Yup.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 00:03 schreef Leshy het volgende:
[..]
Niet bepaald. Gandalf vertrekt ergens in Juni uit de Shire, Frodo vertrekt pas eind September richting Rivendell - en daar zien ze elkaar pas weer.
In het boek dan, althans
Hear hear!quote:Op woensdag 18 augustus 2004 11:40 schreef Rock-shocker het volgende:
Ja, god, maar als je dat had willen verfilmen, dat kleine halfjaartje, dan was de film nodeloos nog langer geworden.
Dan hadden ze naar mijn mening beter Tom Bombadil er in kunnen laten en het gezwam rond Arwen iets minder kunnen doen...
Sinds wanneer is 3 maanden een klein half jaartje?quote:Op woensdag 18 augustus 2004 11:40 schreef Rock-shocker het volgende:
Ja, god, maar als je dat had willen verfilmen, dat kleine halfjaartje, dan was de film nodeloos nog langer geworden.
Dan hadden ze naar mijn mening beter Tom Bombadil er in kunnen laten en het gezwam rond Arwen iets minder kunnen doen...
EEN woord; schyzofrenie.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 21:54 schreef CarOnline het volgende:
(Waarom is Smeagol (?) soms alleen en soms met zn tweeën?)
Old Slinker and Stinker.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:23 schreef fratsman het volgende:
[..]
EEN woord; schyzofrenie.![]()
En Miramax, bij wie Peter Jackson in eerste instantie aanklopte, wilde ook dat het maximaal twee films zouden worden.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:06 schreef Litpho het volgende:
Ironisch genoeg hebben de oorspronkelijke uitgevers, Allen & Unwin, Tolkien bijna gesmeekt om het boek wat korter te houden.
En PJ kwam aan bij New Line met maar 1 film.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 17:55 schreef chibibo het volgende:
[..]
En Miramax, bij wie Peter Jackson in eerste instantie aanklopte, wilde ook dat het maximaal twee films zouden worden.
Je bedoelt "meerdere persoonlijkheden".quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:23 schreef fratsman het volgende:
[..]
EEN woord; schyzofrenie.![]()
Dat maakt ook meteen de keuze van Aragorn vreemd. Hij laat de lekkere, sympathieke en asskickende Eowyn staan voor één of andere vage, kleurloze elf. Alsof dat geloofwaardig is.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 23:18 schreef Karboenkeltje het volgende:
Overigens ben ik het volledig eens met de "minder Arwen" opmerkingen. Zat niet in het boek en daarbij heb ik sinds ik niet meer naar schoolvoorstellingen ga geen slechtere actrices dan Tyler mogen zien.
Neeeeeh, niet Tom Bombadil!quote:Op woensdag 18 augustus 2004 11:40 schreef Rock-shocker het volgende:
You're in luck, ik heb het boek net weer gelezen. Nou ja, ik flans wel wat voor je in elkaar.quote:Op donderdag 30 december 2004 09:21 schreef daniman het volgende:
heey Legolas_greenleaf, een aantal posts terug vertelde je in het kort de geschiedenis van Arda. Ik zie dat je de Silmarillion gelezen hebt. Ik ook namelijkIk heb alleen nooit helemaal begrepen wie de vanyar waren... weet jij dat?
En aangezien het overmatig blonde überelven met blauwe ogen waren was dat in die tijd maar beter ookquote:Op donderdag 30 december 2004 10:07 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Het is eigenlijk een groepje Elven die niet echt in het verhaal voorkomen, op een paar uitzonderingen na.
Hmm, die link had ik nog niet gelegd, maar goed.quote:Op donderdag 30 december 2004 10:11 schreef Litpho het volgende:
[..]
En aangezien het overmatig blonde überelven met blauwe ogen waren was dat in die tijd maar beter ook.
Dat doet me er aan denken dat de Silmarillion hier ook nog steeds ongelezen ligt.quote:Op donderdag 30 december 2004 10:07 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Hoop Tolkien geblaat.
even ter zinloze aanvulling over dat dieren niet naar de ring 'smachten'...quote:Op zondag 8 augustus 2004 20:29 schreef nederhorror.nl het volgende:
[..]
Sterker nog, waarom tovert hij de ring niet gewoon weg? Of accepteer je wel dat de schrijver bedacht heeft dat de ring verplicht in een vulkaan gegooid moet worden? Waarom heeft Tolkien niet geschreven dat als je "tijdverspilling" zegt de ring wordt vernietigd?
Het lijkt me duidelijk dat als bijna iedereen niet bestand is tegen de kracht van die ring, dat dieren dat probleem helemaal hebben. Die adelaar neemt hem mee naar zijn nest of laat een snavelpiercing zetten.
Ik had uit Tolkien's schrijfsels niet de indruk dat de Watcher de ring voor zichzelf wilde hebben, maar slechts in dienst stond van een hogere macht (vermoedelijk Sauron, maar gegeven de locatie zou het de Balrog kunnen zijn).quote:Op donderdag 30 december 2004 10:50 schreef joogdepoog het volgende:
even ter zinloze aanvulling over dat dieren niet naar de ring 'smachten'...
bij de poort van moria word frodo aangevallen door een soort octopus geval......
dat was ook een dier, en er word in de extra's uitgelegd dat die juist frodo pakte en met zn tentakels fouileerde om de ring te vinden
De adelaartjes waren directe afgezanten van Manwë. Dat maakt ze uiteraard niet volledig immuun, maar zou ze wel wat meer spirituele ruggegraat moeten geven.quote:dus sommige machtige dieren kunnen wel degelijk onder de invloed van de ring komen, dus waarschijnlijk ook de adelaartjes![]()
ojaquote:Op donderdag 30 december 2004 10:53 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik had uit Tolkien's schrijfsels niet de indruk dat de Watcher de ring voor zichzelf wilde hebben, maar slechts in dienst stond van een hogere macht (vermoedelijk Sauron, maar gegeven de locatie zou het de Balrog kunnen zijn).
[..]
De adelaartjes waren directe afgezanten van Manwë. Dat maakt ze uiteraard niet volledig immuun, maar zou ze wel wat meer spirituele ruggegraat moeten geven.
Onder welke steen heb jij gelegen de afgelopen jaren ?quote:Op donderdag 30 december 2004 11:52 schreef Noca het volgende:
Ik had nog nooooit een LOTR gezien tot gisteravond. Deel 1 was op Ned 2.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |