abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21365222
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 00:03 schreef Leshy het volgende:

[..]

Niet bepaald. Gandalf vertrekt ergens in Juni uit de Shire, Frodo vertrekt pas eind September richting Rivendell - en daar zien ze elkaar pas weer.

In het boek dan, althans
Yup.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  woensdag 18 augustus 2004 @ 11:40:22 #152
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_21368053
Ja, god, maar als je dat had willen verfilmen, dat kleine halfjaartje, dan was de film nodeloos nog langer geworden.

Dan hadden ze naar mijn mening beter Tom Bombadil er in kunnen laten en het gezwam rond Arwen iets minder kunnen doen...
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  woensdag 18 augustus 2004 @ 12:24:20 #153
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_21369098
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 11:40 schreef Rock-shocker het volgende:
Ja, god, maar als je dat had willen verfilmen, dat kleine halfjaartje, dan was de film nodeloos nog langer geworden.

Dan hadden ze naar mijn mening beter Tom Bombadil er in kunnen laten en het gezwam rond Arwen iets minder kunnen doen...
Hear hear!
The Internets, I needs it..
pi_21378324
quote:

Sinds wanneer is 3 maanden een klein half jaartje?
Some say in ice
  woensdag 18 augustus 2004 @ 18:27:45 #155
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_21378424
ben niet zo goed in hoofdrekenen...

En het heeft vast nog wel iets te maken met de jaartelling die toen anders zat
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_21383661
Ik heb deel 3 inmiddels gezien, er is me een hoop duidelijk geworden, en ik moet toegeven: eerder vond ik het flutfilms, maar na deel 3 ben ik er al een stuk positiever naar gaan kijken. Deel 1 en 2 vond ik geen doorkomen aan.
Maar waar ik wel moeite mee heb is al die 'vreemde' namen te onthouden, daarom mis ik volgens mij ook een hoop. Ben ik nou de enige die niet meer weet waar helmsdeep nou was enzo?

Denk dat ik nu deel 1 en 2 binnenkort nog eens huur en er beter naar moet gaan kijken want het irriteert me nogal dat ik volgens mij de helft niet meegekregen heb. (Waarom is Smeagol (?) soms alleen en soms met zn tweeën?) En ik wíl het gewoon snappen. Het hele verhaal.

Das best irritant want ik was blij dat ik eindelijk deel 3 had gezien en nou moet ik ze weeeer gaan kijken om het ècht te begrijpen
Screw them.
We're going home.
pi_21401901
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 21:54 schreef CarOnline het volgende:
(Waarom is Smeagol (?) soms alleen en soms met zn tweeën?)
EEN woord; schyzofrenie.
  donderdag 19 augustus 2004 @ 16:28:03 #158
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_21402000
Waarom? Omdat ze er anders geen boek van duizenden pagina's over hadden kunnen schrijven om er daarna een filmtrilogie van te maken ...
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_21402142
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 16:23 schreef fratsman het volgende:

[..]

EEN woord; schyzofrenie.
Old Slinker and Stinker.
Some say in ice
pi_21403899
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 23:06 schreef Litpho het volgende:
Ironisch genoeg hebben de oorspronkelijke uitgevers, Allen & Unwin, Tolkien bijna gesmeekt om het boek wat korter te houden .
En Miramax, bij wie Peter Jackson in eerste instantie aanklopte, wilde ook dat het maximaal twee films zouden worden.
pi_21404587
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 17:55 schreef chibibo het volgende:

[..]

En Miramax, bij wie Peter Jackson in eerste instantie aanklopte, wilde ook dat het maximaal twee films zouden worden.
En PJ kwam aan bij New Line met maar 1 film.
Some say in ice
pi_21411734
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 16:23 schreef fratsman het volgende:

[..]

EEN woord; schyzofrenie.
Je bedoelt "meerdere persoonlijkheden".

Overigens ben ik het volledig eens met de "minder Arwen" opmerkingen. Zat niet in het boek en daarbij heb ik sinds ik niet meer naar schoolvoorstellingen ga geen slechtere actrices dan Tyler mogen zien.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 08:31:43 #163
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_21417343
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 23:18 schreef Karboenkeltje het volgende:
Overigens ben ik het volledig eens met de "minder Arwen" opmerkingen. Zat niet in het boek en daarbij heb ik sinds ik niet meer naar schoolvoorstellingen ga geen slechtere actrices dan Tyler mogen zien.
Dat maakt ook meteen de keuze van Aragorn vreemd. Hij laat de lekkere, sympathieke en asskickende Eowyn staan voor één of andere vage, kleurloze elf. Alsof dat geloofwaardig is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 30 december 2004 @ 09:21:02 #164
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_24292528
heey Legolas_greenleaf, een aantal posts terug vertelde je in het kort de geschiedenis van Arda. Ik zie dat je de Silmarillion gelezen hebt. Ik ook namelijk Ik heb alleen nooit helemaal begrepen wie de vanyar waren... weet jij dat?
patat ftw :)
  donderdag 30 december 2004 @ 09:23:00 #165
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_24292543
quote:
Neeeeeh, niet Tom Bombadil!
patat ftw :)
pi_24292961
quote:
Op donderdag 30 december 2004 09:21 schreef daniman het volgende:
heey Legolas_greenleaf, een aantal posts terug vertelde je in het kort de geschiedenis van Arda. Ik zie dat je de Silmarillion gelezen hebt. Ik ook namelijk Ik heb alleen nooit helemaal begrepen wie de vanyar waren... weet jij dat?
You're in luck, ik heb het boek net weer gelezen. Nou ja, ik flans wel wat voor je in elkaar.

Je bent bekend, mag ik hopen, met de 'geschiedenis' van de Elven. Oromë leidde de Elven naar Valinor. Je had de Noldor, die later met een groot gedeelte Middle Earth in gingen. (Fëanor c.s.) Je had ook de Teleri, die dwaalden, en ook nog een keer hun koning kwijtraakten en dus pas wat later in Valinor aankwamen. Teleri betekent namelijk letterlijk "The Last-comers". Maar, hoewel die twee groepen het grootst zijn en in de Silmarillion het meest worden uitgemeten, heb je ook nog de Vanyar. De kleinste groep waren zij. De naam Vanyar komt van hun haar, dat gouden was. De Vanyar leefden eerst in Tirion, samen met de Noldor, maar na een tijdje gingen ze op de heilige berg van Manwë, Taniquetil, wonen, of op de vlaktes van Valinor. Varda en Manwë hielden ook het meest van de Vanyar.

Het is eigenlijk een groepje Elven die niet echt in het verhaal voorkomen, op een paar uitzonderingen na.

Overigens, leuke topickick.
Some say in ice
pi_24293007
quote:
Op donderdag 30 december 2004 10:07 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Het is eigenlijk een groepje Elven die niet echt in het verhaal voorkomen, op een paar uitzonderingen na.
En aangezien het overmatig blonde überelven met blauwe ogen waren was dat in die tijd maar beter ook .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_24293042
quote:
Op donderdag 30 december 2004 10:11 schreef Litpho het volgende:

[..]

En aangezien het overmatig blonde überelven met blauwe ogen waren was dat in die tijd maar beter ook .
Hmm, die link had ik nog niet gelegd, maar goed.
Some say in ice
pi_24293101
quote:
Op donderdag 30 december 2004 10:07 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

Hoop Tolkien geblaat.
Dat doet me er aan denken dat de Silmarillion hier ook nog steeds ongelezen ligt. Ik heb het komende half jaar genoeg te lezen hier thuis liggen.
  donderdag 30 december 2004 @ 10:50:34 #170
93859 joogdepoog
you there, cut my milk!
pi_24293534
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 20:29 schreef nederhorror.nl het volgende:

[..]

Sterker nog, waarom tovert hij de ring niet gewoon weg? Of accepteer je wel dat de schrijver bedacht heeft dat de ring verplicht in een vulkaan gegooid moet worden? Waarom heeft Tolkien niet geschreven dat als je "tijdverspilling" zegt de ring wordt vernietigd?

Het lijkt me duidelijk dat als bijna iedereen niet bestand is tegen de kracht van die ring, dat dieren dat probleem helemaal hebben. Die adelaar neemt hem mee naar zijn nest of laat een snavelpiercing zetten.
even ter zinloze aanvulling over dat dieren niet naar de ring 'smachten'...
bij de poort van moria word frodo aangevallen door een soort octopus geval......
dat was ook een dier, en er word in de extra's uitgelegd dat die juist frodo pakte en met zn tentakels fouileerde om de ring te vinden

dus sommige machtige dieren kunnen wel degelijk onder de invloed van de ring komen, dus waarschijnlijk ook de adelaartjes

tevens tvp
"Ik moet je iets becanon, wat ik eerder nikon, maar je bent mijn sony"
pi_24293587
quote:
Op donderdag 30 december 2004 10:50 schreef joogdepoog het volgende:
even ter zinloze aanvulling over dat dieren niet naar de ring 'smachten'...
bij de poort van moria word frodo aangevallen door een soort octopus geval......
dat was ook een dier, en er word in de extra's uitgelegd dat die juist frodo pakte en met zn tentakels fouileerde om de ring te vinden
Ik had uit Tolkien's schrijfsels niet de indruk dat de Watcher de ring voor zichzelf wilde hebben, maar slechts in dienst stond van een hogere macht (vermoedelijk Sauron, maar gegeven de locatie zou het de Balrog kunnen zijn).
quote:
dus sommige machtige dieren kunnen wel degelijk onder de invloed van de ring komen, dus waarschijnlijk ook de adelaartjes
De adelaartjes waren directe afgezanten van Manwë. Dat maakt ze uiteraard niet volledig immuun, maar zou ze wel wat meer spirituele ruggegraat moeten geven.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 30 december 2004 @ 10:55:17 #172
93859 joogdepoog
you there, cut my milk!
pi_24293608
quote:
Op donderdag 30 december 2004 10:53 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ik had uit Tolkien's schrijfsels niet de indruk dat de Watcher de ring voor zichzelf wilde hebben, maar slechts in dienst stond van een hogere macht (vermoedelijk Sauron, maar gegeven de locatie zou het de Balrog kunnen zijn).
[..]

De adelaartjes waren directe afgezanten van Manwë. Dat maakt ze uiteraard niet volledig immuun, maar zou ze wel wat meer spirituele ruggegraat moeten geven.
oja
  donderdag 30 december 2004 @ 11:36:30 #173
93859 joogdepoog
you there, cut my milk!
pi_24294404
www.annalsofarda.dk (naar encyclopedia gaan)
om toch wat toe te voegen aan de discussie, je kan hier zo beetje alles vinden
  donderdag 30 december 2004 @ 11:52:13 #174
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_24294695
Ik had nog nooooit een LOTR gezien tot gisteravond. Deel 1 was op Ned 2.
Ik had wat moeite om in het verhaal te komen, maar op een gegeven moment vond ik het echt leuk om te kijken. En ja hoor, ineens de aftiteling

Nu moet ik dus wel naar deel 2 gaan kijken..

die ik net een maand geleden van mn HD gewist heb
  donderdag 30 december 2004 @ 13:03:15 #175
80382 manny
30 is best veel
pi_24296099
quote:
Op donderdag 30 december 2004 11:52 schreef Noca het volgende:
Ik had nog nooooit een LOTR gezien tot gisteravond. Deel 1 was op Ned 2.
Onder welke steen heb jij gelegen de afgelopen jaren ?

Edit - ik zie net dat je uit Groningen komt, dat verklaart het. Leuke film he !

proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')