quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:24 schreef LadyS het volgende:
ik kan ook geen genoeg van die foto krijgen hoor![]()
![]()
![]()
nou dan mogen we beide nog een hele tijd hahahaha........hopen dat we het goed gaan volhouden tot die tijd.....quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:25 schreef Xanthe het volgende:
Weirmiss zoals je gezien hebt ben ik uitgerekend op 12 februari.
quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:25 schreef ThunderChild het volgende:
[..]Meer foto's ! ! !
quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:28 schreef LadyS het volgende:ik heb een site gemaakt, tenminste ben er mee bezig *klik*
Meer foto's (ook op de site!)quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:24 schreef LadyS het volgende:
de allerschatigste foto van Amber
Lief van je. Het gaat nu echt al een stuk beter als afgelopen woensdag. Woensdag was een combinatie van strontvervelende katten, een snikheet huis, een kapotte droger en een flinke dosis hormonen. Afgezien van de hormonen en het snikhete huis (en dat gaat zichzelf in de loop van de week oplossen) is alles redelijk onder controle. Nog maximaal 11 weekjes en dat ga ik gewoon redden!quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:44 schreef LadyS het volgende:
M@x, ik zat vanochtend nog aan je te denken... rustig aan he en een dikke
Anders haal je vast de boeken met kaartjesvoorbeelden in huis, dan kun je er zelf alvast doorheen bladeren, een soort voorselectie maken, vriendlief laten kiezen en dan vrijdag samen gaan bestellenquote:Op zondag 8 augustus 2004 14:03 schreef piglet het volgende:
phluphy ik word soms zelf een beetje zenuwachtig van het feit dat we het kaartje nog niet hebben geregeldMaar we gaan er vast wel deze week achteraan, want het weer gaat gewoon meewerken en dan heb ik er best zin in
Lichamelijk wel, geestelijk nog niet geloof ik. Niet zozeer voor de bevalling, maar de emoties en de taken erna. Nou ja, moeilijk uit te leggen. Snap je het een beetje?quote:Ben jij er inmiddels echt helemaal klaar voor?
We zijn er gelukkig wel al uit welk kaartje we willen. Alleen is het een kaartje dat je nog een beetje aan je eigen wensen aan kunt laten passen en dat willen we graag ergens gaan bespreken en bekijken. Maar komt vast wel goed.quote:Op zondag 8 augustus 2004 14:59 schreef phluphy het volgende:
[..]
Anders haal je vast de boeken met kaartjesvoorbeelden in huis, dan kun je er zelf alvast doorheen bladeren, een soort voorselectie maken, vriendlief laten kiezen en dan vrijdag samen gaan bestellenDe tekst hoef je dan nog niet meteen door te geven.
[..]
Lichamelijk wel, geestelijk nog niet geloof ik. Niet zozeer voor de bevalling, maar de emoties en de taken erna. Nou ja, moeilijk uit te leggen. Snap je het een beetje?
Herkenbaar verhaal hoor, dit had ik ook bij mijn eerste..tweede en nu ook bij mijn derde zwangerschap!!! Tuurlijk helpt het ook wel mee dat je samen al redelijk bent "ingewerkt" maar het is toch altijd afwachten wat voor kind je krijgt, hoeveel drukker je het krijgt met nog 1 erbij enz. Dus er blijven onzekerheden bestaan of het nu je eerste is of je derde. Dat van die heftige emoties, die zul je denk ik wel krijgen, lijkt me logisch, plotseling ben je met zijn drietjes!!!( en vlak je hormoooooooooooooooooonen niet uit!!!) Ik heb met beide jongens een heerlijke gezellige kraamweek gehad, maar de derde dag schold ik steevast Five de huid vol en maar janken, echt gezellig hoorquote:Op zondag 8 augustus 2004 15:15 schreef piglet het volgende:
[..]
Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je er nog niet helemaal klaar voor bent. Natuurlijk ben ik ook lichamelijk nog lang niet klaar (en zelfs in praktische zin niet), maar hier beginnen de twijfels wel af en toe te komen over na de bevalling. Kunnen wij dit wel?
En ik hoor de laatste tijd nogal veel over de heftige emoties na de bevalling en daar ben ik eigenlijk een beetje bang voor. Kan ik dat allemaal wel aan? En ook heel belangrijk: kunnen hubbie en ik dit als stel wel aan?
Ach ja, het hoort erbij dit soort gevoelens, denk ik dan maar. Ik kan nu toch niet meer terug![]()
HIHIHI, je moest eens weten!!! Veel mensen denken dat idd, ik oog ook meestal relaxed en ben dat in bepaalde mate ook wel, maar ondertussen draaien die hersentjes op volle toeren hoor!!!quote:Op zondag 8 augustus 2004 16:37 schreef Tinkepink het volgende:
Loena: ik ben haast verbaasd dat zelfs jij nog een beetje nerveus bent! Je komt zo rustig op me over!
Fijn dat je het herkent, dat van dat "zat zijn"! Ik ben nu zelfs "al" 38.5 wk, dus ik loop "al anderhalve week" met het gevoel dat het elk moment kan komenquote:Op zondag 8 augustus 2004 18:21 schreef Loena-tik- het volgende:
Sugie kan het me voorstellen hoor meid, dat je het zat bent, als je bij die 37 weken bent verwacht/hoop je eigenlijk ook een beetje dat het komen gaat en dan is het ook nog zo achterlijk heet, waardoor je bij elke stap die je zet doodmoe wordt![]()
Lekker ondergekotst net, door mijn jongste, hij is ziekies, koortsig en hangerig(en ook kotserig dus
)
Ik weet het. Iedereen gaat dat nu ook ineens tegen me zeggen. Ik weet zelf eigenlijk altijd, elke dag heel precies tot en met welke dag het maximaal nog kán duren, dus helpen doet dat niet echt...quote:Op zondag 8 augustus 2004 18:36 schreef piglet het volgende:
Knip...
Stel je er op in dat je misschien nog wel een paar weekendjes hebt met z'n tweetjes. Ik hoop echt dat jouw apie lekker op tijd komt, maar het kan natuurlijk ook nog even duren![]()
Ach alles wat ik zeg helpt natuurlijk helemaal niksWeet je wat, ik ga gewoon heel hard voor je duimen dat het deze week begint ok?
Tis ook een beetje een houding hoor( niet dat ik de hele dag loop toneel te spelen hoor, ik hou heus van een lolletje) maar het is eenmaal soms makkelijker om ergens lacherig over te doen en het als iets kleins af te doen, ten eerste ga je er zelf soms ook een beetje in geloven en ten tweede krijg je dan ook geen moeilijke(meelevende) vragen waardoor je wel eens emotioneel zou kunnen reageren. Ja volgen jullie mij nogquote:Op zondag 8 augustus 2004 19:53 schreef phluphy het volgende:
Loena Wat Tinkepink zei herken ik wel. Je lijkt de rust zelve, maar dat komt natuurlijk ook omdat je altijd vrolijk blijft, zelfs als je "ondergekotst" wordt![]()
Het goede nieuws al gehoord? Nog 1 tropisch dagje, en dan terug naar de 23/24quote:Op zondag 8 augustus 2004 20:12 schreef clauwheee het volgende:
Alle andere (al dan niet hoogzwanger) ook sterkte met deze hitte![]()
quote:Op zondag 8 augustus 2004 20:06 schreef Loena-tik- het volgende:
ik ga ff lekker ramen zemen in de babykamer en de gordijnen ophangen![]()
quote:Op zondag 8 augustus 2004 20:37 schreef phluphy het volgende:
[..]
Het goede nieuws al gehoord? Nog 1 tropisch dagje, en dan terug naar de 23/24![]()
Zou het ?? Mag wel weer, veels te warm . . .quote:Op zondag 8 augustus 2004 20:37 schreef phluphy het volgende:
Het goede nieuws al gehoord? Nog 1 tropisch dagje, en dan terug naar de 23/24![]()
Ja voor haar zal het heel zwaar zijn in het begin, ze is na 9,5 jaar ineens niet meer alleen. Ik snap haar angsten goed, ze is bang dat we meer van de baby houden straks dan van haar, wat natuurlijk niet zo is, maar vertel dat zo'n meisje maar eens. Daarom vond ik het belangrijk dat we nog iets deden met haar, dat we er echt haar dag van maakten en dankzij medewerking van har vader is dat ook gelukt, want die wou het weekend ruilen gelukkig.quote:Op zondag 8 augustus 2004 19:53 schreef phluphy het volgende:
Anitra Fijn dat jullie zo genoten hebben. Leuk voor Djen, dat jullie er speciaal even aandacht aan besteed hebben. Straks wordt voor haar toch ook alles anders.
Jammer meisquote:Op zondag 8 augustus 2004 19:50 schreef Jonnetje het volgende:Vanmorgen....... BAH!
[afbeelding]
Mijn NOD is nu volgens babybrabbel 17 September.
(ik heb nu een cyclus van ong. 40 dagen...)
Precies... wat ontzettend raar dat mensen zo maar aan je zittenquote:Op zondag 8 augustus 2004 21:28 schreef m@x het volgende:
Ik heb dus een hoop opdringerige handen van mijn buik af moeten duwen en het viel me op dat mensen nog beledigd zijn ook als je tegen ze zegt dat je niet van zoveel handtastelijkheid gediend bent. Ach ja, hun probleem.....
Dat snap ik... ik denk dat je het alleen maar over je heen kunt laten komen, maar het komt zeker weten helemaal goedquote:De kraamweek is iets waar ik heel erg tegenop zie en tegelijkertijd heel erg naar uitkijk.
Meer doen gewoon. Rome was ook niet in 1 dag gebouwd . . .quote:Op zondag 8 augustus 2004 23:41 schreef Sugar het volgende:
Oh ja, heb ontdekt dat:
tonic vies is!
ananashart juist lekker is!
en sex ook...
echter, edoch en helaas géén enkele van deze drie middelen effect heeft gesorteerd in het kader van snel en effectief bevallen!
![]()
Na de bevalling ben je daar van af, dan zitten ze alleen nog aan je baby. Zelfs wildvreemde mensen in de supermarkt ("Ach, wat schattig van die kleine handjes/voetjes en wat voelt dat lekker zacht").quote:Op zondag 8 augustus 2004 21:28 schreef m@x het volgende:
Ik heb dus een hoop opdringerige handen van mijn buik af moeten duwen en het viel me op dat mensen nog beledigd zijn ook als je tegen ze zegt dat je niet van zoveel handtastelijkheid gediend bent.
quote:Op zondag 8 augustus 2004 19:50 schreef Jonnetje het volgende:Vanmorgen....... BAH!
[afbeelding]
Mijn NOD is nu volgens babybrabbel 17 September.
(ik heb nu een cyclus van ong. 40 dagen...)
De verkoudheid heeft de strijd bijna verloren, ik zal zegevierenquote:Op zondag 8 augustus 2004 21:33 schreef Merisse het volgende:
Fluf, hoe gaat het intussen met je verkoudheid? Wanneer arriveert je familie op de camping?
M@x, Wij hadden dat idee over die gedichtjes dus ook hè !quote:Op zondag 8 augustus 2004 21:28 schreef m@x het volgende:
Wij hebben wel al het kaartje zelf uitgezocht maar zijn het nog niet eens over de tekst die we erop willen hebben. De meeste gedichtjes e.d. vinden we te truttig en te sentimenteel en dat past gewoon niet bij ons. Waarschijnlijk wordt het allemaal heel simpel en kort maar krachtig.
Meneerm@x en ik zijn het er wel over eens dat we tijdens de kraamtijd heel streng gaan zijn wat betreft bezoek e.d. Iedereen (dus ook de oma's moeten vantevoren even bellen als ze langs willen komen), op bepaalde tijden gaat de stekker van de telefoon er wel uit en na een bepaalde tijd is het tijd voor ons gezinnetje en mag al het bezoek richting huis vertrekken.
Die is leukquote:Op maandag 9 augustus 2004 09:10 schreef MiSs-TaKe het volgende:
Wij hebben het nu ook heel simpel en kort maar krachtig gehouden :
Mama fier, pappa blij
Buikje weg
Ik erbij![]()
Gewoon doen! Het is jouw kraamtijd, zonde om die door haar te laten verzieken (en dat gebeurt wel als je je ergert)! Heb je kraamzorg? Zo ja, dan zet de kraamhulp haar er op jouw verzoek vriendelijk maar kordaat uit, die hebben ervoor geleerd of zoquote:Wat betreft die kraamtijd :
Exactly my thoughts !!Ik weet alleen niet of ik het zo drastisch door durf te voeren
![]()
ben zo bang voor commentaar..... marja daar moet ik eigenlijk skijt aan hebben![]()
Mijn schoonmoeder die heeft al aangegeven dat ze niet naar Spanje op vakantie wil maar gewoon in Nederland, als de kleine dan geboren is wil ze namelijk iedere dag en dan het liefst heel de dag langskomen![]()
*zucht* Schoonmoeders
Nee hoor, maar mag je daar dan ook heen als niet zwangerequote:Misschien open ik wel en topic met de titel "Klaag hier over je schoonmoeder"
of is dat ietsie te grof![]()
Dat is handig om te weten. Dat heb ik wellicht ook nog nodig...quote:Op maandag 9 augustus 2004 09:16 schreef miss_dynastie het volgende:
Gewoon doen! Het is jouw kraamtijd, zonde om die door haar te laten verzieken (en dat gebeurt wel als je je ergert)! Heb je kraamzorg? Zo ja, dan zet de kraamhulp haar er op jouw verzoek vriendelijk maar kordaat uit, die hebben ervoor geleerd of zo
Dank je voor de infoquote:Op zondag 8 augustus 2004 23:39 schreef E.T. het volgende:
je kunt je kind heel simpel bij jou in je paspoort laten zetten.
Wel bij aanvragen pasfoto mee (van je kind! dit is nog vrij lastig, zoek een fotograaf die digitale pasfoto's maakt), kind zelf meenemen en de vader die voor toestemming moet tekenen.
Als je het meteen bij aanvraag van een nieuw paspoort doet is het goedkoper dan dat je het later doet. Als je het later doet, wordt er een sticker in je paspoort geplakt met een afdruk van de foto en de gegevens. (voor die aanvraag gaat hetzelfde op als voor de aanvraag van het nieuwe paspoort)
En als ik jou was zou ik gewoon een paar weken met een verlopen paspoort rondlopen als het kindje eerder geboren wordt.
Ik had ook liga's, druivensuiker en flesjes aquarius mee. Maar daar ben ik helemaal niet aan toegekomenquote:Op maandag 9 augustus 2004 08:45 schreef Sugar het volgende:
In elk geval laatst sultana en druivensuiker gekocht, redbull is in huis voor als ik dat ook nog nodig heb en tas staat klaar...!
Wat denk je dat ik nu aan het doen benquote:Op maandag 9 augustus 2004 09:36 schreef texelonia het volgende:
[..]
En als er een "klaag-hier-over-je-schoonmoeder-topic" komt moet ik misschien maar even een kloon aanmaken
Je kunt de kleine meteen laten bijschrijven , dit is goedkoper dan wanneer je het later zou doen (althans bij onze gemeente).quote:Op zondag 8 augustus 2004 23:34 schreef texelonia het volgende:
*weer eens een praktisch vraagje heeft*
Hoe zit het met paspoort enzow als je een kind hebt? Mijn paspoort loopt 5 januari 2005 af, dus ik dacht, dan laat ik een nieuwe maken en laat ik kind meteen erbij zetten zeg maar. Maar kan dat wel zo? Of moet het kind eigenlijk meteen een paspoort/identiteitsbewijs hebben? Kost dat nog extra geld (zal wel) om kind erbij te laten zetten?
Anders kan ik natuurlijk ook al paspoort laten verlengen zodra kind geboren wordt, als dat eerder is dan 5 januari 2005...
Even nog extra info waar wij dus recent achter kwamen. De VS hebben als nieuwe "eis" vanaf oktober dat alle kinderen over een eigen paspoort dienen te beschikken, bijschrijvingen worden daar dus vanaf dan niet meer geaccepteerd. (laten wij nou net in september voor 4 weken daar naar toe gaan, met de 2 kindjes netjes in mijn paspoort bijgeschreven.....dat wordt dus nieuwe paspoorten halen, en ze waren nog tot juli 2005 goedquote:Op zondag 8 augustus 2004 23:34 schreef texelonia het volgende:
*weer eens een praktisch vraagje heeft*
Hoe zit het met paspoort enzow als je een kind hebt? Mijn paspoort loopt 5 januari 2005 af, dus ik dacht, dan laat ik een nieuwe maken en laat ik kind meteen erbij zetten zeg maar. Maar kan dat wel zo? Of moet het kind eigenlijk meteen een paspoort/identiteitsbewijs hebben? Kost dat nog extra geld (zal wel) om kind erbij te laten zetten?
Anders kan ik natuurlijk ook al paspoort laten verlengen zodra kind geboren wordt, als dat eerder is dan 5 januari 2005...
Woensdag met ik om 13.30 naar het ziekenhuis voor intake gesprek en dan is de o.k. lijst er ook voor donderdag en dan hoor ik hoelaat ik mag en of ik die nacht nog lekker thuis mag blijven. Hoe lang ik moet blijven hangt af van mijn herstel, maar ik ga uit van een dag of 5, dus dinsdag zal ik ongveer wel thuis zijn.quote:Op maandag 9 augustus 2004 10:12 schreef phluphy het volgende:
Anitra Hoe laat moet je donderdag naar het ziekenhuis? Is al bekend hoe laat het gaat gebeuren? En is er al iets gezegd over de termijn waarop je weer naar huis mag?
Nee, juist vooral in pink (helemaal) en die zijkant van hand... Maar voelt wel een beetje stijf en minder buigzaam, dus met vocht kan het wel goed te maken hebben. Ik moet volgens mij vooral blijven proberen goed te strekken en buigen? Zodat het zo soepel mogelijk blijft?quote:Op maandag 9 augustus 2004 10:42 schreef pluisje het volgende:
Kan lichte vorm van Carpaal Tunnel Symdroom zijn Sugar, zit het vooral in je duim t/m onderste kootjes van de ringvinger?
Eerlijk? Het is hier nog heter dan in Nederland. Ik zit zelfs te overwegen om naar vrienden in NoordHolland te gaan, want het is hier echt niet meer uit te houden. Om 9 uur 's morgens is het al 29 graden, dus je kunt wel nagaan hoe heet het 's middags is.quote:Op maandag 9 augustus 2004 09:18 schreef piglet het volgende:
Tinkepink hoe gaat het vandaag? Zit de bevalling er al aan te komen? En is het in Duitsland ook nog zo heet?
Ik zit dus wel met dat Carpaal Tunnel gedoetje !!quote:Op maandag 9 augustus 2004 10:51 schreef Sugar het volgende:
Ik maak me er maar niet druk om. Het is bij mij wel eigenlijk constant, maar niet erg vervelend ofzo. Thanks voor geruststelling allemaal!
O wat verschrikkelijk! Dat is toch niet uit te houden? Het zou verboden moeten wordenquote:Op maandag 9 augustus 2004 11:12 schreef Tinkepink het volgende:
Eerlijk? Het is hier nog heter dan in Nederland. Ik zit zelfs te overwegen om naar vrienden in NoordHolland te gaan, want het is hier echt niet meer uit te houden. Om 9 uur 's morgens is het al 29 graden, dus je kunt wel nagaan hoe heet het 's middags is.
He man het was maar een tipquote:Op maandag 9 augustus 2004 10:51 schreef Sugar het volgende:
Ja, Luchtbelletje, jij smeert alles in met gel!![]()
![]()
Ik maak me er maar niet druk om. Het is bij mij wel eigenlijk constant, maar niet erg vervelend ofzo. Thanks voor geruststelling allemaal!
* Knorretje leeft en heeft sinds vannacht 4:41 weer enige regelmaat ontdekt (tussen de 20 en 30 minuten) dus voorlopig haalt dat nog niets uit, maar wellicht een mooi begin ?quote:Op maandag 9 augustus 2004 11:39 schreef Troel het volgende:
Hoe is het eigenlijk met Knor?
dat hoop ik al weken, maar mijn geluk kennende is het alleen maar wat voorwerk en neemt het in de loop van de dag gewoon weer af om over een veel te lange tijd weer te startenquote:Op maandag 9 augustus 2004 12:16 schreef piglet het volgende:
Knor wat spannend! Hoop je zelf dat het doorzet?
Zie mijn reactie in het kraamtijd topic. Over de meeste dingen zijn we het wel eens, maar meneerm@x heeft de neiging om voor zijn eigen moeder een uitzondering te willen maken. Tja, enigst kind en vader overleden...... is eigenlijk ook wel begrijpelijk...... Maar ik ga dus hoe dan ook mijn zin doordrijven over de dingen waar nog discussie over bestaat (je hebt last van hormonen of je hebt het nietquote:Op maandag 9 augustus 2004 09:10 schreef MiSs-TaKe het volgende:
Wat betreft die kraamtijd :
Exactly my thoughts !!Ik weet alleen niet of ik het zo drastisch door durf te voeren
![]()
Wou ik ook zeggen. Het lijkt me heerlijk om van die dikke buik af te zijn (en die dikke armen, benen, rug, voeten en onderkinquote:Op maandag 9 augustus 2004 13:04 schreef bixister het volgende:
knorretje, spannend. ik hoop dat het doorzet!
sugar, ik zou juist niet teveel van dat ananashart eten. het werkzame goedje dat daarin zit (kinine - dat zit ook in tonic) is eigenlijk gewoon giftig, dus daar ineens veel van nemen kan nooit goed zijn. je kind komt er heus wel een keer uit, laat de natuur maar lekker z'n gang gaan.
Als ze verkeerde info hebben gegeven over het weer morgen kan het zijn dat je binnenkort in de krant het volgende leest: Net bevallen vrouw vliegt weerman aanquote:Op maandag 9 augustus 2004 17:58 schreef phluphy het volgende:
Worden jullie ook zo futloos door de warmte?
Ik heb de hele dag zo bloot mogelijk voor de ventilator gelegen en tv gekeken.
Oh wat hoop ik dat de weermannen- en vrouwen gelijk krijgen met de voorspelling voor morgen![]()
Zei ik ook al tegen haar, nou in iets andere bewoording dan, ok ik zei dus:"Moet je ongesteld worden ofzo?". Best knap trouwens voor iemand die geen baarmoeder meer heeftquote:Op maandag 9 augustus 2004 19:34 schreef Anitra het volgende:
jouw moeder heeft ook last van haar hormonen? De mijne iig wel volgens mijn vader.
kan me voorstellen dat je een heel dubbel gevoel had. Vanaaf lekker relaxen zou ik zeggen
24-30 lekker vaag weerquote:Op maandag 9 augustus 2004 19:37 schreef E.T. het volgende:
spelbreker:
het wordt morgen nog gewoon 24 tot 30 graden
Wel iets meer kans op buien (vooral in het zuidwesten.... )
Hahaha zal het daar aan liggen, want mijn mams heeft ook geen kippehok meerquote:Op maandag 9 augustus 2004 19:39 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Zei ik ook al tegen haar, nou in iets andere bewoording dan, ok ik zei dus:"Moet je ongesteld worden ofzo?". Best knap trouwens voor iemand die geen baarmoeder meer heeft![]()
![]()
Doe net als mij, ga de hele dag in de kelder zitten. Lekker koe . . .lquote:Op maandag 9 augustus 2004 19:40 schreef Loena-tik- het volgende:
24-30 lekker vaag weer( of moet ik zeggen weer, weer
)
Staat iets eerder in dit topicquote:Op maandag 9 augustus 2004 22:16 schreef Sugar het volgende:
* Troel vraagt zich af hoe het nu met Knor is!
Lijkt me idd wel gek hoor Anitra, te weten dat je 'gewoon' over 2 dagen gaat bevallen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 09:42 schreef Anitra het volgende:
goeie morgen
Ik weet het weer een gele kaart
Heb redelijk geslapen vannacht, maar wel met vel denken. Want het is nu nog maar 2 nachtjes. En de laatste dag zonder ziekenhuis gebeuren. Nog maar 28 uur en dan weten we hoe laat ik de o.k. in moet. Komt nu wel heel dichtbij. Gisteravond nog buikfoto's genomen dus die zet ik vanmiddag online.
ja, das een goed ideequote:Op dinsdag 10 augustus 2004 10:08 schreef Luchtbel het volgende:
Misschien moet zo'n zonneklep met ventilatortje waar water uitkomt op doen
Da's meer uit gemakquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 00:59 schreef phileine het volgende:
tex, heb ik iets gemist? je zegt "hem"?......
Ah, dat is fijn om te weten!quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 01:00 schreef phileine het volgende:
tex, bij mij was dat inderdaad direct na mijn zwangerschap over. Ik kon heel weinig eten tijdens mijn zwangerschap, maar sinds Isa eruit is kan ik weer alles eten. En nog steeds (ruim een jaar later) geniet ik zo enorm van alle heerlijke smaken. Zelfs een simpele boterham met kaas vind ik geweldig!
Heeft echt met de zwangerschap te maken, sommige zwangere vrouwen eten echt krijt, ook hoor je wel eens dat zwangeren rauwe aardappels etenquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 12:55 schreef m@x het volgende:
Martineke, ik ben juist gek op verfluchtjes. Ik weet dat het op dit moment heel slecht is om aan geverfde dingetjes te snuffelen, maar ik word nog steeds blij van de lucht als ik de babykamer in kom. Ik heb de laatste tijd trouwens zin in hele rare dingen. Als ik natte aarde ruik dan wil ik er gewoon een hapje van nemen en datzelfde heb ik als ik krijt op mijn handen heb, dat wil ik er dan aflikken...... Zou dat met de zwangerschap te maken hebben of ben ik gewoon maf?
Oh ja, ik was toen een jaar of 8 en in het geheel niet zwanger......quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 13:05 schreef m@x het volgende:
Ik heb vroeger echt wel eens krijt gegeten. Ik dacht dat mijn stem daar wat zachter van zou worden, net als de wolf (jeweetwel, die van die 7 geitjes).
In diezelfde periode heb ik ook kaarsen gegeten. Ik had namelijk een boek (over Pim, Frits en Ida) en daarin zaten 3 kinderen vast in een grot en om te overleven moesten ze kaarsen eten. Ik vond het destijds wel een goed plan om me alvast op zo'n situatie voor te bereiden.......
Oh wow Fluf, dat klinkt wel heel erg echt hoor. Ben je er al aan toe denk je? Ik wordt er al helemaal zenuwachtig van laat staan wat jij moet voelen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 10:27 schreef phluphy het volgende:
Ik lees al die omschrijvingen van weeën : steken, krampen, gerommel, menstruatiepijn, poepdrang.... dat heb ik al dágen, waar is dan die baby gebleven? *zoek* *zoek*![]()
Niks mis met vrijdag de 13equote:Op dinsdag 10 augustus 2004 12:23 schreef phluphy het volgende:
In "de nacht van vrijdag op zaterdag" ? Ik weet niet of je bijgelovig bent, maar doe het dan na 00.00 uur, anders beval je op vrijdag de 13e !![]()
Omdat frummel in een hele rare stuit ligt. Met zijn voeten naar benee, met zijn kont zit hij links en de rest ligt dwars en soms beetje rechtop. Hij kan er zo iig niet normaal uitquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 13:24 schreef dutchie het volgende:
Goedgelovige M@x!![]()
Ik heb er ws over heen gelezen hoor, maar ik zag dat Anitra een keizersnee krijgt. Waarom eigenlijk?
En hoe gaat het met Bar_en_Mar? Ik heb haar laatst nog hier gezien, maar toen was het weer stil. Oehoi! Ben je er nog?![]()
Nee hoor, je bent niet maf. Het hoort net zo goed bij een zwangerschap als bijvoorbeeld misselijkheid. Lang niet iedereen krijgt er last van, maar het kan je wel overkomen. Er is zelfs een naam voor: pica.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 12:55 schreef m@x het volgende:
Ik heb de laatste tijd trouwens zin in hele rare dingen. Als ik natte aarde ruik dan wil ik er gewoon een hapje van nemen en datzelfde heb ik als ik krijt op mijn handen heb, dat wil ik er dan aflikken...... Zou dat met de zwangerschap te maken hebben of ben ik gewoon maf?
Gekkiequote:Op dinsdag 10 augustus 2004 13:19 schreef Merisse het volgende:
Oh wow Fluf, dat klinkt wel heel erg echt hoor. Ben je er al aan toe denk je? Ik word er al helemaal zenuwachtig van laat staan wat jij moet voelen.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 16:41 schreef phluphy het volgende:
Piglet Geniet je ondanks het weer toch een beetje van je eerste verlofdaagjes?![]()
Ja dat kindje had het dus niet gehaald. En ze hadden dat zo rot gemonteerd: eerst de vader die zegt dat hij nu toch echt denkt dat het kindje het wel gaat halen, want er zat zoveel vooruitgang in. En toen dat ze op een gegeven moment 's nachts hadden gebeld dat het toch niet goed ging. En daarnaj allemaal foto's van dat papa & mama afscheid aan het nemen waren. Tjonge jonge wat heb ik zitten janken zegquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 17:12 schreef LadyS het volgende:
ow die programma's heb ik ook gezien![]()
Ik werd net gebeld aan het einde van Intensive Care.. Is dat kindje nu overleden?Kon het niet meer zo goed volgen
Ik moest ook gewoon huilen bij de geboortes
Ik denk dat je even aan het nieuwe ritme moet wennen. Komt vanzelf goed !quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 17:09 schreef piglet het volgende:
Heb alleen vandaag zo'n rare dag! - beschrijving daginvulling -
En dan nog een week !quote:Maar bij jou gaat dus alles nog goed? Nog geen babietje in aantocht vandaag of morgen? O, nee je moet wachten tot maandag hè![]()
Ja dat zal ook wel. Komt vast goed.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 17:35 schreef phluphy het volgende:
[..]
Ik denk dat je even aan het nieuwe ritme moet wennen. Komt vanzelf goed !
[..]
En dan nog een week !
Dat denk ik ook, het is voorwerk, dus dat scheelt straks weerquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 18:54 schreef Sugar het volgende:
Fluf, wat jij schreef over al die verschijnselen ook al dagen hebben, dat ervaar ik precies zo! Ik denk dan ook dat al die krampjes, pijntjes, steken en porren bij het voortraject horen van "naar de bevalling op weg zijn"! Denk je niet?
Sugie je bent liefquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 18:54 schreef Sugar het volgende:
Piggie, huilen is goed, gezond en lekker, zéker als je net met verlof bent!Blijven doen! En ach, iedereen vergeet zijn vervangster weleens iets te vertellen, dat is echt geen schande, hoor!
quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 18:56 schreef phluphy het volgende:
Weet je waar ik traantjes van krijg? Van PigletWat ben je toch een lieverd
![]()
Prettige vakantiequote:Op dinsdag 10 augustus 2004 21:54 schreef Martineke het volgende:doei doei allemaal
Hier moet ik even op reagerenquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 13:05 schreef m@x het volgende:
In diezelfde periode heb ik ook kaarsen gegeten. Ik had namelijk een boek (over Pim, Frits en Ida) en daarin zaten 3 kinderen vast in een grot en om te overleven moesten ze kaarsen eten. Ik vond het destijds wel een goed plan om me alvast op zo'n situatie voor te bereiden.......
Impressing, hah?quote:Op woensdag 11 augustus 2004 10:30 schreef phluphy het volgende:
Hier niks hoor Sugar !
Jij 39 weken vandaag... tromgeroffel... klinkt imposant ! Wanneer moet je weer naar de vlos ?
quote:Op woensdag 11 augustus 2004 09:41 schreef Anitra het volgende:
Het is heel onwerkelijk, omdat ik ook nog geen tijd heb. Die hoor ik vanmiddag. Ik ben ook akelig rustig voor mijn doen.
Wat ik wel heel erg lief vond was dat Djen gister haar tas aan het pakken was voor naar oma en dat ze speciaal kleding heeft uit gekozen waarin ze haar broertje (blijf er vanuit gaan dat het een jongen is) voor het eerst wil zien. Kan jullie verstellen dat dat hele vrolijke kleding is
Is goed hoor. Balen dat het niet doorzet zegquote:Op woensdag 11 augustus 2004 13:12 schreef Tinkepink het volgende:
Ik dacht vandaag even dat het begonnen was. Had om de 10 minuten kramp. Maar helaas, het is alweer voorbij.
Rewino, ik mail je later. Heb nu een beetje een rothumeur.
Wow, lekker vroeg!!quote:Op woensdag 11 augustus 2004 16:03 schreef Anitra het volgende:
Oeh gaan we er een race van maken tinkepink?
Mijn tijd is bekend, ik heb nr 2 morgen ochtend. Dus ik moet om 7.45 in het ziekenhuis zijn en om half 9 lig ik dus op de o.k.
Djen is naar mijn moeder en die zijn om 8 uur in het ziekenhuis zodat ik ze nog ff kan zien voor ik naar beneden ga. Ik krijg morgen voor de dag een kamer voor me alleen waar we dus lekker kunnen genieten en waar ma en Djen kunnen wachten op frummel en Rick. Nu word het wel heel spannend.
DIe zou vandaag toch komen of zie ik het verkeerd ??quote:Op woensdag 11 augustus 2004 16:03 schreef Anitra het volgende:
Oeh gaan we er een race van maken tinkepink?
Mijn tijd is bekend, ik heb nr 2 morgen ochtend. Dus ik moet om 7.45 in het ziekenhuis zijn en om half 9 lig ik dus op de o.k.
Djen is naar mijn moeder en die zijn om 8 uur in het ziekenhuis zodat ik ze nog ff kan zien voor ik naar beneden ga. Ik krijg morgen voor de dag een kamer voor me alleen waar we dus lekker kunnen genieten en waar ma en Djen kunnen wachten op frummel en Rick. Nu word het wel heel spannend.
quote:Op woensdag 11 augustus 2004 18:15 schreef Tinkepink het volgende:
Weeen worden ook sterker trouwens
situatie is min of meer onveranderd. Ik heb meer weeen als de afgelopen weken, ze zijn ook pijnlijker, maar de regelmaat is foetsie dan eens 2 in het uur, dan spontaan weer een stuk of 4 om vervolgens een uur niets geen last te hebben en dan weer gevolgd door zo nu en dan. Schiet totaal niet op dus. Heb ook niet het idee dat dit voorlopig iets gaat worden behalve een vermoeiende 'pijnlijke' voorgeschiedenis van heel wat dagen/wekenquote:Op woensdag 11 augustus 2004 10:08 schreef Rewimo het volgende:
Knor/Danny, hoe gaat het bij jullie?
waaaaa, dat heb ik ook gedaan... maar gekleurde kaarsen zijn echt NIET lekker. (en toen was ik ook nog niet zo oud). Ik was helemaal vergeten met wie dat boekje was, weet je misschien ook nog heeeel misschien de titel of schrijver?quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 13:05 schreef m@x het volgende:
Haha, logisch dat je dat denkt, maar het hoort er helemaal bij, zo'n tijdelijk lage bloeddruk !quote:Op woensdag 11 augustus 2004 20:03 schreef piglet het volgende:
Ik ben net weer voor de APK geweest en alles is prima! M'n bloeddruk is zelfs lager dan hij in de hele zwangerschap is geweestZou het door het verlof komen?
Jeujjj !! Dat is echt goed nieuwsquote:Beebje ligt nog steeds netjes naar beneden (zijn het dus toch de billen die ik bovenin voel) en is zelfs al een klein stukje ingedaald
Ik ben weer helemaal
![]()
Succesquote:Op woensdag 11 augustus 2004 20:35 schreef Tinkepink het volgende:
Ik ga zo naar het ziekenhuis. Ik heb na 13,5 uur weeen nog maar 3 cm ontsluiting en dat gaat mij te langzaam. Het zal waarschijnlijk wel een ruggeprik worden denk ik.
Ik kan jullie niet beloven dat mijn man er aan denkt Karen en/of Lois te mailen, maar zodra het me lukt kom ik weer online!
Zet hem op Tink, ik hoop dat het allemaal niet zo lang meer duurt voor jequote:Op woensdag 11 augustus 2004 20:35 schreef Tinkepink het volgende:
Ik ga zo naar het ziekenhuis. Ik heb na 13,5 uur weeen nog maar 3 cm ontsluiting en dat gaat mij te langzaam. Het zal waarschijnlijk wel een ruggeprik worden denk ik.
Ik kan jullie niet beloven dat mijn man er aan denkt Karen en/of Lois te mailen, maar zodra het me lukt kom ik weer online!
Inderdaad erg leuk, helemaal omdat ik nu weet wat het is (toch best handig om te weten of je je kind over z'n bolletje of zin billetje aaitquote:Op woensdag 11 augustus 2004 20:29 schreef phluphy het volgende:
Jeujjj !! Dat is echt goed nieuws. Leuk hé dat je de billetjes voelt... en je weet het, hij/zij kan nog wel om zijn/haar lengte-as draaien, dus die billen (kunnen) draaien van links naar rechts
![]()
![]()
Zou je daar geen bevestigingsmailtje van hebben gehad dan? of delete je die altijd?quote:Op woensdag 11 augustus 2004 20:49 schreef bixister het volgende:
bovendien twijfel ik nog steeds of ik wel echt iets besteld heb daar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |