abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21353912
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 04:20 schreef Nuoro het volgende:

[off-topic] Cosma, heb jij de docu '911, In Plane Site' al gezien?
[off-topic] Nee maar het lijkt me erg interessant, is hij ergens in NL te zien dat jij weet?

Ik ben wel over 4 wkn in de VS lijkt me geen verkeerde aanschaf

Hoe vond jij de docu? (loopt er ergens een topic over?)
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 19:19:39 #52
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_21353994
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 19:16 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

[off-topic] Nee maar het lijkt me erg interessant, is hij ergens in NL te zien dat jij weet?

Ik ben wel over 4 wkn in de VS lijkt me geen verkeerde aanschaf

Hoe vond jij de docu? (loopt er ergens een topic over?)
Die film draait niet in de bios
Je kan hem downloaden via suprnova.org, is 107MB, in Truth loopt er ergens een topic over

Hier ergens: 911 - lijst van 60+ punten die vragen om opheldering

Hier is info over die film: http://www.policestate21.com/

Genoeg offtopic nu , verder met de dreiging in NL

[ Bericht 11% gewijzigd door Darklight op 17-08-2004 19:26:47 ]
pi_21354221
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 10:10 schreef Chadi het volgende:
Hoezo? Zij mogen zich toch verdedigen en dat heeft niks met moslims te maken.
"U zult verrast zijn door de islamitische aardbeving die uw land zal opschrikken. "

Islamitische. Niet Iraakse, maar Islamitische.
pi_21359442
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 16:34 schreef ExTec het volgende:

[..]

Totdat het echt los gaat, er echt gemat moet worden, en wie mag dan de dag weer komen redden?

Juist, de grote satan, amerika
Ja laten we Amerika's illegale avontuur blijven steunen. Totdat in Nederland onschuldige slachtoffers vallen omdat Balkenende zonodig Bush recht in de ogen wil blijven aankijken. Zolang er Amerikanen zijn in Irak zal er toch geen vrede komen daar dus zo gauw mogelijk weg daar om het nog gezellig te houden in Nederland.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_21360650
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 22:49 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

Ja laten we Amerika's illegale avontuur blijven steunen. Totdat in Nederland onschuldige slachtoffers vallen omdat Balkenende zonodig Bush recht in de ogen wil blijven aankijken. Zolang er Amerikanen zijn in Irak zal er toch geen vrede komen daar dus zo gauw mogelijk weg daar om het nog gezellig te houden in Nederland.
Ik zie de vertrekhal van Schiphol binnenkort wel een leuke knaller maker. Kijken of JP dan weer wegkomt met "wij zijn diep geschokt, maar zullen niet toegeven aan terreur"
GIRO 800800
  † In Memoriam † dinsdag 17 augustus 2004 @ 23:56:50 #56
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_21361206
quote:
Analyse / Nederland direct onder VS op terreurlijstjes

2004-08-18

Het recente dreigement op internet tegen Nederland kan vals zijn. Hoe dan ook: Nederland stijgt op de ranglijst met doelwitten voor een aanslag.

AMSTERDAM - Iedereen kan op internet zetten dat Nederland weg moet uit Irak, omdat het anders slachtoffer wordt van een aanslag. Zo'n oproep verscheen zondag. Een terrorist kan het, maar ook een baldadige tiener, een gek, een overgeëmotioneerde Irakees, of een grappenmaker.

Toch vergroot de militaire aanwezigheid in Irak de kans op een aanslag in Nederland. Al is dit laatste dreigement mogelijk niet serieus, het is naïef om te denken dat we weinig hebben te vrezen. Onder westerse terreurbestrijders circuleren lijstjes met de mogelijke doelwitten voor een aanslag buiten de islamitische wereld. Bovenaan staan de Verenigde Staten, Groot-Brittannië en Israël. Daar vlak onder staat Nederland, met anderen in de coalitie in Irak, zoals Italië, Polen en Japan.

Daar komt bij dat Nederland niet alleen in Irak zit, maar ook in Afghanistan en in de ogen van radicale moslims dus wel erg ruim is vertegenwoordigd op 'islamitische grond'.

Het is onwaarschijnlijk dat een centraal commando van Al-Kaida opdracht geeft tot een aanslag in Nederland. Al-Kaida was meer een beweeglijk netwerk dan een strakke organisatie, maar sinds 11 september 2001 is het ook nog door tegenacties verzwakt en ondergronds gejaagd. Het gedachtengoed en de werkwijze hebben daarentegen om zich heen gegrepen. Lokale en regionale radicaal-islamitische netwerken intensiveren onderlinge contacten en bekeren zich tot het zelfmoordterrorisme. Het meest wordt gevreesd voor een aanslag door een netwerk dat goed is geworteld in Europa en specifiek in Nederland.

Het is niet vast te stellen wie op het internet-discussieforum Islamic-Minbar schreef: ,,Dit is een laatste waarschuwing. Haal de Nederlandse militairen uit Irak. U zult verrast zijn door de islamitische aardbeving die uw land zal opschrikken. U heeft geen lessen geleerd van Spanje en andere landen. U verstaat alleen de taal van bloed en autobommen.''

Een 'minbar' is een soort islamitische kansel. De site, in Zwitserland geregistreerd, staat vol radicale praat. Het dreigement was ondertekend door de 'Jamaat al-Tawhid al-Islamiya', de Islamitische Groep van de Eenheid.

'Tawhid' staat voor de islamitische overtuiging dat er slechts één God bestaat. Het is een gewoon begrip, maar in het gedachtegoed van radicalen krijgt het bijzondere nadruk. Onder de noemer 'Jamaat al-Tawhid al-Islamiya' verschijnen op internet al weken dreigementen tegen de landen die deel uitmaken van de internationale coalitie in Irak.

Vooralsnog is niets bekend over een actie van deze 'groep'. De naam lijkt veel op die van een terroristennetwerk in Irak, dat al wel slachtoffers heeft gemaakt en aan Al-Kaida is verbonden. Bronnen in het Europese contra-terrorisme zeggen dat de auteur of auteurs waarschijnlijk meeliften op de angst die echte moordenaars inboezemen.

Daarbij, als terroristen van het kaliber Al-Kaida toeslaan, doen ze dat juist zonder waarschuwen.

Het is dus niet verwonderlijk dat de Nederlandse inlichtingendienst AIVD geen aanleiding ziet voor nieuwe veiligheidsmaatregelen naar aanleiding van dit onduidelijke dreigement. In Nederland worden sommige mogelijke doelen al weken extra bewaakt vanwege een verhoogde terreurdreiging. Alles en iedereen beschermen is onmogelijk.

Tegelijk, zeggen de terreurbestrijders, is het verspreiden van zo'n bericht op internet ook terroristisch. Want terrorisme is niet alleen schade, doden en gewonden, maar misschien nog wel meer: angst zaaien en de samenleving ontwrichten.

Als Nederland zich terugtrok uit Irak, zou de kans op een aanslag hier kleiner worden. Toch zou de dreiging daarmee niet verdwenen zijn. Al-Kaida-achtige netwerken willen niet alleen de westerlingen Irak uit schoppen, ze willen de wereld domineren met een extreme toepassing van oude islamitische wetten. Om dat doel te bereiken 'adopteren' ze conflicten als in Irak. Een vertrek van Nederland zouden zij als succes voor hun aanpak uitleggen. Dat is de kracht van Al-Kaida.

Inlichtingendiensten hopen dat dit ook een zwakte blijkt, dat moslims die, waar ook in de wereld, een regionaal conflict uitvechten, zullen inzien dat zij zich wel heel veel vijandschap op de hals halen als zij zich met Al-Kaida inlaten
  † In Memoriam † dinsdag 17 augustus 2004 @ 23:59:24 #57
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_21361395
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 23:44 schreef zhe-devilll het volgende:
....
Mompelt iets over pillen en drank enzo
pi_21362128
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 00:17 schreef zhe-devilll het volgende:
quote:Ik blijf het raar vinden zeker nu ik vernomen heb dat Bush enorm onder de antidepressiva leeft
Dat komt omdat hij weet dat hij in binnenkort, in september, wordt neergeschoten. Zie daarvoor ook mijn visioen: Nare c.q. vreemde droom over G.W. Bush.
pi_21362246
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 00:35 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Dat komt omdat hij weet dat hij in binnenkort, in september, wordt neergeschoten. Zie daarvoor ook mijn visioen: Nare c.q. vreemde droom over G.W. Bush.
En dat was een serieuze droom of trol je ermee?

Heb gehoord dat dit astrologisch ook al verklaard is nml
dat hij zo aan zijn eind zou komen?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  † In Memoriam † woensdag 18 augustus 2004 @ 00:42:07 #61
13819 Loedertje
Trotse GILF.
  woensdag 18 augustus 2004 @ 00:48:22 #62
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_21362412
Begint dit niet allemaal heel erg offtopic te gaan?

Meki, even voor de duidelijkheid: Nederland houdt zich niet bezig met gevechten. Zij zijn in de regio om stabiliteit en rechtvaardigheid te waarborgen. Niet om Irakezen af te slachten in een oorlog.

Nederland steelt per definitie geen olie. Dat kunnen ze ook niet aangezien ze geen donder met de olie te maken hebben.

Ook is het hoogst onverstandig troepen uit Irak terug te trekken na wat vage bedreigingen die elk land in Irak gehad heeft. Dan zouden we gehoor geven aan terreur en dat is nu juist wat men wil voorkomen.

Welke aanslagen zijn door de aanwezigheid van Nederland in Irak toegenomen? Er is naar mijn weten nog geen enkele aanslag gepleegd in Nederland!

En voor Chadi: Wij hoeven geen bom te laten vallen in Irak om bedreigingen te krijgen. Je krijgt ze ook al door achter Israel te staan of aanwezig te zijn in een Islamitisch land.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_21362446
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 00:41 schreef zhe-devilll het volgende:
En dat was een serieuze droom of trol je ermee?

Heb gehoord dat dit astrologisch ook al verklaard is nml
dat hij zo aan zijn eind zou komen?
Dat topic is niet grappig, op wat voor een manier dan ook, bedoelt.
pi_21362834
--weg, er zijn andere manieren om te klagen dan door een topic te vernaggelen--

[ Bericht 93% gewijzigd door Dagonet op 18-08-2004 01:15:12 ]
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 18 augustus 2004 @ 01:13:44 #65
97100 Kralingen
Ach, waarom ook niet
pi_21362887
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 20:56 schreef Disorder het volgende:
Ik zit in het altijd gevaarlijke Overijssel. Het is hier een jungle. Ik heb leren overleven, ik ben gehard. Ik ben klaar voor Al Qaeda!
pi_21364033
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 19:19 schreef Darklight het volgende:

[..]
Thanks.
pi_21365548
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 22:49 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

Hoe dom kan je zijn?

Jij denkt dat OBL en chums het westen wel met rust laten als we uit Iraq weggaan?

Waarom denk je dat, omdat OBL zo'n redelijke gast is ofzo?

Hoe klinkt "Buigen voor terroristen"?
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
  woensdag 18 augustus 2004 @ 09:13:00 #68
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_21365646
Mensen, zijn jullie bang voor de terreurdreiging? Ik woon in Den Haag maar ben soms wel een beetje bang, dit is volgens mij wel een belangrijk doelwit.
Soms denk ik: kom nu maar gewoon met die aanslag, dan zijn we er vanaf. Dan hangt die onzekerheid niet meer in de lucht.
Of zouden het loze dreigementen zijn? Wat is er zo verkeerd aan Nederlanse soldaten in Irak? Niet dat ze een vlieg kwaad doen ofzo.
  woensdag 18 augustus 2004 @ 09:18:00 #69
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_21365708
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 09:13 schreef Christine het volgende:
Wat is er zo verkeerd aan Nederlanse soldaten in Irak? Niet dat ze een vlieg kwaad doen ofzo.
We hebben er niks te zoeken. Irak heeft er niet om gevraagd. We zijn er zonder VN-mandaat. We zijn er in de achterbamn van een invasiemacht. We zijn er als bezettingsmacht, ook al beschermen we alleen andere bezetters. Hoe zou jij het vinden als er Iraakse soldaten ongevraagd hier kwamen om 'de boel op te bouwen', nadat eerst Koerdische soldaten de Koningin en de regering zouden hebben afgezet?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 18 augustus 2004 @ 09:20:46 #70
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_21365739
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 09:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

We hebben er niks te zoeken. Irak heeft er niet om gevraagd. We zijn er zonder VN-mandaat. We zijn er in de achterbamn van een invasiemacht. We zijn er als bezettingsmacht, ook al beschermen we alleen andere bezetters. Hoe zou jij het vinden als er Iraakse soldaten ongevraagd hier kwamen om 'de boel op te bouwen', nadat eerst Koerdische soldaten de Koningin en de regering zouden hebben afgezet?
Oke, goede vergelijking Alleen doet de koningin ook geen vlieg kwaad. Als ze nu een dictator zou zijn die ervoor zorgt dat iedereen onderdrukt wordt en dat veel mensen in strafkampen moeten zitten, daar sterven, moeten vluchten, of dood gemaakt worden, dan zou het wel een ander verhaal zijn.
  woensdag 18 augustus 2004 @ 09:22:29 #71
66444 Lord_Vetinari
pi_21365754
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 09:20 schreef Christine het volgende:

[..]

Oke, goede vergelijking Alleen doet de koningin ook geen vlieg kwaad. Als ze nu een dictator zou zijn die ervoor zorgt dat iedereen onderdrukt wordt en dat veel mensen in strafkampen moeten zitten, daar sterven, moeten vluchten, of dood gemaakt worden, dan zou het wel een ander verhaal zijn.
Want? Jij vindt het goed als andere landen bepalen onder welk regime jij leeft? Dictators overleven zelden meer dan 1 generatie.
  woensdag 18 augustus 2004 @ 09:27:36 #72
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_21365816
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 09:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Want? Jij vindt het goed als andere landen bepalen onder welk regime jij leeft? Dictators overleven zelden meer dan 1 generatie.
Vind jij dan dat Amerika de boel gigantisch heeft overdreven, en dat ze slecht bezig zijn geweest door Hoessein af te zetten?

Edit: Overigens vind ik dat elk land zelf mag bepalen onder welk regime het leeft, mits daar ook vrije keuze voor is geweest. Al die protesten tegen die extreme partij in Zwitserland (upf toch?) vind ik bijvoorbeeld onzin, die mensen zijn door stemming aan de macht gekomen.
  woensdag 18 augustus 2004 @ 09:30:24 #73
66444 Lord_Vetinari
pi_21365847
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 09:27 schreef Christine het volgende:

[..]

Vind jij dan dat Amerika de boel gigantisch heeft overdreven, en dat ze slecht bezig zijn geweest door Hoessein af te zetten?
Ja. Zonder meer. Het is niet aan Amerika te bepalen, welk regime waar heerst. Het Iraakse regime heeft kunnen ontstaan door de opbouw van de Iraakse samenleving. Als dat uitloopt in Sadam, so be it. Blijkbaar wonen er in Irak geen mensen met lef genoeg om daar wat aan te doen en een dictator af te zetten met een staatsgreep. Jammer dan. Dan is het nog steeds niet aan Amerika of wie dan ook om maar te besluiten dat zij het dan wel even zullen doen.

Die les hadden we toch wel mogen leren uit Hitler's truukjes van voor WO2...
pi_21365923
Tijdens WO2 bepaalde amerika anders ook, dat het in europa anders moest, dus kun je misschien een beter voorbeeld bedenken?
  woensdag 18 augustus 2004 @ 09:37:48 #75
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_21365935
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 09:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Die les hadden we toch wel mogen leren uit Hitler's truukjes van voor WO2...
Volgens mij was het toen wel een goed plan dat er is ingegrepen hoor...
  woensdag 18 augustus 2004 @ 09:42:30 #76
66444 Lord_Vetinari
pi_21365992
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 09:37 schreef Christine het volgende:

[..]

Volgens mij was het toen wel een goed plan dat er is ingegrepen hoor...
Lezen is wat bezwaarlijk op de vroege morgen, zie ik.

Ik zei: De truukjes van Hitler VOOR WO2. Zoals de annexatie van Oostenrijk (met toestemming [althans zonder tegenactie] van Engeland en Frankrijk), de annexatie van Sudetenland, de annexatie van Tsjecho-Slowakije. Allemaal onder het mom "Het is daar slecht en er moet iets aan gedaan worden". Het eindigde in WO2, omdat Hitler meende dat hij alles kon maken. Als we zo doorgaan, zitten we met een soortgelijke situatie. Amerika denkt alles te kunnen maken en overal te kunnen bepalen wat goed is voor een land. Totdat ze dus 1 stap te ver gaan en een land als China of Noord Korea de grens trekken en gaan terugschieten. En dan zitten we allemaal in de shit.

Juist vanwege WO2 is de VN opgericht. Er zijn internationale regels. Het Handvest is ook ondertekend door de VS. En daar staan duidelijke regels in, wanneer je een land mag aan- of binnenvallen. En aan geen van deze voorwaarden is in het geval van Irak voldaan.
pi_21366036
quote:
Allemaal onder het mom "Het is daar slecht en er moet iets aan gedaan worden".
Dan stel je het wel vrij simpel voor.

Dat werd meer getolereerd uit angst, dan dat er gedacht werd "Het gaat daar slecht".

En de VN is een holle praatclub, ten tijde van de koude oorlog was het een tandeloze tijger, omdat de USSR per definitie alles afschoot.

En nu was de VN een holle praatclub omdat frankrijk z'n olie concessies niet kwijtwilde.

Oorlog verhoud zich per definitie nogal slecht tot goedbedoelde regels.

Oorlog gaat nu eenmaal over wie de grootste gun heeft.
  † In Memoriam † woensdag 18 augustus 2004 @ 09:47:40 #78
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_21366049
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 09:13 schreef Christine het volgende:
Mensen, zijn jullie bang voor de terreurdreiging? Ik woon in Den Haag maar ben soms wel een beetje bang, dit is volgens mij wel een belangrijk doelwit.
Dat is niet gek als je dagelijks te horen krijgt hoeveel dreiging en terreur er vandaag wel weer niet is. Je kan de radio of TV niet aanzetten of de alamrfase's vliegen je weer om de oren.

Bangmaken (terror) zou de taak van de terroristen moeten zijn, maar met zulke overheden en media heb je helemaal geen jihaadstrijders nodig.
  woensdag 18 augustus 2004 @ 09:53:10 #79
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_21366119
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 09:47 schreef NorthernStar het volgende:
Dat is niet gek als je dagelijks te horen krijgt hoeveel dreiging en terreur er vandaag wel weer niet is. Je kan de radio of TV niet aanzetten of de alamrfase's vliegen je weer om de oren.

Bangmaken (terror) zou de taak van de terroristen moeten zijn, maar met zulke overheden en media heb je helemaal geen jihaadstrijders nodig.
Het lijkt soms wel of ze overal spoken zien. Ik probeer me er weinig van aan te trekken, maar als NL zou worden aangevallen, dan toch zeker wel in Den Haag en dat maakt me wel eens een beetje bang. Verder woon ik absoluut ver genoeg uit het centrum om aan te nemen dat ik hier toch redelijk veilig zit, maar je weet het nooit.

Ik wist trouwens niet dat terror bangmaken betekent?
pi_21366284
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 09:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Allemaal onder het mom "Het is daar slecht en er moet iets aan gedaan worden". Het eindigde in WO2, omdat Hitler meende dat hij alles kon maken. Als we zo doorgaan, zitten we met een soortgelijke situatie.
Met deze vergelijking sla je de plank volledig mis. Adolf Hitler was een product van de vernedering van het duitse volk. George "War" Bush is dat niet van het Amerikaanse. Dat maakte de weg vrij voor Hitler om alles maar te gaan doen hij wou. Hij was immers de dictator en het volk was, voor lang het duurde, blij dat het weer werk had. Bovendien kozen de Oostenrijkers zelf voor de dictatuur, dat heb ik de Irakezen toch echt niet zien doen , maar dat terzijde

Met de komende verkiezingen zal duidelijk worden wat de Amerikanen nu willen. Wordt het Kerry, die een soort Bush-light gaat worden, met een waarschijnlijke pullout uit Irak, of Bush zelf die zonder twijfel zijn pijlen richt op Iran of Noord-Korea. Amerika kan hoe dan ook doen wat het zelf wil. De VN bestaat immers op gratie van de VS zelf. Dat wat de VN betreft, in de hoogtijdagen van de koude oorlog kreeg het even veel voor elkaar als de Volkerenbond. Dat wil dus zeggen: helemaal niets.

Wat de terreurdreiging betreft is al de paniek gigantisch overtrokken. Het is net zoiets als "de russen komen". En als het ervan komt, dan is het altijd nog zo dat de angst voor wat komen gaat altijd groter is dan wat de dreiging werkelijk voorsteld.
  woensdag 18 augustus 2004 @ 10:08:36 #81
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_21366332
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 10:04 schreef DrWolffenstein het volgende:
Wat de terreurdreiging betreft is al de paniek gigantisch overtrokken. Het is net zoiets als "de russen komen". En als het ervan komt, dan is het altijd nog zo dat de angst voor wat komen gaat altijd groter is dan wat de dreiging werkelijk voorsteld.
Daarom zei ik ook: laat de aanslagen maar komen, dan zijn we er in elk geval vanaf.
  † In Memoriam † woensdag 18 augustus 2004 @ 10:18:36 #82
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_21366468
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 09:53 schreef Christine het volgende:

[..]

Het lijkt soms wel of ze overal spoken zien. Ik probeer me er weinig van aan te trekken, maar als NL zou worden aangevallen, dan toch zeker wel in Den Haag en dat maakt me wel eens een beetje bang. Verder woon ik absoluut ver genoeg uit het centrum om aan te nemen dat ik hier toch redelijk veilig zit, maar je weet het nooit.

Ik wist trouwens niet dat terror bangmaken betekent?
Nou ja, terrorisme komt van "terror" wat angst of afgrijzen betekent.

"Angstzaaien" zou je het kunnen noemen dus.

Het zijn immers ook daden die op zich de samenleving niet aantasten, maar wel het veiligheidsgevoel van mensen. De treinen in Spanje reden al vrij rap weer bijv. De psychische wonden duren wat langer.

De manier hoe er mee wordt omgegaan door de regeringen, politieke partijen en de media vind ik slecht. Ze wakkeren de onveiligheidsgevoelens alleen maar aan, terwijl ze gewoon moeten doen wat er aan te doen is en verder is het altijd afwachten. Terrorisme is bovendien van alle tijden.
  woensdag 18 augustus 2004 @ 10:21:28 #83
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_21366514
Het is wachten op terrorismebelasting ,want je wilt je kind toch een veilige toekomst gunnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Foo_niks op 18-08-2004 10:35:38 ]
Klaar?
Ik niet!
pi_21366533
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 09:45 schreef ExTec het volgende:

[..]

En nu was de VN een holle praatclub omdat frankrijk z'n olie concessies niet kwijtwilde
Als het Frankrijk om een puur economisch oogpunt ging had het dan niet voor de hand gelegen dat zij instemden met de oorlog??

Dan zou dat land immers ook niet worden uitgesloten van andere investeringen in Irak.

Bovendien stelden die olie consessies niet veel voor en was men ook in onderhandeling.
quote:
French imports come primarily from Saudi Arabia and Norway, followed by the United Kingdom, Iraq, Iran, Nigeria, and Russia.

In 1998, TotalFinaElf signed a deal with Iraq on development rights for Majnoon and Nahr Umr oil fields. Majnoon is the largest of Iraq's oilfields slated for post-sanctions development, with reserves of 12-30 billion barrels. In July 2001, angered by France's perceived support for the U.S. "smart sanctions" plan, Iraq announced that it would no longer give French companies priority in awarding oil contracts, and would reconsider existing contracts as well. In February 2003, TotalFinaElf said that it was confident in retaining its Majnoon contract, irrespective of the Iraqi government in power.
http://www.eia.doe.gov/emeu/cabs/france.html

En volgens mij was Frankrijk ook niet tegen de oorlog in Irak. Ze wilden enkel dat de wapeninspecteurs meer tijd kregen om hun werk te doen. Achteraf gezien geen onredelijk punt .
  † In Memoriam † woensdag 18 augustus 2004 @ 10:27:13 #85
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_21366603
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 10:21 schreef Foo_niks het volgende:
Het is wachten op terrorismebelastng ,want je wilt je kind toch een veilige toekomst gunnen.
Aanslag van de belastingsdienst
pi_21367211
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 10:22 schreef schatje het volgende:

En volgens mij was Frankrijk ook niet tegen de oorlog in Irak. Ze wilden enkel dat de wapeninspecteurs meer tijd kregen om hun werk te doen. Achteraf gezien geen onredelijk punt .
En dat terwijl Frankrijk (samen met Rusland en China) zich onthield van stemming bij resolutie 1284 die de wapeninspecties van UNMOVIC inhet leven riep. Een paar jaar later zijn dezelfde 3 landen opeens de kampioenen voor meer en langere inspecties.
pi_21367729
Ik hoorde dat wanneer je groepen of een land (btw Nederland) in angst laat leven dat het koopgedrag van hen toeneemt. Mensen kopen meer rotzooi zoals een bomwerende schuilkelder in de achtertuin, voorraden eten en water. Het spekt de economie en je koopt je gevoelens weg of vreet ze weg. Heel de amerikaanse samenleving is gebaseert op angst in plaats liefde en tolerantie.
Eens was Nederland een open en tolerant land. Nu zijn wij de grote meeloper van amerika, met als grootste meeloper landverkwanselaar J.P. ! Die terreur moslims snijden zich keer op keer in de vingers, straks word elke moslim uitgekakt in Europa. Vinden ze zo raar als mensen hen ineens vreemd aankijken en niks met moslims te maken willen hebben. Er zijn geloof ik 2 moslims in Nederland die openlijk het terreur afwijzen de rest hoor je niet. Wie zwijgt stemt toe heb ik wel eens gehoord. Zelf ben ik niet echt onder de indruk van die terreur dreigingen door deze fascisten.
Ik geloof dat Nederland goed word bewaakt door diverse instanties. Ook het zogenaamd vrijlaten van verdachten behoort volgens mij in de strategie van het beleid. Wel is er flinke angst om het niet uit de hand te laten lopen door groep 1 met groep 2 anders krijg je binnen een week een behoorlijke kettingreactie welke moeilijk te stoppen is en wellicht alleen door een leger militairen.
  Moderator woensdag 18 augustus 2004 @ 11:30:07 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_21367801
ja want dat is gaaf
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_21376199
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 09:03 schreef ExTec het volgende:

[..]

Hoe dom kan je zijn?

Jij denkt dat OBL en chums het westen wel met rust laten als we uit Iraq weggaan?

Waarom denk je dat, omdat OBL zo'n redelijke gast is ofzo?

Hoe klinkt "Buigen voor terroristen"?
Niet zo dom als Amerika volgen in het misdadige avontuur in Irak. Een fout erkennen is geen zwakte maar wijsheid. Van buigen voor terroristen is dan geen sprake. Onze aanwezigheid in Irak geeft zonder meer meer kans op aanslagen in Nederland. Hoe klinkt "Buigen voor de junta in Washington"?
  † In Memoriam † woensdag 18 augustus 2004 @ 17:05:27 #90
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_21376440
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 10:21 schreef Foo_niks het volgende:
Het is wachten op terrorismebelasting ,want je wilt je kind toch een veilige toekomst gunnen.
Wie heeft er een terrorisme verzekering?
pi_21377838
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 17:05 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Wie heeft er een terrorisme verzekering?
Gewoon Irak verlaten. Daar kunnen geen 10 Nationale Nederlanden tegenop.
pi_21382376
quote:
Van buigen voor terroristen is dan geen sprake.
Uh huh, omdat je er bij 'uitlegd' dat het niet zo is, maakt ook dat de rest van de wereld, inclusief de terroristen, het zo zien?
quote:
Onze aanwezigheid in Irak geeft zonder meer meer kans op aanslagen in Nederland.
Dat is niet eens buigen voor terrorisme, dat is buigen voor het idee alleen al. Nog laffer.
pi_21384374
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 21:08 schreef ExTec het volgende:

[..]

Uh huh, omdat je er bij 'uitlegd' dat het niet zo is, maakt ook dat de rest van de wereld, inclusief de terroristen, het zo zien?
[..]

Dat is niet eens buigen voor terrorisme, dat is buigen voor het idee alleen al. Nog laffer.
Als het nou geen steun was aan een hele foute invasie van een hele foute president dan had je wel gelijk maar nu dus niet. Ik hou een vertrek uit Irak dus gewoon op wijsheid en niet buigen voor terroristen.
pi_21526281
Het is al even zo stil rond de terreurdreiging in NL, betekend dit dat de dreiging is afgenomen, en zo ja, met hoeveel procent?
  woensdag 25 augustus 2004 @ 11:03:07 #95
3542 Gia
User under construction
pi_21529263
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 03:17 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Het is al even zo stil rond de terreurdreiging in NL, betekend dit dat de dreiging is afgenomen, en zo ja, met hoeveel procent?
Die lui weten ook wel, dat Nederland en Duitsland dat soort acties niet pikt en terugslaat. Door bijvoorbeeld Moskeeën plat te gooien/branden. Dat dit in Spanje niet gebeurde, wil niet zeggen dat wij zo'n aanslag zomaar over ons heen laten komen en niets terugdoen.

Dus om hun geloofsgenoten te beschermen, durven ze nu niks te doen.
pi_21917748
er is een 18-jarige man opgepakt in Rotterdam
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  maandag 13 september 2004 @ 19:11:46 #97
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_21929208
alweer of was dat van die tijd terug?
Ik denk zelf ook dat er we wat inzit wat gia zegt.
Al vraag ik me af hoe het in amerika gaat als er weer wat gebeurd.
aangezien amerikaansen rednecks nu volledig automatische wapens kunnen kopen zullen er denk ik heel veel moslimgebouwen plat gaan mochten ze wat doen.
Dan kan je wel zeggen ja ja dat doen ze niet want ze zijn normaal, als ze het OOK met zwarten daar doen waarom dan niet met moslims?
pi_21949102
Ons wordt verteld dat terroristen overal staan te springen om toe te slaan. Dit in zeer schril contrast tot het aantal aanslagen. VS, GB en Nederland zijn ook niet bepaald doelwit geweest. Ja af en toe (onterechte) arrestaties met lachwekkende verhalen zoals "ze filmden objecten". Alsof het filmen van objecten nodig is om een (zelfmoord)aanslag te plegen. Het is gewoon de terrorismehype die gevoed moet worden anders gaan mensen teveel denken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')