in bassie en adriaan zat ook veel synthesizermuziek hoorquote:Op woensdag 18 augustus 2004 11:03 schreef Bioslock het volgende:
Oooh wat haatte ik dat.
Ook dát haatte ik.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 11:08 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
in bassie en adriaan zat ook veel synthesizermuziek hoor![]()
quote:Op woensdag 18 augustus 2004 11:12 schreef Bioslock het volgende:
[..]
Ook dát haatte ik.
Is van dezelfde man achter Synthesizer Greatest, Ed Starink (of Star Inc., A Close Call en London Starlight Orchestra)...quote:Op woensdag 18 augustus 2004 11:43 schreef Beathoven het volgende:
Ik heb een hele andere serie, waarvan ik 3 van de 4 bezit.
Deze hebben een donkerblauw/zwarte voorkant, een wereldbol met en een lijn eromheen en een 3D raster. Ik kan er zo geen afbeeldingen van vinden, maar ze zijn hier ook in Nederland opgenomen.
Ik ken de Starink serie van Arcade, daar zit idd ook een vergelijkbare hoes bij, maar deze serie is van Midget. Er staat niks over de uitvoerende artiest en op internet is er ook niks over te vinden.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 12:16 schreef Sunjammer het volgende:
[..]
Is van dezelfde man achter Synthesizer Greatest, Ed Starink (of Star Inc., A Close Call en London Starlight Orchestra)...
Mjah, Jarre is de laatste tijd wel minder geworden. Sessions 2000 en Geometry of Love zijn best goeie albums, maar de magie is er wel een beetje vanaf.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 14:30 schreef teknomist het volgende:
Ik luisterde toen ik klein was wel eens naar Jean Michel Jarre. Tegenwoordig luister ik liever naar Kraftwerk en jaren tachtig synthpop.
hehe vind hem vet coolquote:Op woensdag 18 augustus 2004 21:54 schreef cerror het volgende:
te vrolijk te 1989, te amiga-achtig maar toch een pc-module:
http://www.tostysquad.nl/cerror-summerdrag.mp3
Enjoypaultjuhhh
DIt had een background nummertje van de game Rock 'n' Roll kunnen zijn hahahaquote:Op woensdag 18 augustus 2004 21:54 schreef cerror het volgende:
te vrolijk te 1989, te amiga-achtig maar toch een pc-module:
http://www.tostysquad.nl/cerror-summerdrag.mp3
Enjoypaultjuhhh
ken ik niet, is dat te koop in de winkel ? ( ik zie namelijk niet heel erg veel synthesizer meer in de winkelquote:Op donderdag 19 augustus 2004 01:39 schreef FritsFlits het volgende:
Je vergeet Yanni. Heb 9 Cd's van hem (orgineel), 3 DVD's en 1 VHS van concerten.
Maak het gewoon zelfquote:Op donderdag 19 augustus 2004 11:22 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
ken ik niet, is dat te koop in de winkel ? ( ik zie namelijk niet heel erg veel synthesizer meer in de winkel)
Ik heb ooit een 5 Cd-box gekocht (+ een DVD) bij BOL.com met daarin;quote:Op donderdag 19 augustus 2004 11:22 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
ken ik niet, is dat te koop in de winkel ? ( ik zie namelijk niet heel erg veel synthesizer meer in de winkel)
cool wil je even kijken in je fotoboek ?!quote:Op donderdag 19 augustus 2004 11:59 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
dit supertopic heeft geen kick nodig hoorquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 14:14 schreef cerror het volgende:
kick
hoe open je die dingen en welke zijn het snap er allemaal nix van jou sitequote:Op woensdag 18 augustus 2004 21:56 schreef cerror het volgende:chiptunes roelen! meer op m'n site uiteraard!
![]()
quote:Op woensdag 18 augustus 2004 12:28 schreef hoM3r het volgende:
Faaaahren, faaaaahren, faaaaaahren auf der Autoooobaaaaaaahn![]()
Een goedkope hoor, maar wel een leuk ding, een Kawai K-4.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 16:18 schreef ZmokE het volgende:
Cool...wat heb je gekocht?
Heb net, op een Roland JD-800 na, heel mijn studio verkocht.
Een oude liefde kwam om de hoek kijken, en dat kostte ook geld....
Wauw, dat apparaat is echt te meesterlijk.quote:Op zondag 10 oktober 2004 15:29 schreef ZmokE het volgende:
Ik heb zojuist mjn Access Virus Indigo II verkocht, het ging me aan het hart hoor.
Als je iets analoogs zoekt is dit misschien wel iets voor jou.
Gemaakt in de mid 70's, zo'n 100 stuks en niet al te duur....
![]()
Ik zou er mij GT op inruilen...
http://cgi.ebay.com/ws/eB(...)8071&item=3753423515
Jarre heeft er ook zo 1. Kijk maar eens naar het concert Paris la Defense. In de break van Equinoxe 4 staat er 1 of andere nerd aan zo'n ding te draaien.
Kan ik me voorstellen. En gebruik je nu software synths dan?quote:Op zondag 10 oktober 2004 15:29 schreef ZmokE het volgende:
Ik heb zojuist mjn Access Virus Indigo II verkocht, het ging me aan het hart hoor.
Ah, een ARP, ja, geef maar hierquote:Als je iets analoogs zoekt is dit misschien wel iets voor jou.
Gemaakt in de mid 70's, zo'n 100 stuks en niet al te duur....
![]()
Ik zou er mij GT op inruilen...
http://cgi.ebay.com/ws/eB(...)8071&item=3753423515
Jarre heeft er ook zo 1. Kijk maar eens naar het concert Paris la Defense. In de break van Equinoxe 4 staat er 1 of andere nerd aan zo'n ding te draaien.
Bedankt!quote:Op maandag 11 oktober 2004 13:03 schreef paultjuhhh het volgende:
wowwwwwwwwww vet coole auto men
Je hebt gelijk...excuséquote:Op zondag 10 oktober 2004 23:55 schreef paultjuhhh het volgende:
MENSEN ! leuk dat jullie over synthesizers praten, maar had dit topic meer bedoelt om over synthesizer platen en cd's te praten, er is toch al een synthesizer topic wat echt over de synthesizers zelf gaat ?
*kick*quote:Op zondag 10 oktober 2004 23:55 schreef paultjuhhh het volgende:
MENSEN ! leuk dat jullie over synthesizers praten, maar had dit topic meer bedoelt om over synthesizer platen en cd's te praten, er is toch al een synthesizer topic wat echt over de synthesizers zelf gaat ?
Zeker, ik zou bijna willen zeggen dat ik na 15 jaren luisteren er nu nog vaker van ga luisteren. De laatste twee jaren ben ik zelfs zover gegaan, dat ik na mijn 40 Arcade-CD´s van "Synthesizer Greatest" en "Synthétiseur" ook alle LP´s en MC´s ben gaan verzamelen. Ik zoek op internet, maar ook in buitenlandse tweedehandszaken. Zo heb ik via een spaanse advertentiesite volume 7 kunnen kopen, waarvan ik heel lang het bestaan niet eens afwist:quote:Op woensdag 18 augustus 2004 10:55 schreef paultjuhhh het volgende:
wie luistert hier ook veel naar ?
zoals: Mike Oldfield, Jean Michel Jarre, Koto, Kraftwerk, Hammer,Vangelis enz
en je had natuurlijk de synthesizer verzamelalbums:
![]()
Als je ook nog belang hebt bij de 4-CD serie van Midget voor op je site (waar verder 0,niks op het internet over te vinden is) dan wil ik die ook wel eens voor je scannenquote:Op woensdag 22 juni 2005 15:15 schreef michael-rozema het volgende:
[..]
Zeker, ik zou bijna willen zeggen dat ik na 15 jaren luisteren er nu nog vaker van ga luisteren. De laatste twee jaren ben ik zelfs zover gegaan, dat ik na mijn 40 Arcade-CD´s van "Synthesizer Greatest" en "Synthétiseur" ook alle LP´s en MC´s ben gaan verzamelen. Ik zoek op internet, maar ook in buitenlandse tweedehandszaken. Zo heb ik via een spaanse advertentiesite volume 7 kunnen kopen, waarvan ik heel lang het bestaan niet eens afwist:
[afbeelding]
Zo heb ik sinds kort mijn nieuwe website geopend: www.synthesizer-greatest.info
mmm...´t zegt me nog niks hoe deze serie precies is, maar ik ben wel heel erg benieuwd.quote:Op woensdag 22 juni 2005 15:41 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als je ook nog belang hebt bij de 4-CD serie van Midget voor op je site (waar verder 0,niks op het internet over te vinden is) dan wil ik die ook wel eens voor je scannen
Met die trance e.d. van tegenwoordig.. we zitten er middeninquote:"Synthesizer Greatest" komt nooit meer terug...
hier zijn ze danquote:Op woensdag 22 juni 2005 22:47 schreef michael-rozema het volgende:
[..]
mmm...´t zegt me nog niks hoe deze serie precies is, maar ik ben wel heel erg benieuwd.
Hopelijk past deze serie in mijn nieuwe website.![]()
Zoolookologiequote:Op donderdag 23 juni 2005 12:43 schreef Beathoven het volgende:
-knip-
Midget's Synthesizer Greatest: Volume 4
-knip-
en Rotations Logicquote:
Ik geef de voorkeur ook aan de originelen, maar voor die tijd (ik kreeg de eerste CD zo rond 1989 / '90) was zo'n puur synthesizer album wel apart. Er zijn een paar uitzonderingen waarbij de synthesizer versies imho wel het origineel overtreffen. Van Popcorn heb ik het origineel van Gershon Kingsley / Hot Butter b.v. nooit echt bijzonder gevonden.quote:Op donderdag 23 juni 2005 16:03 schreef Sunjammer het volgende:
Rick Wakeman en Keith Emerson
Vorig jaar Rick nog met Yes gezien op het Arrow festival. Was geweldig...
De Synthesizer Greatest serie was op zich best te pruimen. De cover waren over het algemeen wel redelijk goed, afgezien van een aantal enorme miskleunen. Maar om eerlijk te zijn: I prefer the real thing...
Theme from Antarctica is zo'n uitzondering wat mij betreft.quote:Op donderdag 23 juni 2005 16:48 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik geef de voorkeur ook aan de originelen, maar voor die tijd (ik kreeg de eerste CD zo rond 1989 / '90) was zo'n puur synthesizer album wel apart. Er zijn een paar uitzonderingen waarbij de synthesizer versies imho wel het origineel overtreffen. Van Popcorn heb ik het origineel van Gershon Kingsley / Hot Butter b.v. nooit echt bijzonder gevonden.
Ooit heb ik deze afbeeldingen lang geleden ergens gezien. Aan de titels te zien, komen ze zeer sterk overeen met de Arcade-tv-cd´s. Aangezien de Midget´s zowel niet van Arcade als ook niet van Ed Starink zijn, passen ze echter niet in www.synthesizer-greatest.info. Maar toch heel erg bedankt voor je tip !!!quote:Op donderdag 23 juni 2005 12:43 schreef Beathoven het volgende:Yes! even Wakeman aanbidden
[..]
hier zijn ze dan
Midget's Synthesizer Greatest: Volume 1
Midget's Synthesizer Greatest: Volume 2
Midget's Synthesizer Greatest: Volume 4
Deel 3 heb ik niet, maar ik kan je evt. wel van de afbeelding voorzien (staat in het cd boekje). Verder wil ik je ook wel de tracklisting per CD geven als je deze tenminste op je site wilt hebben.
Ze klinken behoorlijk goed, geen idee of het in de buurt komt van de Arcade serie want die albums heb ik nooit gespaard.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 01:21 schreef michael-rozema het volgende:
[..]
Ooit heb ik deze afbeeldingen lang geleden ergens gezien. Aan de titels te zien, komen ze zeer sterk overeen met de Arcade-tv-cd´s. Aangezien de Midget´s zowel niet van Arcade als ook niet van Ed Starink zijn, passen ze echter niet in www.synthesizer-greatest.info. Maar toch heel erg bedankt voor je tip !!!
Trouwens.....klinken deze Midget´s ook net zo kwalitatief hoogwaardig ?
NIet omdat het nu toevallig iets is wat ik heb, maar als neutrale bezoeker lijkt het me ook wel tof als zoiets erop staat, gewoon voor de volledigheid. En het is altijd leuk als je toevallig die serie zoekt en er nog ergens op internet wat info over te vinden is.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 01:53 schreef michael-rozema het volgende:
De Arcade-collectie´s kan men nog steeds volop kopen in Brusselse CD-zaken en ook op internet kan men er op los bestellen, wat een voordeel is voor mijn websitetje. Als Midget op internet al onbekend is en ik zie ze nergens in de winkels, dan is het wel leuke informatie onder "nog-Arcade/Star Inc.", maar daar is het dan ook mee gezegd......alhoewel......iets onbekends is natuurlijk wel origineel en maakt iets bekend.
mmm ik twijfel nog even en als ik toch overstag ga, dan zei je dat je de tracklisten ook op wilt sturen he mmmm
Dat album is inderdaad zeer goed. Van deze "Moods" heeft Arcade 5 volume´s uitgebracht in 1993, waarvan de eerste drie door Ed Starink gesynthesized zijn:quote:Op donderdag 23 juni 2005 16:03 schreef Sunjammer het volgende:
De Synthesizer Greatest serie was op zich best te pruimen. De cover waren over het algemeen wel redelijk goed, afgezien van een aantal enorme miskleunen. Maar om eerlijk te zijn: I prefer the real thing...
Ik heb één echt Starink album: "Moods: Synthesizer Seasons". Een aardig new age aandoend album. Lange atmosferische tracks, veel ambient-noises... Geen overdonderend album, maar ook zeker niet slecht. Als je 'm kan vinden is het geen slechte koop.
Andreas Vollenweider speelt voornamelijk electrische harp.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 02:19 schreef ArmaniMania het volgende:
Damn synthesizer muziek, daar begon mijn verslaving mee om zelf een synthesizerstudio op te bouwen. Het ging zelfs zo ver dat ik meiden er voor aan de kant liet staan. Mijn collectie telde 42 synthesizers zowel analoog als digitaal.
Heb een tijd geluiden gemaakt met Nova (jaaa die Nova met hun lied Aurora) Oprichter van Nova was Rob Papen geboren in Sittard en muziekzaak in Sittard gehad. Met die man heb ik nog voor Waldorf geluiden zitten programmeren.
Nu maak ik voor mezelf nog synthesizermuziek.
Zelf vind ik Vangelis mijn grootste voorbeeld omdat ie toch met simpele toontje een heel gevoelig nummer neer zet.
Jean Michel Jarre is geoon super, die concerten wat die geeft etc. die weet wel een show te geven.
Maar op synthesizer gebeid vind Ik FSOL ( Future Sound Of London ) toch het beste.
Biosphere ook erg goeg qua ambient.
ORB, Kraftwerk Vollenweider, Kitaro noem maar op allemaal liefhebbers van Synthesizers en de muziek.
Die heb ik, ik heb 'm ooit ergens uit een opruiming-bak gevist voor weinig. Wat er op staat is echter niet geweldig imho. Verwachtte toch meer van mijn jeugdheld die alles napingelde...quote:Kent echt niemand Ed Starink´s album "The Synthfony Album" ?
Jarre in Concert - Sahara 16 December 2006quote:Op woensdag 8 november 2006 21:07 schreef paultjuhhh het volgende:
Idd Jarre kom weer eens met wat nieuws
quote:Op woensdag 8 november 2006 23:45 schreef Pwn_zoon het volgende:
[..]
Jarre in Concert - Sahara 16 December 2006
[afbeelding]
In Merzouga, Marokko, dicht bij de Algerijnse grens.
Wordt in HDTV uitgezonden via Euro1080 (HD1)!!
Als er iemand is die dit kan opnemen, hierrr melden!![]()
Of als iemand plannen heeft om af te reizen..
Meer info volgt nog.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |