Zit ook dicht...quote:Op donderdag 19 augustus 2004 20:09 schreef Jump het volgende:
Maak hier reklame voor je eigen internetsite
bijgeplaatst.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 20:32 schreef Quarks het volgende:
Misschien handig voor in de startpost, Peter L. Kantor webtutorials
Over: xhtml, css, xml, xls, javascript, php, mysql, graphics.
Erg uitgebreid
Ik heb de txt even verbeterd (spelfoutje etc.)quote:Op donderdag 19 augustus 2004 20:35 schreef Jump het volgende:
[..]
heb de OP ook in een txt online gepleurd. Overzicht van de vorige topics is iets korter en netter nu
Waar heb je het overquote:Op donderdag 19 augustus 2004 21:11 schreef Roönaän het volgende:
Quarks, als je nu eens begint met je Engels boek, staat daar vast al wel dat "i' met een hoofdletter is.
heb het bij mijn versie ook veranderd. die fout moet er wel al lang inzitten volgens mijquote:Op donderdag 19 augustus 2004 21:09 schreef Quarks het volgende:
[..]
Ik heb de txt even verbeterd (spelfoutje etc.)Hier
Mag ik even melden dat ik jouw lay out prachtig vind.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 21:14 schreef Quarks het volgende:
[..]
Waar heb je het over![]()
Oh je bedoeld mijn site, ok ok heb het al aangepast, dankje
Dat magquote:Op donderdag 19 augustus 2004 22:34 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Mag ik even melden dat ik jouw lay out prachtig vind.![]()
Ziet er leuk uit, alleen vind ik het moeilijk de content te lezen door die diagonale lijnen en omdat het rechts uitgelijnt is.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 22:37 schreef teroc het volgende:
Ik heb laatst een site gemaakt voor een restaurant waar ik werk dit is het design:
http://ricojevel.servicez.org/duca/
ik vind em mooi geworden als ik em zie
ik zoudie diagonale lijnen iets minder 'opvallend maken. en zorgen dat die copyright doorloopt tot onder. ik zit nu met nog zo'n witte balk onderaan.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 22:37 schreef teroc het volgende:
Ik heb laatst een site gemaakt voor een restaurant waar ik werk dit is het design:
Ja er moeten nog foto';s gemaakt worden enz maar dat komt nog wel...quote:Op donderdag 19 augustus 2004 22:48 schreef Quarks het volgende:
[..]
Ziet er leuk uit, alleen vind ik het moeilijk de content te lezen door die diagonale lijnen en omdat het rechts uitgelijnt is.
Ook vind ik dat de content wel wat meer opmaak kan gebruiken.
Ik zie dat je hem alleen gecode hebt, in dat geval![]()
"snel en simpel JOU cam op het web"quote:Op donderdag 19 augustus 2004 23:21 schreef VeerMans het volgende:
Ik heb mijn site http://www.mijnwebcam.nl (alweer een tijdje geleden) geupdate. Ik vind het design zelf nog niet echt je van het maar daar ben ik zelf ook niet zo heel erg goed in. Wat ik graag van jullie zou weten of het idee uberhaupt werkt (voor degenen met een webcam dan) ik heb op niet zo heel erg veel systemen kunnen testen (ik ken niet zo heel erg veel mensen met een webcam) de software die je moet downloaden om het te laten werken schijnt in sommige gevallen dus niet te werken, maar ik weet niet in welke gevallen, er zit gewoon een goede uninstaller bij dus daar hoef je je niet druk om te maken (mocht je er weer vanaf willen)
quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 13:27 schreef bezoeker83 het volgende:
[..]
"snel en simpel JOU cam op het web"
kzou er een W 8ter zetten als ik jou was
Maar je wijst andere wel op hun spelfouten: Wat is een goede p2p programmaquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 18:10 schreef VeerMans het volgende:
[..]
![]()
Ik heb nooit gezegd dat spelling mijn beste kant is natuurlijk
De layout ziet er op zich wel netjes uit. Niet te druk en die lijntjes storen mij niet zo heel erg. Maar dit is iets dat sterk afhankelijk is van de hardware en instellingen van de bezoeker.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 22:37 schreef teroc het volgende:
Ik ga de software niet installeren, sorry.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 23:21 schreef VeerMans het volgende:
Ik heb mijn site http://www.mijnwebcam.nl (alweer een tijdje geleden) geupdate. Ik vind het design zelf nog niet echt je van het maar daar ben ik zelf ook niet zo heel erg goed in. Wat ik graag van jullie zou weten of het idee uberhaupt werkt (voor degenen met een webcam dan) ik heb op niet zo heel erg veel systemen kunnen testen (ik ken niet zo heel erg veel mensen met een webcam) de software die je moet downloaden om het te laten werken schijnt in sommige gevallen dus niet te werken, maar ik weet niet in welke gevallen, er zit gewoon een goede uninstaller bij dus daar hoef je je niet druk om te maken (mocht je er weer vanaf willen)
Ook een hobby site zal wat richtlijnen aan moeten houden hoorquote:Op donderdag 19 augustus 2004 21:20 schreef bezoeker83 het volgende:
in de vorige delen hadden mensen commentaar/aanmerkingen op de lichtkranten en de navigatiebuttons. Die heb ik verbeterd. Het volgende project is het maken van thumbnails voor de plaatjes, zodat ook trage internetters geen problemen hebben.
www.laurense.demon.nl
PS tis maar een hobbysite, geen professionele site!!!
In FF ziet ie er goed uitquote:Op zondag 22 augustus 2004 14:58 schreef DrZiggy het volgende:
Kunnen jullie mijn site ook ff checken?
Het is op het moment nog maar 1pagina omdat ik eerst graag wil weten of de layout op verschillende browsers er ook hetzelfde uitziet. Ik heb alleen kunnen testen met IE en Mozilla dus ik hoop dat er nog een paar mensen hier een andere hebben en me kunnen vertellen of alles er nog steeds goed uitziet.
Verder had ik graag wat tips of ideeen om de layout beter te maken.
http://www.game-manager.com/index.html
Thnx!
-De tekst voor dat de hersenen in beeld komen valt deels buiten beeld (links)quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:15 schreef WalfredGeesink het volgende:
http://www.walfredgeesink.nl/projects/wip/walfredGeesink2005/
Dit is een kleine versie van een intro waar ik mee bezig ben, voor mijn toekomstige site. De bedoeling was om een lekkere snelle "show-off" intro te maken; het zegt dus niks over mijn eigenlijke site.
Ik ben er ongeveer 3 uur mee bezig geweest, vandaar dat er soms rare dingen in voorkomen. Alle commentaar is welkom maar het liefst zou ik willen weten of het flitsend en chaotisch overkomt
Ik weet niet of het ook de bedoeling is om hier intro en andere flash dingen te showen (het is hier geen flashfocusquote:Op zondag 22 augustus 2004 15:15 schreef WalfredGeesink het volgende:
Dit is een kleine versie van een intro waar ik mee bezig ben, voor mijn toekomstige site. De bedoeling was om een lekkere snelle "show-off" intro te maken; het zegt dus niks over mijn eigenlijke site.
Ik ben er ongeveer 3 uur mee bezig geweest, vandaar dat er soms rare dingen in voorkomen. Alle commentaar is welkom maar het liefst zou ik willen weten of het flitsend en chaotisch overkomt
Had ik dus ookquote:Op zondag 22 augustus 2004 15:21 schreef Quarks het volgende:
[..]
Ik weet niet of het ook de bedoeling is om hier intro en andere flash dingen te showen (het is hier geen flashfocus) , maar vooruit.
Chaotisch komt het zeker over, mooi hoe het geluid samenhangt met het beeld.
Na de zin met "people in my mind" gaat het geluid door en houd het beeld op, ik weet niet of dat zo hoort.
Verder vind ik de effecten erg goed![]()
Tis idd flitsend en chaotisch. Maar wat is het doel van een intro die niets met je site te maken heeft?quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:15 schreef WalfredGeesink het volgende:
je gaat met sommige teksten iets te snel! vind ik.quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:15 schreef WalfredGeesink het volgende:
Ten eerste: framesquote:Op zondag 22 augustus 2004 16:30 schreef wouter37 het volgende:
http://members.home.nl/woutervanderende
wat vinden jullie van de layout? ik wil graag een overzichtelijke layout. Op welke punten kan ik mijn website verbeteren?
bvd![]()
Ja daar van @home weet ik alles vanquote:Op zondag 22 augustus 2004 16:41 schreef wouter37 het volgende:
bedankt voor het commentaar ik ga er direct wat mee doen.
alleen frames wat is daar mis mee?
o ja die plaatjes dat is enkel omdat in niet zoveel webspace van @home heb
bekijk je site eens in een andere browser dan IE. bijvoorbeeld firefox, die menu links is al totaal anders en dooreenquote:Op zondag 22 augustus 2004 17:00 schreef UsurPia het volgende:
Eindelijk ook een site om te checken
url : http://www.steenbergen-streetcars.nl
het is een site voor een autoclub in steenbergen (zoals het url al deed vermoeden)
site is ouderwets gecode met behulp van HTML Kit. Tevens een van de eerste sites waarbij ik veel meer met CSS doe. Serverside scripting is mbv PHP. Draait nog een simpele MySQL database structuur achter voor het eenvoudige onderhoud van gegevens.
ik moet nog een content en gebruikers beheer maken met een bijbehorend login gedeelte. in de witte balk onder de skyline komt het menu, maar ook daar ben ik nog mee aan de slag.
dus c&c aub op alleen layout momenteel, want met scripting ben ik nog bezig
ziet er strak uit .. kleuren zijn netjes, alleen vind ik dat rode rond je menu headers niet zo geweldig ..quote:Op zondag 22 augustus 2004 17:01 schreef jagermaster het volgende:
[afbeelding]
graag commentaar op dit layout
als je het top plaatje bekijkt zie je links van het logo een lichtere streep zitten, neem aan dat die er niet in hoort. Is ongeveer in het midden van de boven banner..quote:Op zondag 22 augustus 2004 17:00 schreef UsurPia het volgende:
Eindelijk ook een site om te checken
url : http://www.steenbergen-streetcars.nl
ik had hem al gecheckt met safari, en daar zag hij er "acceptabel" op uit, terwijl je die vrijwel altijd alles vernaggeldquote:Op zondag 22 augustus 2004 17:03 schreef Jump het volgende:
[..]
bekijk je site eens in een andere browser dan IE. bijvoorbeeld firefox, die menu links is al totaal anders en dooreen
probleem gevonden .. is een foutje in mn photoshop layoutquote:Op zondag 22 augustus 2004 17:06 schreef jagermaster het volgende:
als je het top plaatje bekijkt zie je links van het logo een lichtere streep zitten, neem aan dat die er niet in hoort.
komt nog .. in de witte balk onder de skylinequote:nog een menu ergens???
ga is kijken wat ik er mee kan doen, vind deze oplossing ook niet heel mooi, past niet bij de rest van de site, maar het was op korte termijn de enigste oplossing die ik kon bedenken om het goedleesbara te houden. Maar ik ga verder zoeken...quote:Op zondag 22 augustus 2004 17:04 schreef UsurPia het volgende:
[..]
ziet er strak uit .. kleuren zijn netjes, alleen vind ik dat rode rond je menu headers niet zo geweldig ..
zit het niet in de layer van het logo?? waarom kies je ervoor om dat bovenplaatje op te delen in 4 plaatjes? en een div om die tabel te zetten als je het css-id (wat ik zou veranderen naar een class) ook in de tab <table> kan zetten??quote:Op zondag 22 augustus 2004 17:08 schreef UsurPia het volgende:
[..]
probleem gevonden .. is een foutje in mn photoshop layout
[..]
komt nog .. in de witte balk onder de skyline
volledig zelf ontworpen? het lijkt me iets naar een free web template te gaan, zeker met die copyrighted erbij.quote:Op zondag 22 augustus 2004 17:01 schreef jagermaster het volgende:
[afbeelding]
graag commentaar op dit layout
je maakt toch gewoon dat raster in photoshop? kan je toch gewoon een layer eroverheen leggen?quote:Op zondag 22 augustus 2004 17:27 schreef UsurPia het volgende:
nee, tzit niet in de layer .. ik heb het in photoshop nl. ook en het komt door dat raster wat over de afbeelding ligt .. dat moet ik dus even verhelpen door het raster opnieuw te maken.. waarschijnlijk niet al te netjes met de clonestamp bezig geweest
ik koop en jat niets, dit is geheel me eigen werk. Foto's op de achtergrond zijn van me eigen telefoon. Maar is de kwaliteit zo slecht dat het een free template is??quote:Op zondag 22 augustus 2004 17:33 schreef Jump het volgende:
[..]
volledig zelf ontworpen? het lijkt me iets naar een free web template te gaan, zeker met die copyrighted erbij.
Het is echt zo'n 13 in een dozijn design.quote:Op zondag 22 augustus 2004 17:41 schreef jagermaster het volgende:
[..]
ik koop en jat niets, dit is geheel me eigen werk. Foto's op de achtergrond zijn van me eigen telefoon. Maar is de kwaliteit zo slecht dat het een free template is??
copyright is btw ook van mij![]()
kom daar niet, dus zou het niet weten, zal wel komen door de geruime aanbod van ringtone sites op dit moment.quote:Op zondag 22 augustus 2004 18:08 schreef Quarks het volgende:
[..]
Het is echt zo'n 13 in een dozijn design.
Die layout kom je echt overal tegen, ook bij gratis templates, dus die gedachte was niet ze raar
Zoals hierboven al gesteld wordt: zou je het plaatje ergens anders neer kunnen zetten. Spymac is kut. Dat blijkt wel weer.quote:Op zondag 22 augustus 2004 18:33 schreef SHERMAN het volgende:
[afbeelding]
Commentaar?
Ja een screen in IE want FF verneukt mijn lay out een beetje![]()
quote:Op zondag 22 augustus 2004 18:33 schreef SHERMAN het volgende:
[afbeelding]
Commentaar?
Ja een screen in IE want FF verneukt mijn lay out een beetje![]()
als je naar de url had gekeken had je wat anders gezegt :81 staat in de urlquote:Op zondag 22 augustus 2004 18:42 schreef sop het volgende:
[..]
Zoals hierboven al gesteld wordt: zou je het plaatje ergens anders neer kunnen zetten. Spymac is kut. Dat blijkt wel weer.
MOD verander ff de img url ervan van http://neobie.spymac.net:81/html/sitescreen.JPG in http://neobie.spymac.net/sitescreen.JPG!!!!quote:Op zondag 22 augustus 2004 18:52 schreef Renesite het volgende:
Login scherm best wel irritantjes ja
Je kun je eigen post toch editenquote:Op zondag 22 augustus 2004 18:56 schreef jagermaster het volgende:
[..]
MOD verander ff de img url ervan van http://neobie.spymac.net:81/html/sitescreen.JPG in http://neobie.spymac.net/sitescreen.JPG!!!!
het is niet mijn post, maar die van die gast.... (weet ff z'n nick nie meer)quote:Op zondag 22 augustus 2004 19:03 schreef Quarks het volgende:
[..]
Je kun je eigen post toch editen
Oh sorryquote:Op zondag 22 augustus 2004 19:15 schreef jagermaster het volgende:
[..]
het is niet mijn post, maar die van die gast.... (weet ff z'n nick nie meer)
edit: sherman bedoel ik
weet niet of het de bedoeling is dat ik telefoon nummers en mailadressen van je site kan trekken van mensen????quote:Op zondag 22 augustus 2004 19:20 schreef SHERMAN het volgende:
Het is al ge-edit. Mijn fout
Zat blijkbaar even niet zogoed op te letten.
Zou knap zijn...quote:Op zondag 22 augustus 2004 19:33 schreef jagermaster het volgende:
[..]
weet niet of het de bedoeling is dat ik telefoon nummers en mailadressen van je site kan trekken van mensen????
De telefoonboom is anders zo te downloaden hoorquote:Op zondag 22 augustus 2004 19:34 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Zou knap zijn...
een deel van de problemen is opgelost @home heeft de webspace verhoogt naar 50 MBquote:Op zondag 22 augustus 2004 16:48 schreef Quarks het volgende:
[..]
Ja daar van @home weet ik alles van
Maar met die plaatjes bedoel ik dat de verhoudingen niet kloppen en dat je daardoor wazige of gekartelde plaatjes krijgt.
En wat frames betreft, tja persoonlijke kwestie.
Mag ik vragen waarmee je je site maakt?
Volgens mij kennen julle mijn site beter dan ikquote:Op zondag 22 augustus 2004 19:38 schreef Quarks het volgende:
[..]
De telefoonboom is anders zo te downloaden hoor![]()
neobie.spymac.net >> downloadsquote:Op zondag 22 augustus 2004 19:40 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Volgens mij kennen julle mijn site beter dan ik
open je mailbox maarquote:Op zondag 22 augustus 2004 19:34 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Zou knap zijn...
Alleen staat die telefoonboom niet onlinequote:Op zondag 22 augustus 2004 19:41 schreef Quarks het volgende:
[..]
neobie.spymac.net >> downloads
btw interressante opzet... leuk initiatief alleen ga die kinderen wel goed begeleiden!!quote:Op zondag 22 augustus 2004 19:42 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Alleen staat die telefoonboom niet online
Niet gezienquote:Op zondag 22 augustus 2004 19:42 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Alleen staat die telefoonboom niet online
Ikke welquote:Op zondag 22 augustus 2004 19:44 schreef jagermaster het volgende:
[..]
btw interressante opzet... leuk initiatief alleen ga die kinderen wel goed begeleiden!!
Is mijn fout, ik heb die site bij 3 hosts ongebracht...en dat ging er even fout.quote:Op zondag 22 augustus 2004 19:45 schreef Quarks het volgende:
[..]
Niet gezien
Maar ik vind het er goed uitzien, helemaal niet te donker.
Kun je beter een goede betrouwbare host zoeken. Het grote betaalde webhosting topic - Deel 2quote:Op zondag 22 augustus 2004 19:47 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Is mijn fout, ik heb die site bij 3 hosts ongebracht...en dat ging er even fout.
Spymac --- is nog wel is traag of down (de screen staat bij spymac maar verder is alles daar nu weg)
Aloofhosting ofzo ---- kon ik 200MB kwijt ondersteund alleen geen php
En nu staat alles dus bij Lycos. Waar GEEN link meer staat naar de telefoonboom want dat vond ik zelf al een te groot risico
:-) mag ook bij mij hoor.... hoef je ook niet te zoekenquote:Op zondag 22 augustus 2004 19:51 schreef Quarks het volgende:
[..]
Kun je beter een goede betrouwbare host zoeken. Het grote betaalde webhosting topic - Deel 2
die andere screensite op je website vind ik er heel wat strakker uit zien!quote:Op zondag 22 augustus 2004 19:45 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Ikke wel
Beter dan de site
Spammertquote:Op zondag 22 augustus 2004 19:53 schreef jagermaster het volgende:
[..]
:-) mag ook bij mij hoor.... hoef je ook niet te zoeken![]()
Die ene met blauw en zilver?quote:Op zondag 22 augustus 2004 20:06 schreef jagermaster het volgende:
[..]
die andere screensite op je website vind ik er heel wat strakker uit zien!
ssh subdomeinen kan.. Asp hebbe we niet.quote:Op zondag 22 augustus 2004 20:07 schreef Quarks het volgende:
[..]
Spammert
Waar is de: Asp, ssi, ssh, ssl, mod_python, subdomeinen![]()
jepzquote:Op zondag 22 augustus 2004 20:11 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Die ene met blauw en zilver?
Klopt, omdat er niemand online is gaat er ook niemand online zitten soort spiraal dus. Maar ik kan niemand bedenken die vrijwillig 24/7 met een camera op ze harses gaat zitten, dus ik wacht gewoon afquote:Op zondag 22 augustus 2004 15:04 schreef DrZiggy het volgende:
[..]
Ik ga de software niet installeren, sorry.
Maar ik zie heel weinig users op je site en wat er wel staat heeft allemaal de cam uitstaan. Dit lokt mij niet echt aan om me aan te melden.
Het idee is natuurlijk leuk, maar om het te laten werken zul je toch zeker een aantal vrienden/vriendinnen moeten vragen om 24/7 de cam aan te zetten op je site want zolang niets werkt krijg je ook geen nieuwe bezoekers.
hier is het allemaal te vinden :quote:Op maandag 23 augustus 2004 11:21 schreef SqueaK het volgende:
ik had ff een vraagje.... dat met w3c en doctype of zoiets, wat houdt precies allemaal in ? wat is het doel er van ?
Totaal niet mijn smaak; het gebruik van groen-tinten kan goed uitpakken, maar dit vind ik gewoon verschrikkelijk (smaken verschillen natuurlijk).quote:Op maandag 23 augustus 2004 12:09 schreef SvenM het volgende:
[afbeelding]
WIP, graag meningen over het design
In FireFox werkt ie wel goedquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:48 schreef Leshy het volgende:
[afbeelding]
Ik denk dat je het probleem wel ziet
En nou check ik 'm niet meer, stuk ongeduld.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 10:32 schreef flat_erik het volgende:
Schop
Je plaatjes kunnen veel kleiner, je site staat ook nog eens op een US server, dus laat ie nog trager..quote:Op woensdag 25 augustus 2004 02:23 schreef flat_erik het volgende:
Site check
http://www.e-creative.nl/temp/twine
Komt u maar...![]()
Het is echt sodne dat hier Flash voor is gebruikt..quote:Op woensdag 25 augustus 2004 11:28 schreef SuPerTje het volgende:
oke hier gaan we dan :
http://www.petturik.nl/electrosafe/Electro%20Safe.html
Tis me nu alleen om de layout te doen.
Hij moest zakelijk en strak en is gemaakt in Photoshop en flash.
Je hebt je site oogebouwd uit blokjes, losse zwevende delen, vind ik persoonlijk niet zo mooi.quote:
ja wil er iig nog een html versie van maken maar dat is niet helemaal mijn beste punt.. ( keb gelukkig dreamweaver )quote:Op woensdag 25 augustus 2004 12:09 schreef Triloxigen het volgende:
[..]
Het is echt sodne dat hier Flash voor is gebruikt..
Dit kan allemaal 10x beter in HTML, texten worden mooier en leesbaarder en is selecteerbaar...
Mede doordat google de site niet al indexeren..
Gooi die Flash meuk weg, en gebruik xhtml en css
tering ik ben hier lang niet meer geweest... enfin je site is duidelijk maaaar ik moet eerst de introductie lezen voordat ik eingenlijk weet wat het is.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 02:23 schreef flat_erik het volgende:
Site check
http://www.e-creative.nl/temp/twine
Komt u maar...![]()
waar refereerd je ID naar?quote:<table width="776" height="501" border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0" id="Table_01">
Zoals al eerder vermeld is er misbruik gemaakt van flash.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 11:28 schreef SuPerTje het volgende:
oke hier gaan we dan :
http://www.petturik.nl/electrosafe/Electro%20Safe.html
Tis me nu alleen om de layout te doen.
Hij moest zakelijk en strak en is gemaakt in Photoshop en flash.
Gefixed. Opera gebruikt het correctere padding, in plaats van margin voor de bodyquote:Op woensdag 25 augustus 2004 23:20 schreef STFU het volgende:
Misschien geil je op typen, maar via onderstaande is makkelijker en netter.
body {
margin: 0px; padding: 0px;
}
allereerst bedanktquote:Op woensdag 25 augustus 2004 23:31 schreef STFU het volgende:
[..]
...
Hou er rekening mee dat ik (res. 1024x768) moet scrollen, en dat is fout.
Hoe op te lossen?
1.) flash-object kleiner maken.
2.) zet html/body margin op 0px.
succes met je project.![]()
Heey dat wist ik nietquote:Op woensdag 25 augustus 2004 23:43 schreef Leshy het volgende:
[..]
Gefixed. Opera gebruikt het correctere padding, in plaats van margin voor de body
800X600??quote:Op donderdag 26 augustus 2004 00:00 schreef SuPerTje het volgende:
[..]
allereerst bedankt
ten tweede () de site is gmaakt op 800x600 dus dat je dan moet scrollen klopt niet van jouw kant denk ik ... maar ja ...
Grr, ik heb je ip hoorquote:Op donderdag 26 augustus 2004 02:09 schreef STFU het volgende:
Hoi,
1 tip: beveilig je gastenboek tegen irritante bezoekers zoals ik!
http://sterrenwacht.servebeer.com:4480/gastenboek.php
De site springt niet meteen in het oog voor mij. Er is wel over nagedacht, maar wat het precieze doel is van de layout is nog onduidelijk.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 07:09 schreef SqueaK het volgende:
http://www.furoreschoonmaakservice.nl
Ondanks de tweede zin klinkt deze tekst toch erg dubieus? Wat laten ze precies achter?quote:Onze gemotiveerde en gekwalificeerde medewerkers laten telkens het visitekaartje van Furore bij u achter. Zij worden niet alleen geselecteerd op basis van kwaliteit en betrouwbaarheid maar tevens op representativiteit.
wil je de mensen geschiedenis les geven? Of toch liever een product verkopen?quote:Furore, ontstaan als bedrijf dat zich alleen glasbewassing richtte, is inmiddels uitgegroeid tot een volwaardig schoonmaakbedrijf. En nog steeds is de service groeiende.
Het menu is van milonic. Daar heb ik helaas geen invloed opquote:Op donderdag 26 augustus 2004 13:23 schreef markvleth het volgende:
Ja wat valt er te zeggen over een persoonlijke site. Vrij weinig toch. het enige wat ik zou kunnen opmerking is dat ik liever een standaard pijltje zie in je menu ipv de plaatsen waar nu de tekstselectie pointer tevoorschijn komt.
Het moest worden getest!quote:Op donderdag 26 augustus 2004 13:28 schreef Swetsenegger het volgende:fijn dat er direkt niets zeggende reacties worden gepost in het gastenboek
Dat klopt, ze zijn ook gedelete, maar je kan toch ook testen door een zinnige reactie te plaatsen?quote:Op donderdag 26 augustus 2004 13:40 schreef STFU het volgende:
[..]
Het moest worden getest!
En daar ben je admin voor, je kan zo verwijderen!
Dat kan kloppen ik heb hem op minimaal 1024 resolutie opgemaakt.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 13:43 schreef Roönaän het volgende:
kheb geen tijd om lange review te doen, maar eerste ding wat mij opvalt (naast het zwart) is dat het menu buiten beeld valt als ik mijn venster rond de 800 pix breed heb. (Openen ze standaard in, maxsize zou het me niet echt opgevallen zijn denk ik)
Daar heb ik zelf op meerdere monitors nog niet echt last van gehad. Welke browser versie?quote:Daarnaast zijn de blauwe accenten op mijn monitor erg slecht te zien. (die afgeronde wire-hoeken.)
of ik nou mijn levensverhaal vertel of een aantal tekens achter elkaar plaats, ze worden toch wel verwijderd.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 13:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat klopt, ze zijn ook gedelete, maar je kan toch ook testen door een zinnige reactie te plaatsen?
[..]
Dat klopt, ze zijn ook gedelete, maar je kan toch ook testen door een zinnige reactie te plaatsen?
zwaar gecomprimeerde over gemoduleerde muziekquote:Op donderdag 26 augustus 2004 22:08 schreef TomHoofd het volgende:
Click
Dit moet gaan dienen als mijn portfolio achtig iets voor de aankomende tijd. Het is nog wat leeg, het moet nog afgewerkt worden (gecenterd in de html enz) en de intro moet nog komen maar dit is het algemene idee wat ik in gedachte had (ben zelf als beginneling met actionsscript enzo al trots dat ik mijn bewegingen netjes heb gekregen). Iemand nog ideeen om de layout te verbeteren of mischien creatieve ideeen die ik kan gebruiken om zijn design er wat meer flitsend uit te laten zien???
Ik zou er uberhaupt geen muziek onder zetten als het een portfolio-site moet worden; dat leidt alleen maar af. Het idee van de vormgeving is leuk, alleen dat grijs vd. mouseover past niet.. Beetje moeilijk uberhaupt aangezien er nog geen content is...quote:Op donderdag 26 augustus 2004 22:24 schreef TomHoofd het volgende:
Muziek is idd kutMaar teveel werk om daar aan te gaan zitten kloten terwijl site nog niet af is. Ik weet zelf nog niet eens of ik de muziek er uberhaubt wel in wil houden. En als m'n site af is wil ik uiteraard ook geen muziek met copyright hebben wat dit natuurlijk wel is.
Ik zie geen verschil tussen de tweequote:Op zondag 29 augustus 2004 14:43 schreef Tomek het volgende:
http://www.not-allowed.nl/nieuw/
http://www.not-allowed.nl
deze middag was die verschillend. ie heeft gewoon de nieuwe versie al online gezetquote:Op zondag 29 augustus 2004 16:30 schreef sop het volgende:
[..]
Ik zie geen verschil tussen de twee
quote:Op zondag 29 augustus 2004 16:41 schreef Jump het volgende:
[..]
deze middag was die verschillend. ie heeft gewoon de nieuwe versie al online gezet
Geregistreerd op: donderdag 2 september 2004 @ 18:00quote:Op donderdag 2 september 2004 18:07 schreef bassjuh het volgende:
hallow iedereen
ik struim op dit moment ff fora's langs om reacties over mijn site op te halen , en ik wou graag jullie reacties ook eens horen![]()
profile4u.nl is een profielen site waarbij we als standpunt gebruiksgemak en snelheid aangenomen hebben.
je kunt er je eigen profiel aan maken ( zoals bij cu2.nl ) en ook html gebruiken ( speciale opmaak code waarmee je je site nog leuker kan maken ) verder kun je berichten achterlaten en bevat de site eigenlijk geen reclame ...
de site is : http://profile4u.nl
ik zou jullie reacties dan ook zeer op prijs stellen ,
ik vind het persoonlijk niet slecht voor 2 17 jarige jongens
even terzake :
de website is geschreven in php en html waarbij soms gebruikt wordt gemaakt van javascript ( en ik hoop dat er op andere browsers hier door geen problemen ontstaan .. )
we zijn er nu ongeveer 2 maand mee bezig , de site nadert voltooing
wat wil ik gechecked hebben :
ik zou graag willen weten , hoe overzichtelijk men de site vind , en of ze ntrlk nog aanmerkingen hebbendeze zijn altijd welkom
groetjes ,
Bastiaan
Met deze reactie ben ik het h-e-l-e-m-a-a-l niet eens.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 08:52 schreef Roönaän het volgende:
[..]
De site springt niet meteen in het oog voor mij. Er is wel over nagedacht, maar wat het precieze doel is van de layout is nog onduidelijk.
Het bestandsmapje, en de titel '../Home' doen het ernaar lijken dat het bedrijf erg technisch aangelegd is. Daarnaast geeft '../Home' me het idee dat ik naar een andere directory moet om naar Home te komen. Eerst één dir omlaag en dan naar de dir home.
Dit soort dingen geven een sfeer aan alsof de webdesigner de website voor zijn eigen publiek heeft ontwikkeld ipv het publiek dat op zoek is naar een schoonmaakbedrijf.
Ik zal zaken puntsgewijs langsgaan, vat zaken op zoals je ze zelf het beste acht.
Logo: Ik zou deze de layout uit laten breken, dat breekt het strakke (saaie) grijswitte iets meer. Dus iets naar links en iets naar boven plaatsen zodat hij over/door de lijntjes loopt
Menu
- De letters zijn mij iets te klein; wél leesbaar, maar toch klein
- De afbeeldingen hebben geen alt-tekst, zodat ik meer uitleg krijg als ik over een knop blijf hangen
- Er is geen hover effect; dat toevoegen zou de site dynamischer/actiever/leuker maken.
BreadCrumb
- Het mapje met dan de tekst ' Furore home' is niet aanklikbaar. Dit lijkt mij in principe wel weer practisch, en verwacht ik eigenlijk ook een beetje van een breadcrumb; dat je erop kan klikken.
Binnenkomst pagina
- Bij een schoonmaakbedrijf verwacht ik zelf een beetje zo'n ajax/calgon/schoonmaakmiddel type fullcolour afbeelding. Het overheersende grijs maakt je pagina erg saai. Dat dan ook je afbeelding grijs is maakt het er niet beter op.
- Ik bedenk me net dat de pagina 'Home' niet voorkomt in het menu..
Profiel pagina
- Krijg nou! Een animatie *terug klikt* Owh de eerste pagina had dat ook! helemaal niet gezien!. Misschien kan je er iets bewegends inhouden? Zodat het niet na 3 seconden stopt?
- Ik vraag me af waarom er een witte balk zit boven het grijze '../Profiel' vlakje/header
- De breadcrumb begin ik nu echt ontwerpbrekend te vinden. Het voelt niet goed. Alsof er iets verzonnen moest worden (grafisch) maar men wist écht niet wat. Erg onleesbaar ook de breadcrumb
Personeel pagina
[..]
Ondanks de tweede zin klinkt deze tekst toch erg dubieus? Wat laten ze precies achter?
Het zal je opgevallen zijn dat ik een paar pagina's oversla, maar daar heb ik verder niets boeiend op te melden.
Contact
- Op de pagina prijzen zag ik een verwijzing naar de contact pagina; is het misschien een idee om op deze contactpagina een dropdown te maken met "ik wil meer informatie over: prijzen/diensten/planning/anders"?
- Als ik driemaal test/test/test invul, wordt de email sowieso verstuurd. Misschien een check op het antwoordemail?
- Met F5 kan ik eenvoudig het formulier 3 keer achter elkaar laten verzenden, dit lijkt me ook niet helemaal de bedoeling, alhoewel af te vragen is hoe groot de kans is dat iemand anders dat gaat doen natuurlijk.
Adres
- Ik woon in Enschede, welke routebeschrijving zou ik moeten nemen? Ik heb geen flauw idee als ik de opties zo zie.
Wat ik mis:
Er is eigenlijk nergens te vinden wat het bedrijf eigenlijk doet. Mja okee, ze maken schoon. Maar welke diensten leveren zij? Doen ze grote gebouwen? Doen ze eenmalige projecten? Doen ze de binnenkant of de buitenkant (ramen) of allebei? Werken ze 's nachts? Of overdag? Of beide? Hebben ze een busje om spullen in mee te nemen, of moet er een schoonmaakspullenhok in het pand aanwezig zijn? (Ik zeg ook maar wat, ik heb er verder nul komma nul verstand van)
De site is wel mooi, maar op een manier toch dof/saai/grauw/, terwijl een schoonmaakservice bedrijf toch zou moeten blinken/stralen/glanzen.
Google!quote:Op zondag 5 september 2004 17:41 schreef Chandler het volgende:
Voor de zoveelste keer ben ik bezig geweest met een gallery, maar deze keer laad het script eerst de gehele tree in een sessie en dan laat het deze aan de gebruiker zien..
Met mogelijkheden qua vormgeving, layout etc... alleen werken deze helaas niet op mijn test server.
url is http://gallery.bruggema.nl ; gaarne comments op werking en eventueel over de layout; daar ben ik namelijjk nog niet geheel te vreden mee...
Suggesties welkom!.
ik weetn iet in hoevere dit inbreuk maken is op de rechten van het ontwerp van de google pagina.quote:Op zondag 5 september 2004 18:26 schreef Chandler het volgende:
half; het idee en een beetje source komen daar inderdaad vandaan
- plaatje nl rechtsonder vertoond een blurrie rand ff wat scherper afwerken.quote:Op vrijdag 3 september 2004 11:29 schreef Glatze het volgende:
Oke, laat ik er ook een in gooien: www.congreswebsites.nl
Content wordt nog aan gewerkt, maar voor de rest zou ie af moeten zijn.
logo zou ik zelf meer naar rechts verplaatsen en iets hardere kleuren gebruiken. Kan de site best wel hebben.quote:Op donderdag 2 september 2004 21:57 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
Met deze reactie ben ik het h-e-l-e-m-a-a-l niet eens.
Logo
Het logo laten uitbreken, zou zonde van het huidige mooie, strakke en overzichtelijke ontwerp zijn. De stippeltjes geven een kader aan en als het logo zich niet in het kader zou bevinden zou 1) er geen eenheid zijn 2) de kader niet mooi aansluiten op het logo 3) de positie van het geheel verpest zijn.
le klein?? goed leesbaar! misschien een mouseover toevoegen al sje met je muis eroverheen gaat geeft denk ik net ietsje meer aan je site.quote:Menu
Ik vind de letters helemaal niet te klein. Het is een mooi pixelfont dat past bij het strakke ontwerp. En aangezien pixelfonts altijd op de kleinst mogelijke lettergrootte moeten worden gezet zou Roonaan bedoelen dat je een ander font moet gebruiken. Wat een ge-aliased font oplevert en dus niet past bij de rest van de tekst, dat wel mooi strak is.
Een alt-tekst is ook overbodig. Aangezien je in het menu al kan lezen op welk item je zit.
Over de hover geef ik Roonaan wel gelijk. Wat ik het mooist zou vinden, is als het item waar je over heen hovert, zwart-wit zou worden of een kleine kleurverandering van het pixelfont.
zou hem wel aanklikbaar maken zodat je daar op kan drukken als je terug kan komen. En zou bij ieder volgend item na home geen mapje gebruiken maar iets anders. Verder niets mis met de graphicquote:BreadCrumb
Hierin geef ik je gelijk. Die hele BreadCrumb had beter weggelaten kunnen worden, of had een mooiere gemaakt (zonder het Windows mapje, wat een beetje cliché overkomt).
home knopje geeft een extra optie, en niet iedere site heeft het logo aan klikbaar en niet iedereen weet dat!quote:Binnenkomst pagina
Het kan dat de kleuren inmiddels veranderd zijn, maar ik vind het ontwerp toch echt verre van saai. En een "home" knop is niet verplicht in een website aangezien je ook op het logo kan klikken.
Vind zelfs dit al tegen de irritante kant komen met de animatie, maar gaat nog er net mee door.quote:Profiel pagina
Een continuerende animatie kan erg irriterend werken, zeker als het zo dicht staat bij de content.
Die witte balk vind ik heel goed gekozen aangezien geen onderbreking tussen het titelvlak en de achtergrond van de breadcrumb heel lelijk staat.
ok. suc6 met aanpassen, roep maar als je het aan hebt gepast neem ik weer een kijkje.quote:Op zondag 5 september 2004 18:58 schreef Chandler het volgende:
jagermaster; het moet (c) zijn maar door een andere caracterset heb ik nu even andere tekens, dit zal ik asap aanpassen en tevens de kleuren.
*spam report*quote:Op zondag 5 september 2004 19:53 schreef Meki het volgende:
Heey
wat moet ik veranderen aan me site , wat moet erbij komen
tips hoor ik graag
hier is me site www.meki-online.4t.com en sneller is www.meki.tk
Ik zie alleen maar rode kruisjesquote:Op zondag 5 september 2004 22:09 schreef Chandler het volgende:
Meki; wat een gore reclame site... sorry maar vind het totaal niets....
Bagger van de bovenste plank.quote:Op zondag 5 september 2004 19:53 schreef Meki het volgende:
Heey
tips hoor ik graag
Zelden zo veel bagger onder ogen gehad.quote:Op zondag 5 september 2004 19:53 schreef Meki het volgende:
Heey
tips hoor ik graag
onzinquote:Op zondag 5 september 2004 22:24 schreef jagermaster het volgende:
[..]
*spam report*
roep maar als je de reclame eraf hebt gesmeten, pas dan ga ik is een keertje je site bekijken. Want volgens mij post je dit hier niet om je site te laten checken maar om te spammen en geld te verdienen met de reclame die je er op hebt staan.
mijn zaak is wel dat jij geld wilt verdienen met die banners hierdoor.quote:Op maandag 6 september 2004 10:02 schreef Meki het volgende:
[..]
onzin
ik wil weten wat er jullie ervan vinden
wat er moet gebeuren enzo
diea dvertenties zijn mijn zaken en niet de jouwe![]()
Ben helemaal mee eens!quote:Op maandag 6 september 2004 10:40 schreef jagermaster het volgende:
[..]
mijn zaak is wel dat jij geld wilt verdienen met die banners hierdoor.
commentaar?
niet 800x600 compatible
irritant knipperende plaatjes (advertenties)
inrelevante combi plaatjes aan de rechterkant met de advertenties.
plaatjes gejat volgens mij van andere site, en dat is volgens mij nog altijd schending van de auteursrechten.
enz..
Neem hier eens een kijkje: Site checks deel 31 - aub GEEN spam!quote:Op zondag 5 september 2004 19:53 schreef Meki het volgende:
Heey
tips hoor ik graag
Dat is natuurlijk gelul; de laatste is een redirect naar de eerste, mag je mij uitleggen hoe die sneller kan zijnquote:Op zondag 5 september 2004 19:53 schreef Meki het volgende:
hier is me site www.spam.4t.com en sneller is www.spam.tk
Ik weet niet wat je tips geweest zijn... Maar er is weinig te zien van enig design...quote:Op vrijdag 10 september 2004 09:33 schreef wouter37 het volgende:
ik heb mijn site al eerder gepost maar ik heb mijn site nu thuis op mijn server draaien
er zijn een paar kleine veranderingen doorgevoerd door de tips die ik hier kreeg.
alvast bedankt
euh.... als ik je de vraag stel zou jij als je op jou site als bezoeker komen te vreden zijn over de uitstraling van de site?quote:Op vrijdag 10 september 2004 09:33 schreef wouter37 het volgende:
ik heb mijn site al eerder gepost maar ik heb mijn site nu thuis op mijn server draaien
er zijn een paar kleine veranderingen doorgevoerd door de tips die ik hier kreeg.
alvast bedankt
Misschien niet een functionele toevoeging, maar het oogt wel beter. De animatie in de header zorgt ervoor dat het niet zo statisch overkomt en hetvloeiende menu had nooit bereikt kunnen worden met .gif animaties (die natuurlijk uit den boze zijn).quote:Op zondag 12 september 2004 19:37 schreef Leshy het volgende:
Vind je je gebruik van Flash daadwerkelijk een functionele toevoeging aan je site?
lees jij de openingspost eensquote:
dan eens uit dat oogpunt bekijkenquote:Op zondag 12 september 2004 20:58 schreef Duracell het volgende:
Beetje jammer op zich, mag de site wel niet gemaakt hebben maar wel laten groeien.
Gaat in dit geval om de content
quote:De wolweverij
Van het schaap naar de mensen .
plaats hier al je reclame of promoot je eigen website.
die namen zou je rap door elkaar halen. In spam zou ik alle reclame en promotie dingen plaatsen en in welweverij alle humor en 'schapenstront'.quote:Spam
Humor, spam en andere schapenstront. Post hier alles wat niet al te serieus is.
Waar zeg ik wat je moet gebruiken om hem te kunnen bekijken? Je hebt alleen Flash Player 7 nodig. Is dat teveel gevraagd? Ruim 80% heeft die plugin. Wil jij bij de achterlopende 20% horen?quote:Op zondag 12 september 2004 20:39 schreef Leshy het volgende:Sites die mij vertellen wat ik zou moeten gebruiken om hem te kunnen bekijken, negeer ik meestal direct al. De animatie in de header heft het statische effect voor pakweg de eerste 0,2 seconde op, voor de rest biedt het geen enkele meerwaarde ten opzichte van een gewone statische header. Het flitsende effect (ik zou het niet vloeiend noemen) in het menu is meer irritant dan bruikbaar. In Mozilla/Firefox laden je Flash-animaties sowieso al niet eens in In Opera sluit je pagina niet aan op je flash-animaties, waardoor het tab-effect verloren gaat. Je site is niet per toetsenbord te navigeren, voor visueel gehandicapten is hij ontoegankelijk, net als voor mobiele platformen die geen Flash-ondersteuning hebben.
Misschien zit die 20% op ze werk en is geen lokal admin ofzo?O-)quote:Op zondag 12 september 2004 21:18 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
Waar zeg ik wat je moet gebruiken om hem te kunnen bekijken? Je hebt alleen Flash Player 7 nodig. Is dat teveel gevraagd? Ruim 80% heeft die plugin. Wil jij bij de achterlopende 20% horen?
Je eerste punt slaat nergens op aangezien 97% van de internet gebruikers Flash Player 6 heeft.quote:Op zondag 12 september 2004 21:25 schreef Duracell het volgende:
[..]
Misschien zit die 20% op ze werk en is geen lokal admin ofzo?O-)
**
En visueel gehandicapten behoren niet tot mijn doelgroep,
//
Waar slaat dit op?
800x600 resolutie, Internet Explorer, Flash 7 worden aangegeven op de intro-pagina. Wat als ik je site wil bekijken terwijl ik onderweg ben op mijn PDA of Smartphone? Wat als ik een Gecko browser gebruik? Wat als ik geen Flash wil installeren omdat het geen enkele toegevoegde waarde biedt en massaal misbruikt wordt voor irritante reclames? Flash is een optie, geen standaard. En je site daarvan afhankelijk maken is sowieso nooit een goed idee.quote:Op zondag 12 september 2004 21:18 schreef WalfredGeesink het volgende:
Waar zeg ik wat je moet gebruiken om hem te kunnen bekijken?
Hier niet, op verschillende andere sites krijg ik ze wel netjes te zien, ik weet niet zeker waar het aan ligt; bovendien weet ik niet of alleen ik dat probleem heb, of dat het voor anderen ook niet correct werkt.quote:En wat gek, bij mij (Mozilla/Firefox) laden de Flash-animaties wel in.
Normaliter wordt een correct gebouwde pagina in vrijwel alle moderne browsers (rekenen we voor het gemak MSIE ook even mee) netjes hetzelfde weergegeven. Maar hier geef je opnieuw aan dat je de keuze over hoe je site bekeken wordt, niet aan de gebruiker wilt overlaten, wat zo ongeveer de slechtste eigenschap is die je kunt hebben als webdesigner.quote:Misschien wordt de site niet in Opera goed weergeven, maar voor de luttele 5% van de internet gebruikers (of misschien zelfs minder) die Opera hebben ga ik m'n site niet verbouwen.
Ze zijn vast heel blij dat te horen. Tof van jequote:En visueel gehandicapten behoren niet tot mijn doelgroep
800x600: aanbevolen.quote:Op zondag 12 september 2004 21:47 schreef Leshy het volgende:
[..]
800x600 resolutie, Internet Explorer, Flash 7 worden aangegeven op de intro-pagina. Wat als ik je site wil bekijken terwijl ik onderweg ben op mijn PDA of Smartphone? Wat als ik een Gecko browser gebruik? Wat als ik geen Flash wil installeren omdat het geen enkele toegevoegde waarde biedt en massaal misbruikt wordt voor irritante reclames? Flash is een optie, geen standaard. En je site daarvan afhankelijk maken is sowieso nooit een goed idee.
Vaag.quote:[..]
Hier niet, op verschillende andere sites krijg ik ze wel netjes te zien, ik weet niet zeker waar het aan ligt; bovendien weet ik niet of alleen ik dat probleem heb, of dat het voor anderen ook niet correct werkt.
Oke.quote:[..]
Normaliter wordt een correct gebouwde pagina in vrijwel alle moderne browsers (rekenen we voor het gemak MSIE ook even mee) netjes hetzelfde weergegeven. Maar hier geef je opnieuw aan dat je de keuze over hoe je site bekeken wordt, niet aan de gebruiker wilt overlaten, wat zo ongeveer de slechtste eigenschap is die je kunt hebben als webdesigner.
Ja he, ik zou er ook een punt van maken als ik niet tot een doelgroep behoor van een website.quote:[..]
Ze zijn vast heel blij dat te horen. Tof van je
Als die mensen geen Flash Player 7 hebben, lopen die mensen achter. Ik weet niet hoe jij het wil noemen, maar zo noem ik het. Ongeacht de oorzaak daarvan.quote:Op zondag 12 september 2004 21:47 schreef Duracell het volgende:
Je zegt net zelf "Ruim 80% heeft die plugin. Wil jij bij de achterlopende 20% horen?"
Mijn punt is dat die mensen misschien niet achterlopen, zoals jij dat zo hip en vooruitstrevend meld. Maar om andere redenen geen flashplayer hebben.
Nee, maar ik heb het dan ook over minimaal 800x600. En aangezien er nog weinig mensen rondlopen met een lagere resolutie van 800x600, zou ik daar geen punt van maken.quote:Enne Recommended voor 800x600 Dat is modernBehoor je bij die achterlopende massa die nog met 15" werkt ofzo?
Ach, ik laat ook maar mijn persoonlijke portfolio zien. 1% van de bevolking maakt geen impact op mij.quote:Niet alleen Visueel gehandicapten gebruiken het toetsenbord, ik gebruik het zelf ook veel. (RSI en alles) Wat hoort wel tot je doelgroep? Toekomstige opdrachtgevers toch? Die zien graag de kennis om iets te bouwen wat IEDEREEN kan zien. Hun doelgroep meestal.
Zoals gezegd, 800x600 is al zo standaard dat het compleet nutteloos is om het te vermelden. Bovendien is het aanbevelen van een drie jaar oude en achterhaalde browser als ideale middel om je site mee te bekijken niet bepaald de beste reclame die je je site kunt geven. Zeker wanneer je deze informatie ook nog eens op een extra, nutteloze splash page zet.quote:Op zondag 12 september 2004 22:36 schreef WalfredGeesink het volgende:
800x600: aanbevolen.
Internet Explorer 6: aanbevolen.
Als het niet werkt, dan ga ik ergens anders heen. En dat is wel degelijk jouw probleem. Zeker nu handheld devices met internet-mogelijkheden in populariteit toenemen.quote:Als jij zo nodig mijn website op een smartphone wil bekijken, is dat jouw probleem
Opnieuw geldt dat als dat betekent dat jouw site niet werkt en er geen alternatieve versie is, dat jij opnieuw degene bent met een probleem. Tenzij je de eerste webdesigner bent die ik ben tegengekomen die graag heeft dat mensen ergens anders heen gaan.quote:Als je geen Flash wil installeren, is dat ook jouw probleem.
Met ActiveX kunnen ook hele handige dingen worden gedaan.quote:Met Flash kunnen hele mooie dingen gemaakt worden.
Probleem al gevonden. Om de één of andere reden was Flash Player 7 hier wel geinstalleerd voor MSIE en Opera, maar draaiden Firefox en Mozilla nog met Flash Player 6.quote:Vaag.
Het uitsluiten van mensen op fysieke kenmerken staat ook wel bekend onder een andere naam, ik neem aan dat ik je niet hoef te vertellen welke. In de VS en Engeland gelden al wetten die het commerciėle sites gebiedt goed toegankelijk te zijn voor visueel gehandicapten - als je iets serieus wilt gaan doen, zou ik er rekening mee houden dat deze wet binnenkort ook in Nederland geldt.quote:Ja he, ik zou er ook een punt van maken als ik niet tot een doelgroep behoor van een website.
Ik begrijp niet echt wat je tegen splash pages hebt. Bijna alle grote webdesign-bedrijven hebben er één.quote:Op maandag 13 september 2004 01:40 schreef Leshy het volgende:
[..]
Zoals gezegd, 800x600 is al zo standaard dat het compleet nutteloos is om het te vermelden. Bovendien is het aanbevelen van een drie jaar oude en achterhaalde browser als ideale middel om je site mee te bekijken niet bepaald de beste reclame die je je site kunt geven. Zeker wanneer je deze informatie ook nog eens op een extra, nutteloze splash page zet.
Nou ja, hierover kunnen meningen verschillen, maar ik vind het dus echt geen probleem als mensen met een handheld besluiten om naar een andere website te gaan.. Ik heb gewoon mijn eigen doelgroep en die doelgroep vindt het geen punt als websites niet op een handheld bekeken kunnen worden. Die doelgroep weet misschien niet eens van het bestaan af van zo'n handheld.quote:[..]
Als het niet werkt, dan ga ik ergens anders heen. En dat is wel degelijk jouw probleem. Zeker nu handheld devices met internet-mogelijkheden in populariteit toenemen.
Alle mensen waarvoor ik tot nu toe een website heb gemaakt, wilden Flash in hun website. Een van de meest gewilde toepassingen in een website, is Flash. Komt er weer iemand: ik wil graag een website, maar dan wel met Flash!quote:[..]
Opnieuw geldt dat als dat betekent dat jouw site niet werkt en er geen alternatieve versie is, dat jij opnieuw degene bent met een probleem. Tenzij je de eerste webdesigner bent die ik ben tegengekomen die graag heeft dat mensen ergens anders heen gaan.
Van ActiveX weet ik niks van, ik weet alleen dat dat veel minder populair is dan Flash.quote:[..]
Met ActiveX kunnen ook hele handige dingen worden gedaan.
Voetbalclubs zijn ook bedoeld voor mensen die nog beide benen hebben. Is dat wat je bedoelt?quote:[..]
Het uitsluiten van mensen op fysieke kenmerken staat ook wel bekend onder een andere naam, ik neem aan dat ik je niet hoef te vertellen welke. In de VS en Engeland gelden al wetten die het commerciėle sites gebiedt goed toegankelijk te zijn voor visueel gehandicapten - als je iets serieus wilt gaan doen, zou ik er rekening mee houden dat deze wet binnenkort ook in Nederland geldt.
Zie punt 3.quote:Bovendien voegt het gebruik van Flash op je site niets toe, anders dan een showcase zijn van "Kijk, ik kan met Flash overweg". Maar goed, dit kan een langgerekte discussie worden, je wilt weten wat de mensen hier van je site vinden, dit zijn mijn inhoudelijke kritiekpunten, doe ermee wat je wilt.
Splash screens zijn gewoon not done.quote:Op maandag 13 september 2004 15:58 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
Ik begrijp niet echt wat je tegen splash pages hebt. Bijna alle grote webdesign-bedrijven hebben er één.
Jij als deskundige zou je klanten moeten adviseren, jij bent de gene met kennis. Adviseer ze, vertel ze de voor- en nadelen van flash en dat het vaak misbruikt wordt. Flash heb je niet nodig voor een site en kan erg irritant zijn bij misbruik. top2.swf zou ik niet in flash doen, je menu ook niet, hierdoor is je site zonder flash niet toegankelijk.quote:[..]
Alle mensen waarvoor ik tot nu toe een website heb gemaakt, wilden Flash in hun website. Een van de meest gewilde toepassingen in een website, is Flash. Komt er weer iemand: ik wil graag een website, maar dan wel met Flash!
[..]
Een leuk stuk over Splash pagina's: Splash Pages May Drown Your Sitequote:Op maandag 13 september 2004 15:58 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
Ik begrijp niet echt wat je tegen splash pages hebt. Bijna alle grote webdesign-bedrijven hebben er één.
Je zal wel gelijk hebben wat webdesign bedrijven betreft, maar in de meeste gevallen is het een big no-no. Ook de manier waarop jij de splash pagina gebruiktquote:When To Use A Splash Page
Some Web sites do get value from splash pages - in specific circumstances.
[....]
Sell Creativity: Companies (like Web design firms and advertising agencies) that sell creativity instead of tangible products usually benefit from well-designed splash pages. Here, the pages help set a mood for the entire site by showing off the company's design skills and creativity level. People visit these sites expecting to be dazzled and don't mind waiting for the effects to load.
quote:Op maandag 13 september 2004 15:58 schreef WalfredGeesink het volgende:
Volgens mij hebben de Echte grote jongens in webdesignland dat juist niet.
En daarmee bedoel ik niet 2advanced of flashlevel enz... maar Dan Rubin, Dan Cederholm, Didier Hilhorst, Jeffrey Zeldman, Monc etc. ; die mensen zitten bijvoorbeeld achter site's als aol.com espn.com de hele blogger mikmak wired.com enz..
Nou ja, hierover kunnen meningen verschillen, maar ik vind het dus echt geen probleem als mensen met een handheld besluiten om naar een andere website te gaan.. Ik heb gewoon mijn eigen doelgroep en die doelgroep vindt het geen punt als websites niet op een handheld bekeken kunnen worden. Die doelgroep weet misschien niet eens van het bestaan af van zo'n handheld.
ok
Alle mensen waarvoor ik tot nu toe een website heb gemaakt, wilden Flash in hun website. Een van de meest gewilde toepassingen in een website, is Flash. Komt er weer iemand: ik wil graag een website, maar dan wel met Flash!
Dan is het jouw taak als webdesigner die mensen te adviseren over de toepassing van flash waar het absolute meerwaarde bied.
Je kunt het die mensen niet kwalijk nemen dat ze niet weten wat voor problemen flash kan opleveren.
Van ActiveX weet ik niks van, ik weet alleen dat dat veel minder populair is dan Flash.
Daarmee bedoeld hij, je kunt wel mooie dingen maken; maar voegt het daadwerkelijk wat toe
Zie punt 3.
Blijkbaar mag ik niet reagerenquote:Op maandag 13 september 2004 19:11 schreef Siegfried het volgende:
Ik vind je meer dan eigenwijs..
Op elk advies dat je hier gegeven wordt, heb jij wel een weerwoord..
Waarom vraag je het dan
Mooi..quote:Op maandag 13 september 2004 19:58 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
Blijkbaar mag ik niet reagerenDan ga ik ook niet verder in op de rest van je post.
ziet er wel leuk uit. Een paar aandachtspuntjes:quote:Op dinsdag 14 september 2004 02:00 schreef TriuMpH het volgende:
ello,
Moest een cv-website maken voor mijn HBO opleiding (communicatie & multimedia design, jaja mond vol)
te bezichtigen op mijn lokale webserver
http://213.84.84.88/cv/cv.html
Heb je niet op school geleerd dat tabellen niet bedoeld zijn voor lay-out?quote:Op dinsdag 14 september 2004 02:00 schreef TriuMpH het volgende:
ello,
Moest een cv-website maken voor mijn HBO opleiding (communicatie & multimedia design, jaja mond vol)
te bezichtigen op mijn lokale webserver
http://213.84.84.88/cv/cv.html
Op school (X)HTML op school leren.....quote:Op woensdag 15 september 2004 16:52 schreef STFU het volgende:
[..]
Heb je niet op school geleerd dat tabellen niet bedoeld zijn voor lay-out?
Idd, van die leeraren die prefereren een opzet vanuit een frameset.quote:Op donderdag 16 september 2004 16:00 schreef CrashOne het volgende:
[..]
Op school (X)HTML op school leren.....Netjes een xhtml strict doc type, maar helemaal geen img en br tags afsluiten, tabellen voor opmaak... Echt een ramp. Waarschijnlijk komt dat door de leeraren die vast geroest zitten in 1996 ofzo....
wat valt er te checken chandler?quote:Op donderdag 16 september 2004 20:52 schreef Chandler het volgende:
http://utfs.info
www.utfs.info werkt niet, raar genoeg; maar zonder iets wel..
dus niet gelijk beginnen te blaten dat ie nog niet werkt; duurt altijd even (niet dat ie laad maar dat de info goed verwerkt is)
en even een oudje; mischien grappig omdat er nog wat leuke oude data op staat.
www.fokguide.info
zit nog een paar foutjes in met die helpfunctie, datje bij de verkeerde item uitkomt. Verder ziet het er wel leuk uit!quote:Op vrijdag 17 september 2004 22:09 schreef Silverado het volgende:
Doe dit jaar weer mee met ThinkQuest, en ben zeer tevreden met het resultaat. Website gaat dit jaar over geluid. De website genaamd Audiological is te vinden op http://www.audiological.tk/
Graag jullie meningen!
Volgens mij werkt het kladblok niet.quote:Op vrijdag 17 september 2004 22:09 schreef Silverado het volgende:
Doe dit jaar weer mee met ThinkQuest, en ben zeer tevreden met het resultaat. Website gaat dit jaar over geluid. De website genaamd Audiological is te vinden op http://www.audiological.tk/
Graag jullie meningen!
ziet er leuk uitquote:Op zaterdag 18 september 2004 19:41 schreef cygnusx het volgende:
http://www.pee-cee.tk
mijn siteje...
is gemaakt met php, flash, photoshop (en niet te vergeten kladblok)
hoort educatief te zijn dus tja dat is het toch wel... mocht je het leuk vinden om een workshop toe te voegen dan mag dat maar zorg wel voor normale groote plaatjes en geen spam ofzo!
hoop dat jullie het leuk vinden
raar, want bij mij werkt het gewoon wel.quote:Op zaterdag 18 september 2004 20:16 schreef Tomek het volgende:
[..]
Volgens mij werkt het kladblok niet.
Ik kan in ieder geval niets opslaan.
dus het beste zou zijn om het te laten zien dmv filmpjes.. of minder tekst op 1 pagina? persoonlijk vind ik de hoeveelheid tekst makkelijk te doen. Maar dat kan zijn omdat ik VWO 6 doequote:Op zaterdag 18 september 2004 08:30 schreef jagermaster het volgende:
[..]
zit nog een paar foutjes in met die helpfunctie, datje bij de verkeerde item uitkomt. Verder ziet het er wel leuk uit!
Ben alleen bang dat je hier leerlingen mee gaat kwijt raken door de grote hoeveelheid tekst. Zeker de leerlingen aan het lagere niveau (vmbo en de gene die net havo trekken). Het is veel tekst op 1 pagina. Kinderen lezen tegenwoordig heel slecht. Zelfs dingen die letterlijk in de tekst staan kunnen ze vaak niet vinden!
Zelf ben ik voor me afstuderen iets vergelijkbaars aan het opzetten maar dan in eerste instantie alleen op biologie gericht. Gooi het zelf alleen op de interactiviteit met de leerling. Zorgen dat de computer contact kan houden met de leerling.
beetje dubbelop toch?quote:Deze pagina stelt maar weinig voor hoor.
Voorlopig wel, maar er komt wel meer info op binnenkort wel verandering in komen. Als de FOK! image resizer en de FOK! avatar statistieken ook in deze layout passen.
ik ga ook helemaal niks debuggen, heb alleen gezegd dat ik erna ga kijken Wat ik overigens nog niet heb gedaan. Tevens pas ik de helpfunctie aan NA de finaledag wanneer de server weer open is voor wijzigingen. Beter lezen is voor jou wel van toepassing.quote:Op zondag 19 september 2004 21:20 schreef cygnusx het volgende:
zeg silverando, het is niet de bedoeling dat je nu nog gaat debuggen, dat mag nu niet meer, en dat word ook niet gewaardeerd!.. dat is oneerlijk tov de rest...
voor 6 vwo is de tekst wel goed te begrijpen/makkelijk.quote:Op zaterdag 18 september 2004 22:12 schreef Silverado het volgende:
[..]
dus het beste zou zijn om het te laten zien dmv filmpjes.. of minder tekst op 1 pagina? persoonlijk vind ik de hoeveelheid tekst makkelijk te doen. Maar dat kan zijn omdat ik VWO 6 doe. Zou je een voorbeeld over de helpfunctie kunnen geven?
het gaat er toch ook om dat je zelf iets ervan leert.quote:Op zondag 19 september 2004 22:41 schreef Silverado het volgende:
[..]
ik ga ook helemaal niks debuggen, heb alleen gezegd dat ik erna ga kijken Wat ik overigens nog niet heb gedaan. Tevens pas ik de helpfunctie aan NA de finaledag wanneer de server weer open is voor wijzigingen. Beter lezen is voor jou wel van toepassing.![]()
euh ja. Het is dat je zegt winter want ik zeg meer voorjaar. Je moet ff kijken naar je kleur gebruik en de leesbaarheid ervan. Het menu is niet echt lekker leesbaar en de tekst gaat ermee door. Vond de andere creaties me mee aanspreken.quote:Op zondag 19 september 2004 21:33 schreef WalfredGeesink het volgende:
Hoi, ff een winter editie gemaakt van mn site.
http://www.walfredgeesink.nl/projects/wip/wg_winter/
Alle commentaar is welkom
In Firefox ziet je pagina er bij de 2e alinea zo uit :quote:Op zondag 19 september 2004 21:33 schreef WalfredGeesink het volgende:
Hoi, ff een winter editie gemaakt van mn site.
http://www.walfredgeesink.nl/projects/wip/wg_winter/
Alle commentaar is welkom
Je hebt gelijk, het is al veranderd.quote:Op maandag 20 september 2004 17:33 schreef Serinde het volgende:
[..]
In Firefox ziet je pagina er bij de 2e alinea zo uit :
[afbeelding]
In IE loopt de grijze achtergrond wel door tot het einde van de tekst.
Klopt het dat de buttons niet werken?
Best dat je aan design geen aandacht wil besteden, maar blijf dan ook consequent; het logo vind ik niet echt mooi...quote:Op maandag 20 september 2004 18:18 schreef marq het volgende:
***CHECK***
http://statiqz.space.servehttp.com
mn 2e versie van mn statssite. site is in staat om stats van enorm veel websites bij te houden en uiteraard ze in een overzichtje te tonen.
aan design besteed ik geen aandacht aangezien 't naar mijn mening niet relevant is. na de laatste aanpassingen denk ik dat alles werkt en heb ik de database leeg gemaakt.. dus heb ik nieuwe bezoekers nodig zodat ik kan zien of er nog problemen optreden. De ene bezoeker is immers de andere niet en dat kan nog wel eens lastig zijn..
iig bedankt voor 't klikken
oh, opmerkingen zijn welkom, maar 't gaat mij ervooral om dat je gewoon op die link klikt want dan heb ik de noodzakelijke gegevens weer binnen
echt zo standaard pre-fab logo of nietquote:Op maandag 20 september 2004 18:34 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
Best dat je aan design geen aandacht wil besteden, maar blijf dan ook consequent; het logo vind ik niet echt mooi...
Hier en daar wat gekliktquote:Op maandag 20 september 2004 18:18 schreef marq het volgende:
***CHECK***
<knip>
dankquote:Op maandag 20 september 2004 20:44 schreef Serinde het volgende:
[..]
Hier en daar wat geklikt![]()
seperates > separates
succesfully > successfully
sommige browsers geven niet aan welke browser het is. of men heeft handmatig de HTTP_USER_AGENT aangepast.. als er niets staat, heb ik er ook niets aan. en het moet toch op 100% uitkomen?quote:Op dinsdag 21 september 2004 23:25 schreef Leshy het volgende:
Hoe krijg je het trouwens voor elkaar een aantal browsers als 'unknown' aan te merken?
uiteraard heb ik zo'n gevalquote:Op dinsdag 21 september 2004 23:36 schreef Leshy het volgende:
Vrijwel alle browsers geven keurig netjes aan wat ze zijn, hoor
Heb je een voorbeeld van een server log entry van zo'n onbekende factor?
je kunt wel in principe zeggen, maar zolang er slechts gecko in staat kan ik niet met zekerheid vaststellen welke browser het is.quote:Op woensdag 22 september 2004 00:40 schreef Leshy het volgende:
Dat is in principe gewoon de standaard userAgent van Mozilla 1.7.1; Andere browsers die gebruik maken van de Gecko engine zullen hun eigen naam toegevoegd hebben aan de userAgent.
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; rv:1.7.3) Gecko/20040913 Firefox/0.10
Mozilla/5.0 (Macintosh; U; PPC Mac OS X Mach-O; en-US; rv:1.5b) Gecko/20030917 Camino/0.7+
Mozilla/5.0 (X11; U; FreeBSD i386; en-US; rv:1.7) Gecko/20040628 Epiphany/1.2.6
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.2b) Gecko/20020923 Phoenix/0.1
Et cetera, et cetera. Het staat een beetje maf als je website-statistieken aanbiedt, maar in elk geval op je eigen site niet in staat bent verschillende Gecko-based browsers uit elkaar te houden
Dan weet jij ook wel of ik dit goed leesquote:Op woensdag 22 september 2004 00:47 schreef Leshy het volgende:
Bij het ontbreken van een verdere naam, heb je te maken met Mozilla zelf dus
idd, behlave een lege useragent ben ik nog nooit 1 tegengekomen waarbij die prefix ontbreektquote:Op woensdag 22 september 2004 09:31 schreef Leshy het volgende:
Yup. MSIE gebruikt ook het Mozilla prefix om de één of andere reden, als ik me niet vergis om de generatie van de browser aan te geven.
Je zou er nu toch wel één of twee in je logs moeten hebben staanquote:Op woensdag 22 september 2004 09:43 schreef marq het volgende:
idd, behlave een lege useragent ben ik nog nooit 1 tegengekomen waarbij die prefix ontbreekt
Kan je dat misschien uitleggenquote:Op woensdag 22 september 2004 09:31 schreef Leshy het volgende:
Yup. MSIE gebruikt ook het Mozilla prefix om de één of andere reden, als ik me niet vergis om de generatie van de browser aan te geven.
quote:Op woensdag 22 september 2004 09:31 schreef Leshy het volgende:
quote:Op woensdag 22 september 2004 13:14 schreef WalfredGeesink het volgende:
Kan je dat misschien uitleggen
http://www.hyperborea.org(...)a-user-agent-string/quote:The first thing you’ll probably notice is that most of these claim to be Mozilla. This is a holdover from the early days of the Browser Wars. Netscape was frustrated with what could be done with HTML 2, and started building its own extensions. Web sites would check to see if the browser was Netscape (they used Mozilla as their code name) in order to decide whether to send the enhanced page or the plain one. Microsoft, hoping to get in on the Web action, wanted all of these sites to send the enhanced pages to their browser, so they identified it as Mozilla with a “compatible” note, and the real name in the comments.
Niet noodzakelijk. Sommige andere browsers zoals Opera kunnen ook hun userAgent verhullen, waardoor ze op die van Internet Explorer lijken. Je kunt ze echter altijd herkennen, omdat de echte naam achteraan staat: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1) Opera/7.50 [en] bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 22 september 2004 13:44 schreef SHERMAN het volgende:Dan gebruikt alleen vrijwel iedereen die op mijn site komt MSIE
firefox useragent plugin staat mij toe om alles in de useragnet te proppen wat ik maarwil, zelfde geldt voor konqueror. dus 't is misschien zo bij opera, maar niet iedere browser is te herkennen.quote:Op woensdag 22 september 2004 15:11 schreef Leshy het volgende:
Niet noodzakelijk. Sommige andere browsers zoals Opera kunnen ook hun userAgent verhullen, waardoor ze op die van Internet Explorer lijken. Je kunt ze echter altijd herkennen, omdat de echte naam achteraan staat: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1) Opera/7.50 [en] bijvoorbeeld.
is weer even wennen aan links uitgelijnde layout. Het niet echt wat je zegt een flitsende layout en beetje erg kleurloos wat ik in deze site niet vind staan. Als ik deze site zou bezoeken zou ik niet denken dat het van een band is. Je begint met geschiedenis van je site, de vraag is of je daar wel mensen mee wil trekken die toevallig op jullie site komen. Zelf had ik het niet gedaan namelijk.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 23:28 schreef Tomek het volgende:
Ik wil de site van mijn band nog een keer aanbieden
Vorige keer eigenlijk helemaal geen reacties op gehad
http://www.not-allowed.nl
Dus, brand maar los
Zit wat in.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 08:58 schreef jagermaster het volgende:
[..]
is weer even wennen aan links uitgelijnde layout. Het niet echt wat je zegt een flitsende layout en beetje erg kleurloos wat ik in deze site niet vind staan. Als ik deze site zou bezoeken zou ik niet denken dat het van een band is. Je begint met geschiedenis van je site, de vraag is of je daar wel mensen mee wil trekken die toevallig op jullie site komen. Zelf had ik het niet gedaan namelijk.
Mee eens, ga kadertje daar weghalen.quote:Weet niet of het de bedoeling is maar door de kader om de tekst in discography creeert dit daar een andere vormgeving tenopzichte van de rest van de site. (vind het wel mooier, maar ok).
Mja das inderdaad jammer. De mp3's staan op mijn eigen webserver.quote:Beetje jammer dat de snelheid van downen nie echt hoog ligt van je mp3'jtes. (muziek klinkt dof misschien iets doen aan de opname kwaliteit?? microfoontje of wat bij plaatsen en goed uitfaden zou wel helpen denk ik.)
Guestbook was inderdaad iets waar ik nog mee aan de slag moestquote:guestbook: ff vormgeven! dit is nog geen opmaakt, doe iets met de posts, zet er een kadertje omheen of zo, dan ziet het er al stukke strakker uit!
sja, ook hier kan ik je alleen maar gelijk in geven.quote:contact: je hebt laten zien dat er met php iets in de site gedaan kan worden, waarom dan weer een adres zo direct op je site zetten, opzoek naar spam zeker? maak gewoon een simpel mailformpje.
quote:suc6
Al je content staat aan de linkerkant van de pagina. Tegenwoordig is het een stuk populairder om je site te centreren. Het is zeker niet fout om je pagina links of rechts uit te lijnen, alleen kan het inderdaad even wennen zijn als je normaliter bijna alleen gecentreerde sites tegenkomtquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 09:10 schreef Tomek het volgende:
Hoe bedoel je trouwens 'links uitgelijnd' ?
Ooow, op de die manier.:)quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 10:52 schreef Leshy het volgende:
[..]
Al je content staat aan de linkerkant van de pagina. Tegenwoordig is het een stuk populairder om je site te centreren. Het is zeker niet fout om je pagina links of rechts uit te lijnen, alleen kan het inderdaad even wennen zijn als je normaliter bijna alleen gecentreerde sites tegenkomt
De meeste fixed width-ontwerpen worden niet breder dan 800 pixels gemaakt om zo in een 800x600 scherm te passen. Op bijvoorbeeld 1600x1200 betekent dit dat alles in de linkerhelft van de pagina staat, zodat je één helft hebt met inhoud, en één grote, lege helft. De meeste sites kiezen er daarom voor om de site te centreren; hiermee deel je de lege ruimte in twee vlakken op, en valt het nauwelijks op. Bovendien hoef je niet steeds naar de linkerkant van de pagina te kijken voor de inhoud, en weer naar de rechterkant voor de scrollbalk etc
leuke site, goede manier van programmeren in php, al kan ik je code niet geheel volgen maar dat maakt imho weinig uit... ik ga je database manier eens doorlichten misschien zullen ze mijn huidige database systeem kunnen verbeteren...quote:Op maandag 20 september 2004 18:18 schreef marq het volgende:
***CHECK***
Ik wel.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:33 schreef Tomek het volgende:
En wat betreft dat scrollen. Daar heb je tegenwoordig toch een scrollwiel voor
negatief commentaar is zo simpel... maar ja.. ik hou nu eenmaal niet van drukke achtergrondplaatjes.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 12:50 schreef gewoongek het volgende:
Jooow fokpeople
Wat vinden jullie van mijn site
Cijfer en commentaar aub![]()
Beetje kleurloos.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 12:50 schreef gewoongek het volgende:
Jooow fokpeople
Kan je misschien een .zip versie maken van dat download bestand? Voor de mensen die geen Linux gebruiken.quote:Op maandag 20 september 2004 18:18 schreef marq het volgende:
***CHECK***
mn 2e versie van mn statssite. site is in staat om stats van enorm veel websites bij te houden en uiteraard ze in een overzichtje te tonen.
aan design besteed ik geen aandacht aangezien 't naar mijn mening niet relevant is. na de laatste aanpassingen denk ik dat alles werkt en heb ik de database leeg gemaakt.. dus heb ik nieuwe bezoekers nodig zodat ik kan zien of er nog problemen optreden. De ene bezoeker is immers de andere niet en dat kan nog wel eens lastig zijn..
iig bedankt voor 't klikken
oh, opmerkingen zijn welkom, maar 't gaat mij ervooral om dat je gewoon op die link klikt want dan heb ik de noodzakelijke gegevens weer binnen
ja, dat kan wel..quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 13:00 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
Kan je misschien een .zip versie maken van dat download bestand? Voor de mensen die geen Linux gebruiken.![]()
ow, die lading vragen van je... ik check in dit topic alleen sitesquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 13:02 schreef Christine het volgende:
Nog iemand die mij kan helpen????????
(Zie boven)
Op de homepagequote:Op zaterdag 2 oktober 2004 13:30 schreef Christine het volgende:
Waar zie je dat
ha, jij ook al...quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 13:32 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Op de homepage
zelfde verhaalquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 13:34 schreef Christine het volgende:
Bij mij werkt 'ie gewoon hoor
Probeer anders eens www.marcuskerk-denhaag.nl/index.html
Misschien stom idee, maar heb je de geupdate files wel online gezet? Dus niet dat jij vrolijk offline zit te kijkenquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 13:39 schreef Christine het volgende:
Raar hoor
Ik ben niet helemaal achterlijk hoorquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 13:43 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Misschien stom idee, maar heb je de geupdate files wel online gezet? Dus niet dat jij vrolijk offline zit te kijken
quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 13:44 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik ben niet helemaal achterlijk hoor
quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 14:03 schreef SHERMAN het volgende:
Probleem is trouwens gevonden....in IE doet ie het wel
Maar in FF krijg je dus die melding
Je moet een forward slash gebruiken:quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 13:34 schreef Christine het volgende:
Bij mij werkt 'ie gewoon hoor
Probeer anders eens www.marcuskerk-denhaag.nl/index.html
quote:<frame name="main" src="home\home.html"![]()
<frame name="main" src="home/home.html"![]()
joh, je zou statistieken moeten bijhoudenquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 14:16 schreef Tomek het volgende:
A, vandaar dattie het bij mij niet doet
Waarom kijkt er nou niemand naar mijn site![]()
Ah, bedankt! Nu ga ik er ff naar kijken.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 13:12 schreef marq het volgende:
[..]
ja, dat kan wel..
...
...
klaar
cijfers geef ik niet.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 12:50 schreef gewoongek het volgende:
Jooow fokpeople
begin met de layout:quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 13:25 schreef Christine het volgende:
Je mag mijn site wel checken dan??
www.marcuskerk-denhaag.nl
Over de "home"-pagina ben ik niet echt tevreden.
Het maken van websites lukt 'm iig nog niet.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 15:28 schreef jagermaster het volgende:
[..]
Je probeert te vertellen met je site dat je kan designen.
O mijn god!quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 19:00 schreef sop het volgende:
[..]
Het maken van websites lukt 'm iig nog niet.
De content is een imagedat kan echt niet hoor:
http://www.tuffel.nl/images/info/achtergrond.jpg
je wilt hem gecheckt hebben?quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 19:52 schreef Hanzel_lane het volgende:
hoi hoi!
Hackers - Zegen of Vloek.
Christine,quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 13:02 schreef Christine het volgende:
Nog iemand die mij kan helpen????????
(Zie boven)
Jahaaa dat werktquote:Op zondag 3 oktober 2004 20:01 schreef jagermaster het volgende:
volgens mij moet je eerst ff al je framesets goed sluiten.
Welke pagina's bedoel je?quote:Op zondag 3 oktober 2004 20:04 schreef jagermaster het volgende:
Chirstine je layout is wel "verkloot" in de andere pagina's klopt dat??
zat waarschijnlijk in een frame waardoor alleen de pagina van ecards werd goed weergegeven en de rest niet goed. Als ik de url direct benader doet ie het gewoon normaal dus foutje van mijn kant.quote:Op zondag 3 oktober 2004 20:08 schreef Christine het volgende:
[..]
Welke pagina's bedoel je?
Volgens mij is dat enkel als je de pagina niet fullscreen opent. Een probleem waar ik nog wat aan moet doen.
het mainframe is toch het frame waar de kaart in geladen wordt dt gaat toch goed? als je het in een nieuw vensten wilt laten openen moet je <a> target="_new" toevoegenquote:Op zondag 3 oktober 2004 20:05 schreef Christine het volgende:
[..]
Jahaaa dat werkt
Nu alleen nog het probleem van het "main". Als iemand een e-card opent, dan bestaat het "main" frame namelijk niet. Lastig
De kaart wordt geopend in het frame "intermain", welke onderdeel uitmaakt van het hele middenstuk van de site. Normaalgesproken gebruik ik twee framesets om de pagina in te laden, waarbij het hele middenstuk de framenaam "main" heeft meegekregen.quote:Op zondag 3 oktober 2004 20:22 schreef jagermaster het volgende:
[..]
het mainframe is toch het frame waar de kaart in geladen wordt dt gaat toch goed? als je het in een nieuw vensten wilt laten openen moet je <a> target="_new" toevoegen
of begrijp ik je totaal verkeerd![]()
het is me nu een stuk duidelijker! zal proberen vanavond er naar te kijken en te bekijken wat er aan te doen is.quote:Op maandag 4 oktober 2004 08:08 schreef Christine het volgende:
[..]
De kaart wordt geopend in het frame "intermain", welke onderdeel uitmaakt van het hele middenstuk van de site. Normaalgesproken gebruik ik twee framesets om de pagina in te laden, waarbij het hele middenstuk de framenaam "main" heeft meegekregen.
Als je nu een e-card opent, bestaat er geen "main" frame, zodat alle pagina's vervolgens in een nieuw venster openen. Wat dus niet de bedoeling is
Zo duidelijk?
Ik weet alleen niet wat ik eraan kan doen![]()
je meent toch niet dat je dat bij think quest wil gan inleveren en iets winnen he ?quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 19:52 schreef Hanzel_lane het volgende:
hoi hoi!
Hackers - Zegen of Vloek.
Ik geef ze ook weinig kans. Enorm onoverzichtelijk en duidelijk bepaalde elementen gejat van die Atsol (?) deelnemer.quote:Op maandag 4 oktober 2004 09:10 schreef innovation het volgende:
[..]
je meent toch niet dat je dat bij think quest wil gan inleveren en iets winnen he ?
Nofi maar dit topic is daar juist uitermate geschikt voor en wordt ook regelmatig voor dat doeleinde gebruikt.quote:Op maandag 4 oktober 2004 09:27 schreef sop het volgende:
PS. Christine, nofi, maar dit is sitechecks, wellicht kun je gewoon een ander topic openen voor je probleempjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |