Lijkt me eerder op slechte kwaliteit speakers aan uwe kant. Vervang deze speakers eens voor betere speakers...quote:Op maandag 4 oktober 2004 00:07 schreef Burner2000 het volgende:
[..]
De bass is verre weg van zuiver en de geluidssample die voor dat hoge melodietje gebruikt is te schel. Vervang de samples eens voor betere samples.
quote:Op woensdag 13 oktober 2004 01:17 schreef Kepslok het volgende:
* hard blaast
Echt veel leven heb je er niet in geblazen Tomek...
Dur valt hier weinig terug te vinden hoorquote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:29 schreef teknomist het volgende:
Even een terugvindpost.
Inderdaad...quote:Op donderdag 14 oktober 2004 23:38 schreef Tomek het volgende:
[..]
Dur valt hier weinig terug te vinden hoor
Voor mij wel...quote:Op donderdag 14 oktober 2004 23:38 schreef Tomek het volgende:
[..]
Dur valt hier weinig terug te vinden hoor
quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 19:15 schreef Tha.Gnome het volgende:
http://members.home.nl/rcusters/olleee.mp3
After 10 beersquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 18:33 schreef Tha.Gnome het volgende:
http://members.home.nl/rc(...)e_progtrens_ofzo.mp3
Dreamtrance?
http://members.home.nl/rcusters/techno.mp3
Techno met een gitaartje.
Ontopic: De 1e 2 twee nummers zijn leuk gemaakt. Dat "Techo" nummertje krijg ik het gevoel van geremixed Party Animals in een nieuw jasje.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 19:15 schreef Tha.Gnome het volgende:
quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 19:15 schreef Tha.Gnome het volgende:
klinkt "ok". niet superspeciaal maar ook zeker niet verkeerd. wordt alleen naar mijn idee erg snel eentonig, vocals zouden hier verschil in kunnen maken. maar over het geheel klinkt het okquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 00:37 schreef Tijn het volgende:
Ik zit weer eens vast. Op het punt waar ik altijd vast zit. Namelijk het maken van een tekst om in te zingenIk wil het deze keer wel *echt* eens een keertje doorzetten, maar het kost ontzettend veel moeite.
De begeleidende track heb ik wel af en daar ben ik ook wel redelijk tevreden overHet is een combinatie van een gesequencde Drumkit From Hell en echte gitaar- en basgitaar partijen door Guitar Rig, gemixt in Cubase SX2.
*klik*
De titel komt misschien onbedoeld ietwat pretentieus over
Ja, ik denk ook dat een zanglijn het geheel behoorlijk ophaalt.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 10:32 schreef Lexi het volgende:
[..]
klinkt "ok". niet superspeciaal maar ook zeker niet verkeerd. wordt alleen naar mijn idee erg snel eentonig, vocals zouden hier verschil in kunnen maken. maar over het geheel klinkt het ok
quote:Op zondag 24 oktober 2004 22:29 schreef Reefer het volgende:
http://efx.endoria.net/music/PartyIsOver.mp3
dat kan komen door dat de upright bass een octaaf omhoog is gepitchedquote:Op zondag 24 oktober 2004 23:00 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Leuk dnb deuntje, maar ik vind de sample's wel erg goedkoop en oppervlakkig klinken. Mis een beetje de diepgang van de bassen die zo kenmerkend is voor het genre.
die tweede klinkt wel grappigquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 14:50 schreef HRR het volgende:
ben nog beetje newbie met opnemen etc.. heb nu 2 dingetjes
www.hrr.nu/joyful.mp3 << zitten wat foutjes in , en vind het net wat tedruk .. maarjah , nog maar uurtje aan zitten werken ...
www.hrr.nu/music/alledingen2.mp3 << een christelijk liedje , in een ander jasje , ben eigenlijk wel tevreden over de bas .. en ook hier niet langer aangewerkt dan uurtje , wat voor mij doen heel kort is , best wel newbie nog![]()
vind iedereen lolquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 22:40 schreef kree het volgende:
[..]
die tweede klinkt wel grappig
Wij hebben tenminste plezier kneusquote:Op maandag 1 november 2004 10:52 schreef Forumschorem het volgende:
Ik blaas jullie allemaal omver met mijn gevoel voor stijl, ritme en knallende beats, amateurtjes!
Laat maar horen, gast. Praatjes maken geen plaatjes.quote:Op maandag 1 november 2004 10:52 schreef Forumschorem het volgende:
Ik blaas jullie allemaal omver met mijn gevoel voor stijl, ritme en knallende beats, amateurtjes!
nou , kom maar op , we wachten hier alllemaaaal in zoooo'n spanningquote:Op maandag 1 november 2004 14:22 schreef Forumschorem het volgende:
Als ik thuis ben zal ik eens even een nummer uploaden waar je oren van gaan klapperen zo vet wreed is ie! Ik zou zelfs zo ver willen gaan: zo strak als een 12 jarige!!!
Tsja, dat roep je altijd. Maar kheb nog nooit wat vets van je gehoord.quote:Op maandag 1 november 2004 10:52 schreef Forumschorem het volgende:
rot toch een eind op man, triestlingquote:Op maandag 1 november 2004 14:22 schreef Forumschorem het volgende:
Als ik thuis ben zal ik eens even een nummer uploaden waar je oren van gaan klapperen zo vet wreed is ie! Ik zou zelfs zo ver willen gaan: zo strak als een 12 jarige!!!
Ik hoop niet dat je muziek net zo gedateerd klinkt als je woordkeuze. De jaren 80 zijn al een tijdje voorbij.quote:Op maandag 1 november 2004 14:22 schreef Forumschorem het volgende:
knallende beats... vet wreed ... best wel teut... kneuzen..
haha lolquote:Op dinsdag 2 november 2004 03:58 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je muziek net zo gedateerd klinkt als je woordkeuze. De jaren 80 zijn al een tijdje voorbij.
Tsja, wie niet he? Als het met zoveel bombarie wordt aangekondigd, *moet* het wel wat zijn. Het kan eigenlijk alleen nog maar tegenvallenquote:Op dinsdag 2 november 2004 18:03 schreef Reefer het volgende:
ik ben zeer benieuwd
Ja nu weten we wel.quote:Op woensdag 3 november 2004 02:29 schreef De-oneven-2 het volgende:
Te veel bruine bonen in je maag + een fonkelnieuwe saxofoon in je reet...
Sorry, jongens...
Het is toch nog een zwarte dag geworden.
Ben je altijd zo scherp,quote:Op woensdag 3 november 2004 02:32 schreef Forumschorem het volgende:
[..]
Ja nu weten we wel.
Lekkere 808 beats, alleen stoor ik me een beetje aan die phaser op die conga's.quote:Op woensdag 3 november 2004 00:39 schreef teknomist het volgende:
Ik heb een minimale house-track gebouwd rond een bepaald thema en wel mijn wekker.
Je kunt het hier downloaden.
Ik heb die phaser geminimaliseerd... het voegde inderdaad niet veel toe. Dat er wat meer mag gebeuren ben ik het niet met je eens. Het blijft een dj-tool he?!quote:Op woensdag 3 november 2004 16:59 schreef Tha.Gnome het volgende:
[..]
Lekkere 808 beats, alleen stoor ik me een beetje aan die phaser op die conga's.
Voor de rest mag er nog wel wat meer gebeuren.
Klinkt leuk, passende break beats. De min punten zijn dat Yeah stem op het verkeerde moment komt bij bepaalde stukken en het mag nog een vervorming gebruiken.quote:Op dinsdag 9 november 2004 01:56 schreef Kepslok het volgende:
Pridian - Remotion
Commentaar is altijd welkom natuurlijk.
De lofi is van slechte kwaliteit jammergenoeg (don't blame me on that), en de hifi was toen ik dit postte nog niet gecleared.
Nee, ik fluit het zelfquote:Op vrijdag 12 november 2004 13:35 schreef Isabeau het volgende:
Fluit jij mee of kan je dat door een computer zo laten doen. Het klinkt trouwens wel erg lekker en heel herkenbaar een western. Misschien iets te langdradig. Wat vonden ze er van?
Cool!!!quote:Op vrijdag 12 november 2004 12:19 schreef Tijn het volgende:
Ik kreeg van school de opdracht een spaghetti western thema van 3 minuten te maken in de stijl van Morricone (van films als The Good, The Bad & The Ugly en Unce Upon A Time In The West enzo).
* Ik heb m'n best gedaan en dit is het resultaat *
Het was wel een beetje en last-minute klus, ik heb de hele nacht eraan doorgewerkt. Gisterenavond had ik nog niks
Deze link werkt niet.quote:Op zondag 5 december 2004 19:06 schreef Reefer het volgende:
http://efx.endoria.net/eefer-slammer.mp3
*ughe*
Hey, dat klinkt best wel tofquote:Op woensdag 15 december 2004 17:47 schreef Spermblaster het volgende:
Af en toe maak ik rustige muziek wat sommigen donkere New Age zouden noemen. Wie lekker in slaap wil vallen kan hiermee een poging wagen: The Dance Of Dumpledwarf
http://www.stonehengefest(...)e_of_Dumpledwarf.mp3
Ik gebruik Cubase SX 2, met o.a. vsti Virtual Sampler 3, Hypersonic vsti, Reason 2.0 en nog een behoorlijk aantal kleinere vsti's. Maar de belangrijkste geluiden in dit nummer komen uit de Hypersonic synth. Geweldige softsynth voor Ambient achtige geluiden.quote:Op zaterdag 18 december 2004 19:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hey, dat klinkt best wel tofKvind de klank in elk geval heel okay. Ik twijfel nog een beetje of de lengte van het nummer ook werkt. Aan de ene kant werkt het heel ambience-achtig, als een soort drone... maar ik weet niet of er genoeg in zit om de aandacht ook vast te houden.
Waar heb je het mee gemaakt?
quote:Op dinsdag 28 december 2004 22:25 schreef Tijn het volgende:
Cool Edit heeft toch een equalizer per track? Daar kun je het laag affilteren
Ik heb aan het eind de hele handel wat harder gezet en vervolgens een hard limit op -1 Db.quote:En het geheel is inderdaad wat zacht. Ik gok dat je geen compressie en limiting over het geheel gedaan hebt of wel?
Is zeker waar. Daar doelde ik ook een beetje op bij mijn niet nader te noemen kwaliteitenquote:Op dinsdag 28 december 2004 22:25 schreef Tijn het volgende:
Over dat je de zang nog wat harder wil... misschien moet je het gewoon harder inzingenDaar krijgt het wel meer energie van, iets wat je niet gaat lukken door het simpelweg harder te zetten.
Kort door de bocht: compressie is een effect (in Cool Edit onder Effects > Amplitude > Dynamics Processing) wat een audio-signaal harder kan laten klinken door de pieken wat in te drukken en vervolgens het geheel te versterken. Zo kun je een track beter door een mix laten prikken, krijgt een track een constanter level-niveau en klinkt het geheel wat 'robuuster'.quote:
Daar heb ik wel eens wat mee lopen prutsen ja. Kep alleen geen idee hoe dat ding in te stellenquote:Op dinsdag 28 december 2004 22:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kort door de bocht: compressie is een effect (in Cool Edit onder Effects > Amplitude > Dynamics Processing) wat een audio-signaal harder kan laten klinken door de pieken wat in te drukken en vervolgens het geheel te versterken. Zo kun je een track beter door een mix laten prikken, krijgt een track een constanter level-niveau en klinkt het geheel wat 'robuuster'.
Ik vind de compressie-interface van Cool Edit ook niet zo prettig. Ik heb liever een compressor met 4 simpele knoppen (threshold, ratio, attack, release), dat is in principe alles wat je nodig hebt.quote:Op dinsdag 28 december 2004 22:37 schreef Tomek het volgende:
[..]
Daar heb ik wel eens wat mee lopen prutsen ja. Kep alleen geen idee hoe dat ding in te stellen
Ik zal eens wat proberen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |