En dan? Dat de achtergrond 'wazig' is, komt volgens mij gewoon omdat hij scherp heeft gesteld op de zonnebloem (misschien dat Geijs zelf even kan melden met welke instellingen de foto genomen is?)quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:23 schreef capibar het volgende:
jawel, kijk maar naar de achtergrond.
je kan de achtergrond nogsteeds zien, als hij flits+ een korte sluiterstijd had gebruikt zag je alleen de zonnebloem, bij die foto heeft hij waarschijnlijk flits+lange sluiterstijd gebruikt.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:26 schreef Offy het volgende:
En dan? Dat de achtergrond 'wazig' is, komt volgens mij gewoon omdat hij scherp heeft gesteld op de zonnebloem (misschien dat Geijs zelf even kan melden met welke instellingen de foto genomen is?)
Dit topic heet beoordeel mijn fotoquote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:32 schreef Dromenvanger het volgende:
[afbeelding]
Nog een foto, en weer geen opties tot verbetering. Deze foto is perfect. Kom op met het positieve commentaar, laat je kritische gezeik achterwege S.V.P.
Of is er geen topic van, plaats hier je persoonlijke foto's zonder eigenwijs commentaar van derden/tweeden? Een foto is sowieso perfect als de maker tevreden is.
quote:Op donderdag 19 augustus 2004 20:01 schreef capibar het volgende:
[..]
je kan de achtergrond nogsteeds zien, als hij flits+ een korte sluiterstijd had gebruikt zag je alleen de zonnebloem, bij die foto heeft hij waarschijnlijk flits+lange sluiterstijd gebruikt.
quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:49 schreef Geijs het volgende:
ik heb trouwens geen sluitertijd op m'n camera zitten.
en ik heb hem al zo verkleindquote:Op donderdag 19 augustus 2004 22:41 schreef DragonFire het volgende:
Vind hem wel mooi jammer van die mast daar boven de bomen, denk ook dat je de opmerking gaat krijgen dat de foto nog niet is verkleind...
Maar 896 is nog steeds te grootquote:Op donderdag 19 augustus 2004 23:05 schreef prupke het volgende:
[..]
en ik heb hem al zo verkleind
Dit is groote kolder,je plaatst een foto in het forum beoordeel mijn foto,en dan mag er geen comentaar,(lees beoordeling) plaats vinden,vind je dat zelf niet een beetje vreemd.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:32 schreef Dromenvanger het volgende:
[afbeelding]
Nog een foto, en weer geen opties tot verbetering. Deze foto is perfect. Kom op met het positieve commentaar, laat je kritische gezeik achterwege S.V.P.
Of is er geen topic van, plaats hier je persoonlijke foto's zonder eigenwijs commentaar van derden/tweeden? Een foto is sowieso perfect als de maker tevreden is.
De bovenste is erg mooi, lijkt wel een atoombomquote:Op donderdag 19 augustus 2004 23:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]vanavond gezien
P.S Niks aan veranderd![]()
Erg groot.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 22:33 schreef prupke het volgende:
wat vinden jullie hiervan ?
[afbeelding]
al het commetaar is welkom:)
Koleereee ! Wat een geweldige foto is dat, wou dat ik dat ook kon, is erg moeilijk denk ik een snapshotje van een paar gansen op een aftands grasveldje, petje af hoorquote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:32 schreef Dromenvanger het volgende:
[afbeelding]
Kom jij je luizen ff brengen dan, wij hebben ze hier niet.quote:ga ff vissen vangen of luizen pluizen
Dank je welquote:Op donderdag 19 augustus 2004 23:26 schreef Offy het volgende:
[..]
De bovenste is erg mooi, lijkt wel een atoombom![]()
En terecht, erg mooiquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 00:03 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dank je wel
Lijkt idd op een atoombom.
Deze foto heb ik vanavond gemaakt, en ze zijn uitzonderlijk omdat ze zelfs in gelderland (Apeldoorn) te zien was![]()
Ik ben er trots op
ik noem dat nou eerlijk gezegt niet echt een perfecte fotoquote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:32 schreef Dromenvanger het volgende:
[afbeelding]
Nog een foto, en weer geen opties tot verbetering. Deze foto is perfect.
Thnxquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 00:11 schreef sjeffie1 het volgende:
[..]
En terecht, erg mooimoet zelfs onze einstein dromenvanger het mee eens zijn.
![]()
indrukwekkende fotoquote:Op donderdag 19 augustus 2004 22:33 schreef prupke het volgende:
wat vinden jullie hiervan ?
[afbeelding]
al het commetaar is welkom:)
een goedkeuring, of een afkeuring. samengevoegd, zich uitlaten, een mening vormen. Het is toch hypocriet wanneer die mening alleen maar positief zou mogen zijn?quote:be·oor·de·len (ov.ww.)
1 een oordeel vellen, zijn goed- of afkeuring uitspreken over => zich uitlaten over
misschien is het interresanter als je de horizon op 1/3 van de foto zetquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 10:55 schreef prupke het volgende:
De volgende foto's zijn gemaakt met een minolta dimage 2330 zoom (oud digitaaltje)
strand vlissingen :
[afbeelding]
strand sola noorwegen
[afbeelding]
ik ben van mening dat foto's dingen zijn die gewoonweg niet perfect kunnen zijn, of je een foto mooi vind verschilt heel erg per persoon.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 10:31 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Daarnaast stel je dat jou foto perfect is. een foto is sowieso perfect wanneer de maker er tevreden over is.
dat is denk ik ook het "probleem" van dit topic.....quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 11:58 schreef capibar het volgende:
[..]
ik ben van mening dat foto's dingen zijn die gewoonweg niet perfect kunnen zijn, of je een foto mooi vind verschilt heel erg per persoon.
de ene vind een foto prachtig, en de ene weer heel erg lelijk.
leuke foto, het enige commentaar wat je wel vaker hoort is dat je klein grut vanuit klein grut perspectief moet fotograferen om de mooiste resultaten te krijgen, dus op de knietjesquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 12:37 schreef Dylan Dog het volgende:
Deze foto is gemaakt met mijn Kodak LS443, gewoon in de tuin:
[afbeelding]
Het was gewoon zo'n standaard zwembadjes fotosessie, maar bij het bekijken bleek deze toch wel goed gelukt, zeker gezien de druppels en het strakke blauw dat zo duidelijk overkomt.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 13:05 schreef Re het volgende:
[..]
leuke foto, het enige commentaar wat je wel vaker hoort is dat je klein grut vanuit klein grut perspectief moet fotograferen om de mooiste resultaten te krijgen, dus op de knietjes
I knowquote:SpeedyGJ, ik snap wel waarom anderen je foto's mooi vinden, maar ik vind ze persoonlijk niet zo bijzonder. Ze zijn wel mooi om naar te kijken, je had ook geluk met het zonlicht, maar ik vind het sowieso altijd leuk om naar de wolken te kijken, jouw foto's voegen in mijn ogen niet zoveel toe aan die wolken, je hebt 'gewoon' wolken op de foto gezet..in die wolk zit trouwens behoorlijk veel onweer dacht ik me te herinneren van de lessen van vroegah
quote:staat in de OP
Resizen dus op maximaal 550 pixels breed
Wil helemaal niet vervelend doen... maar lijkt wel of het kind beetje verdrinkt!!quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 12:37 schreef Dylan Dog het volgende:
[afbeelding]
Overbelichting was juist de bedoeling.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 17:52 schreef m-niki het volgende:
Hallo IJsmeis, ik verwijs jou naar:
help me mijn foto verbeteren - topic
(er kan namelijk wel wat verbetert worden aan kader, onderwerp, overbelichting)
en naar een cursus LEZEN!!!
[..]
ijsmeisquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 00:57 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Overbelichting was juist de bedoeling.
Aangezien ik hier de zon fotografeer, maar de foto toch donker wil laten lijken..
Maar goed, leuke welkom in ieder geval![]()
![]()
moet ik dan ook zo bot doen als elke week voor de 68463 keer word gevraagd hoe men een userplaatje naast zijn/haar naam krijgt?quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 12:23 schreef De_Warme_bakker het volgende:
soms komt het botter over dan het bedoeld is. Maar dat komt omdat er wel 10 keer in de week een rel is rondom die 550 pixels. vandaar
Hier wil jij toch ook bij zijn?quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 13:01 schreef nikky het volgende:
.................
voor de rest!!! leuk forum. mooie foto's!!!! lurk hier graag
tuurlijk heb je gelijk. als je de situatie vanaf die kant bekijkt, wat voor 'buitenstaanders' de meest logische kant is, heb je gelijk. Met buitenstaanders bedoel ik in dit geval iemand die hier niet zo heel vaak post. Maar er wordt veel shit gepost hierover, vorige keer wilde Oceano...(nou ja, een userquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 13:01 schreef nikky het volgende:
[..]
moet ik dan ook zo bot doen als elke week voor de 68463 keer word gevraagd hoe men een userplaatje naast zijn/haar naam krijgt?
jullie zouden een hoop meer users krijgen ( en houden! ) als er niet zo vijandig word gedaan over het resizen.met een glimlach
bereik je nou eenmaal veel meer dan botte reactie. nu voelde iemand zich aangevallen en heeft zoiets van "weet niet of ik daar nog wel post hoor, zulke onvriendelijke mensen" vergeet niet dat vaak dat als een user een veelste groot plaatje post dat het een andere user is dan die van gisteren en eergisteren.
bovenstaande was algemeen bedoeld btw![]()
voor de rest!!! leuk forum. mooie foto's!!!! lurk hier graag
Ik denk zelf dat de irritatie komt omdat het soms al 10 keer in een topic staat, plus openings post. Nieuwkomer of niet.. Ik zelf kom ook maar net op het forum maar het was toch wel vrij duidelijk wat de regels waren... Ik kan me de reacties soms dus wel voorstellen... Eigenlijk zou er een soort van test moeten komen voordat je mag posten, heeft dvd profiler ook, wanneer je dvd's wil toevoegen moet je eerst de regels doornemen daarna een paar simpele multiplechoice vragen beantwoorden om je account te activeren. Maar goed dat zal hier wel nooit komen...quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 14:10 schreef De_Warme_bakker het volgende:
..
Er is opzich niet zo veel mis met deze slak, maar wellicht past je foto beter thuis in het "[Centraal] Help me mijn foto verbeteren! topic (http://forum.fok.nl/topic/586597 weet niet hoe je er een directe link van maakt) Zeker omdat je al aangeeft dat het je eerste foto is. Daar wordt je ook (net als hier) zeker niet "de grond in getrapt".quote:Op zondag 22 augustus 2004 00:35 schreef fokaapje het volgende:
Oke, mijn 1e foto, dus trap me aub niet meteen de grond in. Hij is gemaakt in mijn tuin met de Sony DSC-T1 , Carl Zeiss lens: (resized,unedited)
[afbeelding]
orgineel:
http://rnaipal.tweakdsl.nl/slak.jpg
Het onderwerp boeit mij persoonlijk niet, maar ik vind het wel een mooie zwart wit foto!quote:
Moet de horizon altijd recht(horzizontaal zijn) ja dat hangt een beetje van het onderwerp af,quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 23:25 schreef prupke het volgende:
nogmaals mijn excuus voor te grote foto plaatsen. Ik zal mijn leven beteren ok?
Verder ben ik nogmaar net bezig om fotos te maken van strand horizon ed dus ik ben nog een leek op dit gebied (ook sorry)
Dus een vraag : waarom moet de horizon recht staan? ik vind het niet storend op de foto's die ik geplaatst heb.
meteen een andere foto om te beoordelen dan maar
En tips om het beter te krijgen hoor ik graag.
[afbeelding]
Dat was ook de 'oefening' , bedanktquote:Op zondag 22 augustus 2004 10:10 schreef Astridj0h het volgende:
[..]
Het onderwerp boeit mij persoonlijk niet, maar ik vind het wel een mooie zwart wit foto!
en wie bepaalt er precies of een foto af is of nietquote:Op zondag 22 augustus 2004 18:58 schreef m-niki het volgende:
voor oefeningen, tips en eerste foto's:
help me mijn foto verbeteren voor al je vragen en antwoorden over foto's waarvan je zoiets hebt: wat kan ik er nog aan veranderen/ verbeteren?
Voor je foto's die helemaal af zijn is er dit forum, waar anderen jouw foto kunnen beoordelen. Zie het als je eigen expositieruimte!!!
waarom is dat een toevalstefferquote:Op zondag 22 augustus 2004 21:13 schreef Klonk het volgende:
Ik zat te twijfelen of ik deze hier zal posten, maar doe het toch
De foto is een toevalstreffer, ik verveelde me terwijl we lekker langs de maas zaten, en ik pak mijn digicam en richt hem op wat willekeurige steentjes, foto is onbewerkt (afgezien van resizen).
klinkt raar, maar de foto is op ware grote mooier (valt me nu in eens op)
[afbeelding]
De maker zelf toch!quote:Op zondag 22 augustus 2004 19:18 schreef capibar het volgende:
[..]
en wie bepaalt er precies of een foto af is of niet![]()
toevalstreffer is idd een beetje rot gekozen woord, laat ik het anders zeggen, ik was verbaasd dat ie gelukt wasquote:Op zondag 22 augustus 2004 21:21 schreef capibar het volgende:
[..]
waarom is dat een toevalsteffer, als je je cam naar beneden richt op wat steentjes krijg je precies hetzelfde beeld...
Dat bedoelde ik nou ook... maar gelukkig kan m-niki het veel mooierquote:Op zondag 22 augustus 2004 21:26 schreef m-niki het volgende:
[..]
De maker zelf toch!
als de mensen, naar wie ik refereerde, foto's posten waarbij ze om tips vragen en hoe kan ik de foto beter maken? Dan lijkt me dat de maker zelf al besloten heeft dat de foto nog niet helemaal af is. Daar is nu dus een speciaal topic over waar ze waarschijnlijk veel meer tips krijgen zonder de beoordeling eraan vast. De maker van de foto met de kiezelstenen had jouw mening nu niet gekregen, maar ideeen hoe de foto interessanter te maken, of anders, of wat de foto ook nodig moge hebben!
Snappie??
En sommige mensen vinden een paar aardbeien perfect!quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 12:14 schreef m-niki het volgende:
[..]
dat is denk ik ook het "probleem" van dit topic.....![]()
want jouw argument kun je ook omdraaien: foto's worden bijna altijd wel door iemand mooi gevonden en dus zijn ze bijna altijd wel ergens perfect.... ik vind foto's met een saai onderwerp, foto's die te donker zijn, foto's die te onscherp zijn etc. vaak daarom niet perfect en daarom dacht ik, ik maak (in overleg met de modjes) een nieuw topic...maar er verandert met het komen van dat nieuwe topic (is trouwens 'help me mijn foto verbeteren') hier niets...juist denk ik, omdat smaken verschillen en sommigen foto's van wolken of zonsondergangen wel heel erg perfect vinden... tja...
A geef ik geen kritiek op je foto's. Ik zeg alleen maar dat sommigen aardbeien interessant vinden.quote:Op zondag 22 augustus 2004 22:14 schreef m-niki het volgende:
maar Prupke, als je je hier je foto's post, dan kun je kritiek verwachten alsof je wel alle tijd hebt gehad wat je instellingen betreft. Dat is geen excuus natuurlijk. Als je trots bent op je foto, kan dat soms even slikken zijn, maar zie het zo dat je er wel veel van kunt leren! Als je weet dat je foto's dus niet helemaal perfect zijn (want je brengt zelf al 'verzachtende' omstandigheden aan) dan kun je misschien even wachten met posten, of ze WEL laten zien, met het risico dat anderen je foto niet mooi/ perfect vinden...
Off topic: als je de moeite neemt om naar mijn website te gaan en mijn foto's te bekijken, bekijk dan niet alleen de bovenste![]()
. Daarbij, ik heb ze HIER niet geplaatst, kritiek kun je kwijt in mijn gastenboek (als je dat zo nodig wilt geven dan...)
Meestal zijn de foto's mooier als ze groter zijn,dat geld voor vrijwel alle foto's.quote:Op zondag 22 augustus 2004 21:13 schreef Klonk het volgende:
Ik zat te twijfelen of ik deze hier zal posten, maar doe het toch
De foto is een toevalstreffer, ik verveelde me terwijl we lekker langs de maas zaten, en ik pak mijn digicam en richt hem op wat willekeurige steentjes, foto is onbewerkt (afgezien van resizen).
klinkt raar, maar de foto is op ware grote mooier (valt me nu in eens op)
[afbeelding]
En hier heb ik nou weer helemaal niks op aan te merken!!! erg mooie foto vind ik. maar ik ben dan ook nog niet thuis in allerlei technische snufjes van de fotografie.quote:Op zondag 22 augustus 2004 22:22 schreef apestartje het volgende:
[afbeelding]
Oke ik wil kritiek vooral negatief kritiek,want ik vind een foto nooit af,ben zelden tevreden over mijn foto's,want ik vind dat het altijd weer beter kan.
Ik ben er klaar voor.
Ik heb dit topic niet geopend, het bestond alquote:Op zondag 22 augustus 2004 22:19 schreef prupke het volgende:
[..]
A geef ik geen kritiek op je foto's. Ik zeg alleen maar dat sommigen aardbeien interessant vinden.
En als je een topic opent om foto's te beoordelen dan raad ik je aan om anders te reageren op foto's die gepost worden.
Bv zeg niet van die foto is overbelicht of onderbelicht of de horizon staat scheef (ik pak maar even mijn foto's he)
Zeg dan : ik vind hem overbelicht of ik vind het jammer dat de horizon scheef staat. (want verbeteren kan neit want de foto is af )
Maar dat is mijn mening.
Je hoeft niet terug te vliegen,je kan hem ook in de computer mischien iets bewerken.quote:Op zondag 22 augustus 2004 22:03 schreef prupke het volgende:
[..]
En sommige mensen vinden een paar aardbeien perfect!
De foto's die ik hier gepost heb die zijn af (ik vind ze mooi ) Dat jullie iets overbelicht of onderbelicht vinden daar kan ik niets aan doen. Ook wel even leuk om te vertellen : Strand in vlissingen het ik genomen net voor er een gigantische plensbui aan kwam en dat strand in noorwegen heb ik 10 min voor mijn vliegtuig vertrok nog genomen. Dan snap je natuurlijk ook wel dat je geen uren tijd hebt om na tedenken hoe ik de instelling van het fototoestel zal zetten.
Die foto met die zwaarden erop kan ik ook niet even zomaar opnieuw fotografen (of iemand moet me ff geld doneren zodat ik naar noorwegen kan vliegen)
tja...
klinkt raar (en geen flauwe smoes) maar in de kleine uitvoering heb ik daar idd ook last van, op de grote foto is de veelhoekige bruine steen in het midden een rust punt.quote:Op zondag 22 augustus 2004 22:27 schreef apestartje het volgende:
[..]
Meestal zijn de foto's mooier als ze groter zijn,dat geld voor vrijwel alle foto's.
Wat ik jammer vind is dat hij niet geheel scherp is,en er is geen rust punt in de foto.
Je ogen schieten van links naar rechts over het beeld ,maar het zijn allemaal kiezels zonder een bepaald patroon er in,of een contrast punt wat er uitspringt,maar op zich kunnen stenen heel mooi zijn.
Er zijn maar weinig gebieden in de wereld waar de horizon altijd horizontaal is. Eigenlijk alleen een paar kustgebieden en wat steppe's. Meestal hoeft dit dus niet voor landschapsfoto's. Als water de horizon is, dan stoort het me wel, dat kan nooit anders dan horizontaal zijn. Maar voor de rest, gewoon zoals de horizon in het echt isquote:Op zondag 22 augustus 2004 12:34 schreef apestartje het volgende:
[..]
Moet de horizon altijd recht(horzizontaal zijn) ja dat hangt een beetje van het onderwerp af,
als je een landschaps foto maakt is het een raar gezicht alls de horizon niet horizontaal loopt
Maar als je een portret maakt, ligt de nadruk op het model,en kan het zijn dat vde horizon soms iets scheef is,maar meestal valt deze dan buiten het scherpte gebied en valt het niet op.
Ook kan je de horizon expres scheef laten lopen als je er een speciaal effect mee wil berijken.
Wat jij bedoeld zijn punten waar je eigenlijk de horizon niet echt kan zien,b.v een straat die tegen een heling loopt met mooie huisjes de huisjes staan recht op, maar de straat is scheef ,maar dat is ook de horizon niet.quote:Op maandag 23 augustus 2004 09:03 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Er zijn maar weinig gebieden in de wereld waar de horizon altijd horizontaal is. Eigenlijk alleen een paar kustgebieden en wat steppe's. Meestal hoeft dit dus niet voor landschapsfoto's. Als water de horizon is, dan stoort het me wel, dat kan nooit anders dan horizontaal zijn. Maar voor de rest, gewoon zoals de horizon in het echt is
Ivo
Ik denk dat door de meesten haar aanwezigheid juist erg op prijs gesteld wordt, en omdat ze erg duidelijk is in haar commentaar is het ook nog eens leerzaam. Het 'botte' is jouw visie hierop, maar ik lees dat niet. Verbeter je foto is echt typisch m-niki, en zoals eerder gezegd, veel foto's zouden daar besproken kunnen worden.quote:Op maandag 23 augustus 2004 08:52 schreef De_Warme_bakker het volgende:
M-niki, ik vind dat je wel... aanwezig bent.
als ik zo vrij mag zijn. Je reageert wel erg fel, en zoals je zelf al aan geeft, kan het erg pijnlijk zijn.
dus... reageer niet zo... bot aub
mooie foto, niet te "arty" Iets lichter, vnl. het linker gedeelte van het gezicht had gemogen denk ik. Een mini klein detailtje wat me opviel... Er staat precies één piekje haar overeind van je model!! (rechts) irriteert me net een beetjequote:Op maandag 23 augustus 2004 13:07 schreef the-O het volgende:
Hmm, ik snap je, maar er is bijna niemand met het geduld en de kijk om je foto's te verbeteren. Dus als je er even doorheen bijt wordt je fotografie alleen maar beter. En ik denk dat het daar toch om draait. Dit topic heet beoordeel mijn foto, en als iemand een uitgesproken mening heeft is het m-niki. Prima toch?
On topic:
Bij dit portret heb ik wat met de niveau's lopen zoeken. Ben ik te ver doorgeschoten in het donkere?
En is de diaprojectie als achtergrond te 'arty' ?
[afbeelding]
mooie foto maar probeer eens een beetje puur wit te creeren in de foto, voor mijn gevoel is hij namelijk nu te donker (de meeste zwartwit foto's vindt ik persoonlijker namelijk mooier als de zwart wit tinten van puur wit naar puur zwart lopen, hoe je verder de curve zet is dan zeer afhankelijk van de foto natuurlijk)quote:Op maandag 23 augustus 2004 13:07 schreef the-O het volgende:
Hmm, ik snap je, maar er is bijna niemand met het geduld en de kijk om je foto's te verbeteren. Dus als je er even doorheen bijt wordt je fotografie alleen maar beter. En ik denk dat het daar toch om draait. Dit topic heet beoordeel mijn foto, en als iemand een uitgesproken mening heeft is het m-niki. Prima toch?
On topic:
Bij dit portret heb ik wat met de niveau's lopen zoeken. Ben ik te ver doorgeschoten in het donkere?
En is de diaprojectie als achtergrond te 'arty' ?
[afbeelding]
IK weet niet waarom hij zo groeit,zal wel zo moeten.quote:Op maandag 23 augustus 2004 19:48 schreef the-O het volgende:
Apestaartje apart, fijne softe kleuren. Wat groeit die plant vreemd trouwens.
Dat zag ik hier donderdagavond ook.. Precies hetzelfde, waar woon je?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 23:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]vanavond gezien
P.S Niks aan veranderd![]()
Ik vermoed dat het onscherpe komt door het resizen van de foto'squote:Op dinsdag 24 augustus 2004 21:42 schreef Oceanonix het volgende:
Foto 1
... Op de landpunt is het nl erg onscherp. .....
Foto 2
Op je hele foto kan ik niet het punt vinden waar je scherpgesteld hebt.
......
de wolken komen er mooi uit in de bovenste en onderste fotoquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:47 schreef beertje_ het volgende:
Ja kritiek wil ik(wees niet al te streng)![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
dat heb je ons nou al 100.000 keer verteldquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 23:19 schreef m-niki het volgende:
Ook nu wil ik het toch nog maar een keer zeggen (you can't blame me for trying).: voor tips is er nu een nieuw topic, waar je niet meteen met keiharde meningen (
) om de oren wordt geslagen, maar waar je meer feedback, tips, trucjes en hulp krijgt om je foto (deze of de volgende keer als je in dezelfde situatie zit) te veranderen waardoor hij misschien nog leuker wordt om naar te kijken!!
Dit ontzettende gave topic heet:
help me mijn foto verbeteren! waar iedereen samen tot een nog beter resultaat kan komen!!![]()
dat weet ikquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 23:22 schreef capibar het volgende:
[..]
dat heb je ons nou al 100.000 keer verteld![]()
Hier wil ik toch even op reageren want voel me toch wel een beetje aangesproken.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 20:00 schreef m-niki het volgende:
Lekker gegeten???
Tja, ik heb ook wel mensen/letters die ik nogal onsympathiek vind overkomen, ik ken het gevoel dus...ik moet me dan ook altijd inhouden om niet iets ontzettend vervelends tegen ze te zeggen...die types kom je in het dagelijks leven ook tegen..ik heb ook gemerkt dat die gevoelens puur bij mij liggen. De personen die ik onsympathiek vind, hebben karaktereigenschappen (althans, die eigenschappen die hier naar voren komen) die mij uitermate irriteren.. Dat ik moeite heb met die mensen, is dus mijn probleem eigenlijk...niet de hunne, want zij zijn nu eenmaal zo, misschien hebben zij van huis uit juist meegekregen om het op hun manier te doen....
Vindt toch dat jij te veel denkt dat alleen jouw manier van doen de juiste is, heb dat ook vaak op jouw komentaar op de foto's, krijg vaak het idee dat jouw manier van fotograferen alleen de juiste is, als je nu ook nog gaat zeggen dat sommige mensen van huis uit dingen meekrijgen en dat die opvoeding dan schijnbaar niet goed is geweest (want dat haal ik hier uit) vind ik toch echt dat je nu over een bepaald lijntje heengaat. Misschien moet je toch eens bij je eigen te raden gaan en je afvragen waarom jij dit dan weer hebt, of zal er aan m-niki misschien ook wat mankeren, aan mij in iedergeval wel (gelukkig).quote:want zij zijn nu eenmaal zo, misschien hebben zij van huis uit juist meegekregen om het op hun manier te doen....
Je hebt gelijk, verleden keer heb ik me uit de tent laten lokken en werd behoorlijk kwaad, zo ver komt het nu niet meer.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 11:11 schreef Ymke het volgende:
Zullen we het aub over de fotos hebben ipv over elkaar.
Iedereen hier heeft zo zijn plus en min punten , klaar.
Dit komt de sfeer niet ten goede, erg jammer .
Tja maargoed. Ik ga niet alles hier posten. En dan kom ik aan van wat vinden jullie van deze en van deze. Ik heb het liever zo gedaan. Als er commentaar op een foto is hoor ik het wel. Maar toch bedanktquote:Op woensdag 25 augustus 2004 12:52 schreef sjeffie1 het volgende:
Is misschien leuk als je hier foto's naar eigen keuze laat zien, heb er ff eentje van je gepikt, geresized naar 550 breed, en walla zie alhier.
[afbeelding]
Sjeffie, you've got mail!!quote:Op woensdag 25 augustus 2004 12:18 schreef sjeffie1 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, verleden keer heb ik me uit de tent laten lokken en werd behoorlijk kwaad, zo ver komt het nu niet meer.
Had me ook voorgenomen om haar te negeren, volgende poging![]()
Datum is nu al er uit gehaald. Heb wat nieuwe foto's gemaakt. Ik zal eens kijken wanneer die er op komen.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 13:45 schreef m-niki het volgende:
R-AdIoAcTiVe: he! Je hebt een leuke manier om naar de dingen te kijken! Je ziet dingen die anderen misschien wel helemaal ontgaan!! Leuk!! Je foto's zijn lekker scherp. Minpuntjes: de datum staat onderin beeld steeds, da's een beetje storend, volgens mij kan je dat weghalen in je camera-instellingen? Ook zijn je foto's aan de donkere kant, natuurlijk heeft dat ook met de weersomstandigheden te maken, maar volgens mij kun je ze in photoshop ietwat lichter maken, dan komen ze wellicht ook meteen wat helderder over en dat doet een foto ook wonderen hoor! Succes met fotograferen!!
anders croppen die eerste (en niet zeggen dat het in een ander topci moet, ik geef alleen maar wat mogelijkheden aan)quote:Op woensdag 25 augustus 2004 13:49 schreef beertje_ het volgende:
Dank je m-niki, de punten die je noemt wist ik tot dusver al maar wou even weten of ik inmiddels op de goede weg ben
(geduld breekt me nog weleens op)
Iemand anders nog?
We zijn d'r wat mij betreft wel uit hoor, vindt dit wel weer een toffe aktie.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 13:41 schreef m-niki het volgende:
[..]
Sjeffie, you've got mail!!
Oke dan.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 13:49 schreef beertje_ het volgende:
Dank je m-niki, de punten die je noemt wist ik tot dusver al maar wou even weten of ik inmiddels op de goede weg ben
(geduld breekt me nog weleens op)
Iemand anders nog?
grinnikquote:Op woensdag 25 augustus 2004 15:04 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
anders croppen die eerste (en niet zeggen dat het in een ander topci moet, ik geef alleen maar wat mogelijkheden aan)
quote:Op woensdag 25 augustus 2004 18:47 schreef dawg het volgende:
[..]
En The-O: Zoals S_L hem heeft bewerkt is de mooiste vind ik.![]()
Mooie foto!quote:
Ik heb niet zo gauw aanmerkingen, maar vindt de schaduw van de neus niet echt mooi, beetje zonde.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 02:39 schreef freya99 het volgende:
Eerst en vooral : ik beschouw deze foto als AF.
[afbeelding]
Btw, met welke camera heb je dat plaatje gemaakt en heb je 'm bewerkt?quote:
Rechts kan er nog wel iets af denk ik. En de schaduwen zijn veel te scherp, dat maakt de foto hard. Gecombineerd met de manier waarop ze kijkt komt het mij raar over...quote:Op donderdag 26 augustus 2004 02:39 schreef freya99 het volgende:
[afbeelding]
Ook ik vind de schaduw over de neus,en die over haar linker schouder wat te zwaar.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 02:39 schreef freya99 het volgende:
[afbeelding]
Ik ook, iets meer lichter die kant en de foto is al heel anders denk ikquote:Op donderdag 26 augustus 2004 12:53 schreef apestartje het volgende:
[..]
Ook ik vind de schaduw over de neus,en die over haar linker schouder wat te zwaar.
Dat mag... je hebt nog gelijk ook. Moet nog effe met de instellingen leren spelen, dit was een selectie uit mijn eerste pogingen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 10:35 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Ik vind ze erg blauw en onderbelicht eigenlijk.
Zo te zien heb je deze foto gefoto shopped. de achtergrond geselecteerd en snelheidsblur toegevoegd....quote:Op donderdag 26 augustus 2004 19:39 schreef Josse het volgende:
Uit de Tour De France van dit jaar:
[afbeelding]
Ze zijn ook allemaal zo donker...quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 10:35 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Ik vind ze erg blauw en onderbelicht eigenlijk.
Idd klopt, heb wat Motion Blur aan de achtergrond toegevoegd.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 11:38 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Zo te zien heb je deze foto gefoto shopped. de achtergrond geselecteerd en snelheidsblur toegevoegd....
klopt dat?
Het is nl raar dat de achtergrond geblurred is terwijl de spaken van de fietsers stuk voor stuk er haarscherp op staan... En dat alle fietsers scherp zijn vind ik ook raar...
qua compositie vind ik ze wel leuk, alleen ze zijn inderdaad veel te donker, das jammer. Misschien kan je ze in photoshop wat lichter maken. Ik vind die laatste erg leuk! En bij foto 2 lijkt die toren links nogal scheef te staan.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 00:24 schreef PokerFace het volgende:
Misschien meer iets voor de vakantiefoto-topic, maar ach...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
je foto's mogen maximaal 550 pixels breed zijn!quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 15:14 schreef MLO2 het volgende:
mijn meest recente en hier eerste foto's
[afbeelding]
[afbeelding]
ohjee, ze zijn 580 pixels breedquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 15:22 schreef Caar2 het volgende:
[..]
je foto's mogen maximaal 550 pixels breed zijn!![]()
ze zijn 600x400quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 15:24 schreef capibar het volgende:
[..]
ohjee, ze zijn 580 pixels breed
*RELLUUUH*
Deze foto doet me aan deze CD denken:quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 12:37 schreef Dylan Dog het volgende:
[afbeelding]
foto 1quote:Op zondag 29 augustus 2004 10:42 schreef Tburg het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Thx voor de tips!quote:Op zondag 29 augustus 2004 19:52 schreef The_Frog het volgende:
[..]
foto 1
Erg mooi door de felle oranje kleur en de wolkenlucht. Echter de horizon lijkt me niet recht en ik zou iets meer lucht op de foto genomen hebben en iets minder zwarte voorgrond. Nu zit de horizon vrijwel in het midden.
foto 2
Gewoon aardig. Leuk doordat de achtergrond blijft mee spelen, maar de bloem is niet scherp.
foto 3
Prachtig wat een uitzicht en een mooie diepte in de foto. Ook hier is de horizon scheef. ff rechtzetten in PS of een ander beeldbewerkingsprogje.
De laatste vind ik het mooist door de sfeer die het oproept. De laagstaande zon en de heiige lucht in de verte geeft een wat geheimzinnige sfeer. Heel mooi
![]()
Die laatste foto is knap omdat hij rust brengt voor het oog. Je hebt hier (ongeveer) de regel van 3 toegepast en dit geeft bij landschapfotografie (uitzonderingen met lijnen in het landschap daargelaten) een evenwichtig beeld. Omdat men (in het westen) van links naar rechts kijkt staat je rustpunt best op 1/3 vertikaal, en de horizon neem je ook op 1/3 (horizontaal). Als je een mooie lucht wil laten zien zet je de horizon op 1/3 onderaan in beeld.quote:Op maandag 30 augustus 2004 13:50 schreef Tburg het volgende:
[..]
Thx voor de tips!
Ook al heb je mooi uitzicht, het valt nog niet mee om een echt goede foto te maken
Ik vind zelf de laatste ook de mooiste, alleen jammer dat hij iets te donker is rechtsonder.
Komt me bekend voorquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 18:48 schreef Re het volgende:
in het kader van vergane glorie de onderste ter beoordeling
[afbeelding]
Damn, echt mooi dude!quote:Op maandag 30 augustus 2004 13:45 schreef Tburg het volgende:
Nog wat foto's gemaakt in NZ en Australie, gemaakt met een Canon S45
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nogal wazige foto's... hoeveel megapixels heeft je toestel?quote:Op woensdag 1 september 2004 00:16 schreef akeijman het volgende:
Dag allemaal,
Ik heb een aantal fotos gemaakt in de vakantie, en wil er 1 ter herinnering laten uitvergroten. Ik hou 2 fotos over waaruit ik kan kiezen. Nu vraag ik aan jullie deskundig advies over de kwaliteit van de fotos, techniek enz. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Hier de links naar de foto's
foto 1: http://home.filternet.nl/~kkeijman/weggetje%20camping.jpg
foto 2: http://home.filternet.nl/~kkeijman/heuvels.jpg
Mvg,
Arjen
verklein ze even, en plaats ze dan hier onder img tags, dat beoordeelt wat makkelijker.quote:Op woensdag 1 september 2004 00:16 schreef akeijman het volgende:
Dag allemaal,
Ik heb een aantal fotos gemaakt in de vakantie, en wil er 1 ter herinnering laten uitvergroten. Ik hou 2 fotos over waaruit ik kan kiezen. Nu vraag ik aan jullie deskundig advies over de kwaliteit van de fotos, techniek enz. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Hier de links naar de foto's
foto 1: http://home.filternet.nl/~kkeijman/weggetje%20camping.jpg
foto 2: http://home.filternet.nl/~kkeijman/heuvels.jpg
Mvg,
Arjen
Vooral de derde is geslaagd omdat daar de lichtbron mee in beeld is genomen. Het portret van iemand die een opvallende gelijkenis vertoont met een van de oude kopstukken van de Sovjetunie had ook aan kracht gewonnen wanneer er iets van het kampvuur zichtbaar was geweest.quote:Op zondag 5 september 2004 13:07 schreef ultra_ivo het volgende:
Kampvuren leveren mooie plaatjes op:'
1)
[afbeelding]
2)
[afbeelding]
3)
[afbeelding]
Ivo
Her kampvuur was een beetje erg groot om mee in het beeld te nemen, paar meter hoge vlammen.. Bij kleinere kampvuren heb ik dit inderdaad al eens gedaan.quote:Op zondag 5 september 2004 15:50 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Vooral de derde is geslaagd omdat daar de lichtbron mee in beeld is genomen. Het portret van iemand die een opvallende gelijkenis vertoont met een van de oude kopstukken van de Sovjetunie had ook aan kracht gewonnen wanneer er iets van het kampvuur zichtbaar was geweest..
Ik heb vanmiddag eens wat zitten experimenteren met Vuescan. Kleuren komen inderdaad beter door met Vuescan. Maar voor de rest had ik er toch maar wat moeite mee. De aansturing van de scanner is beroerd, ik moet nu de dia's laden/eruithalen met licht geweld. Lijkt me geen goed idee. En via Vuescan is de al trage scanner nog veel trager geworden. Gemengde gevoelens dus. Ik denk dat ik Vuescan alleen ga gebruiken bij dia's waar de kleuren erg precies luisteren.quote:Op zondag 5 september 2004 15:50 schreef Ouwesok het volgende:
Voor de scansoftware zou je eigenlijk eens hier moeten kijken. Je kunt daar ook een trialversie downloaden om eens te kijken wat de verschillen zijn.
Ik heb geen foto gecropt en heb wel meer dan 15 foto's van "de tafelberg" (Ayers Rock is de naam overigensquote:Op zaterdag 4 september 2004 22:40 schreef dubbellu het volgende:
@ Tburg: De locaties zijn erg mooi, ik weet niet of je 1 en 3 al gecropt had maar ik zelf had bij beide foto's de verdeling tussen de voorgrond en de lucht wat beter verdeeld gezien.
Vooral bij de tafelberg (zo noem ik hem maar even) had meer lucht imo beter gestaan.
Nu geeft de voorgrond alleen maar aan hoe ver je er vanaf stond, het was anders geweest als er nog iets op de voorgrond aanwezig was (een huisje, dier of persoon), dan had het gediend om de verhouding aan te geven.
Edit: ik zie net dat je eerder een foto van de tafelberg had neergezet, zo bedoelde ik dus...
wat 2/5 betreft heb je wel gelijk. Ik had nog niet de tijd genomen om de storende elementen weg te soepen.quote:Op maandag 6 september 2004 23:00 schreef dubbellu het volgende:
@ Cramus: Een mooie scherpe serie, alleen ik vind foto 1 en 2 (dus ook 4,5) te veel gecropt.
De onderste rand vind ik wel goed maar aan de zijkanten en de bovenkant had imo meer foto gemogen.
Ook had ik, zeker op die z/w foto's wat storende dingen weggesoept, zoals de verkeersborden, mensen en lantarenpalen.
Ik ben zo vrij geweest even snel een voorbeeld in elkaar te soepen:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hoewel een mooie foto, heb ik het idee dat ie een paar graden CCW gekanteld zou moeten worden.quote:Op maandag 6 september 2004 23:15 schreef cramus het volgende:
Deze zaten er ook nog tussen:
2:
[afbeelding]
Bij deze heb ik overigens wel de tijd genomen om een hinderlijk ANWB bord en een wandelaar weg te soepen..
Zou heel goed kunnen. Ik maak die foto's op 800x600 en vraag dan een door pbase gegenereerd formaat op (de medium-size).quote:Op dinsdag 7 september 2004 16:23 schreef cramus het volgende:
[..]
Hij lijkt wat onscherp door de jpeg compressie?
denk dat je punten bedoelt?quote:Op dinsdag 7 september 2004 22:00 schreef dubbellu het volgende:
Vooruitlopend op de stemuitslag van de fotowedstrijd deze maand had ik deze foto gemaakt in de categorie 'abstract' (hier had ik ook op gestemd):
[afbeelding]
De vraag is of deze foto stemmen had getrokken???
Dan ben ik blij dat het een ander onderwerp is gewordenquote:Op dinsdag 7 september 2004 22:05 schreef Ymke het volgende:
[..]
denk dat je punten bedoelt?
Niet van mij dubbellu (vraag me steeds af waar die nick nu vandaan komt) het is een oog niks abstracts aan , gokje ....... van een speelgoed dolfijn/walvis?
Er is te weinig te zien om je te verbazen , om je aan het lachen te maken , iets waarvan je denkt ,,,, mooi! enz
Maar goed dat vind ik
*mond houdt*quote:Op dinsdag 7 september 2004 22:12 schreef dubbellu het volgende:
[..]
Dan ben ik blij dat het een ander onderwerp is geworden![]()
mooi Dubbellu!! Dit is wel een abstracte foto in mijn ogen (abstrahisme of hoe het ook heetquote:Op dinsdag 7 september 2004 22:00 schreef dubbellu het volgende:
Vooruitlopend op de stemuitslag van de fotowedstrijd deze maand had ik deze foto gemaakt in de categorie 'abstract' (hier had ik ook op gestemd):
[afbeelding]
De vraag is of deze foto stemmen had getrokken???
Ik ook.. de stress straalt er echt vanafquote:Op dinsdag 7 september 2004 23:05 schreef dubbellu het volgende:
Een mooie serie, m-niki. de foto van je zus vind ik mooi![]()
dat is inderdaad een huisje met een rietendak en een hartje, komt er niet echt uit dat het een heel klein huisje is want ik mis een referentiequote:Op dinsdag 7 september 2004 22:48 schreef m-niki het volgende:
ik heb hier trouwens nog een paar foto's liggen die ik de afgelopen twee maanden heb gemaakt,
de foto's die ik het 'liefst' vindt er als serie tussenuit gehaald!
#1 hartje op het rieten dak van een heel klein huisje bij mijn ouders in de buurt
[afbeelding]
mooie foto, het wat overbelicht met het spotje, mooi perfect moment om een plaat te schietenquote:#2 mijn zusje op de ochtend van haar trouwdag (stress stress stress en dit was een moment voor haar alleen, ze had niet eens echt door dat ik daar stond foto's te maken!)
[afbeelding]
nee... gewoon waxinelichtjesquote:#3 kaarsjes in de St.Stevens Kerk in Nijmegen
[afbeelding]
net getrouwd en dan al zo'n afstand (althans dat was het gevoel wat ik kreeg op deze plaat, leuke compositie)quote:#4 mijn nicht en haar man in de deuropening van de kerk: net getrouwd!!!
[afbeelding]
ik dacht dat ze eerst een echte duif hadden vastgebonden aan de antenne dus ik dacht al.. zielug, verder mooie fotoquote:#5 duifje wat we aan de antennes van de auto's gebonden was ter ere van de bruiloft van mijn zusje en haar vriend, op de achtergrond een schaarse superblauwe lucht van die dag, het heeft namelijk heel veel geregend!
[afbeelding]
dat ligt volgens mij aan de enorme DOF (powershot he...) en dat de kerk nog net in het zonlicht ligt en Moenen zo'n tien meter ervoor in de schaduw....quote:Op vrijdag 10 september 2004 22:56 schreef dubbellu het volgende:
@m-niki: 2,3,4 en 6![]()
Bij 4 lijkt de duivel er wel voorgeplakt in photoshop, heel vreemd...
"te groot" is een mooie tekstquote:Op maandag 13 september 2004 19:45 schreef ploepkonijn het volgende:
Ik vond deze zelf mooi en heel lief net zo'n kaart dus als iemand er een leuke teks bij weet.
[afbeelding]
quote:Op maandag 13 september 2004 20:18 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
"te groot" is een mooie tekst
Resizen tot 550 breed, dan past ie op fok
Wel een leuke foto, en idd geschikt voor een prentkaart.
Ik vind de lantaarnpaal een beetje storen. Is het mogelijk deze ff weg te halenquote:Op maandag 13 september 2004 22:26 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]
Niet dat het veel is maar toch
Bij mij is tie nog steeds 640.........quote:Op maandag 13 september 2004 20:37 schreef ploepkonijn het volgende:
Bij deze is hij naar 640 480 gegaan :-)
[..]
ik vind hem eerlijk gezegt niet heel geweldig,quote:Op maandag 13 september 2004 22:26 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]
Niet dat het veel is maar toch
pssssstquote:Op maandag 13 september 2004 20:37 schreef ploepkonijn het volgende:
Bij deze is hij naar 640 480 gegaan :-)
[..]
@ Oceanonix, lantaarnpaal eruit wissen lijkt me geen makkelijke klus.quote:Op dinsdag 14 september 2004 07:30 schreef Xilantof het volgende:
[..]
ik vind hem eerlijk gezegt niet heel geweldig,
ik mis iets.
zoals Oceanonix al stelde: de lantaarnpaal stoort.
verder is de kwaliteit niet echt goed, misschien grote compressie er op?
verder vind ik de huizen ook niet echt de mooiste achtergrond, maar daar heb je waarschijnljks niets aan kunnen doen, een sloopteam inhuren voor zoiets is ook weer overdreven
denk dat ie in betere kwaliteit wat beter uit komt, de boom zelf is nu beetje "dof"
heb ik ook vaak last van ja, maar kies je wel een hoge jpg kwaliteit? of ook niet?quote:Op dinsdag 14 september 2004 17:22 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Tja de kwaliteit ligt denk ik aan het verkleinen van de foto
Wow Netjes gedaan zeg!quote:
Jammer dat het beestje er niet helemaal op staatquote:
Ik vind het veels te veel fotos om in een keer te gaan beoordelen , als je er nu een of twee zou plaatsen , zou ik echt wel de moeite nemen.quote:Op zaterdag 18 september 2004 16:53 schreef killko het volgende:
Wees als altijd zo eerlijk mogelijk en evt. ook wat ik zou moeten verbeteren! Danku
Dat vind ik juist wel wat hebben.. Ieder z'n eigen mening natuurlijkquote:Op zaterdag 18 september 2004 17:07 schreef Ymke het volgende:
[..]
Jammer dat het beestje er niet helemaal op staat
-edit-quote:Op zaterdag 18 september 2004 17:10 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik vind het veels te veel fotos om in een keer te gaan beoordelen , als je er nu een of twee zou plaatsen , zou ik echt wel de moeite nemen.
Ik vind de eerste foto erg grauw , was het was heiig?quote:Op zaterdag 18 september 2004 17:15 schreef killko het volgende:
[..]
OK, doe eerst #1 en #2 dan maar, ik zal ff editen..
De onscherpte kan soms ook komen door het croppen en comprimeren, maar bij de foto's die jij noemt was het sowieso al.. Volgens mij heb ik bij 3 ook de verkeerde gekozen, ik zal nog'ns kijken..quote:Op zaterdag 18 september 2004 17:19 schreef Oceanonix het volgende:
@Killko
Het eerste wat op opvalt bij jouw serie foto's is de onscherpte
Bij foto 3 is dit het ergste en foto 9 is een goede tweede.
Bij foto 1 had ik ook de rechterkant van het gebouw op de foto gezet.
foto 2 vind ik niet bijzonder; het onderwerp is niet duidelijk, de regen of de auto?
foto 4 waarom niet eerst een foto croppen en dan pas plaatsen. Dit toic is nl bedoelt voor foto's die af zijn, je geeft zelf al aan dat die foto niet af is.
foto 5 leuk het uitzicht vanaf een berg maar zorg ervoor dat je uitzicht ook scherp is en niet het beeld op de voorgrond. Als je dat had willen laten zien was een close-up waarschijnlijk leuker geweest.
foto 6 ik zou de horizontale lijn van het water op 1/3 gehouden hebben (= de gulden snede)
foto 7 mooi contour![]()
foto 8 leuke hagedis, als je heel langzaam beweegt kun je naast de boom komen en hem in zijn geheel op de foto zetten belangrijk is dat je geen onverwachtte bewegingen maakt.
foto 9 je zegt het zelf al
Killko ik hoop dat je wat aan het commentaar hebt.![]()
Pardon?quote:Op zaterdag 18 september 2004 17:15 schreef killko het volgende:
[..]
-edit-
Doe jij dan maar eerst 1 en 2 en dan post je opnieuw voor de rest..
Heb een 50mm. op een 300D (1.6 crop, you know) gebruikt. Kon niet goed afstand nemen en heb (nog) geen groothoek lens dus je zult het hiermee moeten doenquote:Op zaterdag 18 september 2004 17:19 schreef Oceanonix het volgende:
@CaptainMiller
Ik vind het jammer dat in beide gevallen het onderwerp niet helemaal op de foto staat. Op foto 1 misik de kruin van de bomen op foto 2 een paar stukjes geit. Bij de geit is de te krappe uitsnede het meest storend.
Qua scherpte en kleuren zijn ze wel erg goed.
Vind de onderste mooier. Wel handig RAWquote:Op zaterdag 18 september 2004 19:19 schreef Xilantof het volgende:
okee, deze foto's horen hier niet echt, maar ook niet in "help me mijn foto verbeteren" en ook niet in het SC topic. dus dan maar even hier.
een bewerkings kwestie.
geschoten in RAW, eerste = overbelicht en zo dus hard licht.
bij de 2de juist harde schaduwen.
lastig
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind die eerste erg mooi !! Hou daar wel vanquote:Op zaterdag 18 september 2004 19:19 schreef Xilantof het volgende:
okee, deze foto's horen hier niet echt, maar ook niet in "help me mijn foto verbeteren" en ook niet in het SC topic. dus dan maar even hier.
een bewerkings kwestie.
geschoten in RAW, eerste = overbelicht en zo dus hard licht.
bij de 2de juist harde schaduwen.
lastig
[afbeelding]
[afbeelding]
omdat ik op die manier het beeld meer op kon laten gaan in de hoge en bebouwde achtergrond.quote:Op zaterdag 18 september 2004 19:32 schreef pea4fun het volgende:
xilantof, niet echt een beoordeling maar meer een vraag. Iedereen heeft het steeds over de gulden snede, waarom heb jij je beeld in het midden van de foto geplaatst en je daarmee niet aan die gulden snede gehouden?
Ik denk dat ik hem mooier zou vinden als je het bovenste gedeelte (met de lucht) eraf zou croppen , ook dat witte aan de rechterkant mag er denk ik af.quote:Op zaterdag 18 september 2004 19:23 schreef Xilantof het volgende:
deze wel ter beoordeling graag:
[afbeelding]
een laagn maar niet al te laag diafragma gekozen zodat de achtergrond alleen een soort "soft focus" krijgt.
heb hem ook in zw/w maar deze won voor mij, hij sprak meer.
de voet heb ik er trouwens expres niet bij gedaan. omdat deze er niet was, het hield bij de knieën op, en zo vond ik het dan mooier.
quote:Op zaterdag 18 september 2004 19:22 schreef CaptainMiller het volgende:
[..]
Vind de onderste mooier. Wel handig RAW
reuze handigquote:Op zaterdag 18 september 2004 19:33 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik vind die eerste erg mooi !! Hou daar wel van
jij bedoelt zoiets?quote:Op zaterdag 18 september 2004 19:36 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik denk dat ik hem mooier zou vinden als je het bovenste gedeelte (met de lucht) eraf zou croppen , ook dat witte aan de rechterkant mag er denk ik af.
Je houdt dan een heel solide beeld tegenm een transparante achtergrond over.
*denk ik*
Ja , zo vind ik haar veel mooier!!!quote:Op zaterdag 18 september 2004 20:01 schreef Xilantof het volgende:
[..]
jij bedoelt zoiets?
(zie ook de bestandsnaam trouwens![]()
)
[afbeelding]
ik heb werkelijk geen idee hoe ie mooier isquote:Op zaterdag 18 september 2004 20:12 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ja , zo vind ik haar veel mooier!!!
ik weet het niet.. maar hij spreekt me niet echt aan.quote:Op zondag 19 september 2004 10:18 schreef Cavemania het volgende:
Een fototje uit Limburg, is het wat????
[afbeelding]
Dat ie niet echt scherp is komt idd door het resizen, heb er nog een uit dezelfde serie, vind die persoonlijk iets mooier.quote:Op zondag 19 september 2004 12:21 schreef Xilantof het volgende:
[..]
ik weet het niet.. maar hij spreekt me niet echt aan.
misschien beetje fletse kleuren.
tis jammer dat de voorgrond in de schaduw ligt, hoewel dat wel een leuke diepte werking geeft.. denk ik dat het anders om (achtergrond in de schaduw) mooier was.
verder lijkt ie niet echt scherp, maar dat kan ook komen door verkleinen/compressie....
hier spreken de kleuren veel meer! dat is al goed vind ikquote:Op zondag 19 september 2004 12:48 schreef Cavemania het volgende:
[..]
Dat ie niet echt scherp is komt idd door het resizen, heb er nog een uit dezelfde serie, vind die persoonlijk iets mooier.
[afbeelding]
de eerste vind ik een beetje te snapshotterig... hij spreekt me niet echt aan, een echt onderwerp zie ik niet...quote:Op zondag 19 september 2004 13:59 schreef Sabrina1981 het volgende:
Ik wil ook wel wat over mijn foto's horen. Het zijn twee heel verschillende:
[afbeelding]
[afbeelding]
1:hier kan wel wat van de onderkant af....quote:Op zondag 19 september 2004 15:09 schreef Cavemania het volgende:
Heb er nog een paar
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier had iets minder voorgrond moeten zijn maar dat kan er evt wel af....
JA het is niet helemaal duidelijk waar mee hij muziek maakt,ik denk een mondharmonica,en de achtergrond is erg storend.quote:Op zondag 19 september 2004 20:17 schreef American_Nightmare het volgende:
[afbeelding]
Gisteren gemaakt tijdens het optreden van de bluesband van een vriend van me. Ik vind 'm zelf erg geslaagd. Ben benieuwd wat julile ervan vinden!
Het licht was zwaar klote. Van de bijna 500 foto's die ik genomen heb is dit een van de weinig geslaagde.quote:Op zondag 19 september 2004 20:32 schreef apestartje het volgende:
[..]
JA het is niet helemaal duidelijk waar mee hij muziek maakt,ik denk een mondharmonica,en de achtergrond is erg storend.
Is wel jammer ik vind dit soort foto's altijd wel pakkend,zeker als ze in zwart wit zijn.
Mischien had je hem iets van de linker zijde moeten nemen
Maar de situtatie is ook verre van optimaal,het velle licht van boven, is niet bepaald een voordeel.
dat is wel een stuk mooier!quote:Op zondag 19 september 2004 21:23 schreef dubbellu het volgende:
Ik heb nog even zitten spelen met je foto (ik hoop niet dat je het erg vindt), hieronder een linkje naar een z/w versie van bovenstaande foto:
http://img78.exs.cx/my.php?loc=img78&image=electrozw.jpg
Yep ,mee eensquote:Op zondag 19 september 2004 21:24 schreef Xilantof het volgende:
[..]
dat is wel een stuk mooier!
vooral rustiger is ie geworden.
buiten dat ze net iets te groot zijnquote:
de eerste indruk is goed. het zijn er echter te veel voor mij om ze allemaal stuk voor stuk even de beoordelen nu.quote:Op zondag 19 september 2004 22:03 schreef American_Nightmare het volgende:
veel foto's
Laat maar horen dan (als je tijd hebtquote:Op zondag 19 september 2004 22:08 schreef Xilantof het volgende:
[..]
de eerste indruk is goed. het zijn er echter te veel voor mij om ze allemaal stuk voor stuk even de beoordelen nu.
maar ziet er zeker erg leuk uit! leuke sfeerimpressie!
edit: hoe vaker ik er langs scroll, dan kom ik toch wat dingetjes tegen die ik niet geweldig vind...
Hoewel ik niet echt van blues houd was het inderdaad een spetterend optreden! Zie http://www.electrophonics.nl/ voor wat mp3'tjes als je ze eens wilt horen.quote:Op zondag 19 september 2004 22:13 schreef Xilantof het volgende:
ziet er trouwens wel naar uit dat de muziek lekker heeft geklonken! gezien de instrumenten die er bij zitten![]()
Sfeertje !!!!!!!!!quote:Op zondag 19 september 2004 22:03 schreef American_Nightmare het volgende:
Als ik eerlijk ben vind ik 'm in kleur toch mooier.Maar misschien komt dat omdat er weinig kleur in de overige foto's zit (rood licht overheerste enorm).
Overigens is het niet zo dat er verder niets gelukt is. Hier nog een paar van de betere plaatjes; elk commentaar is welkom!!
Dit is trouwens een van m'n eerste shoots met SLR. Foto's zijn genomen met een 300D en 50mm 1.8f lens.
[afbeelding]
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
5.
[afbeelding]
6.
[afbeelding]
7.
[afbeelding]
8.
[afbeelding]
9.
[afbeelding]
10.
[afbeelding]
11.
[afbeelding]
12.
[afbeelding]
13.
[afbeelding]
14.
[afbeelding]
15.
[afbeelding]
16.
[afbeelding]
17.
Heb een A75 gebruikt.quote:Op zondag 19 september 2004 23:21 schreef American_Nightmare het volgende:
1. Supermooie wolken/lucht, die weg is erg leuk (zag hem niet meteen).
2. Jammer van die kabel (weg-PS'sen?). Ik had de horizon wat lager genomen denk ik.
3. Weer erg mooi. Niet 100% recht, maar ook dat is te fixen met PS. Gave lucht ook weer.
Waar heb je ze ergens gemaakt? Ik ga in december voor 2 weken naar de VS (CA) en hoop ook wat leuke pics te kunnen schieten!Wat voor cam heb je gebruikt?
De meeste foto`s lijken niet scherp of is net op het verkeerde scherpgesteld, dat is wel jammer.quote:Op maandag 20 september 2004 15:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik wilde deze foto's eerst in het "help mij hier blablabla foto topic" plaatsen, maar toch maar hier ivm minder fotosoep tips en meer bruikbaar comentaar
Geen van deze foto's is gesoept (op het formaat na, dan):
[afbeelding]
(zelf vindt ik et hier jammer dat de rand van et bushokje dr nog net opstaat..)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Vriendin. Met toestemming geplaatst.
[afbeelding]ik wacht geduldig op commentaar
ik denk eerder dat dat aan zijn camera ligt (trust?)quote:Op maandag 20 september 2004 16:19 schreef RubberDuckey het volgende:
[..]
De meeste foto`s lijken niet scherp of is net op het verkeerde scherpgesteld, dat is wel jammer.
Ik denk het ookquote:Op maandag 20 september 2004 16:21 schreef capibar het volgende:
[..]
ik denk eerder dat dat aan zijn camera ligt (trust?)
Owja en er mag best wat meer kleur in, maar dat ken ik van Medion camera`s, die zijn daar erg slecht in. Als het een Medion is, die 5 megapixel, kan je met de kleuren instellen in je camera, niet dat het veel beter wordt hoor.quote:Op maandag 20 september 2004 16:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik denk het ookgeen trust, wel goedkoop (medion iets geloof ik.. zal zo ff kijken.. geen bijzondere functies, 3 standen (Ver af, dichtbij, "macro", met grote aanhalingstekens, besjes en sprietten zijn daarmee gedaan, en alleen digitale zoom).
128 meg flash kaart was geloof ik duurder...
3 (komma nogwat?) megapixel dacht ik.....quote:Op maandag 20 september 2004 16:33 schreef RubberDuckey het volgende:
[..]
Owja en er mag best wat meer kleur in, maar dat ken ik van Medion camera`s, die zijn daar erg slecht in. Als het een Medion is, die 5 megapixel, kan je met de kleuren instellen in je camera, niet dat het veel beter wordt hoor.
De compositie van de foto`s vind ik wel goed trouwens
voor foto 2 vind ik het iets storend dat het lichaam van de zwaan een witte overbelichte vlek is, kikker is wel leuk, ik vind ogen altijd wel mooi maar die vallen net weg. foto 3 is leuk met scherpte diepte en lijnen gespeeldquote:Op maandag 20 september 2004 21:32 schreef CaptainMiller het volgende:
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
Nog wat inzendingen
Ja, idd, foto 2 had de zwaan wat meer naar links gemogen maar dan kwam er een andere zwaan op en vond dat de compositie wat verstoren.
Ooit wel eens een naakte trol in de vrije natuur zien badderen?quote:Op dinsdag 21 september 2004 17:01 schreef American_Nightmare het volgende:
1. Lijkt de Efteling welPS? (gezien de voetjes)
2. Wel een mooie foto. Polafilter was nog mooier geweest denk ik.
De compositie is goed, al zou ik als de personen zo klein op de foto komen ze liever weg laten.quote:Op woensdag 22 september 2004 08:52 schreef Cavemania het volgende:
Hier nog een vakantiefoto....
Hoop dat ik weer wat commentaar krijg waar ik wat aan heb, wil net zo goed worden als dat jullie zijn, heb trouwens een Sony DSC-P92
De witbalans stond gewoon op auto, maar idd de kleur van de stene etc. was daar ook heel apart. De personen die er op staan gaat het helemaal niet om, ze liepen er toevallig, was daar trouwens ook niet mogelijkm om foto's te maken zonder mensen er op, was er erg toeristisch...quote:Op woensdag 22 september 2004 10:03 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
De compositie is goed, al zou ik als de personen zo klein op de foto komen ze liever weg laten.
De kleur van het zand en de stenen is een beetje vreemd. Heb iets speciaals gedaan met de witbalans of stond deze gewoon op auto?
euhm tja, zoals je misschien wel hebt gezien beoordeel ik af en toe wat foto's.. maar dan heel uitgebreid... na zo'n uitgebreide beoordeling heb ik ff geen zin om nog wat te beoordelen...quote:Op woensdag 22 september 2004 18:02 schreef Ymke het volgende:
Misschien is het ook wel een aardig idee als dat degene die een foto plaatst zelf ook de moeite neemt om een ander zijn / haar foto te beoordelen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |