quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:42 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Dualisme bestaat niet uit extremen. Als je yin en yang hebt (die jou ook wel bekend zijn) dan hebben we het ook over tegenstellingen (maan-zon, zwart-wit). Maar yin en yang zijn niet elkaars extremen. Ze bezitten namelijk elk de kern van de ander (het witte deel heeft een zwarte stip, en een zwart deel heeft een witte stip). Hiermee leer je dat tegenstellingen eigenlijk niet bestaan en dat elke tegenstelling twee uitingsvormen van hetzelfde zijn. Wat weer absolute eenheid weergeeft.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 15:03 schreef The_Shining het volgende:
[..]
je hebt helemaal gelijk!
maar yin en yang noemen in een reply tegenover iemand die het niet kent mist zijn doel. In dat geval is zwart/wit zonder grijswaarden het makkelijkst uit te leggen (die grijswaarden zijn juist meestal onbekend). Yin/yang geeft juist de wisselwerking en interactie aan van dualisme, zonder het besef van die wisselwerking is er geen besef (of minder althans) van eenheid. Men ervaart 1 kant van de 2 ipv beiden tegelijk en het wordt een tegenstelling. Ben ik nu wel geslaagd in dualisme?
quote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:24 schreef displission het volgende:
Wat ik ff wilden zeggen aan de hand van dit hele gesprek. Dit gebeurt dus in ieder mens! Dus en ontopic nu. Die nieuwe orde gaat er komen! The shining en geartsjuh mischien mag ik jullie ooit belonen met een o-line tarrot legging?
Twee reacties: 1. dat ervaren van een van de twee kanten(yin yang, het dualisme)is want je maakt tenslotte een keuze voor een kant bij wijze van spreken. Door jezelf te blokeren bereik je niet veel. Je zegt dan: ik weet niet wat er is en kiest voor de middenweg, maar die komt ook ergens op uit..
Geartsjuh voor jouw reactie twee, ik denk dat jullie allebei gelijk hebben in deze discussie..het een sluit het ander niet uit. Knap hoe jullie het vertellen..!
The shining kun je kort wat vertellen over dat "geloof waar je het over had" en graag hoorde ik ook wat andere ervaringen/reacties aan de hand van deze uitleg van de twee.
vanaf een nee dat is niet waar want - stelling in sommige sterke truth zakenquote:Op zondag 22 augustus 2004 18:20 schreef coz het volgende:
woei
ik denk dat jullie een paar grote kernpunten aandragen
maar ik ga toch semi off topic reageren even
ik probeer die gulden middenweg bij sommige dingen aan te houden.. het zou een mogenlijkheid kunnen zijn en dat weerhoud me soms niet om er wat dieper op in te gaan
en ik denk dat een groot gedeelte van truth hier mee te maken heeft
even over een kam scherend
de debunkers en truthers zijn wat dat betreft ook een mooie yin en yang
truthers, mag je eerst definieren danquote:Op maandag 23 augustus 2004 06:02 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Truthers moeten zich niet met wetenschap bemoeien.
That's all.
Als de wetenschap zich niet met de wereld mag bemoeien, wonen we nu nog in een grot, denken we dat de bliksem door de hamer van de onweergod wordt gemaakt en halen we een liter bloed bij je weg elke keer als je last hebt van een onderhuidse ontsteking...quote:Op maandag 23 augustus 2004 06:25 schreef BaajGuardian het volgende:
lol , wtf...
e..a...hmm..
het is dat ik aangeschoten ben nu ...
wetenschap moet zich dan niet met de wereld bemoeien als je zo begint...
kom nou , wat is dat nou voor een ...eh..gedachte...
ach laat ook maar.
(kan niet helder denken nu)
... of misschien kijkt de wetenschap over 200 jaar met afgrijzen naar hoe de huidige wetenschap kanker wegsnijd en ledematen amputeerd. Misschien is er dan 1 wetenschap, een combi van wat nu als zweverig spiritueel wordt opgevat en de geaccepteerde wetenschap. Het aderlaten werd immers toen ook als 'cutting edge' technologie gezien, zou je aankomen met "dingen die je ziek maken, voor het oog niet zichtbaar" zou je ook uitgelachen worden of op de brandstapel belanden.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 16:23 schreef The_stranger het volgende:
Als de wetenschap zich niet met de wereld mag bemoeien, wonen we nu nog in een grot, denken we dat de bliksem door de hamer van de onweergod wordt gemaakt en halen we een liter bloed bij je weg elke keer als je last hebt van een onderhuidse ontsteking...
Ik bedoel anders precies wat jij hier schrijft..quote:Op woensdag 25 augustus 2004 16:31 schreef The_Shining het volgende:
[..]
... of misschien kijkt de wetenschap over 200 jaar met afgrijzen naar hoe de huidige wetenschap kanker wegsnijd en ledematen amputeerd. Misschien is er dan 1 wetenschap, een combi van wat nu als zweverig spiritueel wordt opgevat en de geaccepteerde wetenschap. Het aderlaten werd immers toen ook als 'cutting edge' technologie gezien, zou je aankomen met "dingen die je ziek maken, voor het oog niet zichtbaar" zou je ook uitgelachen worden of op de brandstapel belanden.
Ik vind het dan ook zeer ironisch dat je juist hier in dit forum de meest onzinnige en slecht onderbouwde kwats vindt. Toen ik hier voor het eerst ging kijken verwachtte ik dat mensen hier echt gefundeerd bezig waren met het zoeken naar waarheden omtrent allerlei dingen.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 20:03 schreef IronSkull het volgende:
mensen in thruth zijn op zoek naar de waarheid achter dingen....
punt is niet dat de wetenschap zich er niet mee moet bemoeienquote:Op woensdag 25 augustus 2004 18:06 schreef coz het volgende:
:x
let op het woord wellicht dusquote:Vorige maand stelden Mexicaanse wetenschappers nog dat de UFO's waarschijnlijk weerfenomenen waren. Zij dachten dat het om een speciaal soort bliksem ging. ''Het gaat hier wellicht om elektrische ontladingen in de lucht'', zeiden deze wetenschappers toen.
hoeft idd niet .. maar kan wel ..quote:maar de beelden van de piloten zijn daar (op andere planeten intelligente wezens) geen bewijs van
Luister eens even, als iemand die totaal niks van psychische problemen afweet (ik wist er ook geen zak van voordat ik ze zelf kreeg) hier iets komt vragen met nogal ernstige symptomen als dingen zien, horen of symptomen van paniekaanvallen wil ik die persoon helpen. Wtf maakt het dan uit in wat voor forum het staat?quote:Op donderdag 26 augustus 2004 00:28 schreef sweetgirly het volgende:
Voor psychotische verschijnselen bestaat R&P al,
Wat heeft xeno-fobie er nou weer mee te maken?quote:Oh ja, en als je xeno-fobie hebt moet je hier gewoon niet komen en niet gaan zitten zeiken.
Dit verhaal kan je ook precies omdraaien, "believers" willen maar gelijk krijgen en scijnen andersdenkenende neit te (willen) begrijpen....quote:Heel kort door de bocht even, maar ik word er af en toe ook wel moe van..mompelt iets over skeptische mensen die maar gelijk willen krijgen enzo. En truthers, of andersdenkenden maar niet schijnen (willen) te begrijpen.
Als iemand hier vraagt wat er met hem aan de hand is of wat ik van een bepaald onderwerp denk dan meld ik wat ik er van denk, dat lijkt mij ook de bedoeling als iemand iets vraagt of een onderwerp aansnijdt, toch?quote:Voor het geval het nog niet duidelijk is, wij (sorry, dat ik even i/h algemeen praat), hoeven geen zgn goedbedoelde adviezen, tips of meningen zoals: 'dat is chizofrenie'..
Daar twijfel ik bij sommigen toch wel eens aan, maar er zijn ook vast believers die erg intelligent zijn, ik ken mensen met een loeihoog iq die heilig in astrologie geloven. Toch merk ik vaak dat hoe intelligenter en hoe hoger opgeleid, hoe minder believers je tegenkomt.quote:Want ik neem aan dat jullie vast wel weten, hebben opgemerkt of doorhebben dat er genoeg mensen hier vertoeven die niet achterlijk zijn, integendeel.
Dan is het maar goed dat ik hier meestal hele verhalen neer type (ok,ok, een one-liner af en toe ookquote:En dus krijg ik al mijn vraagtekens bij zulk soort oneliners.
Dit forum is er ook niet om eventuele problemen te negeren of af te doen als bovennatuurlijke verschijnselen.quote:En daarvoor (aanpraten van problemen) is dit subforum trouwens volgens mij ook niet bedoeld.
Ik was ook niet van plan iemand dood te maken hoorquote:'Leven en laten leven zou ik zeggen'
Mag niet, is tegen de policy om over fok te klagen in KLB, anders stond de hele KLB vol met gescheld over fok.quote:En zijn er mensen die er echt niet tegen kunnen, ik zou zeggen: 'open er een topic over in Klaagbaak.
Ja, want ook daar is er zelfs een apart subforum voor!
En doen alsof ze overal verstand van hebben.quote:Op maandag 23 augustus 2004 06:02 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Truthers moeten zich niet met wetenschap bemoeien.
That's all.
jawel .. met een enkel verschil in wat je claimt .. nou spreek ik niet voor heel truth maar tochquote:Op donderdag 26 augustus 2004 15:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dit verhaal kan je ook precies omdraaien, "believers" willen maar gelijk krijgen en schijnen andersdenkenende niet te (willen) begrijpen....
ik denk dat ze meer ervaringsdeskundigen zijn op het gebied van truth dan de wetenschappersquote:Op donderdag 26 augustus 2004 15:58 schreef TrenTs het volgende:
[..]
En doen alsof ze overal verstand van hebben.
Dit vind ik een beetje een vreemd punt...quote:Op donderdag 26 augustus 2004 15:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Daar twijfel ik bij sommigen toch wel eens aan, maar er zijn ook vast believers die erg intelligent zijn, ik ken mensen met een loeihoog iq die heilig in astrologie geloven. Toch merk ik vaak dat hoe intelligenter en hoe hoger opgeleid, hoe minder believers je tegenkomt.
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |