het gaat om geloof Doc...quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 11:16 schreef DrWolffenstein het volgende:
Natuurlijk is het niet prima, ik ga toch ook niet keihard "Sieg Heil" roepen vanaf de Reichstag
normaal is het drie keer per dan. een half uur voor zonsopgang en voor zonsondergang en smiddags.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 11:21 schreef DJKoster het volgende:
Och.. <5 min per keer is nog wel te overleven, weet je meteen hoe laat het is..
hoewel ik toch de voorkeur geef aan een mooie kerkklok..
Als ze die eerste weglaten in de zomer vind ik het best..quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 11:23 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]normaal is het drie keer per dan. een half uur voor zonsopgang en voor zonsondergang en smiddags.
je kan natuurlijk afspreken dat het gebed alleen op vrijdag uit de minaret mag klinken. Lijkt me een prima compromis.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 11:31 schreef Bayer het volgende:
Slecht plan.
De frequentie oproepen tot het gebed ligt veel en veel hoger dan kerkklokgebeier.
Bovendien is dit Nederland en is het 2004. Koop gewoon een horloge en kijk daarop hoe laat je naar de moskee moet. Misschien naast cursussen Nederlands ook het klokkijken even meenemen?
Van waar dan wel?quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 11:16 schreef DrWolffenstein het volgende:
Natuurlijk is het niet prima, ik ga toch ook niet keihard "Sieg Heil" roepen vanaf de Reichstag
We zijn hier niet in een moslimland.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 11:09 schreef Shivo het volgende:
Dat ben ik wel met je eens, ik ben net terug uit een moslimland en ik vind dat gezang wel gezellig klinken eigenlijk. Hangt er vanaf welke voorzinger je hebt natuurlings.
Nee dat zou je ergste droom zijn *lol*. Maar wat mij betreft zingen ze maar een eind weg. 12 keer per dag dat gebeier is ook geen pretje.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 12:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
We zijn hier niet in een moslimland.
Waar is dat precies?quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 12:19 schreef Shivo het volgende:
12 keer per dag dat gebeier is ook geen pretje.
ik ook , welke Moslimland ben je geweestquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 11:09 schreef Shivo het volgende:
Dat ben ik wel met je eens, ik ben net terug uit een moslimland en ik vind dat gezang wel gezellig klinken eigenlijk. Hangt er vanaf welke voorzinger je hebt natuurlings.
Wat mij betreft doen ze dat niet. Dat Kerken het ook zouden doen is totaal niet relevant en wil niet zeggen dat dat valse gezang dan ook maar moet kunnen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 12:19 schreef Shivo het volgende:
[..]
Nee dat zou je ergste droom zijn *lol*. Maar wat mij betreft zingen ze maar een eind weg. 12 keer per dag dat gebeier is ook geen pretje.
Dan roep ik (in het algemeen) dat jouw God dood isquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 11:40 schreef fjs het volgende:
Ja lekker. Dan ga ik ook mijn geloof over de stad uitroepen met gigantische geluidsinstallaties. Als het bij de een mag moet het bij de ander ook kunnen.
Wordt wel mooi zo. De een schreeuwt: 'God heeft geen zoon', de ander schreeuwt: God heeft wel een Zoon.
Weer een ander roept op tot het naar beneden gooien van homo's. En weer een ander schreeuwt dat de NSB nog niet zo gek was. Cool![]()
Het feit dat ze een grote moskee willen neerztetten heeft niets te maken met het feit dat de moslimgemeenschap een meerderheid zou hebben binnen 20 jaar. Denk je echt dat als ze die moskee niet neerzetten dat de moslimgroei minder zou worden?quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 11:25 schreef Najra het volgende:
Ik vind het op zich niet zo'n probleem dat er luidruchtig opgeroepen moet worden tot het gebed. Wat ik een probleem vind is dat we kennelijk in Nederland de grootste moskee van Europa moeten neerplanten. Dat in Rotterdam dan ook nog eens een enorme moskee komt te staan.
Dat over 20 jaar kennelijk de moslim gemeenschap de meerderheid heeft.
Nee dat gaat me veels te ver.
Waar heb je het over?quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 11:40 schreef fjs het volgende:
Ja lekker. Dan ga ik ook mijn geloof over de stad uitroepen met gigantische geluidsinstallaties. Als het bij de een mag moet het bij de ander ook kunnen.
Wordt wel mooi zo. De een schreeuwt: 'God heeft geen zoon', de ander schreeuwt: God heeft wel een Zoon.
Weer een ander roept op tot het naar beneden gooien van homo's. En weer een ander schreeuwt dat de NSB nog niet zo gek was. Cool![]()
jij bent niet de enige, Wahabbieten hebben dat ookquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 14:35 schreef PJORourke het volgende:
Ik heb al problemen met die minaretten op zich.
Mooi. Dan kunnen we ze met Saudisch geld allemaal lekker slopen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 14:55 schreef zakjapannertje het volgende:
jij bent niet de enige, Wahabbieten hebben dat ook
Doetinchem bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 12:21 schreef Bayer het volgende:
[..]
Waar is dat precies?
Ik denk dat jij kerkklokken en een carillon door elkaar haalt.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 15:15 schreef Najra het volgende:
Doetinchem bijvoorbeeld.
Sterker nog dat gaat op een slechte dag wel in de tientallen keren per dag lopen.
Zit er weer eentje fanatiek op dat orgel (of hoe zo'n ding ook genoemd wordt) te rammen.
Is daar dan een verschil in? Voor mij iig niet.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 15:19 schreef Bayer het volgende:
[..]
Ik denk dat jij kerkklokken en een carillon door elkaar haalt.
Okay, case closed.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 15:28 schreef Najra het volgende:
Voor mij iig niet.
Ga fietsen joh.........quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 16:27 schreef JohR het volgende:
Resistance is futile! We will be assimilated!
Mooi verwoordquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 16:27 schreef JohR het volgende:
Resistance is futile! We will be assimilated!
Jij óók...quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 17:00 schreef Baklap het volgende:
Mooi verwoord
Dat zou ik nou mooi vinden ik houd wel van gebeier, klinkt in ieder geval leuker als een voorbij denderende trein en daar wen je zó aan hoor .....quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 21:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Moskeen doen het tenmiste nog op vrijdag middag, kerken bim bam beieren smorgens in de vroegte. Mijn vorige huis stond to een kerk, IEDERE ochtend om 7 uur,
Ja, dat gaan we doen!quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 21:27 schreef Ketama9 het volgende:
Voor de mensen die willen controleren of de oproep wel juist is, dit zou je moeten horen:
1. Allahu Akbar, 4 keer (god is de grootste).
2. Ashhadu an lailaha illa ‘llha, 2 keer (ik getuig dat er geen godheid is behalve god).
3. Ashhadu anna Muhammadan rasul Allah, 2 keer (Ik getuig dat Muhammed de apostel van god is).
4. Hayya ala’l-sala, 2 keer (kom tot de salat).
5. Hayya ala’l-falah, 2 keer (kom tot het heil).
6. Allahu Akbar, 2 keer.
7. La ilaha illa’llah, 1 keer.
En het is natuurlijk belangrijk dat jullie het ook 5 keer per dag horen!! Dus hier de tijdstippen:
1. De salat van de zonsondergang (na zonsondergang)
2. De salat van de avond (tussen avond- en de ochtendschemering)
3. De salat van de ochtend (vanaf het begin van de ochtendschemering tot aan zonsopgang)
4. De salat van het middaguur (nadat de zon haar hoogste punt heeft bereikt)
5. De salat van de namiddag (voordat de zon begint onder te gaan)
Jatoch als je dan toch die oproep straks hoort, dan wil je natuurlijk wel dat het goed gaat!!quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 21:30 schreef Bayer het volgende:
[..]
Ja, dat gaan we doen!
Het controleren/bijhouden.
Doe me een lol zeg , van die flauwe kul hoop ik nooit last te krijgen hoor !quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 21:30 schreef Bayer het volgende:
Ja, dat gaan we doen!
Het controleren/bijhouden.
Nounou RESPECT *vuist*quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 21:35 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Doe me een lol zeg , van die flauwe kul hoop ik nooit last te krijgen hoor !![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |