Jammer, maar je hebt het geprobeerd toch!!quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 22:28 schreef Luchtbel het volgende:
Oke ik heb het opgegeven
Ik kan al 3 dagen kolven wat ik wil, er gebeurd bijna niks meer, dat kleine beetje mag ze eruit sabbelen als ze zielig is en voor de rest flesvoeding. Helaas helaas.
Luchtbel, de tip van de neusspray voor de toeschietreflex, misschien nog een laatste poging waard? Je hebt al zo je best gedaan...quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 22:28 schreef Luchtbel het volgende:
Oke ik heb het opgegeven
Ik kan al 3 dagen kolven wat ik wil, er gebeurd bijna niks meer, dat kleine beetje mag ze eruit sabbelen als ze zielig is en voor de rest flesvoeding. Helaas helaas.
Ik gebruik (heb ik Knorretje eens ergens zien zeggen) de laatste dagen een navelbandje als zoogcompres. Doormidden knippen, of (als je echt overstroomtquote:Op donderdag 12 augustus 2004 19:29 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Oh ja en een tip wat niet te doen is een stukje maandverband (lees always, en dat is van dat soort plastic spul) als compress gebruiken. Ik had toendertijd even niets meer in huis. Nou ik heb het daarna echt geweten zeg. Zere borsten dat was niet misselijk
Pfff, ik zou je zo graag helpen, weet alleen niet hoe. Dus dan nog maar eenquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 23:15 schreef Luchtbel het volgende:
Euhm ik ben niet gestresst omdat de borstvoeding niet lukt, de borstvoeding lukt niet omdat ik gestresst ben
Maar goed, dan maar zo.
Ik denk dat ik daar nog even mee wacht toch ivm met de tepelklovenquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:45 schreef S-A-I-N-T het volgende:
Heerlijk samen in het grote bed of de bank wat jullie lekker vinden.
Dan leg je je kleine gewoon aan bij iedere kik. Het is intensief wil ik er wel bij zeggen maar het heeft wel effect.
Ook s nachts moet je het dan volhouden ik maakte haar in die periode om de twee uur wakker en aanleggen.
Ja, Jessai drinkt nog minimaal twee keer er dag, maar soms vaker (zoals laatst toen het zo warm was of als hij erg verdrietig is. Junah drinkt volledig. Soms drinken ze tegelijk, dat vind ik zo'n lief gezichtquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 19:38 schreef S-A-I-N-T het volgende:
Tan mag ik jou vragen geef je allebei je kids nog de borst?
quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:46 schreef Luchtbel het volgende:
Tanik vind jou altijd juist grandioos, ik hoop dat ik later ook een groot gezin heb nl.
Dat is ook de enige foto die ik heb van het samenvoeden. Als ik ze samen voedt is dat vaak overdag, en dan werkt mijn vriend, dus ik heb niemand om het te fotograferen.quote:Op zondag 15 augustus 2004 10:22 schreef S-A-I-N-T het volgende:
Tan misschien heel brutaal maar heb je een foto terwijl je ze allebei voed. Ik vind het geweldig van je en vond ook de foto dat ze samen drinken op bed zo mooi. *schaam* dat ik het vraag.
Later als ik groot en rijk ben en een man heb en weer durf te bevallenquote:Op zondag 15 augustus 2004 10:01 schreef Tan het volgende:
Het hebben van een groot gezin is ook leuk. Leuker dan ik ooit had kunnen verwachten!
Oplossing: zoek naar een mannelijke vrijgezelle gynaecoloog. Dan zijn al je eisen in één klap vervuldquote:Op zondag 15 augustus 2004 13:45 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Later als ik groot en rijk ben en een man heb en weer durf te bevallen
Als ik jou was zou ik zo min mogelijk met fles 'bijvoeden' tot de borstvoeding echt ontzettend goed op gang is. Dus zodra je denkt dat het kan dat een beetje afbouwen met kolven en alleen nog maar aanleggen. Dat is de beste manier om het goed op gang te krijgen.quote:Op zondag 15 augustus 2004 17:11 schreef snoopy het volgende:
Ik ben toch maar gewoon gaan proberen hem aan te leggen als hij honger heeft en ook gewoon zijn fles te geven. Als de fles wordt klaargemaakt leg ik hem even aan en als hij na de fles blijft zoeken met z'n mondje leg ik hem weer even aan. Hij kan de tepel wel redelijk vinden dus dat is mooi.
Zo weet ik iig dat hij genoeg melk krijgt en laat ik hem ook die borst stimuleren.
De tepelkloven zijn zo ongeveer over dus ik dacht: kom laat ik even proberen of hij sowieso nog borstvoeding wil. En jawel, het voelt ook niet pijnlijk meer. Dus wie weet kan het zo ook![]()
quote:Op zondag 15 augustus 2004 14:11 schreef Tan het volgende:
[..]
Oplossing: zoek naar een mannelijke vrijgezelle gynaecoloog. Dan zijn al je eisen in één klap vervuld
Hahaha, wow, ik zag het jongetje aan je rechterborst eerst helemaal niet. Wat een mooi meiske is Junah zeg! Mooie ogen!quote:
Ah! Ik kan daar ook helemaal niet tegen, dat pedante gejekel voor eigen parochie! Wat ze daarmee bereiken willen snap ik ook niet helemaal, of zouden ze niet inzien dat ze zo alleen maar mensen tegen de haren in strijken?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 20:54 schreef snoopy het volgende:
Het enige waar ik een beetje niet goed van wordt zijn die bv-sites met tachtigmiljoen redenen waarom je borstvoeding moet geven.
Klopt: Hyperiforce van A. Vogelquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:44 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Tink, volgens mij had Tan het erover dat zij het gebruikt heeft. En ik heb hier ook van onze health visitors te horen gekregen dat ik dat kon gebruiken tijdens de bv.
Dank jequote:Op dinsdag 17 augustus 2004 15:11 schreef anneja het volgende:
[..]
Hahaha, wow, ik zag het jongetje aan je rechterborst eerst helemaal niet. Wat een mooi meiske is Junah zeg! Mooie ogen!
Och, ik kan me nooit echt druk maken om dat soort gekweel. Ik doe uiteindelijk toch wat ik zelf wil. Tenslotte bedoelt 99% het goed met de gemaakte opmerking.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 15:16 schreef anneja het volgende:
[..]
Ah! Ik kan daar ook helemaal niet tegen, dat pedante gejekel voor eigen parochie! Wat ze daarmee bereiken willen snap ik ook niet helemaal, of zouden ze niet inzien dat ze zo alleen maar mensen tegen de haren in strijken?
maar tegen dooddoeners -en feitelijke onjuistheden- als 'beter een blije flesmoeder dan een gestresste borstvoederaar' en 'met de fles is niets mis want ik ben er ook groot mee geworden en ik ben nooit ziek en niet allergisch' kan ik ook niet goed
hmm ja, zo voelde ik me ook nadat het bij Cheyenne niet lukte, maar je hebt het toch geprobeerd? Natuurlijk is het balen, maar dat wil niet zeggen dat je faalt als moeder? Ik heb het ook altijd heel jammer gevonden... nog steeds. Maar om er zo'n mooie dooddoener tegenaan te gooienquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 16:17 schreef snoopy het volgende:
Wat ik eigenlijk bedoel is dat het zo vervelend is om met mijn neus op het feit gedrukt te worden dat bv bij mij er gewoon niet in zit![]()
80 miljoen redenen waarom je het moet doen, ik zou echt wel willen maar het gaat niet en dat voelt toch als een soort gemis![]()
Tan heeft het ook al eens aangegeven dacht ik, maar vandaag hoor ik de opmerking: elke druppel kan zorgen voor een volgende.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 16:30 schreef snoopy het volgende:
Zolang er wat uitkomt vind ik het toch moeilijk om er helemaal mee te stoppen.
Hij is 2 jaar en 5 maanden.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 16:35 schreef phluphy het volgende:
[..]
Tan Hoe oud is jouw één na jongste eigenlijk?
WHO norm / advies is overigens: tot 2 jaar (indien kind behoefte heeft)
Daar keek ik wel van op, maar schijnt in veel landen heel normaal te zijn.
Wow, die lust er pap vanquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 16:59 schreef Tan het volgende:
Hij is 2 jaar en 5 maanden.
Vraag = aanbod bij goedlopende BV. En dat blijft gewoon, ook als ik Junah niet gehad had. Chinook heeft ook ruim 2 jaar gedronken zonder een extra zwangerschap en neiwue baby erbij.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 17:11 schreef phluphy het volgende:
[..]
Wow, die lust er pap van. Ik wist niet eens dat dat kon (aanhouden van productie zeg maar)
Dat bedoel ik dus. Ze groeit, ze groeit best lekker.. en dus gaat het goed.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 22:49 schreef poemojn het volgende:
Saskia drijft wel lekker de spot met de cb-curves of niet ET? Haar lijntje loopt niet echt evenwijdig aan het gemiddelde lijntje.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:45 schreef Luchtbel het volgende:
Overigens allemaal bedankt voor de tips, de goede adviezen en de lieve woorden, maar ik stop nu echt met proberen. Ik weeg nu 7 kilo minder dan voor m'n zwangerschap en ik trek het echt niet om te blijven kolven, het vergt heel veel energie en ik wil liever helder zijn voor Jolietje. Jammer maar helaas, van flesvoeding wordt ze ook wel grooten gezellig samen keuvelen kan gewoon ook
Aanvulling over het ziekenhuis:quote:Op woensdag 18 augustus 2004 11:05 schreef phluphy het volgende:
Tjee, wat ben ik blij met jullie ervaringen.
Ik weet nu dat ik:
a). In het ziekenhuis erop let dat ze niet zomaar een flesje gaan geven als ik dat niet wil
b). De kraamhulp vanaf het begin "kort" zal houden.
Argumenten om géén flesje bij te geven:quote:Op woensdag 18 augustus 2004 11:42 schreef livelink het volgende:
Pluphy, wat betreft a) moet je wel heel sterk in je schoenen staan, hoor. Zowel Katja als Job hebben in het ziekenhuis en Job later ook nog thuis flesjes gekregen en beide keren heb ik het toegestaan omdat ik er van uitga dat ze op dat moment die beslissing nemen omdat ze het beste met je kind voorhebben. Zij hebben zoveel meer medische ervaring met babietjes, dat ik toch niet echt geneigd was om daar tegenin te gaan. Misschien klopt hun verhaal wel niet, maar ik heb ook geen goede argumenten om dat dan te weerleggen.
Overigens heb ik beiden daarna nog 5 maanden borstvoeding kunnen geven, dus het geven van een flesje hoeft niet direct dodelijk te zijn voor de borstvoeding.
weer aan het werk gaan bleek bij mij wel beide keren dodelijk te zijn voor mijn borstvoeding, maar dat is weer een ander verhaal
Phluphy, wat ik geleerd heb de afgelopen week is: volg je eigen gevoel en niet die van de verpleging of wie dan ook. Ik had mezelf weer over laten halen om borstvoeding te geven en dat is op een ramp uit gelopen. Het had ook goed kunnen gaan, maar achteraf zeg ik had ik maar naar mezelf geluisterd!!!quote:Op woensdag 18 augustus 2004 11:05 schreef phluphy het volgende:
Tjee, wat ben ik blij met jullie ervaringen.
Ik weet nu dat ik:
a). In het ziekenhuis erop let dat ze niet zomaar een flesje gaan geven als ik dat niet wil
b). De kraamhulp vanaf het begin "kort" zal houden.
Wat grappig, ik ging in Wales ongeveer tot de tanden gewapend naar het ziekenhuis (was ivm meconium in vruchtwater e.d.) maar daar was de begeleiding juist erg goed, kind werd zodra ie begon met ademen zo'n beetje aangelegd en ze keken ook of dat goed gebeurde, en hij heeft de rest van de nacht in zijn terrariumpje naast me gestaan.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 11:58 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Er zijn zoveel verschillen van mening. Ook hier in Engeland hoor. Als ik zelf nooit had doorgezet dan had ik er ook niet gekomen. Zelfs in het ziekenhuis toen Joshua niet goed wilde drinken werd er al gezegd dat de fles ook net zo goed is.
Van al die midwifes was er maar eentje die echt de tijd nam en het geduld had en het lukte gewoon. Maar ja de rest had het te druk en ze namen ook de tijd niet. Ze wilden me evengoed aan laten klooien en in het ziekenhuis houden totdat het goed ging. Maar ja dat kon ik zelf thuis toch ook doen, daar had ik hun bed niet voor nodig.
Ha, ik heb dat nog uitgeprobeerd, ene borst wel gesmeerd (Bepanthen), andere alleen maar steeds goed laten drogen e.d. Nou, mooi dat de tepel met zalf er een stuk beter uitzag (wel nog kloven maar geen bloedende, zeg maarquote:Op woensdag 18 augustus 2004 11:54 schreef Luchtbel het volgende:
Hier zei de tweede kraamhulp dat het beter was om geen zalf te gebruiken.....ik weet niet of ze enig idee had hoe erg je tieten kapot gaan van een kind dat aan je ligt te likken en te sabbelen....
Heb je gelijk in, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2, waarmee ik wil zeggen dat ik wel blij ben om te weten hoe het kan gaan en daar dus op voorbereid benquote:Op woensdag 18 augustus 2004 11:42 schreef livelink het volgende:
Pluphy, wat betreft a) moet je wel heel sterk in je schoenen staan, hoor.
quote:Op donderdag 19 augustus 2004 12:44 schreef Luchtbel het volgende:
Kan ik nog terug
D'r poep stinkt
Dank je ET, baat het niet dan schaadt het niet... maarrehh....waar laat ik dat kaartje?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 11:21 schreef E.T. het volgende:
phluphy, misschien is dit een idee voor je:
http://www.prettymum.nl/images/wiegenkaartje.pdf
Hoe oud is ze? Met een week of 6 zijn vraag & aanbod al een stuk beter op elkaar afgestemd, dus dan voelen je borsten leger en kolf je misschien ook minder.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 13:33 schreef LadyS het volgende:
Ik heb het idee dat mijn bv teruglooptIk denk dat het misschien komt omdat ik een paar dagen heb zitten klooien met kolven, want 1 van mijn tepels doet zooo een pijn dat ik er geen baby aan wil hebben hangen.
Ik zie er ook tegenop om te voeden omdat het nog steeds best wel gevoelig is. Zou dit kunnen?
ze is vandaag precies 5 weken.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:06 schreef anneja het volgende:
[..]
Hoe oud is ze? Met een week of 6 zijn vraag & aanbod al een stuk beter op elkaar afgestemd, dus dan voelen je borsten leger en kolf je misschien ook minder.
En die zere tepel, is dat vanwege spruw (gezien de Daktarin)? Bij mij hielp Daktarin weliswaar enigszins tegen spruw, maar mijn tepels werden er ook vreselijk week van. Met een combi van Daktarin (na de voeding) en Bepanthen (ergens tussendoor) kon ik sneller weer pijnloos kolven (voeden helaas niet). En het ging nog sneller over als ik met de hand kolfde, dus zonder kolf, alleen duurde dat wel twee keer zo lang.
Maar hebben jullie inderdaad spruw, dat je Daktarin gebruikt? Dat kan dat onrustige drinken namelijk ook verklaren.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:10 schreef LadyS het volgende:
Ik kolf 1 borst omdat dat dus ongelooflijk pijn deed als Amber eraan lag. (en ze drinkt niet rustig, ze zit altijd aan de tepels te trekken en te doen)
Klinkt voor mij als Regelgedrag (meer willen drinken dan voorheen omdat ze wat groter is) en/of Beter Afgestelde Borsten (die niet meer overlopen) en/of spruw (onrustig/ontevreden drinken). Regelen duurt misschien een paar dagen, dan is je produktie weer afgesteld op een groeiende vraag, beter afgestelde borsten is fijn want dan drijf je je bed niet meer uit, en spruw is uitgesproken naar en dient bij zowel moeder als kind na elke voeding behandeld te worden .quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:14 schreef LadyS het volgende:
[..]
ze is vandaag precies 5 weken.
Ik denk dus dat de bv minder wordt, omdat ze al heel snel ontevreden is (eerder dan voorheen) Dan laat ze los (dmv haar hoofd met mijn tepel erin naar achter te rukken![]()
![]()
) en dan weer te happen, en dat doet ze dus de hele tijd. Als ik haar dan aan de andere borst aanleg (wat ik anders nooit deed) neemt ze een paar slokken en dan is het goed.
Ik legde haar normaal nooit aan de andere borst omdat ik dus heeel veel voeding had
Handig om zo tegelijk te zitten postenquote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:21 schreef LadyS het volgende:
ja, we hebben idd spruw, maar dat is nu zo goed als verdwenen.
Ik ken het boek wel, maar ik heb het nietquote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:30 schreef dutchie het volgende:
O ja en nog iets: Amber is nu 5 weken en kan dus last hebben van een ontwikkelingssprongetje. Ik weet niet of je 'Oei, ik groei' kent, maar daar staat best wel goed omschrijven welke fases je kleintje doorstaat. De eerste is zo rond de 6 weken, dus het kan best zijn dat deze zich nu aandient.
Dat en de spruw plus regeldag is genoeg om je tot lichte waanzin te drijven haha!![]()
Volgens mij niet. Kolf je trouwens tijdens het voeden? Dan is mijn opbrengst altijd het hoogst, dat wil zeggen, als het volle flesje niet uit mijn handen wordt geschopt door het wriemelende wurm aan de andere borstquote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:33 schreef LadyS het volgende:
Steeds 1 borst kolven kan toch geen kwaad hoop ik? (dus steeds dezelde?)
ehm.. bovenop het dekentje? met een plakbandje aan het wiegje?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 13:21 schreef phluphy het volgende:
[..]
Dank je ET, baat het niet dan schaadt het niet... maarrehh....waar laat ik dat kaartje?![]()
Ach, een van de AIO's van de schrijver heeft zijn analyses nog es overgedaan en er blijkt geen bal van te kloppen. Da's op zich niet zo erg, maar vervolgens heeft hij geprobeerd dat stil te houden en haar op een bijzonder onaangename wijze onderuit te halen. Van je begeleider moet je het maar hebben. Ik heb dus een lichte aversie jegens dat boek ontwikkeld. Bij de oudste kon ik geen sprongetjes ontdekken trouwens, hoewel ik er toen nog best naar op zoek was.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:35 schreef LadyS het volgende:
[..]
Ik ken het boek wel, maar ik heb het niet
Het ligt vast aan mij, maar ik vind zo'n kaartje zo soort van opdringerig, alsof je er al op voorhand vanuit gaat dat de Evil Verpleegster op de loer ligt met een fles vol verderfelijke waar nou GA ik daar ook wel vanuit natuurlijkquote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:47 schreef E.T. het volgende:
[..]
ehm.. bovenop het dekentje? met een plakbandje aan het wiegje?
Heb je wel eens zonder kolf proberen te kolven, dus echt met de hand (via www.borstvoeding.nl is volgens mij wel een plaatjeshandleiding te vinden)? Dat scheelde bij mij ook nog. Een beetje. Dat er gewoon echt even een dag of twee niet aan je tepel gezogen of wat dan ook wordt en ie weer een beetje tot rust komt (ik kon dan een paar dagen gewoon voeden en dan begon het gedonder weer). Maarja, het kostte wel weer meer tijd. Hopeloos ookquote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:14 schreef LadyS het volgende:
Met kolven hef ik regelmatig het vacuum op (kzal wel moeten, anders is het net of mijn tepel eraf getrokken wordt![]()
![]()
quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:01 schreef anneja het volgende:
[..]
Ach, een van de AIO's van de schrijver heeft zijn analyses nog es overgedaan en er blijkt geen bal van te kloppen. Da's op zich niet zo erg, maar vervolgens heeft hij geprobeerd dat stil te houden en haar op een bijzonder onaangename wijze onderuit te halen. Van je begeleider moet je het maar hebben. Ik heb dus een lichte aversie jegens dat boek ontwikkeld.
Nee dat is ook mijn idee. Kinderen maken natuurlijk ontwikkelingen door. Wat ik wél heb gemerkt is dat ze op een gegeven moment bredere interesses krijgen maar nog niet de mogelijkheid hebben hun interesse te bevredigen. Dat kan wat gejengel opleveren voor een korte periode.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:22 schreef bixister het volgende:
[..]ik ook. ik vind de theorie dat ontwikkeling in sprongen verloopt overigens wel aannemelijk, maar het idee dat dat bij alle babies op dezelfde momenten zou gebeuren zeer onwaarschijnlijk. en dat blijkt inderdaad ook helemaal niet te kloppen.
Dus dat moet ik doen om te bevalling te laten beginnenquote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:47 schreef E.T. het volgende:
ik was nog met mijnes bezig toen de weeen begonnen..
Je moet het ook niet als bijbel gaan gebruiken natuurlijk.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:20 schreef Tan het volgende:
DutchieDat boek... wat een onzin! Oei ik groei dus. Ik werd er alleen maar onzker van bij Cheyenne. Zonder dat boek verloopt alles veel probleemlozer haha, ik ging me helemaal focussen op die sprongetjes, en die waren er vaak niet eens
Ik heb ze bij de anderen niet gevonden in ieder geval.
quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 10:04 schreef LadyS het volgende:
vanmorgen om 07.30 uur heb ik Amber aan de pijnlijke borst laten drinken. ik had geen zin om om 05.00 uur te kolvenik verwachte het ergste maar het viel gelukkig mee.
quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 10:26 schreef anneja het volgende:
[..]![]()
![]()
Sterf, ellendige spruw
phluph, ik was gisteren bij de Hema hier in de buurt en daar hadden ze er wel 1 liggen. Hij kostte iets van 45 euro en dat vond ik een beetje veel geld. Dus ik twijfel eigenlijk nog een beetje...quote:Op woensdag 25 augustus 2004 16:48 schreef phluphy het volgende:
Lewis bedankt voor de tip. Ik zag de kussens ergens op een site voor ¤ 25.
Maar ik zal eens mijn schoonmoeder langs de Hema sturen om te vragen wat ze daar kosten.![]()
Sja, ik was een van de gelukkigen die ondanks volledige bv en nachtvoedingen gewoon na 3 maanden ongesteld werdquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 12:21 schreef Belana het volgende:
Wat een toestand ET! Ik wist helemaal niet dat dat zo'n invloed kon hebben op je BV. Veel vrouwen worden natuurlijk ook helemaal niet ongesteld tijdens de BV periode...jij dus wel![]()
En er is niks aan te doen?
en de niet zo lekkere melk gewoon wel geven alleen gemengd met wel lekkere melk die je gespaard hebt in de periode dat je niet aan het 'rommelen' bent met je ongesteldheid ?quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 12:27 schreef E.T. het volgende:
... en dan de melk weggooien? Dat is ook zonde)
Of pap mee maken? (als die dun blijft melk even koken). Of pannekoekenquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 14:11 schreef Knorretje het volgende:
en de niet zo lekkere melk gewoon wel geven alleen gemengd met wel lekkere melk die je gespaard hebt in de periode dat je niet aan het 'rommelen' bent met je ongesteldheid ?
Ja, tandjes kan heel goed, kijk ook eens of ze meer kwijlt of een bobbel in haar tandvlees heeft of extreem rode wangen oid. Of misschien moet je ongesteld worden? Beginnende spruw is ook een optie, dus let even op witte plekken bij haar en pijn bij jezelf. Of misschien heeft ze keel- of oorpijn, maar dan zou ze denk ik de fles ook niet pakken. Hmm. Vervelend.quote:Op vrijdag 3 september 2004 13:10 schreef Grijs het volgende:
Judith (10 mnd.) wil plotseling niet meer uit de borst drinken (...) Kan het zijn dat ze (eindelijk) een tandje krijgt of is er misschien wat anders aan de hand? Hebben jullie ideeën om haar weer aan de borst te krijgen of moet ik misschien gewoon even geduld hebben?
mja, dan zou ik dus de tijd dat ik ongesteld moet worden (zo goed als) volledig moeten kolven, en de weken die lekker gaan extra moeten kolven. Dat word me te gek.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 14:11 schreef Knorretje het volgende:
[..]
en de niet zo lekkere melk gewoon wel geven alleen gemengd met wel lekkere melk die je gespaard hebt in de periode dat je niet aan het 'rommelen' bent met je ongesteldheid ?
Als je BV kookt kun je net zo goed water geven. De enige pap die bindt met BV is biobim, van Molenaar, te koop bij de reform. Andere papmerken binden niet en de pap blijft dus waterig.quote:Op donderdag 2 september 2004 16:33 schreef anneja het volgende:
[..]
Of pap mee maken? (als die dun blijft melk even koken). Of pannekoeken![]()
quote:Op vrijdag 3 september 2004 14:50 schreef Tan het volgende:
Maar ET, kan het niet zo zijn dat je een regelperiode achter de rug hebt? Ene kindje heeft het vaker en langer dan de ander.
quote:Op vrijdag 3 september 2004 13:59 schreef E.T. het volgende:
Ik denk dus dat een combinatie was van regelnachten, in combinatie met niet zo lekker zijn ofzo, en mijn naderende ongesteldheid.
Nouuuu dat gaat mij wat ver hoor. Er zit wel meer in bv dan enzymen (die de pap verteren waardoor ie dun wordt en die je stukmaakt door verhitten) en antilichamen (die ook stuk gaan door het verhitten maar die robuuster zijn dan de enzymen). Overigens duurt het bij mij iets van een kwartier voor mijn melk de pap zover verteerd heeft dat ie niet meer te scheppen is. En met biobim gebeurt dat ook overigens. En gekookte moedermelk is trouwens sowieso beter dan weggegooide moedermelkquote:Op vrijdag 3 september 2004 14:50 schreef Tan het volgende:
[..]
Als je BV kookt kun je net zo goed water geven. De enige pap die bindt met BV is biobim, van Molenaar, te koop bij de reform. Andere papmerken binden niet en de pap blijft dus waterig.
Het komt de vitamines ook niet ten goede.quote:Op vrijdag 3 september 2004 16:10 schreef anneja het volgende:
[..]
Nouuuu dat gaat mij wat ver hoor. Er zit wel meer in bv dan enzymen (die de pap verteren waardoor ie dun wordt en die je stukmaakt door verhitten) en antilichamen (die ook stuk gaan door het verhitten maar die robuuster zijn dan de enzymen). Overigens duurt het bij mij iets van een kwartier voor mijn melk de pap zover verteerd heeft dat ie niet meer te scheppen is. En met biobim gebeurt dat ook overigens. En gekookte moedermelk is trouwens sowieso beter dan weggegooide moedermelk
Um. Kreeg hij dan niet gewoon te veel binnen?quote:Op donderdag 9 september 2004 10:30 schreef Anitra het volgende:
(..)
Ook viel me op dat djulian meer opgeeft als hij dus die combi voeding kreeg. Hij gaf dan echt meer dan een mondje terug, het was echt spugen en soms pas een half uur/ uurtje na de voeding.
Het leuke is ook nog dat elke keer dat je denkt dat je doorhebt hoe het werkt, baby het schema volkomen op z'n kop zetquote:Op donderdag 9 september 2004 10:10 schreef Sugar het volgende:
Vannacht uiteindelijk heel goed gegaan! Gisteravond heeft vriendje haar aan het slapen gekregen met pinken en kwam ze pas om 00.30 uur weer! In plaats van om 21.15 toen ze begon met "simmen"! Verder steeds om dedrie, drie en een half uur vannacht! Goed dus!!!
Ik heb 'm ook en heb alle andere draagdoeken/zakken enz. niet meer in gebruik sinds ik die slen heb. Super!!!!!quote:Op maandag 13 september 2004 10:18 schreef anneja het volgende:
Oja, en ik weet niet of je al een draagdoek hebt, maar het fijnst vond ik zo'n lange wikkelknoopdoek.
Rare borstvoeding heb jijquote:Op donderdag 9 september 2004 12:11 schreef anneja het volgende:
[..]
Tan- nog over die binding van pap, in moedermelk zit amylase (net als in speeksel trouwens), dat breekt zetmeel af. Dat is goed, want door die voorvertering zijn de voedingsstoffen beter opneembaar. Zetmeel is echter ook wat ervoor zorgt dat pap bindt. Voor biobim is dat niet anders dan voor andere soorten pap. Met mijn melk wordt biobim uiteindelijk ook dun, net als bambix-achtige pappen. Maar in beide gevallen duurt dat zo lang dat het grootste deel inmiddels in de baby in kwestie geschept is.
Anyway, je wist dit vast al en het is ook niet bere-interessant, maar ik dacht, ik verhelder toch maar eveb wat ik bedoel(waarom is er geen 'pat self' smiley
)
Mmmmja, ik heb dat gevoel ook altijd een beetje, maar ik vind het lastig beoordelen omdat ik en borstbaby meestal min of meer gelijktijdig niet lekker waren, en beide kinders wilden dan sowieso bij voorkeur de hele dag aan een tepel hangen (is op zich ook goed, krijgen ze mijn specifieke antistoffen voor de specifieke bug waar we dan last van hadden meteen binnen).quote:Op woensdag 15 september 2004 09:54 schreef LadyS het volgende:
Kan het zijn dat de bv iets terugloopt o.i.d. als je grieperig bent, verhoging hebt, enz?
Gister was ik idd niet lekker en had een kleine verhoging. Ik wilde lekker luieren, maar het viel me op dat Amber vaker kwam. Dus vandaar dat ik dat verband had gelegd. Vandaag voel ik me alweer een stuk beterquote:Op woensdag 15 september 2004 10:17 schreef anneja het volgende:
Maar hoezo? Je voelt je niet lekker, en nu heb je het gevoel dat je minder melk hebt?
Bedankt voor de reacties! Ik reken dus op ongeveer een week (volgens mij heb ik dan aan 1 tube niet genoeg, omdat ik daarna ook nog door moet smeren).quote:Op donderdag 16 september 2004 10:10 schreef anneja het volgende:
Als je jezelf en beeb elke keer na de voeding behandelt en na het verdwijnen van de symptomen nog een week doorsmeert met die plaktroep kan je er inderdaad met een week weer vanaf zijn (wel intussen spenen, sabbelspeeltjes e.d. dagelijks uitkoken en bh's en spuugdoekjes dagelijks vernieuwen en op 60 graden wassen).
Hoef ik dat dus maar 1 keer te doen (of zou het juist preventief bedoeld zijn?)quote:Op donderdag 16 september 2004 11:46 schreef poemojn het volgende:
Spoelen met azijn mag dacht ik ook.. Maar dat smaakt vast niet lekker.
Ja, daar zaten wij dus ook steeds mee te worstelen, en ik sluit niet uit dat alle her- her- herinfecties door dat soort voorwerpen zijn gekomen. Ik heb op een gegeven moment alle niet-wasbare dingen maar even op de kast gezet, popjes en knuffels die over waren gingen mee in de was, en ik heb ook de duplo wel eens in de wasmachine gedaan (in een kussensloop) maar niet dagelijks. En ander hard speelgoed met een lapje alcohol afgenomen (wel goed laten drogenquote:Op donderdag 16 september 2004 11:38 schreef Grijs het volgende:
[..]
Judith gebruikt geen speentjes en spuugdoekjes, maar stopt wel veel speelgoed (autootjes, lego, popjes) in de mond. Moet dat ook allemaal uitgekookt worden?
Hmm misschien moet je dat even op het borstvoederforum vragen, daar hangen lactatiekundigen rond. Die harde plekken moet je volgens mij vrij snel vanaf wezen omdat het anders abcessen worden met alle lol (not.) van dien, maar ik kan het heel erg mis hebben. Lukt kolven rechts wel een beetje? (dit aangezien Jayden hem blijkbaar niet goed leegkrijgt) Wat bij mij bij de schaarse harde plekken die ik heb gehad (nooit borstontsteking geworden gelukkig) nog het best hielp, naast kind aanleggen met kinnetje richting plek (uiteraard steeds aan de bovenkant...grrr), was kolven onder de douche.quote:Op donderdag 16 september 2004 16:13 schreef Knorretje het volgende:
Ik heb weer wat vaker m'n ogen open en heb weer wat eetlust. Maar nog steeds harde plekken, slik me nog helemaal suf aan pillen en houd dus die koorts. Hoe lang mag dit allemaal aan blijven houden ??
quote:Op donderdag 16 september 2004 16:20 schreef Knorretje het volgende:
tnx![]()
Brighteyes ik ga jouw trouwens nog mailen, je bent een giga schat![]()
![]()
![]()
kolven onder de douche was hier geen succes. Leegkolven lukt me helaas ook niet, ik kom een heel eind en de plek is dan ook een stuk kleiner maar nog geen uur later is ie weer net zo vurig stekend aanwezig (het heeft me zelfs striae opgeleverd). Jayden aanleggen met zijn kin naar de plek toe gaat op bepaalde plekken wel (richting oksel en die richting schouder gaan) maar ik heb nog steeds geen oplossing bedacht voor de plek die loopt richting mijn kin en manlief lukt het ook niet om hem leeg te krijgen (hoezo wanhopig).quote:Op donderdag 16 september 2004 16:29 schreef anneja het volgende:
Jeetje, Knorretje
[..]
Hmm misschien moet je dat even op het borstvoederforum vragen, daar hangen lactatiekundigen rond. Die harde plekken moet je volgens mij vrij snel vanaf wezen omdat het anders abcessen worden met alle lol (not.) van dien, maar ik kan het heel erg mis hebben. Lukt kolven rechts wel een beetje? (dit aangezien Jayden hem blijkbaar niet goed leegkrijgt) Wat bij mij bij de schaarse harde plekken die ik heb gehad (nooit borstontsteking geworden gelukkig) nog het best hielp, naast kind aanleggen met kinnetje richting plek (uiteraard steeds aan de bovenkant...grrr), was kolven onder de douche.
Mijn man geeft als tip (quote:Op donderdag 16 september 2004 16:37 schreef Knorretje het volgende:
manlief lukt het ook niet om hem leeg te krijgen (hoezo wanhopig).
Zo deden wij dat inderdaad ook, alleen dan op de tafel omdat onze commode te hoog was. Vriendlief aanleggen hielp hier inderdaad ook nietquote:Op donderdag 16 september 2004 16:59 schreef E.T. het volgende:
Knorretje, misschien llukt het als je Jayden op zijn rug legt en jij op handen en knieen erboven (gaat dat met je bekken?) of anders misschien boven de commode? Zo kun je zijn kinnetje alle kanten op laten wijzen.
Sterkte!
Zo doe ik het ook inderdaad !!quote:Op zondag 12 september 2004 13:38 schreef phileine het volgende:
Sugar, zelf op bed gaan liggen op je zij, met Maria op haar zij naast je zodat ze bij je borst kan (buik-aan-buik). Zo heb ik het veel gedaan, kan je zelf een beetje wegdoezelen en je kindje sukkelt dan meestal vanzelf in slaap.
ja daar zou je het mee kunnen vergelijken, maar de stukjes zijn niet groen.quote:Op maandag 20 september 2004 20:41 schreef Lois het volgende:
Spinaziekleurig Knor? Dat kan een teken zijn dat hij teveel te eten krijgt is mij weleens verteld.
ja wat mij betreft wel, als het verder niets uit maakt, hebben wij gewoon een jochie met groene poep. (hij was immers toch al verzot op groen gezien zijn groene kop met haar bij de geboorte)quote:Op maandag 20 september 2004 20:56 schreef Lois het volgende:
Iris heeft het ook een paar maal gehad, spinaziepoep met brokjes onverteerde melk erin. Verder had ze amper krampjes en was ze heel tevreden altijd. Ik had dan altijd zoiets 'ow je hebt teveel gehad, naja het zal wel dan" en we gingen weer vrolijk verder. Als Jayden tevreden is is het toch goed?
Het laatste. Als ze haar borsten steeds goed leegkolft is de verhouding voormelk/achtermelk gewoon goed. Ze zou eventueel wel kunnen proberen de hoeveelheid achtermelk die ie binnenkrijgt op te voeren denk ik (door na een minuut of vijf kolven een nieuw flesje te nemen en dat eerst te geven), maar ik vermoed toch dat er ook wel een lactatiekundige in het behandelend team zal zitten?quote:Op woensdag 22 september 2004 15:43 schreef poemojn het volgende:
Ik vraag me iets af over Danyel en Phluphy maar wil het liever niet daar posten omdat het misschien nergens op slaat.. Maar als Phluphy 10 x zoveel kolft als hij drinkt, kan het dan niet zijn dat hij vooral voormelk van haar krijgt en dus weinig voedingsstoffen, krampjes (ze zegt dat hij last van zijn darmen heeft) en weinig aankomt (hij valt nu elke dag af zegt ze)? Of is dit niet mogelijk als je wat je in 1 voeding kolft goed roert en dan 1/10 deel ervan sondevoedt?
Ik weet eigenlijk niet of men Vroeger (in de oudheid?) twee jaar uitsluitend bv gaf, ik denk eigenlijk dat we tegenwoordig met die zes maanden wel ongeveer op het 'natuurlijke' introductietijdstip zitten qua bijvoeding. Omdat babies tegen die tijd werkelijk van alles in hun mond beginnen te steken. Dus, lijkt mij, ook de restjes mammoet die hun jager/verzamelaarvader vroeger in de grot liet slingeren. Maar het is natuurlijk mal om dan ook maar aan te nemen (zoals mijn schoonmoeder graag doet) dat je dan ook maar meteen de melkvoeding moet vervangen voor iets 'normaals' (in haar optiek: yokidrink). verder is ze wel lief, hoor.quote:Op dinsdag 21 september 2004 12:56 schreef poemojn het volgende:
Wat ik trouwens niet snap aan het hele bijvoedingsgebeuren (zie Babietjestopic) is het verhaal dat bv na 6 maanden niet voldoende voedingsstoffen meer bevat en je dus moet bijvoeden. Waar is dat op gebaseerd? Voor de uitvinding van kunstvoeding, peutermelk, blenders enz kreeg iedereen toch tot een jaar of 2 volledig borstvoeding (tot hun gebit volledig genoeg ontwikkeld was om met de pot mee te eten), waren ze toen dan allemaal ondervoed?
Jessai heeft tot een jaar nagenoeg volledig BV gehad, pas na een jaar luste hij eens wat brood en een koekje. Hij was prima doorvoed en behoort nog steeds bij de langsten.quote:Op dinsdag 21 september 2004 12:56 schreef poemojn het volgende:
Wat ik trouwens niet snap aan het hele bijvoedingsgebeuren (zie Babietjestopic) is het verhaal dat bv na 6 maanden niet voldoende voedingsstoffen meer bevat en je dus moet bijvoeden. Waar is dat op gebaseerd? Voor de uitvinding van kunstvoeding, peutermelk, blenders enz kreeg iedereen toch tot een jaar of 2 volledig borstvoeding (tot hun gebit volledig genoeg ontwikkeld was om met de pot mee te eten), waren ze toen dan allemaal ondervoed?
Iets na mijn kraamtijd mocht er al 9 uur tussen zitten, maar zeker niet langer. Met twee maanden mocht het langer, maar misschien eerder al, ik vroeg het toen pas op het CBquote:Op woensdag 22 september 2004 20:44 schreef dutchie het volgende:
Zeg... bij hoeveel maanden maakt het langer doorslapen dan 10 uur eigenlijk niet meer uit?
Ivm die bloedsuikerspiegel.
Klopt bijna. Een baby die te veel voormelk krijgt heeft vaker groene poep. Maar niet alle groene poep is een indicatie van te weinig eten. een hond heeft vier poten, maar niet alles wat vier poten heeft is dus een hondquote:Op donderdag 23 september 2004 14:36 schreef phileine het volgende:
Mij is trouwens verteld dat groene poep duidt op te weinig eten. Maar ja, ik had niet zo'n snuggere kraamhulp dus het zal wel niet helemaal kloppen.
we hebben hem dinsdag gewogen voor de zekerheid en hij was in 6 dagen tijd 400 gram aangekomen, dus ik twijfel niet meer aan een tekort en ga er voorlopig maar vanuit dat het komt door een teveel zoals lois schetst. (op het cb konden ze er niets mee, groen poepen kon van alles zijn, zolang het kind aankwam zal het wel goed zitten was de boodschap)quote:Op donderdag 23 september 2004 14:36 schreef phileine het volgende:
Mij is trouwens verteld dat groene poep duidt op te weinig eten. Maar ja, ik had niet zo'n snuggere kraamhulp dus het zal wel niet helemaal kloppen.
Ik zou zeggen van niet, een kindje van 15 1/2 week kan in mijn ogen prima doorslapen, als hij dat zelf doet.quote:Op vrijdag 24 september 2004 10:12 schreef dutchie het volgende:
Nog 1 vraagje dan over die bloedsuikerspiegel: Léon is nu 15 1/2 week en slaapt gerust van 23.00 tot 08.00. Rond de klok van de 23.00 krijgt hij de laatste voeding. Kan 22.30 zijn of 23.30, maar meestal 23.00. Zit er dan toch teveel tijd tussen?
Ik kan me voorstellen dat de meningen hier over verschillen, ook binnen de relevante beroepen.quote:Op vrijdag 24 september 2004 10:43 schreef LadyS het volgende:
Amber slaapt ook zolang door snachts. sinds een week of 2 En zij is nu 10 weken. Is het voor haar een probleem? (ik hoop het niet, want ik vind het wel lekker
Graag gedaan!!!quote:Op vrijdag 24 september 2004 13:43 schreef dutchie het volgende:
Plunderbunny bedankt!Ben nu wel gerustgesteld.
slen is er volgens mij een, babycuddle ook, even denken of ik nog meer typenamen weetquote:Op vrijdag 24 september 2004 10:42 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik ben op zoek naar zo'n lange doek die je helemaal om kunt knopen, zoiets had Tan geloof ik ook voor Junah. Iemand enig idee wat voor type dat is, is dat zo'n slen of is dat weer iets anders?? Ik vraag het maar even hier omdat jullie het er toevallig over hebben
Dankjewelquote:Op vrijdag 24 september 2004 14:16 schreef anneja het volgende:
[..]
slen is er volgens mij een, babycuddle ook, even denken of ik nog meer typenamen weet
-edit babybundler, huggabub, zie vooral ook www.beginnings.org en www.peppermint.com
Wij ook. Ben al zo'n anderhalve week aan het smeren (Daktarin), maar heb nog niet het idee dat de witte plekjes weggaan. Waarschijnlijk heb ik er al heel lang last van, want ik heb al maanden een wit plekje op de borst (waar ik al heel lang geen last van heb). De andere problemen (waardoor ik ging denken dat we wel eens spruw zouden kunnen hebben) zijn wel vrijwel direct weggegaan: pijnlijke tepels bij het aanleggen en een branderig gevoel na het voeden.quote:Op donderdag 23 september 2004 21:58 schreef Sjeen het volgende:
Balen hier trouwens, we hebben spruw![]()
Ik heb geen periode vastgesteld voor mezelf. Ik wil het blijven doen zolang in het leuk vind.quote:Op zaterdag 25 september 2004 09:48 schreef S-A-I-N-T het volgende:
Hebben jullie een streven van zo lang wil ik bv geven?
Groetjes klein_spookje
Zo dacht ik ook, dezelfde manier, steeds de grens verleggen, maar 1 jaar was echt mijn maximum. Ik vond het ook raar, een peuter aan de borst, leuk bij een ander, maar niet voor mij. Toch kreeg Chinook uiteindelijk ruim 2 jaar. Bij Jessai vond ik het ook zo normaal dat ik meteen bij de geboorte al minimaal anderhalf jaar voeden op de planning had staan. Hij is inmiddels ruim 2½jaar en krijgt nog steeds 2-3 keer per dag. Hij geniet er nog zo van dat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen om af te bouwen, en het is voor hem zo'n enorme troost. Als hij verdrietig is en ff lekker op schoot mag kruipen om te drinken, is hij weer helemaal blij en vrolijk en energiek nadienquote:Op zaterdag 25 september 2004 17:01 schreef E.T. het volgende:
Toen ik zwanger was, dacht ik 'minimaal 3 maanden'. Vlak voor de bevalling (toen ik me had ingelezen over bv) werd dit opgschoven naar 6 maanden en toen de bv lekker liep had ik zoiets "zo lang als ik bv makkelijker en leuker vind dan flessen, maar wel minimaal die 6 maanden". Ik heb wel zoiets dat als Saskia een jaar is dat ik dan wel uiterlijk ga afbouwen.. dan vind ik 't wel genoeg. Maar voorlopig krijgt ze al 7 maanden bv en ik vind 't nog steeds ideaal. Geen gesleep met water, flessen, geen gedoe met flessen opwarmen als je kind honger heeft, je hebt 't altijd bij je, is altijd goed op temperatuur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |