Hallo!quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 21:33 schreef Ketama9 het volgende:
Jatoch als je dan toch die oproep straks hoort, dan wil je natuurlijk wel dat het goed gaat!!
Hallo!quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 21:36 schreef Bayer het volgende:
[..]
Hallo!
Ik wil die oproep helemaal niet horen!
Ik wil eigenlijk ook helemaal geen kerkklokken horen, maar dat is nou eenmaal cultureel en historisch zo gevormd, dus daar heb ik minder moeite mee.
Dat heb ik alleen voor iets/iemand die dat verdiendquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 21:36 schreef Ketama9 het volgende:
Nounou RESPECT *vuist*
heyquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 21:42 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat heb ik alleen voor iets/iemand die dat verdiend![]()
* zwaaiend handje *
Ja, ik weet hoe het gaat, ik heb drie jaar in Dubai gewoond en daar zijn ze erg mild: slechts drie keer per dag. Ik ben niet tegen geloof, ik wil er alleen niet mee geconfronteerd worden of in ieder geval moet het zich niet opdringen. Mijn vrijheid eindigt waar die van jou begint en omgekeerd.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 21:39 schreef Ketama9 het volgende:
Knip
Nouja, ik dacht dat het misschien wel leuk was voor de mensen hier om het ook daadwerkelijk te controleren of het allemaal klopt!quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 21:43 schreef Bayer het volgende:
[..]
Ja, ik weet hoe het gaat, ik heb drie jaar in Dubai gewoond en daar zijn ze erg mild: slechts drie keer per dag. Ik ben niet tegen geloof, ik wil er alleen niet mee geconfronteerd worden of in ieder geval moet het zich niet opdringen. Mijn vrijheid eindigt waar die van jou begint en omgekeerd.
Of dat nou kerkklokgebulder is of moskeegejank, het maakt me niet uit. Als ik 1 van de 2 wil beluisteren ga ik wel NAAR BINNEN!
ach... ik vond 't wel aardig staanquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 21:43 schreef Ketama9 het volgende:
heyen *zwaaiend handje* dat is wel een beetje dubbel he?
quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 21:45 schreef deedeetee het volgende:
[..]
ach... ik vond 't wel aardig staan
Eensch is.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 21:39 schreef zakjapannertje het volgende:
en hoort de islam dan niet bij onze cultuur en geschiedenis, stopt de tijd dan bv. in de jaren 60 vd vorige eeuw?
Ow, sorry, maar dan begreep ik het verkeerd.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 21:44 schreef Ketama9 het volgende:
Nouja, ik dacht dat het misschien wel leuk was voor de mensen hier om het ook daadwerkelijk te controleren of het allemaal klopt!
quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 21:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Het gekke is eigenlijk dat mensen die religieus zijn zich zelf altijd als moreel beter beschouwen, maar schijnbaar geen wekker kunnen zetten om naar de kerk of moskee te gaan.
Die kuttaal hoef ik hier niet in me straat te horen, en kerkklokken zijn toch wat anders dan een of andere schreeuwende geitennuecker...quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 11:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik vind het zelf prima. Ik bedoel, de kerken luiden toch ook hun klokken op de zondag. Als ik in een arabisch land ben , ben ik er in een mum van tijd aan gewend en ik vind het wel leuk klinken altijd, die imam's die tegen elkaar op roepen..
In sommige steden is het verboden, in sommige steden is er een discussie over (om Enschede) en in sommige steden mag het gewoon (Roosendaal) Nu de grootste moskee van Europa met 100 meter hoge minaretten in Amsterdam komt, zou ik het een beetje jammer vinden als de imam zijn gebed niet over de stad mag uitroepen!!.. Trouwens, er is onlangs uitgerekend, dat over 20 jaar een meerderheid van de Nederlandse bevolking moslim is, dus het lijkt me niet meer dan normaal dat die groep zich religieus ook mag uiten.
Waar maak je je druk om?quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 21:43 schreef Ketama9 het volgende:
[..]
heyen *zwaaiend handje* dat is wel een beetje dubbel he?
Dat zei ik al eerder in dit topic.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 21:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Het gekke is eigenlijk dat mensen die religieus zijn zich zelf altijd als moreel beter beschouwen, maar schijnbaar geen wekker kunnen zetten om naar de kerk of moskee te gaan.
Ik woon in Den Haag, ik zou het niet fijn vinden als er hier een gebedsoproep te horen zou zijn.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 21:48 schreef Bayer het volgende:
[..]
Ow, sorry, maar dan begreep ik het verkeerd.
Maar vind je het passen in bijvoorbeeld Amsterdam of Utrecht? (ik weet niet waar je woont)
De oproep van de moskee is in mijn ogen iets exotisch. Past hier niet.
Verder vrijheid blijheid.
Sarcastquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 21:53 schreef Bayer het volgende:
Volgens mij is Ketama9 weg, en dat zou ik jammer vinden.
Oh nee, dat vind ik niet.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 21:57 schreef Ketama9 het volgende:
Ik vind dat alles moet kunnen.
"Dar es salaam" en "Dar el harb" ("grond van de vrede' en "grond van de oorlog"). Ja het gaat om geloofquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 11:19 schreef piere het volgende:
[Natuurlijk is het niet prima, ik ga toch ook niet keihard "Sieg Heil" roepen vanaf de Reichstag ]
het gaat om geloof Doc...
Daar kan ik nog wel mee leven. De locale SRV-man, die mogen ze wat mij betreft wel een dwangsom van EUR. 10.000,- opleggen voor iedere keer dat hij toetert, dat geluid gaat echt overal dwars doorheen en desorienteert je, ongeacht waarmee je bezig bent.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 11:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik hoop dat men dispensatie krijgt voor de geluidsnormen. Ik bedoel die kerkklokken klinken toch ook veel harder dan mag? En die alarmtoeters op de 1e maandag van de maand.
Heb jij het over de draaiorgel in je winkelstraat ?quote:Op zondag 22 augustus 2004 01:07 schreef PJORourke het volgende:
Orgels,
eh?quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 11:31 schreef Bayer het volgende:
Slecht plan.
De frequentie oproepen tot het gebed ligt veel en veel hoger dan kerkklokgebeier.
Het gaat toch over het klok gebeier als er een kerkdienst begintquote:Op zondag 22 augustus 2004 08:36 schreef Ulx het volgende:
eh?
5 keer per dag of 1 keer per uur?
Weleens een kerkklok gehoord die vijf keer per dag beiert?quote:Op zondag 22 augustus 2004 08:36 schreef Ulx het volgende:
5 keer per dag of 1 keer per uur?
Stoor je je ook aan synagoge´s?quote:Op zondag 22 augustus 2004 09:43 schreef Bayer het volgende:
[..]
Weleens een kerkklok gehoord die vijf keer per dag beiert?
If yes, geef effe aan waar.
elk uur, soms een slag. Soms tien of twaalf.quote:Op zondag 22 augustus 2004 09:43 schreef Bayer het volgende:
[..]
Weleens een kerkklok gehoord die vijf keer per dag beiert?
If yes, geef effe aan waar.
Ja, die hoedfiguren met pijpenkrullen en lange jassen zien er onaangepast uit. Niet conform de norm.quote:Op zondag 22 augustus 2004 10:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Stoor je je ook aan synagoge´s?
Zo waar, Zo waarquote:Op zondag 22 augustus 2004 10:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
elk uur, soms een slag. Soms tien of twaalf.
Koop gewoon een horloge, en carillons moeten ook opflikkeren.
Kan je dat duidelijk ook verklarenquote:Op zondag 22 augustus 2004 19:00 schreef MikeyMo het volgende:
Moskeeen verdienen idd dezelfde rechten als onze kerken, daarom stel ik voor dat luiden metd ie klokken ook te verbeiden en enkel voor te behouden aan klokken...
Oordoppenquote:Op zondag 22 augustus 2004 20:05 schreef Ulx het volgende:
Gekliklak van hoge hakken zou trouwens ook verboden moeten worden. Daar heb ik namelijk ook last van.
En van honden en brullende babies ook.
Ja als je er van uit gaat dat er binnen 20 jaar nog geen burgeroorlog is uitgebroken. Want laten we eerlijk zijn, die grote nep-kerk die ze in mokum willen neerzetten is zeer schokkend.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 11:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik vind het zelf prima. Ik bedoel, de kerken luiden toch ook hun klokken op de zondag. Als ik in een arabisch land ben , ben ik er in een mum van tijd aan gewend en ik vind het wel leuk klinken altijd, die imam's die tegen elkaar op roepen..
In sommige steden is het verboden, in sommige steden is er een discussie over (om Enschede) en in sommige steden mag het gewoon (Roosendaal) Nu de grootste moskee van Europa met 100 meter hoge minaretten in Amsterdam komt, zou ik het een beetje jammer vinden als de imam zijn gebed niet over de stad mag uitroepen!!.. Trouwens, er is onlangs uitgerekend, dat over 20 jaar een meerderheid van de Nederlandse bevolking moslim is, dus het lijkt me niet meer dan normaal dat die groep zich religieus ook mag uiten.
kijk dat er her en der een klok in een stad staat die op het uur bong doet, ok. Maar ik woon tegenwover een kerk die het nodig vindt om zowiezo elke zondig al voor 10en even flink die bel te luiden enkel voor een handvol christenhonden die toch wel naar de kerk komen ongeacht dat geklokluid van die kerk.quote:Op zondag 22 augustus 2004 19:02 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Kan je dat duidelijk ook verklaren![]()
Volgens mij snap je het probleem niet zo. Dat gebrul uit zo`n nepkerk dat komt intimiderend over, tenminste ik en velen met mij ervaren dat zo.quote:Op zondag 22 augustus 2004 19:16 schreef releaze het volgende:
ik heb mn hele leven vlak naast een moskee gewoond en ik vind het helemaal geen probleem. dat ding blert toch om 1 uur smiddags, dan zijn we dr niet. als het goed is gaan ze nu ook een nieuwe moskee bouwen (en de oude wordt afgebroken).. maar whatever. Ik vind het uitbundige geschreeuw van mensen op straat en het lawaai van autos vooralsnog storender dan een middag oproep.
ik bedoel..op vakantie in italie blehrden ze ieder uur, vanaf 7 uur smorgens beginnend, het camping-dagprogramma. DAT is pas irritant.
Waarom moet IK me aanpassen?quote:Op zondag 22 augustus 2004 20:07 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Oordoppen
hoeft niet hoor, moet je toch zelf wetenquote:Op zondag 22 augustus 2004 20:43 schreef Ulx het volgende:
Waarom moet IK me aanpassen?
Om 10:00 uur heb jij als het goed is al een gebed achter de rug.quote:Op maandag 23 augustus 2004 14:39 schreef Meki het volgende:
oow jha
ik word elke zondag om 10.00 wakker gemaakt door de kerk voor me deur
ze laten me niet slapen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |