quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 20:03 schreef Belana het volgende:
2 mijlpalen vandaag!!! Eerst 2 tanden die door zijn en vanmiddag:
Als ik Liam zijn potje geef, dan zeg ik bij iedere hap zo'n beetje: "hap"
En Nu zei hij me iedere keer na!!! Echt waar! Ik dacht eerst nog: toevalstreffer, maar nee hoor, iedere keer weer!
Helemaal geconcentreert: h ap...ap....hap...
quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 21:55 schreef Loena-tik- het volgende:
Hay Beefcake, ik doe je stalken hoor, doe es een update over je ventje!!!
Hij ligt nu gelukkig te slapenquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 15:52 schreef bixister het volgende:
is ie nu minder benauwd beefcake? lukt het drinken goed? geef je die antibiotica trouwens door z'n melk?
Dat is dat andere middeltje dus wat ik bedoelde!quote:Op woensdag 11 augustus 2004 18:35 schreef LadyS het volgende:
ik heb geen daktarin gekregen, maar Nystatine Labaz
Amber moet dan goed spoelen () en het dan doorslikken
Peter had nog bij de apotheek gevraagd of dat soms ook voor mij was, maar toen keek dat mens nogal dom, zei Peter. Dus ik bel morgen de huisarts maar even denk ik.
Of zou dit ook voldoende kunnen zijn (dus alleen medicatie voor Amber?)
we hebben destijds heel wat verschillende middeltjes gehad, maar dit was de enige die werkte bij ons. We deden het wel iets anders dan het voorschrift op aanraden van de apotheek.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 18:35 schreef LadyS het volgende:
ik heb geen daktarin gekregen, maar Nystatine Labaz
Amber moet dan goed spoelen () en het dan doorslikken
Peter had nog bij de apotheek gevraagd of dat soms ook voor mij was, maar toen keek dat mens nogal dom, zei Peter. Dus ik bel morgen de huisarts maar even denk ik.
Of zou dit ook voldoende kunnen zijn (dus alleen medicatie voor Amber?)
klopt maar doordat er nog in het mondje zit word de tepel ook behandeld. Daarnaast hadden we al drie of 4 andere middeltjes geprobeerd bij mij en alicia welke geen effect hadden. Dus het behandelen van de tepel met een middel hoeft niet te werken blijkbaar. Daktarin sloeg hier iig niet aan zowel op tepel als in de mond niet. Terwijl de methode hierboven wel eindelijk succes had.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 19:01 schreef dutchie het volgende:
Lekker duidelijk dus..![]()
Maar ik denk dat je het niet zelf hoeft te gebruiken dan.
Knorretje, bij ons werd er duidelijk bij gezegd dat ik ook echt zelf mijn tepel moest insmeren. Léon behandelen was niet voldoende.
Zeg ik dat dan?quote:Op woensdag 11 augustus 2004 19:05 schreef Knorretje het volgende:
[..]
En zeg ook niet dat LadyS het op die manier moet doen, dat is aan haar zelf en de HA want die zal ze vast nog wel bellen. Gaf alleen aan hoe wij het destijds opgelost hebben.
Erg he? Zo klein als dat ze zijn en dan al zo'n eigen willetje.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 21:51 schreef beefcake het volgende:
Jambo ik hoop dat het helpt joh! Wat zijn die kleintjes toch ook eigenwijs
quote:Op donderdag 12 augustus 2004 10:37 schreef moussy het volgende:
Cas "zegt" al de hele ochtend hajoeeeee en veegt dan zijn neus af
Moet je net mij hebbenquote:Op donderdag 12 augustus 2004 12:00 schreef Tan het volgende:
Bijna iedereen heeft wel huislook in de tuin staan.
Als je twijfelt, spoed nummer bellen !!!quote:Op donderdag 12 augustus 2004 20:52 schreef Luchtbel het volgende:
Ze is inmiddels 2,5 week, kan dat dan nog van de bevalling zijn?
Ik had de huisartsenpost al gebeld, maar dan is er een stom bandje dat zegt dat je morgen moet bellen of als het spoed is een ander nummer. Maar ik weet niet of dit spoed is, nu is alles goed met d'r?
Dat doe je goed, ben trots op jequote:Op donderdag 12 augustus 2004 21:05 schreef Luchtbel het volgende:
Toch maar even gebeld en kreeg nu een andere centralewordt dadelijk teruggebeld en moest de papieren van de bevalling bij de hand houden.
Doe het toch maar even voor m'n eigen gevoel, zodat ik vannacht misschien weer eens alleen wakker lig in bed en niet wakker naast d'r bed zit![]()
quote:Op donderdag 12 augustus 2004 23:04 schreef Luchtbel het volgende:
Nou, advies gekregen om d'r in de gaten te houden en morgenochtend naar m'n eigen huisarts te gaan. In principe kan het volgens hen nog steeds nasleep zijn van de bevalling al is het 2,5 week geledenzeker doordat alles zo in de war was tijdens de bevalling en ik vaak ben flauwgevallen, het kan zijn dat ze daar nog steeds door van slag is. Ik vind het wel eng en heb ook weinig vertrouwen in mijn huisarts als ik eerlijk ben
maar morgen maar even afwachten, er zal wel niks ergs zijn met d'r.
Hee wat leuk om weer van je te horen! En wat zien Daniëlle er ontzettend goed uit!quote:
Hè get, dus dat middel veroorzaakt ookal braakneigingen?quote:Op donderdag 12 augustus 2004 21:29 schreef LadyS het volgende:
Amber heeft vandaag veel overgegevenVolgens mij komt het van dat spul voor de spruw, want gisterenavpnd kwamen er ook hele gulpen uit
Dus ik bel de HA wel even morgen.
Volgens mij valt Dylan op jonge kerels, hij begon ontzettend te kwijlen bij het zien van deze fotoquote:[b]Op vrijdag 13 augustus 2004 13:44 schreef dutchie het volgende:[/b
Catootje, valt Daniëlle op jonge kerels?![]()
[afbeelding]
Ja blijkbaar. Eergisteravond kwam de eerste golf er uit, en gister maar lieft 3 keer (waarvan 1 keertje wat minder) Vandaag heb ik dat spul de hele dag niet gegeven en er is niks aan de hand. Ik heb net de huisarts gebeld en de assisitente gaat even overleggen en belt zo terug!quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 13:44 schreef dutchie het volgende:
[..]
Hè get, dus dat middel veroorzaakt ookal braakneigingen?
Da's zo zielig hè als ze zoveel braken.
quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 16:02 schreef LadyS het volgende:
Dylan is al uitgehuwelijkt hoor
Toch niet ernstig he ??quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 18:12 schreef Luchtbel het volgende:
Ja dat heb ik, de problemen liggen overigens niet bij zijn kant maar bij de mijneIk heb wel gewoon contact met z'n moeder trouwens, dus als er wat is kan ik altijd eerst naar haar bellen!
Amber heeft nergens last meer van, dus het is duidelijk dat het van dat spul kwamquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 00:01 schreef Luchtbel het volgende:
LadyS hoest met Amber nu?
Hey!quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 13:44 schreef dutchie het volgende:
Catootje, valt Daniëlle op jonge kerels?![]()
Hij heeft je al te grazen genomen ??quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 19:46 schreef beefcake het volgende:
Dylan heeft een tand!
Linksonder, het is alleen nog maar een randje, maar wel scherp![]()
Yeah!quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 19:46 schreef beefcake het volgende:
Dylan heeft een tand!
Linksonder, het is alleen nog maar een randje, maar wel scherp
Mag hij dan helemaal geen vriendinnetjes hebben? Gut, Saskia nu al jaloers zeg.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 19:08 schreef E.T. het volgende:
[..]
Hey!![]()
je bent een paar dagen niet online, en meteen wordt de huwelijkskandidaat van je dochter aan een ander voorgesteld ...
met Piet alles alweer ok hoor, dank je!quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 15:19 schreef Catootje het volgende:
Hoest nu met buix haar Pietje?
Kids foto topic #26 ~Nog meer zomerkiekjes!!~quote:Op maandag 16 augustus 2004 15:56 schreef Catootje het volgende:
Mooi dat IK nog geen Saskiafoto heb gezien.
quote:Op maandag 16 augustus 2004 13:22 schreef Luckepuk het volgende:
*jumpt hyperactief topic in*
LUCHTBEL!!!!!!!!!! Weet je... ik weet nu pas wie jij bent!![]()
Jij bent hiero geweest! Bij mij en Suus thuis!!!! En dom ikje herkende je niet eens van de foto´s!!![]()
Luckepuckquote:Op maandag 16 augustus 2004 13:22 schreef Luckepuk het volgende:
*jumpt hyperactief topic in*
LUCHTBEL!!!!!!!!!! Weet je... ik weet nu pas wie jij bent!![]()
Jij bent hiero geweest! Bij mij en Suus thuis!!!! En dom ikje herkende je niet eens van de foto´s!!![]()
Hier is gewoon vrije inloop, geen inschrijvingen, geen wachtlijsten... Lekker makkelijkquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:40 schreef dutchie het volgende:
Léon staat ookal ingeschreven voor babyzwemmen.We willen het kaboutertje zo snel mogelijk watervrij hebben.
In vergelijking met Eva is ze helemaal speedyquote:Op woensdag 18 augustus 2004 10:26 schreef bixister het volgende:
dat moet dan een traphekje van een meter of 3 breed worden Lois...
en geweldig die Iris, ik vind 't zoooo knap!!(maar ja in vergelijking met Piet is ze ook wel rázendsnel!)
dat is ook hartstikke leuk!quote:Op woensdag 18 augustus 2004 10:31 schreef moussy het volgende:
Cas vermaakt zich nog altijd prima met zitten en omrollen
Zitten schattige dingen genoeg bij totdat ze het over de prijs gaan hebben dan sla je al zowat achterover. Heb de felicitas tante over de vloer gehad 2 wk terug enige waar ik belang bij had was de 35% korting op Centre Parcsquote:Op woensdag 18 augustus 2004 09:51 schreef pluisje het volgende:
Oh, en ik krijg zo een Felicitas mevrouw op bezoek met een Babydoos. Heb me voorgenomen niks bij haar te gaan kopen, dus ik hoop dat ze niet met al te schattige dingen aan komt zetten
Mijn kraamhulp geeft juist als advies om die kleine savonds in bad te doen, juist omdat je er dan meer tijd voor heb en omdat ze erna heerlijk slapen meestal.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 20:20 schreef Luchtbel het volgende:
Aha, badjasje en luiers en het boekje! Bedankt!
Jah, tis alleen zo dat ik met m'n ex geen echt goed contact heb enzo daarom vind ik het naar om haar gratis te laten oppassen...
En nu ik toch bezig ben, nog ff een vraag. Is het raar om Jolie s avonds in bad te doen? Over een paar weken moet ze al naar kdvik zie er nu al tegenop
maar dan is er s morgens niet genoeg tijd voor, jah als we zouden haasten, maar het is juist zo gezellig. Maar ik lees overal alleen maar over babies die s morgens in bad gaan. Maar er is toch niks mis mee om het s avonds te doen?
Ja, ik dacht ook wel zoiets, was eigenlijk verbaasd dat het zo in dat boekje stond, had zelf ook zoiets van: dat komt vanzelf wel, en zo snel al de laatste voeding schrappen vond ik ook wat vlot.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 21:12 schreef livelink het volgende:
Pluisje, dat is typisch iets van die dingen die op een gegeven moment vanzelf gaan is mijn ervaring. Ik heb daar niks voor geregeld, dat regelde zichzelf. Misschien een beetje vaag omschrevenen ik moet er wel bij zeggen dat zowel Katja als bij Job pas rond hun 6e maand volledig doorsliepen. Tot en met hun 5e maand wilden ze 's nachts ook nog gewoon hun voeding.
Misschien als je het inderdaad met een schema doet, dat ze dan eerder zover zijn.
Ik snurk nietquote:Op woensdag 18 augustus 2004 22:06 schreef E.T. het volgende:
(alleen als papa snurkt is het inslapen nog wel eens moeilijk)
Die rugpijn komt me zeer bekend voor. Eén troost; hoewel hij zwaarder zal worden, wordt je rugpijn toch vanzelf minder als ze een beetje gaan meewerken, is mijn ervaring.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 22:10 schreef pluisje het volgende:
Rick en ik hebben trouwens allebei regelmatig, ik eigenlijk heel de dag, last van onze rug van het optillen van die dikzak
Ehm... Was rugpijn bij mamaBright niet het eerste signaal dat Elise eraan kwam?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 10:10 schreef Bright het volgende:
Rugpijn ... tja, al langer last van; nu begint MamaBright er ook regelmatig last van te krijgen ...
mijn moeder roept dan altijd "tis maar een fase, het gaat allemaal weer voorbij" En dat is zo (en dan komt de enge dromenfase, en dan komt de klierfase, en dan......normaal slapen doen we weer in het jaar 2030)quote:Op donderdag 19 augustus 2004 10:22 schreef pluisje het volgende:
Vannacht weer traditioneel van 23.00 tot 4.00 en van 4.30 tot 7.00
Enige pluspunt: normaal ga ik er dan om 7 uur maar meteen uit, nu heb ik hem pruttelend in zijn bed gelegd, en werd ik pas om 9.30 weer wakker
Bij Jelle en Lisa zijn we de late avondvoeding gewoon steeds wat eerder gaan geven (en de fles ervoor dus ook, beetje schuiven dus), maar daar zou ik nog maar even mee wachten hoor, toen hun een maand of 4 waren lagen ze er om 8 uur in en sliep Jelle door tot een uur of 8 de volgende ochtend. (Lisa was een apart geval, maar dat weet jequote:Op woensdag 18 augustus 2004 20:56 schreef pluisje het volgende:
Ohja, ik las iets in een boekje over doorslapen:
Als je baby een paar dagen achter elkaar niet uit zichzelf wakker wordt voor de late avondfles (in ons geval rond 23.00), dan kun je hem het beste direct als ie s avonds in slaap valt in bed leggen, en dan maar afwachten hoe laat ie komt. En dan zal ie s nachts steeds een uurtje later komen, en uiteindelijk doorslapen.
Klinkt best aannemelijk, maar dat betekent dat je dus wel een tijdlang er weer s nachts uit zal moeten, terwijl Tobias nu juist van 23.00 tot tegen zessen slaapt. Maar ja, hij kukelt meestal s avonds rond negenen wel in slaap, en we moeten hem wel een beetje wakker maken voor die laatste fles...
Wat is nou wijsheid? Hij krijgt nu om 19.30 en om 23.00 een flesje, en valt meestal tussen 21.00 en 22.00 in slaap. Ik weet wel dat ie uiteindelijk rond 19.00 ofzo naar bed zal moeten en dan ook echt aan de nacht moet gaan beginnen, maar ik ben bang dat als ik nu aan die tijden ga rommelen, dat ie weer van slag raakt (en wij ook).
Hoe hebben jullie dat aangepakt?
Inderdaad, dat stomme boekje. Volgens het boekje moet je je kind rond de 1 jaar ook uit een gewone beker laten drinken, niet uit de fles of tuitbeker of zo, nee, gewoon een beker.........kijk, dat werkt dus echt niet......quote:Op donderdag 19 augustus 2004 10:57 schreef pluisje het volgende:
maar dat stomme boekje vond dus dat je daar je kind niet wakker voor moet maken
Spindizzy, dat heb je heel goed onthouden! Ze kreeg heel veel last, redelijk plotseling toen we bij mijn vader in het ziekenhuis op bezoek waren. (Ze kon er zo naast gaan liggenquote:Op donderdag 19 augustus 2004 10:18 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Ehm... Was rugpijn bij mamaBright niet het eerste signaal dat Elise eraan kwam?
[afbeelding]
Dat boekje moet je ook niet lezenquote:Op donderdag 19 augustus 2004 10:57 schreef pluisje het volgende:
Ik ben zelf ook eigenlijk een groot voorstander van die late fles, maar dat stomme boekje vond dus dat je daar je kind niet wakker voor moet maken, dus ik dacht ik echt iets vreselijk fout zat te doen ofzo
Ooooe! Dat klinkt vrolijk! Goed hoorquote:Op donderdag 19 augustus 2004 10:30 schreef Anitra het volgende:
Goeie morgen
Hier gaat alles okee. Djulian slaapt snachts al redelijk door n meneer drinkt sinds gisteravond ineens spontaan 60 cc weg terwijl 40 tot gister nog moeilijk was. We hebben hem vanmorgen weer gewogen en hij is niet aan gekomen, maar hij heeft gister wel 4 poepluiers gehad en zijn waterleiding doet het ook perfect. Dus geen reden voor zorgen. Vooral niet nu hij die 60cc weg drinkt. Djulian is gewoon een iel manneke en neemt overal lekker de tijd voor.
Je moet ook op je eigen gevoel afgaan, dan kun je tenminste per kind bepalen waar die aan toe is...quote:Op donderdag 19 augustus 2004 12:03 schreef jellepelle het volgende:
[..]
Inderdaad, dat stomme boekje. Volgens het boekje moet je je kind rond de 1 jaar ook uit een gewone beker laten drinken, niet uit de fles of tuitbeker of zo, nee, gewoon een beker.........kijk, dat werkt dus echt niet......
quote:Op donderdag 19 augustus 2004 12:48 schreef Leah het volgende:
[..]
Dat boekje moet je ook niet lezen, dat is alleen om braaf mee te nemen naar het CB, en dan weer in een la te dumpen tot de volgende afspraak
Hier gaven wij tot 1 jaar een late fles, hij sliep 's nachts lekker door, en een goede nachtrust is en was me heel veel waard!
Dat moet ik nog even leren denk ik, ik zie elk boekje aan voor "gebruiksaanwijzing"quote:Op donderdag 19 augustus 2004 12:52 schreef Bright het volgende:
[..]
Je moet ook op je eigen gevoel afgaan, dan kun je tenminste per kind bepalen waar die aan toe is...
quote:Op donderdag 19 augustus 2004 12:57 schreef pluisje het volgende:
[..]
Het was dit keer een boekje wat in een tijdschrift zat ofzo, helemaal gewijd aan doorslapen, dus dat wekte direct mijn interesse![]()
Ik heb zelfs boekjes gezien waar in het eerste hoofdstuk werkelijk staat dat het geen gebruiksaanwijzing is, maar dat je eigen gevoel heel belangrijk is!quote:Op donderdag 19 augustus 2004 12:59 schreef pluisje het volgende:
[..]
Dat moet ik nog even leren denk ik, ik zie elk boekje aan voor "gebruiksaanwijzing"
Doe normaal!!!!quote:Op donderdag 19 augustus 2004 12:22 schreef Luchtbel het volgende:
maar liefst 63!!! cm
quote:Op donderdag 19 augustus 2004 12:22 schreef Luchtbel het volgende:
Amber je bent weer ingehaald! 4250 vanmorgen en maar liefst 63!!! cm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |