Terreurdreiging in Nederland (deel 3)quote:Nederland hoeft voor niemand te zorgen
hier is het niet veilig , hier hebben ze hulp nodig
Irak kan zelf alles oplossen zonder hulp van NL
jah zekerquote:Op maandag 16 augustus 2004 20:30 schreef DrWolffenstein het volgende:Zolang er olie in Irak is, zal Nederland deze proberen te stelen
Het nadeel is dat Limburg vanzelf al een schuddende en onderlopende provincie is.quote:Op maandag 16 augustus 2004 20:33 schreef Promethium het volgende:
In limburg ben zit denk ik wel veilig![]()
quote:Op maandag 16 augustus 2004 20:56 schreef Disorder het volgende:
Ik zit in het altijd gevaarlijke Overijssel. Het is hier een jungle. Ik heb leren overleven, ik ben gehard. Ik ben klaar voor Al Qaeda!
[off-topic] Cosma, heb jij de docu '911, In Plane Site' al gezien?quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 02:47 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]![]()
bedankt voor de tip, die wil ik zien..waar heb jij m gezien?quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 04:20 schreef Nuoro het volgende:
[..]
[off-topic] Cosma, heb jij de docu '911, In Plane Site' al gezien?
Wat natuurlijk het stomste is wat zo'n groep kan doen. Op dit moment staat een groot deel van de bevolking kritisch tegenover de aanwezigheid in Irak. Moslims in dit land worden redelijk normaal behandeld. 1 Autobom van zo'n organisatie en dat zal allebei veranderen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 02:47 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]![]()
"U zult verrast zijn door de islamitische aardbeving die uw land zal opschrikken. U heeft geen lessen geleerd van Spanje en andere landen. U verstaat alleen de taal van bloed en autobommen."
Dat die militairen in Irak zitten is de schuld van duizenden onschuldige burgers, die bij dat soort aanslagen omkomen?quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 10:10 schreef Chadi het volgende:
Als je puur ale emotie opzij zet is het gewoon geniaal. De Nederlandse mening zal ze worst wezen want die maakt weinig uit want ze zitten daar nog steeds in Irak.
het beste wat Nederland kan doen is de troepen weghalen van Irakquote:AMSTERDAM - De boodschap 'Trek je terug uit Irak, of anders . . .' heeft na de bloedige aanslag in Madrid op 11 maart van dit jaar school gemaakt. Die aanpak heeft bewezen effectief te zijn.
Na Australië, Italië, Polen, Bulgarije en 'Arabische landen die samenwerken met de zionisten' was donderdag nog El Salvador aan de beurt. 'We raden de Salvadoranen aan hun zonen niet naar Irak te sturen, want wij kennen alleen de taal van autobommen en bloed. Dit is slechts een van de simpele boodschappen die we naar landen hebben gezonden met troepen in Irak' - was getekend: Jamaat al-Tawhid al-Islamiyya (Islamitische Eenheidsgroep).
Het dreigement aan Nederland past zo bezien in de reeks onheilstijdingen die Al-Tawhid al-Islamiyya de afgelopen weken op internet heeft gezet. 'We raden jullie aan de Nederlandse troepen uit Irak terug te trekken' - of anders: 'Wacht op de hel die nachten in bloedbaden verandert.' De waarschuwing gold, in een moeite door, voor 'de Europese landen'. Alleen Italië is deze laatste keer weer bij name genoemd als doelwit.
De dreigementen van het soort 'Trek je terug of anders. . .' hebben school gemaakt nadat de Spaanse regering haar troepen had teruggetrokken in reactie op de trein aanslagen in Madrid van 11 maart. Het beste voorbeeld is het ultimatum dat Osama bin Laden vier maanden geleden nog aan Europa stelde: terugtrekken uit het Midden-Oosten, Irak en Afghanistan, anders staan we niet voor de gevolgen in.
Hoe effectief die aanpak kan zijn, bewees het besluit van de Filipijnse presidente Gloria Macapagal Arroyo om haar kleine soldatenlichting terug te roepen om een ontvoerde vrachtwagenchauffeur van de onthoofdingsdood te redden.
Er valt uiteraard niet met zekerheid te zeggen of Al-Tawhid al-Islamiyya zijn dreigementen ook waar kan maken . Van de groep is niets meer bekend dan de reeks dreigementen aan coalitiegenoten van de Amerikaanse troepen in Irak. Geen van de betrokken landen is sinds de bedreiging getroffen door een aanslag - noch in Irak, noch op eigen bodem. Vanzelfsprekend biedt dat geen garanties voor de toekomst.
Namen van leiders of leden van de groep zijn tot nu toe nog niet opgedoken. Maar op een slimme manier wekt de groep de indruk groot te zijn: de dreiging aan Nederland was afkomstig van de Omar el-Mukhtar Brigade (vernoemd naar een Libische nationalist die tot zijn dood in 1931 tegen de Italiaanse bezetters streed).
De dreiging aan Arabische landen kwam van de Brigade van Martelaar Sheikh Yassin (vernoemd naar de eerder dit jaar door Israël geliquideerde leider van de Palestijnse Hamas-beweging).
Verwarrend genoeg lijkt de naam Al-Tawhid al-Islamiyya sterk op Al-Tawhid wa Al-Jihad, de levensgevaarlijke bende van Abu Musab al-Zarqawi. Zijn naam is verbonden aan een aantal van de bloedigste bomaanslagen en een paar onthoofdingen in Irak. Of er een verband bestaat tussen de twee groeperingen blijft gissen.
Het tweemaal opduiken van het woord tawhid hóeft niets te betekenen: tawhid is een centraal begrip in de islam, dat staat voor de eenheid, de ondeelbaarheid van God, voor de islam als monotheïstische godsdienst en, onder aanhangers van de politieke islam, voor het streven naar één islamitische wereldgemeenschap.
dat weet ikquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:30 schreef Zarathustra het volgende:
Irak is veel te achterlijk voor democratisch zelfbestuur. Arabieren kunnen niet goed met andere menigen omgaan en weigeren compromissen af te sluiten. Ze sterven liever voor een onhaalbare zaak dan ze willen leven met een werkbaar compromis. Het zal daar nooit veilig worden.
Die mensen dreigen pas nadat wij daar bommen hebben laten vallen niet andersom.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat die militairen in Irak zitten is de schuld van duizenden onschuldige burgers, die bij dat soort aanslagen omkomen?
Is het dan ook niet normaal dat er daarna op vrijdag bommen op de moskees worden gegooid?
Ook al zijn die net zo onschuldig?
En als er in Nederland onschuldige mensen sterven door moslimterroristen, sterven er ook onschuldige moslims. Lijkt me duidelijk.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:33 schreef Meki het volgende:
[..]
dat weet ik
maar weet je wat Nederland doet
ze vallen Irak vallen en maken Nederland onveiliger
en daarmee bedoel ik dat Terroristen aanslagen dan wil plegen op Nederland
er zijn nu 2 soldaten gestorven![]()
Werken bij de plantsoendienst is gevaarlijker.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:33 schreef Meki het volgende:
jah i knowquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 12:07 schreef Gia het volgende:
[..]
En als er in Nederland onschuldige mensen sterven door moslimterroristen, sterven er ook onschuldige moslims. Lijkt me duidelijk.
waar in Irakquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 12:10 schreef robh het volgende:
[..]
Werken bij de plantsoendienst is gevaarlijker.
Mooi, geef je Saddam Hoessein dan ook ff de schuld van de amerikaanse invasie in Irak..quote:ik wil dat er geen aanslag komt , Jan Peter Balkenende wel die heeft het veroorzaakt
neeh Bushquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 13:20 schreef Labtech het volgende:
[..]
Mooi, geef je Saddam Hoessein dan ook ff de schuld van de amerikaanse invasie in Irak..
in dat kader heb ik een beterequote:Op dinsdag 17 augustus 2004 13:19 schreef Labtech het volgende:
Ben ik nou de enige die het vreemd vind dat degene die zich het hardst verzet tegen buitenlandse inmeninging in Irak, een Jordanier is ?
Veder zou ik het erg stoer vinden als de nederlandse regering, bij monde van dhr. Bot een oproep in het AD of op nu.nl zou plaatsen, waarin Al-Taweed wrodt opgeroepen om geen aanslagen te plegen. Doen ze dit wel, dan zal Nederland de Iman Ali moskee met de grond gelijk maken. Tot slot van het bericht zou er dan iets moeten staan als: "Aangezien jullie alleen de taal van bloed kennen moeten jullie je realiseren dat de vernietigeing van de moskee allemaal jullie eigen schuld is."
Onder het motto: beter goed gejat, dan slecht zelf bedacht
quote:in dat kader heb ik een betere
Er zijn geen Nederlanders in Irak
nul, dit zijn imperialistische leugens
geloof ze niet!
Hoezo Meki...Saddam heeft het toch over zich afgeroepen door geen gehoor te geven aan de oproep..Hij had het het toch kunnen voorkomen, net als Balkenende (in jouw redenatie)quote:neeh..Bush
Wie mogen zich verdedigen?quote:Hoezo? Zij mogen zich toch verdedigen en dat heeft niks met moslims te maken. Ze verplaatsen het slagveld hierheen en dat is gewoon een geniale zet van de persoon die dit als eerste heeft bedacht
Totdat het echt los gaat, er echt gemat moet worden, en wie mag dan de dag weer komen redden?quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 16:15 schreef Mikrosoft het volgende:
Soms is het als klein en kwetsbaar land beter om je buiten langslepende conflicten te houden.
...
dat heeft ie gedaanquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 13:58 schreef Labtech het volgende:
[..]
![]()
"SP3C" Al-Sahaf...![]()
[..]
Hoezo Meki...Saddam heeft het toch over zich afgeroepen door geen gehoor te geven aan de oproep..Hij had het het toch kunnen voorkomen, net als Balkenende (in jouw redenatie)
quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 13:19 schreef Labtech het volgende:
Veder zou ik het erg stoer vinden als de nederlandse regering, bij monde van dhr. Bot een oproep in het AD of op nu.nl zou plaatsen, waarin Al-Taweed wrodt opgeroepen om geen aanslagen te plegen. Doen ze dit wel, dan zal Nederland de Iman Ali moskee met de grond gelijk maken. Tot slot van het bericht zou er dan iets moeten staan als: "Aangezien jullie alleen de taal van bloed kennen moeten jullie je realiseren dat de vernietigeing van de moskee allemaal jullie eigen schuld is."
Onder het motto: beter goed gejat, dan slecht zelf bedacht
Wat doen ze precies?quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:33 schreef Meki het volgende:
[..]
ze vallen Irak vallen
wat d8 je van irak nog onveiliger te makenquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 16:40 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Wat doen ze precies?
Maar ze hebben Irak niet aangevallen. Bovendien lijkt mij dit hoogst discutabel.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 16:51 schreef Meki het volgende:
[..]
wat d8 je van irak nog onveiliger te maken
verder offtopic; heb deze film net bekeken, je kunt moeilijk om sommige bewijzen heen...quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 04:20 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Ga resolutie 1441 nog maar eens lezen, daar zie je genoeg opties hoe Saddam de inval had kunnen voorkomen.quote:dat heeft ie gedaan
heeft Irak die wapens ??
jah wel , door hun aanwezigheid in Irak zijn de aanslagen toegenomenquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 16:53 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Maar ze hebben Irak niet aangevallen. Bovendien lijkt mij dit hoogst discutabel.
Dat lijkt me sterk.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 17:01 schreef Meki het volgende:
[..]
jah wel , door hun aanwezigheid in Irak zijn de aanslagen toegenomen
Saddam wou dat , maar Bush wou aanvallenquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 16:55 schreef Labtech het volgende:
[..]
Ga resolutie 1441 nog maar eens lezen, daar zie je genoeg opties hoe Saddam de inval had kunnen voorkomen.
Verder zou ik graag nog even willen dat je reageert op mijn vraag: Waarom wil een Jordanier zo graag alle (westere)buitenlanders uit Irak hebben ?
Vervelend, maar dat is het risico van het vak. Wat dachten ze? Dat ze bij de scouting gingen?quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:33 schreef Meki het volgende:
Ah, en (zwaar fundementalistische) Jordaniers, Iraniers, Syriers, Saudi-arabiers en libanezen wel ?quote:simpel , ze horen niet in Irak thuis
die horen daar ook nietquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 17:15 schreef Labtech het volgende:
[..]
Ah, en (zwaar fundementalistische) Jordaniers, Iraniers, Syriers, Saudi-arabiers en libanezen wel ?
quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 16:36 schreef Meki het volgende:
[..]
dat heeft ie gedaan
heeft Irak die wapens ??
![]()
Saddam moet boeten voor wat hij heeft gedaan net als Bushquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 17:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
[afbeelding]
verboden, niet aangegeven, geen 100% medewerking = drastische maatregelen
nu is oorlog een wat erg drastische stap maar doe nu niet alsof de heer hoessein onschuldig is
Die vraag zou ik ook graag beantwoord zien.quote:Verder zou ik graag nog even willen dat je reageert op mijn vraag: Waarom wil een Jordanier zo graag alle (westere)buitenlanders uit Irak hebben ?
maar ze mogen wel andere landen bedreigen zodat ze uit Irak vertrekken, zodat ze een taliban-achtig bewind kunnen opzetten. En jij keurt dat goed ?quote:die horen daar ook niet
[off-topic] Nee maar het lijkt me erg interessant, is hij ergens in NL te zien dat jij weet?quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 04:20 schreef Nuoro het volgende:
Die film draait niet in de biosquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 19:16 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
[off-topic] Nee maar het lijkt me erg interessant, is hij ergens in NL te zien dat jij weet?
Ik ben wel over 4 wkn in de VS lijkt me geen verkeerde aanschaf
Hoe vond jij de docu? (loopt er ergens een topic over?)
"U zult verrast zijn door de islamitische aardbeving die uw land zal opschrikken. "quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 10:10 schreef Chadi het volgende:
Hoezo? Zij mogen zich toch verdedigen en dat heeft niks met moslims te maken.
Ja laten we Amerika's illegale avontuur blijven steunen. Totdat in Nederland onschuldige slachtoffers vallen omdat Balkenende zonodig Bush recht in de ogen wil blijven aankijken. Zolang er Amerikanen zijn in Irak zal er toch geen vrede komen daar dus zo gauw mogelijk weg daar om het nog gezellig te houden in Nederland.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 16:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Totdat het echt los gaat, er echt gemat moet worden, en wie mag dan de dag weer komen redden?
Juist, de grote satan, amerika
Ik zie de vertrekhal van Schiphol binnenkort wel een leuke knaller maker. Kijken of JP dan weer wegkomt met "wij zijn diep geschokt, maar zullen niet toegeven aan terreur"quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 22:49 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
Ja laten we Amerika's illegale avontuur blijven steunen. Totdat in Nederland onschuldige slachtoffers vallen omdat Balkenende zonodig Bush recht in de ogen wil blijven aankijken. Zolang er Amerikanen zijn in Irak zal er toch geen vrede komen daar dus zo gauw mogelijk weg daar om het nog gezellig te houden in Nederland.
quote:Analyse / Nederland direct onder VS op terreurlijstjes
2004-08-18
Het recente dreigement op internet tegen Nederland kan vals zijn. Hoe dan ook: Nederland stijgt op de ranglijst met doelwitten voor een aanslag.
AMSTERDAM - Iedereen kan op internet zetten dat Nederland weg moet uit Irak, omdat het anders slachtoffer wordt van een aanslag. Zo'n oproep verscheen zondag. Een terrorist kan het, maar ook een baldadige tiener, een gek, een overgeëmotioneerde Irakees, of een grappenmaker.
Toch vergroot de militaire aanwezigheid in Irak de kans op een aanslag in Nederland. Al is dit laatste dreigement mogelijk niet serieus, het is naïef om te denken dat we weinig hebben te vrezen. Onder westerse terreurbestrijders circuleren lijstjes met de mogelijke doelwitten voor een aanslag buiten de islamitische wereld. Bovenaan staan de Verenigde Staten, Groot-Brittannië en Israël. Daar vlak onder staat Nederland, met anderen in de coalitie in Irak, zoals Italië, Polen en Japan.
Daar komt bij dat Nederland niet alleen in Irak zit, maar ook in Afghanistan en in de ogen van radicale moslims dus wel erg ruim is vertegenwoordigd op 'islamitische grond'.
Het is onwaarschijnlijk dat een centraal commando van Al-Kaida opdracht geeft tot een aanslag in Nederland. Al-Kaida was meer een beweeglijk netwerk dan een strakke organisatie, maar sinds 11 september 2001 is het ook nog door tegenacties verzwakt en ondergronds gejaagd. Het gedachtengoed en de werkwijze hebben daarentegen om zich heen gegrepen. Lokale en regionale radicaal-islamitische netwerken intensiveren onderlinge contacten en bekeren zich tot het zelfmoordterrorisme. Het meest wordt gevreesd voor een aanslag door een netwerk dat goed is geworteld in Europa en specifiek in Nederland.
Het is niet vast te stellen wie op het internet-discussieforum Islamic-Minbar schreef: ,,Dit is een laatste waarschuwing. Haal de Nederlandse militairen uit Irak. U zult verrast zijn door de islamitische aardbeving die uw land zal opschrikken. U heeft geen lessen geleerd van Spanje en andere landen. U verstaat alleen de taal van bloed en autobommen.''
Een 'minbar' is een soort islamitische kansel. De site, in Zwitserland geregistreerd, staat vol radicale praat. Het dreigement was ondertekend door de 'Jamaat al-Tawhid al-Islamiya', de Islamitische Groep van de Eenheid.
'Tawhid' staat voor de islamitische overtuiging dat er slechts één God bestaat. Het is een gewoon begrip, maar in het gedachtegoed van radicalen krijgt het bijzondere nadruk. Onder de noemer 'Jamaat al-Tawhid al-Islamiya' verschijnen op internet al weken dreigementen tegen de landen die deel uitmaken van de internationale coalitie in Irak.
Vooralsnog is niets bekend over een actie van deze 'groep'. De naam lijkt veel op die van een terroristennetwerk in Irak, dat al wel slachtoffers heeft gemaakt en aan Al-Kaida is verbonden. Bronnen in het Europese contra-terrorisme zeggen dat de auteur of auteurs waarschijnlijk meeliften op de angst die echte moordenaars inboezemen.
Daarbij, als terroristen van het kaliber Al-Kaida toeslaan, doen ze dat juist zonder waarschuwen.
Het is dus niet verwonderlijk dat de Nederlandse inlichtingendienst AIVD geen aanleiding ziet voor nieuwe veiligheidsmaatregelen naar aanleiding van dit onduidelijke dreigement. In Nederland worden sommige mogelijke doelen al weken extra bewaakt vanwege een verhoogde terreurdreiging. Alles en iedereen beschermen is onmogelijk.
Tegelijk, zeggen de terreurbestrijders, is het verspreiden van zo'n bericht op internet ook terroristisch. Want terrorisme is niet alleen schade, doden en gewonden, maar misschien nog wel meer: angst zaaien en de samenleving ontwrichten.
Als Nederland zich terugtrok uit Irak, zou de kans op een aanslag hier kleiner worden. Toch zou de dreiging daarmee niet verdwenen zijn. Al-Kaida-achtige netwerken willen niet alleen de westerlingen Irak uit schoppen, ze willen de wereld domineren met een extreme toepassing van oude islamitische wetten. Om dat doel te bereiken 'adopteren' ze conflicten als in Irak. Een vertrek van Nederland zouden zij als succes voor hun aanpak uitleggen. Dat is de kracht van Al-Kaida.
Inlichtingendiensten hopen dat dit ook een zwakte blijkt, dat moslims die, waar ook in de wereld, een regionaal conflict uitvechten, zullen inzien dat zij zich wel heel veel vijandschap op de hals halen als zij zich met Al-Kaida inlaten
Mompelt iets over pillen en drank enzoquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:44 schreef zhe-devilll het volgende:
....
Dat komt omdat hij weet dat hij in binnenkort, in september, wordt neergeschoten. Zie daarvoor ook mijn visioen: Nare c.q. vreemde droom over G.W. Bush.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 00:17 schreef zhe-devilll het volgende:
quote:Ik blijf het raar vinden zeker nu ik vernomen heb dat Bush enorm onder de antidepressiva leeft
En dat was een serieuze droom of trol je ermee?quote:Op woensdag 18 augustus 2004 00:35 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Dat komt omdat hij weet dat hij in binnenkort, in september, wordt neergeschoten. Zie daarvoor ook mijn visioen: Nare c.q. vreemde droom over G.W. Bush.
Dat topic is niet grappig, op wat voor een manier dan ook, bedoelt.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 00:41 schreef zhe-devilll het volgende:
En dat was een serieuze droom of trol je ermee?
Heb gehoord dat dit astrologisch ook al verklaard is nml
dat hij zo aan zijn eind zou komen?
quote:Op maandag 16 augustus 2004 20:56 schreef Disorder het volgende:
Ik zit in het altijd gevaarlijke Overijssel. Het is hier een jungle. Ik heb leren overleven, ik ben gehard. Ik ben klaar voor Al Qaeda!
Thanks.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 19:19 schreef Darklight het volgende:
[..]
Hoe dom kan je zijn?quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 22:49 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
Ja laten we Amerika's illegale avontuur blijven steunen. Totdat in Nederland onschuldige slachtoffers vallen omdat Balkenende zonodig Bush recht in de ogen wil blijven aankijken. Zolang er Amerikanen zijn in Irak zal er toch geen vrede komen daar dus zo gauw mogelijk weg daar om het nog gezellig te houden in Nederland.
We hebben er niks te zoeken. Irak heeft er niet om gevraagd. We zijn er zonder VN-mandaat. We zijn er in de achterbamn van een invasiemacht. We zijn er als bezettingsmacht, ook al beschermen we alleen andere bezetters. Hoe zou jij het vinden als er Iraakse soldaten ongevraagd hier kwamen om 'de boel op te bouwen', nadat eerst Koerdische soldaten de Koningin en de regering zouden hebben afgezet?quote:Op woensdag 18 augustus 2004 09:13 schreef Christine het volgende:
Wat is er zo verkeerd aan Nederlanse soldaten in Irak? Niet dat ze een vlieg kwaad doen ofzo.
Oke, goede vergelijkingquote:Op woensdag 18 augustus 2004 09:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
We hebben er niks te zoeken. Irak heeft er niet om gevraagd. We zijn er zonder VN-mandaat. We zijn er in de achterbamn van een invasiemacht. We zijn er als bezettingsmacht, ook al beschermen we alleen andere bezetters. Hoe zou jij het vinden als er Iraakse soldaten ongevraagd hier kwamen om 'de boel op te bouwen', nadat eerst Koerdische soldaten de Koningin en de regering zouden hebben afgezet?
Want? Jij vindt het goed als andere landen bepalen onder welk regime jij leeft? Dictators overleven zelden meer dan 1 generatie.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 09:20 schreef Christine het volgende:
[..]
Oke, goede vergelijkingAlleen doet de koningin ook geen vlieg kwaad. Als ze nu een dictator zou zijn die ervoor zorgt dat iedereen onderdrukt wordt en dat veel mensen in strafkampen moeten zitten, daar sterven, moeten vluchten, of dood gemaakt worden, dan zou het wel een ander verhaal zijn.
Vind jij dan dat Amerika de boel gigantisch heeft overdreven, en dat ze slecht bezig zijn geweest door Hoessein af te zetten?quote:Op woensdag 18 augustus 2004 09:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Want? Jij vindt het goed als andere landen bepalen onder welk regime jij leeft? Dictators overleven zelden meer dan 1 generatie.
Ja. Zonder meer. Het is niet aan Amerika te bepalen, welk regime waar heerst. Het Iraakse regime heeft kunnen ontstaan door de opbouw van de Iraakse samenleving. Als dat uitloopt in Sadam, so be it. Blijkbaar wonen er in Irak geen mensen met lef genoeg om daar wat aan te doen en een dictator af te zetten met een staatsgreep. Jammer dan. Dan is het nog steeds niet aan Amerika of wie dan ook om maar te besluiten dat zij het dan wel even zullen doen.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 09:27 schreef Christine het volgende:
[..]
Vind jij dan dat Amerika de boel gigantisch heeft overdreven, en dat ze slecht bezig zijn geweest door Hoessein af te zetten?
Volgens mij was het toen wel een goed plan dat er is ingegrepen hoor...quote:Op woensdag 18 augustus 2004 09:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Die les hadden we toch wel mogen leren uit Hitler's truukjes van voor WO2...
Lezen is wat bezwaarlijk op de vroege morgen, zie ik.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 09:37 schreef Christine het volgende:
[..]
Volgens mij was het toen wel een goed plan dat er is ingegrepen hoor...
Dan stel je het wel vrij simpel voor.quote:Allemaal onder het mom "Het is daar slecht en er moet iets aan gedaan worden".
Dat is niet gek als je dagelijks te horen krijgt hoeveel dreiging en terreur er vandaag wel weer niet is. Je kan de radio of TV niet aanzetten of de alamrfase's vliegen je weer om de oren.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 09:13 schreef Christine het volgende:
Mensen, zijn jullie bang voor de terreurdreiging? Ik woon in Den Haag maar ben soms wel een beetje bang, dit is volgens mij wel een belangrijk doelwit.
Het lijkt soms wel of ze overal spoken zien. Ik probeer me er weinig van aan te trekken, maar als NL zou worden aangevallen, dan toch zeker wel in Den Haag en dat maakt me wel eens een beetje bang. Verder woon ik absoluut ver genoeg uit het centrum om aan te nemen dat ik hier toch redelijk veilig zit, maar je weet het nooit.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 09:47 schreef NorthernStar het volgende:
Dat is niet gek als je dagelijks te horen krijgt hoeveel dreiging en terreur er vandaag wel weer niet is. Je kan de radio of TV niet aanzetten of de alamrfase's vliegen je weer om de oren.
Bangmaken (terror) zou de taak van de terroristen moeten zijn, maar met zulke overheden en media heb je helemaal geen jihaadstrijders nodig.
Met deze vergelijking sla je de plank volledig mis.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 09:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Allemaal onder het mom "Het is daar slecht en er moet iets aan gedaan worden". Het eindigde in WO2, omdat Hitler meende dat hij alles kon maken. Als we zo doorgaan, zitten we met een soortgelijke situatie.
Daarom zei ik ook: laat de aanslagen maar komen, dan zijn we er in elk geval vanaf.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 10:04 schreef DrWolffenstein het volgende:
Wat de terreurdreiging betreft is al de paniek gigantisch overtrokken. Het is net zoiets als "de russen komen". En als het ervan komt, dan is het altijd nog zo dat de angst voor wat komen gaat altijd groter is dan wat de dreiging werkelijk voorsteld.![]()
Nou ja, terrorisme komt van "terror" wat angst of afgrijzen betekent.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 09:53 schreef Christine het volgende:
[..]
Het lijkt soms wel of ze overal spoken zien. Ik probeer me er weinig van aan te trekken, maar als NL zou worden aangevallen, dan toch zeker wel in Den Haag en dat maakt me wel eens een beetje bang. Verder woon ik absoluut ver genoeg uit het centrum om aan te nemen dat ik hier toch redelijk veilig zit, maar je weet het nooit.
Ik wist trouwens niet dat terror bangmaken betekent?
Als het Frankrijk om een puur economisch oogpunt ging had het dan niet voor de hand gelegen dat zij instemden met de oorlog??quote:Op woensdag 18 augustus 2004 09:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
En nu was de VN een holle praatclub omdat frankrijk z'n olie concessies niet kwijtwilde
http://www.eia.doe.gov/emeu/cabs/france.htmlquote:French imports come primarily from Saudi Arabia and Norway, followed by the United Kingdom, Iraq, Iran, Nigeria, and Russia.
In 1998, TotalFinaElf signed a deal with Iraq on development rights for Majnoon and Nahr Umr oil fields. Majnoon is the largest of Iraq's oilfields slated for post-sanctions development, with reserves of 12-30 billion barrels. In July 2001, angered by France's perceived support for the U.S. "smart sanctions" plan, Iraq announced that it would no longer give French companies priority in awarding oil contracts, and would reconsider existing contracts as well. In February 2003, TotalFinaElf said that it was confident in retaining its Majnoon contract, irrespective of the Iraqi government in power.
Aanslag van de belastingsdienstquote:Op woensdag 18 augustus 2004 10:21 schreef Foo_niks het volgende:
Het is wachten op terrorismebelastng ,want je wilt je kind toch een veilige toekomst gunnen.
En dat terwijl Frankrijk (samen met Rusland en China) zich onthield van stemming bij resolutie 1284 die de wapeninspecties van UNMOVIC inhet leven riep. Een paar jaar later zijn dezelfde 3 landen opeens de kampioenen voor meer en langere inspecties.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 10:22 schreef schatje het volgende:
En volgens mij was Frankrijk ook niet tegen de oorlog in Irak. Ze wilden enkel dat de wapeninspecteurs meer tijd kregen om hun werk te doen. Achteraf gezien geen onredelijk punt.
Niet zo dom als Amerika volgen in het misdadige avontuur in Irak. Een fout erkennen is geen zwakte maar wijsheid. Van buigen voor terroristen is dan geen sprake. Onze aanwezigheid in Irak geeft zonder meer meer kans op aanslagen in Nederland. Hoe klinkt "Buigen voor de junta in Washington"?quote:Op woensdag 18 augustus 2004 09:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe dom kan je zijn?
Jij denkt dat OBL en chums het westen wel met rust laten als we uit Iraq weggaan?
Waarom denk je dat, omdat OBL zo'n redelijke gast is ofzo?
Hoe klinkt "Buigen voor terroristen"?
Wie heeft er een terrorisme verzekering?quote:Op woensdag 18 augustus 2004 10:21 schreef Foo_niks het volgende:
Het is wachten op terrorismebelasting ,want je wilt je kind toch een veilige toekomst gunnen.
Gewoon Irak verlaten. Daar kunnen geen 10 Nationale Nederlanden tegenop.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:05 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Wie heeft er een terrorisme verzekering?
Uh huh, omdat je er bij 'uitlegd' dat het niet zo is, maakt ook dat de rest van de wereld, inclusief de terroristen, het zo zien?quote:Van buigen voor terroristen is dan geen sprake.
Dat is niet eens buigen voor terrorisme, dat is buigen voor het idee alleen al. Nog laffer.quote:Onze aanwezigheid in Irak geeft zonder meer meer kans op aanslagen in Nederland.
Als het nou geen steun was aan een hele foute invasie van een hele foute president dan had je wel gelijk maar nu dus niet. Ik hou een vertrek uit Irak dus gewoon op wijsheid en niet buigen voor terroristen.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 21:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Uh huh, omdat je er bij 'uitlegd' dat het niet zo is, maakt ook dat de rest van de wereld, inclusief de terroristen, het zo zien?
[..]
Dat is niet eens buigen voor terrorisme, dat is buigen voor het idee alleen al. Nog laffer.
Die lui weten ook wel, dat Nederland en Duitsland dat soort acties niet pikt en terugslaat. Door bijvoorbeeld Moskeeën plat te gooien/branden. Dat dit in Spanje niet gebeurde, wil niet zeggen dat wij zo'n aanslag zomaar over ons heen laten komen en niets terugdoen.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 03:17 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Het is al even zo stil rond de terreurdreiging in NL, betekend dit dat de dreiging is afgenomen, en zo ja, met hoeveel procent?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |