'Het Heilige bloed en de Heilige Graal' heb ik gisteren besteldquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 10:21 schreef Dallie het volgende:
ik neem aan dat je "holy blood, holy grail" al gelezen hebt?
pri·o·rij (de ~ (v.), ~en)quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 15:06 schreef LangeJan het volgende:
Wat betekend "priorij`"?
Denk dat het een uit de duim gezogen verhaal is. Er zijn vast wel mensen die hun tijd willen verdrijven door iedereen te vertellen dat ze een prijorij bewaken. Je hebt er gekkenhuizen vol van. Laatst kwam ik er eentje in de trein tegen die dacht dat íe Brian was (uit de film The Life of Brian).quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 09:57 schreef schatje het volgende:
Zij die het geheim van Jezus en Maria Magdalena bewaken??
Het geheim is dat ze in werkelijkheid met elkaar getrouwd zouden zijn en zelfs een dochtertje kregen genaamd Sara. Na de kruisiging van Jezus vluchtte Maria met het kindje naar Frankrijk.
De stichter van de Priorij van Sion zou ook een afstammeling van Jezus zijn.
Wie weet er meer??
Het schijnt toenertijd heel ongebruikelijk te zijn als een Joodse man niet getrouwd was.quote:Op maandag 23 augustus 2004 12:40 schreef Karzeuler het volgende:
[..]
Ik denk dat Jezus een ongetrouwde rabijn was en Maria iemand was die onder de indruk van zijn leer was.
Dat staat in het boek van Brown. Voor zijn verhaal heeft hij gebruikt gemaakt van enkele boeken, waaronder deze:quote:Op maandag 23 augustus 2004 00:43 schreef newsman het volgende:
Schatje een vraagje hoe weet jij dat hun dochterje Sara heette van jesus en maria magdalena,zou ik graag willen weten.
quote:Aan het eind van de 19de eeuw doet een priester in Rennes-le-Château, een dorpje aan de Voet van de Pyreneeën, een geheimzinnige ontdekking. Hij weet er een fortuin mee te vergaren.
Bijna een eeuw later raken Michael Baigent, Richard Leigh en Henry Lincoln gefascineerd door dit gegeven. Zij hebben al eerder naam gemaakt als eigenzinnige onderzoekers van de godsdienst- en bijbelgeschiedenis en hebben met hun boeken veel stof doen opwaaien in christelijke kringen.
De ontdekking van de priester staat aan het begin van een fascinerende speurtocht die voert langs gecodeerde perkamenten, geheime genootschappen, de Tempelridders en een duister Frans vorstenhuis dat al 1300 jaar geleden de greep op de koningstroon verloor.
De auteurs besteedden jaren aan hun onderzoeken kwamen tot een schokkende conclusie: de onthulling van een geheim dat aan de basis ligt van de hele westerse beschaving en een onthutsend nieuw licht werpt op de oorsprong van het christendom - sterker nog: op de identiteit van Jezus zelf
Na de publicatie van de eerste editie van dit boek in 1982 kwam een stroom van reacties en nieuwe uitgaven over dit onderwerp op gang. In deze geheel herziene editie wordt op deze reacties ingegaan en is bovendien een notenapparaat toegevoegd waarmee de gehanteerde bronnen gemakkelijk te achterhalen zijn.
Zoals je al zegt, de auteur verdient er een hele berg geld mee en basseert het op allerlei vage gecodeerde perkamenten, obscure genootschappen en ga zo maar door.quote:Op maandag 23 augustus 2004 12:54 schreef schatje het volgende:
[..]
Dat staat in het boek van Brown. Voor zijn verhaal heeft hij gebruikt gemaakt van enkele boeken, waaronder deze:
[afbeelding]
[..]
quote:Voor een compleet met bronnen verzorgde toelichting over de hoax die de Priorij van Zion is:
http://smithpp0.tripod.com/psp/id22.html
Zo te lezen vinden de sceptische mensen zelfs dat een groot deel waar is en over de rest zeggen ze "Tja het is maar welke versie je geloofd. Niks is echt te bewijzen."quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 13:34 schreef The_stranger het volgende:
http://www.skeptic.com/davincicode.html
Ik zie dat je ook al in dat andere topic heb gepost, maar ik zet hier voor de volledigheid maar een quote van een andere gebruiker:quote:Op dinsdag 7 september 2004 01:33 schreef FinalComeback het volgende:
Waarover twijfel je dat het waar is CrackerJack?
quote:(het was dus een geheim genootschap opgericht door twee of drie sjacheraars [dieven, oplichters, antisemieten en LSD slachtoffers] die wat -zelf toegegeven- documenten hebben geplant in de Parijse archieven.
Mensen geloven tegenwoordeg ondanks de ontkenningen van de maker en oprichters, dat het allemaal echt is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |