LOL, ik ken het me hele leven al, maar als referentiepunt: in de Zwakste Schakel werd een paar dagen geleden gevraagd wat mieter betekende in het spreekwoord: het kan me geen mieter schelen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 19:16 schreef DrWolffenstein het volgende:
Pberends, kun je ook aangeven waar jouw spreekwoord vandaan komt? Persoonlijk heb ik namelijk ook nog nooit gehoord van "Het kan me geen mieter schelen"
Oh nee..dan zal het wel aan ons liggen als de redactie van de Zwakste Schakel het ook kentquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 19:17 schreef pberends het volgende:
[..]
LOL, ik ken het me hele leven al, maar als referentiepunt: in de Zwakste Schakel werd een paar dagen geleden gevraagd wat mieter betekende in het spreekwoord: het kan me geen mieter schelen.
Ja, Zwakste Schakel gaat alleen maar over algemene kennis.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 19:18 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Oh nee..dan zal het wel aan ons liggen als de redactie van de Zwakste Schakel het ook kent
![]()
Ja, en? Dat wil niet meteen zeggen dat iedereen in Nederland het kent.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 19:19 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, Zwakste Schakel gaat alleen maar over algemene kennis.
*NeWsFlAsH*: nobody's gives a fuck about your opinion.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 19:21 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Ja, en? Dat wil niet meteen zeggen dat iedereen in Nederland het kent.
Nee, mieter, niet sodemieterquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 19:22 schreef Biancavia het volgende:
Of je bedoelt misschien dan weer 'sodemieter' wat vervolgens weer een homoseksueel blijkt te zijn.
Die uitdrukking ken ik ook, maar dan betekend natuurlijk iets anders. Maar dan zou het toch zeker in het woordenboek moeten staanquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 19:21 schreef Tijn het volgende:
Ik ken alleen "op je mieter krijgen". Dat zal wel hetzelfde "mieter" zijn als uit "het kan me geen mieter schelen"
Haha...ik moest bijna lachenquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 19:22 schreef pberends het volgende:
[..]
*NeWsFlAsH*: nobody's gives a fuck about your opinion.
Volgens mij zijn sodemieter en mieter exact hetzelfde. Je kunt ze in elk geval in alle spreekwoorden en gezegden prima voor elkaar vervangen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 19:23 schreef pberends het volgende:
[..]
Nee, mieter, niet sodemieter
No shit Einstein, een ander spreekwoord betekent iets andersquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 19:23 schreef pberends het volgende:
[..]
Die uitdrukking ken ik ook, maar dan betekend natuurlijk iets anders.
Huldequote:Op zaterdag 14 augustus 2004 19:24 schreef Adik het volgende:
´mie·ter
de mieter (mannelijk); de mieters
1 <informeel> homofiel
2 lichaam
voorbeeld
+ voorzetsel
op zijn mieter krijgen
afgeranseld worden
berispt worden
¶ idioom
voorbeeld
+ bijvoeglijk naamwoord
<informeel> een hoge mieter
een hooggeplaatst personage
+ voorzetsel
naar de mieter gaan
verloren gaan
+ telwoord of lidwoord
geen mieter
volstrekt niets
+ voegwoord
als de mieter
snel
Staat in Van Dale Hedendaags Nederlands woordenboek op m'n juter
No shit sherlock.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 19:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
No shit Einstein, een ander spreekwoord betekent iets anders
Het kan me geen mieter schelenquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 19:26 schreef p-etr-a het volgende:
Haha het betekent dus wel homo!
Kei dit!
Ik moest er al zo om lachen in dat andere topic, nu vind ik het nog leuker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |