En jij bent een irritante lampenkap die niets zinnigs te melden heeft.quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:32 schreef cultheld het volgende:
Ronald Koeman staat langs de lijn alsof ie op de bus wacht
Wel sneu... ik gun PSV het best wel om de 1e ronde te kunnen halen, maar mensen zoals jij verpesten dat gewoonquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:32 schreef cultheld het volgende:
Ik weet intussen dat je een obsessie hebt voor Ajax, maar ik heb je al erder gevraagd om je te beperken tot je eigen PSV-topics en niet constant in Ajax-topic te lopen trollen.quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:32 schreef cultheld het volgende:
Waarom mogen Ajacieden het dan wel in PSV topics doen? Wees dan ook objectief en bekijk je moderatie niet via je Ajax brilquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik weet intussen dat je een obsessie hebt voor Ajax, maar ik heb je al erder gevraagd om je te beperken tot je eigen PSV-topics en niet constant in Ajax-topic te lopen trollen.
Laatste keer dat ik je dit verzoek doe.
Lastig he, het verschil zien tussen een objectieve, zinvolle bijdrage en eindeloze irritante reacties.quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:38 schreef cultheld het volgende:
[..]
Waarom mogen Ajacieden het dan wel in PSV topics doen? Wees dan ook objectief en bekijk je moderatie niet via je Ajax bril
Ja maar je kan ook oneindig doorgaanquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:38 schreef cultheld het volgende:
[..]
Waarom mogen Ajacieden het dan wel in PSV topics doen? Wees dan ook objectief en bekijk je moderatie niet via je Ajax bril
het is wel zo hoor, als ik als ajacied zou zeggen in een psv topic: hiddink staat langs de lijn alsof ie op de bus moet wachten dan zullen de modjes meelachen en draai ik het om dan word ik bijna gebannedquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:40 schreef JaWi het volgende:
[..]
Lastig he, het verschil zien tussen een objectieve, zinvolle bijdrage en eindeloze irritante reacties.
Ik laat Ajacieden ook niet bewust doortrollen in andere clubtopics, daar treed ik al jaren tegenop.quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:38 schreef cultheld het volgende:
Meester ze plagen me.quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:38 schreef cultheld het volgende:
[..]
Voetbaltechnisch gezien stuur je geen trainer weg aan het begin van een seizoen. Zeker geen Koeman na een wat vage beslissingen, die bovendien van niet structureel zijn.quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:40 schreef Djekko het volgende:
Koeman moet gewoon weg, er moet een ervaren trainer komen. De Jong in het centrum, Sneijder op de bank, Soetaers in de basis.![]()
Ik ook. Ik heb er het volste vertrouwen in. Dit was Stekelburgs eerste min of meer officiële wedstrijd als eerste doelmanquote:Ben benieuwd naar het seizoen van Ajax, en hoeveel tegendoelpunten ze krijgen met Stekelenburg op goal.
Doen ze ook.quote:Voorlopig zou ik nog even wachten met Lobont weg doen..
Lees bovenstaande posts. Pas je wat aan, of kom niet meer terug.quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:42 schreef cultheld het volgende:
[..]
het is wel zo hoor, als ik als ajacied zou zeggen in een psv topic: hiddink staat langs de lijn alsof ie op de bus moet wachten dan zullen de modjes meelachen en draai ik het om dan word ik bijna gebanned
je draait het nu om, eerst reageerde ik alleen maar in psv topics, maar dankzij lieden als twi en methodmitch dacht ik, wat zij kunnen kan ik ookquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik laat Ajacieden ook niet bewust doortrollen in andere clubtopics, daar treed ik al jaren tegenop.
Als je wat langer zou rondlopen zou je dat moeten weten.
Jouw reakties hier lokken die reakties daar uit en je wordt door je eigen mede-PSVsupporters ook al niet eens meer serieus genomen.
Jij bent nu al weken aan het uitlokken en mijn geduld met jou raakt een beetje op.
Doe er mee wat je wilt, maar je bent bij deze gewaarschuwd.![]()
Het was niet best inderdaad....quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:35 schreef JaWi het volgende:
O ja, en frenkie vond ajax 'errug slecht'. Waar hij gelijk in heeft.
Laatste offtopicpost hierover: Justme is PSV-er en geen Ajax-mod, lees je eens in voordat je iets blaat.quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:45 schreef cultheld het volgende:
je draait het nu om, eerst reageerde ik alleen maar in psv topics, maar dankzij lieden als twi en methodmitch dacht ik, wat zij kunnen kan ik ookHun posts worden nooit bekritiseert door de ajax mods en wanneer ik dan een vergelijkbare post in een ajax topic maak, ben ik aan het trollen, nou vooruit Ajacied, ik zal het nooooit meer doen, objectiviteit is ver te zoeken hier
Just me is ook uit de kast dus.quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:45 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hun posts worden nooit bekritiseert door de ajax mods
twi en methodmich leveren meestal een bijdrage aan de discussie. Het enige wat jij doet in is uitlokkende kutreacties geven. Bovendien lopen ze hier iets langer rond dan jij dat doet. Je bent hier nu 2 maanden, en hebt op het voetbal forum nauwelijks iets anders gedaan dan irritatie opwekken. En lang niet alleen onder Ajax supporters. Blijf nou niet steeds in discussie gedaan, maar pas je lekker aan. Lijkt me de meest zinvolle planning als je nog enigzins serieus genomen wilt wordenquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:45 schreef cultheld het volgende:
[..]
je draait het nu om, eerst reageerde ik alleen maar in psv topics, maar dankzij lieden als twi en methodmitch dacht ik, wat zij kunnen kan ik ookHun posts worden nooit bekritiseert door de ajax mods en wanneer ik dan een vergelijkbare post in een ajax topic maak, ben ik aan het trollen, nou vooruit Ajacied, ik zal het nooooit meer doen, objectiviteit is ver te zoeken hier
Dat loopt dus met een sisser afquote:Voor Sneijder een geweldig gevoel, want de tweebenige middenvelder komt uit Utrecht en scoren tegen die ploeg doet hem extra veel. Alleen waren niet al zijn gebaren zo euforisch, want hij leek zijn trainer iets toe te bijten. ,,Dat was niet voor de trainer bedoeld”, zou Sneijder na afloop zeggen. ,,Ik ga er nu niet op in”, reageerde Koeman. ,,Ik zal hem morgen om uitleg vragen. Hij hoort blij te zijn met het doelpunt en voor de ploeg dat ze voorstaan.”
Dat denk ik dus niet.quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:51 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Dat loopt dus met een sisser af
quote:Ajacieden kritisch op zichzelf
Amsterdam, 8 augustus 2004
Met een somber gelaat stonden de Ajax-spelers na afloop van de verloren wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal de pers te woord. ,,We hebben heel slecht gespeeld vandaag'', gaf aanvoerder Rafael van der Vaart onomwonden toe.
,,Je mag die voorsprong nooit meer weggeven'', zei Van der Vaart. ,,Het is moeilijk te zeggen waar het aan lag. We hoopten de lijn van de voorbereiding door te trekken, maar dat lukte niet. Dit moeten we maar snel vergeten. Verlies houdt je scherp, we staan in ieder geval weer met beide benen op de grond. Volgende week moeten we er staan tegen FC Twente.''
Ook Maxwell stak de hand in eigen boezem. ,,Er werden te veel fouten gemaakt in de verdediging. Daar hebben we de prijs voor betaald. Er waren mensen die zeiden dat we deze wedstrijd niet belangrijk vonden. Voor ons was het echter wél belangrijk. We wilden winnen en de eerste prijs van het seizoen pakken'', aldus de Braziliaan die ook lovende woorden overhad voor zijn opponent Darl Douglas.
Tom Soetaers begreep niet waarom hij door scheidsrechter Van Egmond van het veld gestuurd was. ,,Ik geef toe dat ik in eerste instantie een overtreding maakte. Even daarvoor maakte Cornelisse een soortgelijke overtreding op mij. Ik zei nog tegen de scheidsrechter 'hier geef je toch geen geel voor?', maar hij trok meteen rood. Ik heb begrepen dat het leek of ik iets deed toen hij me duwde, maar dat was niet bewust. Misschien leek het zo op tv, maar ik heb het nog niet teruggezien. In ieder geval had ik niet de intentie om verder iets te doen. Die kaart was dus overdreven, ik hoop niet dat ik hiervoor word geschorst.''
Voor Wesley Sneijder was de meeste belangstelling na afloop. Iedereen wilde van de middenvelder het fijne weten van zijn reactie na zijn goal. ,,Ik dacht dat ik de beslissende maakte. Juist tegen Utrecht, waar ik vandaan kom, is dat bijzonder. Er ging van alles door me heen, het was pure emotie. Maar mijn reactie was niet tegen Ronald Koeman gericht. Toen ik scoorde, sprong Ruud Krol op van de bank en hij maakte een gebaar met zijn vuist. Dat deed ik naar hem terug. En wat ik verder riep, was tegen niemand in het bijzonder. Ik hoopte op een invalbeurt en was extra gemotiveerd. Natuurlijk was ik teleurgesteld dat ik niet in de basis stond, want ik ben in prima vorm maar dat is toch logisch? Mensen in de club die mij kennen, weten dat ik nooit zo tegen de trainer zou reageren. Dat hij morgen met me wil praten is prima. De trainer kent me ook al langer dan vandaag.''
Ik hoef niet enigszins serieus genomen te worden, ik geef gewoon mijn mening omtrent voetbalzaken op een openbaar forum en houd me verder prima aan de policy, roep geen kwetsende dingen zoals stomme kutboer, domme provinciaal etc. wat hier schijnbaar kan en mag, nee ik maak alleen een grapje in de trant van koeman staat langs de lijn op de bus te wachten naar aanleiding van het zojuist geboekte resultaat (ontopic dus). Maar ja grapjes mogen blijkbaar niet meer, het levert zelfs een bijna ban opquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:50 schreef JaWi het volgende:
[..]
twi en methodmich leveren meestal een bijdrage aan de discussie. Het enige wat jij doet in is uitlokkende kutreacties geven. Bovendien lopen ze hier iets langer rond dan jij dat doet. Je bent hier nu 2 maanden, en hebt op het voetbal forum nauwelijks iets anders gedaan dan irritatie opwekken. En lang niet alleen onder Ajax supporters. Blijf nou niet steeds in discussie gedaan, maar pas je lekker aan. Lijkt me de meest zinvolle planning als je nog enigzins serieus genomen wilt worden.
Om over het balverlies, van onze grote vriend Van Der Vaart nog maar te zwijgen.quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:47 schreef pfaf het volgende:
Die Sonck moeten ze z.s.m. wegdoen. Met hem in de basis speel je vanaf het begin al met 10 tegen 12. Wát een balverlies zeg.
Sneijderquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:51 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Dat loopt dus met een sisser af
Als ik je postgeschiedenis doorkijk, kom ik weinig nuttigs tegen en veelal getroll.quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:54 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik hoef niet enigszins serieus genomen te worden, ik geef gewoon mijn mening omtrent voetbalzaken op een openbaar forum en houd me verder prima aan de policy, roep geen kwetsende dingen zoals stomme kutboer, domme provinciaal etc. wat hier schijnbaar kan en mag, nee ik maak alleen een grapje in de trant van koeman staat langs de lijn op de bus te wachten naar aanleiding van het zojuist geboekte resultaat (ontopic dus). Maar ja grapjes mogen blijkbaar niet meer, het levert zelfs een bijna ban opDus ik sluit af met de grootste grap die ik ooit zal maken: Forza Ajax
quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:54 schreef cultheld het volgende:
Forza Ajax
Ach, het ongelijk van Koeman werd aangetoond toen Sneijder in het veld kwam. Als hij hem op de bank laat zitten speelt het elftal 2 klasses minder.quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:57 schreef Djekko het volgende:
SneijderAlsof hij het tegen zichzelf had.. hij had het zeker tegen Koeman, alleen is deze reactie nu een beetje kut omdat ze verloren hebben en hij het winnende doelpunt niet heeft gemaakt.
Zou wel een beetje triest zijn van Koeman als hij Sneijder straft voor deze 'uitspatting'. Zelf steekt hij ook zijn mening niet onder stoelen of banken.quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:57 schreef Djekko het volgende:
[..]
SneijderAlsof hij het tegen zichzelf had.. hij had het zeker tegen Koeman, alleen is deze reactie nu een beetje kut omdat ze verloren hebben en hij het winnende doelpunt niet heeft gemaakt.
Maar om nou meteen om sex te vragen met je trainer. Tsssk.quote:Op zondag 8 augustus 2004 23:07 schreef Againzender het volgende:
[..]
Zou wel een beetje triest zijn van Koeman als hij Sneijder straft voor deze 'uitspatting'. Zelf steekt hij ook zijn mening niet onder stoelen of banken.
Koeman vind een middenveld met Sneijder/Van der Vaart te aanvallend en verdedigend zwak.quote:Op zondag 8 augustus 2004 23:01 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Ach, het ongelijk van Koeman werd aangetoond toen Sneijder in het veld kwam. Als hij hem op de bank laat zitten speelt het elftal 2 klasses minder.
Dat kwam volgens mij eerder omdat Grygera voor Pienaar kwam, daarna verloor ajax de regiequote:Op zondag 8 augustus 2004 23:11 schreef Radegast het volgende:
Koeman vind een middenveld met Sneijder/Van der Vaart te aanvallend en verdedigend zwak.
Bleek ook wel, ze kregen nadat Sneijder inviel 3 goals om de oren. Daar kon Sneijder niets aan doen, maar het werd verdedigend wel erg kwetsbaar.
Dat is idd een optie, maar als je een 4 mans middenveld hebt met Pienaar-Sneijder-Galasek-VdV kunnen ze best samen spelen, maar dat systeem schijnt onbespreekbaar te zijnquote:Wat Koeman fout doet is dat hij Rafael van der Vaart de hand boven het hoofd houd terwijl hij Sneijder moet opstellen op die positie. Rafael moet eens een tijdje op de bank, vind ik.
Tsja, 4-4-2 spelen wil er maar niet in bij Koeman. Terwijl dat het beste past bij deze selectie.quote:Op zondag 8 augustus 2004 23:18 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Dat is idd een optie, maar als je een 4 mans middenveld hebt met Pienaar-Sneijder-Galasek-VdV kunnen ze best samen spelen, maar dat systeem schijnt onbespreekbaar te zijn
Straks komen we er wel achter achter welke kloon hij nu zitquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:44 schreef popolon het volgende:
Is loek alweer terug?
Voorlopig is er nog steeds een wachtlijst voor seizoenskaarten dus dat zal wel meevallen.. Kom ik misschien eindelijk eens aan de beurtquote:Op zondag 8 augustus 2004 21:49 schreef cultheld het volgende:
Dan kan Ajax haar thuiswedstrijden op de toekomst gaan spelen
quote:Op maandag 9 augustus 2004 00:09 schreef popolon het volgende:
Sonck moet nog gewoon even wennen.
Geef die jongen een jaar of zes, misschien komt het er dan uit.
Is dat topic er al voor dit jaar?quote:Op maandag 9 augustus 2004 00:44 schreef TC03 het volgende:
Ik weet nog dat topic van vorig jaar: 'Wie wordt de nieuwe topscorer?' De Ajacieden die toen Sonck meteen al hoog hebben gezet, staan nu best voor lul.
Trouwens wel leuke uitslag, maar ik dacht dat de wedstrijd om half 9 gespeeld zou worden. Gemist dus. Maargoed, Ajax is niet in goede doen
.
Ajax verliest met 4-2 van een Nederlandse subtopper/middenmoter.quote:Op maandag 9 augustus 2004 00:51 schreef tong80 het volgende:
Trouwens Feijenoord vandaag gelijk gespeeld tegen een Engelse middenmoter vanmiddag. PSV verloor 4 keer op rij.
Ja en ? We stonden wel in de finale. Verliezen hoort erbij, gelukkig niet 4 keer op rij.quote:Op maandag 9 augustus 2004 00:56 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ajax verliest met 4-2 van een Nederlandse subtopper/middenmoter.
![]()
Maar er werd wel verloren. En PSV doet het ook niet al te best, daarom wordt Feyenoord kampioenquote:Op maandag 9 augustus 2004 00:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja en ? We stonden wel in de finale. Verliezen hoort erbij, gelukkig niet 4 keer op rij.
sorry Tong, maar wat een flauwekul. Waarom mis je in dit topic het Ajax gevoel. Het zijn bijna meer posts van niet-Ajacieden dan wel.quote:Op maandag 9 augustus 2004 00:51 schreef tong80 het volgende:
Trouwens Feijenoord vandaag gelijk gespeeld tegen een Engelse middenmoter vanmiddag. PSV verloor 4 keer op rij.
Vanwaar al dat azijn gepis. Ik mis het Ajax gevoel steeds meer in dit topic.
We worden verdomme gewoon kampioen en als echte Ajacied moet dat je gedachte zijn om de kompetitie mee in te gaan.
Kom nou toch, wijj zijn Ajax. We lijken verdomme Haarlem wel.
Ik ben volgens mij de enige die post dat we kampioen worden.quote:Op maandag 9 augustus 2004 00:59 schreef The_Hives het volgende:
[..]
sorry Tong, maar wat een flauwekul. Waarom mis je in dit topic het Ajax gevoel. Het zijn bijna meer posts van niet-Ajacieden dan wel.
Ik had alle truukjes ontweken. Wat is mijn prijsquote:Op maandag 9 augustus 2004 00:50 schreef TC03 het volgende:
Dit is overigens het betreffende topic.
volgens mij was 1 van de vorige topics nog datr we in oktober kampioen waren, en veel waren het er mee eens.quote:Op maandag 9 augustus 2004 01:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik ben volgens mij de enige die post dat we kampioen worden.
en dat we kampioen worden is logisch als je naar de selecties kijkt. De Tjempieunsliek wordt spannender.quote:Op maandag 9 augustus 2004 01:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Natuurlijk worden we kampioen, stelletje pessimisten hier...quote:Op maandag 9 augustus 2004 01:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
De Jong is voor de centrale positie gewoon te licht. Punt. Daar is zelfs Escude beter. Soms zag ik de Jong gewoon zwerven rond het strafschopgebied van Utrecht. Inschuiven, OK, maar dat is dan weer een ander uiterste. Ik ben geen fan van de Jong in de verdediging, ik ben fan van 'm in 't middenveld (eventueel als rechtsback, maar ook dan doet 'ie het niet zo fantastisch en is 't slechts een alternatief). Obodai moet mijns inziens sowieso spelen, die jongen doet het gewoon uitstekend.quote:Op maandag 9 augustus 2004 04:16 schreef Haspel33 het volgende:
Pienaar moet natuurlijk op de plaats van Sonck, die in een vlaag van verstandsverbijstering op 10 gezet wordt. Sneijder moet er natuurlijk in voor Galasek. Iedereen praat mekaar maar na over de defensieve noodzakelijkheid van de Tsjech, maar je hebt gewoon veel meer aan Sneijder als je een doorschuivend centrum de Jong/Heitnga hebt.
DeJong/Heitinga centraal is 110% okay, SQD is nu eenmaal miskoop nummer 928 van Dikke Ronny die op allerlei terrein tekort komt, met name qua snelheid en tactische rijpheid.
Alhoewel de Jong iddook een top rechtsback is, komt ie centraal nog beter van pas, en Obodai kan dan uitgroeien tot de nieuwe rechtsback. Oja, en de Ridder moet op rechtsbuiten. Maar dat snapt die blonde Groningse dikkerd toch niet.
quote:Op maandag 9 augustus 2004 01:00 schreef tong80 het volgende:
Ow wat ga ik die cultheld het leven zuur makenquote:Op maandag 9 augustus 2004 10:18 schreef Againzender het volgende:
Dat gaat nog plezierig worden komend weekeinde met de eerste competitieronde
Twente heb je ook maar niet zomaar gewonnen....quote:Op maandag 9 augustus 2004 10:19 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ow wat ga ik die cultheld het leven zuur maken.
Nee, niet alleen aan Maarten nee, maar hij had er wel best een groot aandeel in. En over dat azijnpissen, dat is zo'n leuk cliche, maar vertel mij dan maar de positieve dingen die je gisteren zijn opgevallen? Aanvallend konden we geen vuist maken tegen een voor de pot hangend Utrecht (in de eerste helft) en verdedigend zijn we met 4 (!!!!!) goals tegen gewoon stevig door de mand gevallen.quote:Op maandag 9 augustus 2004 10:18 schreef Againzender het volgende:
Ja, laten we om Lobont gaan roepen, die laat nooit een bal vallen
Stekelenburg keepte best aardig, die nederlaag ligt echt niet aan hem.
Volgens mij zit iedereen al de hele zomerstop te wachten om weer te kunnen beginnen met azijnzeiken.
Dat gaat nog plezierig worden komend weekeinde met de eerste competitieronde
Koeman zei gisteren ook dat hij vond dat de gehele achterste linie gefaald had. Maxwell dekte trouwens wel ruimquote:Op maandag 9 augustus 2004 10:21 schreef twi het volgende:
[..]
Nee, niet alleen aan Maarten nee, maar hij had er wel best een groot aandeel in. En over dat azijnpissen, dat is zo'n leuk cliche, maar vertel mij dan maar de positieve dingen die je gisteren zijn opgevallen? Aanvallend konden we geen vuist maken tegen een voor de pot hangend Utrecht (in de eerste helft) en verdedigend zijn we met 4 (!!!!!) goals tegen gewoon stevig door de mand gevallen.
quote:Op maandag 9 augustus 2004 10:00 schreef Eilanden het volgende:
de 51ste minuut bracht Pienaar Ajax aan de leiding, al zal doelman Terol van Utrecht daar anders over denken. De Utrecht-goalie was van mening dat de bal de doellijn niet gepasseerd was. Maar scheidsrechter Van Egmond vond dat dit wel het geval was: 1-0.
quote:Op maandag 9 augustus 2004 10:28 schreef Dylan Dog het volgende:
De Johan Cruijff Schaal is pas een prijs als je 'em wint, toch?
Zag er prima uit wat Ajax liet zien: overtuigend, verdedigend zo solide als een huis, dwingend aan de bal en vooral het vleugelspel zag er piekfijn verzorgd uit. En die Zlatan he: wat een geweldenaar!
Jaja, ik heb er oog voor!quote:Op maandag 9 augustus 2004 10:32 schreef Eilanden het volgende:
[..]Een kenner!
Maxwell was inderdaad soms echt heel laks aan het voetballen. Als je daar Escude naast hebt staan die zich braaf aan zijn taken houdt, dan heb je er niet zo'n groot probleem mee. Maar met De Jong ernaast zie je dan gewoon dat er iets niet klopt. Als zelfs Heitinga een keer dwars over moet steken om Douglas te stoppen, terwijl daar normaal gesproken een linker centrale verdediger en een linksback staan, dan weet je dat de helft van de verdediging gewoon niet staat te verdedigen. En dan heb je best een probleem.quote:Op maandag 9 augustus 2004 10:23 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Koeman zei gisteren ook dat hij vond dat de gehele achterste linie gefaald had. Maxwell dekte trouwens wel ruim.. hij gaf Douglas alle vrijheid van de wereld
quote:Op maandag 9 augustus 2004 10:36 schreef twi het volgende:
Soms mag ik je wel, DD, maar soms kan ik je ook afschieten
Geen fan van de Jong als verdediger? De Jong op rechtsback heeft Trabelsi doen vergeten, die heeft een topjaar achter de rug. SQD is geen inschuivende verdediger. Ajax speelde afgelopen jaar juist on-Ajax omdat Heitinga niet kon doorschuiven als extra man op het middenveld. SQD kon niet alleen gelaten worden omdat die te traag en zenuwachtig was voor de 1 tegen 1. Laat staan dat ie zelf doorschuift. Hij maakt niet voldoende progressie op dat terrein, je kan zien dat ie met zijn 25 jaar eigenlijk te laat bij Ajax gaat voetballen om nog de automatismen die achterin ndoig zijn erin te slijpen. De Jong heeft hem gewoon voorbij gestreefd in die rol, die is enorm vooruit gegaan en daar zit nog flink rek in, gaat uitgroeien tot de nieuwe Rijkaard. Punt.quote:Op maandag 9 augustus 2004 08:21 schreef twi het volgende:
[..]
De Jong is voor de centrale positie gewoon te licht. Punt. Daar is zelfs Escude beter. Soms zag ik de Jong gewoon zwerven rond het strafschopgebied van Utrecht. Inschuiven, OK, maar dat is dan weer een ander uiterste. Ik ben geen fan van de Jong in de verdediging, ik ben fan van 'm in 't middenveld (eventueel als rechtsback, maar ook dan doet 'ie het niet zo fantastisch en is 't slechts een alternatief). Obodai moet mijns inziens sowieso spelen, die jongen doet het gewoon uitstekend.
Escude op linksback is natuurlijk vragen om problemen. Veel te traag daarvoor, dat zag je al op het AT. En dat 4-4-2 doen ze maar fijn in Eindhoven, in de Arena wordt met echte vleugels gespeeld. Punt.quote:------------------ Lobont ------------------
de Jong ------ Heitinga ------ Escude
---------Galasek ------- Maxwell--------
Obodai ----- Pienaar ----- Sneijder---
-------- Sonck ------ Ibrahimovic -------
Trabelsi is een veel betere verdediger dan de Jong. Je bent hem vergeten door al dat gezeur rond Trabelsi.quote:Op maandag 9 augustus 2004 10:47 schreef Haspel33 het volgende:
Geen fan van de Jong als verdediger? De Jong op rechtsback heeft Trabelsi doen vergeten, die heeft een topjaar achter de rug.
Escude op linksback is natuurlijk vragen om problemen. Veel te traag daarvoor, dat zag je al op het AT. En dat 4-4-2 doen ze maar fijn in Eindhoven, in de Arena wordt met echte vleugels gespeeld. Punt.
Het was in zijn geheel slecht. Daarom vind ik het wat vreemd dat sommige mensen zo de nadruk leggen op Stekelenburg en die actie van Sneijder.quote:Op maandag 9 augustus 2004 10:21 schreef twi het volgende:
[..]
Nee, niet alleen aan Maarten nee, maar hij had er wel best een groot aandeel in. En over dat azijnpissen, dat is zo'n leuk cliche, maar vertel mij dan maar de positieve dingen die je gisteren zijn opgevallen? Aanvallend konden we geen vuist maken tegen een voor de pot hangend Utrecht (in de eerste helft) en verdedigend zijn we met 4 (!!!!!) goals tegen gewoon stevig door de mand gevallen.
Tegen de kleine clubjes misschien, maar wat Trabelsi heeft laten zien in de belangrijkere wedstrijden als rechtsback ontstijgt het niveau van de Jong tot-de-macht-drie. De Jong valt gewoon stevig door de mand als hij een moeilijke tegenstander (ik noem een Valeron tegen Celta-uit) heeft, dan komt 'ie z'n verdedigende taken niet na. Ik zie hetzelfde nu gebeuren op de centrale positie. Het is toch niet normaal dat een centrale verdediger helemaal naar voren komt rushen, dan bij het strafschopgebied omdraait en een tikke terug op van der Vaart (of wie er ook stond) geeft? Dat een Blind het in zijn topjaren een keer deed, ok, maar dit is de Jong z'n derde wedstrijd geloof ik op die positie (tenminste, als "oplossing voor blessures" zal 'ie er wel een paar keer vaker hebben gespeeld).quote:Op maandag 9 augustus 2004 10:47 schreef Haspel33 het volgende:
Geen fan van de Jong als verdediger? De Jong op rechtsback heeft Trabelsi doen vergeten, die heeft een topjaar achter de rug.
De Jong is geen inschuivende verdediger, het is een terugschuivende middenvelder. Misschien klink ik dan wat te verwarrend, maar ik vind De Jong te riskant om een vitale centrale verdedigende rol te geven. Ik zie De Jong als perfecte opvolger voor Galasek. Fysiek sterk, niet groot, best snel, goed oog voor verdedigende acties maar ook aanvallend kan 'ie regelmatig meekomen. Een nieuwe Rijkaard vind ik overdreven. Ik ben onder de indruk van de kwaliteiten van de Jong, maar niet als verdediger, of eventueel als rechtsback bij wedstrijden waar dat hij dat kan. Hij kan uiteraard leren zich beter aan zijn verdedigende taken te houden, dat is waar. Kan ik niks tegen in brengen. Maar dan moet 'ie niet keer op keer dezelfde fouten maken. De hele linkerkant lag gisteren open, mede te wijten aan De Jong.quote:SQD is geen inschuivende verdediger. Ajax speelde afgelopen jaar juist on-Ajax omdat Heitinga niet kon doorschuiven als extra man op het middenveld. SQD kon niet alleen gelaten worden omdat die te traag en zenuwachtig was voor de 1 tegen 1. Laat staan dat ie zelf doorschuift. Hij maakt niet voldoende progressie op dat terrein, je kan zien dat ie met zijn 25 jaar eigenlijk te laat bij Ajax gaat voetballen om nog de automatismen die achterin ndoig zijn erin te slijpen. De Jong heeft hem gewoon voorbij gestreefd in die rol, die is enorm vooruit gegaan en daar zit nog flink rek in, gaat uitgroeien tot de nieuwe Rijkaard. Punt.
Je zegt net dat Escude niet kan inschuiven. Als 'ie niet inschuift, hoeft 'ie ook niet terug te rennen, en dus kan 'ie ook niet te langzaam zijn. Hij is ook niet langzaam als in "Frank de Boer" langzaam, meer in de vorm van "Owen loopt gewoon te snel" langzaam. Bovendien zie jij dat Maxwell er kort voor speelt, die dus mede linksachter nog wat werk kan verrichten, maar juist als inschuivende speler kan werken. Maxwell trekt namelijk aanvallend naar binnen (in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Trabelsi), waar dan ook wel genoeg ruimte voor zal zijn omdat Sneijder intelligent genoeg is om niet in de weg te lopen, en wegens het "gebrek aan" echte buitenspeler is er genoeg ruimte die door Maxwell opgevuld kan worden.quote:Escude op linksback is natuurlijk vragen om problemen. Veel te traag daarvoor, dat zag je al op het AT. En dat 4-4-2 doen ze maar fijn in Eindhoven, in de Arena wordt met echte vleugels gespeeld. Punt.
Flauwekul. De Jong heeft zich volwaardig gemanifesteerd als identieke waarde omdat ie net zoals Trabelsi aanvallend heel veel heeft kunnen brengen als opkomende back.quote:Op maandag 9 augustus 2004 10:57 schreef VoreG het volgende:
[..]
Trabelsi is een veel betere verdediger dan de Jong. Je bent hem vergeten door al dat gezeur rond Trabelsi.
Nee, daar moeten we niet vanaf stappen nee.quote:We moeten gewoon een keer afstappen van dat eeuwige gedoe "Wij zijn Ajax en wij spelen zo en niet anders".
Het zinnetje "Sonck op 10" (eigenlijk die hele actie) spreekt boekdelen op het gebrek aan beslissingen wat Koeman kan maken. Hij ziet ook wel in dat Sonck en Ibrahimovic samen best gevaarlijk kunnen zijn, maar wil star aan 4-3-3 vast houden. Wat doe je dan? Je zet Sonck op 10, een positie die hij helemaal niet als 10 vervult maar gewoon als een verkapte tweede spits in een 4-4-2 systeem. Je kunt het met alle wil van de wereld dan ook geen 10 noemen.quote:Op maandag 9 augustus 2004 11:04 schreef Spideyman het volgende:
Een vreemde keuze dus, net als het niet beginnen met sneijder terwijl rafael deze voorbereiding nog maar één wedstrijd een beetje fatsoenlijk speelde. En sonck op 10? Laten we daar maar geen woorden aan vuil maken.
Trabelsi kwam snel terug om mee te verdedigen, de Jong doet dat niet. Het is een middenvelder en geen verdediger.quote:Op maandag 9 augustus 2004 11:05 schreef Haspel33 het volgende:
[..]
Flauwekul. De Jong heeft zich volwaardig gemanifesteerd als identieke waarde omdat ie net zoals Trabelsi aanvallend heel veel heeft kunnen brengen als opkomende back.
[..]
Nee, daar moeten we niet vanaf stappen nee.
Sorry, maar dit kan je toch niet serieus nemen? Trabelsi vervulde AL zijn verdedigende taken, en was daarbij aanvallend een heel stuk gevaarlijker. Maar dan ook echt een heel behoorlijk stuk. Hij was veel sneller aanvallend, liep veel verassender om spelers heen, overrompelde ze kan je het eigenlijk wel noemen. Bovendien waren z'n verdedigende tackles bij een counter veel scherper, en hij was sneller. Had een groter loopvermogen. Waar De Jong beter in is, is fysieke slimheid en lef. Voor de rest was Trabelsi als rechtsback op elk punt beter.quote:Op maandag 9 augustus 2004 11:05 schreef Haspel33 het volgende:
Flauwekul. De Jong heeft zich volwaardig gemanifesteerd als identieke waarde omdat ie net zoals Trabelsi aanvallend heel veel heeft kunnen brengen als opkomende back.
Mee eens.quote:Op maandag 9 augustus 2004 11:09 schreef twi het volgende:
Sorry, maar dit kan je toch niet serieus nemen? Trabelsi vervulde AL zijn verdedigende taken, en was daarbij aanvallend een heel stuk gevaarlijker. Maar dan ook echt een heel behoorlijk stuk. Hij was veel sneller aanvallend, liep veel verassender om spelers heen, overrompelde ze kan je het eigenlijk wel noemen. Bovendien waren z'n verdedigende tackles bij een counter veel scherper, en hij was sneller. Had een groter loopvermogen. Waar De Jong beter in is, is fysieke slimheid en lef. Voor de rest was Trabelsi als rechtsback op elk punt beter.
Er valt niet te ontkennen dat Trabelsi het erg goed deed, maar zo idolaat en overdreven zoals jij hier hem beschrijft lijkt het alsof ie nooit een fout maakte. Waar natuurlijk ook niks van klopt, want die maakte ie wel degelijk. De Jong heeft alles in zich om in verdedigend opzicht datzelfde te brengen, en is ook nog eens veel completer omdat ie ook centraal en op het middenveld terechtkan. Aanvallend gezien is het misschien niet zo verfijnd, maar per saldo kwam ie ook vaak zat in de 16.quote:Op maandag 9 augustus 2004 11:04 schreef twi het volgende:
[..]
Tegen de kleine clubjes misschien, maar wat Trabelsi heeft laten zien in de belangrijkere wedstrijden als rechtsback ontstijgt het niveau van de Jong tot-de-macht-drie. De Jong valt gewoon stevig door de mand als hij een moeilijke tegenstander (ik noem een Valeron tegen Celta-uit) heeft, dan komt 'ie z'n verdedigende taken niet na. Ik zie hetzelfde nu gebeuren op de centrale positie. Het is toch niet normaal dat een centrale verdediger helemaal naar voren komt rushen, dan bij het strafschopgebied omdraait en een tikke terug op van der Vaart (of wie er ook stond) geeft? Dat een Blind het in zijn topjaren een keer deed, ok, maar dit is de Jong z'n derde wedstrijd geloof ik op die positie (tenminste, als "oplossing voor blessures" zal 'ie er wel een paar keer vaker hebben gespeeld).
De Jong heeft alles in zich om veel beter dan SQD te worden, en is niet alleen een verdedigende middenvelder maar kan wegens zijn ervaring in de verdediging nu ook makkelijk uitgroeien tot de meest complete aanvulling voor Heitinga. Wacht nou maar fijn af. Want als ik moet beginnen over de blunders en capacitieiten van SQD ben ik nog niet klaar...quote:De Jong is geen inschuivende verdediger, het is een terugschuivende middenvelder. Misschien klink ik dan wat te verwarrend, maar ik vind De Jong te riskant om een vitale centrale verdedigende rol te geven. Ik zie De Jong als perfecte opvolger voor Galasek. Fysiek sterk, niet groot, best snel, goed oog voor verdedigende acties maar ook aanvallend kan 'ie regelmatig meekomen. Een nieuwe Rijkaard vind ik overdreven. Ik ben onder de indruk van de kwaliteiten van de Jong, maar niet als verdediger, of eventueel als rechtsback bij wedstrijden waar dat hij dat kan. Hij kan uiteraard leren zich beter aan zijn verdedigende taken te houden, dat is waar. Kan ik niks tegen in brengen. Maar dan moet 'ie niet keer op keer dezelfde fouten maken. De hele linkerkant lag gisteren open, mede te wijten aan De Jong.
SQD schuift zelden in omdat ie (nog) niet ziet wanneer het kan en wanneer niet. Twijfelaar. Koeman had gehoopt dat dat wel erin geslepen en geleerd kon worden, maar dat is nog niet zo 1-2-3 gelukt. Intussen streeft Nigel hem op alle terrein voorbij omdat ie alles heeft. Zelfs kopkracht ondanks dat ie klein van stuk is, omdat zijn timing en sprongkracht dik in orde is.quote:Je zegt net dat Escude niet kan inschuiven. Als 'ie niet inschuift, hoeft 'ie ook niet terug te rennen, en dus kan 'ie ook niet te langzaam zijn. Hij is ook niet langzaam als in "Frank de Boer" langzaam, meer in de vorm van "Owen loopt gewoon te snel" langzaam. Bovendien zie jij dat Maxwell er kort voor speelt, die dus mede linksachter nog wat werk kan verrichten, maar juist als inschuivende speler kan werken. Maxwell trekt namelijk aanvallend naar binnen (in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Trabelsi), waar dan ook wel genoeg ruimte voor zal zijn omdat Sneijder intelligent genoeg is om niet in de weg te lopen, en wegens het "gebrek aan" echte buitenspeler is er genoeg ruimte die door Maxwell opgevuld kan worden.
Niet gek he, als er al tijden lang niet zo gespeeld wordt met vooruitgeschoven vleugels en de bijpassende echte vleugelspelers.quote:En over dat buitenspelers-gebeuren. Wanneer is de laatste mooie voorzet vanaf de achterlijn die jij van Ajax hebt gezien? Ik kan 'm me niet herinneren, jij wel?
4-3-3 werd wel degelijk gespeeld. Star aan vast gehouden door Koeman. De middelen zijn er niet, dus dan kies ik niet voor 4-3-3, maar een andere oplossing. Met Maxwell, Obodai en van der Vaart (eventueel) in je team kan er wel degelijk van de zijkanten gevaar komen. Mitea zou hier ook een rol in kunnen spelen in het systeem wat ik voordraag. Waarom zou je in godsnaam aan 4-3-3 vast houden met de spelers die je nu tot je beschikking hebt? Als je een Robben en een van der Meyde (om er maar twee te noemen hebt) ga ik volledig met je mee in een 4-3-3 filosofie, maar met de huidige selectie gewoon niet. Ik wil niet met twee halve links- en rechtsbuitens spelen. Mitea is er geen, De Mul is te licht, De Ridder is geen echte rechtsbuiten in mijn ogen, en Soetaers en Sikora hoef ik niet meer over te beginnen denk ik. Waarom dan nu wel 4-3-3 met deze selectie?quote:Niet gek he, als er al tijden lang niet zo gespeeld wordt met vooruitgeschoven vleugels en de bijpassende echte vleugelspelers.
Hij past gewoon en op het middenveld en in de verdediging, en zal dat spoedig structureel aantonen.quote:Op maandag 9 augustus 2004 11:57 schreef twi het volgende:
We zullen het helaas niet eens worden, maar op 2 dingen wil ik reageren.
De keuze tussen Escude en De Jong vind ik de keuze tussen 2 kwaden, om het simpel te stellen. De een brengt aanvallend vrijwel niets, verdedigend doet 'ie z'n werk (niet meer, niet minder). De ander laat z'n verdedigende taken vaak schieten, waar je zelfs tegen een Utrecht meestal niet mee weg kunt komen, dus zeker in de grotere wedstrijden (CL, klassiekers) niet. Beiden vind ik niet goed genoeg voor die positie, maar Escude houdt zich tenminste alleen bezig met verdedigen. De Jong kan nog groeien inderdaad, maar ik zie 'm liever in rol van verdedigende middenvelder. Daar past hij veel natuurlijker thuis dan op de andere posities.
Als je niet des-Ajax' dominant speelt op de helft van de tegenstander, mede doordat je geen inschuivende verdedigingscentrum hebt dat mee kan pressen, kan je ook niet met vooruitgeschoven vleugels spelen. Koeman's 4-3-3 was maar een afgezwakte terughoudende versie zoals die in de Arena als thuisfront gespeeld hoort te worden.quote:4-3-3 werd wel degelijk gespeeld. Star aan vast gehouden door Koeman. De middelen zijn er niet, dus dan kies ik niet voor 4-3-3, maar een andere oplossing. Met Maxwell, Obodai en van der Vaart (eventueel) in je team kan er wel degelijk van de zijkanten gevaar komen. Mitea zou hier ook een rol in kunnen spelen in het systeem wat ik voordraag. Waarom zou je in godsnaam aan 4-3-3 vast houden met de spelers die je nu tot je beschikking hebt? Als je een Robben en een van der Meyde (om er maar twee te noemen hebt) ga ik volledig met je mee in een 4-3-3 filosofie, maar met de huidige selectie gewoon niet. Ik wil niet met twee halve links- en rechtsbuitens spelen. Mitea is er geen, De Mul is te licht, De Ridder is geen echte rechtsbuiten in mijn ogen, en Soetaers en Sikora hoef ik niet meer over te beginnen denk ik. Waarom dan nu wel 4-3-3 met deze selectie?
Ik denk dat dat een goede samenvatting is.quote:Op maandag 9 augustus 2004 12:18 schreef mitt het volgende:
Kortom, Koeman gaat falen dit jaar en zal vertrekken..
Ik ben het trouwens op alle punten eens met je postquote:Op maandag 9 augustus 2004 12:23 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik denk dat dat een goede samenvatting is.
AJAX IS HET BESTE!!!!quote:Op maandag 9 augustus 2004 12:27 schreef SCH het volgende:
Goede post, Doc. Ik ben dol op reflecterende ajacieden
Slechte zinquote:Op maandag 9 augustus 2004 12:30 schreef Doc het volgende:
[..]
AJAX IS HET BESTE!!!!
AJAX WORDT KAMPIOEN OLEE OLEE!!!!!!!!!!!quote:Op maandag 9 augustus 2004 12:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Slechte zin![]()
Je overschreeuwt jezelf weer lieverd.quote:Op maandag 9 augustus 2004 12:32 schreef Doc het volgende:
[..]
AJAX WORDT KAMPIOEN OLEE OLEE!!!!!!!!!!!
quote:Op maandag 9 augustus 2004 12:18 schreef mitt het volgende:
Laat dat nou net de bedoeling zijnquote:Op maandag 9 augustus 2004 12:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Je overschreeuwt jezelf weer lieverd.
[/sub]trouwens dat monstermagnet is toch een favo bandje van jou, dat komt hier om de hoek[/sub]
Ik hoop het, ben het niet eens met zijn manier van werkenquote:Op maandag 9 augustus 2004 12:18 schreef mitt het volgende:
Koeman faalt al sinds ie hoofdtrainer is.quote:Op maandag 9 augustus 2004 12:18 schreef mitt het volgende:
[weer zwaar off-topic] alleen is de info die bij het optreden staat niet geheel correct: de begeleidende band zal niet bestaan uit Molly, Dave en Fredo, maar uit een nieuwe samengestelde band [/zwaarofftopic]quote:Op maandag 9 augustus 2004 12:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Was ik mee in de war
Z'n eerste twee seizoenen bij Ajax waren anders gewoon goed. Mensen zeggen dat dat de erfenis van Co was, maar goed, ik moet nog maar zien of Co het ook zo had gebracht. Inmiddels heeft Koeman het inderdaad verbruid bij mij, maar dat begon pas vanaf oktober vorig jaar.quote:Op maandag 9 augustus 2004 12:47 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Koeman faalt al sinds ie hoofdtrainer is.
Vraag het maar eens na in Arnhem.....
Dat was de erfenis van Co.quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:00 schreef twi het volgende:
[..]
Z'n eerste twee seizoenen bij Ajax waren anders gewoon goed. Mensen zeggen dat dat de erfenis van Co was, maar goed, ik moet nog maar zien of Co het ook zo had gebracht. Inmiddels heeft Koeman het inderdaad verbruid bij mij, maar dat begon pas vanaf oktober vorig jaar.
Helemaal mee eensquote:Op maandag 9 augustus 2004 12:17 schreef Doc het volgende:
Wat er volgens mij mis is bij Ajax op het ogenblik:
...
Het is vreselijk irritant en nu Advocaat daar wat over zegt is Koeman beledigd. Als je de hele tijd iemand goed genoeg vindt voor het Nederlands Elftal stel je hem ook gewoon op in je eigen team.quote:Op maandag 9 augustus 2004 15:04 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Wat me vooral stoort aan Koeman is dat hij tijdens het EK Sneijder constant in de basis praatte, maar nu het nieuwe seizoen begint houdt hij hem zelf in 2 serieuze oefenwedstrijden aan de kant; dat lijkt me als speler bijzonder frustrerend, want achteraf lijken de uitspraken van Koeman dan meer op populaire borrelpraat dan op een serieuze analyse
Yup en ik zeg dit niet graag, maar als je naar de selecties kijkt, is ajax zeker dit seizoen het sterkst van de top3, maar zolang Koeman mensen als Soetaers kansen blijft geven en Pienaar misbruikt als rechtsbuiten dan geef ik Feyenoord dit seizoen meer kans op de titel. Een 4-mans middenveld met Pienaar - Sneijder - Galasek - Van Der Vaart is voor Nederlandse begrippen sterk en dan win je zonder al te veel problemen minimaal 25 wedstrijden in de HCE, maar Koeman ziet het meer zitten in mindere voetballers als de Ridder en de Mul omdat die zogenaamd goed over de vleugels zijn...quote:Op maandag 9 augustus 2004 15:05 schreef VoreG het volgende:
[..]
Het is vreselijk irritant en nu Advocaat daar wat over zegt is Koeman beledigd. Als je de hele tijd iemand goed genoeg vindt voor het Nederlands Elftal stel je hem ook gewoon op in je eigen team.
En dat is watik bedoel als ik zeg dat het grootste probleem 4-3-3 is.quote:Op maandag 9 augustus 2004 15:11 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Yup en ik zeg dit niet graag, maar als je naar de selecties kijkt, is ajax zeker dit seizoen het sterkst van de top3, maar zolang Koeman mensen als Soetaers kansen blijft geven en Pienaar misbruikt als rechtsbuiten dan geef ik Feyenoord dit seizoen meer kans op de titel. Een 4-mans middenveld met Pienaar - Sneijder - Galasek - Van Der Vaart is voor Nederlandse begrippen sterk en dan win je zonder al te veel problemen minimaal 25 wedstrijden in de HCE, maar Koeman ziet het meer zitten in mindere voetballers als de Ridder en de Mul omdat die zogenaamd goed over de vleugels zijn...
Koeman had het gewoon warmquote:Op maandag 9 augustus 2004 15:31 schreef zjroentje het volgende:
Kortom, het vertrouwen is richting vriespunt gedaald.
Ik moet nog maar zien of die BABEL beter is...quote:Op maandag 9 augustus 2004 16:27 schreef methodmich het volgende:
Sonck wordt niet misbruikt, Sonck is gewoon veel te slecht voor dit niveau.
Koeman houdt zijn aankopen gewoon veel te lang de hand boven het hoofd... Sonck is totaal ongeschikt als nummer 9 omdat ie niet kan kaatsen en geen bal kan vasthouden en als 10 is ie nog ongeschikter omdat ie niet kan lopen, geen gevoel heeft voor ruimte en geen techniek heeft.quote:Op maandag 9 augustus 2004 16:30 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik moet nog maar zien of die BABEL beter is...
Als-ie zo goed is moet-ie spelen.
Welk niveau?quote:Op maandag 9 augustus 2004 16:27 schreef methodmich het volgende:
Sonck wordt niet misbruikt, Sonck is gewoon veel te slecht voor dit niveau.
Nou nou, nu niet je mening te erg er door willen drukken hoor. Gisteren werkte Sonck naar behoren, iets wat over een andere Belg bijvoorbeeld weer niet gezegd kan worden...quote:Op maandag 9 augustus 2004 16:41 schreef methodmich het volgende:
En dat ie hard werkt is onzin. Hij zeurt en zeikt alleen maar.
Tijdens het AT heb ik echt op hem gelet, en hij werkt 10 keer harder dan onze vriend Zlatan bijvoorbeeld.quote:Op maandag 9 augustus 2004 16:41 schreef methodmich het volgende:
En dat ie hard werkt is onzin. Hij zeurt en zeikt alleen maar.
Het is een kwestie van een jaar lang volgen.quote:Op maandag 9 augustus 2004 16:44 schreef popolon het volgende:
mich je aversie tegen onze Belgisch vriend neemt buitensporige vormen aan.
Ajax speelde slecht, als team dus.
En blame Koeman en niet Sonkje.
Komt omdat ie geen inzicht heeft. Hij loopt steeds waar ie niet moet zijn. Zlatan is vele malen dreigender.quote:Op maandag 9 augustus 2004 16:51 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Tijdens het AT heb ik echt op hem gelet, en hij werkt 10 keer harder dan onze vriend Zlatan bijvoorbeeld.
Voor een spits maakt Sonck veels te veel meters.
Tegen de zwakste opponent uit de poule maakte hij er 3 ja, waaronder een strafschop.quote:Op maandag 9 augustus 2004 16:53 schreef twi het volgende:
Soort van permanent Kezman-in-Europa syndroom.
Raar dat 'ie er in tegenstelling tot onze Servische vriend in de Champions League wel er makkelijk 4 in legt
Het zal ook niet de laatste keer zijn.quote:Op maandag 9 augustus 2004 16:59 schreef SCH het volgende:
Ik heb de idee dat jij je zo snel vastbijt in een overtuiging en daar dan niet meer vanaf te brengen valt.
Hij begint een beetje op SCH te lijkenquote:Op maandag 9 augustus 2004 17:01 schreef popolon het volgende:
[..]
Het zal ook niet de laatste keer zijn.
verkapte doodsverwensing!quote:Op maandag 9 augustus 2004 17:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij begint een beetje op SCH te lijken
quote:Op maandag 9 augustus 2004 17:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
verkapte doodsverwensing!
tegen club brugge tochquote:Op maandag 9 augustus 2004 16:53 schreef twi het volgende:
Soort van permanent Kezman-in-Europa syndroom.
Raar dat 'ie er in tegenstelling tot onze Servische vriend in de Champions League wel er makkelijk 4 in legt
Maar dan in heteroversie?quote:Op maandag 9 augustus 2004 17:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij begint een beetje op SCH te lijken
Definieer "leven"quote:Op maandag 9 augustus 2004 17:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik leef nog hoor!
Daarom zit Sonck ook bij Ajax en Kezman bij PSVquote:Op maandag 9 augustus 2004 17:08 schreef methodmich het volgende:
Maar dan wel een veel mindere Kezman, zo eerlijk moet je zijn.
Qua aankopen is PSV traditioneel sterker ja.quote:Op maandag 9 augustus 2004 17:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Daarom zit Sonck ook bij Ajax en Kezman bij PSV
Lang geen slechte club, als je uit wint bij AC Milan. Beter dan o.a. Caen en Bielefeldquote:Op maandag 9 augustus 2004 17:08 schreef pascalheister het volgende:
tegen club brugge toch
Ik denk dat Mitea op zich best geschikt zou zijn als beweeglijk mannetje rondom Zlatan. Is veel sneller dan Sonck en geen echte linksbuiten. Verder zou Koeman gewoon BABEL eens 10 wedstrijden een kans kunnen geven.quote:Op maandag 9 augustus 2004 17:10 schreef twi het volgende:
Laten we het anders zeggen, mm. Welke speler zou jij beter vinden passen naast Zlatan in een 4-4-2 systeem (in selectie of haalbaar voor Ajax)?
nee ok maar als je vorig seizoen ajax en club op papier vergelijkt is ajax toch wel een stuk beterquote:Op maandag 9 augustus 2004 17:12 schreef twi het volgende:
[..]
Lang geen slechte club, als je uit wint bij AC Milan. Beter dan o.a. Caen en Bielefeld
Als ze dan maar wel DoubleA paper in de ArenA gebruiken....quote:Op maandag 9 augustus 2004 17:17 schreef pascalheister het volgende:
[..]
nee ok maar als je vorig seizoen ajax en club op papier vergelijkt is ajax toch wel een stuk beter
quote:Ajax-trainer Ronald Koeman heeft maandagmorgen een gesprek gehad met Wesley Sneijder over zijn gedrag zondag tijdens de wedstrijd van Ajax tegen FC Utrecht voor de Johan Cruijff Schaal.
In dit gesprek heeft Sneijder zijn excuses aangeboden aan de club en de trainer voor zijn uitlatingen na het gescoorde doelpunt tegen FC Utrecht.
Ajax vindt dit gedrag ontoelaatbaar en heeft een boete aan Sneijder uitgedeeld.
http://www.ajax.nl/show/id=1322/contentid=36062
Je bent me nét voor. Op Teletekst staat zelfs een forse boete.quote:Op maandag 9 augustus 2004 17:51 schreef -Hans- het volgende:
Dit nieuwsbericht was volgens mij nog niet gemeld hier.
[..]
quote:Op maandag 9 augustus 2004 17:54 schreef Doc het volgende:
Typische Koemanflauwekul weer...
Oh zeg dat dan, dan ben ik omquote:Op maandag 9 augustus 2004 17:56 schreef methodmich het volgende:
Overigens is tong hem ook liever kwijt dan rijk.
Dat spreek je met elkaar door. Om daar boetes voor te geven en dat aan de pers uit te vertellen vind ik zulke domme autoritaire onzin ...quote:Op maandag 9 augustus 2004 17:56 schreef SCH het volgende:
[..]Hij moet zich het laten welgevallen hoe zo'n broekje hem voor lul zet? Kom op. Een beetje coach had hem naar het tweede verbannen.
Sinds wanneer heeft tong verstand van voetbal ?quote:Op maandag 9 augustus 2004 17:56 schreef methodmich het volgende:
Overigens is tong hem ook liever kwijt dan rijk.
Als ik als speler het hele EK te horen krijg dat ik in de basis van het Nederlands elftal hoor te staan en dat ik best samen kan spelen met Van Der Vaart, en enkele weken later zit ik op de bank, dan zou ik in het moment van euforie ook wel wat roepenquote:Op maandag 9 augustus 2004 17:56 schreef SCH het volgende:Hij moet zich het laten welgevallen hoe zo'n broekje hem voor lul zet? Kom op. Een beetje coach had hem naar het tweede verbannen.
Issie weer, het ijskonijn.quote:Op maandag 9 augustus 2004 17:56 schreef SCH het volgende:
[..]Hij moet zich het laten welgevallen hoe zo'n broekje hem voor lul zet? Kom op. Een beetje coach had hem naar het tweede verbannen.
Boetes zijn ook onzin. Echt straffen of niet straffen. Maar ik snap wel dat je je autoriteit moet laten gelden, Sneijder is geen beginneling meer. Als hij als prof mee wil doen, moet ie zulke onzin gewoon laten.quote:Op maandag 9 augustus 2004 17:58 schreef Doc het volgende:
[..]
Dat spreek je met elkaar door. Om daar boetes voor te geven en dat aan de pers uit te vertellen vind ik zulke domme autoritaire onzin ...
quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:12 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Issie weer, het ijskonijn.
Ik denk niet dat jij zo'n omhooggevallen opblaaskikker zou zijn maar je verstand er bij zou houden en niet je ego door de hele arena zou werpen. Jij bent toch echt iets slimmer dan Sneijder, en dus moet Sneijder leren wat discipline is - en daar weet ie nou weer iets meer van. Wat denkt het ventje wel - dattie God is ofzo? Als je dit soort jochies hun gang laat gaan en hun ego niet wat tempert dan kan je er straks helemaal niks meer mee beginnen.quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:09 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Als ik als speler het hele EK te horen krijg dat ik in de basis van het Nederlands elftal hoor te staan en dat ik best samen kan spelen met Van Der Vaart, en enkele weken later zit ik op de bank, dan zou ik in het moment van euforie ook wel wat roepen
En wie zou er dan in godsnaam trainer moeten worden?quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:27 schreef The_Coach het volgende:
.
Overigens mag meneer Koeman na 2.5 jaar wanpresteren met deze kwaliteiten wel eens zijn biezen pakken.![]()
Henk ten Cate , Co Adriaanse, Danny Blind etc, iig iemand met meer spelinzicht en die er na 2.5 jaar ook een beter geheel van kan maken.quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:28 schreef Radegast het volgende:
[..]
En wie zou er dan in godsnaam trainer moeten worden?
idd het meest jammere is dat de meesten het nu opeens na gisteren zitten te roepen.quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:39 schreef Da_Sandman het volgende:
Tjeetje wat negatief weer over Koeman zeg.
2 jaar geleden nog de held en nu kan ie er niets meer van, hou op zeg.
Ik heb Koeman nooit een held gevonden, deze mening heb ik al vanaf het begin.quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:39 schreef Da_Sandman het volgende:
2 jaar geleden nog de held en nu kan ie er niets meer van, hou op zeg.
Als je dat soort straffen nodig hebt, heb je geen echte autoriteit en zet je jezelf te kakken door het uitreiken van zo'n suffe straf ...quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:26 schreef SCH het volgende:
[..]
![]()
Maar vinden jullie dan echt dat een speler zijn coach ongestraf zo te kakken mag zetten?
Je was het er wel mee eens geweest als hij 3 wedstrijden geschorst was of teruggeplaatst?quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:50 schreef Doc het volgende:
[..]
Als je dat soort straffen nodig hebt, heb je geen echte autoriteit en zet je jezelf te kakken door het uitreiken van zo'n suffe straf ...
Nee, ik zou het als aanleiding zien om een eens met die gast te gaan praten over zijn rol in het team. Het is duidelijk dat 'm iets dwars zit. Heeft zich openbaar direct na de wedstrijd al gedistantieerd van dat het tegen Koeman bedoeld zou zijn om duidelijk te maken dat-ie zelf ook weet dat-ie dat absoluut niet kan maken en dus niet de trainer te kakken wil zetten. heeft zich verontschuldigd. Dan moet je als trainer verder gaan met zo'n jongen. Want je wil als traienr toch dat je team de beste prestaties neerzet. En dat gebeurt niet door de jongens met onbegrijpelijke beslissingen te frustreren, zonder uiteindelijk duidelijk te kunnen maken waarom je die beslissingen neemt en als ze daar gefrustreerd over raken met een boetete reageren.Dat schiet niet op.quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Je was het er wel mee eens geweest als hij 3 wedstrijden geschorst was of teruggeplaatst?
Ik vind hem nu dus echt opzichtig blunderen hoor.quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:39 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik ben het eens met SCH, wonderen bestaan nogquote:Op maandag 9 augustus 2004 18:58 schreef SCH het volgende:
Volgens mij hebben ze gepraat.
Ik weet niet wie er uiteindelijk over de boete beslist.
Ik vind dat je van Sneijder nu teveel een slachtoffer maakt. Hij had wijzer moeten wezen.
Boete zal wel op voorspraak van Koeman gedaan zijn. Zo'n uiting van emotie is een moment en niet echt erg. Ik bedoel, als je echt autoriteit hebt, sta je daar boven. Bij jou klinkt het alsof Koeman echt een slachtoffer is. Als-ie ergens het slachtoffer van is, dan is-ie dat van zijn eigen onvermogen om z'n beslissingen te kunne nonderbouwen dan wel overbrengen op de rest van het team.quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:58 schreef SCH het volgende:
Volgens mij hebben ze gepraat.
Ik weet niet wie er uiteindelijk over de boete beslist.
Ik vind dat je van Sneijder nu teveel een slachtoffer maakt. Hij had wijzer moeten wezen.
Dat vind ik ook, al geef ik liever niet toe.quote:Op maandag 9 augustus 2004 21:00 schreef Tony_Montana67 het volgende:
100% geldig, gewoon een fout van Stekelenburg
Dat was en een blunder, en heel slim gesprongen door Somers.quote:Op maandag 9 augustus 2004 20:43 schreef S-Two het volgende:
wat ik me nu steeds afvraag, misschien is het al voorbij gekomen in dit topic, bij die derde goal van Utrecht toen had Stekelenburg die bal toch echt vast, en leek het dat Zomers de bal uit zijn handen kopte.. of viel die tegen hem aan en was het een blunder?
quote:Op maandag 9 augustus 2004 21:05 schreef Doc het volgende:
[..]
Boete zal wel op voorspraak van Koeman gedaan zijn. Zo'n uiting van emotie is een moment en niet echt erg. Ik bedoel, als je echt autoriteit hebt, sta je daar boven. Bij jou klinkt het alsof Koeman echt een slachtoffer is. Als-ie ergens het slachtoffer van is, dan is-ie dat van zijn eigen onvermogen om z'n beslissingen te kunne nonderbouwen dan wel overbrengen op de rest van het team.
(Grappig dat je nu trouwens de harde lijn, van wie niet horen wilt moet voelen aanhangt, terwijl als het over de allochtone medelanders gaat die 'n misstapje begaat er vooral rekening gehouden ddient te worden ...;))
quote:Op maandag 9 augustus 2004 21:05 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Dat vind ik ook, al geef ik liever niet toe.
Tjeezus man, Koeman is toch niet met um getrouwd ofzo, dat ie de relatie moet redden door een goed gesprek. wtf? Is voetbal ineens een wijvensport geworden deze zomer, heb ik iets gemist?quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:56 schreef Doc het volgende:
[..]
Nee, ik zou het als aanleiding zien om een eens met die gast te gaan praten over zijn rol in het team. Het is duidelijk dat 'm iets dwars zit. ... ...
Klopt, samen met Danny Cruijff op de achtergrond.quote:Op maandag 9 augustus 2004 21:31 schreef SCH het volgende:
Eigenlijk heeft Bertina het voor het zeggen bij Ajax.
Ik vond Koeman in het begin gewoon een goede trainer, hij had de middelen ervoor om zijn taktiek te spelen. De schakels daarin vallen weg, maar hij blijft vasthouden en doet ook geen aankopen. Daarom vind ik hem geen goede trainer.quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:45 schreef F1Bas het volgende:
[..]
idd het meest jammere is dat de meesten het nu opeens na gisteren zitten te roepen.
Weeksalaris ofzo.quote:Op maandag 9 augustus 2004 22:40 schreef JaWi het volgende:
Hoe 'fors' zou de 'forse' boete zijn, vraag ik me af.
Geen aankopen ? hij koopt de ene subtopper na de andere.quote:Op maandag 9 augustus 2004 22:43 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ik vond Koeman in het begin gewoon een goede trainer, hij had de middelen ervoor om zijn taktiek te spelen. De schakels daarin vallen weg, maar hij blijft vasthouden en doet ook geen aankopen. Daarom vind ik hem geen goede trainer.
Ok Tong, ik moet je weer gleijk geven hij doet wel aankopen. Maar geen goede aankopenquote:Op maandag 9 augustus 2004 22:48 schreef tong80 het volgende:
[..]
Geen aankopen ? hij koopt de ene subtopper na de andere.
Koeman moet helemaal niet weg, hij moet alleen een ander systeem gaan spelen.quote:Op maandag 9 augustus 2004 23:25 schreef Duder het volgende:
wat zitten jullie te zeuren
de competitie is nog niet eens begonnen en koeman moet al weg![]()
Ja inderdaadquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 00:00 schreef twi het volgende:
Hij had van mij in december al weggemogen hoor. Maargoed, helaas zijn mijn ideale opvolgers gejat door de KNVB. Dus dan moet Koeman maar blijven. Maar als 'ie ooit weg gaat, zal ik er geen traan om laten. Misschien moet Krol gewoon maar een grotere rol spelen ofzo, ik weet het niet...
Daar waren een aantal posters het hier al vorig jaar over eens.quote:Op maandag 9 augustus 2004 23:55 schreef Radegast het volgende:
Koeman moet helemaal niet weg, hij moet alleen een ander systeem gaan spelen.
Het systeem van nu is dramatisch met Sonck op 10 en twee vleugellamme vleugelspelers.
Zie ik niet meer gebeuren. Dan zie ik eerder Co nog een keer in de herkansing terug komen of Spelbos.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 00:04 schreef JaWi het volgende:
Van Gaal zal, steeds meer macht over het eerste elftal naar zich toetrekkend, misschien wel het roer over willen nemen. Ooit nog een keer.
Pff, geen Van Gaal als hoofdcoachquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 00:04 schreef JaWi het volgende:
Van Gaal zal, steeds meer macht over het eerste elftal naar zich toetrekkend, misschien wel het roer over willen nemen. Ooit nog een keer.
Als de nood aan de man isquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 00:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Zie ik niet meer gebeuren. Dan zie ik eerder Co nog een keer in de herkansing terug komen of Spelbos.
Jammer dat dequote:Op maandag 9 augustus 2004 21:29 schreef tong80 het volgende:
Beetje rare vergelijking Doccie. Sorry.
Nee, Sneyder is niet z'n vrouw maar ook niet z'n hond. Als je zo wel met mensen omgaat ben je blijkbaar niet in staat je verbaal uit te drukken op een fatsoenlijke manier.quote:Op maandag 9 augustus 2004 21:33 schreef Mxyzptlk het volgende:
[..]
Tjeezus man, Koeman is toch niet met um getrouwd ofzo, dat ie de relatie moet redden door een goed gesprek. wtf? Is voetbal ineens een wijvensport geworden deze zomer, heb ik iets gemist?
Het is heel simpel, trainer is baasie, speler moet luisteren naar baasie en beleefd blijven. Speler happen naar baasie, dan speler straf verdiend.
Koeman heeft te maken met veel jonge getalenteerde spelers die door de pers zijn opgehemeld. Dan kan je tegen spelers uitleggen wat je wil, maar ze zullen blijven denken dat zij in het veld moeten staan. Dat heeft niks met de kwaliteiten van koeman te maken.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 09:42 schreef The_Hives het volgende:
Hoe vaak hebben we wel niet gehoord of gelezen dat een speler een bepaalde beslissing niet snapt o.i.d. Bij vd Vaart was ook de pers nodig om Koeman te laten zien dat er wat bij hem sluimerde. Bij Sneijder tijdens de wedstrijd.
Het wordt tijd dat Ajax Koeman op een spoed cursus psychologie stuurt, want natuurlijk overwicht (nee niet overgewicht) heeft hij niet.
Exactemundo!quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 09:42 schreef The_Hives het volgende:
Naast die halsstarrige houding van hem, is hij gewoon communicatief zwak.
Hoe vaak hebben we wel niet gehoord of gelezen dat een speler een bepaalde beslissing niet snapt o.i.d. Bij vd Vaart was ook de pers nodig om Koeman te laten zien dat er wat bij hem sluimerde. Bij Sneijder tijdens de wedstrijd.
Het wordt tijd dat Ajax Koeman op een spoed cursus psychologie stuurt, want natuurlijk overwicht (nee niet overgewicht) heeft hij niet.
Sneijder wel zeker? Een trainer moet zich zoiets niet laten welgevallen - dat heeft hij duidelijk gemaakt en dat is sterk. Om dan vervolgens de trainer er op aan te vallen en niet degene die de stommiteit heeft begaan, vind ik raar.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 10:14 schreef Doc het volgende:
Nee, Sneyder is niet z'n vrouw maar ook niet z'n hond. Als je zo wel met mensen omgaat ben je blijkbaar niet in staat je verbaal uit te drukken op een fatsoenlijke manier.
Waarom niet? Ook bij een eenmalige overtreding kan een straf gepast zijn.quote:Als je vind dat het een incident is en verder niets, dan hoef je er ook geen boete voor te geven.
Nee hoor, daarin zijn we het eens. Maar de vergelijking met allochtone jongeren is als het kapsel van Koeman gelijk stellen met dat van Seedorf, of zoietsquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 10:06 schreef Doc het volgende:
[..]
Jammer dat deniet door kwam op het einde van die post (zie de ...;)) aan het eind van die post), maar zo raar is de vergelijking niet: in het geval van een conflict of een botsing ben voor het kiezen van een daadwerkelijke oplossing,en pas daarna, meer als laatste redmiddel voor straffen. Daar ben ik blijkbaar consequenter in dan SCH
Tijdens het EK riep Koeman zelf dat Sneijder in het NLs elftal opgesteld moest worden. Als-ie dat nu zelf niet doet bij Ajax heeft-ie natuurlijk wel wat uit te leggen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 10:18 schreef mbn het volgende:
[..]
Koeman heeft te maken met veel jonge getalenteerde spelers die door de pers zijn opgehemeld. Dan kan je tegen spelers uitleggen wat je wil, maar ze zullen blijven denken dat zij in het veld moeten staan. Dat heeft niks met de kwaliteiten van koeman te maken.
De reden waarom de balans miste was omdat er vastgehouden werd aan 4-3-3. Wat daar met dit Ajax mis mee is heb ik al beschreven.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 10:18 schreef mbn het volgende:
Ik vind dt Koeman hier nu wel erg gemakkelijk wordt afgeschreven. Vorig seizoen werd er slecht gespeeld, omdat er balans mistte. Geef Koeman nu wat krediet om te zoeken naar wat meer balans in het elftal en het elftal echt aanvallend te laten spelen.
Het gaat over het oplossingen zoeken versus straffen in gevallen van conflicten. Da's de overeenkomstquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 10:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, daarin zijn we het eens. Maar de vergelijking met allochtone jongeren is als het kapsel van Koeman gelijk stellen met dat van Seedorf, of zoiets
Maar de conflicten zijn dermate verschillend van karakter, achtergrond en structuur dat het als kut op tong slaatquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 10:25 schreef Doc het volgende:
[..]
Het gaat over het oplossingen zoeken versus straffen in gevallen van conflicten. Da's de overeenkomst
Als je in een moment van emotie iets roept is dat iets heel duidelijk een moment. Op het moment dat er over gevraagd wordt, maakt Sneijder direct duidelijk dat-ie weet dat-ie dat niet moet doen. Punt is gemaakt, rijen gesloten.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 10:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Sneijder wel zeker? Een trainer moet zich zoiets niet laten welgevallen - dat heeft hij duidelijk gemaakt en dat is sterk. Om dan vervolgens de trainer er op aan te vallen en niet degene die de stommiteit heeft begaan, vind ik raar.
[..]
Waarom niet? Ook bij een eenmalige overtreding kan een straf gepast zijn.
Bij ieder conflict kan je proberen het eerst in redelijkheid op te lossen. Pas als dat niet gaat straffen. Misschien dat ik nu te simpel denk, en dat je een conflict moet noemen waarbij dat compleet onmogelijk is.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 10:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar de conflicten zijn dermate verschillend van karakter, achtergrond en structuur dat het als kut op tong slaat![]()
![]()
![]()
Je kan niet op ieder conflict hetzelfde middel loslaten.
Iets te simpel vind ik. Het gaat om een kwestie die al gevoelig ligt en waarin autoriteit een rol speelt. Sneijder is boos dat ie niet mee mag doen en laat de buitenwereld weten dat de trainer gek is en Sneijder uiteindelijk dus de baas heeft. Heel dom en onprofessioneeel - lief dat ie excuses aanbiedt maar dat hoeft niet per definitie voldoende te zijn. Hij had beter moeten weten - als ie het bij mij had geflikt had even vakantie op kunnen nemen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 10:30 schreef Doc het volgende:
[..]
Als je in een moment van emotie iets roept is dat iets heel duidelijk een moment. Op het moment dat er over gevraagd wordt, maakt Sneijder direct duidelijk dat-ie weet dat-ie dat niet moet doen. Punt is gemaakt, rijen gesloten.
Waarom? Het moet bij zo'n club duidelijk zijn wie de baas is, zeker bij het huidige ajax met alle egootjes en jonge ventjes die boven zichzelf denken te zijn uitgegroeid.quote:Als iemand als Koeman vervolgens overheen gaat met een boete is dat niet omdat-ie het gedrag onfatsoenlijk vind (ik bedoel, hij is de man die z'n reet met een Duist shirt afveegde; heeft-ie ook geen boete voor gekregen), maar is dat alleen om z'n autoriteit te laten gelden. En dat vind ik zwak.
En als je snel voor straf in plaats van een goede uitleg kiest om te laten zien wie de baas is heb je geen natuurlijk overwicht en leidt je alleen op basis van autoriteit in plaats van op kunde.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 10:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom? Het moet bij zo'n club duidelijk zijn wie de baas is, zeker bij het huidige ajax met alle egootjes en jonge ventjes die boven zichzelf denken te zijn uitgegroeid.
Je moet ook proberen het in redelijkheid op te lossen maar wie zegt dat die boete zo onredelijk is?quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 10:33 schreef Doc het volgende:
[..]
Bij ieder conflict kan je proberen het eerst in redelijkheid op te lossen. Pas als dat niet gaat straffen. Misschien dat ik nu te simpel denk, en dat je een conflict moet noemen waarbij dat compleet onmogelijk is.
Iedere keer dat jij geband bent geweest is dus terecht geweest. De mods zijn hier de baas, en mocht je hun autorietit niet respecteren kan je dus opzouten.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 10:42 schreef SCH het volgende:
Iets te simpel vind ik. Het gaat om een kwestie die al gevoelig ligt en waarin autoriteit een rol speelt. Sneijder is boos dat ie niet mee mag doen en laat de buitenwereld weten dat de trainer gek is en Sneijder uiteindelijk dus de baas heeft. Heel dom en onprofessioneeel - lief dat ie excuses aanbiedt maar dat hoeft niet per definitie voldoende te zijn. Hij had beter moeten weten - als ie het bij mij had geflikt had even vakantie op kunnen nemen.
Omdat het los staat van het probleem/conflict.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 10:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Je moet ook proberen het in redelijkheid op te lossen maar wie zegt dat die boete zo onredelijk is?
Ik had me er uiteindelijk bij neer te leggen (of het terecht is of niet, is niet zo relevant - ik heb enkele keren een ban ook met succes aangevochten) en het beste is om er van te leren en te zoeken naar een modus waar je wel bij vaart, ik wil niet iedere keer geband worden dus pas me aan aan het systeem en probeer toch voor een deel mijn eigenheid te bewaren. Het is onzin om te doen alsof de een niet meer macht heeft dan de ander.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 10:51 schreef Doc het volgende:
[..]
Iedere keer dat jij geband bent geweest is dus terecht geweest. De mods zijn hier de baas, en mocht je hun autorietit niet respecteren kan je dus opzouten.
Dat vind ik zo'n irrelevant punt. Koeman maakt de opstelling, ik weet niet of hij het Sneijder heeft uitgelegd of niet, in ieder geval moet Sneider niet voor de camera fuck you tegen zijn trainer roepen. Dan ben je het haasje.quote:Punt is ook dat Koeman tijdens het EK Sneijder het elftal in probeerde te lullen en nu hij Sneijder zelf in het team heeft laat-ie 'm er buiten. Dan heb je wat uit te leggen.
Die boete geeft aan wat je wel en niet toelaat. De onvrede bij Sneijder neem je er niet mee weg en maak je misschien zelfs groter.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 10:52 schreef Doc het volgende:
[..]
Omdat het los staat van het probleem.
Het kan preventief werken en een signaal afgeven.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 10:52 schreef Doc het volgende:
Omdat het los staat van het probleem.
Door nu een machtsmiddel te gebruiken maakt Koeman er een machtsstrijd van waarmee hij de aandacht afleidt waar het echt om gaat namelijk dat-ie z'n teamopstelling blijkbaar niet kan verantwoorden. Niet raar dat-ie dat niet kan omdat-ie 4-3-3 aan blijft hangen waardoor slechte spelers een plek in het team krijgen en goede op de bank zitten.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 10:56 schreef mbn het volgende:
[..]
Die boete geeft aan wat je wel en niet toelaat. De onvrede bij Sneijder neem je er niet mee weg en maak je misschien zelfs groter.
Het kan trouwens ook een geniale motivatietruuk zijn van Koeman.
Welk signaal? Dat een trainer alleen de baas is op basis van machtmiddelen maar blijkbaar niet begrepen wordt door z'n spelers? En wiens ego? Dat van Koeman blijkbaar in dit geval...quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 10:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Het kan preventief werken en een signaal afgeven.
Ik had verbanning naar het tweede ook krachtiger gevonden, zoals gezegd. Jij vindt praten voldoende. Ik denk dat het wellicht niet voldoende is bij zo'n ego.
Kom op - je kijkt er echt met een gekleurde bril naar. Koeman is de baas, Sneider heeft zijn baas te kakken gezet. Er zijn er om minder ontslagen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 11:00 schreef Doc het volgende:
[..]
Welk signaal? Dat een trainer alleen de baas is op basis van machtmiddelen maar blijkbaar niet begrepen wordt door z'n spelers? En wiens ego? Dat van Koeman blijkbaar in dit geval...
Nou ja, zo erg is het nou ook weer niet. Voetbal is emotie, ook negatief soms. Een berisping is bij het eerste incident wel genoeg.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 11:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Kom op - je kijkt er echt met een gekleurde bril naar. Koeman is de baas, Sneider heeft zijn baas te kakken gezet. Er zijn er om minder ontslagen.
Ik vond het "te kakken zetten" nog wel meevallen. Toen Sneijder om uitleg gevraagd werd deed-ie dat in ieder geval niet. Daarmee lijkt me het afgedaan. Als je als baas zo weinig relativeringsvermogen hebt en daarna nog op straffen overgaat vind ik dat je als mens niet sterk in je schoenen staat.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 11:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Kom op - je kijkt er echt met een gekleurde bril naar. Koeman is de baas, Sneider heeft zijn baas te kakken gezet. Er zijn er om minder ontslagen.
Klopt, maar ik denk niet dat jij je collega's in de armen valt en 2 min gaat staan juichen naar de mensen waar je je werk voor doet. En je zal best eens een scheldwoord uiten als het fout gaat, maar sta ja om 17:30 ook minuten lang te janken of stil voor je uit te staren als er iets fout is gegaan?quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 11:27 schreef SCH het volgende:
Ik vraag me trouwens af in hoeverre Koeman met die boete te maken heeft. Lijkt mij meer iets van de club, die zullen echt wel pissig zijn - slechte reclame enzo.
Je kent mijn emoties op het werk nie HW.
Ik heb geenzins een hekel aan Koeman. Ik vind wel dat-ie eea ander bij kan leren als coach.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 11:20 schreef SCH het volgende:
Jullie hebben gewoon een hekel aan Koeman - ik heb een hekel aan opgeblazen egootjes van 21 die door de pers omhoog zijn geschreven en daar status aan ontlenen. Maakt ie een makkelijk intikkertje en gaat ie zijn gram halen. Ik heb daar echt helemaal niks mee.
Maar nu ga ik weer aan het werk - moest net mijn collega hier ook al overtuigen, die vind ook dat Koeman gelijk heeft. Sukkels zijn het allemaal![]()
Jammer dat Speed er niet meer is
Volgens mij hebben ze vorig jaar en 2 jaar geleden in de CL ongeveer elke wedstrijd met een ander systeem gespeeld..quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 10:19 schreef Doc het volgende:
Tactiek is niet halsstarrig aan een systeem hangen waar je de spelers niet voor hebt.
Toen ging het uitstekend, nu gaat het al een jaar kut. Dat is juist ons punt. Je moet van je eigen kracht uit gaan, niet van een traditie die je niet kunt waar maken met de huidige selectie.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 11:46 schreef Dentist het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze vorig jaar en 2 jaar geleden in de CL ongeveer elke wedstrijd met een ander systeem gespeeld..
Dat gaat inderdaad steeds beterquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 11:46 schreef Doc het volgende:
Maar ik vind het wel grappig te merken dat je goed nu naar je vader geluisterd hebt in de discussie die met 'm gevoerd hebt
Vorig jaar probeerde ze in de CL ook 4-3-3 te spelen. Het jaar ervoor niet. Toen was ik ook zeer gecharmeerd van Koeman's realisme.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 11:46 schreef Dentist het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze vorig jaar en 2 jaar geleden in de CL ongeveer elke wedstrijd met een ander systeem gespeeld..
Verbaast me weinigquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 11:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat gaat inderdaad steeds beter
Ben ik een saaie ouwe lul aan het worden, denk je???quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 11:50 schreef Doc het volgende:
[..]
Verbaast me weinig
nee toch? Dat zou wel saai zijn op meetingsquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 11:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Ben ik een saaie ouwe lul aan het worden, denk je???
... en binnen drie jaar stem je CDAquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 11:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Ben ik een saaie ouwe lul aan het worden, denk je???
ieeeeeeeeeekkkksssquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 11:53 schreef Doc het volgende:
[..]
... en binnen drie jaar stem je CDA
Ja ok, maar werd hji toen niet juist afgebrand op het feit dat het voetbal zo on-ajax was? Werd co daar overigens ook niet oa op afgerekend (weet ik niet meer)?quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 11:48 schreef twi het volgende:
[..]
Toen ging het uitstekend, nu gaat het al een jaar kut. Dat is juist ons punt. Je moet van je eigen kracht uit gaan, niet van een traditie die je niet kunt waar maken met de huidige selectie.
Ik snap uberhaupt niet waarom sonck en soetaers binnen een 4-3-3 systeem spelen..quote:4-3-3 met deze selectie betekent te sloom, te saai kutvoetbal. Met een afwijkende selectie kan je echt wel leuk voetbal spelen. En heb je direct twee plaatsen om je beste spelers neer te zetten, zodat ze niet op de bank hoeven zitten.
Nee. Men was over het algemeen erg onder de indruk van de resultaten, met name in die tweede CL ronde van het eerste CL seizoen onder Koeman. Wat daarbij scheelde was natuurlijk ook dat het Cruijff kamp pro-Koeman ia.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 11:55 schreef Dentist het volgende:
[..]
Ja ok, maar werd hji toen niet juist afgebrand op het feit dat het voetbal zo on-ajax was?
Soetaers is juist gehaald om 4-3-3 te kunnen spelen ...quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 11:55 schreef Dentist het volgende:
Ik snap uberhaupt niet waarom sonck en soetaers binnen een 4-3-3 systeem spelen..
ja, ik las het ook.... toch heb ik liever op dit moment neen 4-4-2 dus ook zonder vd meydequote:Op dinsdag 10 augustus 2004 12:08 schreef twi het volgende:
Van der Meyde wil trouwens volgens voetbalzone (ach ja, je moet wat lezen) toch weer terugkeren. Ik zou zeggen, terughalen. We waren nooit zo erg positief over 'm, maar met Koeman aan het roer is hij voorlopig de beste kans op redelijk voetbal.
Heeft al besloten om niet in de CL uit te komen voor Inter, naar 't schijnt. Was vast geen lastige beslissing, aangezien 'ie waarschijnlijk toch niet zou spelen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |