abonnement Unibet Coolblue
pi_21408695
en hier verder!

verfvolg van : Het turnen-topic

[ Bericht 39% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 19-08-2004 22:21:23 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21408710
arme pavlova.. leuk meisje zeg om te zien.. beetje mooi figuur en lief gezichtje kan je van gorkina ice spider queen niet zeggen

maar goed..die amerikaanse was de terechte winnares..wat een prachtige eindoefening!
pi_21408760
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 21:40 schreef tong80 het volgende:
een omgeving van kleine meisjes.

Welcome to the realm of BHFH. .
pi_21408763
Pavlova is zooo mooi
pi_21408798
even resumé voor diegenen die het gemist hebben! In een zinderende meerkamp fnale vrouwen heeft uiteindelijk terecht carly pettersengewonnen,... ze moest in aar laatste vloer oefening 9.536 halen en turnde een weergaloze kühr!! en won goud!! prachtig!! en als 2e de overgewaardeerde khorkina en als 3e zangh... pavlova was de schlemiel want viel net buiten de prijzen door een mndere landing bij de sprong... .
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  Trouwste user 2022 donderdag 19 augustus 2004 @ 21:46:41 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_21408821
Gorkina heeft de uitstraling van een ice berg. Dat is zo fascinerend. Adembenemende vrouw.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 19 augustus 2004 @ 21:49:01 #7
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_21408887
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 21:46 schreef tong80 het volgende:
Gorkina heeft de uitstraling van een ice berg. Dat is zo fascinerend. Adembenemende vrouw.


Een persoonlijkheid
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_21408892
pi_21408919

patterson (goud)

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21408958
Ik vind de oefeningen van die Amerikanen helemaal niet mooi, lijken wel cheerleaders ofzo.
Khorkina is veel eleganter.
op
  donderdag 19 augustus 2004 @ 21:54:30 #11
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21409040
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 21:51 schreef Ketama9 het volgende:
Ik vind de oefeningen van die Amerikanen helemaal niet mooi, lijken wel cheerleaders ofzo.
Khorkina is veel eleganter.
jij hebt vast niet gekeken..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21409181
Jammer van Khorkina
pi_21409221
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 21:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

jij hebt vast niet gekeken..
Ik heb wel gekeken, dat heet nou smaak
op
pi_21409322
Alleen door haar fascinerende attitude had ik Khorkina al een gouden plak gegund. Dadelijk gaan die yanks nog denken dat hun het turnen hebben uitgevonden.

Die Zhang Nan lijkt trouwens als 2 druppels water op een vriendin van me.
pi_21409638
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 22:03 schreef Leatherface het volgende:
Alleen door haar fascinerende attitude had ik Khorkina al een gouden plak gegund. Dadelijk gaan die yanks nog denken dat hun het turnen hebben uitgevonden.

Die Zhang Nan lijkt trouwens als 2 druppels water op een vriendin van me.
Ja precies, ze denken dat ze daar aan het cheerleaden zijn of in de disco staan ofzo.
Bah, geef mij maar Khorkina.
op
pi_21409738
of pavlova
pi_21409750
Ik vond de oefening van Patterson mooier. T blijft een kwestie van smaak. edit: oefeningen

[ Bericht 10% gewijzigd door -Vaduz- op 19-08-2004 22:22:25 ]
That's all folks!
  donderdag 19 augustus 2004 @ 22:19:18 #18
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21409839
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 22:16 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik vond de oefening van Patterson mooier. T blijft een kwestie van smaak.
het gaat om het totaal,, patterson was in alle oefeningen goed (met wel onder onvoorstelbare druk haar prachtige vloeroefening) , khorkina werd bij verschllende oefeningen zwaar gematst met haar waardering. alleer haar vloeroefening was inderdaad goed. maar het was een meerkamp en het totaalresultaat maakt je score... dat lijken sommige posters die misschien 10 minuten hebben gekeken even niet in acht te nemen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 19 augustus 2004 @ 22:23:03 #19
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_21409959
Mja, de beslissing was op vloer, en daar deed Patterson mee aan het principe: "doe er maar zoveel mogelijk torenhoge cheerleader sprongen in dan komt het wel goed". De muziek deed voor spek en bonen mee. Vergelijk dat eens met Khorkina. Compleet in harmonie met de muziek, iedere szierlijke elegante beweging, foutloos.. ik vond haar score zwaar onder de maat juist, daar moet je bonus voor krigen, voor die volstrekte balans en esthetiek!
pi_21409978
Patterson was gewoon constanter. (over alles ja)
That's all folks!
  donderdag 19 augustus 2004 @ 22:25:30 #21
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_21410032
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 22:23 schreef Perico het volgende:
Mja, de beslissing was op vloer, en daar deed Patterson mee aan het principe: "doe er maar zoveel mogelijk torenhoge cheerleader sprongen in dan komt het wel goed". De muziek deed voor spek en bonen mee. Vergelijk dat eens met Khorkina. Compleet in harmonie met de muziek, iedere szierlijke elegante beweging, foutloos.. ik vond haar score zwaar onder de maat juist, daar moet je bonus voor krigen, voor die volstrekte balans en esthetiek!
Maar op de balk was ze een paar keer serieus uit evenwicht en toch kreeg ze nog een pak punten (te veel eigenlijk), terwijl die Patterson foutloos was.

Hetzelfde geldt voor die ongelijke leggers (of hoe heet dat)
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 19 augustus 2004 @ 22:27:09 #22
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21410084
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 22:23 schreef Perico het volgende:
Mja, de beslissing was op vloer, en daar deed Patterson mee aan het principe: "doe er maar zoveel mogelijk torenhoge cheerleader sprongen in dan komt het wel goed". De muziek deed voor spek en bonen mee. Vergelijk dat eens met Khorkina. Compleet in harmonie met de muziek, iedere szierlijke elegante beweging, foutloos.. ik vond haar score zwaar onder de maat juist, daar moet je bonus voor krigen, voor die volstrekte balans en esthetiek!
vergelijk eens de balk oefeningen van khorkina en patterson... die van khorkina was echt dramatisch slecht terwijl patterson weergaloos goed was. ook de balk met ongelijke liggers was slordig van khorkina.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 19 augustus 2004 @ 22:28:01 #23
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21410113
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 22:25 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Maar op de balk was ze een paar keer serieus uit evenwicht en toch kreeg ze nog een pak punten (te veel eigenlijk), terwijl die Patterson foutloos was.

Hetzelfde geldt voor die ongelijke leggers (of hoe heet dat)
haha je was me voor..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21410363
Ja ok, het gaat om het totaal. En idd was Khorkina soms iets minder ja.
Maar ik vind die vloeroefeningen van die Amerikanen gewoon vreselijk
op
pi_21410400
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 22:23 schreef Perico het volgende:
Mja, de beslissing was op vloer, en daar deed Patterson mee aan het principe: "doe er maar zoveel mogelijk torenhoge cheerleader sprongen in dan komt het wel goed". De muziek deed voor spek en bonen mee. Vergelijk dat eens met Khorkina. Compleet in harmonie met de muziek, iedere szierlijke elegante beweging, foutloos.. ik vond haar score zwaar onder de maat juist, daar moet je bonus voor krigen, voor die volstrekte balans en esthetiek!
ja hier ben ik het helemaal mee eens.
op
  donderdag 19 augustus 2004 @ 22:39:41 #26
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21410440
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 22:36 schreef Ketama9 het volgende:
Ja ok, het gaat om het totaal. En idd was Khorkina soms iets minder ja.
Maar ik vind die vloeroefeningen van die Amerikanen gewoon vreselijk
de vloeroefening van patterson wast juist zeer fraai, geen fout erin en prachtig om te zien. Heb je wel gekeken??
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 19 augustus 2004 @ 22:44:45 #27
69994 seto
-|||--------|||-
pi_21410594
courtney kupets zat niet eens bij de eerste 8
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_21410910
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 22:39 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

de vloeroefening van patterson wast juist zeer fraai, geen fout erin en prachtig om te zien. Heb je wel gekeken??
Ik heb het toch gvd niet over de fouten? Heb je wel gelezen?
Volgens mij heb je zelf niet gekeken man
op
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 00:29:24 #29
56951 Najra
---------------
pi_21414081
Pavlova is compleet bestolen.
Wat een onrecht.
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 07:53:27 #30
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21417194
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 00:29 schreef Najra het volgende:
Pavlova is compleet bestolen.
Wat een onrecht.
zij had de sprong als laatste , daar kun je nu eenmaal ,moeilijk hoog mee scoren. Als je dan begint een sprong met uitgangswaarde 9.8, kon ze alleen maar hopen op fouten van de anderen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21419014
wordt dit hele turngebeuren nog een keer ergens herhaald trouwens? wil het allemaal nog wel eens zien! of is het op internet te bekijken oid?
pi_21420403
Wow, je hebt er echt veel verstand van BHFH ! Echt zonde van Kozich dat ze gevallen is bij haar afsprong van de balk :'( Ze heeft echt een mooie balkoefening (pirouette meteen gevolgd door voorwaartse salto en zijwaartse salto). Ik vind Ukraïne echt gracieuze turnsters hebben. Yarotska mag er trouwens ook wel wezen

Zonde van Pavlova! Vind haar echt cute eruit zien (vooral met haar nonchalante blik en als ze de camera ziet een stralende glimlach.
Jammer dat Oana Ban zich terugtrok (blessure ofzo?) Had haar echt een kans gegeven.
Ben benieuwd naar de toestelfinales. Denk wel dat Khorkina op de brug wint en dat Elisabeth Tweddle 2e wordt (ze is niet goed in de meerkamp, maar haar brugoefening is echt super! Haar afsprong vind ik persoonlijk stabieler dan die van Khorkina).

Hopelijk wordt dan Irina Krasnyanska 3e:

Met de balkoefening moet Ponor wel goud krijgen :

Gevolgd door de Chinezen (Zhang Nang en Fan Ye)
Fan Ye:

Vloer wordt ook gewonnen door Ponor met als 2e de Braziliaanse Daiane Dos Santos:

Hopelijk gaat het beter met Oana Ban en wint ze goud op de sprong.

Dit vind ik trouwens ook cool om te lezen:
quote:
ARTISTIC NEW ELEMENTS
Before the competitions, the gymnasts can propose new difficulties elements that will be added to the Code of Points. In Athens, 13 elements were approved for women, 4 for men.
Athens, August 19, 2004.
Five of the 13 new elements submitted by female gymnasts during the 2004 Athens Olympic Games have been awarded a difficulty value of "Super E" (most difficult) by the Women's Technical Committee of the International Gymnastics Federation.

The elements, as well as the different combinations of these elements, have values that are counted by the A-Jury to determine the Starting Value of an exercise.

On Uneven Bars, Evgenia KUZNETSOVA (BUL) submitted two elements - each a variation of a 540-degree turn from the high bar to the low bar - that received a value of "Super E."
On Floor Exercise, Veronica WAGNER (SWE), Daiane dos SANTOS (BRA) and Patricia MORENO (ESP) received a "Super E" value for the acrobatic elements they submitted. WAGNER's element is a double front somersault in the pike position. Dos SANTOS's element is a double somersault in the layout position, with a half turn in the first somersault following a backwards take-off. MORENO's element is a back somersault with a 1440-degree twist.

The FIG gave an "E" value to Mohini BHARDWAJ's (USA) element on Uneven Bars (a full-twisting layout somersault from the high bar to the low bar), and to one of Terin HUMPHREY's two elements on Balance Beam (a tuck stand with 1,080-degree turn, with the free leg extended in the horizontal position).
Five other submitted elements received a value of "D." The "D"-rated elements were submitted by LIN Li (CHN) and Laura van LEEUWEN (NED) on Uneven Bars, and by Courtney McCOOL, HUMPHREY and KIM Un Jong (KOR) on Balance Beam.
Annia HATCH (USA) received a value of "C" for the element she submitted on Floor Exercise.

RI Jong Song's (PRK) triple twisting double somersault on Floor Exercise has been awarded a difficulty value of 'Super E', worth 0.40 in bonus points, by the Men's Technical Committee of the International Gymnastics Federation.
RI's element was one of four new elements submitted for evaluation by male gymnasts during the Athens 2004 Olympic Games.
Jordan JOVTCHEV's (BUL) new element on the Rings received a rating of 'E'. JOVTCHEV's new element has the gymnast lowering from an inverted cross position to a momentary inverted hang, and then rotating and lifting backward to a horizontal cross position with the body between the rings.
JOVTCHEV submitted the element but did not perform it in the Qualifications. JOVTCHEV may perform the new element in the event Final on Sunday 22 August.
Filip YANEV (BUL) received a 'D' rating for his new element on Horizontal Bar - a backward giant swing with hop to one-and-a-half turn, plus an additional half-turn.
Enrico POZZO (ITA) received a 'B' rating for his new acrobatic element on Floor Exercise.
ATHOC - FIG
Vind ik erg cool om te zien altijd: onderdelen die de naam dragen van de gymnast zelf (Khorkina met haar 2 onderdelen op de brug, Zamolodchikova met haar eigen sprong en onderdeel op de brug. Laura van Leeuwen heeft er ook één op de brug, maar helaas heb ik haar oefening niet gezien. Ben dus erg benieuwd)
pi_21421180
wordt de turnfinale nou nog herhaald ?
pi_21421461
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 12:40 schreef Molletje het volgende:
wordt de turnfinale nou nog herhaald ?
Wat denk je zelf
op
pi_21421477
ik weet het niet, waarom denk je dat ik het vraag?
pi_21421671
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 12:54 schreef Molletje het volgende:
ik weet het niet, waarom denk je dat ik het vraag?
Ja, als de olympische spelen zijn afgelopen gaan ze daarna nog 2 weken herhalen.
Zo goed?
op
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 13:24:28 #37
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_21422020
die chineesjes net op Nederland 2
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_21427829
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 21:51 schreef Ketama9 het volgende:
Ik vind de oefeningen van die Amerikanen helemaal niet mooi, lijken wel cheerleaders ofzo.
Khorkina is veel eleganter.
Ik vind dat van de Amerikanen juist mooi om te zien, ziet er tenminste wat meer uptempo uit.
Ik vind die verschillen tussen de landen ook mooi om te zien je ziet de culturen terug in de oefeningen.
Now let me explain the difference between me and you,
I practice real hard and do the tricks I do.
I practice untill there are no tricks left,
So I can make sure that I beat ya ass.
pi_21433853
Wow wat een wedstrijd, net pas gezien omdat ik gisteravond moest werken.
Ik heb het opgenomen, dus neee er was geen herhaling!
Khorkina terrecht de verliezer van de wedstrijd.
Haar Nonchalance en uitstraling tijdens de gehel wedstrijd hebben mij geirriteerd evenals ik al aangaf in mijn post in topic 1 over turnen.

Bij vloer ineens lachen enz. Natuurlijk, turnen is een concentratie sport, maar ik heb Khorki wel eens enthousiaster gezien.
Sprong heb ik niet gezien.
Brug was ontspannen en niet netjes, vooral de landing was slecht.
Balk was helemaal erg. Heel erg niet gevend om wat de jury ervan zou denken omdat ze toch khorkina heet ofzo, heel rare gedachte.
Vloer was ook niet al te best, hoewel ik toch graag turnsters zie lachen tijdens een competitie.
Terrecht dat ze Patterson direct feliciteerde met haar triomf!

Patterson hier met coach die terrecht apetrots was op zijn pupilletje.
Ik ben zelf niet zo weg van de Amerikaanse stijl. Maar dat dit meisje op haar 16e levensjaar al zo'n prestatie levert, zegt toch wel iets over haar kunnen/willen en doen.
Stabiele turnster maar nog niet echt een eigen uitstraling, misschien komt het nog, we zullen zien.
Om even in te gaan op het feit dat alle Amerikaanse oefeningen cheerleader achtig zijn.
Guess what? Het is daar volgens mij uitgevonden. De mentaliteit is dusdanig anders in Amerika dat het grappig is om het verschil eens te bekijken tussen de timide Khorkina/Kozich en dan de drukke en speelse Kupets/ Patterson.
De vloeroefening van Zhang Nan vond ik zeer verrassend, stoere muziek stoere bewegingen, zeker erg leuk om naar te kijken, ook al maakte ze wat kleine foutjes.

Grappige turnster maar ik denk dat we over 2 jaar niks meer van haar horen.

Hier de drie dames op het ereschavot:


Dan naar de Roemeentjes
jammer dat Oana Ban uitviel door de blessure aan haar enkel, ze wil zich volledig inzetten op vloer.
Nicoleta Daniella Sofronie vond ik een beetje tegenvallen deze competitie. Zeker voor het Roemeense firnament. Al met al goed geturnd, het blijft een schattig meisje.


Jammer ook voor Anna Pavlova uit Rusland, ze zat zoo dichtbij, maar door de verkeerde landing bij sprong en natuurlijk ook door wat andere oneffenheden door de gehele wedstrijd pakt ze net naast de medailles. Ik geef dit meisje een grote kans om in de toekomst door te breken, ze heeft een perfect (turn)lichaam en ook een mooie zuivere uitstraling. Die zien we over 4 jaar weer terug!


Er waren nog veel meer turnsters natuurlijk, maar mijn mening daarover is denk ik niet interessant genoeg om het hier te posten.
De wedstrijd op zich was vrij spannend en ik ben uberblij dat die vervelende Khorkina niet heeft gewonnen.
Toestelfinales zondag op nederland 2. Allemaal weer kijken.
Hopen dat Catalina Ponor (Roemenie) Balk en vloer wint.
We zullen zien.
Turnen is mooi, zegt het voort!
Billie Holiday is Lady Day!
pi_21435984
Turnen is mooi
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 23:34:19 #41
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21436165
goed verwoord sweetsixteen16!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21437885
Turnen is mooi
Hier trouwens Alina Kozich met haar vloeroefening
Kate Rickardson met haar vloeroefening Rechtermuisknop>opslaan als
Vind de oefening van Kate echt ultra gewoon! Check de choreografie; echt apart!
Courtney Kupets heeft trouwens echt een ernstig irritante glimlach! Bleegh!
Hier vind je trouwens meer turnfilmpjes: Dans video's
pi_21438414
Ik vond de meerkampfinale voor de dames een tegenvallende wedstrijd en met name miste ik de Roemeense Catalina Ponor (gisteren jarig), die zich op twee toestellen als eerste heeft geplaatst voor de finale (balk en vloer).

Zij haalde in de landenwedstrijd op drie toestellen 28,962 maar kwam niet in actie op de brug met ongelijke liggers.
Bij een score van 9,375 op dat onderdeel was ze als eerste de finale ingegaan (voor de tweede plaats had 9,100 volstaan).
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 13:43:51 #44
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_21443624
Bij de allround finale van de mannen werd de Zuid-Koreaan Tae Young Yang 3de. Zuid-Korea diende echter een klacht in omdat hij aan de rekstok te weinig punten zou gekregen hebben (indien hij kreeg wat hij verdiende, zou hij goud gehaald hebben). De internationale turnfederatie gaf hen gelijk, erkende de fout en schorste de drie scheidsrechters.

Maar de Amerikaan Hamm mag wel gewoon z'n goud houden en Tae Young Yang blijft gewoon 3de.

Als de zaken omgedraaid waren, had men die Zuid-Koreaan gewoon z'n medaille afgenomen en aan de Amerikaan gegeven.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_21443678
Onrecht op de Spelen, ik vind dat men de uitslag zou moeten wijzigen. Dit kan echt niet
pi_21450252
Lullig verhaal van het mannenturnen.
Billie Holiday is Lady Day!
pi_21450506
Amerikanen staan andermaal boven de wet op deze spelen.

En wederom moet Zuid - Korea het ontgelden. Ik krijg echt medelijden met die mensen
  Trouwste user 2022 zaterdag 21 augustus 2004 @ 20:13:33 #48
7889 tong80
Spleenheup
pi_21450829
En er kan niks tegen worden gedaan. Het zal je maar gebeuren.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_21455880
Ik keek vorige week voor het eerst goed naar turnen, de landenwedstrijjd vrouwen, en ik heb er voortaan weer een sport bij om in de gaten te houden. Ik heb echt enorme respect gekregen voor de turnsters, maar aan de andere kant vraag ik me ook af of ze wel gelukkig zijn. Ik krijg namelijk het idee dat die turnsters ongelovelijk gepusht worden door hun coaches en zoals ik op het journaal zag worden die kinderen op hun 4e jaar al door hun ouders op turnen gezet en trainen ze 24/7. Ik vraag me af of turnsters op latere leeftijd geen last krijgen van hun botten en gewrichten, misschien dat iemand van 't forum mij wat meer hierover kan vertellen.

Veder vroeg ik me af of het 'mogelijk' en slim is om te beginnen met turnen op je 18e?
hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
pi_21460655
Natuurlijk zijn er een aantal turnsters die het niet eens zijn met hun sport.
Maar zover ik weet zijn er tegenwoordig wat kindvriendelijkere middelen om het kind plezier in deze sport te geven. Ik zie het er ook vaker vanaf op wedstrijden dat ze er echt lol in hebben.
Die jonge chineesjes die worden gekozen op hun lichaamsbouw en dat wordt vaak in de gaten gehouden ik denk echt wel per maand. Dat is wel zonde, maar China wil nu eenmaal een goede naam krijgen op sportgebied.

Later kunnen turnsters last krijgen van hun spieren en botten, maar dat moet je er dan maar voor inleveren.
Zelf turn ik ook en heb vaak last van mijn rug. Het is nu eenmaal zo.
Nog steeds doe ik turnen ben 18.
Ik vind het erg leuk om dingetjes die ik vroeger kon opnieuw weer oppak.
Als je op je 18e pas begint met turnen denk ik dat je iets te laat bent, maar op recreatief niveau zou ik het zeker aanraden.
Billie Holiday is Lady Day!
pi_21466705
De Zuid-Koreanen laten het er niet bij zitten:
quote:
South Korea to appeal over Hamm gymnastics gold


ATHENS, Aug 22 (Reuters) - South Korea are waiting to gather video evidence before lodging an appeal with sport's supreme legal body over scoring errors at the Olympic gymnastics competition which robbed Yang Tae-young of a gold medal.

"We will file our case to the Court of Arbitration for Sport (CAS) either today or tomorrow. Our lawyers are preparing the case right now," a South Korean delegation official in Athens told Reuters.

Paul Hamm, who became the first American man to win the Olympic all-round title, should not have been awarded the gold, the governing body of gymnastics (FIG) ruled on Saturday.

But Hamm would keep his medal despite a scoring error which robbed bronze medallist Yang of the title, the FIG said.

It suspended three judges, including an American.

However, a CAS spokesman said the court did not normally adjudicate on disputes over a scoring issue:

"CAS practice is quite clear. It refuses to enter into a scoring dispute unless there's been a case of bribery and this is not the case regarding the gymnastics dispute," he said.

"But we will look at the case once it is filed."

The FIG admitted Yang had been unfairly docked a tenth of a point from his parallel bars routine during the all-round final, which left Hamm claiming the crown with a score of 57.823. Yang finished third on 57.774.

However, had Yang been credited with the correct difficulty score, the South Korean would have finished with a total of 57.874, 0.051 of a point ahead of his American rival.

Without the mistake, Hamm would have earned silver and Yang's team mate Kim Dae-eun would also have dropped a place to bronze.

According to the rules of the federation, competitors can query the start value of a performance but it must be made no later than one rotation after the routine in question.

FIG said the South Koreans failed to lodge a protest in time. However, the South Koreans state they noticed the error immediately but were asked to file their complaint after the competition had ended.

Despite CAS's reaction, the South Korean official added: "We are not just talking about a scoring error here. It's not as clear cut as that. The FIG have admitted their mistake and we want our athlete to get what he deserves."

The Americans were unavailable for comment.
Ook te belachelijk voor woorden.
Wel gelijk krijgen, juryleden schorsen maar niks aan de uitslag doen.
-------Practice Mindfulness-------
pi_21470111
wanneer en waar worden turnfinales uitgezonden? tis toch vanaf 7 uur?
pi_21471443
Vanavond toestelfinales op Eurosport.
Op NOS ook wel wat aandacht ervoor maar niet zoveel
Eurosport is da best!
Billie Holiday is Lady Day!
pi_21471558
op TVE zenden ze nu het turnen uit.
hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
  Trouwste user 2022 zondag 22 augustus 2004 @ 21:33:59 #55
7889 tong80
Spleenheup
pi_21473456
Kijk ik nu naar rechtstreekse beelden. De Grieken worden gek namelijk.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 22 augustus 2004 @ 21:34:29 #56
7889 tong80
Spleenheup
pi_21473466
En die ander is beter.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_21473481
oe wat ziet dat er toch mooi uit die spieren zo aangespannen in de ringen
  Trouwste user 2022 zondag 22 augustus 2004 @ 21:35:53 #58
7889 tong80
Spleenheup
pi_21473490
Die Bulgaar was toch beter ?


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 22 augustus 2004 @ 21:36:46 #59
7889 tong80
Spleenheup
pi_21473516
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 21:35 schreef MissX het volgende:
oe wat ziet dat er toch mooi uit die spieren zo aangespannen in de ringen
Ongelooflijk wat ze kunnen, maar jij kijkt er anders naar.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_21473524
beetje nep van de jury, die bulgaar was echt wel beter

heb het idee dat ze die griek gewoon iets voortrekken
  zondag 22 augustus 2004 @ 21:38:13 #61
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21473549
die griek moet een medaille
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 22 augustus 2004 @ 21:38:37 #62
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21473558
dat is van tevoren afgesproken
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21473579
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 21:36 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ongelooflijk wat ze kunnen, maar jij kijkt er anders naar.


hehe

maar vind ringen bij de mannen wel een van de mooiste onderdeel van turnen om te zien, die pure kracht en beheersing die er word tentoongesteld is echt super om te zien.
  zondag 22 augustus 2004 @ 21:41:50 #64
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21473635
ik snap niet wat je aan die lelijke spierbonken vindt..

qua sport is het mooi en knap , maar ze hebben een lelijk lichaam.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21473672
jammer van die afsprong dat die niet stilstond
  Trouwste user 2022 zondag 22 augustus 2004 @ 21:43:44 #66
7889 tong80
Spleenheup
pi_21473676
Dat zo'n klein hupje bij de landing je een medaille kan kosten.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 22 augustus 2004 @ 21:44:23 #67
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21473689
de kansen voor tabakos stijgen
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 22 augustus 2004 @ 21:44:55 #68
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21473702
ik was ook wel goed op de ringen, kon een mooi vogelnestje maken..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 22 augustus 2004 @ 21:45:34 #69
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21473721
trillen, niet helemaal mooie T .. zit wel in de buurt van tabakos en die bulgaar
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 22 augustus 2004 @ 21:46:15 #70
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21473727
4e//
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21473733
die griek wint gewoon
  zondag 22 augustus 2004 @ 21:46:48 #72
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21473742
die italiaan zal er flink de balen in hebben..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 22 augustus 2004 @ 21:47:18 #73
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21473755
mooie T
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 22 augustus 2004 @ 21:47:44 #74
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21473764
oei Zwaai, net niet dus
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 22 augustus 2004 @ 21:48:33 #75
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21473780
de T was het mooist die ik heb gezien, maar zitten wel een paar foutjes in,, ok al 9.800 .. geen medaille dus
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 22 augustus 2004 @ 21:49:22 #76
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21473800
Vhecci , ben benieuwd.. jammer van zn kleding eentiende aftrek
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  Trouwste user 2022 zondag 22 augustus 2004 @ 21:49:35 #77
7889 tong80
Spleenheup
pi_21473803
Mooie sport.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 22 augustus 2004 @ 21:49:54 #78
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21473810
jaaa mooie T
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21473818
doordat ie moest corrigeren red die het niet
  zondag 22 augustus 2004 @ 21:50:30 #80
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21473822
paar kliene foutjes, maar kan in de buurt van het goud zijn
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21473842
toch had die bulgaar goud moeten winnen
  Trouwste user 2022 zondag 22 augustus 2004 @ 21:51:37 #82
7889 tong80
Spleenheup
pi_21473848
De Griek is blij en de Italiaan ook. De Grieken worden gek wat mooi om te zien. Topsport.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 22 augustus 2004 @ 21:51:37 #83
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21473849
tabakkos goud dus, ja t moest ook wel ntuurlijk.. zn blonde doos heeft m al gefeliciteerd
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 22 augustus 2004 @ 21:52:17 #84
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21473863
maar wel een uitslag waar mee te leven is... nu hopen voor de grieken dat hij wel clean is.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21473871
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 21:51 schreef MissX het volgende:
toch had die bulgaar goud moeten winnen
Als dat de 2e finaliast was ben ik het absoluut met je eens, hij was gewoon beter dan die griek. Echt onbegrijpelijk dat hij een lagere score kreeg.
pi_21473900
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 21:52 schreef erikh het volgende:

[..]

Als dat de 2e finaliast was ben ik het absoluut met je eens, hij was gewoon beter dan die griek. Echt onbegrijpelijk dat hij een lagere score kreeg.
ja dat was hij

maar ja de jury had volgens mij van te voren al besloten dat de griek goud moest krijgen
  zondag 22 augustus 2004 @ 21:54:36 #87
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21473915
het organiserende land krijgt altijd wat extra bij jury sporten dat is traditioneel in de spelen... is ook wel logisch.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  Trouwste user 2022 zondag 22 augustus 2004 @ 21:55:48 #88
7889 tong80
Spleenheup
pi_21473943
Maar als je hier aandachtig naar kijkt is het adembenemend wat ze kunnen. Ik druk me twee keer op. En stort ter aarde. Zij hangfen in ringen die zo instabiel zijn als Balkenende op het slappe koort.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 22 augustus 2004 @ 21:56:57 #89
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_21473973
De Griek 9.8612 met een fout in de landing, terwijl de Bulgaar in alles stabieler was? Inderdaad, sprake van echt thuisvoordeel, ook bij de beoordeling van de Bulgaar, die toch ietsje beter was. En ook bravo voor Cecchi...
pi_21473984
als je mij in de ringen hangt, ben ik net een op hol geslage marionettepop. Ik denk dat ik het niet eens voor elkaar krijg me een x op te trekken.
  Trouwste user 2022 zondag 22 augustus 2004 @ 22:00:14 #91
7889 tong80
Spleenheup
pi_21474038
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 21:57 schreef MissX het volgende:
als je mij in de ringen hangt, ben ik net een op hol geslage marionettepop. Ik denk dat ik het niet eens voor elkaar krijg me een x op te trekken.
Ik wil je graag in de ringen hangen hoor, dan help ik wel een handje.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_21474069
Hele mooie sport dat Turnen alleen jammer dat je altijd afhankelijk blijft van een Jury.
pi_21474241
wanneer mogen de dameS?
  zondag 22 augustus 2004 @ 22:23:11 #94
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21474600
nu dus!

khorikina!!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 22 augustus 2004 @ 22:23:39 #95
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21474606
huh zo kort..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 22 augustus 2004 @ 22:24:23 #96
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21474626
ik zag een frans meisje winnen en khorkina van de brig afvallen.. en nu is het alweer fgelopen.. kut nos!!!!!!!!!!!!!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 22 augustus 2004 @ 22:24:45 #97
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21474636
KUT NOS!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21474645
klote NOS!!!!!
  zondag 22 augustus 2004 @ 22:27:07 #99
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21474694
ik heb hier &%$ geen eurosport, je zal zien dat ze geen klote uitzenden behalve een korte samenvatting,. gaan we zeker voor de 538 keer naar het roeien kijken..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 22 augustus 2004 @ 22:31:42 #100
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21474800
en we GAAN nog naar dat kloten roeien kijken ook! wat is dat toch, terwijl er van alles live gebeurt zenden ze alleen maar herhalingen uit!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 22 augustus 2004 @ 22:52:43 #101
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_21475372
Zag net op de BBC die ursica turnen op het paard.. vond hem toch gevarieerder, ook qua afsprong, dan de Chinese winnaar, die wel virtuoos veel zwaaide, maar wat die Roemeen deed was technisch denk ik, ook qua "handle"werk complexer, en... geen foutje! Ook deed de Chinees geen Thomas flair..
pi_21477062
op eurosport nu turnfinale herhalingen mannen en vrouwen!!
pi_21477153
Die Carly Patterson doet niet mee, maar die Amerikaan die laatst 9e is geworden wel
Dominic
pi_21478690
Ik heb Courtney McCool het hele toernooi 'niks' zien doen. Behalve aanmoedigen en sfeer brengen (ook nodig waarschijnlijk). Ik vond haar juist zo talentvol, vooral op de balk. Nah, volgende Spelen hopelijk en dan ook een Loes Linders erbij, hoezee, nieuwe talenten!
pi_21480263
Ik heb de herhalingen bij toeval gisteravond gezien.
Super natuurlijk weer
Jammer dat hij:

heeft gewonnen. Ik vond hem niet veel beter dan Jordan Jovtech en Yuri Checi, maar goed, dat is dan weer mijn opinie.
In de meerkamp damesturnen deed er ook een Grieks meisje mee en werd geen olympisch kampioen, dus ook al geen reden.
Maar goed mannenturnen vind ik niet zo boeiend we gaan over naar de vrouwen.

Sprong.
Anna Pavlova een meisje waarbij ik denk dat er wel toekomst in zit was derde: Goede sprong alleen een niet al te beste landing bij de laatste sprong.


Dit meisje werd 2e op sprong, met zo'n ontzettend grote amplitude vanaf het paard, maar helaas jammer van haar landingen.
Annia Hatch, 26 jaar en geboren in Cuba. Kwam uit voor de Verenigde Staten.
De gouden medailles winnares heb ik niet zien springen maar dat is de Roemeense Monica Rosu, hier een fotootje van de meisjes bij elkaar:

Jammer van Elena Zamolodchikova dat ze 4e is geworden, de laatste olympisch kampioene op dit onderdeel.

Dan brug ongelijk, wat een spannende wedstrijd zeg.
Eurosport zendde eerst Courtney Kupets uit, goede turnster met haar tandpaste glimlach.
Mooie, strakke oefening maar niet echt iets met een eigen karakter, Courtney krijgt een bronze medaille.
Dan, de langbenige Terin Humphrey een ontzettend lief meisje om te zien, wint hier een zilveren medaille met een oefening die mede dankzij haar lange benen ontzetten mooi uitkomt! Helemaal super.


En wie had dat ooit gedacht? De kleine Emilie Lepennec wint hier het goud! Met een hoge score, een prachtige risiciovolle Deff-salto laat dit meisje zien dat ze meer in huis heeft dan de slappe Khorkina die van de brug is afgevallen (haar toestel, heeft ongeveer alles gewonnen wat er te winnen valt) en direct de zaal verliet, over onsportief gedrag gesproken.

Maar terug naar Lepennec, 16 jaar nog maar een grote belofte voor de Fransen. Hulde voor dit meisje!


Mooie dameswedstrijd!
Er was ook nog een vloerfinale maar dat hebben jullie niet gezien.
Hier de uitslagen:
De eerste plaats Kyle Shewfelt uit Canada.Met 9.787

Tweede werd Marian Dragulescu met ook 9.787 !!! Hum misschien een gedeelde 1e plaats! Deze turner deed trouwens ook mee met voltige finale en werd 2e achter de chinees.
Jordan Jovtech, de Bulgaar die ook op ringen actief was en 2e werd achter dimostenis Tampakos. Werd op vloer 3e met een totaal aantal punten van: 9.775
Billie Holiday is Lady Day!
pi_21480734
Yeah: je verslagen zijn echt cool! Ik ben echt blij voor Anna Pavlova Zij heeft een fan erbij gekregen! Op BBC wordt het ook vaak uitgezonden met betere commentaar (vind ik dan) als bij Eurosport (en geen last van hinderlijke reclames). Monica Rosu sprong echt goed! Eerste sprong wel een na-hupje, 2e sprong stond ze solide vast aan de grond genageld! Terecht een kampioen (met 9.656 op eenzame hoogte)
Echt hè?! Dit
quote:
tandpasta-glimlach van Kupets

Echt ernstig gewoon! Hoog irritatie-gehalte bij mij
pi_21481207
Dit las ik op Eurosport, eventjes geprobeerd vrij te vertalen in het Nederlands:

De Russische Svetlane Khorkina, die 2e werd op de individuele meerkampfinale achter Carly Patterson heeft de juryleden beschuldigd wegens het bestelen van een gouden medaille.
Svetlana zegt: ' Alles was al voor de wedstrijd begon besloten.'

'Ik ben gewoon superboos,' Khorkina, die de favoriet was voor de Olympische titel wordt hier gequote vanuit de daily Izbestia (krant) ' Ik wist al vantevoren, voordat ik op de wedstrijdvloer stapte om mijn 1e oefening te beginnen dat ik zou verliezen.'

'Alles was al van tevoren besloten. Ik wist het zeker toen de juryleden mij een 9.462 gaven voor sprong.'

'Ik deed eigenlijk alles goed. Maar ik had steeds door dat ze me erin probeerde te luizen.' Zei ze in een interview die werd gepubliceerd op zaterdag.

Bij dr vraag waarom ze voelde dat ze te kritisch werd beoordeeld door de juryleden gaf ze als antwoord: ' Dat kun je beter aan hun vragen, ik denk dat het komt omdat ik uit Rusland kom en niet uit Amerika!'

Toen Khorkina echter op de dag van de individuele meerkamp haar zilveren medaille won, leek ze zeer blij verrast voor zichzelf en ook voor Carly. Ze zei zelfs dat het de beste dag van haar leven was.

De Russische was ook favoriet 4 jaar geleden in Sydney, maar het werd al snel verprutst wegens haar foutieve landing bij sprong.
Later werd er geconstateerd dat het paard 5 centimeter te laag stond.

Ze zegt dat ze hoopte dat de juryleden, na wat in 2000 was gebeurt, iets meer begrip kunnen opbrengen voor deze turnster in Athene, dat ook al haar derde en tevens laatste olympische spelen is.

Khorkina vond Patterson geen terrechte winnaar.

Bij de vraag of Patterson een waardige tegenstander was gaf ze als antwoord:
' Ik heb veel zwaardere tegenstanders gehad dan haar, laten we zien hoe ver ze kan komen of blijven aan de top. Kan ze er nog 2 olympische spelen uit halen net als ik?'

' Nee hoor, schrijf maar op dat Patterson een geweldige kampioen is en dat ze waarschijnlijk een mooie toekomst zal hebben. ' Zei ze sarcastisch.

Khorkina zei dat de Olympische Spelen haar laatste wedstrijd was, maar ze wil wel door blijven gaan in de sport.

'Ik zou graag gaan werken voor de FIG. Deze wedstrijden hebben laten zien dat deze sport een hoop veranderingen nodig heeft. Het zou alleen maar moeten gaan om uitstraling elegantie en schoonheid, meer dan om bijvoorbeeld het mechanische tumbling werk.'



Ok, ik kots op jouw jaloerse gedrag en onnutigge argumenten!
Billie Holiday is Lady Day!
pi_21481286
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 10:42 schreef hydraulix het volgende:
(1) Yeah: je verslagen zijn echt cool!

(2) Monica Rosu sprong echt goed! Eerste sprong wel een na-hupje, 2e sprong stond ze solide vast aan de grond genageld! Terecht een kampioen (met 9.656 op eenzame hoogte)
Echt hè?! Dit
[..]

(3)
[afbeelding]
Echt ernstig gewoon! Hoog irritatie-gehalte bij mij
(1) Dank je wel

(2)Bedankt voor het verslag!!!

(3) tja, je bent amerikaanse of je bent het niet!
Billie Holiday is Lady Day!
pi_21481451
Pfff ik blijf bezig met de persberichten!
Nu weer een bericht over dat het inderdaad niet terrecht was dat Tampakos (Griekenland) aan de ringen heeft gewonnen, de Bulgaarse coach (van de zilveren medaille winnaar Jordan Jovtech) heeft een klacht ingediend bij de internationale turnbond.
'De uitgangswaarde van de Griek was veel lager dan bij de Bulgaar.'
Aldus de coach.

Het was de eerste keer sinds de moderne olympische spelen vanaf 1896 dat een griek een medaille won op dit onderdeel. Nadat hij de recente wereldkampioen Jovtech heeft verslagen met een puntenverschil van maar 0.012.

Direct na de wedstrijd zei Jovtech sportief: 'een van ons 2en had eerste kunnen zijn, ik heb mijn best gedaan en Tampakos ook. Het is gebeurt.'
Billie Holiday is Lady Day!
  maandag 23 augustus 2004 @ 11:28:38 #110
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_21481534
Met wat er met die Tampakos is gebeurd, bevestig je dus tegelijkertijd dat Khorkina ook gelijk kan hebben, wat vooringenomenheid van de jury betreft? Ze loopt al zolang mee en weet wat alles waard is... De cheerleader heeft nu gewonnen, ipv de balletdanseres met diepgang...
  maandag 23 augustus 2004 @ 11:41:42 #111
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_21481806


Turnen is super!!!! Om te kijken!!! Nog beter dan het circus wat die vaak laten zien. 10 dubbele fligflag en daarna 20 dubbele salto achterwaarts.

Vroeger had ik zelf moeite met over die lange bok springen, paar keer vol met mijn ballen tegen dat ding aangekomen.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_21481937
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 11:11 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Dit las ik op Eurosport, eventjes geprobeerd vrij te vertalen in het Nederlands:
...
Inderdaad een raar soort visie heeft ze waarin zij zelf de meest verlichtte ster zou kunnen zijn denkt ze natuurlijk. Ik vind haar eigen Korkina-techniek op de brug nou ook niet echt getuigen van superieure elegantie en schoonheid overigens (wel van creativiteit overigens).

Als je turnen echt alleen zou beoordelen op uitstraling, elegantie en schooheid, zou Carly Patterson (met eveneens een toothpaste-smile) daar nog steeds winnen van haar geloof ik. En op de hoogste niveau uitgevoerde 'tumbling-werk' wekt de hoogste bewondering en zorgt automatisch
voor de hoogste elegantie- en schoonheids-graad te behalen in een turn-oefening.

She is losing grip on gym (en heel treffend op de brug ook, gisteravond), that's all. Ja, Khorkina is wel creatief, maar helaas vandaag de dag vooral in stennis maken... Jammer!
  maandag 23 augustus 2004 @ 12:37:24 #113
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_21482812
Wat een gezeur toch weer. Patterson was gewoon beter, Khorkina maakte veel te veel kleine foutjes, Patterson niet. En zelfs als het elegante fouten zijn, blijven het wel fouten.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_21485216
zit er nou eigelijk vering in die mat? want het lijkt me toch niet dat ze zomaar zo hoog kunnen springen
  maandag 23 augustus 2004 @ 14:28:54 #115
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_21485687
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 10:10 schreef Sweetsixteen16 het volgende:


Dan brug ongelijk, wat een spannende wedstrijd zeg.
Eurosport zendde eerst Courtney Kupets uit, goede turnster met haar tandpaste glimlach.
Mooie, strakke oefening maar niet echt iets met een eigen karakter, Courtney krijgt een bronze medaille.
Dan, de langbenige Terin Humphrey een ontzettend lief meisje om te zien, wint hier een zilveren medaille met een oefening die mede dankzij haar lange benen ontzetten mooi uitkomt! Helemaal super.
[afbeelding]

En wie had dat ooit gedacht? De kleine Emilie Lepennec wint hier het goud! Met een hoge score, een prachtige risiciovolle Deff-salto laat dit meisje zien dat ze meer in huis heeft dan de slappe Khorkina die van de brug is afgevallen (haar toestel, heeft ongeveer alles gewonnen wat er te winnen valt) en direct de zaal verliet, over onsportief gedrag gesproken.
Stellen dat Lepennec meer in huis heeft als Chorkina is pure onzin. Haar score was slechts 9.687 terwijl Chorkina in de landenwedstrijd en meerkamp boven 9.700 scoorde. In de kwalificatie deed Chorkina al 7.500. Dus lijkt me dat Lepennec gewoon geluk gehad heeft.
Als Chorkina niet valt wint ze simpel goud. Geluk van de dag voor Lepennec.

Onsportief was het inderdaad.
Turnen op dit niveau is erg lastig, 1 foutje en het is voorbij vooral de landenwedstrijd.
Over de jury : bij elke sport met jury zijn er ooit dwalingen > mensen maken fouten. Helaas dat dit bij de zuid koreaan naderhand niet gecorrigeerd werd.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 23 augustus 2004 @ 15:02:38 #116
56951 Najra
---------------
pi_21486440
Patterson was overduidelijk beter. Sterker nog, ik had zelfs het idee dat Khorkina op de brug enorm werd gematst. Nou zie ik niet zo snel fouten maar Horkina maakte iig een paar kleine foutjes en de hele oefening zag er veel minder vloeiend uit dan Patterson.

Bij die griek was het overduidelijk dat de juryleden een extra hoge score gaven. Ik denk dat als het eerlijk was gegaan dat die vent niet eens een medaille had gekregen.
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
  maandag 23 augustus 2004 @ 15:04:00 #117
56951 Najra
---------------
pi_21486477
Is er eigenlijk iemand hier die geen hekel heeft aan dat kutwijf?
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
  maandag 23 augustus 2004 @ 15:37:09 #118
75861 nijnthje123
doet wat konijnen doen
pi_21487126
ik vind haar wel lekker,als dat mag van jullie dan?
Life is a bitch,and then you marrie one!
pi_21488076
wel grappig..als je die benen van Khorkina ziet denk je dat ze met gemak 2 meter lang is, maar ze is net 1m63 oid
pi_21488645
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 15:04 schreef Najra het volgende:
Is er eigenlijk iemand hier die geen hekel heeft aan dat kutwijf?
Er zijn er vast wel een paar,
Maar ik vind haar lelijk, arrogant, en slecht(Hard ge-ownd door Patterson:P)
Now let me explain the difference between me and you,
I practice real hard and do the tricks I do.
I practice untill there are no tricks left,
So I can make sure that I beat ya ass.
pi_21488969
paar keer vol met mijn ballen tegen dat ding aangekomen > en dat wil nog best wel eens pijn doen
Leuk turnlessen op school :S.

Was die Khorkina dat meisje die met zo een vlag ging lopen nadat Patterson net van haar had gewonnen op de 19e ?
Dominic
  Trouwste user 2022 maandag 23 augustus 2004 @ 17:32:08 #122
7889 tong80
Spleenheup
pi_21489743
De Bulgaren hebben gelijk hij was gewoon beter dan die Griek.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_21490406
volgens mij komen die mensen van die panels uit verschillende landen ?
Dominic
  maandag 23 augustus 2004 @ 18:16:09 #124
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21490640
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 18:05 schreef dominic_rooijackers het volgende:
volgens mij komen die mensen van die panels uit verschillende landen ?
een beetje geld, of een leuke vakantie, doet vaak wonderen. Zeker voor panelleden die het niet te breed hebben. Iedereen heeft zn prijs.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21491479
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 17:01 schreef dominic_rooijackers het volgende:


Was die Khorkina dat meisje die met zo een vlag ging lopen nadat Patterson net van haar had gewonnen op de 19e ?
Klopt!
Billie Holiday is Lady Day!
pi_21491522
het begint weer
pi_21491549
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 18:56 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Klopt!
Mm toen feliciteerde zij Carly toch nog, beetje een raar mens
Dominic
  Trouwste user 2022 maandag 23 augustus 2004 @ 19:00:07 #128
7889 tong80
Spleenheup
pi_21491559
Ja werd tijd na de zoveelste herhaling.

Dit vind ik het minste nummer. Maar het blijft adembenemend


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_21491603
alleen de mannen deze keer ?
Dominic
pi_21491643
dat ging best mis
pi_21491681
veel te vroeg begonnen (zonde)
Dominic
pi_21491715
Eerst op zijn buik, nu op zijn rug. Geloof je toch niet!

In een olympische finale 2x vallen
...drop it like it's hot...
pi_21491716
beetje jammer van die rus
pi_21491759
score 0, dus die kan zijn medaile wel vergeten
Dominic
pi_21491939
Die Yanev krijgt wel een beetje te veel punten.
pi_21491975
en weer eentje die neergaat

ik vind dit trouwens toch een stuk minder allure hebben dan ringen of ongelijke leggers
  maandag 23 augustus 2004 @ 19:15:11 #137
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_21491979
Wat vallen er veel!
Feyenoord!!! * Barça
  Trouwste user 2022 maandag 23 augustus 2004 @ 19:16:01 #138
7889 tong80
Spleenheup
pi_21492002
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 19:15 schreef MissX het volgende:
en weer eentje die neergaat

ik vind dit trouwens toch een stuk minder allure hebben dan ringen of ongelijke leggers
Dat heb ik ook. Maar nogmaals het blijft niet normaal wat ze kunnen.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 23 augustus 2004 @ 19:16:12 #139
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_21492006
Rekstok Ringen
Feyenoord!!! * Barça
pi_21492013
die dames van gisteren konden dit beter (naar mijn mening)
Dominic
pi_21492144
voor ringen heb je flinke spieren nodig (heb ik gemerkt op school), maar toch vindt ik ringen niet zo mooi om naar te kijken omdat ze niet zo veel van die leuke bewegingen maken als bij de ongelijke brug bijvoorbeeld
Dominic
pi_21492169
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 19:16 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dat heb ik ook. Maar nogmaals het blijft niet normaal wat ze kunnen.


idd met zo een simpel springplankje, ik vond nooit enige kracht achter dat ding zitten
  maandag 23 augustus 2004 @ 19:30:45 #143
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_21492455
Spanjaard deferr prolongeert de olympische titel op sprong!
Feyenoord!!! * Barça
pi_21492487
DAMN die 1e sprong van dragulescu was zooo mooi.. en dan die 2e verneuken..was te verwachten
pi_21492495
komt er nu nog meer
Dominic
pi_21492525
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 19:32 schreef Molletje het volgende:
DAMN die 1e sprong van dragulescu was zooo mooi.. en dan die 2e verneuken..was te verwachten
overmoed
Dominic
pi_21492556
als het goed is komt nu dames op de balk.. maarja.. met de NOS weet je het nooit zeker...
gister had ik iig op eurosport gezien dat ze deze finales zouden uitzenden vanaf 21:15 en nog een keer om 01:15!
pi_21492939
dan kan ik ze op Eurosport bekijken
Dominic
pi_21494415
Tja de mannen, dat was ook es wat he, van Dragulescu.
De mannen springen zoveel moeilijkere sprongen dan de vrouwen dat de kans op een val bijzonder groot is.
Billie Holiday is Lady Day!
pi_21494857
het is nu op ned 2 (op de vloer)
Dominic
  maandag 23 augustus 2004 @ 21:02:25 #151
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21494880
ik ben er !
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 23 augustus 2004 @ 21:08:16 #152
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21495033
nog wat ouder wordt en een paar keer naar de tandarts zegt Hans..

oei chineesje ook buiten de lijnen
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21495048
zo hoorde je die opmerking over die Spaanse: 'even wat ouder worden en wat aan je tanden laten doen....'
Grof hehe.
op
pi_21495056
die commentator van nederland 2 zegt dat dat spaanse meisje wel eens naar de tandarts mag, wat onaardig (9.487 had ze overigens)

patricia moreno is haar naam

[ Bericht 7% gewijzigd door dominic_rooijackers op 23-08-2004 21:14:57 ]
Dominic
pi_21495082
hehe 3x nu
op
  maandag 23 augustus 2004 @ 21:11:49 #156
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21495130
die spaanse was helemaal niks vond ik.. tja die chinese had een te lage uitgangswaarde dus.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21495159
Die Chinese, hoe oud zou ze zijn? 12?
...drop it like it's hot...
pi_21495186
je moet minstens 16 zijn, dat meisje uit Canada is wel orgneel
Dominic
  maandag 23 augustus 2004 @ 21:13:34 #159
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21495187
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 21:12 schreef Nyluzzz het volgende:
Die Chinese, hoe oud zou ze zijn? 12?
je moet minstens 16 zijn in het olympisch jaar om mee te doen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 23 augustus 2004 @ 21:14:34 #160
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21495199
die canadese waas iig stuk beter dan die spaanse... die vond ik echt niks. Die braziliaanse vond ik nog het leukste qua oefening.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 23 augustus 2004 @ 21:15:28 #161
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21495222
PONOR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 23 augustus 2004 @ 21:16:01 #162
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21495237
zij is echt mooi!!!!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 23 augustus 2004 @ 21:16:53 #163
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21495263
nt! dat kan niet missen!!!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21495290
9.750 PONOR was erg mooi he!
op
  maandag 23 augustus 2004 @ 21:18:22 #165
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21495297
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! 9.750
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 23 augustus 2004 @ 21:19:04 #166
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21495317
oeh, dit was ook wel mooi!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 23 augustus 2004 @ 21:19:33 #167
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21495324
dit is heel mooi ook!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 23 augustus 2004 @ 21:20:18 #168
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21495344
prachitig!!!!!!! mooie choreografir, orientaals!!! dit moet ook heel hoog zijn!!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21495363
zeker voor die 26 jarige Amerikaan (die $ 20.000 heeft gekregen)
Dominic
  maandag 23 augustus 2004 @ 21:21:11 #170
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21495370
misschien startwaarde te laag?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 23 augustus 2004 @ 21:21:56 #171
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21495391
5e???

te lage startwaarde..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21495400
Alweer die Alina
Dominic
  maandag 23 augustus 2004 @ 21:22:21 #173
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21495404
kozich ook wel een leuke meid!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 23 augustus 2004 @ 21:22:25 #174
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_21495406
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 21:21 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
misschien startwaarde te laag?
9.7 wel hele lage starwaarde
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_21495411
oo die ging onderuit, zonde
Dominic
  maandag 23 augustus 2004 @ 21:22:46 #176
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21495416
op dr gat! kozich!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 23 augustus 2004 @ 21:23:58 #177
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21495443
geen bedreiging voor ponor..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 23 augustus 2004 @ 21:24:46 #178
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21495464
ze is wel een lekkere meid.. maja 9 rond?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 23 augustus 2004 @ 21:25:44 #179
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21495490
8.50
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 23 augustus 2004 @ 21:26:10 #180
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21495502
sofronie is ook erg goed, dat weet ik
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21495510
ik vindt Carly mooier
ja zo een val op het begin is erg
Dominic
  maandag 23 augustus 2004 @ 21:27:29 #182
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21495529
ook zeker kanshebber, minstens zilver!!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 23 augustus 2004 @ 21:28:07 #183
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21495554
ponor was toch wel de beste, dat kan toch niet anders!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 23 augustus 2004 @ 21:29:11 #184
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21495579
goud en zilver roemeni:e
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21495589
die scoore duurt wel erg lang
Dominic
  maandag 23 augustus 2004 @ 21:29:38 #186
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21495591
yes!!!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 23 augustus 2004 @ 21:29:58 #187
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21495602
mooie finale!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21495606
Nicoleta zilver, goed gedaan
Dominic
pi_21495638
zeker mooie finale, jammer van kozich! maar Ponor is een terechte winnaar
Dominic
pi_21495798
Nou ik vond het een beetje tegenvallen, al die fouten van de dames.
Ponor was heel goed, Sofronie was een beetje saai, Moreno vond ik ook maar zo-zo (trouwens heeft zij soms een ziekte? ze zag er lijkbleek uit, en dan die wallen, en ze was ook ernstig dun)
Cheng vond ik redelijk, Bhardwaj vond ik erg goed: maar dus jammer van de lijn, Richardson was erg origineel maar weinig sprongen, dos Santos die was alleen maar aan het springen en dan heel jammer van Kozich.
op
pi_21495890
Ik bedoel, het was helemaal niet spannend ofzo.
op
pi_21496079
het was zo snel weer afgelopen
Dominic
  maandag 23 augustus 2004 @ 22:08:49 #193
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_21496443
prachtig dat fluitconcert
arme hamm, hij kon er niks aan doen
  Trouwste user 2022 maandag 23 augustus 2004 @ 22:10:06 #194
7889 tong80
Spleenheup
pi_21496462
Schande die jurering.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_21496557
laat het horen publiek
Dominic
  maandag 23 augustus 2004 @ 22:17:13 #196
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_21496591
Zie dat publiek bij Nemov wow;;

Nemov turnde echt geweldig. Jammer van dat stapje maar wat een sprongen maakte die !!!!
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 23 augustus 2004 @ 22:17:56 #197
11682 Moonah
Jolie femme
pi_21496605
Wow!
Fantastisch dat dat publiek blijft aanhouden!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 23 augustus 2004 @ 22:18:36 #198
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_21496621
WOW, dat publiek
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
  maandag 23 augustus 2004 @ 22:18:42 #199
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21496625
zo wat een toestanden!!!!!!!!!!!!!!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 23 augustus 2004 @ 22:19:15 #200
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21496637
er wordt druk gebeld!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21496640
hij was geweldig alleen een misstap op het einde
Dominic
  maandag 23 augustus 2004 @ 22:19:30 #202
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_21496644
goed publiek
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  maandag 23 augustus 2004 @ 22:19:42 #203
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_21496647


Geweldig dit.

Dat stomme jurysysteem ook.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 maandag 23 augustus 2004 @ 22:19:48 #204
7889 tong80
Spleenheup
pi_21496649
Ik ben al bij de één na laatste turner.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 23 augustus 2004 @ 22:19:49 #205
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21496650
het loopt uit de hand!!!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21496656
een PSV Fan in z'n shirt ertussen
  maandag 23 augustus 2004 @ 22:20:09 #207
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_21496658
Vette opstand daaro, prachtig om te zien!
pi_21496660
whehehe, een hele volksopstand
  maandag 23 augustus 2004 @ 22:20:44 #209
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21496672
de score is maar verhoogd door de jury, maar niet zodanig dat het in de uitslag uitmaakt..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 23 augustus 2004 @ 22:20:53 #210
11682 Moonah
Jolie femme
pi_21496678
Dat lijkt me geweldig voor die Nemow, die publieke steun.
(Haalt alleen niets uit dus )
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_21496687
ik zou echt meedoen als ik tussen het publiek zat
Dominic
  Moderator maandag 23 augustus 2004 @ 22:21:24 #212
9859 crew  Karina
Woman
pi_21496690
Zoiets heb ik nog niet gezien bij turnen (of een andere sport met jury beoordeling). Wel sneu voor de volgende turner.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 23 augustus 2004 @ 22:21:36 #213
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21496692
ik dnek niet dat ie zo lekker kan turnen
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21496700
Onderbuikgevoelens. Laten we het publiek voortaan jureren zeg, net als de gladiatoren...pfff.
  maandag 23 augustus 2004 @ 22:22:10 #215
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_21496701
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 22:19 schreef tong80 het volgende:
Ik ben al bij de één na laatste turner.


je hebt t verhaal van de verlamde al gehoord
  Trouwste user 2022 maandag 23 augustus 2004 @ 22:22:17 #216
7889 tong80
Spleenheup
pi_21496704
Waarom kijken jullie niet live ?


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 23 augustus 2004 @ 22:22:55 #217
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_21496717
Maar zoals gebruikelijk is dit weer eens niet live bij de NOS en zie ik op Eurosport nu bijna de laatste turner al weer bezig.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 maandag 23 augustus 2004 @ 22:22:56 #218
7889 tong80
Spleenheup
pi_21496718
Koreaan verpest het.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 23 augustus 2004 @ 22:23:07 #219
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21496722
das aardig van (kolonel) nemov... Ltuitenant Kolonel Hans van Zetten (ja echt bij de KL) begrijpt het..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 23 augustus 2004 @ 22:23:43 #220
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21496734
publiek is niet erg rustig, wel knap geturnd van Hamm
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  Trouwste user 2022 maandag 23 augustus 2004 @ 22:23:58 #221
7889 tong80
Spleenheup
pi_21496742
Hamm zilver maar wel en schande.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 23 augustus 2004 @ 22:24:05 #222
11682 Moonah
Jolie femme
pi_21496745
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 22:22 schreef tong80 het volgende:
Koreaan verpest het.


Nu niet alles verklappen tong...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 23 augustus 2004 @ 22:24:15 #223
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21496749
ondanks het publiek,, oefening verder niet bijzonder.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 23 augustus 2004 @ 22:24:50 #224
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21496763
huuh!??????????????????????????/


die jury is niet wijs!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21496778
leuke sport, dat turnen .
  Trouwste user 2022 maandag 23 augustus 2004 @ 22:26:03 #226
7889 tong80
Spleenheup
pi_21496789
Sorry. Succes bij de NOS


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_21496798
Wat was er nou net precies aan de hand, zou iemand dat even willen uitleggen? Ik ben pas net thuis en zag dat het publiek aan het demonstreren was.
It's easier to get forgiveness than permission.
  maandag 23 augustus 2004 @ 22:26:47 #228
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21496807
wow! mooie oefenig!!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 23 augustus 2004 @ 22:27:15 #229
79550 Ymke
your ghost
pi_21496813
Jemig wat een opwinding zeg
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  Trouwste user 2022 maandag 23 augustus 2004 @ 22:27:33 #230
7889 tong80
Spleenheup
pi_21496822
De Bulgaren werden gisteren ook al genaaid.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 23 augustus 2004 @ 22:27:49 #231
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21496829
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 22:26 schreef Glacius het volgende:
Wat was er nou net precies aan de hand, zou iemand dat even willen uitleggen? Ik ben pas net thuis en zag dat het publiek aan het demonstreren was.
de jury is werkelijk idioot aan het beoordelen, er klopt NIETS van!!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21496840
igor en paul hebben de zelfde score maar paul is wel 2e :S
Dominic
  maandag 23 augustus 2004 @ 22:29:15 #233
11682 Moonah
Jolie femme
pi_21496863
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 22:26 schreef tong80 het volgende:
Sorry. Succes bij de NOS


K*T NOS toch?
Had niet eens in de gaten dat het niet live was.
En tnx!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 23 augustus 2004 @ 22:29:47 #234
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_21496877
Ik zal het dan ook maar niet verklappen voor de NOS-kijkers die weer 15 minuten achter lopen bij de live-wedstrijd die al lang afgelopen is.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 23 augustus 2004 @ 22:29:53 #235
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21496881
cassina was stukken beter , idioot dat er dezelfde score uitkomt.. maargoed hij was zeker beter en staat er ook boven..

OEI!! die koreaan!!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 23 augustus 2004 @ 22:31:38 #236
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_21496924
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 22:28 schreef dominic_rooijackers het volgende:
igor en paul hebben de zelfde score maar paul is wel 2e :S
gelukkig maar, de italiaan was veel beter
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 23 augustus 2004 @ 22:31:39 #237
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21496925
igor cassina wel een acceptable winnaar denk ik,
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21496948
pfff die jury is neit goed snik zeg!
pi_21496981
de commentator heeft dat wel uitgelegd maar ik snap er nog niet veel van
Dominic
pi_21497039
Wat een bende zeg, Hans van Zetten spreekt er schande van.

Nou al de derde keer: eerst die koreaan, toen die bulgaar en nu dit weer. AMATEURS!
...drop it like it's hot...
  maandag 23 augustus 2004 @ 22:37:21 #241
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21497059
Ik ben ook benieuwd wat het protest van de bulgaren oplevert met de ringen! daar klopte de jurywaardering ook van geen kanten!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21497122
op duitsland 1 is nu ook iets (met Carly )
Dominic
  maandag 23 augustus 2004 @ 22:46:10 #243
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_21497264
Waarom laten ze de score niet gewoon boven de 10 uitkomen. Dan heeft die Nemov gewoon startwaarde van 11 of iets dergelijks.

Krijg je ook niet meer van die oefeningen zonder veel risico.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_21497315
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 22:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik ben ook benieuwd wat het protest van de bulgaren oplevert met de ringen! daar klopte de jurywaardering ook van geen kanten!
Ze kunnen wel toegeven dat ze een fout hebben gemaakt maar dat heeft volgens mij geen gevolgen voor de medailleverdeling. Van Zetten zegt net dat ze dat als de medailles zijn uitgereikt niet meer kunnen terugdraaien.
...drop it like it's hot...
pi_21497526
Patterson heeft zilver op de ongelijke brug en Ponor goud (dit stond al eerder op internet maar zag het net op Duitsland 1)
Dominic
pi_21497543
Mooi was dat met die rus

Dat hele systeem met startwaardes is an sich al gaar. Je hoeft het niet mooier te maken dan die 10 punten. Straks gaat de helft uitrekenen op welke manier je het makkelijkste en minst risicovol de 10 punten kan halen, en dan ben je binnen.
pi_21497667
Dan kijk je voortaan toch geen turnen...
  maandag 23 augustus 2004 @ 23:05:13 #248
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_21497674
Publiek was wel wat onsportief toen ze bleven roepen als Hamm ging springen.
Prachtig nummer trouwens van die Italiaan
pi_21497735
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 22:59 schreef jpzegthallo het volgende:
Straks gaat de helft uitrekenen op welke manier je het makkelijkste en minst risicovol de 10 punten kan halen, en dan ben je binnen.
Kijk jij hebt hem helemaal door
Billie Holiday is Lady Day!
pi_21497803
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 23:07 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Kijk jij hebt hem helemaal door
Suffe kutsport wordt het dan. Al heb je misschien altijd een paar toffe mensjes die het voor de eer doen.
pi_21497840
Of zwaaien ipv springen.
Ja, het publiek... Ze zijn nog bereidt om FIG in hun messageboards helemaal zwart te maken. Dat zijn dus geen turn-fans.
pi_21498103
www.nos.nl:

Een unieke gebeurtenis in de olympische turnhal vandaag, waar het turntoernooi een kwartier lang onderbroken werd door inmenging van het publiek uit onvrede over een jurybeslissing. De Rus Aleksei Nemov, twaalfvoudig olympisch medaillewinnaar,

werd voor zijn rekoefening beloond met 9,725. Geheel tegen de zin van het publiek, dat de jury een kwartier lang uitjouwde.

De waardering voor Nemov werd nog wel herzien naar 9,762, maar dat mocht de Rus niet baten. De beroepsmilitair bleef met een vijfde plaats buiten de medailles.

De Italiaan Igor Cassina won het goud aan het rek. De Amerikaan Paul Hamm wist zijn concentratie vast te houden nadat de protesterende tribunes hem van zijn uitvoering weerhielden en veroverde uiteindelijk het zilver. De Japanner Isao Yoneda kreeg het brons omgehangen.

De turnjury kwam in Athene al vaker in opspraak door dubieuze waarderingen. Drie juryleden kregen zelfs een schorsing aan de broek nadat ze eerder deze week de Zuid-Koreaan Yang Tae-young verkeerd beoordeelden en hem het goud op de meerkamp door de neus boorden
Billie Holiday is Lady Day!
pi_21498225
Jammer trouwens dat het nieuws van Nemov de geweldige prestatie van Ponor overschaduwt.
Nu zeg ik niks meer, morgen komt er weer een vers verslag van mij.
Straks om 1.15 uur nog een keertje op eurosport turnen, ik hoop dat de balkfinale er dan ook bij zit!
Billie Holiday is Lady Day!
pi_21498353
helaas wel zo laat
Dominic
pi_21498362
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 23:26 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Jammer trouwens dat het nieuws van Nemov de geweldige prestatie van Ponor overschaduwt.
Nu zeg ik niks meer, morgen komt er weer een vers verslag van mij.
Straks om 1.15 uur nog een keertje op eurosport turnen, ik hoop dat de balkfinale er dan ook bij zit!
Die was een uurtje geleden bij de BBC te zien. Mooi was het. Ik vind balk het mooiste onderdeel. Veel kijk-plezier.
pi_21498431
waar kan je bbc aan herkennen ?, is dat een zender die geen logo tijdens het uizenden heeft ?
Dominic
pi_21498530
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 23:34 schreef dominic_rooijackers het volgende:
waar kan je bbc aan herkennen ?, is dat een zender die geen logo tijdens het uizenden heeft ?
Waar engels wordt gepraat zonder ondertitels. En inderdaad geen logo in het hoekje. Maar BBC 1 en 2 zijn moeilijk te herkennen zonder de tvgids erbij te hebben.
pi_21498558
is het op 1 of 2 ?
Dominic
pi_21498617
Straks komen de highlights op BBC 1. Balk hopelijk ook.
  maandag 23 augustus 2004 @ 23:43:16 #260
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21498686
ff schakelen
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21498726
BBC 1 11:00-11:50 Turnen
BBC 1 zit bij mij op 49

Momenteel is er Atletiek op BBC 1

Ik heb gekeken op het UPC info kanaal dus ik heb de goede zender maar ik zie nog geen balk..

[ Bericht 38% gewijzigd door dominic_rooijackers op 23-08-2004 23:52:24 ]
Dominic
pi_21499054
Dit zijn ook the highlights of today. Dus even geduld, Ponor is aangekondigd, en er is toch niks op de andere netten.
pi_21499163
baanfietsen zie ik nu...
Dominic
pi_21499711
Ik vind het een grof schandaal dat Val Kilmer niet eens op het podium staat.
-------Practice Mindfulness-------
pi_21499817
kan je die uitzendingen niet ergens achteraf bekijken
Dominic
pi_21499833
er is iets op Eurosport nu
Dominic
pi_21499948
Nu op BBC! BALKKK
pi_21500110
En op Eurosport...
pi_21500144
Die commentator blijft over Khorkina doorzagen op Eurosport...jammer, ze verdient het niet. Zeker niet door de formidabele oefening van Carly P. heen...
pi_21500530
lol.. gaan ze de balkfinale op eurosport ZONDER de 1e performance van pavlova laten zien..
pi_21502302
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 00:20 schreef Hawk het volgende:
Ik vind het een grof schandaal dat Val Kilmer niet eens op het podium staat.
Waarschijnlijk bedoel je Alexei Nemow, jammer he?
Billie Holiday is Lady Day!
pi_21502308
Ik heb het ook gezien op Eurosport, Ponor en Patterson waren aan elkaar gewaagd maar die landing van Patterson was niet helemaal goed.
Dominic
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 11:06:02 #273
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_21503952
Wat was dat wat gisteravond bij het hoge rek zeg. Vond het wel lachen. Laat maar weer eens zien dat die score voor turnen anders opgebouwd moet worden.
pi_21504760
Geweldig zeg die 'opstand' gisteravond in de turnhal.

Groot gelijk had het publiek, want die Rus werd genaaid. En maakt die Italiaan daarna een superoefening, zit er een 9.7 bij als jurywaardering. Gelukkig bleef hij die Amerikaan voor.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_21505102
mooie opening van het gala
Dominic
pi_21505153
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 11:44 schreef zjroentje het volgende:
Geweldig zeg die 'opstand' gisteravond in de turnhal.

Groot gelijk had het publiek, want die Rus werd genaaid. En maakt die Italiaan daarna een superoefening, zit er een 9.7 bij als jurywaardering. Gelukkig bleef hij die Amerikaan voor.
Zozo spuit 11

ontopic: is het live? nu GALA
op
pi_21505306
Nu op ned 2

Leuk die kleine kinderen tussen door, mooi om te zien
Dominic
pi_21505633
Die pakjes van die Bulgaarse dames net...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_21506204
Nos stopt er weer mee, maar ZDF zend nog gewoon uit
Dominic
pi_21506242
ZDF heeft er ook geen zin meer in.....
Dominic
pi_21506472
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 09:13 schreef dominic_rooijackers het volgende:
Ik heb het ook gezien op Eurosport, Ponor en Patterson waren aan elkaar gewaagd maar die landing van Patterson was niet helemaal goed.
Ze nam wel meer risico dan Ponor had ik het idee. Vooral die salto's waarin je als gymnast de balk en je landing niet ziet. Wikkid. Maar punten gingen eraf door de landing inderdaad, die bij Ponor echt heel stevig was. Ook de combinaties in de afsprong van haar, heel gewaagd en knap. Verdiende gouwe plak.

Vond trouwens die te grote krans op Sofronie's hoofd wel grappig bij de uitreiking van medailles voor de vloer. hehe.
pi_21506547
Carly viel net tijdens haar openingsact, naja, het was mooi om het te zien, vanaf donderdag tot en met zondag Ritmische gymnastiek
Dominic
pi_21508127
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 13:17 schreef dominic_rooijackers het volgende:
Carly viel net tijdens haar openingsact, naja, het was mooi om het te zien, vanaf donderdag tot en met zondag Ritmische gymnastiek
Hey, jij hebt vast in Morgan's guestbook geschreven, hehe (anders was het een andere Dominic uit the netherlands). Goeie sites
Maar ik dacht dat je het over de balk had. Ik heb het gala niet gezien helaas
Komt er nog ergens een herhaling, of een stream op internet? (niet dat het zo erg belangrijk is).
pi_21508708
Pfff.. ik vind het echt heel goed zeg!
Zag gisteren dat kleine Roemeense meisje? 16 was ze?
Wat deed ze nou, flikflak, schroef en daarna een salto...? de tering..
Ik begin het wel een beetje te missen, als ik hiernaar kijk, turnen..
Delivered without an information leaflet
pi_21511624
Hey, jij hebt vast in Morgan's guestbook geschreven, hehe (anders was het een andere Dominic uit the netherlands)> Dat ben ik ja

Dat meisje op de vloer bedoel je ?
Dominic
pi_21512117
Wat is er gisteren allemaal gebeurt in het Olympic Dome in Athene.
Veel.

Naar mijn idee heeft het fluitconcert van Nemov de geweldige prestatie van Ponor een beetje overschaduwd, zoals al eerder hier vermeld. Zonde want het is zo'n goede turnster!

Op balk was zij te zien om half 1 vannacht na Carly Patterson met inderdaad een minder goede landing. De uitstraling van Ponor is zo enorm veel meer vrouwelijk dan die van het 1 jaar jongere meisje Patterson, dat zegt ook wel iets over je persoonlijkheid.
Ze heeft een mooie oefening geturnd en persoonlijk vind ik een flik flak mooier eruit zien dan zo'n compacte hurksalto halve draai.
Maar goed. Genoeg over balk, Ponor terrechte winnares!

Geen mooi turnpakje helaas!!

Dan de vloer bij de dames (ja ik ben een damesturnliefhebber!)
De Braziliaanse Diane Dos Santos uit Brazilie is een kei op dit onderdeel! Wat een ontzetten leuk meisje om te zien en zeker een genot om naar te kijken, lekker een spring in het veld, zonde van haar overrotatie bij de 1e twee sprongseries.
Daarna kwam naar ik mij meen te herinneren de Chineesje mini, ik weet niet hoe ze heet, een mooie oefening en zeker een meisje om in de gaten te houden voor de wereldkampioenschappen volgend jaar
De Canadese (geen idee hoe ze heet) liet een voortreffelijke, originele oefening zien en helaas voor de turnsport werd hij niet zo beoordeeld.
Dat is jammer, want ik zie graag wat nieuwere bewegingen op de vloer!
De door Pamela Anderson- gesponsorde Amerikaanse Mohini Bhardwaj liet duidelijk vuur zien op dit onderdeel! Heel erg mooi voor een 26jarige vrouw voor de eerste keer op de olympische spelen. Zij werkt er echt hard voor, en dat is mooi om te zien hoor!
Wat is dat?

Een mens, ooh ja ik zie wat botjes inderdaad (en verrotte tandjes, he hans?) jeetje wat een dunnetje, en wat een kracht en explosie! Ik heb het natuurlijk over de Spaanse turnster Patrica Moreno die hier (denk ik toch wel) vrij verrassend derde wordt.

Het teamgenootje van mijn lievelingsturnster was ook in de finale op vloer,

in plaats van Oana Ban, die uit de meerkampfinale was gehaald, om zich dus goed voor te bereiden op de vloerfinale, wegens die blessure dus, maar helaas het was nog niet geheel over waarschijnlijk, deed een mooie oefening, op mooie muziek, vooral de 3e serie, drievoudige schroef, precies op de maat van het getingel van de gitaar (details, details) heel leuk meisje, hopelijk blijft zij lang bij het Roemeense turnfirnament. Een iets groter hoofd is de tip van de dag, of misschien zijn de lauerkransen te groot?
tja en dan rest mij nog 1 ding te zeggen.
De 7.750 formidabele score natuurlijk.
Goede muziek
Jammer van het turnpakje
Mooie uitstraling, alleen een tikkeltje arroganter dan bij de landenwedstrijd
Goede acrobatiek
Goede Choreografie (Goed zo Maria!! (Bitang, choreografe)

Gewoon helemaal goed, Catalina Ponor wint hier terrecht goud op vloer!
Heel leuk dat Sofronie dus 2e is geworden (bovenstaande turnster)

nou oke, de volgende dag dus het gala, ik vond er niks aan voor zover wat Nederland 2 heeft uitgezonden en naar mijn weten komt het niet meer op Eurosport. BTW: de kindertjes waren wel erg leuk om te zien

Om nog heel even terug te komen op de mannenturnaffaire:
Er moet een nieuw jurysysteem ingevoerd worden dat is duidelijk.
Lagere waarderingen voor dat soort dingen, en proberen een juist evenwicht te zoeken tussen de verschillende onderdelen zodat veel turners een spectaculaire oefening kunnen laten zien!
De FIG gaat dat wel lukken denk ik, met een paar kanjers als hoofd!
Billie Holiday is Lady Day!
pi_21513897
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 16:52 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

Om nog heel even terug te komen op de mannenturnaffaire:
Er moet een nieuw jurysysteem ingevoerd worden dat is duidelijk.
Lagere waarderingen voor dat soort dingen, en proberen een juist evenwicht te zoeken tussen de verschillende onderdelen zodat veel turners een spectaculaire oefening kunnen laten zien!
Hmm, de gymnasten en trainers maken naar ik weet zelf uit waaruit de oefeing zal bestaan. Je kan er niet van uit gaan dat elke gymnast alle technieken zuiver onder de knie heeft, dus zorgen gymnasten en trainers er zelf voor dat ze een oefening doen waarmee ze evengoed hoog kunnen eindigen.
Maar ik snap het wel. Mensen gaan voor de gymnast die de meest ingewikkelde oefening laat zien. Die heeft dan ook het meest in huis en verdient de plak, wordt er gedacht. Maar ik ben bang dat zuiverheid nogal een grote rol speelt bij de jury in de turn-sport. "Het gaat niet om meer, maar om beter", zei de turn-commentator van Ned 2 ook al eens...
Als je een relatief makkelijke oefening laat zien en die 100% goed afwerkt, dan kan je nog wel eens meer punten scoren dan een enorm ingewikkelde oefening waarin geheid enkele foutjes zitten. Het is een kwestie van keuzes maken ten goede voor de gymnast en haar of zijn kwaliteiten.

Het wordt overigens al lang al gestimuleerd om spectaculairdere sprongen te maken, doormiddel van bonuspunten. Misschien mogen die wel voortaan zwaarder gaan meetellen. Dat zou een verbetering te weeg brengen denk ik en zal ook de mindere turn-goden stimuleren tot een hoger niveau te komen.
Maar okee, ook een mogelijkheid is dat de FIG alle 'saaie' technieken schrapt, zodat wij alleen spectaculaire oefening te zien krijgen ;-) en uitgeputte gymnasten, lol...

-

Verder een leuk persoonlijk verslag sweet16! Jammer dat het afgelopen is, of ga je ook Ritmisch Gymnastiek doen?
pi_21516640
Dit bedoel ik ermee:
Voor vluchtelementen meer punten geven waarbij de risico nemers uit kunnen gaan van een 10 en degene die dat niet doen van een 9.8.
Dit zie je ook al veel bij het damesturnen.
Het mannenniveau gaat zo snel omhoog dat de FIG het niet meer bij kan houden.

Dank je wel maar
Ritmisch Gymnastiek is voor deuzen ik was fan van Alina Kabaieva doet zij nog mee?
Billie Holiday is Lady Day!
pi_21517794
Oe, het was die onderste op die foto's.
Ponor won terecht goud... ze was echt knetter goed

[ Bericht 8% gewijzigd door gekke_sandra op 24-08-2004 20:51:21 (verduidelijking) ]
Delivered without an information leaflet
pi_21517974
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 20:35 schreef gekke_sandra het volgende:
Oe, het was die onderste op die foto's.
Ze won idd goud... en terecht.. ze was echt knetter goed
Nee, Sandra je moet goed lezen, Ponor werd 1e en Nicoleta Danilea Sofronie, dat minimeisje waar jij het over had 2e.
Ze turnde overigens arabier flik flak 2,5 schroef gevolgd door gestrekte salto voorwaarts.
Knap he?
Kwas al blij toen ik arabier schroef durfde :S
Billie Holiday is Lady Day!
pi_21518279
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 20:41 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Nee, Sandra je moet goed lezen, Ponor werd 1e en Nicoleta Danilea Sofronie, dat minimeisje waar jij het over had 2e.
Ik had het over Ponor
quote:
Ze turnde overigens arabier flik flak 2,5 schroef gevolgd door gestrekte salto voorwaarts.
Knap he?
Kwas al blij toen ik arabier schroef durfde :S
Mja... ik zat vol bewondering te kijken en me later af te vragen wat ze nou precies deed.. het ging iets te snel.
Ik was al blij toen ik de salto en flikflak kon maar achter elkaar, zover ben ik nooit gekomen
Arabier schroef vind ik ookal knap... schroef is best moeilijk
Delivered without an information leaflet
pi_21519465
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 19:56 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Dit bedoel ik ermee:
Voor vluchtelementen meer punten geven waarbij de risico nemers uit kunnen gaan van een 10 en degene die dat niet doen van een 9.8.
Dit zie je ook al veel bij het damesturnen.
Het mannenniveau gaat zo snel omhoog dat de FIG het niet meer bij kan houden.

Dank je wel maar
Ritmisch Gymnastiek is voor deuzen ik was fan van Alina Kabaieva doet zij nog mee?
Kort lijstje van deelnemers Rhytmic Gymnastics. Athens2004.com

Of kijk op www.fig-gymnastics.com voor de complete lijst.

Ik denk dat de FIG dat al wel doorhad. Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat risicovolle technieken en combinaties sowieso een hogere waardering hebben, dat zal ook wel vast staan. Als bewijs daarvan geeft de FIG haar fouten in de uitgangswaardes dan ook gewoon toe; verkeerd of te laag beoordeeld, grote fouten voor de technische staf van FIG.

Note to myself: Je kan natuurlijk ook de Codes of Points-boek gaan kopen en dan verder lullen.
pi_21519585
oeps dit is turnen, verkeerde topic
...drop it like it's hot...
pi_21519687
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 20:50 schreef gekke_sandra het volgende:

[..]

Ik had het over Ponor
[..]

Sorry, dan was ik abuis.

Mja... ik zat vol bewondering te kijken en me later af te vragen wat ze nou precies deed.. het ging iets te snel.
Ik was al blij toen ik de salto en flikflak kon maar achter elkaar, zover ben ik nooit gekomen
Arabier schroef vind ik ookal knap... schroef is best moeilijk
Nee hoor ik ben goed begeleid. Flik flak vind ik nog steeds eng.
Billie Holiday is Lady Day!
pi_21522214
Hehe ik probeer een Carly fan site te maken en Morgan heeft een e-mail terug gestuurd, ik ga meteen kijken

leuke verslagen Sweetsixteen16, petje af.
Dominic
pi_21523998
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 23:06 schreef dominic_rooijackers het volgende:
Hehe ik probeer een Carly fan site te maken en Morgan heeft een e-mail terug gestuurd, ik ga meteen kijken

leuke verslagen Sweetsixteen16, petje af.
Wie is die Morgan? McCool heeft een zus die Morgan heet maar dat zal de maker niet zijn, die is 12 jaartjes oud. Zou wel Cool zijn hehe

[ Bericht 4% gewijzigd door Colour op 25-08-2004 00:19:00 ]
pi_21524239
Ooow, was genoodzaakt herhalingen op Eurosport te kijken! Ponor *zucht* ...
Haar balkoefening zit gewoon solide in elkaar! Damn wat een souplesse en wat staat ze er vast op! Bovendien die choreografie van de Roemenen! Vond het zó veel beter dan die van andere landen (vooral die van Amerika, ziet er erg standaard uit). Enorm elegant! Eremia vond ook een mooie oefening hebben, er zit gewoon geen enkele wankeling in! Vooral die balansbeweging in het begin van haar balkoefening (dat ze op haar schouder rust met haar benen in een spagaat ofzoiets )
Vond het trouwens vreemd dat ik niks hoorde over Elizabeth Tweddle bij finale brug! Zij is immers 2e geworden op het EK en vind haar echt een mooie brugoefening hebben.

En Khorkina is gewoon een trut (en ze heeft echt lelijke breekbare beentjes).
pi_21524461
Olympics (Gymnastics) - Womens Individual All-Around Finals [NBC-HDRip][XviD-FiTTY]

pi_21525719
Jammer dat het turnen alweer is afgelopen

Ponor was erg goed, ze leek een stuk groter en steviger dan de andere turnsters en ze is ook maar 1.60meter lang . Ik was very impressed bij de laatste deelnemer van de rekstok(ofzo), hij had eigenlijk een hogere score dan paul hamm moeten krijgen imho. Carly Patterson leek ook niet echt blij met haar silveren medaille

Ik wil nu zelf wel eens kijken of turnen niet iets voor mij is, weet iemand toevallig turn clubs uit hoofddorp en omstreken?
hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
pi_21525780
Molletje! Je usericon
Met jou kan ik praten
Sorry stFz, zou het zelf niet weten.
pi_21527607
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 01:47 schreef stFz het volgende:
Jammer dat het turnen alweer is afgelopen

Ponor was erg goed, ze leek een stuk groter en steviger dan de andere turnsters en ze is ook maar 1.60meter lang . Ik was very impressed bij de laatste deelnemer van de rekstok(ofzo), hij had eigenlijk een hogere score dan paul hamm moeten krijgen imho. Carly Patterson leek ook niet echt blij met haar silveren medaille

Ik wil nu zelf wel eens kijken of turnen niet iets voor mij is, weet iemand toevallig turn clubs uit hoofddorp en omstreken?
www.turnlinks.tk

Wellicht staat hier wat informatie die je zoekt.

En hier weer verder!!!

Het Turnen Topic deel III

Voor nog wat nablating!

[ Bericht 8% gewijzigd door Sweetsixteen16 op 25-08-2004 10:07:07 (uhm ja) ]
Billie Holiday is Lady Day!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')