abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21697481
Wij kochten onse Hyundai H200,twee en een half jaar terug.
Mijn man rijd voor zijn werk 500 km per week.
Hij kreeg eerst nog redelijk reiskostenvergoeding,maar die ging ineens omlaag(regering)
Dus stelde de baas een bedrijfsauto voor.Omdat mijn man ook nog wel eens een route voor de zaak rijd.
Dit wilden wij niet,omdat de bedrijfsauto's van de zaak,regelmatig afgeragt worden door verschillende colegae.
En als je eens de auto prive nodig hebt,dan is er een ander mee weg,of anders.
Toen besloten wij dus twee en een half jaar terug een bus met grijs kenteken te nemen.(particulier)
Eerst ging de reiskosten omlaag.
We hebben de auto vijf jaar op afbetaling.En hebben nu twee en een half jaar betaald.
Een rib uit ons lijf.Maar we werken er samen hard voor.
En nu dit.Heb je twee en een half jaar betaald,en gaan ze het grijse kenteken lekker 100 euro per maand verhogen.
Inruilen?Is haast niet te doen,geen garage staat te springen om bedrijfsauto's momenteel.
En nu na twee en half jaar afbetalen,begin je weer van voor af aan.
nieuwe auto of tweedehands,inruil bus,twee en half jaar betaald.
De schuld die nog openstaat,en je zit weer op een hoger bedrag per maand.
Maar 100 euro per mand erbij komt op 1200 euro per jaar.
Naast een hoge aflossing,kom je zo lekker in de problemen.
Ja we zijn particuliere grijsrijders,maar wel met een reden.
we willen een auto voor onszelf,die we alle weekenden kunnen gebruiken,zoals het ons uitkomt.
Maar daarnaast maken we veel kilometers voor de zaak.
En je moet die spullen toch ergens inladen.
Twee en een half jaar geleden leek dit voor ons de oplossing.
Maar het draait als het zo doorgaat,uit op een ramp!
Een particuliere grijsrijder!
eeyorevriend.
Dewi
  donderdag 2 september 2004 @ 10:47:40 #227
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_21701882
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 12:45 schreef rotterdamse het volgende:
-knip-
Oké dan. Jij scheert alle puntootjes over één kam, ik alle pickups. Niet meer doen dan. Ik heb alleen slechtere ervaringen met bovengenoemde auto's dan met punto's, dus da's persoonlijk. En ja, ik weet wat voor een klap jij krijgt als je vol in de ankers moet, daarom haal ik zulke levensgevaarlijke acties niet uit. Niet meer generaliseren?
Toen ik postte wist ik niet dat je op gas rijdt, dus dat had ik niet kunnen voorzien. Feit blijft dat jouw pickup vele kilo's meer weegt dan mijn punto, dus zolang de wetgever de belasting nog steeds op die onzinnige kilo's baseert ben je de lul. Ik denk overigens dat ik voor onze Laguna nog wel wat meer kwijt ben dan jij voor je pickup, dus ik dok net zo goed in mijn ogen veel te veel belasting. Als wij met de Laguna 7000 km per jaar maken is het veel, maar daar kijkt met in Den Haag niet naar.
Dipscussie gesloten?
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
  donderdag 2 september 2004 @ 13:26:40 #228
102698 rotterdamse
De enige echte..
pi_21704658
Nee ik scheer niet alle puntootjes over 1 kam, ik reageerde op jou toen je zei dat alle grote pick-ups enz. verboden zouden moeten worden. Persoonlijk zal het me een worst wezen wat er op de weg rijdt. Zolang een ieder zich aan de regels houdt mag je voor mijn part bij wijze van spreke zelfs in een zeepkist de weg op. Maar ok discussie gesloten. Mag ik vragen wat een laguna in de wegenbelasting doet? Kan me haast niet voorstellen dat hij boven de 2 ton weegt en waarschijnlijk rij je op benzine dus toch goedkoper in de wegenbelasting?

Aannemersbus, ik kan niet anders zeggen dat je posting van woensdag 1 september 2004 @ 09:06 weer zeer goed is.
Als mensen nu nog niet snappen waar het om gaat geef ik het op.
  donderdag 2 september 2004 @ 13:43:20 #229
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_21704973
quote:
Op donderdag 2 september 2004 13:26 schreef rotterdamse het volgende:
Nee ik scheer niet alle puntootjes over 1 kam, ik reageerde op jou toen je zei dat alle grote pick-ups enz. verboden zouden moeten worden. Persoonlijk zal het me een worst wezen wat er op de weg rijdt. Zolang een ieder zich aan de regels houdt mag je voor mijn part bij wijze van spreke zelfs in een zeepkist de weg op. Maar ok discussie gesloten. Mag ik vragen wat een laguna in de wegenbelasting doet? Kan me haast niet voorstellen dat hij boven de 2 ton weegt en waarschijnlijk rij je op benzine dus toch goedkoper in de wegenbelasting?


Onze Laguna (Baccara) doet in de wegenbelasting in Gelderland ¤ 228 per kwartaal (speciale uitvoering met 3 liter motor, is pietsie zwaarder dan een gewone. Inderdaad benzine.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_21714056
quote:
Op woensdag 1 september 2004 13:40 schreef rotterdamse het volgende:

[..]

Ok...maar het is wel eerlijk dat ik met mijn pick-up ¤1932 per jaar moet betalen terwijl ik ongeveer 8000 km per jaar rijd op de schoonste brandstof die er is, en dat die persoon in zijn middenklasser die zo'n 20.000 km per jaar maakt op diesel ¤988, en op benzine ¤512 per jaar kwijt is. Wie zorgt hier nu voor meer vervuiling en voor een zwaardere belasting van het wegennet?
Wat ontgaat mij hier dan?
Er is een stichting voor grijsrijders die al sinds 1995 bestaat en toen veel voor elkaar heeft gekregen en die nu weer gaan protesteren.(lees..goed georganiseerd!)
hun adres is http://home.wanadoo.nl/gerard.elout/
  donderdag 2 september 2004 @ 22:23:47 #231
102698 rotterdamse
De enige echte..
pi_21715552
quote:
Op donderdag 2 september 2004 13:43 schreef kleinmeiske het volgende:

[..]



Onze Laguna (Baccara) doet in de wegenbelasting in Gelderland ¤ 228 per kwartaal (speciale uitvoering met 3 liter motor, is pietsie zwaarder dan een gewone. Inderdaad benzine.

Onze pick-up zou in jouw provincie op benzine ¤283 p/kw. gaan doen. Niet leuk maar eventueel nog op te brengen. Maar omdat we op LPG rijden wordt het ¤494 p/kw. Hopenlijk begrijp je nu waarom de meeste grijskentekenrijders (die grotendeels diesel en gas rijden) er zo van over de rooie raken?

4x4 Ik heb de pagina even snel bekeken, ga er straks even op mijn gemak voor zitten.
pi_21790899
errug rustig hier....
pi_21817188
quote:
Op woensdag 1 september 2004 13:53 schreef Jalu het volgende:

. Het is echt hoog tijd dat Den Haag leert om met geld om te gaan.
zeer terechte opmerking dit..... als ik op dezelfde manier met mijn inkomen om zou gaan (verkwistend) als den haag was ik allang onder curatele gesteld of failliet verklaard. in den haag roept zo'n lulhannes foutje bedankt en blijft gewoon zitten om naar een volgende mogelijkheid te zoeken om ons aller belasting geld over de balk te smijten
smile @ the world and the world will smile back @ you
pi_21818432
dit is de vraag zoals ik die aan het min. van financien heb gesteld:

inmiddels is bekend geworden dat gehandicapten zullen worden ontzien bij de opruiming van het grijs kenteken (te laat, ik heb de mijne al opgeruimd omdat ik het niet meer zou kunnen opbrengen dus zal ik dadelijk nog een keer extra geld kwijt zijn om er weer een aan te schaffen). wat ik nu wil weten van u wat de criteria zijn waaraan een gehandicapte moet voldoen om aan te tonen dat hij / zij recht heeft op grijs rijden? ik zit zelf voor 80-100 % in de wao, heb een invalide parkeerkaart, heb zelf een scootmobiel aangeschaft omdat langere tijd lopen gewoon niet gaat, maar toont dit alles aan dat ik voor deze regeling in aanmerking kom??? graag uw antwoord.
smile @ the world and the world will smile back @ you
  woensdag 8 september 2004 @ 10:09:27 #236
34992 ByteMe
Guinness is good for you!
pi_21819842
Ik zie het allemaal wel. Zou het alleen bijzonder lullig vinden als dit wordt afgeschaft zoals het pc prive project. Pats boem einde.

Liever zie ik dat ze het bevriezen. I.a.w. dat auto's met grijs kenteken het ook behouden maar dat er geen nieuwe meer worden verstrekt. Want hoeveel kritiek je ook kunt hebben op particulieren die grijs rijden, zoals ik, voor sommigen is het hobby om te rijden in een 4X4. En die hobby wordt wel even 1400 euro duurder in mijn geval.
"You're running Linux!" I gasp. - "Yes." - "Why?" - "Well, it's developed by thousands of people!" - "So was the Black Death, but that doesn't mean you want to expose yourself to it!"
pi_21826143
quote:
Op woensdag 8 september 2004 10:09 schreef ByteMe het volgende:
Ik zie het allemaal wel. Zou het alleen bijzonder lullig vinden als dit wordt afgeschaft zoals het pc prive project. Pats boem einde.

Liever zie ik dat ze het bevriezen. I.a.w. dat auto's met grijs kenteken het ook behouden maar dat er geen nieuwe meer worden verstrekt. Want hoeveel kritiek je ook kunt hebben op particulieren die grijs rijden, zoals ik, voor sommigen is het hobby om te rijden in een 4X4. En die hobby wordt wel even 1400 euro duurder in mijn geval.
ja het is ook mijn hobby, die ook ongeveer zoveel duurder zou worden..
maar ga mee doen met die actie, laat een reactie achter op www.zijnzegek.nl
dit kunnen we toch niet laten gebeuren, altijd maar dat lammetjes gedrag!
we zullen jan peter en z'n 40 rovers eens wat laten zien.
pi_21826496
quote:
Op woensdag 8 september 2004 21:31 schreef 4x4rijder het volgende:

[..]

ja het is ook mijn hobby, die ook ongeveer zoveel duurder zou worden..
maar ga mee doen met die actie, laat een reactie achter op www.zijnzegek.nl
dit kunnen we toch niet laten gebeuren, altijd maar dat lammetjes gedrag!
we zullen jan peter en z'n 40 rovers eens wat laten zien.
Dus jij maakt gebruik van een regeling die niet voor jou is bedoeld en dan ga je de mensen die dit willen corrigeren eens even een lesje leren? Het wordt steeds gekker met de oudere generatie.
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_21826584
-

[ Bericht 99% gewijzigd door UnderWorld_ op 08-09-2004 21:54:16 ]
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_21827391
quote:
Op woensdag 8 september 2004 21:50 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Dus jij maakt gebruik van een regeling die niet voor jou is bedoeld en dan ga je de mensen die dit willen corrigeren eens even een lesje leren? Het wordt steeds gekker met de oudere generatie.
Wat zijn Nederlanders toch goed in het oordelen zeg...

Flauwekul dus. De regeling is nergens voor bedoeld, behalve het bedrijfsleven te ontzien door de belachelijk hoge belastingdruk in Nederland op automobiliteit niet aan het bedrijfsleven te heffen.

Als er één ding gek is is het wel dat de Nederlandse automobilist het nog steeds pikt dat autorijden in Nederland zoveel duurder is dan in de rest van Europa, weet je wel, dat Europa waar Den Haag de mond vol van heeft als het gebruikt kan worden om de burgers geld uit de zak te kloppen maar wat in het geval dat het negatief is voor de overheidsbalans net zo gemakkelijk vergeten en genegeerd wordt...

Als het grijze kenteken wordt afgeschaft wordt de concurrentiepositie van Nederlandse bedrijven nog slechter... Simpele oplossing: schaf het gele kenteken af, samen met de BPM. Probleem opgelost, er zal niemand meer "misbruik" maken van de regeling voor het grijze kenteken.

[ Bericht 9% gewijzigd door Jalu op 08-09-2004 22:38:49 ]
pi_21851103
quote:
Op woensdag 8 september 2004 21:50 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Dus jij maakt gebruik van een regeling die niet voor jou is bedoeld en dan ga je de mensen die dit willen corrigeren eens even een lesje leren? Het wordt steeds gekker met de oudere generatie.
hey underworld.....zak in de stront!!! er staat nergens geschreven dat die regeling uitsluitend bedoeld was voor bedrijven, je moet niet zo lullen!
ik werk 45 uur per week, heb een eigen huis sinds mn 24 ste, wat ik alleen afbetaal, ( oudere generatie haha, ik ben 29!) dus ik zou zeggen dat ik al genoeg afdraag aan die lullos daarboven, ik werk gvd voor mezelf, maar ook nog voor iemand anders z'n uitkering! laat ze daar maar eens op bezuinigen! er is nog steeds werk zat, dus niet werken, GEEN uitkering, behalve voor diegene die het echt nodig hebben....en daar zul jij wel niet bijhoren..
pi_21876578
Beste bezoekers van dit forum,

Ik heb dit al op meer plaatsen proberen duidelijk te maken (ook uit eigen ondervinding) ga niet in op opmerkingen of uitlatingen van mensen die blijkbaar niet weten waarover ze iets kwijt willen en er blijkbaar alleen op uit zijn om anderen te kwetsen. Dit heeft totaal geen zin er zijn helaas mensen die blijkbaar altijd meteen hun mening klaar hebben en het laatste woord willen hebben.

Voor degenen die reageren op een onderwerp en zich hier blijkbaar niet voldoende in hebben verdiept even een suggestie. Kijk eerst eens goed om je heen hoe met name deze regeling in elkaar zit en waar de fouten die u een ander verwijt door veroorzaakt worden.

Hou een discussie gezond door zo goed mogelijk voorbereid hier op te reageren alleen op deze manier krijg je een gezonde uitwisseling van meningen en is het niet nodig elkaar voor wat dan ook uit te maken of elkaar verwijten te maken. Een verschil van mening is niet erg als je deze maar goed en met verstand van zaken kunt verdedigen. Hou de discussie gezond!!!

En even een tip: hou de ontwikkelingen in de gaten de SBG heeft vanavond vergadering en er zullen hier besluiten worden genomen hoe op zeer korte termijn de zaak aan te pakken. http://kmeerkerk.onsadres.nl


pi_21896986
Stichting Belangen Grijskentekeneigenaren heeft actieplan gelanceerd.

Kijk op: http://kmeerkerk.onsadres.nl voor meer informatie.

  vrijdag 17 september 2004 @ 23:28:27 #244
102698 rotterdamse
De enige echte..
pi_22028795
Ik heb me in ieder geval aangemeld voor een eventuele actie.
pi_22031114
quote:
Op woensdag 1 september 2004 00:48 schreef 4x4rijder het volgende:

[..]

een actie niet helpen..... hahaha..moet jij eens opletten!! ER IS EEN DATUM BEKEND..MAANDAG 13 SEPTEMBER. voor meer info www.4x4.pagina.nl onder nieuws, doorklikken naar pagina-prikbord
En was het wat??? Heb er weinig van gemerkt en ik heb nog wel zo opgelet...
pi_22038174
Wat een humor hier.. het lijkt wel een soap
Figuren die voor hun lol 4x4 of een bestelwagentje rijden lopen het hardst te klagen ..
  zaterdag 18 september 2004 @ 21:28:22 #247
102698 rotterdamse
De enige echte..
pi_22045545
En hoe zou dat nu toch komen? Denk eens goed na!
pi_22106443
Er wordt hier steeds gesproken over de particulieren die gedupeerd worden, maar dat vind ik niet meer dan terecht. De regeling is niet voor hen bedoeld, het zijn vaak figuren die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Maar wat ik wel erg vind, zijn die kleine bedrijfjes, bijvoorbeeld tegelzetters of schilders met 3 a 4 busjes, dat gaat hen per maand toch zo'n ¤ 400 kosten.

En zij profiteren niet van het voordeel van de verlaging van de vennootschapsbelasting, want dit zijn eenmanszaakjes of vofjes, en die betalen geen vennootschapsbelasting, maar winst uit onderneming!
  dinsdag 21 september 2004 @ 15:48:44 #249
34992 ByteMe
Guinness is good for you!
pi_22106454
quote:
Op zaterdag 18 september 2004 15:57 schreef Koos Voos het volgende:
Wat een humor hier.. het lijkt wel een soap
Figuren die voor hun lol 4x4 of een bestelwagentje rijden lopen het hardst te klagen ..
Ik klaag niet ik constateer een falend politiek beleid.
"You're running Linux!" I gasp. - "Yes." - "Why?" - "Well, it's developed by thousands of people!" - "So was the Black Death, but that doesn't mean you want to expose yourself to it!"
pi_22107260
quote:
Dit gebeurt vooral door de fiscale voordelen van auto’s met ‘grijs kenteken’ af te schaffen. Bovendien wordt niet-bedoeld gebruik van het grijs kenteken door particulieren de pas af gesneden
Zo staat het in de miljoenennota.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')