Zolang het niet in de staatscourant staat, is het een plan.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 21:11 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dat misschien kan wel weg, want het is zeker, het is allang beklonken in het kabinet, of het je het nieuws niet gezien..! graag weer aanpassen, want nu lijkt het net of het wel los zal lopen.. het is echt al besloten.
goed , je hebt gelijk, het is officieel nog niet 100% rond, maar je kan verwachten dat als het kabinet het eens is dat het moeiteloos door de kamer komt ook straks.... het gaat dus over het afschaffen van het totaalpakket.. dus alle belastingvoordelebn van bedrijfswagens....quote:Op donderdag 19 augustus 2004 22:03 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Zolang het niet in de staatscourant staat, is het een plan.
Zeker zolang nog niet duidelijk is wat ze precies af willen gaan schaffen. Gaat het over BPM, wegenbelasting of allebei. Of misschien gaat het wel over de investeringsaftrek, want op een grijs kenteken voertuig kun je daar ook nog eens gebruik van maken.
BPM kan ik me eigenlijk niet voorstellen omdat daarmee een grote groep éénmansbedrijven onevenredig getroffen wordt: die betalen geen VPB en zien dus ook niets terug van de belastingverlaging, maar zien wel de kosten van hun noodzakelijke busje met zo'n 25% stijgen.
Zelfs de afschaffing van de investeringsaftrek raakt kleine bedrijven al aanzienlijk...
Voor het idee: als ik straks een busje koop van ongeveer 25000 euro, levert mij dat direct al weer 6250 aftrek op, tegen 30% VPB is dat toch weer 1875 netto voordeel.
Dat houdt dus in dat de aannemer op de hoek die een nieuwe bus wil kopen ontzettend veel duurder uit zou zijn.
Jouw topic, jij je zin
Mag toch aannemen dat ze geen naheffing gaan doen op de al bestaande grijze kentekens die over moeten naar de gelequote:Op donderdag 19 augustus 2004 20:49 schreef _-rally-_ het volgende:
Ik ben net bezig met de aanschaf van een busje (VW< Renault of Opel) en op z'n ding zit als je geel kenteken neemt ongeveer 12.000 euro BPM.
Dus da's voor mij toch echt wel een reden te kijken naar een dubbelcabine grijs kenteken busje.
daar is wel sprake van, ik hoorde dat wel mensen zeggen, maar ik heb dat niet terug kunnen lezen. Ik denk dat dat nog onderwerp van discussie is..quote:Op donderdag 19 augustus 2004 22:20 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Mag toch aannemen dat ze geen naheffing gaan doen op de al bestaande grijze kentekens die over moeten naar de gele
de hoe? rechtzekersheidsbeginsel? wat is dat precies?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 22:28 schreef _-rally-_ het volgende:
Naheffen van BPM is onmogelijk ivm. rechtzekersheidsbeginsel.
Dat kunnen die lullo's wel, ik betaal dus qua wegenbelasting geel, omdat de laadruimte sinds de wetsverandering in 1995 te klein is voor grijs kenteken. Wil ik echter net als bij een auto op geel kenteken een achterbank, moet ik eerst even de bpm restwaarde afkloppen.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 22:28 schreef _-rally-_ het volgende:
Naheffen van BPM is onmogelijk ivm. rechtzekersheidsbeginsel.
maar dan bouw je de auto ook weer om.... dan wordt het toch een geel kenteken... met grijs moet je toch de achterzijruiten geblindeerd hebben? dus dan denk ik dat het als je een achterbank er in zou maken en met een grijs kenteken zou blijven rijden je nooit een fijn uitzicht hebt als je achterin zit..quote:Op donderdag 19 augustus 2004 23:05 schreef MRPhone het volgende:
[..]
Dat kunnen die lullo's wel, ik betaal dus qua wegenbelasting geel, omdat de laadruimte sinds de wetsverandering in 1995 te klein is voor grijs kenteken. Wil ik echter net als bij een auto op geel kenteken een achterbank, moet ik eerst even de bpm restwaarde afkloppen.
De ANWB loopt flink achter want de ministerraad is vandaag akkoord gegaan. Nu alleen het parlement nog.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 23:28 schreef Marcator het volgende:
C/P van anwb.nl waaruit blijkt dat het nog niet definitief is:
(...)
Uhmm, hoezo staatskas spekken. Als de regering z'n werk doet zorgen ze ervoor dat met jouw belasting de wegen waarop jij zo graag wilt rijden een beetje goed blijven. Al krijgen ze dat niet overal voor elkaar ...quote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:51 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Het feit dat die auto's de staatskas al 25 jaar lang hebben lopen spekken laat je gemakshalve maar even achterwege met je auto die hooguit 10 jaar mee zal gaan.
Dat gaat ook niet meer op, ook bedrijven gaan BPM (oorspronkelijk nota bene een luxe-belasting!) betalen op hun bestelauto's...quote:Op donderdag 19 augustus 2004 08:48 schreef qltel het volgende:
[..]
Nouja, eigenlijk is het bedoeld om torenhoge belastingen (bpm bijv.) te kunnen heffen voor particulieren, die voor bedrijven niet geheven mogen worden..
Goede kans dat ze eerder zeggen: zorg zelf maar dat je een auto krijgt; het wordt ons te duur...quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 11:01 schreef Metalfreak het volgende:
Hmmm, dan wordt het rijden in die Caddy voor mjn werk niet meer goedkoper en is het misschien een reden om mij een fatsoenlijke auto te geven zoals mijn collega's wel hebben
Ben ik ook gelijk van dat hondenhok verlost!
Nee, dat niet, heb de auto nodig voor m'n werk en de rest van de collega's heeft allemaal een Ford Focus op normaal kentekenquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 11:03 schreef Jalu het volgende:
[..]
Goede kans dat ze eerder zeggen: zorg zelf maar dat je een auto krijgt; het wordt ons te duur...
De helft? Mocht je willen. 3/4 is belasting....quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 10:48 schreef Jalu het volgende:
[..]
Het lijkt soms wel of de overheid in Nederland bestaat bji de gratie van de automobilist. Stel je voor, de prijs van een liter benzine bestaat voor de helft uit belasting,
Heeft geen enkele zin, want voor een paar tientjes per jaar laat je je al inschrijven bij de KVK en krijg je een BTW-nr.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 21:46 schreef MercedesCL het volgende:
Zoals eerder gezegt is het koppelen aan een BTWnummer veel beter denk ik. Dan kunnen de auto's BPMvrij worden gekochtMaar dat de wegenbelasting hetzelfde is als gewone auto's lijkt mij niet zo'n probleem. Met de verlaging van de winstbelasting zal je dat verschil kunnen rechttrekken. Weinig particulieren kopen een auto op grijs kenteken nieuw volgens mij. De meeste worden 2e hands gekocht. Soort tussenweg dus
BPM niet betalen, wel gewone wegenbelasting
Maargoed, ik heb er niet direct veel over te beslissen
Ofwel, er is weer eens iemand in Den Haag die tot de conclusie is gekomen dat op deze manier de inkomsten voor de staat groter zijn dan op de oude manier, en worden er allerlei smoesjes bedacht om die verkapte belastingverhoging te verkopen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 13:50 schreef Posdnous het volgende:
Dat uitgerekend zij de zelfstandig ondernemer zo hard willen treffen is werkelijk verbijsterend.
De grote bedrijven hebben bij lange na niet zo veel ellende van deze beslissing. Bovendien is de verlaging van de vennootschapsbelasting, die als compensatie zou moeten dienen voor hen ook daadwerkelijk een prima compensatie.
Kleine bedrijven echter zullen hier maar weinig voordeel uithalen, vanwege de kleine marges. Het wegvallen van de grijze kenteken-regeling echter treft hen financieel enorm hard.
Meneer de flapdrol, het wordt weer teruggeven via een lagere belasting, dus wat zeur je nou.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 07:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Nu op het nieuws, het kabinet gaat binnenkort het grijze kenteken afschaffen. Dit betekent dat iedereen de nu een voordelige bestelwagen op diesel rijdt binnenkort weer torenhoge belastingen moet betalen....
Echt iedioot, veel mensen rijden grijs kenteken omdat de wegenbelastingen op diesel zo idioot hoog is.. Ik had, als ik weer teruggegaan naar NL zeker ook een auto op grijs kenteken gekocht.. dit gaat veel mensen financieel duperen!
bron: nosjournaal
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |