Cool!!!quote:Op vrijdag 12 november 2004 12:19 schreef Tijn het volgende:
Ik kreeg van school de opdracht een spaghetti western thema van 3 minuten te maken in de stijl van Morricone (van films als The Good, The Bad & The Ugly en Unce Upon A Time In The West enzo).
* Ik heb m'n best gedaan en dit is het resultaat *
Het was wel een beetje en last-minute klus, ik heb de hele nacht eraan doorgewerkt. Gisterenavond had ik nog niks
Deze link werkt niet.quote:Op zondag 5 december 2004 19:06 schreef Reefer het volgende:
http://efx.endoria.net/eefer-slammer.mp3
*ughe*
Hey, dat klinkt best wel tofquote:Op woensdag 15 december 2004 17:47 schreef Spermblaster het volgende:
Af en toe maak ik rustige muziek wat sommigen donkere New Age zouden noemen. Wie lekker in slaap wil vallen kan hiermee een poging wagen: The Dance Of Dumpledwarf
http://www.stonehengefest(...)e_of_Dumpledwarf.mp3
Ik gebruik Cubase SX 2, met o.a. vsti Virtual Sampler 3, Hypersonic vsti, Reason 2.0 en nog een behoorlijk aantal kleinere vsti's. Maar de belangrijkste geluiden in dit nummer komen uit de Hypersonic synth. Geweldige softsynth voor Ambient achtige geluiden.quote:Op zaterdag 18 december 2004 19:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hey, dat klinkt best wel tofKvind de klank in elk geval heel okay. Ik twijfel nog een beetje of de lengte van het nummer ook werkt. Aan de ene kant werkt het heel ambience-achtig, als een soort drone... maar ik weet niet of er genoeg in zit om de aandacht ook vast te houden.
Waar heb je het mee gemaakt?
quote:Op dinsdag 28 december 2004 22:25 schreef Tijn het volgende:
Cool Edit heeft toch een equalizer per track? Daar kun je het laag affilteren
Ik heb aan het eind de hele handel wat harder gezet en vervolgens een hard limit op -1 Db.quote:En het geheel is inderdaad wat zacht. Ik gok dat je geen compressie en limiting over het geheel gedaan hebt of wel?
Is zeker waar. Daar doelde ik ook een beetje op bij mijn niet nader te noemen kwaliteitenquote:Op dinsdag 28 december 2004 22:25 schreef Tijn het volgende:
Over dat je de zang nog wat harder wil... misschien moet je het gewoon harder inzingenDaar krijgt het wel meer energie van, iets wat je niet gaat lukken door het simpelweg harder te zetten.
Kort door de bocht: compressie is een effect (in Cool Edit onder Effects > Amplitude > Dynamics Processing) wat een audio-signaal harder kan laten klinken door de pieken wat in te drukken en vervolgens het geheel te versterken. Zo kun je een track beter door een mix laten prikken, krijgt een track een constanter level-niveau en klinkt het geheel wat 'robuuster'.quote:
Daar heb ik wel eens wat mee lopen prutsen ja. Kep alleen geen idee hoe dat ding in te stellenquote:Op dinsdag 28 december 2004 22:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kort door de bocht: compressie is een effect (in Cool Edit onder Effects > Amplitude > Dynamics Processing) wat een audio-signaal harder kan laten klinken door de pieken wat in te drukken en vervolgens het geheel te versterken. Zo kun je een track beter door een mix laten prikken, krijgt een track een constanter level-niveau en klinkt het geheel wat 'robuuster'.
Ik vind de compressie-interface van Cool Edit ook niet zo prettig. Ik heb liever een compressor met 4 simpele knoppen (threshold, ratio, attack, release), dat is in principe alles wat je nodig hebt.quote:Op dinsdag 28 december 2004 22:37 schreef Tomek het volgende:
[..]
Daar heb ik wel eens wat mee lopen prutsen ja. Kep alleen geen idee hoe dat ding in te stellen
Ik zal eens wat proberen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |