abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21440701
Zij die het geheim van Jezus en Maria Magdalena bewaken??

Het geheim is dat ze in werkelijkheid met elkaar getrouwd zouden zijn en zelfs een dochtertje kregen genaamd Sara. Na de kruisiging van Jezus vluchtte Maria met het kindje naar Frankrijk.

De stichter van de Priorij van Sion zou ook een afstammeling van Jezus zijn.

Wie weet er meer??
pi_21440844
ik neem aan dat je "holy blood, holy grail" al gelezen hebt?
kloink pweep
pi_21441081
je hebt waarschijnlijk ook de Da Vinci Code gelezen? Ik denk dat er wel een soort geheimvennootschap bestaat.
Wat heb je tegen ambtenaren? Ze doen toch niks!
pi_21442272
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 10:21 schreef Dallie het volgende:
ik neem aan dat je "holy blood, holy grail" al gelezen hebt?
'Het Heilige bloed en de Heilige Graal' heb ik gisteren besteld .
pi_21443448
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_21443669
Bovendien zou Petrus niet degene zijn die aanwijzingen kreeg om de kerk te stichten maar Maria Magdalena. Petrus zou in feite een vrouwenhater zijn geweest die jaloers was op band tussen Maria en Jezus.
pi_21444938
Wat betekend "priorij`"?

[ Bericht 10% gewijzigd door LangeJan op 21-08-2004 15:07:27 (`) ]
pi_21445765
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 15:06 schreef LangeJan het volgende:
Wat betekend "priorij`"?
pri·o·rij (de ~ (v.), ~en)
1 klooster onder het bestuur van een prior of priores
2 de daarbij horende kerk

pri·or (de ~ (m.), ~s)
1 overste in verscheidene kloosters die geen abdij zijn
pi_21457178
Die bestaat zeker, en houdt kantoor in Parijs. Zal er morgen wat meer voor je over opzoeken, heb er wel boeken over maar ik ben het eerlijkgezegd een heel klein beetje vergeten allemaal..
  zondag 22 augustus 2004 @ 01:03:43 #10
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_21458028
Als je het computerspel Gabriel Knight 3 moet geloven, bestaan ze wel. En ze hebben iets te maken met de Vrijmetselaars (freemasons). En ze worden belaagd door vampiers.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_21470033
Het boek van Brown is natuurlijk ook deels fictie, vandaar mijn vraag .

Het intrigeert me enorm in ieder geval .
pi_21474360
Vandaag kwam ik toevallig langs de Abdij Sion. http://www.abdijsion.nl/
pi_21477278
Schatje een vraagje hoe weet jij dat hun dochterje Sara heette van jesus en maria magdalena,zou ik graag willen weten.
  maandag 23 augustus 2004 @ 12:33:14 #14
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_21482730
sarah betekend princes ! zou een reden kunnen zijn ?? (was ff hardop aan het denken !)
  maandag 23 augustus 2004 @ 12:40:10 #15
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_21482867
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 09:57 schreef schatje het volgende:
Zij die het geheim van Jezus en Maria Magdalena bewaken??

Het geheim is dat ze in werkelijkheid met elkaar getrouwd zouden zijn en zelfs een dochtertje kregen genaamd Sara. Na de kruisiging van Jezus vluchtte Maria met het kindje naar Frankrijk.

De stichter van de Priorij van Sion zou ook een afstammeling van Jezus zijn.

Wie weet er meer??
Denk dat het een uit de duim gezogen verhaal is. Er zijn vast wel mensen die hun tijd willen verdrijven door iedereen te vertellen dat ze een prijorij bewaken. Je hebt er gekkenhuizen vol van. Laatst kwam ik er eentje in de trein tegen die dacht dat íe Brian was (uit de film The Life of Brian).
Ik denk dat Jezus een ongetrouwde rabijn was en Maria iemand was die onder de indruk van zijn leer was.
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
pi_21483118
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 12:40 schreef Karzeuler het volgende:

[..]

Ik denk dat Jezus een ongetrouwde rabijn was en Maria iemand was die onder de indruk van zijn leer was.
Het schijnt toenertijd heel ongebruikelijk te zijn als een Joodse man niet getrouwd was.
  maandag 23 augustus 2004 @ 12:52:50 #17
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_21483220
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 00:43 schreef newsman het volgende:
Schatje een vraagje hoe weet jij dat hun dochterje Sara heette van jesus en maria magdalena,zou ik graag willen weten.
Dat staat in het boek van Brown. Voor zijn verhaal heeft hij gebruikt gemaakt van enkele boeken, waaronder deze:

quote:
Aan het eind van de 19de eeuw doet een priester in Rennes-le-Château, een dorpje aan de Voet van de Pyreneeën, een geheimzinnige ontdekking. Hij weet er een fortuin mee te vergaren.

Bijna een eeuw later raken Michael Baigent, Richard Leigh en Henry Lincoln gefascineerd door dit gegeven. Zij hebben al eerder naam gemaakt als eigenzinnige onderzoekers van de godsdienst- en bijbelgeschiedenis en hebben met hun boeken veel stof doen opwaaien in christelijke kringen.

De ontdekking van de priester staat aan het begin van een fascinerende speurtocht die voert langs gecodeerde perkamenten, geheime genootschappen, de Tempelridders en een duister Frans vorstenhuis dat al 1300 jaar geleden de greep op de koningstroon verloor.

De auteurs besteedden jaren aan hun onderzoeken kwamen tot een schokkende conclusie: de onthulling van een geheim dat aan de basis ligt van de hele westerse beschaving en een onthutsend nieuw licht werpt op de oorsprong van het christendom - sterker nog: op de identiteit van Jezus zelf

Na de publicatie van de eerste editie van dit boek in 1982 kwam een stroom van reacties en nieuwe uitgaven over dit onderwerp op gang. In deze geheel herziene editie wordt op deze reacties ingegaan en is bovendien een notenapparaat toegevoegd waarmee de gehanteerde bronnen gemakkelijk te achterhalen zijn.
  maandag 23 augustus 2004 @ 13:01:19 #19
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_21483371
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 12:54 schreef schatje het volgende:

[..]

Dat staat in het boek van Brown. Voor zijn verhaal heeft hij gebruikt gemaakt van enkele boeken, waaronder deze:

[afbeelding]
[..]
Zoals je al zegt, de auteur verdient er een hele berg geld mee en basseert het op allerlei vage gecodeerde perkamenten, obscure genootschappen en ga zo maar door.

Gooi maar bij de berg complot theorie verhalen
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  maandag 23 augustus 2004 @ 13:10:07 #20
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_21483608
"The Da Vinci Code" is een roman en niet op totaal waargebeurde fijten gebaseerd ! is dus geen aanrader als je er net mee begint !
pi_21512631
Ik laat niks los
Historicus en Moraalridder tegen de geesteszieke fokkertjes (m/v).
  maandag 6 september 2004 @ 13:58:42 #22
101909 CrackerJack
the truth shall set you free
pi_21784472
Iemand dit topic gezien? Zou dat waar zijn wat er in staat?
Het grote 'Bernini Mysterie' topic
quote:
Voor een compleet met bronnen verzorgde toelichting over de hoax die de Priorij van Zion is:

http://smithpp0.tripod.com/psp/id22.html
pi_21796736
Waarover twijfel je dat het waar is CrackerJack?
Historicus en Moraalridder tegen de geesteszieke fokkertjes (m/v).
  dinsdag 7 september 2004 @ 01:57:10 #24
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_21797008
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 13:34 schreef The_stranger het volgende:
http://www.skeptic.com/davincicode.html
Zo te lezen vinden de sceptische mensen zelfs dat een groot deel waar is en over de rest zeggen ze "Tja het is maar welke versie je geloofd. Niks is echt te bewijzen."
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  dinsdag 7 september 2004 @ 11:09:10 #25
101909 CrackerJack
the truth shall set you free
pi_21799897
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 01:33 schreef FinalComeback het volgende:
Waarover twijfel je dat het waar is CrackerJack?
Ik zie dat je ook al in dat andere topic heb gepost, maar ik zet hier voor de volledigheid maar een quote van een andere gebruiker:
quote:
(het was dus een geheim genootschap opgericht door twee of drie sjacheraars [dieven, oplichters, antisemieten en LSD slachtoffers] die wat -zelf toegegeven- documenten hebben geplant in de Parijse archieven.
Mensen geloven tegenwoordeg ondanks de ontkenningen van de maker en oprichters, dat het allemaal echt is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')