ArenA Stadion. Maar dan wel weer de Kuip graag! Daar is de sfeer, akoestiek en alles 100 keer beter dan in die betonnen ufo!
pi_1501317
Als een kaartje 40 piek kost zou ik het nog overwegen....never happen.
Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
pi_1501323
quote:
Op maandag 27 augustus 2001 16:26 schreef calvobbes het volgende:
Laat maar komen!!! Maar dan svp niet naar dat k** ArenA Stadion. Maar dan wel weer de Kuip graag! Daar is de sfeer, akoestiek en alles 100 keer beter dan in die betonnen ufo!
Ik heb ook liever de Kuip (dichterbij en beter), maar liever Arena dan helemaal niks
quote:
Op maandag 27 augustus 2001 17:43 schreef Public Enemy het volgende:
Als een kaartje 40 piek kost zou ik het nog overwegen....never happen.
Al kost een kaartje 500 piek, ik MOET U2 gewoon zien

[Dit bericht is gewijzigd door Ketel_1 op 27-08-2001 17:44]

[url=http://www.woestforum.nl/forum/index.php?s=3f5c47b3981ca3157c0a55141cf1a9a5&act=SF&f=9][b]Woeste Games![/b][/url]
pi_1501414
quote:
Op maandag 27 augustus 2001 16:26 schreef calvobbes het volgende:
Laat maar komen!!! Maar dan svp niet naar dat k** ArenA Stadion.
Lijkt me anders wel wat, op het fietsje naar U2!
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_1501567
quote:
Op maandag 27 augustus 2001 13:02 schreef Ketel_1 het volgende:
Als het echt waar is lig ik weer de hele nacht voor het postkantoor
Hehe, ik wacht gewoon op de kaartjes van de fanclub....niks voor het postkantoor liggen
pi_1501904
quote:
Op maandag 27 augustus 2001 17:44 schreef Ketel_1 het volgende:

Al kost een kaartje 500 piek, ik MOET U2 gewoon zien

Ik heb naast alle U2 cdz ook nog zoiets als principes...ik ga niet zoveel geld neerleggen voor een concert.

P.S. Werchter word ook genoemd, maar wat bedoelen ze. Spelen ze op dat terrein ? of tijdens het festival ?

[Dit bericht is gewijzigd door Public Enemy op 27-08-2001 19:31]

Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
pi_1502533
quote:
Op maandag 27 augustus 2001 18:19 schreef Postduif het volgende:

[..]

Hehe, ik wacht gewoon op de kaartjes van de fanclub....niks voor het postkantoor liggen

Hoe krijg ik dat voor mekaar? Hoe word ik lid van die fanclub? Is er een website ofzo?!

plz info

pi_1732019
Ze hebben, bij monde van manager Paul McGuinnes, gezegd dat het derde deel van tour die in oktober in Amerika begint, het einde van de Elevation tour is.

Maaaaaaaaaarrr; dan verzinnen ze toch gewoon een andere naam!?! Deden ze ook na de ZOO-TV tour, toen werd het ZOOropa. Dus nog wel een kleine kans dat ze in de zomer nog een keer komen

* Calvobbes begint alvast te duimen

woensdag 26 september 2001 @ 00:31:19 #15
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_1740493
Mot dat nou echt in de Arena? Jeez dan ga ik nieteens proberen te gaan Ahoy of de kuip dat lijkt me stukken beter!
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_2486146
Goed nieuws van Bono zelf, in een interview met The Sun maakte die duidelijk dat ze eigenlijk nog wel in Europa op willen treden komende zomer:
quote:
We felt we neglected Europe a bit. We played one concert in Spain and one in France and we feel we might not have been fair to Europe, so we might go back next year and we want to go back to Sarajevo.

It would just be a bit of fun for a few weeks, not a long tour.

We have to keep recording. There could be another album soon were in the studio this week.

We just thought it would be very interesting to come straight off the tour and go straight in. Well see.

Er wordt dus iig aan een nieuw album gewerkt
pi_2696129
Dat ze opnieuw naar Europa komen lijkt zekerder te worden
Volgens U2 on tour zijn er zelfs al een aantal data bevestigd door lokale kranten /weekbladen in verschillende europese landen!!
Zo melde het Oostenrijkse weekblad afgelopen week dat U2 op zal treden in het Ernst Happel Stadion op 12 augustus. In een zweedse krant werd al eerder een optreden op 23 juli in het Ullevi stadion genoemd. Dagblad de Limburger wist ook al te melden dat U2 naar Nederland zou komen en waarschijnlijk in het Amsterdamse ArenA stadion zal optreden. Maar daar is (dus) nog niks over bevestigd.

Daarnaast lijkt U2 ook op te gaan treden tijdens het jaarlijkse Pavarotti en Friends concert in italie op 2 juni. Een duitse concertorganisator bied al reizen aan naar het concert en weet al te melden dat U2 één van de optredende acts zal zijn.

Voorlopig is dus nog niks officieel bevestigd, op een optreden tijdens de "half-time show" van de Superbowl na. Op zondag 3 februari zullen de Ieren tijdens de rust van Super Bowl XXXVI een mini-concert geven. De wedstrijd is het hoogtepunt van het amerikaanse Football seizoen en wordt door miljoenen mensen wereldwijd bekeken. De half time show is de laatste jaren uitgegroeid tot een muzikaal Amerikaans spektakel waar sterren als Tina Turner, Britney Spears en Aerosmith optraden in een strak geregisseerde show. De uitzending zal ook in Nederland te zien zijn.

Voor de europese fans blijft het dus nog even afwachtten wanneer er meer bekend wordt. Zelfs een datum wanneer er eventueel een aankondiging wordt gemaakt is niet bekend

pi_2706023
Over het optreden tijdens de Superbowl, van www.u2news.de
quote:
Der "Entertainment" News-Service Wenn.org berichtet auf seiner Webseite, dass U2 für ihren Auftritt beim diesjährigen amerikanischen Superbowl-Endspiel in New Orleans am 3. Februar 2002 (wir berichteten) eine spektakuläre Performance planen. Die Band beabsichtige, auf Harley Davidson - Motorrädern ins Stadion einzufahren um dann ein Medley aus "Elevation" und "Where The Streets Have No Name" zu präsentieren. Unterstützt werden soll die Band hierbei von etwa 1.000 Tänzern / Tänzerinnen auf dem Spielfeld. Bono wird zum Superbowl-Auftritt mit folgendem Statement zitiert: "It's going to be different even by our standards. This game is important to American people in light of the current situation, so we have to give it our best shot."
Dus kort gezegd: Volgens www.wenn.org zouden de heren het stadion binnenrijden op een harley - de nummers Elevation en Where the streets have no name spelen - bijgestaan worden door ± 1.000 dansers. Bono zelf zegt dat ze zeker hun best gaan doen aangezien de superbowl, in deze tijden, een belangrijke wedstrijd is voor de Amerikanen.
pi_2769741
Niet echt nieuws, maar wel leuk om te lezen:
quote:
U2-fans die afgelopen augustus in het Antwerpse Sportpaleis geen plaatsje vonden, mogen zich aan goed nieuws verwachten: de Ierse supergroep plant een zomertournee. Met de Werchterse podiumbouwer Stageco zijn al gesprekken gevoerd.

U2-manager Paul McGuinness geeft het toe op de U2-site U2.com: de groep overweegt een zomertournee in het zog van de recente zaalconcerten, zoals dat ook bij Achtung baby gebeurde. Daarmee bevestigt McGuinness geruchten die al langer circuleren. Want de Ieren zouden al een hele tijd een optie hebben genomen op een datum in het Parijse Stade de France. Het Zweedse Göteborg staat 23 juli al aangestipt als U2-time en ook het Noord-Ierse Londonderry zou in de zomer bezoek krijgen. Op de concrete invulling van de volledige tour is het nog even wachten.

In Werchter, hoofdkwartier van podiumbouwer Stageco, is men alvast klaar voor een nieuw avontuur met U2. "Er is al gebabbeld, en er is een soort optie genomen", zegt zaakvoerder Hedwig Demeyer. "Maar een officiële opdracht hebben we nog niet. Dat krijgen we in dit wereldje ook bijna nooit. Over het algemeen wordt de podiumbouwer het laatst geïnformeerd. Maar we hebben ondervonden dat de meeste geruchten en opties worden waar gemaakt."

Demeyer kan alleen maar speculeren over de vorm die zomerse U2-concerten kunnen aannemen. "We hebben nog geen contact gehad met een designer, maar er is al wel een en ander klaar. Vorig jaar heeft U2 in Dublin en Turijn al een paar openluchtconcerten gespeeld, en daarop kunnen we verder werken."

Een opdracht zou welkom zijn voor Stageco, dat nu de handen vol heeft met de Olympische Spelen in Salt Lake City maar weinig rockopdrachten binnenkrijgt. "De Amerikanen blijven overreageren door de internationale situatie, en durven zich niet te engageren. Het is dapper van Bono om hiermee toch door te zetten."

bron: Gazet van Antwerpen
  vrijdag 11 januari 2002 @ 17:32:51 #20
17517 MichielV
Veenstra Veenstra!
pi_2785673
Ik hoop het! In Arnhem zat ik ergens bovenaan op de tribune, maar dit keer ga ik voor veld!
Noordpool.FM al gelezen?
MetMichiel - maandag tot en met donderdag om 19 uur op 3FM! http://www.metmichiel.nl Check ook m'n log: http://www.michielveenstra.nl
pi_2785705
jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh toch??
beter 1 vogel in de hand, dan geen hand...
pi_2878420
Let op!
Deze week wordt het bekendgemaakt!

Je hoeft trouwens niet bij het postkantoor te gaan liggen, FRS gaat ook kaarten verkopen.

"Don't drink water, fish fuck in it"
  zondag 20 januari 2002 @ 20:46:37 #23
13452 Ketel_1
sedert 1691
pi_2878439
quote:
Op zondag 20 januari 2002 20:45 schreef fanmale het volgende:
Let op!

Je hoeft trouwens niet bij het postkantoor te gaan liggen, FRS gaat ook kaarten verkopen.

hoe weet jij dat het deze week bekend wordt gemaakt? Ik hoop dat het waar is, want ik wil wel weer eens naar U2 (3 augustus 2001 is toch best lang geleden )
pi_2883224
Super dat weer komen (ik dacht overigens dat ze twee albums gingen maken, maar da kan ook later ). Ik zal zeker weer van de partij zijn.
'Who needs Information, just give me confirmation'. RadioParadise | http://www.radioparadise.com/
pi_2886053
Leuk, maar heb er hooguit 100 piek voor over. Dat is dus ongeveer 45 euro.
pi_2913381
Volgens http://www.u2news.de zijn de plannen bijna rond en wordt binnekort bekend gemaakt wanneer U2 weer gaat optreden
pi_2947320
quote:
Op zondag 20 januari 2002 20:45 schreef fanmale het volgende:
Let op!

Heb jij al iets gehoord?
pi_2968696
Ja, ik werk bij de frs, maar tegen mij was gezegd dat het vorige week al bekend zou worden gemaakt.
Waarom dit nu verandert is weet ik eerlijk gezegd ook niet.

Nog wel gevraagd maar nu waren ze niet meer zo loslippig.....

heeft misschien te maken met het feit dat wij normaalgesproken geen concertkaarten verkopen ofzo.

Zodra ik een datum weet (voor dat iedereen het weet natuurlijk....) meld ik het effe

pi_2968838
quote:
Op maandag 28 januari 2002 23:07 schreef fanmale het volgende:

heeft misschien te maken met het feit dat wij normaalgesproken geen concertkaarten verkopen ofzo.

Dat is ook de reden waarom ik vrij achterdochtig ben over jouw opmerking. Het lijkt me sterk dat ineens (alle) FRS winkels concertkaarten gaan verkopen terwijl er al zo'n 300 verkooppunten zijn.

Is die 'bron' van jou wel een beetje betrouwbaar of proberen ze je misschien de maling te nemen?

pi_2990541
Wie spreekt er spaans?
quote:
A falta de confirmación oficial, desde Muzikalia te podemos asegurar que U2 actuarán en Madrid este verano, dentro de la gira Elevation Tour 2002.

Esta nueva manga de la gira que comenzó el pasado año, llevará a U2 a actuar en grandes estadios, y no en recintos cerrados como sucedía en la gira del año 2001. Así, Bono y compañía ofrecerán actuaciones en el estadio Saint Denis de París, en el Arena de Amsterdam y en el Santiago Bernabéu de Madrid.

Hacía cinco años que U2 no actuaba en Madrid, excluyendo la cita en los Premios Amigo, y se espera que los irlandeses reediten el mítico concierto que ofrecieron hace quince años en el Santiago Bernabéu, en el que también actuaron Pretenders y UB40.

Pero no sólo habrá concierto en Madrid, ya que Barcelona puja muy fuerte por llevar a U2 a la Ciudad Condal tras el éxito de asistencia obtenido el pasado 8 de agosto en el Palau Sant Jordi. Otras ciudades españolas, no habituales en este tipo de eventos, también se han interesado por contratar a los irlandeses, concretamente Salamanca.

La ciudad castellana, que actualmente celebra su capitalidad europea de la cultura, se ha interesado en la posibilidad de llevar en concierto a U2. La dificultad estriba, además de en la capacidad del estadio El Helmántico (con capacidad para algo menos de 20.000 personas) en el sistema de contratación de artistas. Este sistema añade una claúsula por la cual los grupos contratados no pueden actuar en ningún otro lugar del noroeste español, para tratar de conseguir que más personas asistan a los conciertos organizados en Salamanca.

Y es que tras vender más de once millones de copias de su último disco All That You Can&acute;t Leave Behind y poner el cartel de "no hay billetes" en las primeras mangas de Elevation Tour, parece rentable hacerse con los servicios de Bono y compañía, y no sería nada raro verles actuar en más de dos ciudades españolas.

En Muzikalia te seguiremos informando de todo lo referente a U2, tanto de la confirmación oficial de la gira, como de un posible nuevo álbum.

Ik kan alleen maar "Arena" en "Amsterdam" ontcijferen...
pi_2993172
Via google (vertalen tekst)kwam ik erachter dat het om geruchten gaat. In de laatste zin staat;

In Muzikalia to you we will continue informing into all the referring
one to U2, as much of the official confirmation of the tour, like of a
possible new album.

beetje steenkolenengels, maar waar het over gaat is duidelijk...

pi_3089446
Van http://www.u2tours.com/rumors/
quote:
February 7, 2002: In an email to a fan, U2 Tour Director Willie Williams confirms the rumors of an upcoming European Tour: "Having just survived Superbowl, I'll be back at the helm of the U2 ship in July when we do a round of European stadiums. Rumour has it that this tour will end one day!" (Thanks to D.Y.)
Goed nieuwe
pi_3122223
Weer goed nieuws van U2tours.com
quote:
February 10, 2002: Oasis fan site The Masterplan reports on an article from Swedish newspaper Expressen that Oasis will join U2 for 20 shows in Europe this summer.
http://www.the-masterplan.com/tmp/content/news/latestnews.asp
quote:
Swedish newspaper Expressen reveils today that Oasis will be touring Europe together with Bono and The Edge in U2!

This will be the hottest tour package in a lot of years! The two biggest rock'n'roll bands in the world today touring.

The tour is set to include 20 huge concerts spread around Europe. For all we know it's all in the making right now.

We can count on that this will be an extremely big thing. U2 has been planning a stadium tour in Europe for a while and Oasis as well, so this is highly believeable.

Last time U2 visited Sweden they played infront of 60 000 people and last time Oasis played in Sweden they did infront of 30 000 people. So, are they gonna play infront of 100 000 people this time?

Noel's new favorite band "The Hives" recently turned down Noel's wish about The Hives playing with them on the tour. For all of you who don't know who the hives are, they're a quite new band from Sweden and they've had a very good respons among Oasis fans. Obviously The Hives are quite crazy, turning down touring with Oasis and U2.

This hasn't been officially confirmed yet, but it has not been made up by Expressen. I believe Noel asked the Hives about this and they turned it down and then they contacted Expressen about it.

I phoned Expressen today asking what the sources are for that article and was told to call back tomorrow Monday. So I will call them tomorrow and then publish a new story about what they said.

If you know swedish you can read the original article here: http://www.expressen.se/article.asp?id=97564

Oasis heeft tijdens de POPmart tournee in Amerika al een paar keer als support act voor U2 opgetreden

[Dit bericht is gewijzigd door calvobbes op 11-02-2002 08:09]

pi_3134636
Wederom van U2tours.com
quote:
February 11, 2002: Rumors are circulating from an unknown source that the summer tour will begin July 19th in Amsterdam at Ajax Arena, and that U2 has an option for a second show on July 20th.
* juicht heel hard *

omdat ze ws komen en de tour startten in NL, niet omdat ze in de ArenA optreden

pi_3141912
Aangezien de geruchten die van U2tours komen vaak waarheid blijken te worden, tijd voor een titel wijziging!

Vorruk, WF

kun je effe editten naar

< U2 + Oasis - 19 juli ArenA A'dam ??? >

Gracia

pi_3143098
Thenx Vork, nu alleen die vraagtekens erachter nog aangezien het niet zeker is
pi_3147664
Een samenvatting van wat hierboven al staat:
quote:
u2 19 juli in arena ?
dat er een nieuwe europese tour van u2 komt is onderhand wel zeker. de regisseur van de show, willie williams, heeft in een e-mail aan een fan laten weten dat de groep in juli begint aan een aantal stadion optredens in europa.
op de website u2tours.com worden alle geruchten erover verzameld. en de laatste dagen komen er regelmatig bevestigingen binnen over preciese data. maar het meest opvallende gerucht is nog wel dat de tour zal startten op 19 juli in de amsterdam arena. met een eventuele optie voor een extra concert op 20 juli.
een ander opvallend gerucht is dat oasis het voorprogramma zal verzorgen. een oasis fansite weet te melden dat de groep bij zo'n 20 a 30 concerten het voorprogramma zal verzorgen. maar dat blijven allemaal geruchten tot u2 een officiële mededeling zal doen.

een paar van de geruchten zijn ondertussen redelijk bevestigd. een paar concertpromotors in europa zijn was loslippiger. zij melden dat u2 bij hun al bevestigd is voor o.a. 24 augustus in lissabon en 15 augustus zagreb. daarnaast gaat het gerucht dat u2 ook op zal treden in sarajevo op 18 augustus. bono heeft zelf al aangegeven dat als er een europese tour komt ze daar op willen treden.

bron: nlive
pi_3148789
Erg jammer dat ze in de aRENa komen, niet echt mijn favoriete stadion en qua geluid schijnt het ook niet al te best te zijn, maar gelukkig zijn er meer plaatsen in Europa waar ze optreden.
pi_3149260
Wanneer zijn er tickets te bestellen voor U2 in de Arena?
Ed is ok.
  woensdag 13 februari 2002 @ 14:35:48 #40
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_3149767
Fuck me, OASIS en U2...

BETER!

[b]@RemiLehmann[/b]
pi_3149868
quote:
Op woensdag 13 februari 2002 13:24 schreef Ronny het volgende:
Wanneer zijn er tickets te bestellen voor U2 in de Arena?
De zaterdag nadat het alles officieel wordt bevestigd, het zijn dus nog steeds geruchten
pi_3149979
Ik hoop echt zo dat het waar is Ik ga er zeker rekening mee houden als ik m'n vakantie ga boeken
pi_3151358
* Meneer_Aart hoopt
pi_3155347
Hmmmmm... Heb ik weer.... U2 direct nadat ik de 4daagse heb uitgelopen ik ga er dus van uit dat ik m ook echt uitloop! en de dag voordat ik op scoutingkamp ga....
Ik heb zo'n gevoel dat ik dat fysiek niet ga redden!
pi_3159193
U2 and Oasis: together at last... The ultimate double-header stadium tour confirmed (but with no UK or Irish dates, mind)

As reported recently on hotpress.com, it's looking increasingly likely that U2 and Oasis will be joining forces for a 30-date swing through Europe in July and August.

According to industry sources, the trek won't include any British or Irish shows, which ties in with reports that Oasis are planning to play a series of festival dates including Witnness.

It's not the first time the two bands have shared a stage, with Hot Press' Neil McCormick on hand for their 1998 double-header in San Francisco.

Bron : www.hotpress.com

pi_3183108
Op een engelse internetsite worden kaarten en hotelovernachiting aangeboden voor U2 op 20 juli
quote:
Date Sat 20th July 2002
Venue Amsterdam Arena
City Amsterdam
  • Reserved seated ticket.
  • 1 or more nights in 3 star hotel
  • Continental breakfast.
  • U2 tour Europe this year with Oasis as support. We have also been informed that U2 have no planned UK dates at this time. We have tickets for the first shows of the tour inAmsterdam. Tickets are available from us before the official onsaledate. We expect to sell out as soon as they are available from other sources

This packages allows you to arrange your own travel. You can book flight tickets through our site from the travel link on the left.
    3 star accommodation is within Amsterdam or Rotterdam (your choice) but normally requires use of the Tram system to get to right to the centre.

de min. prijs is 149 pond ruim 200 euro!!!!

Enige voorzichtigheid is wel geboden, vorig jaar boden ze ook kaarten en hotel aan voor een concert van Madonna in de Arena. Voor alle duidelijkheid; Madonna is nooit naar nederland gekomen en heeft ook niet in stadions opgetreden...

pi_3204991
    Ook een Oostenrijkse site bied al kaarten aan voor zowel 19 als 20 juli.
    Oasis wordt als support act genoemd!

Prijs 116 Euro!!!

bron: http://www.bootleg.at

quote:
    U2
    Jetzt stehen die opening dates für die U2 Europa Open Air Tour 2002 fest!
    19.+ 20.07.02. in Amsterdam, Arena
    support: Oasis
    Tickets bereits im Vorverkauf
    Preis: 115,-
    Tickets für den 19.07.
    Tickets für den 20.07.
    Imo niet echt betrouwbaar. Ws gaan ze in op de geruchten en hopen ze kaarten te krijgen als de vvk start. Dus als je kaarten besteld zal het DENK IK niet zeker zijn dat je ze krijgt.
    pi_3205032
    quote:
    Op maandag 18 februari 2002 10:04 schreef calvobbes het volgende:

Prijs 116 Euro!!!

Zo dan.
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
    pi_3205166
    quote:
    Op maandag 18 februari 2002 10:08 schreef Jarno het volgende:

Zo dan.

Dat is idd veel, ik denk (en hoop) dat ze een tikfoutje hebben gemaakt. Voor Roskilde vragen ze "maar" 131 euro!
    Dat U2 hier in Nederland 116 euro gaat vragen lijkt me uitgesloten.
    116 gulden is al veel, zelfs voor U2.
    pi_3205209
    quote:
    Op maandag 18 februari 2002 10:21 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dat is idd veel, ik denk (en hoop) dat ze een tikfoutje hebben gemaakt. Voor Roskilde vragen ze "maar" 131 euro!
    Dat U2 hier in Nederland 116 euro gaat vragen lijkt me uitgesloten.
    116 gulden is al veel, zelfs voor U2.

Idd. Alhoewel de duurste Roger Waters kaarten al zo'n kleine 50 euro kosten, als je twee mega-acts (hoe mega is oasis nog eigenlijk?) zou je wel rond de 100 euro uitkomen denk ik. .
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    pi_3205477
    quote:
    Op maandag 18 februari 2002 10:25 schreef Jarno het volgende:

Idd. Alhoewel de duurste Roger Waters kaarten al zo'n kleine 50 euro kosten, als je twee mega-acts (hoe mega is oasis nog eigenlijk?) zou je wel rond de 100 euro uitkomen denk ik. .

Niet zo mega!!!
    Die 'oude' artiesten vragen vaak belachelijke prijzen. Zie ook Neil Young die, volgens Jan Smeets, teveel vraagt om op Pinkpop te komen.
    prijzen voor Roger Waters zijn overigens ¤ 38,57 fl 85,00 - ¤ 40,84 fl 90,00 - ¤ 43,11 fl 95,00

Ik denk dat U2 en Oasis hooguit 60 euro gaat kosten. Vorig jaar was het 'maar' ¤ 43,11 (95 gulden)

pi_3206090
    Hm dat valt dan mee voor Waters. Ik was ff te lui om de kaartjes erbij te pakken, maar ik geloof je direct

Dat U2 wat meer vraagt dan de gemiddelde Backstreet Boys kloon, daar kan ik inkomen, maar Oasis is ondertussen wel een beetje vergane glorie zou je denken. Dus hopelijk wordt het idd iets van 60 euro, dan is het nog wel te doen.

pi_3206161
    Oasis is idd wel een beetje verleden tijd. Dat hebben ze ook aan zichzelf te danken met hun arrogante houding enzo.

Ze noemen het ergens ook wel een 'dubbele headline' concert. Dus zoiets als ruim een uur Oasis en 2 uur U2 denk ik...

pi_3206185
    Overigens vind ik de concertprijzen in het algemeen wel schofterig hoog. Vorige keer was ik voor 4 concertkaartjes bijna 180 Euro (!) kwijt. Belachelijk!
    pi_3206288
    Mee eens. Maar we kunnen er verdomd weinig aan doen. Mojo is nu in handen van een Amerikaans bedrijf dat de concerten van alle grote artiesten in Amerika regelt. Dus monopoliepositie ten top.
    En de artiesten vragen zelf ook veel geld ervoor...

Kaartje voor Genesis in de Kuip in kostte in '92 nog 55 gulden. En wij verwachtten nu dat een kaartje voor U2 60 euro gaat kostten

pi_3206506
    Ja, idd zeg ik ben ook nog voor een kleine 50 piek naar Dire Straits in de kuip geweest!

Hoezo inflatie!

pi_3358891
    March 1, 2002: The official web site of Amsterdam Arena confirms that the venue is booked for a major rock act on July 19 and 20 by Mojo Concerts, but it does not confirm U2 as the act. (Thanks Wim.)

Bron : www.u2tours.com

pi_3360148
    quote:
    Op zaterdag 02 maart 2002 07:55 schreef Flexer het volgende:
    March 1, 2002: The official web site of Amsterdam Arena confirms that the venue is booked for a major rock act on July 19 and 20 by Mojo Concerts, but it does not confirm U2 as the act. (Thanks Wim.)

Bron : www.u2tours.com

En zoals het op de Arena site staat:
    quote:
    27 februari 2002

De afgelopen weken is de geruchtenstroom op gang gekomen dat de legendarische popgroep U2 met de geplande Elevation Tour door Europa ook de Amsterdam ArenA zal aandoen. Op de website van U2, www.U2.com, staat sinds kort nu ook aangegeven dat deze Europese tour zal starten in Nederland, in de Amsterdam ArenA. Een en ander is nog niet bevestigd door Mojo Concerts, echter wij kunnen wel vermelden dat Mojo Concerts op 19 en 20 juli aanstaande een optie heeft geplaatst in de Amsterdam ArenA. Via www.mojo.nl wordt het definitieve nieuws door Mojo Concerts bekend gemaakt en via deze pagina houden wij u op de hoogte.

Lijkt me duidelijk he
    pi_3384771
    [ crosspost ]
    Tegen beter weten ben ik, op het forum van concertorganisator, een verzameltopic begonnen voor Amsterdam ArenA haters.

Dit naar aanleiding van geruchten over U2 concerten in de Arena komende zomer en de imo belabberde kwaliteiten van dat stadion als concertlokatie.

Mocht iemand nog een 'negatieve' bijdrage hebben, dan hoor ik het graag
    [/ crosspost ]

Anti Amsterdam ArenA actie

pi_3434894
    Te vroeg gejuichd, het begint er nu op te lijken dat Oasis niet mee komt als dubbele hoofdact.....
    pi_3457672
    Slecht nieuws van de Arena Site:
    quote:
    11 maart 2002

Vanmorgen werden wij door onze vaste promotor MOJO concerts op de hoogte gebracht van het feit dat de geplande concerten van U2 in de Amsterdam ArenA op 19 en 20 juli 2002 NIET zullen doorgaan. MOJO Concerts gaf als reden voor dit teleurstellende nieuws op dat de band besloten heeft om deze zomer niet op tournee te gaan. Na hun concerten in de VS zullen zij de Elevation Tour afsluiten en gebruik gaan maken van de mogelijkheid om lang vakantie te vieren.

MOJO concerts kon ons niet melden of er nog andere artiesten de komende zomer ons stadion gaan aandoen maar we hebben uiteraard er op aan gedrongen of er alternatieven beschikbaar waren die het gapende gat, wat U2 nu in de kalender achterlaat, zouden kunnen opvullen. Zodra er enige vooruitzichten zijn op mogelijke concerten in de Amsterdam ArenA zullen we uiteraard via deze site onze bezoekers voorzien van de laatste beschibare informatie

Beetje vaag wat ze bedoelen met "Na hun concerten in de VS zullen zij de Elevation Tour afsluiten"; er zijn geen concerten gepland in Amerika.... http://www.amsterdamarena.nl/index.php?pointer=1-2-383-395-1093-2832
    pi_3457727
    Net Mojo maar gebeld, dit soort dingen bevestigen ze wel snel. En helaas, het gaat echt niet door
    pi_3457871
    Jammer.
    pi_3457891
    GVDTERINGKUTKLOTEKUTTERDEKU..........AAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGHHHH

sorry, moest het effe kwijt

Wie haalt het in z'n hoofd om maandenlang een Europese stadion tour te plannen en geruchten daarover te verspreiden, en het dan nog af te lassen omdat die op vakantie wilt....

gvd ik ben effe heel kwaad op U2

pi_3458488
    Van U2.com
    quote:
    Stories have been swirling round the net for some time about possible dates in 2002 but contrary to current rumours there'll be no U2 dates this summer.

If U2 have any tour dates to announce in the future you can be sure U2.Com will bring them to you as soon as they are officially confirmed.

Ze doen gvd alsof er nooit sprake is geweest van een tour
      woensdag 13 maart 2002 @ 10:24:15 #66
    21740 madferit
    thank you... ...fuck you
    pi_3471664
    U2 denies European tour rumors with Oasis

U2 have categorically denied they will play live shows this summer, scotching growing rumours of European dates with OASIS.

A brief posting on the band's website www.u2.com reads: "Stories have been swirling round the net for some time about possible dates in 2002 but contrary to current rumours there'll be no U2 dates this summer."

It had been reported in UK newspapers several weeks ago that U2 and Oasis had lined up 30 European shows for the summer, with dates and venues to be announced in this week. However, a spokesperson for the Irish superstars said today (March 12) that the possibility was "something that they looked into" with nothing coming of it.

(www.the-masterplan.com)

while we're living the dreams we have as children fade away
    pi_10783975
    2004 dan maar!?!?!

bron

quote:
    U2s New Record Is Close To The Edge

Speaking to Xfm Online, U2 guitarist The Edge explains how his bands massively anticipated new album is shaping up, and promises that U2 will be hitting the stadiums for gigs next year.

Talking to Xfm Online at the Ivor Novellos, where U2 picked up an award for Outstanding Song Collection, Edge explained how the honour will influence the material for the new album.

Its going really well, he explained, And were writing some of the best songs weve ever written. Its encouraging to get an award like this, its encouraging to kick even harder and make sure that the next batch of songs are as good as anything weve ever done.

Its hard to describe it, other than its just a very raw rock n roll album. He continued, A band in its primary colours of guitar, bass, drums, voice and a lot of vitality and energy so far anyway. By the time it comes out it could be a country and western album.

As well as confirming early reports that the album will follow the back-to-basics style of their last release All That You Can't Leave Behind, Edge also stated that U2 would be touring the record,

For me the last record and tour was just a return to the basic sound of the electric guitar and how amazing that can sound, he explained, The simplicity of it. And this new record follows on from that, but even more extreme.

Well probably spend the rest of the year finishing it and well maybe have it out early next year. Will we tour the album? Im sure we will.

Een deel van dit interview staat ook op de officiele U2 website. Dus er zal wel een groot deel van waarheid in zitten.

* calvobbes is nu al blij maar wacht het wel rustig af

pi_10785669
    quote:
    Op zaterdag 31 mei 2003 00:59 schreef calvobbes het volgende:
    2004 dan maar!?!?!

bron
    [..]

Een deel van dit interview staat ook op de officiele U2 website. Dus er zal wel een groot deel van waarheid in zitten.

* calvobbes is nu al blij maar wacht het wel rustig af

Nu maar hopen dat het de Kuip word
    Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
    pi_12715234
    Jammer dat het nooit werkelijkheid is geworden.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')