abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 augustus 2004 @ 14:13:06 #1
42661 DrFonk
Dealer of Funky Music
pi_21206753
Mensen, Ik ga zaterdag wat eten met mijn vriendin in Amsterdam. Heeft iemand suggesties voor een tentje waar je gezellig wat kan eten. Niet te strak allemaal, maar wel romantisch?

Alsvast bedankt!
They say you jive and game but can't be changed. On the positive side, you are my piece of the rock and I love you CC
pi_21206775
de klos?
Don't hurry, be crappy!
  woensdag 11 augustus 2004 @ 14:26:10 #3
28451 Exhale_02
Laffe borrelaar!
pi_21207031
Dulac, Haarlemmerdijk/straat
pi_21207122
en goedkoop zeker
  woensdag 11 augustus 2004 @ 14:34:59 #5
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_21207253
Ik weet niet het adres, maar Crazy Coco's heeft erg lekkere spare-ribs (o.a.)
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
  woensdag 11 augustus 2004 @ 14:35:20 #6
97111 ukga
Siewosie baas
pi_21207261
hm in de jordaan zijn wel gezellige romantische restaurantjes
  woensdag 11 augustus 2004 @ 14:36:07 #7
46305 succubus
helhoer in het nederlands
pi_21207281
ik weet nog een goede schranzbunker waar je voor 7 euro onbeperkt kunt eten
  woensdag 11 augustus 2004 @ 14:37:59 #8
42661 DrFonk
Dealer of Funky Music
pi_21207318
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 14:36 schreef succubus het volgende:
ik weet nog een goede schranzbunker waar je voor 7 euro onbeperkt kunt eten
HHHHHHHHHHHH! okay dan! nee, het hoeft niet super goedkoop te zijn. moet gewoon een beetje redelijke prijs/kwaliteit/kwantiteit verhouding zijn...
They say you jive and game but can't be changed. On the positive side, you are my piece of the rock and I love you CC
pi_21207440
quote:
[..] Heeft iemand suggesties voor een tentje waar je gezellig wat kan eten. Niet te strak allemaal, maar wel romantisch?[..]
Een Ethiopisch restaurant bleek in mijn geval aan die eis te voldoen. Aan de Overtoom.

Het leuke is dat je samen van één bord eet, wat geen bord is maar een soort pannenkoek, die gelijk als 'bestek' fungeert.

Maar leuk & gezellig is voor iedereen anders. Misschien vind jij het wel een belachelijk idee.
iedereen is uniek behalve ik
  woensdag 11 augustus 2004 @ 14:48:14 #10
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_21207551
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 14:43 schreef Philosocles het volgende:

[..]

Een Ethiopisch restaurant bleek in mijn geval aan die eis te voldoen. Aan de Overtoom.

Het leuke is dat je samen van één bord eet, wat geen bord is maar een soort pannenkoek, die gelijk als 'bestek' fungeert.

Maar leuk & gezellig is voor iedereen anders. Misschien vind jij het wel een belachelijk idee.
Ja, Addis Abeba heet die. Da's inderdaad leuk...En ook niet duur; voor zon 15-20 euro kan je je helemaal ongans eten en meerdere drankjes bestellen. Wel natuurlijk het bananenbier kiezen!
pi_21207878
Ik heb laatst erg leuk gegeten bij Mas Tapas: http://www.diningcity.com/ams/mastapas/nl/index.html
De bediening was wat traag, maar goed, je hebt ook geen haast natuurlijk.

Daar om de hoek zit overigens nog een tapasrestaurant dat wat strakker ingericht was, zag er ook goed uit.

Verder vind ik pygmalion altijd wel leuk: een zuidafrikaans restaurant in de nieuwe spiegelstraat : http://www.iens.nl/restau(...)staurant.htms?r=1309

Kitsch in de Utrechtsestraat is ook best okay, lekkere aparte hoekjes voor de romantiek.

Ik dnek nog even verder
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_21207900
Ik vind humpreys altijd erg gezellig, zit ook in amsterdam, gewoon bistrootje waar je 3 gangen krijgt en voor elke gang kan je kiezen uit een aantal gerechten (meestal wat apartere dingen), en erg lekker
www.humpreys.nl
...look closer
pi_21207995
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 15:00 schreef Barty het volgende:
Ik vind humpreys altijd erg gezellig, zit ook in amsterdam, gewoon bistrootje waar je 3 gangen krijgt en voor elke gang kan je kiezen uit een aantal gerechten (meestal wat apartere dingen), en erg lekker
www.humpreys.nl
Nee man! Dat is zo'n restaurant van een grote keten: best leuk met een groep vrienden of zo, maar toch niet als je je vriendinnetje romantisch uit eten wilt nemen?
  woensdag 11 augustus 2004 @ 15:04:09 #14
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_21208001
Wat een afrikaanse tips allemaal, zal ik er nog één doen? Ik was laatst in eetcafé Ibis aan de Weesperzijde. Ook erg lekker en een leuk tentje. Alleen helaas geen terras, dus niet doen als het 30 graden is en je lekker buiten wilt zitten
Nee jij trekt volle zalen!
Mijn reviews op de FOK! Frontpage
C'est le ton qui fait la musique
  woensdag 11 augustus 2004 @ 15:10:22 #15
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_21208211
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 15:00 schreef Barty het volgende:
www.humpreys.nl
Dat is geen bistrootje maar een reusachtig groot ketenrestaurant. Ik denk dat je in de war bent!?
pi_21208239
Febo
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_21208276
MacDonalds.

woensdag 11 augustus 2004 @ 15:14:05 #18
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_21208322
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 15:10 schreef Aventura het volgende:

[..]

Dat is geen bistrootje maar een reusachtig groot ketenrestaurant. Ik denk dat je in de war bent!?
edit: Ripley was me al voor..
Ik weet nog wel meer restaurantjes, bv. een tapas/spaans restaurantje vlakbij een ouderwetsche molen, wel in het centrum maar iets te ver voor de gemiddelde toerist ben ik bang.
pi_21208460
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 14:43 schreef Philosocles het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een erg gezellig leuk klein restaurantje, of je bij de mensen in de huiskamer aan het eten bent.

Van een heel ander kaliber, maar zeker niet slecht is "d'vijff vlieghen". Een iets dikkere portemonaie meenemen is daar wel een aanrader. Vraag ook zeker om een rondleiding als je daar gaat eten. (www.vijfvliegen.nl)
  woensdag 11 augustus 2004 @ 15:21:18 #20
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_21208540
Waar ook leuke restaurants zitten waaronder een goede Portugees is op en rond de Plantagebuurt. Tram 9-14 gaan erheen. Kan je daarvoor nog even rondstruinen op het Waterlooplein, of naar Artis
pi_21208669
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 15:21 schreef Aventura het volgende:
Waar ook leuke restaurants zitten waaronder een goede Portugees is op en rond de Plantagebuurt. Tram 9-14 gaan erheen. Kan je daarvoor nog even rondstruinen op het Waterlooplein, of naar Artis
Tegnover Artis zit La Sala, die schijnt idd ook leuk te zijn.
pi_21208935
De italiaan in het hilton.. ben de naam even kwijt!! Erg goed!!!
a marathon- At 18 mile you wonder why you do this, at 26,2 it all becomes perfectly clear!
pi_21208997
Roberto's dus!!
a marathon- At 18 mile you wonder why you do this, at 26,2 it all becomes perfectly clear!
pi_21209170
Ik vind Kitsch wel leuk, maar niet zo lekker... Maar ik ben er maar 1 keer geweest. Voor de rest zit er ook nog een goede Ethioop in de Marnixstraat. En ik heb laatst bij een Libanees gegeten, ook lekker en leuk. Die zit in de Kinkerstraat, kan je allemaal kleine hapjes bestellen, erg lekker.
Aldus.
pi_21209921
Ik heb alleen de kreeft gehad bij Kitsch, die was iig wel lekker

Heeft er iemand bij Nomads gegeten? Id dat wat? IK ken de ruimte wel van boven de More, het lijkt me wel wat voor een etentje: marokkaans eten in een leuk sfeertje. http://www.restaurantnomads.nl/

Volgens mijn zusje je is 11 ook okay, het nieuwe restaurant in de post CS: www.1love11.nl
pi_21210061
Er zit ook nog een Marokkaan in een zij-straat van de Jan Pieter Heije, en die heet, hoe toepasselijk 'De Marokkaan'. Moet ook erg lekker zijn. En in de de Clerqstraat heb ik laats bij een Mexicaan gegeten die 'Burrito" heet gegeten. Eten zag er NIET uit, maar het was heerlijk, en een aardige eigenaar, en niet duur .

En met kreeft kan niet vel misgaan natuurlijk
Aldus.
pi_21211010
Gauchos.
Lekker vlees, je ziet hoe ze het klaarmaken.
Beetje donkerbruine sfeer..
http://www.iens.nl/englis(...)staurant.htms?r=1381
Maargoed.. misschien is het niets voor jullie.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_21211107
Manzano aan de Rozengracht (toch?). Kaart is eenzijdig doch smakelijk en de ambiance is geweldig.
ik ben het mannetje in de chinese kamer
pi_21211125
En hier kun je ideeen opdoen
Alle restaurants in Amsterdam en omstreken.

http://www.iens.nl/englis(...)ex.htms?a=Amstelveen
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  woensdag 11 augustus 2004 @ 16:57:25 #30
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_21211144
Ik haat Gauchos. Het vlees wordt slecht klaargemaakt (lees:zwartgeblakerd), het is bespottelijk duur, als je nog iets meer wilt eten dan een bonk vlees mag je voor veel geld wat sneue bijgerechten erbij nemen met als absoluut dieptepunt de mayonnaise voor 1 euro extra. En 'onbeperkt' spareribs eten bleek bij ons toch echt wel 'beperkt'.
  woensdag 11 augustus 2004 @ 16:57:27 #31
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_21211146
La Sala is erg leuk, maar klein en eigenlijk meer tapas. En veel vis. La sje daar van houdt is het een aanrader.

verder kun je goed terecht bij Bloomers en de Sarphaat, beiden aan de Ceintuurbaan.

Bij die ketens, zoals Gauchos, Humphreys, Febo, McD... ja, zou ik niet heengaan met mijn vriendin. But who am I.

Oh ja, aan de Haarlemmerdijk zit ook een leuk (duur!) restaurantje, maar weet de naam niet meer.
Ik heb al een boek.
pi_21211196
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 16:57 schreef Aventura het volgende:
Ik haat Gauchos. Het vlees wordt slecht klaargemaakt (lees:zwartgeblakerd), het is bespottelijk duur, als je nog iets meer wilt eten dan een bonk vlees mag je voor veel geld wat sneue bijgerechten erbij nemen met als absoluut dieptepunt de mayonnaise voor 1 euro extra. En 'onbeperkt' spareribs eten bleek bij ons toch echt wel 'beperkt'.
Nou, nou rustig maar

Heb er 1 keer gegeten, en het beviel goed.
Maar zo zie je elke ervaring is anders
  woensdag 11 augustus 2004 @ 17:02:57 #33
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_21211312
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 16:59 schreef Brennie het volgende:

[..]

Nou, nou rustig maar

Heb er 1 keer gegeten, en het beviel goed.
Maar zo zie je elke ervaring is anders
Niets tegen jou hoor
Dat was dan mijn ervaring, maar wellicht is elk restaurant anders, er zijn er meerdere in Amsterdam.
pi_21211335
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 16:55 schreef sefer het volgende:
Manzano aan de Rozengracht (toch?). Kaart is eenzijdig doch smakelijk en de ambiance is geweldig.
Jep, daar hebben ze ook een leuk terras.

En je kan zo ENORM veel lekkerder eten dan bij die Gaucho's en Humphry's als je ook maar iets verder kijkt dan je neus lang is!
Aldus.
pi_21211415
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 16:55 schreef sefer het volgende:
Ik vond manzano's eerlijk gezegd niet zo. Maar dat kan ook door het gezelschap zijn gekomen. Je zat er wel mooi iig.

Gaucho's heb ik slechte ervaringen mee, iig in de reguliersdwarsstraat en leidsedwarsstraat. Bovendien vind ik het ook gewoon niet romantisch
  woensdag 11 augustus 2004 @ 17:10:47 #36
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_21211547
Ik heb gister bij Dante gegeten (zit op t spui). had een salade, was wel erg lekker. Niet echt een romantische tent, maar wel een leuk gezellig eetcafe-achtig iets.
En ik zag Jan de Boevrie uit z'n Bentley stappen met z'n erg lekkere dochter (of veel te jonge vriendin).
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_21211662
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 17:02 schreef Aventura het volgende:

[..]

Niets tegen jou hoor
Dat was dan mijn ervaring, maar wellicht is elk restaurant anders, er zijn er meerdere in Amsterdam.
I know..

Btw er zit ook een leuk grieks restaurantje achter het leidseplein..
Een zijstraat, eeeehm shit waar
pi_21211725
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 17:03 schreef Z het volgende:

[..]

Jep, daar hebben ze ook een leuk terras.

En je kan zo ENORM veel lekkerder eten dan bij die Gaucho's en Humphry's als je ook maar iets verder kijkt dan je neus lang is!
Smaken verschillen nou eenmaal
Ik eet liever bij Gauchos dan een exclusief visrestaurantje bijvoorbeeld
Maargoed dit is offtopic.
pi_21211791
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 17:16 schreef Brennie het volgende:

[..]

Smaken verschillen nou eenmaal
Ik eet liever bij Gauchos dan een exclusief visrestaurantje bijvoorbeeld
Maargoed dit is offtopic.
Echt? Daar kan ik me nu niks bij voorstellen. Ja, behalve als je niet van vis houdt natuurlijk

Als je van een prima biefstuk houdt en niet op zoek bent naar romantiek, zou ik eerder naar Loetje gaan trouwens, die hebben het beste vlees van Amsterdam. Ik vind het eten bij restaurantketens gewoon vaak wat standaarder.
pi_21212059
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 17:18 schreef Ripley het volgende:

[..]

Echt? Daar kan ik me nu niks bij voorstellen. Ja, behalve als je niet van vis houdt natuurlijk

Als je van een prima biefstuk houdt en niet op zoek bent naar romantiek, zou ik eerder naar Loetje gaan trouwens, die hebben het beste vlees van Amsterdam. Ik vind het eten bij restaurantketens gewoon vaak wat standaarder.
Ik hou idd niet van vis
Loetje.. Ken ik niet.
Zal het onthouden
Maarre.. voor de ts, ik ga op zoek
pi_21212094
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 17:27 schreef Brennie het volgende:

[..]

Ik hou idd niet van vis
Loetje.. Ken ik niet.
Zal het onthouden
Maarre.. voor de ts, ik ga op zoek
Is onder amsterdammers bekend als de plek waar je de beste biefstuk van amsterdam kunt eten. En een heerlijke sate trouwens. Zit bij het museumplein op het hoekje, richting pieter de hoogh
pi_21212181
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 17:29 schreef Ripley het volgende:

[..]

Is onder amsterdammers bekend als de plek waar je de beste biefstuk van amsterdam kunt eten. En een heerlijke sate trouwens. Zit bij het museumplein op het hoekje, richting pieter de hoogh

Ga daar dan zeker eens eten!
Thanks.
En zo wordt ieder hier geholpen
  woensdag 11 augustus 2004 @ 17:41:23 #43
43696 jammin4life
Still Breathin' ;)
pi_21212395
Rose's Cantina in de Reguliers Dwars is ook heel erg lekker en gezellig. Mexican Food! Moet je wel van houden natuurlijk.
Als niemand luistert naar niemand, vallen er doden in plaats van woorden.
pi_21214825
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 16:16 schreef Z het volgende:
Er zit ook nog een Marokkaan in een zij-straat van de Jan Pieter Heije, en die heet, hoe toepasselijk 'De Marokkaan'. Moet ook erg lekker zijn. En in de de Clerqstraat heb ik laats bij een Mexicaan gegeten die 'Burrito" heet gegeten. Eten zag er NIET uit, maar het was heerlijk, en een aardige eigenaar, en niet duur .

En met kreeft kan niet vel misgaan natuurlijk
De Marokkaan ziet er van buiten in ieder geval écht niet uit, net een snackbar!
Je kunt overigens in de Kinkerstraat héérlijk Libanees eten, kan me de naam alleen niet zo gauw herinneren en in de Nassaukade (zijstraat Marnixstraat) zit een heerlijke Spaanse restaurant Tranquilo

Goede prijs, goede bediening (wel van te voren reserveren) en een relaxte sfeer.
pi_21214903
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 16:10 schreef Ripley het volgende:

Heeft er iemand bij Nomads gegeten? Id dat wat? IK ken de ruimte wel van boven de More, het lijkt me wel wat voor een etentje: marokkaans eten in een leuk sfeertje. http://www.restaurantnomads.nl/
Jaaa! Heel erg lekker, super leuke sfeer, mooi ingericht!

Rosas Cantina voor mexicaans? Op de reguliersdwars.

Kantjil voor Indisch? Op de spuistraat.

Is allemaal makkelijk te bereiken.
People often search for the city of happiness, not realizing it can only be found in the state of mind.
pi_21215067
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 19:36 schreef Charys het volgende:

[..]

De Marokkaan ziet er van buiten in ieder geval écht niet uit, net een snackbar!
Je kunt overigens in de Kinkerstraat héérlijk Libanees eten, kan me de naam alleen niet zo gauw herinneren en in de Nassaukade (zijstraat Marnixstraat) zit een heerlijke Spaanse restaurant Tranquilo

Goede prijs, goede bediening (wel van te voren reserveren) en een relaxte sfeer.
Als je door de Jan Pieter Heije fiets ziet het er nog wel ok uit. Iemand had er lekker gegeten zei die tegen mij... En die Libanees had ik ook aangeraden, die is lekker (en gezellig enzo...)
Aldus.
pi_21215078
Beddingtons en Le Pecheur. Chique restaurants, zoiets mag je pas 'uit eten' noemen. Niet extreem duur maar wel erg goed.

Gezien je zelfs kwantiteit noemt in je post betwijfel ik of je zoiets bedoelde. Nou moet je niet met honger de deur uitgaan natuurlijk maar bij echte restaurants krigj je over het algemeen bescheiden porties maar wel genoeg. Je gaat niet uit eten om 'nokkie vol' terug te komen.
pi_21215099
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 19:47 schreef Z het volgende:

[..]

Als je door de Jan Pieter Heije fiets ziet het er nog wel ok uit. Iemand had er lekker gegeten zei die tegen mij... En die Libanees had ik ook aangeraden, die is lekker (en gezellig enzo...)
Offtopic, ik woon in een zijstraat van de JPH
  Moderator woensdag 11 augustus 2004 @ 19:51:50 #49
9859 crew  Karina
Woman
pi_21215160
Cafe Roux, zit in Hotel The Grand, lekker eten, niet heel erg duur en mooie omgeving.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')