abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 18 augustus 2004 @ 12:47:57 #176
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_21369712
Het begint in Amsterdam lekker op te warmen met het zonnetje er bij.

Prima recept voor flinke buien later op de dag

En prima weer om met de tuin bezig te zijn!
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  woensdag 18 augustus 2004 @ 13:48:00 #177
99916 Robje23
ßiN d¤ G¤k$T¤
pi_21371190
Hier in Vroomshoop Twente warmt het ook heerlijk op.. Verwacht vanavond nogw el een pittig onweer..
  woensdag 18 augustus 2004 @ 14:23:22 #178
100116 Twingo_Driver
** Vroomshoop **
pi_21371955
Hopelijk geen onweer vanacht als ik lig te pitten, dan kunnen er geen foto's en filmpjes gemaakt worden
Ex Twingo Driver, rijd nu met VW Transporter T5 :-)
Bekijk mijn auto op www.jeroenpekkeriet.nl
  woensdag 18 augustus 2004 @ 14:50:42 #179
38963 drelletje
BRITISH SEA POWER!!!
pi_21372645
quote:
Effecten klimaatverandering steeds zichtbaarder

Uitgegeven: 18 augustus 2004 11:36
BILTHOVEN - De effecten van de klimaatverandering zijn in Europa steeds zichtbaarder. Zo is in de jaren negentig van de vorige eeuw het aantal rampen ten gevolge van weersextremen verdubbeld ten opzichte van het decennium daarvoor. De veranderingen hebben zowel positieve als negatieve gevolgen voor natuur en maatschappij. Europa zal zich daarom meer moeten voorbereiden op het veranderende klimaat.

Dat stelt het Europees Milieu Agentschap (EEA) in het woensdag verschenen rapport Impacts of Europe's changing climate. Het Milieu- en Natuurplanbureau van het Nederlandse milieuinstituut RIVM heeft het rapport in samenwerking met Duitse collega's opgesteld. Klik hier !

De temperatuur in Europa is in de afgelopen honderd jaar met gemiddeld 0,95 graden Celsius gestegen, in Nederland zelfs nog iets meer. Nederland springt er op meer punten uit. Zo is hier het aantal plantensoorten dat van warmte houdt toegenomen, terwijl in veel Europese landen een achteruitgang van (koudeminnende) soorten is geconstateerd. Verder is het groeiseizoen van planten in Europa tien tot veertien dagen langer geworden en in Nederland is die toename iets groter.

Gletsjers

Het rapport bevat ook voorspellingen voor de klimaatveranderingen in de loop van deze eeuw. Van de Europese gletsjers bijvoorbeeld, blijft maar weinig over. Zijn in de afgelopen eeuw de gletsjers al 50 procent in volume achteruit gegaan, aan het eind van de 21e eeuw zal volgens berekeningen driekwart van de gletsjers in het Alpengebied volledig zijn verdwenen.

Extreem koude winters behoren volgens de samenstellers van het rapport eind deze eeuw tot het verleden. Extreem warme zomers en zware regen-en hagelbuien zullen daarentegen vaker voorkomen. Hoge zomerse temperaturen brengen meteen gezondheidsrisico's met zich mee. Het rapport wijst daarbij op vorig jaar, toen een langdurige hittegolf in het westen en zuiden van Europa leidde tot meer dan 20.000 doden extra.

De Europese landbouw kan op den duur profiteren van de temperatuurstijging. De opbrengsten in het midden en noorden van Europa zullen stijgen, terwijl de oogsten in het zuiden onzeker worden door watergebrek.
Dus meer onweersbuien.... Nouja das dan een voordeel... iig ik neem aan dat hagel en onweer redelijk samen gaan... Nouja das dan een voordeel... maar voor de rest is het niet echt super... Ik zou het heel erg vinden als er nooit meer een elfstedentocht komt... Vorige was in 95 ofzow iig ik was heel klein toen...
Nouja hopen dat we hier iets aan kunnen doen, want op deze manier staat de atmosfeer echt op ontploffen...
Powered by Garmin Etrex Legend
pi_21372916
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 14:50 schreef drelletje het volgende:

[..]

Dus meer onweersbuien.... Nouja das dan een voordeel... iig ik neem aan dat hagel en onweer redelijk samen gaan... Nouja das dan een voordeel... maar voor de rest is het niet echt super... Ik zou het heel erg vinden als er nooit meer een elfstedentocht komt... Vorige was in 95 ofzow iig ik was heel klein toen...
Nouja hopen dat we hier iets aan kunnen doen, want op deze manier staat de atmosfeer echt op ontploffen...
Ik ben het met je eens over de voordelen en nadelen, wat ik nog wel even wil toevoegen aan de nadelen = K*TWESPEN!!!!

btw leuk verhaal! +puntje voor de post
Jaa ik bedoel maar...
  woensdag 18 augustus 2004 @ 15:04:26 #181
38963 drelletje
BRITISH SEA POWER!!!
pi_21372984
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 15:01 schreef Marky-Boom het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens over de voordelen en nadelen, wat ik nog wel even wil toevoegen aan de nadelen = K*TWESPEN!!!!

btw leuk verhaal! +puntje voor de post
Gisteren nog gestoken.. Ik dan he
Idd mog meer nadelen... het stijgen van het water... niet echt een nadeel voor ons (ook wel hoor maar we hebben het beter onder controle) maar voorla voor bangladesh... wat nu al geteisterd wordt door het water.
Powered by Garmin Etrex Legend
  woensdag 18 augustus 2004 @ 15:05:23 #182
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_21372996
Nederland geheel regenvrij volgens de radar...
Waar blijven die onweersbuien

Ik wou dat ík betaald werd om er 70% van de tijd naast te zitten

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_21373139
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 15:04 schreef drelletje het volgende:

[..]

Gisteren nog gestoken.. Ik dan he
Idd mog meer nadelen... het stijgen van het water... niet echt een nadeel voor ons (ook wel hoor maar we hebben het beter onder controle) maar voorla voor bangladesh... wat nu al geteisterd wordt door het water.
Ikke vorige keer 2x door dezelfde
Maar zoals je zegt, in bangladesh en meerdere 3de wereld landen zullen hier een flinke kluif aan krijgen. Neem even een voorbeeld aan bangladesh:

meer water, is meer insecten, is meer ziektes, is meer doden. En zo gaat de cyclus van de ow zo wrede natuur door.
Jaa ik bedoel maar...
pi_21373468
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 15:05 schreef Verbal het volgende:
Nederland geheel regenvrij volgens de radar...
Waar blijven die onweersbuien

Ik wou dat ík betaald werd om er 70% van de tijd naast te zitten

V.
Waar die onweersbuien blijven? Hier: http://www.weerstation.sthubert.nu/radarloop.html

Denk wel dat we vanavond rond 6 -7 uur de eerste buien in het zuiden kunnen verwachten. Ach, als het met Lowlands maar O.K. is!
The Ataris - So Long, Astoria: "Life is only as good, as the memories we make"
pi_21373544
Aan die buien te zien heb ik eindelijk eens kans. Dit keer komen ze niet uit het midden van Frankrijk maar ook uit het westen
Jaa ik bedoel maar...
  woensdag 18 augustus 2004 @ 15:37:25 #186
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_21373744
Er zijn al heel wat buien ontstaan in Frankrijk, het worden er steeds meer en ze worden steeds zwaarder.

Zie hier een radarbeeldje van de buien in Frankrijk die naar ons op weg zijn.

Wat zijn we aan het doen ???
pi_21373782
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 15:37 schreef Oom_Agent het volgende:
Er zijn al heel wat buien ontstaan in Frankrijk, het worden er steeds meer en ze worden steeds zwaarder.

Zie hier een radarbeeldje van de buien in Frankrijk die naar ons op weg zijn.

[afbeelding]
yeah! juppie! jee!
pi_21373923
G*DV*VER weer in het midden, jullie daar in het zuiden moeten wel foto's maken voor me. Want zo te zien krijgen jullie de mooiste buitjes.
Jaa ik bedoel maar...
pi_21373957
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 15:43 schreef Marky-Boom het volgende:
G*DV*VER weer in het midden, jullie daar in het zuiden moeten wel foto's maken voor me. Want zo te zien krijgen jullie de mooiste buitjes.
komt wel in orde die foto's, zeker als Eindhoven morgen weer blank staat..
pi_21374071
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 15:44 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

komt wel in orde die foto's, zeker als Eindhoven morgen weer blank staat..
Daar zal ik van gaan genieten
Jaa ik bedoel maar...
  woensdag 18 augustus 2004 @ 15:48:10 #191
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_21374085
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 15:43 schreef Marky-Boom het volgende:
G*DV*VER weer in het midden, jullie daar in het zuiden moeten wel foto's maken voor me. Want zo te zien krijgen jullie de mooiste buitjes.
De stroming is best noordwaarts en zal Flevoland zeker aan gaan doen. Bovendien is de activiteit het laatste uur nog meer toegenomen en zal er een MCS of zelfs meerdere MCS'en aan gaan groeien. Die bedekken het hele land.............

yeahhhhh......... dat wordt flippen straks
Wat zijn we aan het doen ???
pi_21374094
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 15:47 schreef Marky-Boom het volgende:

[..]

Daar zal ik van gaan genieten
ik hoop alleen dat de neerslag voor morgenochtend valt, want ik zit wel gewoon op m'n werk daarna.. hehe..
pi_21374109
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 15:48 schreef Oom_Agent het volgende:

[..]

De stroming is best noordwaarts en zal Flevoland zeker aan gaan doen. Bovendien is de activiteit het laatste uur nog meer toegenomen en zal er een MCS of zelfs meerdere MCS'en aan gaan groeien. Die bedekken het hele land.............

yeahhhhh......... dat wordt flippen straks [afbeelding]
Als er ooit een FOK! weather meeting is, moet ik niet vergeten jullie te trakteren op een biertje!
Jaa ik bedoel maar...
  woensdag 18 augustus 2004 @ 15:54:58 #195
89723 RealKnuckles
In ONZ geen lastige dingen pos
pi_21374288
KOMT T EINDELIJK IN FLEVOLAND?
  woensdag 18 augustus 2004 @ 15:57:17 #197
89723 RealKnuckles
In ONZ geen lastige dingen pos
pi_21374343
komen die buien uit frankrijk ook onze kant op?:$:D
  woensdag 18 augustus 2004 @ 15:57:18 #198
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_21374344
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 15:49 schreef indahnesia.com het volgende:
[afbeelding]

geweldig flippen dan toch!
Ja echt wel

Er ontstaat steeds meer onweershaarden op het complex wat steeds maar blijft aangroeien. Inmiddels staan er paarse kruisjes op het kaartje wat maximale intensiteit betekend. ( Meer dan 81 inslagen per 30 minuten)

Wat zijn we aan het doen ???
pi_21374359
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 15:54 schreef RealKnuckles het volgende:
KOMT T EINDELIJK IN FLEVOLAND?
[afbeelding] [afbeelding]
Neehee!! Morgenmiddag zou ik daar graag in een groen en DROOG grasveldje willen zitten in de afwachting om het festivalterrein op te mogen, dus ik heb even geregeld dat het NIET in Flevoland komt.....sorry......
The Ataris - So Long, Astoria: "Life is only as good, as the memories we make"
  woensdag 18 augustus 2004 @ 15:59:27 #200
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_21374392
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 15:54 schreef RealKnuckles het volgende:
KOMT T EINDELIJK IN FLEVOLAND?
Ja om gek te worden toch !!
Wat zijn we aan het doen ???
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')