hier zijn ze danquote:Op woensdag 22 juni 2005 22:47 schreef michael-rozema het volgende:
[..]
mmm...´t zegt me nog niks hoe deze serie precies is, maar ik ben wel heel erg benieuwd.
Hopelijk past deze serie in mijn nieuwe website.![]()
Zoolookologiequote:Op donderdag 23 juni 2005 12:43 schreef Beathoven het volgende:
-knip-
Midget's Synthesizer Greatest: Volume 4
-knip-
en Rotations Logicquote:
Ik geef de voorkeur ook aan de originelen, maar voor die tijd (ik kreeg de eerste CD zo rond 1989 / '90) was zo'n puur synthesizer album wel apart. Er zijn een paar uitzonderingen waarbij de synthesizer versies imho wel het origineel overtreffen. Van Popcorn heb ik het origineel van Gershon Kingsley / Hot Butter b.v. nooit echt bijzonder gevonden.quote:Op donderdag 23 juni 2005 16:03 schreef Sunjammer het volgende:
Rick Wakeman en Keith Emerson
Vorig jaar Rick nog met Yes gezien op het Arrow festival. Was geweldig...
De Synthesizer Greatest serie was op zich best te pruimen. De cover waren over het algemeen wel redelijk goed, afgezien van een aantal enorme miskleunen. Maar om eerlijk te zijn: I prefer the real thing...
Theme from Antarctica is zo'n uitzondering wat mij betreft.quote:Op donderdag 23 juni 2005 16:48 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik geef de voorkeur ook aan de originelen, maar voor die tijd (ik kreeg de eerste CD zo rond 1989 / '90) was zo'n puur synthesizer album wel apart. Er zijn een paar uitzonderingen waarbij de synthesizer versies imho wel het origineel overtreffen. Van Popcorn heb ik het origineel van Gershon Kingsley / Hot Butter b.v. nooit echt bijzonder gevonden.
Ooit heb ik deze afbeeldingen lang geleden ergens gezien. Aan de titels te zien, komen ze zeer sterk overeen met de Arcade-tv-cd´s. Aangezien de Midget´s zowel niet van Arcade als ook niet van Ed Starink zijn, passen ze echter niet in www.synthesizer-greatest.info. Maar toch heel erg bedankt voor je tip !!!quote:Op donderdag 23 juni 2005 12:43 schreef Beathoven het volgende:Yes! even Wakeman aanbidden
[..]
hier zijn ze dan
Midget's Synthesizer Greatest: Volume 1
Midget's Synthesizer Greatest: Volume 2
Midget's Synthesizer Greatest: Volume 4
Deel 3 heb ik niet, maar ik kan je evt. wel van de afbeelding voorzien (staat in het cd boekje). Verder wil ik je ook wel de tracklisting per CD geven als je deze tenminste op je site wilt hebben.
Ze klinken behoorlijk goed, geen idee of het in de buurt komt van de Arcade serie want die albums heb ik nooit gespaard.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 01:21 schreef michael-rozema het volgende:
[..]
Ooit heb ik deze afbeeldingen lang geleden ergens gezien. Aan de titels te zien, komen ze zeer sterk overeen met de Arcade-tv-cd´s. Aangezien de Midget´s zowel niet van Arcade als ook niet van Ed Starink zijn, passen ze echter niet in www.synthesizer-greatest.info. Maar toch heel erg bedankt voor je tip !!!
Trouwens.....klinken deze Midget´s ook net zo kwalitatief hoogwaardig ?
NIet omdat het nu toevallig iets is wat ik heb, maar als neutrale bezoeker lijkt het me ook wel tof als zoiets erop staat, gewoon voor de volledigheid. En het is altijd leuk als je toevallig die serie zoekt en er nog ergens op internet wat info over te vinden is.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 01:53 schreef michael-rozema het volgende:
De Arcade-collectie´s kan men nog steeds volop kopen in Brusselse CD-zaken en ook op internet kan men er op los bestellen, wat een voordeel is voor mijn websitetje. Als Midget op internet al onbekend is en ik zie ze nergens in de winkels, dan is het wel leuke informatie onder "nog-Arcade/Star Inc.", maar daar is het dan ook mee gezegd......alhoewel......iets onbekends is natuurlijk wel origineel en maakt iets bekend.
mmm ik twijfel nog even en als ik toch overstag ga, dan zei je dat je de tracklisten ook op wilt sturen he mmmm
Dat album is inderdaad zeer goed. Van deze "Moods" heeft Arcade 5 volume´s uitgebracht in 1993, waarvan de eerste drie door Ed Starink gesynthesized zijn:quote:Op donderdag 23 juni 2005 16:03 schreef Sunjammer het volgende:
De Synthesizer Greatest serie was op zich best te pruimen. De cover waren over het algemeen wel redelijk goed, afgezien van een aantal enorme miskleunen. Maar om eerlijk te zijn: I prefer the real thing...
Ik heb één echt Starink album: "Moods: Synthesizer Seasons". Een aardig new age aandoend album. Lange atmosferische tracks, veel ambient-noises... Geen overdonderend album, maar ook zeker niet slecht. Als je 'm kan vinden is het geen slechte koop.
Andreas Vollenweider speelt voornamelijk electrische harp.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 02:19 schreef ArmaniMania het volgende:
Damn synthesizer muziek, daar begon mijn verslaving mee om zelf een synthesizerstudio op te bouwen. Het ging zelfs zo ver dat ik meiden er voor aan de kant liet staan. Mijn collectie telde 42 synthesizers zowel analoog als digitaal.
Heb een tijd geluiden gemaakt met Nova (jaaa die Nova met hun lied Aurora) Oprichter van Nova was Rob Papen geboren in Sittard en muziekzaak in Sittard gehad. Met die man heb ik nog voor Waldorf geluiden zitten programmeren.
Nu maak ik voor mezelf nog synthesizermuziek.
Zelf vind ik Vangelis mijn grootste voorbeeld omdat ie toch met simpele toontje een heel gevoelig nummer neer zet.
Jean Michel Jarre is geoon super, die concerten wat die geeft etc. die weet wel een show te geven.
Maar op synthesizer gebeid vind Ik FSOL ( Future Sound Of London ) toch het beste.
Biosphere ook erg goeg qua ambient.
ORB, Kraftwerk Vollenweider, Kitaro noem maar op allemaal liefhebbers van Synthesizers en de muziek.
Die heb ik, ik heb 'm ooit ergens uit een opruiming-bak gevist voor weinig. Wat er op staat is echter niet geweldig imho. Verwachtte toch meer van mijn jeugdheld die alles napingelde...quote:Kent echt niemand Ed Starink´s album "The Synthfony Album" ?
Jarre in Concert - Sahara 16 December 2006quote:Op woensdag 8 november 2006 21:07 schreef paultjuhhh het volgende:
Idd Jarre kom weer eens met wat nieuws
quote:Op woensdag 8 november 2006 23:45 schreef Pwn_zoon het volgende:
[..]
Jarre in Concert - Sahara 16 December 2006
[afbeelding]
In Merzouga, Marokko, dicht bij de Algerijnse grens.
Wordt in HDTV uitgezonden via Euro1080 (HD1)!!
Als er iemand is die dit kan opnemen, hierrr melden!![]()
Of als iemand plannen heeft om af te reizen..
Meer info volgt nog.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |