En hoe heet de stijl muziek eigenlijk??
Ik vind het heerlijke dreamy muziek wat een beetje op trance lijkt zonder echte beat erin.
Vooral Mike Oldfield The best of en een paar albums van Michel Jarre als Oxygene en Magnetic Fields zijn echt lekker chille albums!!
En dan ook nog eens de oude albums, de meest recente platen van Jarre en Vangelis vond/vind ik eigenlijk heeelemaaaal niets!
Ik ben bij Vangelis 'gestopt' na Oceanic en er daarna eigenlijk niet meer zo op gelet.
Heeft ie nog wat gemaakt in de tussentijd?
quote:jahwel na oceanic kwam geloof ik el greco ( vind ik zelf nie echt veel aan) een of ander verzamelalbum nr. 30.000 en mythodea ofzoiets
Op vrijdag 5 september 2003 18:46 schreef yodocus2001 het volgende:Ik ben bij Vangelis 'gestopt' na Oceanic en er daarna eigenlijk niet meer zo op gelet.
Heeft ie nog wat gemaakt in de tussentijd?
maar goed ik ben zelf dus al jaren fan van jean michel en vangelis....hoewel ze idd laatste jaren niet echt goede albums uit hebben gebracht
gewoon blowmuziek dus
Jarre en Vangelis zijn zeker niet zo goed, hoewel Vangelis wel goed als slaapmiddel werkt.
quote:meldt
Op vrijdag 5 september 2003 18:41 schreef Demol het volgende:
Zijn er meer mensen die deze muziek goed vinden.
quote:Jarre maakt eigenlijk alleen maar electro, Vangelis neigt wat meer naar symfonische electro en oldfield maakt van pop tot tja.. (hoe noem je het genre waar tubular bells onder valt
En hoe heet de stijl muziek eigenlijk??
quote:Probeer ook Tangerine Dream eens. Veel nummers van deze formatie uit Duitsland komen wel wat overeen met het werk van Jarre. Hun cover van "House of the Rising sun" en het nummer "Girl on the Stairs" bijv. Ben het zelf ook nog wat aan het ontdekken dus ik hoop nog meer gave nummers tegen te komen van hun.
Ik vind het heerlijke dreamy muziek wat een beetje op trance lijkt zonder echte beat erin.
quote:
Vooral Mike Oldfield The best of en een paar albums van Michel Jarre als Oxygene en Magnetic Fields zijn echt lekker chille albums!!
[Dit bericht is gewijzigd door Beathoven op 05-09-2003 21:13]
Ikzelf ben groot Mike Oldfield liefhebber, maar die anderen kan ik ook waarderen. Ik vind dat de muziek van Oldfield veel meer emotie bevat (vooral Ommadawn en Hergest Ridge) wat ik stiekem een beetje toewijs aan het synthesizer idee Mike Oldfield past in de genres: (prog)Rock, New-Age, Keltisch, Folk, Lounge (??) en ook wel een beetje pop.
En Oldfield is natuurlijk een fantastisch gitarist (zoals JMJ en vangelis geniale toetsenisten zijn)
Bij alle 3 de artiesten hebben een beetje het idee dat de inspiratie op was, met Mike Oldfield natuurlijk als extreem dieptepunt
quote:Vroeger, toen ik nog klein was
Op vrijdag 5 september 2003 18:41 schreef Demol het volgende:
Zijn er meer mensen die deze muziek goed vinden.En hoe heet de stijl muziek eigenlijk??
Jammer dat Jarre het niet meer voorelkaar krijgt om zulke goeie albums als Equinoxe, Oxygene en Rendez Vous te maken. Maarja, hij houdt nu eenmaal van experimenteren.
De nieuwe Oxygene CD was ook best aardig, alleen miste ik die geweldige overgangen die altijd in die ouwe albums zaten, daar werkte hij altijd echt heel langzaam naartoe totdat die overgang er was als een echte climax, geweldig.
heb vorige week nog op een beurs deze LP's kunnen kopen:
Electric Light Orchestra - A New World Record
Jean Michel Jarre - Equinoxe
Mike Oldfield - Tubular Bells
Mike Oldfield - The Orchestral Tubular Bells
Mike Oldfield - Ommadawn
Mike Oldfield - Incatations (double 12")
Mike Oldfield - Hergest Ridge
Mike Oldfield - Wonderland
de rest van wat ik op die beurs gekocht heb staat hier: http://forum.fok.nl/showtopic.php/394451/6/25/
Heb m'n oog trouwens alweer op wat singletjes en LP's van Oldfield en Jarre
[Dit bericht is gewijzigd door Eraser127 op 16-10-2003 14:12]
quote:electronica bedoel ik, niet electro.. dat is weer wat anders..
Op vrijdag 5 september 2003 19:35 schreef Beathoven het volgende:[..]
meldt
[..]Jarre maakt eigenlijk alleen maar electro, Vangelis neigt wat meer naar symfonische electro en oldfield maakt van pop tot tja.. (hoe noem je het genre waar tubular bells onder valt
)
[..]
foutje van mij kant
quote:Helaas kan ik daar (nog) niet in delen, Ik heb nu nog maar 1 album (Equinoxe) op LP
Op donderdag 16 oktober 2003 22:59 schreef SigmundFreud het volgende:
Iemand anders die Zoolook ook het beste album van Jarre vindt? Ik heb altijd het idee dat ik daarin alleen sta, terwijl vooral Ethnicolor I prachtig in elkaar zit.
Ik denk als totale album misschien Rendez-vous, maar misschien ook wel Oxygene. Het mooiste nummer vind ik dus op Equinoxe staan. Het eerste nummer van Magnetic Fields vind ik ook goed.
Op Chronology staat een nummer dat echt ontzettend cool is totdat het aan het einde totaal verknald wordt door een harmonica, tja, het blijft toch een Fransman
Vaak vind ik maar een aantal nummers mooi per album en de rest een stuk minder. Soms staan er van die experimenten bij waarvan ik zoiets heb van, leuk, maar niet om te verkopen. Mijn favoriete nummers zijn verspreid over de albums.
quote:Tubular Bells, het meest bekende nummer van Mike Oldfield.
Op vrijdag 17 oktober 2003 01:33 schreef heidbuurt het volgende:
Weet iemand misschien ook hoe dit nummer heet: http://members1.chello.nl/~j.heidbuurt/BA_professor.mp3
Het is namelijk niet de orginele versie van Mike Oldfield
quote:Ja maar het is dus niet de orginele.. Ik vraag me dus af hoe die dan heet.
Op vrijdag 17 oktober 2003 01:54 schreef Lamer_Deluxe het volgende:[..]
Tubular Bells, het meest bekende nummer van Mike Oldfield.
beste nr: Oxygene 3 (vooral de overgang)
quote:Ah, okay, nee dan weet ik het niet.
Op vrijdag 17 oktober 2003 02:31 schreef heidbuurt het volgende:
Ja maar het is dus niet de orginele.. Ik vraag me dus af hoe die dan heet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |