abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 september 2003 @ 18:41:17 #1
64256 Demol
Lucid Dreamer
pi_12966375
Zijn er meer mensen die deze muziek goed vinden.

En hoe heet de stijl muziek eigenlijk??

Ik vind het heerlijke dreamy muziek wat een beetje op trance lijkt zonder echte beat erin.

Vooral Mike Oldfield The best of en een paar albums van Michel Jarre als Oxygene en Magnetic Fields zijn echt lekker chille albums!!

Free Your Mind
pi_12966394
Mike Oldfield! Moonlight Shodow en In Dulce Jubilo zijn erg mooie nummers.
pi_12966468
Mike Oldfield, nee dank je! Vangelis en Jean Michel Jarré vindt ik wel vrij goed!
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_12966476
Vind persoonlijk de muziek van Jarre en Vangelis 'prettiger' dan Mike Oldfield, weet ook niet waarom.

En dan ook nog eens de oude albums, de meest recente platen van Jarre en Vangelis vond/vind ik eigenlijk heeelemaaaal niets!
Ik ben bij Vangelis 'gestopt' na Oceanic en er daarna eigenlijk niet meer zo op gelet.
Heeft ie nog wat gemaakt in de tussentijd?

vrijdag 5 september 2003 @ 19:10:15 #5
64256 Demol
Lucid Dreamer
pi_12966979
Het mooiste album van Vangelis vind ik altijd nog Antarctic
Free Your Mind
  vrijdag 5 september 2003 @ 19:12:26 #6
58917 Cmaj7
So you want to write a fugue?
pi_12967015
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 18:46 schreef yodocus2001 het volgende:

Ik ben bij Vangelis 'gestopt' na Oceanic en er daarna eigenlijk niet meer zo op gelet.
Heeft ie nog wat gemaakt in de tussentijd?

jahwel na oceanic kwam geloof ik el greco ( vind ik zelf nie echt veel aan) een of ander verzamelalbum nr. 30.000 en mythodea ofzoiets

maar goed ik ben zelf dus al jaren fan van jean michel en vangelis....hoewel ze idd laatste jaren niet echt goede albums uit hebben gebracht

''Driewerf hoezee''
  vrijdag 5 september 2003 @ 19:13:41 #7
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_12967036
combi van experimenteel en symphonische.....pop/rock???

gewoon blowmuziek dus

No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
  vrijdag 5 september 2003 @ 19:14:01 #8
64381 Achterhoekers_eerst
Als u alles op een rijtje hebt
pi_12967039
Mike Oldfield, da's de achtergrond muziek van Bassie en Adriaan. Serie sucks maar muziek is echt geweldig. DVD van een concert van hem gezien bij een vriend van me....echt goed die kerel.

Jarre en Vangelis zijn zeker niet zo goed, hoewel Vangelis wel goed als slaapmiddel werkt.

....hoedt u voor het domino-effect ! !
pi_12967266
Blade Runner
pi_12967539
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 18:41 schreef Demol het volgende:
meldt
quote:
Jarre maakt eigenlijk alleen maar electro, Vangelis neigt wat meer naar symfonische electro en oldfield maakt van pop tot tja.. (hoe noem je het genre waar tubular bells onder valt )
quote:
Ik vind het heerlijke dreamy muziek wat een beetje op trance lijkt zonder echte beat erin.
Probeer ook Tangerine Dream eens. Veel nummers van deze formatie uit Duitsland komen wel wat overeen met het werk van Jarre. Hun cover van "House of the Rising sun" en het nummer "Girl on the Stairs" bijv. Ben het zelf ook nog wat aan het ontdekken dus ik hoop nog meer gave nummers tegen te komen van hun.
quote:
Vooral Mike Oldfield The best of en een paar albums van Michel Jarre als Oxygene en Magnetic Fields zijn echt lekker chille albums!!
idd

[Dit bericht is gewijzigd door Beathoven op 05-09-2003 21:13]

vrijdag 5 september 2003 @ 23:02:57 #11
7096 moby
fok.muziek uberlurker
pi_12973014
Mike Oldfield vind ik ook niet echt te vergelijken met JMJ en Vangelis. Afgezien van het feit dat ze beiden instrumentale stukken maken.

Ikzelf ben groot Mike Oldfield liefhebber, maar die anderen kan ik ook waarderen. Ik vind dat de muziek van Oldfield veel meer emotie bevat (vooral Ommadawn en Hergest Ridge) wat ik stiekem een beetje toewijs aan het synthesizer idee Mike Oldfield past in de genres: (prog)Rock, New-Age, Keltisch, Folk, Lounge (??) en ook wel een beetje pop.
En Oldfield is natuurlijk een fantastisch gitarist (zoals JMJ en vangelis geniale toetsenisten zijn)

Bij alle 3 de artiesten hebben een beetje het idee dat de inspiratie op was, met Mike Oldfield natuurlijk als extreem dieptepunt

Angry Killer Person Man --> http://koenen.luua.net/akpm
  donderdag 16 oktober 2003 @ 13:43:46 #12
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_13918830
Er is weer een nieuw album van Jarre (na Sessions 2000): Geometry of Love. Duidelijk is dat Jarre steeds meer de lounge-kant op neigt te gaan (voor zover het 46 minuten durende Waiting for Cousteau niet al die kant op was). Ik vind het album wel goed klinken, de mensen die na Metamorphoses of Sessions 2000 waren afgeknapt moeten het nog maar eens een kans geven. Het is ook weer meer het ouderwetse van-dikke-synthesizers-zaagt-men-planken werk.
Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
  donderdag 16 oktober 2003 @ 13:48:42 #13
38507 Ronny2K
Hypocrite opportunist...
pi_13918963
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 18:41 schreef Demol het volgende:

Vroeger, toen ik nog klein was , heb ik tot in den treure naar deze muziek geluisterd... Heb nu nog steeds 't album "Synthesizer Greatest" liggen. Ik luister er af en toe nog wel 'ns naar. Vooral de nummers "Tubular Bells (Exorcist)" en die "Desert Theme" van de film Dune (???) vind ik nog steeds erg koel...
... Don't infect me with your poison...
pi_13919088
Ik ben al heel lang fan van Jarre. Ik heb de meeste van zijn CD's en nog een paar LP's. Toen ik klein was hoorde ik een singletje van Equinoxe (nummer 3 geloof ik, ik kan die nummers nooit onthouden ) en toen was ik meteen verkocht.

Jammer dat Jarre het niet meer voorelkaar krijgt om zulke goeie albums als Equinoxe, Oxygene en Rendez Vous te maken. Maarja, hij houdt nu eenmaal van experimenteren.

De nieuwe Oxygene CD was ook best aardig, alleen miste ik die geweldige overgangen die altijd in die ouwe albums zaten, daar werkte hij altijd echt heel langzaam naartoe totdat die overgang er was als een echte climax, geweldig.

The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
  donderdag 16 oktober 2003 @ 14:04:36 #15
15258 Eraser127
Nijkerk Hardcore!!!
pi_13919394
Ik ben ook gek van ELO, Oldfield, Jarre en andere oude (modulaire) synthesizer muziek

heb vorige week nog op een beurs deze LP's kunnen kopen:

Electric Light Orchestra - A New World Record
Jean Michel Jarre - Equinoxe
Mike Oldfield - Tubular Bells
Mike Oldfield - The Orchestral Tubular Bells
Mike Oldfield - Ommadawn
Mike Oldfield - Incatations (double 12")
Mike Oldfield - Hergest Ridge
Mike Oldfield - Wonderland

de rest van wat ik op die beurs gekocht heb staat hier: http://forum.fok.nl/showtopic.php/394451/6/25/

Heb m'n oog trouwens alweer op wat singletjes en LP's van Oldfield en Jarre

[Dit bericht is gewijzigd door Eraser127 op 16-10-2003 14:12]

pi_13919471
Laatst een MD gehoord van JMJ - Metamorphoses, echt super !
pi_13919852
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 19:35 schreef Beathoven het volgende:

[..]

meldt
[..]

Jarre maakt eigenlijk alleen maar electro, Vangelis neigt wat meer naar symfonische electro en oldfield maakt van pop tot tja.. (hoe noem je het genre waar tubular bells onder valt )
[..]

electronica bedoel ik, niet electro.. dat is weer wat anders..

foutje van mij kant

donderdag 16 oktober 2003 @ 22:59:58 #18
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_13933199
Iemand anders die Zoolook ook het beste album van Jarre vindt? Ik heb altijd het idee dat ik daarin alleen sta, terwijl vooral Ethnicolor I prachtig in elkaar zit.
Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 00:13:14 #19
15258 Eraser127
Nijkerk Hardcore!!!
pi_13934814
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 22:59 schreef SigmundFreud het volgende:
Iemand anders die Zoolook ook het beste album van Jarre vindt? Ik heb altijd het idee dat ik daarin alleen sta, terwijl vooral Ethnicolor I prachtig in elkaar zit.
Helaas kan ik daar (nog) niet in delen, Ik heb nu nog maar 1 album (Equinoxe) op LP heb er al wel meerdere op het ook (LP & CD)
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 01:22:26 #20
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_13936038
Nee, ik kan niet zeggen dat ik Zoolook het beste album vind. niet dat ik het een slecht album vind, er staan mooie nummers op en het geluid is geweldig. Ik vind het eerste nummer het beste en in een van de andere nummers zit zo'n cool tussenstukje met een slap-bass, heel gaaf.

Ik denk als totale album misschien Rendez-vous, maar misschien ook wel Oxygene. Het mooiste nummer vind ik dus op Equinoxe staan. Het eerste nummer van Magnetic Fields vind ik ook goed.

Op Chronology staat een nummer dat echt ontzettend cool is totdat het aan het einde totaal verknald wordt door een harmonica, tja, het blijft toch een Fransman

Vaak vind ik maar een aantal nummers mooi per album en de rest een stuk minder. Soms staan er van die experimenten bij waarvan ik zoiets heb van, leuk, maar niet om te verkopen. Mijn favoriete nummers zijn verspreid over de albums.

The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
pi_13936179
Weet iemand misschien ook hoe dit nummer heet: http://members1.chello.nl/~j.heidbuurt/BA_professor.mp3
Het is namelijk niet de orginele versie van Mike Oldfield
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 01:54:06 #22
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_13936324
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 01:33 schreef heidbuurt het volgende:
Weet iemand misschien ook hoe dit nummer heet: http://members1.chello.nl/~j.heidbuurt/BA_professor.mp3
Het is namelijk niet de orginele versie van Mike Oldfield
Tubular Bells, het meest bekende nummer van Mike Oldfield.
pi_13936496
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 01:54 schreef Lamer_Deluxe het volgende:

[..]

Tubular Bells, het meest bekende nummer van Mike Oldfield.

Ja maar het is dus niet de orginele.. Ik vraag me dus af hoe die dan heet.
pi_13939212
JMJ Cool, laatsts eens Mike Oldfield geleend bij de bieb, toch echt heel anders.
Van Jarre heb ik al zijn oude werken op CD en plaat. Het is denk ik met recht te zeggen dat JMJ aan de basis heeft gestaan van de huidige house/trance etc. Terwijl ik em de laatste tijd een stuk slechter vind, zoals Metamorfoses waar alle nr's op elkaar leken en niks leken te zeggen.
Het mooie van zijn nr's vind ik de soms geniale momenten waadoor je kippevel krijgt.
Als je deze muziek cool vind moet je ook eens luisteren naar de instrumentale muziek van Alan Parsons Project.

beste nr: Oxygene 3 (vooral de overgang)

laat me toch, ben een blindganger
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 11:03:51 #25
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_13939374
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 02:31 schreef heidbuurt het volgende:
Ja maar het is dus niet de orginele.. Ik vraag me dus af hoe die dan heet.
Ah, okay, nee dan weet ik het niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')