Ja, zo kan je het ook zien, maar dan is een foto van een kapotte pen al vergane glorie, terwijl ik glorie echt zie als iets dat heel 'mooi/groots/enz' is geweest ipv dat het 'nieuw' is.quote:Op zondag 8 augustus 2004 16:20 schreef De_Warme_bakker het volgende:
nee, daar zat ik dus ook al mee. In de zin van: 'alles heeft glorie gehad toen het nieuw was' is het wel goed, maarja... beetje raar. daarom postte ik em maar eens hier eens neer
als je nou niets zinnigs hebt in te brengen, ga dan niet posten jaquote:Op zondag 8 augustus 2004 16:39 schreef Xilantof het volgende:
tvp
je keukenquote:Op zondag 8 augustus 2004 17:16 schreef Caar2 het volgende:
ik heb totaal nog helemaal geeeen idee!!!!!!!!!!!!!![]()
hè gelukkig, mij niet zo laten schrikken hoorquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 20:14 schreef Rewimo het volgende:
We hadden eventjes een zijsprongetje naar avatars Zoon is gelukkig nog in volle glorie
Is dat sneu als in 'vergane glorie'?quote:Op zondag 8 augustus 2004 18:11 schreef Offy het volgende:
Ziet er sneu uit zeg, 1 zo'n zielig veertje, daar kan je geen waaier mee maken...
Ik denk het wel jaquote:Op zondag 8 augustus 2004 18:15 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Is dat sneu als in 'vergane glorie'?
Ja, dat was mijn idee ook. Er liep ook nog een exemplaar compleet zonder staartveren, maar die vond ik minder vergane glorie uitstralen dan deze.quote:Op zondag 8 augustus 2004 18:19 schreef Offy het volgende:
[..]
Ik denk het wel jaOoit heeft die pauw een mooie, kleurrijke, glorieuze
waaier van veren gehad. Nu is er daar nog maar 1 veertje van over. De rest is 'vergaan'.
Ik denk dat ik bij die andere niet eens had gezien dat er wat 'miste'. Nu zie je dat beter.quote:Op zondag 8 augustus 2004 18:20 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, dat was mijn idee ook. Er liep ook nog een exemplaar compleet zonder staartveren, maar die vond ik minder vergane glorie uitstralen dan deze.
Het is bij nr 2 wel jammer dat die veer er net niet helemaal op staat. Is het bij een kinderboerderij in de buurt ofzo? Dan kan je er nog een keer heen en op je gemak wat foto's maken.quote:Op zondag 8 augustus 2004 18:21 schreef Rewimo het volgende:
Ik vind nr. 2 de mooiste trouwens, alsof ie zich een beetje schaamt en niet in de camera wil kijken
Hij staat er wel helemaal op, al is het wat moeilijk te zien. Maar hij eindigt in een zielig flosje in plaats van in een mooi oogquote:Op zondag 8 augustus 2004 18:23 schreef Offy het volgende:
Het is bij nr 2 wel jammer dat die veer er net niet helemaal op staat. Is het bij een kinderboerderij in de buurt ofzo? Dan kan je er nog een keer heen en op je gemak wat foto's maken.
Oh, nu zie ik het ja!quote:Op zondag 8 augustus 2004 18:29 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hij staat er wel helemaal op, al is het wat moeilijk te zien. Maar hij eindigt in een zielig flosje in plaats van in een mooi oogKijk maar naar foto 1. Past er mooi bij dus.
Ik zal in het Centrale Topic een lijstje opnemen met de slowchattopics, misschien helpt dat.quote:Op zondag 8 augustus 2004 18:42 schreef Subhuman het volgende:
Er zijn echt superveel inzenders die volgens mij nooit in het slowchattopic kijken... Erg jammer want dit is juist het leukste gedeelte van de hele wedstrijd!
quote:Op zondag 8 augustus 2004 20:18 schreef Ymke het volgende:
Vandaag lekker aan het strand gelegen , veel vergane glorie in zwemkleding gezien, maar te onsmakelijk om te fotograferen
Nee , bedanktquote:Op zondag 8 augustus 2004 20:22 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Probeer volgende keer het naaktstrand eens
De kinderboerderij was leuker (zie mijn vergane glorie-pauw)quote:Op zondag 8 augustus 2004 20:24 schreef Ymke het volgende:
[..]
Nee , bedankt
quote:Op zondag 8 augustus 2004 20:27 schreef Ymke het volgende:
Rewimo , best zielig dat je dat beest een veer uit trekt om een wedstrijdfoto te maken , foei
Ok , ik zal niet winnenquote:Op zondag 8 augustus 2004 20:44 schreef Oceanonix het volgende:
Ymke heb je de kans om te winnen doe het niet...............
quote:Op zondag 8 augustus 2004 20:45 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ok , ik zal niet winnen
Doe je dat nou expresquote:Op zondag 8 augustus 2004 20:54 schreef PdeHoog het volgende:
Volgens mij is dit wel origineel:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ehm.....eigenlijk welquote:Op zondag 8 augustus 2004 20:57 schreef Offy het volgende:
[..]
Doe je dat nou expres![]()
Ik vind de mijne mooierquote:Op zondag 8 augustus 2004 21:05 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ehm.....eigenlijk wel
Ik liep hier al een aantal dagen mee rond en heb het nou gewoon uitgewerkt...da's alles hoor
Maar wat vind je ervan?
Het is mooi uitgevoerd maar lijkt erg veel op de inzending die m-niki voor de vorige wedstrijd maakte , dat was een woordenboek, en in het midden stond het woord kleurboekquote:Op zondag 8 augustus 2004 21:05 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ehm.....eigenlijk wel
Ik liep hier al een aantal dagen mee rond en heb het nou gewoon uitgewerkt...da's alles hoor
Maar wat vind je ervan?
Ben je buiten geweest vandaag? Elke foto die je in deze tijd maakt kost liters zweet.quote:Op zondag 8 augustus 2004 21:11 schreef Offy het volgende:
maar ik wil aan een foto kunnen zien dat je hebt moeten zweten om hem te maken)
Ik niet.........quote:Op zondag 8 augustus 2004 21:11 schreef Offy het volgende:
[..]
Ik vind de mijne mooier![]()
Ik heb lopen zweten....ik moest met deze hitte thee gaan maken om dat papier een oudere look te geven. Weet je hoe warm het is in mijn keukenquote:Maar verder: De laatste vind ik het mooist, hoewel ik er wel eerlijk bij moet zeggen dat ik niet heel erg snel zal stemmen op een foto als deze. Het ziet er misschien wat te 'makkelijk' uit. (hoeft natuurlijk niet zo te zijn hoor, maar ik wil aan een foto kunnen zien dat je hebt moeten zweten om hem te maken
)
Nou, dan heb je je punten bij mij vandaag snel verdientquote:Op zondag 8 augustus 2004 21:14 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ben je buiten geweest vandaag? Elke foto die je in deze tijd maakt kost liters zweet.
Het water loopt nog steeds van me af, die pauw wilde maar niet stil staan.
Er is een verschil met de inzending van m-niki: dat was een woordenboek opengeslagen op de juiste pagina en vervolgens een camera ertegen.quote:Op zondag 8 augustus 2004 21:13 schreef Ymke het volgende:
[..]
Het is mooi uitgevoerd maar lijkt erg veel op de inzending die m-niki voor de vorige wedstrijd maakte , dat was een woordenboek, en in het midden stond het woord kleurboek
dus wel mooi maar absoluut niet origineel
Ik heb hem ook vanaf mijn bureaustoel gemaaktquote:Op zondag 8 augustus 2004 21:17 schreef Offy het volgende:
[..]
Nou, dan heb je je punten bij mij vandaag snel verdient
Maar PdeHoog's foto ziet er teveel uit alsof hij hem vanuit zijn buraustoel had kunnen maken, vandaar
Nou, laat ik het dan potverdorie anders zeggen:quote:Op zondag 8 augustus 2004 21:14 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik niet.......... Daar liep je nl. spontaan tegenaan.
[..]
Ik heb lopen zweten....ik moest met deze hitte thee gaan maken om dat papier een oudere look te geven. Weet je hoe warm het is in mijn keuken![]()
![]()
sorry hoorquote:Op zondag 8 augustus 2004 21:17 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Er is een verschil met de inzending van m-niki: dat was een woordenboek opengeslagen op de juiste pagina en vervolgens een camera ertegen.
Ik heb hier toch iets meer werk van proberen te maken hoor
quote:Op zondag 8 augustus 2004 18:36 schreef Offy het volgende:
[..]
Oh, nu zie ik het ja!
Lezen de 'snelle inzenders' het slowchattopic soms niet ofzo? Bij de foto van PaulJRD werd al om uitleg gevraagd, en in de foto van Astridj0h zie ik ook de vergane glorie niet echt, (en ik zie dat qizl nu alweer verandert heeft) maar we horen er verder niets van?
Dat is een leuk ideequote:Op zondag 8 augustus 2004 21:21 schreef PdeHoog het volgende:
en voor de liefhebbers, om over het onderwerp na te denken, hierbij de volledige tekst:
Liedtekst: Vergane Glorie
(...)
Verbleekte foto's van oude diva's
Met een spottende lach rond hun mond
Ze kijken nog steeds uit de hoogte
Ook al liggen ze onder de grond
(...)
Lees die tekst nou eens goed, ga dan naar buiten en vang die woorden in een foto.quote:Op zondag 8 augustus 2004 21:21 schreef PdeHoog het volgende:
en voor de liefhebbers, om over het onderwerp na te denken, hierbij de volledige tekst:
Liedtekst: Vergane Glorie
Ja precies, er loopt bij ons op het winkelcentrum zo'n dametje rond met de uitstraling van een oude diva. Zou ik het durven vragen?....quote:Op zondag 8 augustus 2004 21:23 schreef Offy het volgende:
[..]
Dat is een leuk idee
Moet je wel gelijk zeggen dat je ze publiceert , ik heb ook prachtige fotos van clienten van me , mag ze helaas niet laten zien.quote:Op zondag 8 augustus 2004 21:25 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ja precies, er loopt bij ons op het winkelcentrum zo'n dametje rond met de uitstraling van een oude diva. Zou ik het durven vragen?....
Bedankt voor de uitleg! (en wat mij betreft gaat het niet puur alleen om de foto, maar ook om de uitleg hoor)quote:Op zondag 8 augustus 2004 21:22 schreef Astridj0h het volgende:
Excuses, maar moest werken vandaag en kan dus niet continu het topic niet volgen.
Wat betreft het thema in relatie tot mijn foto.
Ik denk dat de zonnewijzer een object is wat van veel waarde is geweest in zijn "glorie tijd" Nu voorbij gestreefd door horloges en (atoom)klokken die veel nauwkeuriger zijn.
Ik vond het wel toepasselijk dat deze wijzer in onze tuin staat te roesten op een plekje waar je hem nauwelijks ziet. misschien dus eerder "vergeten glorie" Maar ik vond hem er wel bij passen
Hoor graag wat je van de uitleg vind, alhoewel ik denk dat het in eerste instantie om de foto gaat en niet om de uitleg. Als je stemt moet je op iets stemmen wat je direct aanspreekt en volgens jou meteen met vergane glorie te maken heeft.
(maar dat betekent natuurlijk niet dat je niet op me mag stemmen)
[..]
Doen! Anders krijg je er spijt vanquote:Op zondag 8 augustus 2004 21:25 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ja precies, er loopt bij ons op het winkelcentrum zo'n dametje rond met de uitstraling van een oude diva. Zou ik het durven vragen?....
Leuke uitleg...Ik heb nog even naar je foto gekeken, maar misschien moet je proberen om hem wat beter in beeld te krijgen. Andere hoek of zo.quote:Op zondag 8 augustus 2004 21:22 schreef Astridj0h het volgende:
Excuses, maar moest werken vandaag en kan dus niet continu het topic niet volgen.
Wat betreft het thema in relatie tot mijn foto.
Ik denk dat de zonnewijzer een object is wat van veel waarde is geweest in zijn "glorie tijd" Nu voorbij gestreefd door horloges en (atoom)klokken die veel nauwkeuriger zijn.
Ik vond het wel toepasselijk dat deze wijzer in onze tuin staat te roesten op een plekje waar je hem nauwelijks ziet. misschien dus eerder "vergeten glorie" Maar ik vond hem er wel bij passen
Hoor graag wat je van de uitleg vind, alhoewel ik denk dat het in eerste instantie om de foto gaat en niet om de uitleg. Als je stemt moet je op iets stemmen wat je direct aanspreekt en volgens jou meteen met vergane glorie te maken heeft.
(maar dat betekent natuurlijk niet dat je niet op me mag stemmen)
[..]
Ik ben wel een schijtluis wat dat betreft hoor...maar als ik haar deze of volgende week weer tegenkom moet dat wel het lot zijn...dan vraag ik het gewoon....denk ik...quote:Op zondag 8 augustus 2004 21:26 schreef Ymke het volgende:
[..]
Moet je wel gelijk zeggen dat je ze publiceert , ik heb ook prachtige fotos van clienten van me , mag ze helaas niet laten zien.
Dus doen Pea!
Ik vind het een topidee!!!quote:Op zondag 8 augustus 2004 17:15 schreef pea4fun het volgende:
Het idee wat ik had voor vergane glorie zal wel niet uitvoerbaar zijn. Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn mailtje. Die zit nu te denken hoe die dat mens voorzichtig kan zeggen: "your idea sucks!"
Ik ga maar vast op zoek naar andere ideeën van vergane glorie
Ben ik met je eens. Ik kon ook niet zien wat het nou eigenlijk was achter die struik. Nu ik weet dat het een zonnewijzer is, is het idee achter de foto me in elk geval duidelijk. En ik vind het een heel goed idee.quote:Op zondag 8 augustus 2004 21:26 schreef Offy het volgende:
Ik vind je idee hartstikke leuk, maar misschien is het beter als je de zonnewijzer wat meer 'naar voren' laat komen. Ik denk dat veel mensen niet dat wat het is namelijk (of ben ik de enige?)
Morgenavond ben ik wel op msn, kunnen we gelijk ff tijden voor de meet doorspreken, zodat ik de anderen ook op de hoogte kan brengen...quote:Op zondag 8 augustus 2004 21:30 schreef dawg het volgende:
[..]
Ik vind het een topidee!!!
Ik wil dat weleens proberen
Moet zo weer weg, dus morgen ff msn om wat door te spreken?
Kijk trouwens ook even in meetingtopic
En het beoordelen van orginaliteit behoort ook tot commentaar volgens jou? Ik zie graag opmerkingen over uitvoering e.d. Geen geneuzel over orginaliteit of moeite die in het maken ervan is gestopt.quote:Op zondag 8 augustus 2004 21:41 schreef Ymke het volgende:
Volgens mij vroeg je zelf om commentaar hoor
Ik vind dat orginaliteit en 'moeite' die voor een foto gedaan is weldegelijk meetelt in het commentaar (en uiteindelijk de puntentelling) die ik een foto meegeef hoorquote:Op zondag 8 augustus 2004 21:46 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
En het beoordelen van orginaliteit behoort ook tot commentaar volgens jou? Ik zie graag opmerkingen over uitvoering e.d. Geen geneuzel over orginaliteit of moeite die in het maken ervan is gestopt.
Die foto heeft ze zelf weer ingetrokken. En je hebt nu gewoon de pech dat Offy je voor was net voor je met je idee kwam.quote:Op zondag 8 augustus 2004 21:39 schreef PdeHoog het volgende:
Ik zal me nu wel weer te druk lopen te maken voor dit weer hoor, maar toen m-niki vorige keer met dat woordenboek aan kwam zetten had niemand commentaar dat het te makkelijk was.
Ik vind je idee best leuk, en ik begrijp ook dat je er veel moeite voor hebt gedaan, maar een foto van de woorden vergane glorie symboliseren voor mij geen vergane glorie. En hoeveel moeite dan ook, en hoe mooi de uitvoering (niks op aan te merken op zich), ik zou er nooit op stemmen.quote:Nu kom ik met iets wat naar mijn idee origineel is (en JA, ik vind het origineel omdat ik er naar op zoek ben geweest en niet gewoon een boek open heb geslagen) en waar ik best tijd en moeite in heb gestopt en ik krijg vervolgens van tien kanten commentaar om mijn oren dat het niet origineel is en VEEEEEEEEEEEL te makkelijk en vanachter mijn bureau gemaakt en bla en bla en bla....
Wat maakt het uit of ik daar met mijn zoontje was? Ik loop al sinds het begin van de wedstrijd rond te kijken naar vergane glorie, nu kwam ik er een voorbeeld van tegen. Toevallig in de kinderboerderij. Ik had ook met hem in de stad kunnen lopen of in het park of weet ik waar.quote:Sorry hoor......ik kom tenminste met iets. Ik heb jullie nog niets zien posten (behalve dan Rewimo en dat was een pauw in een kinderboerderij waar ze waarschijnlijk met Christian was).
En dat vind ik nou helemaal geen slecht idee! En dat meen ik serieus.quote:Bij de volgende keer zal ik een foto van mijn opa meenemen naar zijn graf, die erop zetten en dan een foto maken.....da's pas echt vergane glorie
Ik durfde het zelf niet te zeggenquote:Op zondag 8 augustus 2004 21:55 schreef Rewimo het volgende:
En dat vind ik nou helemaal geen slecht idee! En dat meen ik serieus.
ok...mijn excuses dan. Die heb ik even gemist.quote:Op zondag 8 augustus 2004 21:47 schreef Offy het volgende:
Je telt mijn foto niet mee, fair genoeg, want die kwam ik 'per ongeluk' tegen, maar ik heb weldegelijk wat andere ideeën genoemd.
Op het moment dat je ergens mee bezig bent geweest en het wordt vervolgens een soort van "afgekraakt" is dat nooit leuk om te horenquote:Je vroeg om mijn mening, die heb ik zo eerlijk als kon gegeven. Maar omdat ik iets denk, hoeft het nog niet zo te zijn. Als jij hem prachtig vind, stuur je hem toch gewoon in? Ik zeg gewoon vantevoren dat ik er niet even snel op stem als op een foto waar 'duidelijker' meer moeite voor gedaan is.
Dit snap ik trouwens niet zo goedquote:Op zondag 8 augustus 2004 21:39 schreef PdeHoog het volgende:
(en JA, ik vind het origineel omdat ik er naar op zoek ben geweest en niet gewoon een boek open heb geslagen)
Dit bewijst voor mij dat mijn idee dus inderdaad niet is overgekomen.....quote:Op zondag 8 augustus 2004 21:55 schreef Rewimo het volgende:
Ik vind je idee best leuk, en ik begrijp ook dat je er veel moeite voor hebt gedaan, maar een foto van de woorden vergane glorie symboliseren voor mij geen vergane glorie. En hoeveel moeite dan ook, en hoe mooi de uitvoering (niks op aan te merken op zich), ik zou er nooit op stemmen.
Waar het mij om ging was dat dit een toevalligheid was waar je tegen aan bent gelopen en niet iets wat is uitgedacht zeg maar.quote:Wat maakt het uit of ik daar met mijn zoontje was? Ik loop al sinds het begin van de wedstrijd rond te kijken naar vergane glorie, nu kwam ik er een voorbeeld van tegen. Toevallig in de kinderboerderij. Ik had ook met hem in de stad kunnen lopen of in het park of weet ik waar.
Ik heb hier zwaar mijn twijfels over. Te meer omdat ik het een soort van "grafschennis" vind en het een beetje genant vind om op een kerkhof dit soort dingen te gaan doen.quote:En dat vind ik nou helemaal geen slecht idee! En dat meen ik serieus.
Ik ben me ten volste van bewust van de "risico's" van het inzenden. Het viel alleen ff verkeerd nu.quote:Maak je nou niet zo boos. In dit topic zijn we allemaal eerlijk. Er zijn meer foto's waarvan gezegd wordt dat ze niet inzendingswaardig zijn. En dan kan de maker er best van overtuigd zijn dat het zijn beste foto ooit is. Of er net als jij heel veel moeite voor hebben gedaan. Dat betekent nog niet dat iedereen hem mooi vindt of hem bij het onderwerp vindt passen.
Dat is ook het risico van het plaatsen van een foto hier. Wil je er geen meningen over horen, dan kun je hem beter insturen zonder hem eerst te laten zien hier...
Nee, natuurlijk is dat niet leuk. Ik heb ook vaak zat 'mijn mooiste foto ooit!' gemaakt, terwijl anderen zoiets hebben van 'is dit het nou?' Het komt niet vaak voor dat 100% van je commentaar positief is, en daar moet je als (hobby)fotograaf mee leren leven, schijnt hetquote:Op zondag 8 augustus 2004 21:59 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
ok...mijn excuses dan. Die heb ik even gemist.
[..]
Op het moment dat je ergens mee bezig bent geweest en het wordt vervolgens een soort van "afgekraakt" is dat nooit leuk om te horen. Mijn fout.
Laten we het houden op een meningsverschilquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:02 schreef Offy het volgende:
[..]
Dit snap ik trouwens niet zo goedOf je ergens op zoek naar bent geweest ipv dat je het per ongeluk tegen bent gekomen, maakt het toch niet meer of minder orgineel? Voor mij is iets orgineel als het idee, of de foto nog niet veel vaker is voorgekomen, en helaas is dit idee de afgelopen paar weken iets te vaak voorbijgekomen om nog orgineel te zijn (vind ik)
dat kan natuurlijk ookquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:06 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Laten we het houden op een meningsverschil
Ik ga hier waarschijnlijk weer een hele nieuwe discussie mee beginnen, maar ik gok het eropquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:05 schreef PdeHoog het volgende:
Waar het mij om ging was dat dit een toevalligheid was waar je tegen aan bent gelopen en niet iets wat is uitgedacht zeg maar.
klopt, dat staat misschien onduidelijk in mijn stukje, maar daar heb je zeker gelijk in.quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:09 schreef Ymke het volgende:
Trouwens , zijn foto wordt niet afgekraakt, maak het nu niet erger dan het was, we gaven commentaar , afkraken is totaal iets anders
Welk punt bedoel je eigenlijk? (misschien dat ik het een beetje uit kan leggenquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:07 schreef Xilantof het volgende:
ik vind bijv. het punt van Offy niet echt logisch, maarja dat ben ik.
lijkt me dat je dan je beoordeling te veel laat afhangen van iets wat aan een foto misschien niet te zien isquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:10 schreef Offy het volgende:
[..]
Ik ga hier waarschijnlijk weer een hele nieuwe discussie mee beginnen, maar ik gok het erop
De meeste van de foto's die ik het mooist vind zijn 'toevallig' gemaakt. Nét op het goede moment, op de goede plaats. Dat maakt het soms spannender dan een foto die 'opgezet' is. Maar of je dat in deze situatie met elkaar kan vergelijken weet ik niet
Discussies zijn leukquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:10 schreef Offy het volgende:
[..]
Ik ga hier waarschijnlijk weer een hele nieuwe discussie mee beginnen, maar ik gok het erop
De meeste van de foto's die ik het mooist vind zijn 'toevallig' gemaakt. Nét op het goede moment, op de goede plaats. Dat maakt het soms spannender dan een foto die 'opgezet' is. Maar of je dat in deze situatie met elkaar kan vergelijken weet ik niet
van de moeite enzo, okee ik kan het waarderen als iemand steeds terug gaan naar iets om de foto perfect te krijgen (denk aan Speedy bij "klassiek zwartwit) maar het gaat ergens toch ook nog om het eindresultaat: het plaatje.quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:11 schreef Offy het volgende:
[..]
Welk punt bedoel je eigenlijk? (misschien dat ik het een beetje uit kan leggen)
Jazeker heb ik dat gezien. Maar toch... (helaas voor jou) vind ik het geen vergane glorie. Maar dat is een kwestie van meningquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:05 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dit bewijst voor mij dat mijn idee dus inderdaad niet is overgekomen.....
Het concept was dat de tekst van het liedje op een "oud" stuk papier zou staan. De foto's waarop het papier gekreukeld is waren daartoe de aanzet. Het papier heeft dus in een plas thee gelegen om het een perkament-achtige indruk tegen. Op die manier zou je dubbel "vergane glorie" krijgen.
[..]
Dat klopt, maar dat is ook geen vereiste voor de wedstrijdquote:Waar het mij om ging was dat dit een toevalligheid was waar je tegen aan bent gelopen en niet iets wat is uitgedacht zeg maar.
Dat snap ik. Maar het idee op zich vind ik wel goed. Ik weet ook niet of ik dat zelf zou durven uitvoeren. Al is het in principe niet gek om een graf van een familielid te fotograferen. Maar ja, voor een wedstrijd is het toch weer iets anders hè?quote:Ik heb hier zwaar mijn twijfels over. Te meer omdat ik het een soort van "grafschennis" vind en het een beetje genant vind om op een kerkhof dit soort dingen te gaan doen.
Dat begreep ik al jaquote:Ik ben me ten volste van bewust van de "risico's" van het inzenden. Het viel alleen ff verkeerd nu.
Eh...Rewimo. Dit is niet bedoeld zoals het nu misschien overkomt. Ik zit het nog eens na te lezen, maar het is een ongelukkige woordkeuze. Het is iig niet kwaad of lullig bedoeld want het was wel een grappige fotoquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:05 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Waar het mij om ging was dat dit een toevalligheid was waar je tegen aan bent gelopen en niet iets wat is uitgedacht zeg maar.
Zie commentaar hierboven ergensquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:15 schreef Rewimo het volgende:
Dat klopt, maar dat is ook geen vereiste voor de wedstrijdIk had ook toevallig een gebouw tegen kunnen komen. Had je dan ook gezegd dat ik het niet uitgedacht had? Of ik had bij mijn foto kunnen vertellen dat ik die pauw vorige week al gezien had en nu terug ben gegaan om hem op de foto te zetten
Ik begin te twijfelenquote:Dat snap ik. Maar het idee op zich vind ik wel goed. Ik weet ook niet of ik dat zelf zou durven uitvoeren. Al is het in principe niet gek om een graf van een familielid te fotograferen. Maar ja, voor een wedstrijd is het toch weer iets anders hè?
Ik heb het zeker niet zo opgevat. Kijk maar naar mijn reacties hierbovenquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:17 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Eh...Rewimo. Dit is niet bedoeld zoals het nu misschien overkomt. Ik zit het nog eens na te lezen, maar het is een ongelukkige woordkeuze. Het is iig niet kwaad of lullig bedoeld want het was wel een grappige foto
Raap moed bij elkaar en probeer het. Volgens mij kun je er iets moois van makenquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:19 schreef PdeHoog het volgende:
Ik begin te twijfelen. Binnenkort eens buurten bij mijn ouders of ze een geschikte foto hebben
![]()
Absoluut, en de moeite die voor een foto gedaan is telt niet als zwaarste mee in mijn overweging, hoor. Het ging mij ook eigenlijk meer om het 'idee' + de uitvoering, wat ik voor het 'gemak' moeite noem (snap je het nog?quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:12 schreef Xilantof het volgende:
[..]
van de moeite enzo, okee ik kan het waarderen als iemand steeds terug gaan naar iets om de foto perfect te krijgen (denk aan Speedy bij "klassiek zwartwit) maar het gaat ergens toch ook nog om het eindresultaat: het plaatje.
ik snap je volledigquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:21 schreef Offy het volgende:
[..]
Absoluut, en de moeite die voor een foto gedaan is telt niet als zwaarste mee in mijn overweging, hoor. Het ging mij ook eigenlijk meer om het 'idee' + de uitvoering, wat ik voor het 'gemak' moeite noem (snap je het nog?)
Ik heb het 1 keer gedaan toen het de hele nacht gesneeuwd had. Het kerkhof lag er echt prachtig bij, we hebben een hele grote, oude eik in het midden staan, en overal zag je kleine vogelpootjes in de sneeuw. Het zag er heel rustgevend uitquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:20 schreef Ymke het volgende:
Gewoon doen PdeHoog , ik ken die twijfels wel maar als je daar overheen stapt maak je echt mooie fotos, en ik vind het echt niet raar om op een begraafplaats te fotograferen hoor , denk dat je echt niet opvalt
quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:23 schreef Xilantof het volgende:
[..]
ik snap je volledig
1 Pagina terugquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:28 schreef Ymke het volgende:
Heb jij al wat geschoten voor dit onderwerp Offy?
flauw hoorquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:30 schreef Offy het volgende:
[..]
1 Pagina terug
Heb wel al wat ideetjes, maar vriendje wil zijn creditcard niet uitlenen om door te knippen
Heb je de vorige niet meer?quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:30 schreef Offy het volgende:
[..]
1 Pagina terug
Heb wel al wat ideetjes, maar vriendje wil zijn creditcard niet uitlenen om door te knippen
Had een geweldige foto kunnen worden, toch?quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:31 schreef Xilantof het volgende:
[..]
flauw hoor![]()
Die zijn we een paar weken geleden kwijtgeraakt , dus we hebben nu een hele mooie, glimmende, nieuwe kaart gekregen! (Waar hij 14 euro voor heeft moeten betalen, en dat heeft hij nu niet over voor een foto..quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:31 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Heb je de vorige niet meer?
Dat bedoelde ik ook eigenlijk, de vorige die nu niet meer geldig isquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:32 schreef Offy het volgende:
Misschien dat we de kaart van dáárvoor nog hebben....
Zou dat werken? Hmm...is wel een idee zeg. Ik ga van de week maar eens aan de slagquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:34 schreef Ymke het volgende:
Fotocopietje maken , op karton plakken , net echt
Ik zou zoiets gewoon proberen , merk je vanzelf of het iets is, het moet wel een beetje glimmend zijn , dat kan je dan doen met blanke nagellak,quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:36 schreef Offy het volgende:
[..]
Zou dat werken? Hmm...is wel een idee zeg. Ik ga van de week maar eens aan de slag
Ik zou het mooier vinden als je de foto wel persoonlijk maakt dmv een foto van de overledenequote:Op zondag 8 augustus 2004 22:37 schreef PdeHoog het volgende:
Het is net ff wat anders dan een foto van een specifiek graf maken, maar toch....
En dan hoef je het alleen nog maar zo op de foto te zetten dat het vergane glorie uitstraalt. Da's allesquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:38 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik zou zoiets gewoon proberen , merk je vanzelf of het iets is, het moet wel een beetje glimmend zijn , dat kan je dan doen met blanke nagellak,
verder help ik je niet
Dat was ook het idee van Pquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:40 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik zou het mooier vinden als je de foto wel persoonlijk maakt dmv een foto van de overledene
Dat idee is nog in uitwerkingquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:40 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik zou het mooier vinden als je de foto wel persoonlijk maakt dmv een foto van de overledene
Peace of cakequote:Op zondag 8 augustus 2004 22:41 schreef Rewimo het volgende:
[..]
En dan hoef je het alleen nog maar zo op de foto te zetten dat het vergane glorie uitstraalt. Da's alles
Ik ben benieuwd.....quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:43 schreef Offy het volgende:
[..]
Peace of cake
Door het gebrek aan smileys whatsoever laat ik nog maar even doorschemeren dat het pure cynisme wasquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:44 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd.....
Geen cynisme aan deze kant hoorquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:48 schreef Offy het volgende:
[..]
Door het gebrek aan smileys whatsoever laat ik nog maar even doorschemeren dat het pure cynisme was
we zijn nog steeds 1 gelukkige familie?
IIEEEHH!! je staat even gigantisch op mijn tenen hiero!! Lees ik even op mijn gemak na een weekendje weg dit topic door om bij te blijven, kom ik deze post tegen!! Die foto van mij vond ik idd te makkelijk (qua idee en fotografie) en ik had er toen ook zoiets bij van: ik doe deze snel voor spek en bonen (want ik wil gewoon mee doenquote:Op zondag 8 augustus 2004 21:17 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Er is een verschil met de inzending van m-niki: dat was een woordenboek opengeslagen op de juiste pagina en vervolgens een camera ertegen.
Ik heb hier toch iets meer werk van proberen te maken hoor
ach.....de laatste paar pagina's staan vol met ondoordachte opmerkingen dus deze kan er ook nog wel bijquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:56 schreef m-niki het volgende:
..vandaar dus dat ik je argument een beetje ondoordacht vind...
Anders ik welquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:52 schreef PdeHoog het volgende:
Ben benieuwd wat het gaat worden.
Ik stap morgen op mijn fietsje, en ik kom niet eerder terug voordat ik een fatsoenlijke creditcard hebquote:Is het overigens niet een idee om zo'n tassenzaak binnen te stappen om van die voorbeeld-cards te vragen of even bij het postkantoor binnen te lopen voor een reclamefoldertje van een creditcard? Dan heb je nl. gelijk dat glimmende
quote:Op zondag 8 augustus 2004 23:02 schreef Offy het volgende:
Ik stap morgen op mijn fietsje, en ik kom niet eerder terug voordat ik een fatsoenlijke creditcard heb
(we hebben hier ook nog wel cheap-ass glimpapier liggen, dan hoef ik het alleen maar vanuit mijn luie bureastoel uit te printen...ohnee, wat doe ik nu weer)
quote:Op zondag 8 augustus 2004 23:03 schreef PdeHoog het volgende:
[..]gemak dient de mens. Wat let je? Het gaat om de uitwerking hoor, niet om de moeite die er in is gestopt (vind ik).
linkjeeeeequote:Op zondag 8 augustus 2004 23:02 schreef Offy het volgende:
Ik stap morgen op mijn fietsje, en ik kom niet eerder terug voordat ik een fatsoenlijke creditcard heb
Deze was idd erg ontactischquote:Op zondag 8 augustus 2004 23:05 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, zoiets kan je natuurlijk niet zeggen zonder er uitleg bij te gevenquote:Op zondag 8 augustus 2004 23:06 schreef Ymke het volgende:
Ik moet nog 10 dagen wachten voordat ik mijn foto kan maken,
Ik heb iets nodig van mijn werk en heb nog lekker vakantiequote:Op zondag 8 augustus 2004 23:13 schreef Offy het volgende:
[..]
Ja, zoiets kan je natuurlijk niet zeggen zonder er uitleg bij te geven
Mwah, we weten gelukkig nu hoe we er allemaal over denkenquote:Op zondag 8 augustus 2004 23:12 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Deze was idd erg ontactisch
het is ook veel te warm![]()
quote:Op zondag 8 augustus 2004 23:14 schreef Offy het volgende:
Wat is dat toch steeds met die edit/reageer knop....Is mijn muispijl te dik ofzo?
[..]
Mwah, we weten gelukkig nu hoe we er allemaal over denken(in mijn wringe hoofdje is moeite nog steeds vaak gelijk aan uitwerking....Misschien moet ik de Vandale er eens bijpakken
)
quote:Op zondag 8 augustus 2004 23:12 schreef PdeHoog het volgende:
[eruit-lul-modus]
Ik bedoelde dus eigenlijk dat het printen van een creditcard in dit geval makkelijker is dan het ophalen van zo'n ding op het postkantoor of in de winkel en vaak ook nog mooier is.
En zelf printen is ook best moeilijk hoor
[/eruit-lul-modus]
Weet je wat we doen, we beginnen de discussie opnieuwquote:Op zondag 8 augustus 2004 23:15 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
[..]
En dan door midden geknipt in een asbak leggen of zo?quote:Op zondag 8 augustus 2004 23:17 schreef Offy het volgende:
[..]
Weet je wat we doen, we beginnen de discussie opnieuw
Zo'n credicard uitprinten lukt nog redelijk eigenlijk, maar dan zo'n kartonnetje....Het is niet helemaal wat ik bedoelde...Misschien dat ik nog een oude bonuskaart heb liggen waar ik het overheen kan plakken, dan ziet het er van de zijkant ook wat realistischer uit.
Nee dat is niet dramatisch genoegquote:Op zondag 8 augustus 2004 23:22 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
En dan door midden geknipt in een asbak leggen of zo?
Zoiets...Op de achtergrond een bankafschrift waar je niet blij van wordt ofzo (uiteraard ook gewoon fictiefquote:Op zondag 8 augustus 2004 23:22 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
En dan door midden geknipt in een asbak leggen of zo?
quote:Op zondag 8 augustus 2004 23:27 schreef Offy het volgende:
[..]
Zoiets...Op de achtergrond een bankafschrift waar je niet blij van wordt ofzo (uiteraard ook gewoon fictief)
Ik ben creatief genoeg geweest voor vandaag, morgen komen de leuke ideeën.... hoop ik
Ik kwam er vanmiddag eigenlijk toevallig op. Een creditcard heeft wel iets 'glorieus', zo'n gouden, glimmende kaart waarmee je (volgens de reclame) alles kan kopen wat je lief is. Maar dan is je limiet bereikt en gaat die kaart doormidden. Tsjak, weg glorie. Zoiets.quote:Op zondag 8 augustus 2004 23:32 schreef m-niki het volgende:
waarom wil je eigenlijk een creditcard?? Ergens in de discussie zal je het vast genoemd hebben..maar..waar??
Je meent dit he? De foto die je nu hebt ingestuurd spreekt mij gewoon stukken minder aan dan het woordenboek. Als het woordenboek was blijven staan had de foto toch echt in mijn top 5 geeindigd. Dat zegt genoeg, toch?quote:Op zondag 8 augustus 2004 23:32 schreef m-niki het volgende:
Trouwens over dat mijn later ingestuurde foto minder mooi zou zijn dan dat woordenboek![]()
Dat vind ik persoonlijk hilarisch!!!! Dat kan je toch niet menen?? Maar goed, dat kan je misschien wel, dat mag je ook wel hoor, maar ja.. Grappig hoe iedereen de dingen anders ziet, hier vindt iedereen (hier als in hier thuis onder vrienden en familie) die tweede foto helemaal te gek en er zijn een paar mensen (en ik zelf ook) die hem nu als bureaublad hebben!! Kan je nagaan!! Ik zou niet gauw de foto die van het woordenboek als bureaublad installeren en ik denk dat mijn vrienden dat ook niet zouden doen he
![]()
For real: die eerste foto vind ik echt duizend maal slechter dan die tweede en ik denk dan..als die tweede al niet leuk gevonden wordt, dan is mijn fotografiekunst echt tot een zeer laag peil gezakt..boehoehoehoehoehoeeeee (of jullie vinden gewoon andere dingen leuk dan mij en de mensen hier...laten we dat gewoon hopen!!)
Ah...Londonse begraafplaatsen. Kun je me daar meer over vertellen? Ik ga over drie wekenquote:Op zondag 8 augustus 2004 23:34 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Heerlijk ben ook eens een weekend weg geweest en meteeen wordt er een compleet topic volgeschreven![]()
Tja ik heb ook geen moeite met het fotograferen van begraafplaatsenDenk dat ik inmiddels zo'n 500 foto's heb van Londonse begraafplaatsen
Ik had nog het idee om iets met een gesmolten magnum te gaan doen. Die's ook glorieus volgens de reclamequote:Op zondag 8 augustus 2004 23:35 schreef Offy het volgende:
[..]
Ik kwam er vanmiddag eigenlijk toevallig op. Een creditcard heeft wel iets 'glorieus', zo'n gouden, glimmende kaart waarmee je (volgens de reclame) alles kan kopen wat je lief is. Maar dan is je limiet bereikt en gaat die kaart doormidden. Tsjak, weg glorie. Zoiets.
Maar we hebben nog een kleine maand voor andere (hopelijk betere) ideetjes.
Dat is maar net waar je interesse ligt hequote:Op zondag 8 augustus 2004 23:43 schreef m-niki het volgende:
hey, leuk idee hoor!!!
Ik vind persoonlijk foto's van begraafplaatsen een beetje te cliche om nog mooi te vinden...dan moet je wel heel goed uit de hoek komen (IMHO!!!!) (en ik vind dat die juist meer glorie krijgen, hoe ouder ze worden, ze worden er mooier op, minder doods, meer leven...laatst liep ik nog over een begraafplaats die vrij nieuw was..brrr wat erg met die nieuwe vormgeving enzo..daar zou ik nog niet dood gevonden willen worden ()
De kas van ..puntjepuntje.. weet niet meer wie en staat op andere pagina, die laatste foto vond ik niet zo heel erg mooi, maar daar zat wel een hele leuke foto in denk ik!! Daar valt heel veel uit te halen! mooi met dat water en die hangende droge planten en dat glas, prachtige sfeer!!
Ik neem aan dat ik gewoon dat hotmail-account kan gebruiken? Zo ja...dan kun je morgen een en ander tegemoet zien als ik het niet vergeetquote:Op zondag 8 augustus 2004 23:50 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Enne PdeHoog... als ik eenmaal begin
Stuur maar even een mailtje met wat specifieke vragen
De mail is al wegquote:Op zondag 8 augustus 2004 23:57 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Yup dat is mogelijkIk wacht af
quote:Op maandag 9 augustus 2004 00:15 schreef Re het volgende:
zo lekker bekvechten hier, ik zat te denken aan een bakje Gouda's Glorie die ver over tijd is, mag dat ook, moet ik nog wel 6 maanden wachten
Mijn klopjacht op de mug bracht aardig wat bloed, zweet en tranen!quote:Op zondag 8 augustus 2004 21:11 schreef Offy het volgende:
maar ik wil aan een foto kunnen zien dat je hebt moeten zweten om hem te maken)
Bij de mug zekerquote:Op maandag 9 augustus 2004 00:47 schreef Luckepuk het volgende:
[..]
Mijn klopjacht op de mug bracht aardig wat bloed [...] en tranen!![]()
goh, hier ben ik gisteren ook langs gereden. Ik wilde eigenlijk echt op het terrein zien te komen, maar gezien de drukte in de omgeving en de grote hekken er omheen, heb ik daar toch maar vanaf gezien. Ik ben het trouwens wel met je eens dat de vergane glorie pas naar voren komt als je weet wat het is en wat het betekent heeft voor de omgeving (volgens mij was de sojafabriek vroeger erg belangrijk voor Utrecht).quote:Op zondag 8 augustus 2004 19:09 schreef Oceanonix het volgende:
[afbeelding]
1
Vergane glorie omdat deze fabriek inmiddels gesloten is. Maar misschien wordt het alleen door de uitleg vergane glorie en is het dus niet aan de foto te zien??
De Efteling is toch één en al vergane glorie?quote:Op maandag 9 augustus 2004 10:19 schreef Xilantof het volgende:
goh jullie blijven wel doorgaan hé
morgen staat er een dagje efteling te wachten voor mij
zou daar nog iets te vinden zijn?
Ik was niet van plan door het stof te kruipen hoor (en zo zie ik het ook nietquote:Op maandag 9 augustus 2004 10:20 schreef Astridj0h het volgende:
(P genoeg stof gekropen wat mij betreft iig) )
Dat had ik dus gisteren op het strand , een en al vergane glorie , maar ik denk niet dat ...... het leuk had gevonden als ik haar ongevraagd met haar lillende vetkwabben op het internet had gezet.quote:Op maandag 9 augustus 2004 10:23 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
De Efteling is toch één en al vergane glorie?
misschien een beetje op de mensen letten daar ipv de attracties. Volgens mij kun je daar hele gave "mensen"-foto's maken zonder echt op te vallen
dat idee had ik ook al, moet alleen nog ff kijken of ik mijn cam wel mee meen, denk iig wel in een andere tas dan.quote:Op maandag 9 augustus 2004 10:23 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
De Efteling is toch één en al vergane glorie?
misschien een beetje op de mensen letten daar ipv de attracties. Volgens mij kun je daar hele gave "mensen"-foto's maken zonder echt op te vallen
't was niet zozeer bedoeld als ding voor "vergane glorie", maar meer voor leuke portretfoto'squote:Op maandag 9 augustus 2004 10:25 schreef Ymke het volgende:
[..]
Dat had ik dus gisteren op het strand , een en al vergane glorie , maar ik denk niet dat ...... het leuk had gevonden als ik haar ongevraagd met haar lillende vetkwabben op het internet had gezet.
quote:Op maandag 9 augustus 2004 10:19 schreef Xilantof het volgende:
goh jullie blijven wel doorgaan hé
morgen staat er een dagje efteling te wachten voor mij
zou daar nog iets te vinden zijn?
maar dat moet dan wel ergens duidelijk uit worden natuurlijkquote:Op maandag 9 augustus 2004 10:32 schreef Rewimo het volgende:
[..]![]()
De Python. Die schijnt dicht te zijn omdat ie te oud wordt of zo.
Nee joh, stop er alsjeblieft niet zoveel werk in!quote:Op maandag 9 augustus 2004 11:06 schreef Ymke het volgende:
Je hoeft het toch ook niet zo strikt te nemen?
Ik vergeef het je deze keerquote:Op maandag 9 augustus 2004 08:05 schreef PdeHoog het volgende:
En voor Offy......ik kon helaas geen foto vinden van een ijsje
* PdeHoog verslikt zich spontaan in zijn waterquote:Op maandag 9 augustus 2004 11:07 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nee joh, stop er alsjeblieft niet zoveel werk in!
Sorry, ik kon het niet laten
Als ik dit zo lees, zou je zelfs een zonsondergang kunnen gebruiken (eentje die bijna ten onder gaat zeg maar)quote:Op maandag 9 augustus 2004 10:37 schreef Xilantof het volgende:
ver·gaan (onov.ww.)
2 langzamerhand verdwijnen
4 ten onder gaan, ophouden te bestaan => tenietgaan
glo·rie (de ~ (v.), -riën/~s)
1 roem, luister
hm... dit bied ook niet zo 1 2 3 een idee voor me
quote:Op maandag 9 augustus 2004 10:07 schreef Ymke het volgende:
De sojafabriek was geen glorie , het was een vies stinkend rotding , ben blij dat hij gesloten is
Btw . je moet er ook overdag niet in gaan er zitten allerlei kleine bedrijfjes in , dus je zal zeker opvallen , Bij de ingang aan het park zit een gebouwtje , vraag daar maar gewoon of je mag fotograferen, anders aan de zij kant (daar aan het water) zit tegenover dat rare hijs ding een gat in het hekwerk , daar kan je sávonds stiekem doorheen klimmen.
Heb je niet van mij hoor .
Die foto heeft inderdaad wel met vergane glorie te maken, maar ik vind alleen de foto geen vergane glorie 'uitstralen'...Tsjah, hoe moet ik dat nu uitleggen....Mensen die Pim Fortuyn niet gekend hebben, zien geen vergane glorie in de foto. Maar dat is heel persoonlijk hoorquote:Op maandag 9 augustus 2004 11:43 schreef Dickeos300d het volgende:
De foto van meneer Fortuyn vind ik wel alles met vergane glorie te maken hebben en vind ik dan ook de meest briljante!
Goed idee!quote:Op maandag 9 augustus 2004 11:53 schreef Rewimo het volgende:
Misschien is het een aardig idee om bij elke foto de interpretatie van de fotograaf erbij te zetten? Zodat het de kijkers duidelijk wordt waarom de foto gemaakt is zoals hij is.
Laat ik beginnen met te zeggen dat ik de wedstrijd zeer serieus neem en mijn onderwerp dus ook overdacht heb, mijn foto staat voor de imo vergane glorie van het guldentijdperk, (dus niet het geld zelf), voor de euro zijn intreden deed.quote:Op maandag 9 augustus 2004 11:43 schreef Dickeos300d het volgende:
Ik hoop dat mijn vragen en argumenten niet als persoonlijk aangevallen worden gezien ( ik besef nl zelf ook wel dat ik nu dus foto's afkeur en dat is nooit leuk voor de eigenaar van de foto. )
Ha buufquote:Op maandag 9 augustus 2004 11:53 schreef Luckepuk het volgende:
[..]
![]()
![]()
Nog even en jullie staan praktisch in mijn achtertuin foto´s te nemen!
![]()
Ik vind dat meer een politiek statement en als dusdanig niks met het onderwerp te maken hebben.quote:Op maandag 9 augustus 2004 11:43 schreef Dickeos300d het volgende:
Ik kan het niet laten even een reactie geven
De foto van meneer Fortuyn vind ik wel alles met vergane glorie te maken hebben en vind ik dan ook de meest briljante!
Fijn he al die buurtbewoners hier.quote:Op maandag 9 augustus 2004 12:23 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ha buuf![]()
Verschrikkelijk mooi die oude kassen,daar zou ik wel een paar fimlpjes of kaartjes willen vol-schieten,enorm inspiererend.quote:Op zondag 8 augustus 2004 19:09 schreef Oceanonix het volgende:
[afbeelding]
1
Vergane glorie omdat deze fabriek inmiddels gesloten is. Maar misschien wordt het alleen door de uitleg vergane glorie en is het dus niet aan de foto te zien??
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
4
De laatste 3 zijn de kassen van de Oude Hortus in Utrecht. Staan op instorten........
Ik zat of in de sojalucht of in de koffiemeur op mijn balkon... koffiemeur is gebleven...quote:Op maandag 9 augustus 2004 13:00 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Fijn he al die buurtbewoners hier.
Maar ik moet toegeven die fabriek was een vies stinkend rotding. Als we naar mijn Oma gingen (Dantelaan) dan hield ik daar altijd mijn adem in (hielp nooit).
Hij is pas een jaar dicht........ Maar wel een eeuw oud (de oudste gebouwen natuurlijk).quote:Op maandag 9 augustus 2004 13:18 schreef Chevalric het volgende:
Tja, ik woon nog niet zo lang in Utrecht, dus ik kende de sojafabriek tot een week geleden niet eens.
Ik kwam 'm toevallig tegen bij een Google-search naar "Vergane glorie". Ik moet wel toegeven dat het in de realiteit wel tegenviel met die glorie. Ik had toch meer een fabriek verwacht die al een halve eeuw gesloten was, maar dit ding is nog redelijk recent...
er zit een stukkie water tussen ons!quote:Op maandag 9 augustus 2004 13:14 schreef Oceanonix het volgende:
@Luckepuk
Volgens mij ben je dan bijna mijn buur??????? Ik woon op de Dickenslaan......
@Apestartje
Misschien zijn de kassen tijdens de open monumentendag open. Maar misschien is dit niet meer mogelijk door het instortingsgevaar.
Park achter de soja? (dus ook achter Handelstr.?)quote:Op maandag 9 augustus 2004 13:25 schreef Ymke het volgende:
Maar een meeting houden in het speeltuintje in het park?
Zeg ..... meetings horen in het andere topic thuis hoorquote:Op maandag 9 augustus 2004 13:25 schreef Ymke het volgende:
Maar een meeting houden in het speeltuintje in het park?
Ik heb er nog eens over nagedacht. Het is een leuk idee, maar niet geschikt voor deze wedstrijd. Ik heb geen flauw idee hoe ik het, fotografisch gezien, mooi en tegelijkheid respectvol zou kunnen weergeven en ik weet eigenlijk niet of ik het wel zo prettig vind om dit soort, toch vrij persoonlijke, dingen hier of ergens anders op internet zou willen plaatsen.quote:Op zondag 8 augustus 2004 21:39 schreef PdeHoog het volgende:
Bij de volgende keer zal ik een foto van mijn opa meenemen naar zijn graf, die erop zetten en dan een foto maken.....da's pas echt vergane glorie
in zo'n omschrijving uit het woordeboek staat vaak het totale begrip van iets.quote:Op maandag 9 augustus 2004 11:06 schreef Ymke het volgende:
Je hoeft het toch ook niet zo strikt te nemen?
Silent_Lucidity, die laatste vind ik dus wel een erg mooie foto voor dit onderwerp (maar ja...mijn smaak is ook niet allesquote:Op maandag 9 augustus 2004 14:55 schreef Silent_Lucidity het volgende:
[afbeelding]
Ik vind deze iets zieligs hebben zo van haar sokkel afgevallen en er maar achter gezet worden.
quote:Op maandag 9 augustus 2004 15:00 schreef Rewimo het volgende:
Oeh, ik kom ook uit een begraafplaatsenfreakenfamilieNiks leuker dan over oude kerkhoven zwerven
Je foto's spreken me dan ook erg aan
ik was al bang dat ik de enige zou zijn dat dat vond....quote:Op maandag 9 augustus 2004 15:04 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Ik vind de eerste 2 ook erg donker Xilantof![]()
Maar daar mag je een toelichting bij geven van Rewimoquote:Op maandag 9 augustus 2004 15:04 schreef Silent_Lucidity het volgende:
PdeHoog ik vind die laatste ook wel mooi en in mijn ogen heeft het ook net iets meer vergane glorie dan verval maar dat is maar net weer hoe je er zelf tegenaan kijkt. Ik snap ook dat mensen dit alleen maar verval zullen vinden.
Blijven we doorzeikenquote:Enne... ja ik heb nu dus een paar foto's online staan
quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:20 schreef PdeHoog het volgende:
Oh...en om de boel nog even on-topic te houden:
[afbeelding]
Die keuken van Caar2 viel nog wel mee
Heerlijk hè? Zo'n gevoel is het ookquote:Op maandag 9 augustus 2004 15:09 schreef Silent_Lucidity het volgende:
[..]
Er bestaan dus hele begraafplaatsenfamilies
Ik moet het altijd afdwingen als we in Londen zijn heheh 1 dag is bestemd voor de begraafplaatsen. Dan gaat mijn vriend ergens met een boek op een bankje zitten en is mij dan 3 uur kwijt. De laatste keer zei hij zelfs: het is net of je een kind in de speeltuin loslaat hehehe
quote:Op maandag 9 augustus 2004 15:16 schreef Silent_Lucidity het volgende:
[..]
Huh dat was een opmerking naar aanleiding van je mailtje van vanochtend![]()
quote:Op maandag 9 augustus 2004 13:31 schreef Ymke het volgende:
Ik kan nu niet maar laten we het in gedachte houden het blijft mooi weer
Het oog in al park met die vijver
Ik ga nu zwemmen , adios
Mijn boog? Nee hoor.... er stond nl. ook eenquote:Op maandag 9 augustus 2004 15:41 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Rewimo : coooool er zijn meer 'gekken':D:D
Pea: kan me er wel iets bij voorstellen. Maar ik wordt altijd enorm rustig (behalve als ik dus weer iets nieuws gevonden heb) en ga lopen fantaseren wat voor mensen er nou eigenlijk liggen en hoe ze in het dagelijks leven waren enzo
PdeHoog: jouw boog staat erg strak gespannen he
Prachtige foto's vind het moeilijk te kiezen, maar de eerste heeft bij mij de meeste punten kansquote:Op maandag 9 augustus 2004 14:55 schreef Silent_Lucidity het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Rewimo!!!quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:18 schreef Rewimo het volgende:
Zo, ik heb de mij bekende motivaties erbij gezet. Volgens mij staat die van Luckepuk nog ergens in deel 1 van de slowchat, zal ik nog even opzoeken.
Mocht ik er nog een gemist hebben, geef dan even een seintje, dan zet ik je motivatie alsnog bij je foto. En als je nog niks gemotiveerd hebt, doe dat dan aub alsnog eventjes
Ja hoor, zeurpietquote:Op maandag 9 augustus 2004 19:13 schreef Luckepuk het volgende:
[..]
Rewimo!!!
[zeurmode] Mag er bij mij het volgende stukje bij: "Zij kwam, zij zag en ik overwon. Glorieus ging zij ten onder!" [/zeurmode]
quote:Op maandag 9 augustus 2004 19:14 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja hoor, zeurpiet
Het idee is goed, de foto op zich mooi, alleen lijken het vazen op zijn kant. Als je meer zou kunnen zien dat het kanonnen waren was de vergane glorie duidelijker denk ik...quote:Op maandag 9 augustus 2004 19:06 schreef Robertje het volgende:
[afbeelding]
Ik was dit weekend in Parijs en kwam een stel oude kanonnen tegen bij Hotel des Invalides (volgens mij)
Dit idee vind ik erg leuk, alleen vind ik de foto meer een kiekje hoop dat ik nu niet erg bot overkomquote:Op maandag 9 augustus 2004 18:38 schreef stil het volgende:
Ik heb ook wat geprobeerd:
[afbeelding]
Deze knuffel heeft in zijn glorietijd heel wat troost geboden, maar nu er vriendjes in het spel zijn ligt hij afgedankt in een hoekje.
Kan het idee er mee door, of zit ik er helemaal naast wat betreft vergane glorie.
Geef mij dan eens een idee hoe ik hem dan op de foto moet zetten.quote:Op maandag 9 augustus 2004 19:52 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Dit idee vind ik erg leuk, alleen vind ik de foto meer een kiekje hoop dat ik nu niet erg bot overkom
Hmmm, ik zou 'm wat zieliger maken... misschien in een hoekje met wat andere rommel, in de kliko, op een vuilnisbelt, zoiets. Hij ziet er nu alleen wat afgeleefd uit, maar niet afgedankt (wat neem ik aan je bedoeling is).quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:38 schreef stil het volgende:
Ik heb ook wat geprobeerd:
[afbeelding]
Deze knuffel heeft in zijn glorietijd heel wat troost geboden, maar nu er vriendjes in het spel zijn ligt hij afgedankt in een hoekje.
Kan het idee er mee door, of zit ik er helemaal naast wat betreft vergane glorie.
oke bedank, zal nog even nadenken.quote:Op maandag 9 augustus 2004 19:56 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hmmm, ik zou 'm wat zieliger maken... misschien in een hoekje met wat andere rommel, in de kliko, op een vuilnisbelt, zoiets. Hij ziet er nu alleen wat afgeleefd uit, maar niet afgedankt (wat neem ik aan je bedoeling is).
Wil je nog even aangeven wat de motivatie achter jouw foto is? Dan zet ik dat erbij in het centrale topic.quote:Op maandag 9 augustus 2004 21:36 schreef Bibikuif22 het volgende:
Ik lees ook altijd met jullie mee hoor!! Ik vind alleen dat ik (nog) niet genoeg kijk heb op fotografie dus ik kan daar nietecht over meepraten... Maar op deze manier leer je ook een hoop!!!
Ik zie knuf nietquote:Op maandag 9 augustus 2004 22:22 schreef stil het volgende:
Knuf in de kliko:
morgen nog wat anders proberen.
[afbeelding]
Ik had de foto wat tegroot geplaatstquote:Op maandag 9 augustus 2004 22:30 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik zie knuf niet![]()
Dit is al stukken beterquote:Op maandag 9 augustus 2004 22:22 schreef stil het volgende:
Knuf in de kliko:
[afbeelding]
Ik zie een kliko van wat grotere afstand voor me, met Knuf er half uithangend...quote:Op maandag 9 augustus 2004 22:22 schreef stil het volgende:
Knuf in de kliko:
[afbeelding]
Dan nemen ze de kliko niet mee.quote:Op maandag 9 augustus 2004 22:44 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik zie een kliko van wat grotere afstand voor me, met Knuf er half uithangend...
Glorie? Na '88 niet meer meegemaakt toch?quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 07:48 schreef PdeHoog het volgende:
Dit is natuurlijk ook wel een beetje vergane glorie (terugkijkend op het EK):
[afbeelding]
Dan moet je zo'n vlag van '88 opscharrelenquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 08:14 schreef De_Warme_bakker het volgende:
[..]
Glorie? Na '88 niet meer meegemaakt toch?![]()
Geen probleem, ik twijfel zelf ook een beetje. Was gewoon ff benieuwd wat jullie ervan dachten.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 07:15 schreef Xilantof het volgende:
The_Frog:
ik weet het niet...
ik vind hem nu niet geen vergane glorie, nu net niet van de begaafplaats en het plaatje van de ruine is te nauw om daar duidelijke vergane glorie in te zien
(voor mij dan)
Jij wil te graagquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 08:08 schreef Chevalric het volgende:
De vlag lijkt alleen meer rood dan oranje, volgens mij, wat de symboliek en de vergane glorie teniet doet
Ik vond het een hele mooie foto. Ik ga het idee schaamteloos jatten voor privé doeleinden. Ik vond die mooier dan je tweede inzending, maar dat had ik al eens gezegdquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:56 schreef m-niki het volgende:
IIEEEHH!! je staat even gigantisch op mijn tenen hiero!! Lees ik even op mijn gemak na een weekendje weg dit topic door om bij te blijven, kom ik deze post tegen!! Die foto van mij vond ik idd te makkelijk (qua idee en fotografie) en ik had er toen ook zoiets bij van: ik doe deze snel voor spek en bonen (want ik wil gewoon mee doen) want ik ga op vakantie...maar het was alles behalve makkelijk om die foto te maken, want ik had twee van die gekleurde glaasjes die ook altijd op cafetafels staan en waar een kaarsje inzit en op elke scheen ik een lamp zodat het licht ervan (geel en rood) op het boek zou vallen, behalve in het midden (zodat dat wit bleef) waar het woord "kleur" stond..het idee was erg makkelijk, maar ik heb me in alle mogelijke bochten moeten wringen om dit voor elkaar te krijgen en mijn vingers ook nog flink gebrand..vandaar dus dat ik je argument een beetje ondoordacht vind...
Zie je wel.....ben ik toch niet gekquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 11:31 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ik vond het een hele mooie foto. Ik ga het idee schaamteloos jatten voor privé doeleinden. Ik vond die mooier dan je tweede inzending, maar dat had ik al eens gezegd
quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 11:37 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Zie je wel.....ben ik toch niet gek
Of jullie zijn allebei gekquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 11:37 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Of we zijn het beidenquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 11:37 schreef PdeHoog het volgende:
Zeg...wilde jij de meet van a.s. zondag nog overlevenquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 11:48 schreef Offy het volgende:
[..]
Of jullie zijn allebei gek
dit is niet voor niets het slowchattopic
quote:
quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 12:06 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Zeg...wilde jij de meet van a.s. zondag nog overleven![]()
![]()
quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 12:29 schreef Offy het volgende:
[..]
![]()
Ik maak mezelf wel erg gelief he hier?
whehehehe...god straft vanavondquote:Het kan trouwens flink gaan regenen vanaf vanmiddag zeggen ze, dat wordt modder-soppen vanavond
Die smiley was voor jou hoorquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 12:07 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Rewimo is ook gek aan het worden
Nu al drie gekken in het slowchat-topic
quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 12:48 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Die smiley was voor jou hoor
Zeggen alle gekken van zichzelfquote:Ik ben niet gek.
Alleen maar prettig gestoord
De manier van Chevalric creeert gelijk een link naar de betreffende fotoquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 14:51 schreef Offy het volgende:
Wat doe je dat raar? Ik doe het altijd gewoon zo:
[[url= http://domein.nl/foto ]afbeelding[/url]]
Ah, ik vond het er al zo ingewikkeld uitzienquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 14:53 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
De manier van Chevalric creeert gelijk een link naar de betreffende fotovoor een eventuele grotere versie.
Ik was al 5 minuten lang aan het proberen wat er dan kwam als je het op jouw manier deed, maar het zag er ook al zo raar uit met die haken, en foto's ho maarquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 14:59 schreef Chevalric het volgende:
Uh, dat had ik ook geschreven, maar dit geweldige forum heeft van mijn url maar gelijk van url-tags voorzien
Laten we dan wel even foto's maken van de bewerking zelf zeg maar en waar jouw gezicht ook op staatquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 15:53 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Pdehoog, als we zondag nou eens jouw auto bewerken, dan hebben we toch een mooi voorbeeld van vergane glorie
Nóg kritischer?quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 16:36 schreef k_man het volgende:
Oftewel; het mag allemaal wel wat kritischer en creatiever.
Nou laat maar zien dan........quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 16:36 schreef k_man het volgende:
Hmmz, wel veel vergankelijkheid maar ik zie nogal wat foto's waarin de glorie ontbreekt. Die voor het verval dus ook al weinig glorieus waren. En daarmee zijn we dus terug bij het thema 'Verval'.
Oftewel; het mag allemaal wel wat kritischer en creatiever.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 16:27 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Laten we dan wel even foto's maken van de bewerking zelf zeg maar en waar jouw gezicht ook op staat. Dan kan ik dit aan de lease-maatschappij afgeven zodat ze weten wie ze aansprakelijk moeten stellen
met een beetje geluk is-ie dan lekker total-loss en mag ik een nieuwe uitzoeken
quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 16:52 schreef Offy het volgende:
[..]
Nóg kritischer?Heb jij de eerste paar pagina's van dit topic wel doorgelezen?
hm, kun je nog onduidelijker zijn (of ligt het aan mij) want ik snap he-le-maal niets van je uitleg....quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 14:12 schreef PaulJRD het volgende:
Rewimo vroeg naar uitleg van mijn foto.
Maar nu mijn foto. Die maakt onderdeel uit van een kunstwerk van Katerina Vincowrova en is te zien bij de Vijverberg, in de Hofvijver, Den Haag.
Het heet 'catching dreams' en de verdere uitleg is 'Houten vishengels, jurken'. Er zijn zo dus nog 4 jurken die boven de Vijverberg wapperen.
Waar is de (vergane) glorie die ik die jurk zat, dacht ik, maar ook dat het op een soort hoepelrok lijkt, ook vergane glorie. That's all!
Ik denk dat 'ie bedoelt:quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 19:03 schreef m-niki het volgende:
[..]
hm, kun je nog onduidelijker zijn (of ligt het aan mij) want ik snap he-le-maal niets van je uitleg....
vooral die eerste twee zinnen maken het er warrig op en die over "waar is de glorie die ik die jurk zat" maakt het er niet bepaald eenvoudiger op..
Wat bedoel je dus eigenlijk te zeggen???
Zo krijg ik alleen een linkje?quote:Even offtopic: de manier waarop chevalric zijn uitleg gaf over het posten van foto's hier, is er een waarop je de foto klikbaar maakt
[ url=http://www.foto.nl/foto.jpg]http://www.foto.nl/fotoklein.jpg[/url]
misschien geeft een werkend voorbeeld meer duidelijkheid:quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 19:10 schreef Offy het volgende:
Zo krijg ik alleen een linkje?
Dat is wéér een anderequote:Op dinsdag 10 augustus 2004 19:27 schreef Bowiefan het volgende:
Code:
[ URL = http: //img.photobucket.com/albums/v177/bowiefan/photowedstrijd/kleuren/kleurreclamepaal.jpg ]
[ IMG ]
http: //img.photobucket.com/albums/v177/bowiefan/photowedstrijd/kleuren/kleurreclamepaal2.jpg
[ /IMG ]
[ /URL ]
zonder spaties en harde returns.
daarom heb ik ff echte plaatjes gebruiktquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 19:49 schreef m-niki het volgende:
ehm, ja deze is de goede, die van mij miste de image tags...stom stom stom....
het door u geplaatste model lijkt mij van dit seizoen, iig verre van vergaan, en aangezien de halve natie op opoe fietsen rondrijd is het nog steeds glorie...quote:Op woensdag 11 augustus 2004 01:27 schreef PdeHoog het volgende:
OK....en nu weer over naar vergane glorie
[afbeelding]
De opoe-fiets.....vroeger razend populair, tegenwoordig ingehaald door allemaal fantastisch snelle modellen met 30 versnellingen en hypermoderne verlichting die het niet altijd even goed doet
Ja, dat viel mij ook op. Zit precies ter hoogte van het gezicht, jammer.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 08:58 schreef Oceanonix het volgende:
Het idee is echt leuk!!
Maar de bank? op de achtergrond zou ik ff weghalen........
quote:Op woensdag 11 augustus 2004 06:11 schreef Bowiefan het volgende:
[..]
het door u geplaatste model lijkt mij van dit seizoen, iig verre van vergaan, en aangezien de halve natie op opoe fietsen rondrijd is het nog steeds glorie...![]()
Ontzettend leuk ideequote:Op woensdag 11 augustus 2004 08:30 schreef snoweh het volgende:
Dit is mijn idee voor deze maand. Over deze uitwerkng ben ik niet helemaal tevreden. Maar gisteren na het schieten van de plaatjes had mijn vriendin geen zin meer om weer een clown te worden.
[afbeelding]
Ik heb geen.....ach laat ook maarquote:Op woensdag 11 augustus 2004 09:07 schreef Oceanonix het volgende:
Misschien kun je wat anders laten spiegelen in de cd? Bijv je deurposter van ABBA![]()
Dan heb je dubbele vergane glorie...........
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |