abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21710443
Dan Brown komt met mooie feiten en verhalen in dit boek. Wat is waar, wat is niet waar?
Met bronvermelding aub.
pi_21720609
Dan Brown zal eeuwig branden aangezien den lul totaal niet met feiten komt, maar gewoon een lekkere gladde en uiterst leesbare Amerikaanse page-turner heeft geschreven, geīnspireerd op de niet zozeer intellectueel als wel financieeel geisnspireerde schrijvers van o.a. Het Heilig bloed en de Heilige Graal: een leuk stukje pseudo-geschiedschrijving in de lijn van Von Dänicken grappig om te lezen, maar een beetje lezer weet dat het onzin is- en komt er misschien tot zijn verbazing achter dat hele volksstammen het serieus blijken te nemen.

De eerste bladzij, met de zogenaamde feiten, deed me al denken aan dat boek (bloed/graal )en ik hoefde slechts te wachtten tot de eer van Maria Magdalena nogmaals bezoedelt zou worden.

Voor een compleet met bronnen verzorgde toelichting over de hoax die de Priorij van Zion is:

http://smithpp0.tripod.com/psp/id22.html

(het was dus een geheim genootschap opgericht door twee of drie sjacheraars [dieven, oplichters, antisemieten en LSD slachtoffers] die wat -zelf toegegeven- documenten hebben geplant in de Parijse archieven.
Mensen geloven tegenwoordeg ondanks de ontkenningen van de maker en oprichters, dat het allemaal echt is.
Dit is overigens niet uniek: Ook de Rozenkruizers hebben vermoedelijk een vergelijkbare achtergrond.

Niet God maar winstbejag en LSD bleek hun grootste inspiratie. Kijk waar het hen toe bracht. Arme Pierrre. En arme lezers die verontwaardigt zijn over 'de leugens van de kerk' die in dit boekwerk aan ons verteld worden.

Vreemd genoeg vragen mensen die net een James Bond boekje hebben gelezen zich veel minder af of het allemaal echt waar is. Want dat is wat men gelezen heeft: James Bond.
vreugdevuur der ijdelheden
pi_21796681
Mensen bijten zich veel te veel vast in Pierre Plantard en zijn persoonlijke interpretaties. Hij brengt echter iets belangrijks aan het licht, maar je moet het wel WILLEN zien...
Historicus en Moraalridder tegen de geesteszieke fokkertjes (m/v).
  dinsdag 7 september 2004 @ 01:31:19 #4
8369 speknek
Another day another slay
pi_21796712
Volgens mij ging het over het Bernini Mysterie, niet over de Da Vinci Code...
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_21796747
Sry; ik reageerde op Savo
Historicus en Moraalridder tegen de geesteszieke fokkertjes (m/v).
pi_21836267
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 01:34 schreef FinalComeback het volgende:
Sry; ik reageerde op Savo
Sry, ik reageerde op een ander topic idd.

Ik wil overigens heel vaak dingen zien
vreugdevuur der ijdelheden
pi_23169294
Het Bernini-mysterie is een leuk boek en het leest als een trein.
Ik vraag me alleen af wat er echt waar is over de oude illuminati, bv: bestaat het lichtend pad echt? De illuminati de dag van vandaag neem ik sowieso met een grote korrel zout.
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
pi_23546286
quote:
Op maandag 8 november 2004 17:07 schreef Keios het volgende:
Het Bernini-mysterie is een leuk boek en het leest als een trein.
Ik vraag me alleen af wat er echt waar is over de oude illuminati, bv: bestaat het lichtend pad echt? De illuminati de dag van vandaag neem ik sowieso met een grote korrel zout.
Op zijn eigen site kun je een paar dingen acherhalen: http://www.danbrown.com/secrets/bizarre_facts/angels_demons.html
-
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')