abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 augustus 2004 @ 13:21:18 #1
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_21130368
Vervolg van : Zwangerschap & Geboorte én 'n babySnoopje! deel 90

2004
5 augustus 2004: Little-Angel
15 augustus 2004: Tinkepink
18 augustus 2004: Sugar
21 augustus 2004: MiSs-TaKe
23 augustus2004: Anitra - 12 augustus geplande ks
23 augustus 2004: phluphy
28 augustus 2004: Bar_en_ Mar
02 september 2004: Loena-tik-
16 september: Reanimatie.com (papa)
16 september 2004: piglet
8 oktober 2004: m@x
19 november 2004: Stiekemurd
7 december 2004: AnnieB
14 december 2004: Suzanna
***21 december 2004: texelonia en Micha***

2005
3 januari 2005: Sanne72
7 januari 2005: Bietjuh
8 januari 2005: Martineke
13 januari 2005: meneerdeman (papa)
16 januari 2005: lily
***20 januari 2005: Bixister en GHaven***
26 januari 2005: Ladybos
2 februari 2005: Lentemeisje en Dop
2 februari 2005: Gomorrah (papa)
12 februari 2005: Xanthe
13 februari 2005: Jdee
18 februari 2005: Githa
17 maart 2005: TearSong
begin maart 2005:Luisa
21 maart 2005: weirdmiss

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's

[ Bericht 38% gewijzigd door phluphy op 08-08-2004 16:32:51 ]
... ♥ ik mis je ♥
pi_21130415
oke heb het gezien.......leuk om er bij te staan
  zondag 8 augustus 2004 @ 13:24:10 #3
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_21130417
speciaal voor M@x:

ik kan ook geen genoeg van die foto krijgen hoor
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_21130447
Weirmiss zoals je gezien hebt ben ik uitgerekend op 12 februari.
pi_21130450
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:24 schreef LadyS het volgende:
ik kan ook geen genoeg van die foto krijgen hoor
Meer foto's ! ! !
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
pi_21130455
LadyS: heb net je fotoalbum bekeken....en het is steeds weer een wonder om te zien......en je hebt een wolk van een baby ....complimenten
pi_21130497
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:25 schreef Xanthe het volgende:
Weirmiss zoals je gezien hebt ben ik uitgerekend op 12 februari.
nou dan mogen we beide nog een hele tijd hahahaha........hopen dat we het goed gaan volhouden tot die tijd..... ....gelukkig gaan we geen last hebben van de warme dagen dan..
  zondag 8 augustus 2004 @ 13:28:01 #8
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_21130498
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:25 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

Meer foto's ! ! !
ik heb een site gemaakt, tenminste ben er mee bezig *klik*
  † In Memoriam † zondag 8 augustus 2004 @ 13:44:19 #9
43556 miss_dynastie
pi_21130765
M@x, ik zat vanochtend nog aan je te denken... rustig aan he en een dikke
  zondag 8 augustus 2004 @ 13:47:02 #10
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_21130819
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:28 schreef LadyS het volgende:
ik heb een site gemaakt, tenminste ben er mee bezig *klik*
Heb ik al gezien . . .
  zondag 8 augustus 2004 @ 13:51:10 #11
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_21130906
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:24 schreef LadyS het volgende:
de allerschatigste foto van Amber
Meer foto's (ook op de site!)
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:44 schreef LadyS het volgende:
M@x, ik zat vanochtend nog aan je te denken... rustig aan he en een dikke
Lief van je. Het gaat nu echt al een stuk beter als afgelopen woensdag. Woensdag was een combinatie van strontvervelende katten, een snikheet huis, een kapotte droger en een flinke dosis hormonen. Afgezien van de hormonen en het snikhete huis (en dat gaat zichzelf in de loop van de week oplossen) is alles redelijk onder controle. Nog maximaal 11 weekjes en dat ga ik gewoon redden!
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_21131142
phluphy ik word soms zelf een beetje zenuwachtig van het feit dat we het kaartje nog niet hebben geregeld Maar we gaan er vast wel deze week achteraan, want het weer gaat gewoon meewerken en dan heb ik er best zin in
Ben jij er inmiddels echt helemaal klaar voor?

Welkom weirdmiss!
pi_21131206
thnx piglet
  zondag 8 augustus 2004 @ 14:59:48 #14
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_21132166
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 14:03 schreef piglet het volgende:
phluphy ik word soms zelf een beetje zenuwachtig van het feit dat we het kaartje nog niet hebben geregeld Maar we gaan er vast wel deze week achteraan, want het weer gaat gewoon meewerken en dan heb ik er best zin in
Anders haal je vast de boeken met kaartjesvoorbeelden in huis, dan kun je er zelf alvast doorheen bladeren, een soort voorselectie maken, vriendlief laten kiezen en dan vrijdag samen gaan bestellen De tekst hoef je dan nog niet meteen door te geven.
quote:
Ben jij er inmiddels echt helemaal klaar voor?
Lichamelijk wel, geestelijk nog niet geloof ik. Niet zozeer voor de bevalling, maar de emoties en de taken erna. Nou ja, moeilijk uit te leggen. Snap je het een beetje?
... ♥ ik mis je ♥
pi_21132417
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 14:59 schreef phluphy het volgende:

[..]

Anders haal je vast de boeken met kaartjesvoorbeelden in huis, dan kun je er zelf alvast doorheen bladeren, een soort voorselectie maken, vriendlief laten kiezen en dan vrijdag samen gaan bestellen De tekst hoef je dan nog niet meteen door te geven.
[..]

Lichamelijk wel, geestelijk nog niet geloof ik. Niet zozeer voor de bevalling, maar de emoties en de taken erna. Nou ja, moeilijk uit te leggen. Snap je het een beetje?
We zijn er gelukkig wel al uit welk kaartje we willen. Alleen is het een kaartje dat je nog een beetje aan je eigen wensen aan kunt laten passen en dat willen we graag ergens gaan bespreken en bekijken. Maar komt vast wel goed.

Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je er nog niet helemaal klaar voor bent. Natuurlijk ben ik ook lichamelijk nog lang niet klaar (en zelfs in praktische zin niet ), maar hier beginnen de twijfels wel af en toe te komen over na de bevalling. Kunnen wij dit wel?
En ik hoor de laatste tijd nogal veel over de heftige emoties na de bevalling en daar ben ik eigenlijk een beetje bang voor. Kan ik dat allemaal wel aan? En ook heel belangrijk: kunnen hubbie en ik dit als stel wel aan?
Ach ja, het hoort erbij dit soort gevoelens, denk ik dan maar. Ik kan nu toch niet meer terug
  zondag 8 augustus 2004 @ 15:32:08 #16
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_21132705
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 15:15 schreef piglet het volgende:

[..]

Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je er nog niet helemaal klaar voor bent. Natuurlijk ben ik ook lichamelijk nog lang niet klaar (en zelfs in praktische zin niet ), maar hier beginnen de twijfels wel af en toe te komen over na de bevalling. Kunnen wij dit wel?
En ik hoor de laatste tijd nogal veel over de heftige emoties na de bevalling en daar ben ik eigenlijk een beetje bang voor. Kan ik dat allemaal wel aan? En ook heel belangrijk: kunnen hubbie en ik dit als stel wel aan?
Ach ja, het hoort erbij dit soort gevoelens, denk ik dan maar. Ik kan nu toch niet meer terug
Herkenbaar verhaal hoor, dit had ik ook bij mijn eerste..tweede en nu ook bij mijn derde zwangerschap!!! Tuurlijk helpt het ook wel mee dat je samen al redelijk bent "ingewerkt" maar het is toch altijd afwachten wat voor kind je krijgt, hoeveel drukker je het krijgt met nog 1 erbij enz. Dus er blijven onzekerheden bestaan of het nu je eerste is of je derde. Dat van die heftige emoties, die zul je denk ik wel krijgen, lijkt me logisch, plotseling ben je met zijn drietjes!!!( en vlak je hormoooooooooooooooooonen niet uit!!!) Ik heb met beide jongens een heerlijke gezellige kraamweek gehad, maar de derde dag schold ik steevast Five de huid vol en maar janken, echt gezellig hoor (hij moe, ik moe en hormonaal) Maar we hebben hier eigenlijk nooit zo`n probleem van gemaakt, de lucht is weer geklaard en begonnen weer met frisse moed.
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  zondag 8 augustus 2004 @ 16:37:07 #17
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_21133778
Ohja, de kraamweek. Ik ben benieuwd hoe het hier gaat! Waar ik een beetje tegenop zie is hoe mijn man gaat reageren op mijn hormoonaanvallen. Ik ben bang dat hij meteen denkt dat ik weer wegzak in een depressie terwijl ik waarschijnlijk alleen maar kraamtranen zal hebben.

Ik zelf vind dat ik deze zwangerschap zeer goed doorloop, zowel lichamelijk als geestelijk. Maar als ik mijn man tegen anderen over mijn conditie hoor praten krijg ik het idee dat ik een lichamelijk en geestelijk wrak ben! Oke, ik heb huishoudshulp, maar dankzij die hulp heb ik bijna nooit last van huilbuien, blijf ik redelijk rustig, kan ik ook nog een gezellige moeder zijn en ben ik volgens mij ook nog een lieve, begrijpende partner.Of zou ik onder invloed van de hormonen een te rooskleurig beeld van mezelf hebben?

Weirdmiss: gefeliciteerd!

piglet: je kan ook vast een voorselectie maken via internet. Je ziet dan helaas niet de volledige boeken, maar krijgt dan ieder geval een indruk van wat je leuk vind en wat niet. Wij hebben onze kaartjes trouwens online besteld. Een handige startsite is geboortekaartjes.pagina.nl

Loena: ik ben haast verbaasd dat zelfs jij nog een beetje nerveus bent! Je komt zo rustig op me over!
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 8 augustus 2004 @ 16:43:16 #18
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_21133911
M@x: fijn dat het weer wat beter gaat.

En Sugar: inderdaad waar ben je? Gesmolten in de hitte?

pluphy: Klinkt stom, maar bereid je op het ergste voor na de bevalling. Ga uit van een huilbaby, die niet wil drinken, ruzie met je partner, oververmoeidheid etc. Dan kan het alleen maar meevallen! Tenminste, bij mij heeft het geholpen! Ik was ervan overtuigd dat een baby je hele leven in het honderd zou laten lopen en dat je in een permanente staat van oververmoeidheid zo zijn, maar het is mij ondanks de ziekenhuisopname en een huilbaby toch nog 100% meegevallen!!!
pi_21134106
Wierdmiss gefeliciteerd!!!!

Hier zijn we lekker afgekoeld in de bios Heerlijk gelachen en heel veel genieten vooral. Straks nog de patatten met sate kroketten en dan is de dag al weer om. Wel heel vreemd om "afscheid" te nemen van de weekenden met ons 3tjes. Voel me heel erg goed vandaag dat ik mezelf elke 10 minuten wel afvraag wanneer ik vandaag pijn krijg omdat ik het niet kan geloven, zou het een voorteken zijn?
  zondag 8 augustus 2004 @ 17:29:02 #20
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_21134852
Hier ben ik. Ik voel me inderdaad niet zo vrolijk en heb even minder zin om overal op in te gaan.
Vannacht gelukkig wel weer goed geslapen, dus dat is positief!

Ben wachten gewoon beetje zat, geloof ik? En probeerde vooral zoveel mogelijk leuke tijd met vriendje door te brengen dit weekend. Dat is wel grotendeels gelukt, maar er staat ook nogal wat spanning op (per se willen dat het leuk is en allebei stiekem gewoon willen dat die baby nu komt). Daardoor soms ook een paar rotmomenten in huize Sugar.

Anitra, ik ben voor jou wel heel blij dat het zo goed gaat vandaag! Echt superfijn!
Fluf, M@x, Piggie, Tink en Loena:

Weirdmiss, gefeliciteerd, hè?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 8 augustus 2004 @ 18:14:49 #21
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_21135639
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 16:37 schreef Tinkepink het volgende:
Loena: ik ben haast verbaasd dat zelfs jij nog een beetje nerveus bent! Je komt zo rustig op me over!
HIHIHI, je moest eens weten!!! Veel mensen denken dat idd, ik oog ook meestal relaxed en ben dat in bepaalde mate ook wel, maar ondertussen draaien die hersentjes op volle toeren hoor!!!
Hyves!
  zondag 8 augustus 2004 @ 18:21:41 #22
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_21135765
Weirdmiss, gefeliciteerd hoor Hoe ver ben je nu?(ben niet zo goed in rekenen en ook stiekum een beetje lui ook )

Sugie kan het me voorstellen hoor meid, dat je het zat bent, als je bij die 37 weken bent verwacht/hoop je eigenlijk ook een beetje dat het komen gaat en dan is het ook nog zo achterlijk heet, waardoor je bij elke stap die je zet doodmoe wordt

Lekker ondergekotst net , door mijn jongste, hij is ziekies, koortsig en hangerig(en ook kotserig dus )
Hyves!
  zondag 8 augustus 2004 @ 18:35:00 #23
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_21135974
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 18:21 schreef Loena-tik- het volgende:
Sugie kan het me voorstellen hoor meid, dat je het zat bent, als je bij die 37 weken bent verwacht/hoop je eigenlijk ook een beetje dat het komen gaat en dan is het ook nog zo achterlijk heet, waardoor je bij elke stap die je zet doodmoe wordt

Lekker ondergekotst net , door mijn jongste, hij is ziekies, koortsig en hangerig(en ook kotserig dus )
Fijn dat je het herkent, dat van dat "zat zijn"! Ik ben nu zelfs "al" 38.5 wk, dus ik loop "al anderhalve week" met het gevoel dat het elk moment kan komen ! Waar zeik ik over, eigenlijk? Kijk naar Luchtbel en Snoep...

Succes met de kots! Zielig voor het mannetje!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_21135986
Loena wat grappig dat je dat in een bepaalde mate nog steeds hebt Ik had eigenlijk gehoopt dat het bij een eventuele volgende keer over zou zijn
Zullen ook die hormooooonen wel zijn of niet

Tinkepink ik hoop dat de kraamweek mee zal vallen voor jullie beiden. Leg je je man wel van tevoren uit dat hij niet raar moet opkijken als je af en toe huilbuien hebt? En dat het niet meteen het ergste hoeft te betekenen? Of weet hij dat eigenlijk wel, maar is hij zo bezorgd dat hij toch wel het zijne van zal denken? En wordt je ook nog een beetje in de gaten gehouden na de bevalling door je hebamme (zo heette het toch?) of iemand anders?

Anitra helemaal zo'n dagje.

Sugartje toch. Het is natuurlijk ook niet zo gek dat je het een beetje zat aan het worden bent. Je zit nu echt in de 'wachtkamer' hè? Houd nog even vol hoor, want hoe langer de baby in je buik zit, hoe lekkerder de spekkies
En sowieso moet je eigenlijk even wachten tot de hittegolf over is joh! Dat bevalt vast lekkerder (alhoewel, de meeste ziekenhuizen hebben natuurlijk airco...).
Probeer de gezelligheid niet te veel te forceren hoor meid. Stel je er op in dat je misschien nog wel een paar weekendjes hebt met z'n tweetjes. Ik hoop echt dat jouw apie lekker op tijd komt, maar het kan natuurlijk ook nog even duren
Ach alles wat ik zeg helpt natuurlijk helemaal niks Weet je wat, ik ga gewoon heel hard voor je duimen dat het deze week begint ok?
  zondag 8 augustus 2004 @ 18:49:09 #25
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_21136206
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 18:36 schreef piglet het volgende:
Knip...
Stel je er op in dat je misschien nog wel een paar weekendjes hebt met z'n tweetjes. Ik hoop echt dat jouw apie lekker op tijd komt, maar het kan natuurlijk ook nog even duren
Ach alles wat ik zeg helpt natuurlijk helemaal niks Weet je wat, ik ga gewoon heel hard voor je duimen dat het deze week begint ok?
Ik weet het. Iedereen gaat dat nu ook ineens tegen me zeggen. Ik weet zelf eigenlijk altijd, elke dag heel precies tot en met welke dag het maximaal nog kán duren, dus helpen doet dat niet echt...
Maar duim idd maar voor me, dan help je wel!

En btw, er is ook niks ergs aan de hand hoor, maar heb het gewoon gehad en had vooral niet zoveel zin om te posten. Is nu weer over, zoals jullie merken.
pi_21136371
sugar, ik geloof dat elke zwangere op een gegeven moment wel dat gevoel krijgt. Ook al heb je je nog zo voorgenomen "als ik eenmaal zwanger ben dan zal ik nóóit...", toch doe je het op het laatst. Want die laatste maand is gewoon loeizwaar, je lijf trekt het eigenlijk helemaal niet meer, je kunt je nauwelijks meer bewegen, je bent alleen nog maar een zwanger ding. En dan ook nog vol hormonen, en zo'n zwaard van damocles boven je hoofd van die bevalling die er elk moment aan kan komen en daarna een heel nieuw leven. Het is ook niet niks. Dus vrijwel iedereen zal het herkennen. Ik had het zelfs een paar dagen, terwijl ik 10 dagen te vroeg was.
mooi he, alles
pi_21136872
O Sugar en nu ben ik ook al 1 van die mensen die dat tegen je gaat zeggen Wat zal dat irritant zijn, sorry Weet je wat, sla mij over een paar weken maar met m'n eigen woorden om m'n hoofd, ok?

Natuurlijk is er niks echt ergs, maar ik maak me toch wel een beetje ongerust soms (niet alleen om jou hoor! Dus het zijn vast de ontluikende moedergevoelens ).
Maar ik ga me nu gewoon sufduimen voor je, ok?

*apie ook even toespreekt*
apie, kom eens buitenspelen Het is hier heel gezellig en je hebt een hele lieve moeder hoor. Die moet je echt snel eens van de andere buitenkant komen bekijken
pi_21137731
Vanmorgen....... BAH!

Mijn NOD is nu volgens babybrabbel 17 September.
(ik heb nu een cyclus van ong. 40 dagen... )
W ~ H ~ T
  zondag 8 augustus 2004 @ 19:53:55 #29
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_21137847
Tinkepink Op zich een goede tip om maar voorbereid te zijn op het ergste, alleen kan ik dat niet. Ik ben nou eenmaal een (naïeve?) positiveling of zo. Ik kan me er gewoon geen beeld bij vormen dat ik bijvoorbeeld ruzie zou krijgen met hubbie, gek he? Dat er kans is op een huilbaby of zo, tja dat wel natuurlijk, ik heb ook geen idee hoe ik daarmee om zou gaan. Ach, er zit niets anders op dan alles maar gewoon over ons heen te laten komen.

Anitra Fijn dat jullie zo genoten hebben. Leuk voor Djen, dat jullie er speciaal even aandacht aan besteed hebben. Straks wordt voor haar toch ook alles anders.

Sugar Ik begrijp je wel, al heb ik er (gelukkig) (nog) niet zoveel last van. Wat is dat toch naar he, als je niet weet waar je aan toe bent Ik duim met Piglet mee

Loena Wat Tinkepink zei herken ik wel. Je lijkt de rust zelve, maar dat komt natuurlijk ook omdat je altijd vrolijk blijft, zelfs als je "ondergekotst" wordt
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 8 augustus 2004 @ 19:54:37 #30
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_21137863
Jammer Jonnetje !
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 8 augustus 2004 @ 20:06:49 #31
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_21138246
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 19:53 schreef phluphy het volgende:
Loena Wat Tinkepink zei herken ik wel. Je lijkt de rust zelve, maar dat komt natuurlijk ook omdat je altijd vrolijk blijft, zelfs als je "ondergekotst" wordt
Tis ook een beetje een houding hoor( niet dat ik de hele dag loop toneel te spelen hoor, ik hou heus van een lolletje) maar het is eenmaal soms makkelijker om ergens lacherig over te doen en het als iets kleins af te doen, ten eerste ga je er zelf soms ook een beetje in geloven en ten tweede krijg je dan ook geen moeilijke(meelevende) vragen waardoor je wel eens emotioneel zou kunnen reageren. Ja volgen jullie mij nog

Zo en nu is het klaar met het psychologische gezeik en ga ik ff lekker ramen zemen in de babykamer en de gordijnen ophangen

En Jonnetje balen voor je meid
Hyves!
pi_21138385
Sugie

Jonnetje

Alle andere (al dan niet hoogzwanger) ook sterkte met deze hitte
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  zondag 8 augustus 2004 @ 20:37:37 #33
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_21139086
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 20:12 schreef clauwheee het volgende:
Alle andere (al dan niet hoogzwanger) ook sterkte met deze hitte
Het goede nieuws al gehoord? Nog 1 tropisch dagje, en dan terug naar de 23/24
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 8 augustus 2004 @ 20:38:40 #34
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_21139107
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 20:06 schreef Loena-tik- het volgende:
ik ga ff lekker ramen zemen in de babykamer en de gordijnen ophangen
ik zeg niks
... ♥ ik mis je ♥
pi_21139178
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 20:37 schreef phluphy het volgende:

[..]

zondag 8 augustus 2004 @ 20:50:36 #36
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_21139435
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 20:37 schreef phluphy het volgende:
Zou het ?? Mag wel weer, veels te warm . . .
pi_21139864
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 19:53 schreef phluphy het volgende:

Anitra Fijn dat jullie zo genoten hebben. Leuk voor Djen, dat jullie er speciaal even aandacht aan besteed hebben. Straks wordt voor haar toch ook alles anders.
Ja voor haar zal het heel zwaar zijn in het begin, ze is na 9,5 jaar ineens niet meer alleen. Ik snap haar angsten goed, ze is bang dat we meer van de baby houden straks dan van haar, wat natuurlijk niet zo is, maar vertel dat zo'n meisje maar eens. Daarom vond ik het belangrijk dat we nog iets deden met haar, dat we er echt haar dag van maakten en dankzij medewerking van har vader is dat ook gelukt, want die wou het weekend ruilen gelukkig.
  zondag 8 augustus 2004 @ 21:28:44 #38
3142 m@x
pi_21140294
Het is me vandaag zowaar gelukt om de hele dag buiten en ook nog eens in het zonnetje door te brengen. Lekker samen met meneerm@x bij de sportvereniging geweest waar mijn vader voorzitter van is en daar gebarbecued. Mijn ouders, zusje, zwager en een heleboel mensen die ik van kindsafaan ken waren er ook. Ik heb dus een hoop opdringerige handen van mijn buik af moeten duwen en het viel me op dat mensen nog beledigd zijn ook als je tegen ze zegt dat je niet van zoveel handtastelijkheid gediend bent . Ach ja, hun probleem.....

Wij hebben wel al het kaartje zelf uitgezocht maar zijn het nog niet eens over de tekst die we erop willen hebben. De meeste gedichtjes e.d. vinden we te truttig en te sentimenteel en dat past gewoon niet bij ons. Waarschijnlijk wordt het allemaal heel simpel en kort maar krachtig.

De kraamweek is iets waar ik heel erg tegenop zie en tegelijkertijd heel erg naar uitkijk. Ik hoop dat het een hele mooie week wordt en dat we saampjes aan Snotje kunnen wennen. Ik ben alleen bang dat het, gezien mijn voorgeschiedenis, een week vol tranen en frustraties wordt. Ik probeer er maar niet teveel bij stil te staan en als het zover is maar zoveel mogelijk van alle leuke dingen te genieten. Wat dat betreft ben ik wel heel blij dat er in Nederland zoiets als kraamzorg bestaat. Meneerm@x en ik zijn het er wel over eens dat we tijdens de kraamtijd heel streng gaan zijn wat betreft bezoek e.d. Iedereen (dus ook de oma's moeten vantevoren even bellen als ze langs willen komen), op bepaalde tijden gaat de stekker van de telefoon er wel uit en na een bepaalde tijd is het tijd voor ons gezinnetje en mag al het bezoek richting huis vertrekken.

Sugar

Leuk dat het zo'n fijn weekend was Anitra. Het zal inderdaad nog wel moeilijk worden voor Djen. Ik kan me herinneren dat ik zo boos was toen mijn zusje werd geboren (ik was toen 4) omdat ik het gevoel had dat ze mijn ouders in had gepikt. Nu is Djen wel wat ouder, maar ze zal in het begin wel heel erg aan de nieuwe situatie moeten wennen. Gelukkig heeft ze een hele lieve en attente moeder, dus het komt vast allemaal wel goed!

Loena, je bent een gek mens met je gordijnen ophangen en je ramen zemen. Wacht daar toch een paar daagjes mee. Succes met je zieke kereltje!

Succes met de Jonnetje. Volgende keer beter. Ik ga in ieder geval voor je duimen

Jippie, nog maar 1 dag die vreselijke hitte
  zondag 8 augustus 2004 @ 21:33:09 #39
1087 Merisse
broddeltante
pi_21140388
Shit zeg Jonnetje en wat een lange cyclus

Lieve zwangeren, ik kan me niet voorstellen hoe het moet voelen om (hoog)zwanger te zijn nu. Ik voel me al opgeblazen (ondanks de liiiters water) en lamlendig.. Keep it cool meiden. Niks doen en je niet druk maken is het beste nu. Gelukkig nog maar een dagje.
Fluf, hoe gaat het intussen met je verkoudheid? Wanneer arriveert je familie op de camping?
Sugie
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  † In Memoriam † zondag 8 augustus 2004 @ 21:52:04 #40
43556 miss_dynastie
pi_21140838
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 19:50 schreef Jonnetje het volgende:
Vanmorgen....... BAH!

[afbeelding]

Jammer meis
  † In Memoriam † zondag 8 augustus 2004 @ 21:55:20 #41
43556 miss_dynastie
pi_21140917
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 21:28 schreef m@x het volgende:
Ik heb dus een hoop opdringerige handen van mijn buik af moeten duwen en het viel me op dat mensen nog beledigd zijn ook als je tegen ze zegt dat je niet van zoveel handtastelijkheid gediend bent . Ach ja, hun probleem.....
Precies... wat ontzettend raar dat mensen zo maar aan je zitten
quote:
De kraamweek is iets waar ik heel erg tegenop zie en tegelijkertijd heel erg naar uitkijk.
Dat snap ik... ik denk dat je het alleen maar over je heen kunt laten komen, maar het komt zeker weten helemaal goed

zondag 8 augustus 2004 @ 23:34:30 #42
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_21143320
*weer eens een praktisch vraagje heeft*

Hoe zit het met paspoort enzow als je een kind hebt? Mijn paspoort loopt 5 januari 2005 af, dus ik dacht, dan laat ik een nieuwe maken en laat ik kind meteen erbij zetten zeg maar. Maar kan dat wel zo? Of moet het kind eigenlijk meteen een paspoort/identiteitsbewijs hebben? Kost dat nog extra geld (zal wel) om kind erbij te laten zetten?

Anders kan ik natuurlijk ook al paspoort laten verlengen zodra kind geboren wordt, als dat eerder is dan 5 januari 2005...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 8 augustus 2004 @ 23:39:11 #43
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_21143429
je kunt je kind heel simpel bij jou in je paspoort laten zetten.
Wel bij aanvragen pasfoto mee (van je kind! dit is nog vrij lastig, zoek een fotograaf die digitale pasfoto's maakt), kind zelf meenemen en de vader die voor toestemming moet tekenen.
Als je het meteen bij aanvraag van een nieuw paspoort doet is het goedkoper dan dat je het later doet. Als je het later doet, wordt er een sticker in je paspoort geplakt met een afdruk van de foto en de gegevens. (voor die aanvraag gaat hetzelfde op als voor de aanvraag van het nieuwe paspoort)

En als ik jou was zou ik gewoon een paar weken met een verlopen paspoort rondlopen als het kindje eerder geboren wordt.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 8 augustus 2004 @ 23:41:49 #44
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_21143495
Dames, jullie zijn lief!

Oh ja, heb ontdekt dat:
  • tonic vies is!
  • ananashart juist lekker is!
  • en sex ook...
  • echter, edoch en helaas géén enkele van deze drie middelen effect heeft gesorteerd in het kader van snel en effectief bevallen!

• Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      zondag 8 augustus 2004 @ 23:46:17 #45
    87436 ThunderChild
    Mighty pirate!
    pi_21143584
    quote:
    Op zondag 8 augustus 2004 23:41 schreef Sugar het volgende:
    Oh ja, heb ontdekt dat:
  • tonic vies is!
  • ananashart juist lekker is!
  • en sex ook...
  • echter, edoch en helaas géén enkele van deze drie middelen effect heeft gesorteerd in het kader van snel en effectief bevallen!

• Meer doen gewoon. Rome was ook niet in 1 dag gebouwd . . .
      zondag 8 augustus 2004 @ 23:47:15 #46
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_21143610
    M@x, de kraamweek is zeker een hele emotionele week, maar ik heb het als een van de mooiste tijden in mijn leven ervaren! Wij hielden het idd ook heel rustig kwa visite en waren regelmatig met zijn drietjes of viertjes als de kraamverzorgster er ook was. Dat was heerlijk. Lekker samen koetelen en genieten en wennen.

Sugar....nog ff geduld meid, apie komt vanzelf
    stormy waters...
    sailin'
    pi_21143769
    quote:
    Ik heb dus een hoop opdringerige handen van mijn buik af moeten duwen en het viel me op dat mensen nog beledigd zijn ook als je tegen ze zegt dat je niet van zoveel handtastelijkheid gediend bent .
    Na de bevalling ben je daar van af, dan zitten ze alleen nog aan je baby. Zelfs wildvreemde mensen in de supermarkt ("Ach, wat schattig van die kleine handjes/voetjes en wat voelt dat lekker zacht").
    pi_21143785
    Sugar, succes
    En je kunt ook nog van die kruidenthee drinken mocht je perse willen dat je baby per direct geboren wordt , of absinth drinken
    pi_21145092
    quote:
    Op zondag 8 augustus 2004 19:50 schreef Jonnetje het volgende:
    Vanmorgen....... BAH!

[afbeelding]

Ik zie nu dat ik eigenlijk in het verkeerde topic heb gepost... het had eigenlijk in het tweede streepjes gemoeten... Maar idereen wel bedankt voor jullie reacties Jullie zijn liev...

Maareh, leeeeeuk.... je broertje een weekend over de vloer. Die gaat achter de pc zitten en komt er nauwelijks achter weg. Met het gevolg dat als ik er (ein-duh-luk) weer achter mag, ik zo in de bonen ben dat ik in het verkeerde topic post

(Maar verder is mijn broertje wel errug lief hoor..)
    W ~ H ~ T
      maandag 9 augustus 2004 @ 07:50:31 #50
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_21147541
    quote:
    Op zondag 8 augustus 2004 21:33 schreef Merisse het volgende:
    Fluf, hoe gaat het intussen met je verkoudheid? Wanneer arriveert je familie op de camping?
    De verkoudheid heeft de strijd bijna verloren, ik zal zegevieren
    The Family arriveert a.s. zondag. Ik vroeg aan mijn nichtjes (10 + 13 jaar) wat ze dan willen zien: een dikke buik of een baby? Antwoord: zondag een buik, maandag een baby.

Sugar Wacht nou nog maar 1 dagje met al die stimulerende middelen, morgen is het koeler !

Hoe heeft iedereen geslapen vannacht?
    ... ♥ ik mis je ♥
      maandag 9 augustus 2004 @ 08:21:57 #51
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_21147680
    Morgen.
      maandag 9 augustus 2004 @ 08:23:41 #52
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_21147686
    Goeiemorgen mensen!

Al zwangeren die op bevallen staan vandaag? Tink? Anitra? Fluf, jij had toch ook al veel voortekenen? Nu niet meer?

Hier niks dus
    Maar goed, we will see what today brings! Ik heb in elk geval wel oké geslapen?
    Piggie, slaap je lekker uit?
      maandag 9 augustus 2004 @ 08:36:37 #53
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_21147732
    Wie wil er nou op maandag bevallen? Niemand toch? !
    Het was meer "voorwerk" Sugar, je zou ze ook als "voortekenen" kunnen beschouwen, maar dan wel 'lange termijn' ?

Bij jou nog signalen ? (late werking van de tonic, ananas en/of sex? )

Succes met het doorstaan van de (gelukkig laatste) warme dag !
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_21147750
    Goeie morgen
    Bevallen op maandag valt mee hoor Phluphy, heb er een hele mooie dochter aan over gehouden
    Hier alles nog steeds okee, het word nu eng. Alleen de warmte zie ik tegen op vandaag.
      maandag 9 augustus 2004 @ 08:45:59 #55
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_21147779
    Nee, hier geen signalen!
    Alleen voorwerk inderdaad, zoals steken onderin (apie is al bijna helemaal ingedaald, lag bijna vast bij laatste controle) en menstruatie-achtige pijnen. En dagelijks in de middag / begin van avond een onwijs druk apie! Echt! Snap niet waardoor dat ineens komt!

Gisteren hebben vriendje en ik het huis weer even schoongemaakt. Dat voelt echt als nodig, steeds up-to-date "schoon" zijn wat betreft de staat van het huishouden. Het kan tenslotte elk moment zo ver zijn en om dan vriendje razendsnel alle plekkies nog te laten doen...
    Hebben jullie dat ook? Dat je steeds het gevoel hebt dat dingen meteen weer opgeruimd, schoon en netjes moeten zijn nadat je ze hebt gebruikt? Misschien ligt het er ook aan dat wij waarschijnlijk meteen naar het ziekenhuis moeten / mogen als er iets begint, terwijl anderen misschien eerst bezoek van vlos krijgen om pas in later stadium naar zh te vertrekken? Ik weet het ook niet.

In elk geval laatst sultana en druivensuiker gekocht, redbull is in huis voor als ik dat ook nog nodig heb en tas staat klaar...! Briefje erop met laatste dingen die dan nog gepakt moeten worden. Goed voorbereid dus!
    Afgelopen zaterdag hebben we een rol beschuit gekocht en 2 soorten muisjes... Ready
    pi_21147895
    quote:
    Wij hebben wel al het kaartje zelf uitgezocht maar zijn het nog niet eens over de tekst die we erop willen hebben. De meeste gedichtjes e.d. vinden we te truttig en te sentimenteel en dat past gewoon niet bij ons. Waarschijnlijk wordt het allemaal heel simpel en kort maar krachtig.

Meneerm@x en ik zijn het er wel over eens dat we tijdens de kraamtijd heel streng gaan zijn wat betreft bezoek e.d. Iedereen (dus ook de oma's moeten vantevoren even bellen als ze langs willen komen), op bepaalde tijden gaat de stekker van de telefoon er wel uit en na een bepaalde tijd is het tijd voor ons gezinnetje en mag al het bezoek richting huis vertrekken.
    M@x, Wij hadden dat idee over die gedichtjes dus ook hè !
    Ik had 1 heeele leuke gezien, maar daar moet je dus van houden :
    wat ooievaar ?
    niks ooievaar....
    gewoon... je weet wel !
    en toen was ik er !

Wij hebben het nu ook heel simpel en kort maar krachtig gehouden :
    Mama fier, pappa blij
    Buikje weg
    Ik erbij

Wat betreft die kraamtijd :
    Exactly my thoughts !! Ik weet alleen niet of ik het zo drastisch door durf te voeren
    ben zo bang voor commentaar..... marja daar moet ik eigenlijk skijt aan hebben
    Mijn schoonmoeder die heeft al aangegeven dat ze niet naar Spanje op vakantie wil maar gewoon in Nederland, als de kleine dan geboren is wil ze namelijk iedere dag en dan het liefst heel de dag langskomen
    *zucht* Schoonmoeders

Ach..... misschien zijn het mn hormonen dat ik nu op het moment allemaal geen zin heb in dat getuttel en getetter aan mn kop !!

Misschien open ik wel en topic met de titel "Klaag hier over je schoonmoeder"
    of is dat ietsie te grof
    Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
      † In Memoriam † maandag 9 augustus 2004 @ 09:16:46 #57
    43556 miss_dynastie
    pi_21147952
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2004 09:10 schreef MiSs-TaKe het volgende:
    Wij hebben het nu ook heel simpel en kort maar krachtig gehouden :
    Mama fier, pappa blij
    Buikje weg
    Ik erbij
    Die is leuk
    quote:
    Exactly my thoughts !! Ik weet alleen niet of ik het zo drastisch door durf te voeren
    ben zo bang voor commentaar..... marja daar moet ik eigenlijk skijt aan hebben
    Mijn schoonmoeder die heeft al aangegeven dat ze niet naar Spanje op vakantie wil maar gewoon in Nederland, als de kleine dan geboren is wil ze namelijk iedere dag en dan het liefst heel de dag langskomen
    *zucht* Schoonmoeders
    Gewoon doen! Het is jouw kraamtijd, zonde om die door haar te laten verzieken (en dat gebeurt wel als je je ergert)! Heb je kraamzorg? Zo ja, dan zet de kraamhulp haar er op jouw verzoek vriendelijk maar kordaat uit, die hebben ervoor geleerd of zo
    quote:
    Misschien open ik wel en topic met de titel "Klaag hier over je schoonmoeder"
    of is dat ietsie te grof
    Nee hoor, maar mag je daar dan ook heen als niet zwangere
    pi_21147970
    Goeiemorgen!
    Nee ik heb helemaal niet uitgeslapen Ik was rond 6 uur wakker en heb eerst nog liggen doezelen. Maar net op het moment dat ik bijna in slaap viel werd m'n kind wakker
    Toen maar een hele tijd liggen lezen, gedoucht en net al even de stofzuiger door de kamer gehaald. Niet omdat ik ineens nesteldrang krijg hoor! Gewoon omdat ik vanmiddag bezoek krijg en de temparatuur nu nog enigszins aangenaam is

Sugar ik weet al jaren dat tonic vies is, maar je moet wat overhebben voor het goede doel hè
    Jammer dat het vooralsnog geen effect heeft gehad. Misschien moet je de dosis verhogen

Jonnetje balen dat je ongesteld bent en ook nog zo'n lange cyclus hebt ik moest wel een beetje lachen toen ik je berichtje zag, ik dacht meteen dat je je waarschijnlijk vergist had in het topic
    Maar je NOD is nu in september toch? Nou dan neem je gewoon het stokje over van mij, ok? Ik beval in september en dan test jij positief

phluphy nou je weet dus wat je te doen staat: benen over elkaar tot zondagavond en dan mag je los

Anitra ik ga voor je duimen dat je je nog heel lang zo goed mag voelen! (of dat de bevalling stiekem vandaag toch al begint )

Tinkepink hoe gaat het vandaag? Zit de bevalling er al aan te komen? En is het in Duitsland ook nog zo heet?
      maandag 9 augustus 2004 @ 09:36:07 #59
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_21148175
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2004 09:16 schreef miss_dynastie het volgende:

Gewoon doen! Het is jouw kraamtijd, zonde om die door haar te laten verzieken (en dat gebeurt wel als je je ergert)! Heb je kraamzorg? Zo ja, dan zet de kraamhulp haar er op jouw verzoek vriendelijk maar kordaat uit, die hebben ervoor geleerd of zo
    Dat is handig om te weten. Dat heb ik wellicht ook nog nodig...

En als er een "klaag-hier-over-je-schoonmoeder-topic" komt moet ik misschien maar even een kloon aanmaken
    ©Dumbo
    While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
      maandag 9 augustus 2004 @ 09:36:53 #60
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_21148186
    quote:
    Op zondag 8 augustus 2004 23:39 schreef E.T. het volgende:
    je kunt je kind heel simpel bij jou in je paspoort laten zetten.
    Wel bij aanvragen pasfoto mee (van je kind! dit is nog vrij lastig, zoek een fotograaf die digitale pasfoto's maakt), kind zelf meenemen en de vader die voor toestemming moet tekenen.
    Als je het meteen bij aanvraag van een nieuw paspoort doet is het goedkoper dan dat je het later doet. Als je het later doet, wordt er een sticker in je paspoort geplakt met een afdruk van de foto en de gegevens. (voor die aanvraag gaat hetzelfde op als voor de aanvraag van het nieuwe paspoort)

En als ik jou was zou ik gewoon een paar weken met een verlopen paspoort rondlopen als het kindje eerder geboren wordt.
    Dank je voor de info Paar weekjes wachten is idd het handigste denk ik.
    ©Dumbo
    pi_21148231
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2004 08:45 schreef Sugar het volgende:
    In elk geval laatst sultana en druivensuiker gekocht, redbull is in huis voor als ik dat ook nog nodig heb en tas staat klaar...!
    Ik had ook liga's, druivensuiker en flesjes aquarius mee. Maar daar ben ik helemaal niet aan toegekomen Morris was zo snel
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
    pi_21148247
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2004 09:36 schreef texelonia het volgende:

[..]

En als er een "klaag-hier-over-je-schoonmoeder-topic" komt moet ik misschien maar even een kloon aanmaken
    Wat denk je dat ik nu aan het doen ben
    Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
      maandag 9 augustus 2004 @ 09:49:03 #63
    593 sjak
    Juffie Bloem
    pi_21148305
    Als je zelf niet streng durft te zijn voor visite kun je een aantal dingen doen:
    - telefoon niet opnemen en terugbellen als jij er zin in hebt dan hoef je ook geen nee te zeggen aan de telefoon
    - kraamhulp mensen weg laten sturen als ze te lang blijven en jij dat niet durft ( kunnen ze echt heel goed hoor, gewoon met een: ik denk dat de jonge moeder nu wel weer eens moet slapen)
    - zorgen dat je een agenda bij de telefoon hebt zodat je niet dubbele afspraken maakt

En eerlijk zijn, ook tegen (schoon)moeder. Als de kraamhulp weg is dan kun je ze veel beter uitnodigen dan kunnen ze van dienst zijn. Als de kraamhulp er is lopen ze alleen maar in de weg
    Lekker douchen!
      maandag 9 augustus 2004 @ 09:52:54 #64
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_21148356
    Hihihi, wat goed, Snoop, dat Morris zo snel was! Heerlijk toch!
      maandag 9 augustus 2004 @ 09:53:34 #65
    3011 E.T.
    pi_21148361
    Je kunt gerust met je kraamverzorgster afspreken hoe jij het bezoek geregeld wilt hebben. Je kunt haar ook de telefoon op laten nemen en de afspraken laten maken. En idd, ze stuurt gewoon mensen weg als jij geen behoefte aan bezoek hebt.
    (ow, en je sleutel in de deur laten staan, zodat mensen die een sleutel hebben niet zomaar naar binnen kunnen stappen! Ze moeten dan eerst 'goedkeuring' hebben voor ze door mogen lopen)
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
    pi_21148460
    quote:
    Op zondag 8 augustus 2004 23:34 schreef texelonia het volgende:

Hoe zit het met paspoort enzow als je een kind hebt? Mijn paspoort loopt 5 januari 2005 af, dus ik dacht, dan laat ik een nieuwe maken en laat ik kind meteen erbij zetten zeg maar. Maar kan dat wel zo? Of moet het kind eigenlijk meteen een paspoort/identiteitsbewijs hebben? Kost dat nog extra geld (zal wel) om kind erbij te laten zetten?

Anders kan ik natuurlijk ook al paspoort laten verlengen zodra kind geboren wordt, als dat eerder is dan 5 januari 2005...
    Je kunt de kleine meteen laten bijschrijven , dit is goedkoper dan wanneer je het later zou doen (althans bij onze gemeente).
    Of je het meteen nodig hebt? Nee in principe niet , tenzij je de grens over gaat.
    Wij wonen dicht bij de Duitse grens en doen vaak onze boodschappen daar , dus voor ons is het toch wel handig om het meteen te doen.
    Maar wij kiezen ervoor om alle 3 een id-kaart te hebben , dit omdat mijn id deze maand afloopt.
    Dan zou ik nu een paspoort nemen , moet vriendlief ook een paspoort nemen en de kleine er straks bij op zetten , dan heb ik al de kosten van een nieuwe id-kaart eruit.
    Dus we kiezen voor 3 losse id-kaarten.
    Maar informeer eens bij je gemeente , zij kunnen je ook meteen de kosten in kaart brengen (al kunnen deze wel wat hoger worden in 2005).
    pi_21148513
    Ik heb in de eerste weken met allerlei "lastig" bezoek altijd mijn moeder mee laten komen. Ik had met haar een soort codewoord, waarbij ik aangaf dat ik het zat was. Dan zei ze iets van "je moet nu echt even gaan liggen", vertrok ik met Isa naar boven en werkte mijn moeder het bezoek de deur uit. Als ze veilig weg waren riep ze me weer en dan kwamen we weer naar beneden. Misschien dat je zoiets met je kraamhulp kunt afspreken? En inderdaad namen wij gewoon vaak de telefoon niet op. De kaartjes hebben we pas na een week verstuurd, dat scheelde ook veel in het bezoek die eerste week.

over de tekst op kaartjes. Wij hadden eerst bedacht om er "de wereld zal nooit meer dezelfde zijn" erop te zetten, maar toen we ze eenmaal gingen drukken vonden we dat opeens zo zwaar, net of het een rouwkaart was. Dus toen is het "Zeven pond levenslust met appelwangetjes" geworden.
    mooi he, alles
      maandag 9 augustus 2004 @ 10:12:06 #68
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_21148604
    Sugar Hier ook zo'n druk en beweeglijk kind. Terwijl toch altijd gezegd wordt dat ze rustiger worden na het indalen?! Schoonmaken en poetsen: ik zou graag wat dingen willen doen, maar heb alles maar even uitgesteld naar morgen als het koeler is

Piglet Nou heb je eindelijk verlof, ga je om "stupid o'clock" opstaan Niet meer doen hoor!

Anitra Hoe laat moet je donderdag naar het ziekenhuis? Is al bekend hoe laat het gaat gebeuren? En is er al iets gezegd over de termijn waarop je weer naar huis mag?
    ... ♥ ik mis je ♥
      maandag 9 augustus 2004 @ 10:15:40 #69
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_21148672
    Om de kraamtijd rustig te laten verlopen hebben wij 4 weken na de bevalling een kraamfeest gegeven. De uitnodigingen voor dat feest hebben we bij de geboortekaartjes gedaan, en daarop ook vermeld dat als men niet op het feest kon zijn, ze mochten bellen voor een andere afspraak. Daardoor hebben we iig nooit onverwacht bezoek gehad

Tussen 13.00 en 15.00 en als ik aan het voeden was, ging mijn mobiele telefoon of uit, of die lag bij Rick. Een vaste telefoon hebben we niet, dus dat scheelde ook weer.

De enigen die in de kraamweek langs zijn gekomen waren ouders, schoonouders en mijn zus. Onze ouders komen van een redelijke afstand, meer dan een half uur rijden, dus die bellen sowiezo altijd, bang om voor een dichte deur te staan. Die zijn dus ook alleen langsgekomen op tijden dat het ons uitkwam. Mijn zus woont hier vlakbij, maar heeft zelf 2 kleine kindjes, en nog verse herinneringen aan haar kraamtijd, dus die belde ook altijd netjes

Je kraamhulp zal misschien zelfs vragen wat ze met onaangekondigd bezoek moet doen, dat deed de mijne iig, en dat heeft ze ook genoteerd. Mijn afspraak was: wegsturen als ik slaap of aan het voeden ben, niet binnenlaten voordat je met mij hebt overlegd op alle andere momenten van de dag.
      maandag 9 augustus 2004 @ 10:15:52 #70
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21148677
    Wees gerust streng voor je visite, ik zat de vrijdag na Jolies geboorte te janken en had een hartslag van 125 omdat ik gek werd van iedereen. Toen zijn we naar buiten gegaan en sindsdien wil ik nog maar 1 keer per dag visite en alleen met afspraak en dat gaat goed zo.
    Ik heb de kaartjes ook laat gedaan, is ook wel leuk, want ik krijg nu iedere dag nog een keertje visite en dat is ook heel gezellig!

Meiden succes met de hitte
      maandag 9 augustus 2004 @ 10:29:52 #71
    46161 jellepelle
    mama van Jelle en Lisa
    pi_21148967
    quote:
    Op zondag 8 augustus 2004 23:34 schreef texelonia het volgende:

Even nog extra info waar wij dus recent achter kwamen. De VS hebben als nieuwe "eis" vanaf oktober dat alle kinderen over een eigen paspoort dienen te beschikken, bijschrijvingen worden daar dus vanaf dan niet meer geaccepteerd. (laten wij nou net in september voor 4 weken daar naar toe gaan, met de 2 kindjes netjes in mijn paspoort bijgeschreven.....dat wordt dus nieuwe paspoorten halen, en ze waren nog tot juli 2005 goed )
    de grote zus van pluisje
    pi_21149018
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2004 10:12 schreef phluphy het volgende:

Anitra Hoe laat moet je donderdag naar het ziekenhuis? Is al bekend hoe laat het gaat gebeuren? En is er al iets gezegd over de termijn waarop je weer naar huis mag?
    Woensdag met ik om 13.30 naar het ziekenhuis voor intake gesprek en dan is de o.k. lijst er ook voor donderdag en dan hoor ik hoelaat ik mag en of ik die nacht nog lekker thuis mag blijven. Hoe lang ik moet blijven hangt af van mijn herstel, maar ik ga uit van een dag of 5, dus dinsdag zal ik ongveer wel thuis zijn.

Weet iemand trouwens of de geboortezegels alleen per 50 te koop zijn of ook in mindere aantallen?
      maandag 9 augustus 2004 @ 10:36:33 #73
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21149091
    Alleen per 50, ik had 75 kaarten
    pi_21149127
    thanks! ik heb dus 70 kaarten
      maandag 9 augustus 2004 @ 10:39:04 #75
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_21149137
    Anitra, volgens mij zijn ze er alleen per 50! Goed dat je over postzegels begint, trouwens, ik moet er ook nog extra halen! Wij hebben de zakelijke postzegel (oranje en rose enzo) gekozen voor op de envelopjes. Wel mooi, vind ik! Maar die zijn er alleen per 100 en we hebben nou net ongeveer 120-125 kaartjes... Nou ja, hebben we weer genoeg zegels voor de komende jaren!

Weet iemand trouwens of het zorgwekkend is als een paar vingers / deel van m'n hand al een week ongeveer een beetje "doof" voelen? Beetje tintelend, zeg maar?
    Ik merk het af en toe en dan denk ik er weer aan, vooral met mezelf afdrogen na douchen en was opvouwen enzo. Iemand een idee wat het is en of ik er iets mee moet? Doet geen pijn.
      maandag 9 augustus 2004 @ 10:42:48 #76
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_21149208
    Kan lichte vorm van Carpaal Tunnel Symdroom zijn Sugar, zit het vooral in je duim t/m onderste kootjes van de ringvinger?
    pi_21149215
    Gelukkig hebben we nog 2 zwangeren bij ons in de buurt dus dan verkopen we ze gewoon door

Sugar ik denk dat dat het tunnel gebeuren is waar pluisje het toen over had. Komt door het vocht en dan worden er dingen afgekneld. Ik heb het ook, maar dat gevoel dan vooral in mijn voeten en die zijn heel dik nu. Miischien ff met je handen in een bak koud water ofzo?
      maandag 9 augustus 2004 @ 10:43:13 #78
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21149219
    Als het maar af en toe is, is het niks ergs Sugar. Komt gewoon door vochtophoping en die hitte erbij. Had ik ook, vooral als ik had geslapen soms. Na de bevalling geen last meer van gehad!
      maandag 9 augustus 2004 @ 10:44:32 #79
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_21149243
    Als het idd gewoon die lichte vorm is, door het vocht, ben je er 9 van de 10 keer vanaf na de bevalling, als het vocht weg trekt

En anders heb ik nog wel verbanden en braces over
      maandag 9 augustus 2004 @ 10:46:03 #80
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_21149278
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2004 10:42 schreef pluisje het volgende:
    Kan lichte vorm van Carpaal Tunnel Symdroom zijn Sugar, zit het vooral in je duim t/m onderste kootjes van de ringvinger?
    Nee, juist vooral in pink (helemaal) en die zijkant van hand... Maar voelt wel een beetje stijf en minder buigzaam, dus met vocht kan het wel goed te maken hebben. Ik moet volgens mij vooral blijven proberen goed te strekken en buigen? Zodat het zo soepel mogelijk blijft?
    * Sugar gaat gymen met vingers...
      maandag 9 augustus 2004 @ 10:47:09 #81
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_21149297
    Oh, dan is het iig geen "officieel" Carpaal Tunnel gebeuren, dat zit juist in de rest van je hand, maar niet in je pink. Gelukkig!
      maandag 9 augustus 2004 @ 10:48:41 #82
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21149329
    Sugar, ik had het dus als ik s morgens wakker werd soms, net alsof je been slaapt maar dan in een vinger. Ik smeerde het in met verkoelende voeten/benengel, dat hielp!
      maandag 9 augustus 2004 @ 10:51:01 #83
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_21149379
    Ja, Luchtbelletje, jij smeert alles in met gel!
    Ik maak me er maar niet druk om. Het is bij mij wel eigenlijk constant, maar niet erg vervelend ofzo. Thanks voor geruststelling allemaal!
    pi_21149699
    Let wel op als je een afspraak met mensen maakt dat de tijd goed is doorgekomen. Wij hadden bezoek dat om half 5 zou komen maar om half 3 kwam. Waren we ook niet zo blij mee...
    pi_21149828
    Goede morgen, het is wat laat en gister al helemaal niet geweest, ivm het vele werk wat er hier nog verzet moet worden (bah) vandaag weer druk met de kamer voor de keine, zo nu en dan er even bij liggen, voetjes omhoog, wel aardig geslapen iig weer een hele nacht door, en voor de rest beetje last van de warmte, maar dat komt ook wel weer goed.
    De laatste weekjes zijn hier aardig druk ipv lekker rustig helaas, zo hebben mannetje en ik ook niet echt tijd voor zijn 2tjes, en dat is wel jammer,maar goed het is nu eenmaal zo en dat overleven we ook wel weer.
    Allemaal een fijne middag toegewenst
    We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
    Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
      maandag 9 augustus 2004 @ 11:12:50 #86
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_21149853
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2004 09:18 schreef piglet het volgende:
    Tinkepink hoe gaat het vandaag? Zit de bevalling er al aan te komen? En is het in Duitsland ook nog zo heet?
    Eerlijk? Het is hier nog heter dan in Nederland. Ik zit zelfs te overwegen om naar vrienden in NoordHolland te gaan, want het is hier echt niet meer uit te houden. Om 9 uur 's morgens is het al 29 graden, dus je kunt wel nagaan hoe heet het 's middags is.
    pi_21149939
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2004 10:51 schreef Sugar het volgende:
    Ik maak me er maar niet druk om. Het is bij mij wel eigenlijk constant, maar niet erg vervelend ofzo. Thanks voor geruststelling allemaal!
    Ik zit dus wel met dat Carpaal Tunnel gedoetje !!
    Is een week of 3 geleden begonnen met als eindresultaat dat ik s'nachts continue wakker werd van één slapende hand, waarna de tinteling overging in pijn!
    Hupsakee bedje uit want van bewegingen en mn hand verleggen ging t niet over.... ik moest er echt ff uit, even gaan rommelen, wat te drinken pakken, even naar t toilet.

Nu zei de verloskundige dus dat t Carpaal Tunnel was en dat ik mn pols s'nachts kon verbinen met een pollepel over mijn pols
    Het doel is dus dat je pols niet gebogen gaat liggen waardoor je pezen en de doorbloeding (nog) moeilijker word.
    Nouja, de pollepel heb ik in de keukenla laten liggen maar ik slaap nu wel met een extra kussentje waar ik mijn had vlak op kan leggen en ik moet zeggen dat het wel degelijk scheelt de laatste week!

Heb je een pollepel Sugar?
    pi_21150000
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2004 11:12 schreef Tinkepink het volgende:
    Eerlijk? Het is hier nog heter dan in Nederland. Ik zit zelfs te overwegen om naar vrienden in NoordHolland te gaan, want het is hier echt niet meer uit te houden. Om 9 uur 's morgens is het al 29 graden, dus je kunt wel nagaan hoe heet het 's middags is.
    O wat verschrikkelijk! Dat is toch niet uit te houden? Het zou verboden moeten worden
    Is er wel al zicht op verbetering? Hier voorspellen ze dat het morgen om gaat slaan...
    Ik hoop dat het bij jullie ook zo zal zijn

Sterkte in ieder geval!
    pi_21150070
    Bar_en_Mar vervelend dat je het nog zo druk hebt. Probeer je wel af en toe even te rusten?
    Echt doen hoor, zeker nu met die hitte!
    En ik zal voor je duimen dat jullie heel snel het meeste werk afhebben zodat je met een gerust hart kunt bevallen
      maandag 9 augustus 2004 @ 11:39:41 #90
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_21150406
    Hoe is het eigenlijk met Knor?
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      maandag 9 augustus 2004 @ 12:04:39 #91
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21150997
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2004 10:51 schreef Sugar het volgende:
    Ja, Luchtbelletje, jij smeert alles in met gel!
    He man het was maar een tip maar je hebt wel gelijk
    Maar als je mun tube wil hebben ik stuur hem zo op, heb het niet meer nodig....
    pi_21151132
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2004 11:39 schreef Troel het volgende:
    Hoe is het eigenlijk met Knor?
    * Knorretje leeft en heeft sinds vannacht 4:41 weer enige regelmaat ontdekt (tussen de 20 en 30 minuten) dus voorlopig haalt dat nog niets uit, maar wellicht een mooi begin ?
    pi_21151245
    Knor wat spannend! Hoop je zelf dat het doorzet?
    pi_21151303
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2004 12:16 schreef piglet het volgende:
    Knor wat spannend! Hoop je zelf dat het doorzet?
    dat hoop ik al weken, maar mijn geluk kennende is het alleen maar wat voorwerk en neemt het in de loop van de dag gewoon weer af om over een veel te lange tijd weer te starten
      maandag 9 augustus 2004 @ 12:52:16 #95
    3142 m@x
    pi_21152007
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2004 09:10 schreef MiSs-TaKe het volgende:

Zie mijn reactie in het kraamtijd topic. Over de meeste dingen zijn we het wel eens, maar meneerm@x heeft de neiging om voor zijn eigen moeder een uitzondering te willen maken. Tja, enigst kind en vader overleden...... is eigenlijk ook wel begrijpelijk...... Maar ik ga dus hoe dan ook mijn zin doordrijven over de dingen waar nog discussie over bestaat (je hebt last van hormonen of je hebt het niet )
      maandag 9 augustus 2004 @ 12:59:54 #96
    3142 m@x
    pi_21152186
    Kom op Sugar, laat die tonic maar zitten en doorgaan met de ananas en de sex! Hier bestaat ook de neiging om alles schoon te houden en nog een keertje grondig schoon te maken (en ik moet nog zo'n tijd...). Helaas lukt me dat lichamelijk niet meer helemaal. Afstoffen, de was doen, afwassen en kastjes uitsoppen gaat wel maar de stofzuiger drie verdiepingen rondsjouwen en de ramen zemen wordt me nu ietwat te zwaar. Ik had eent ijd terug ook last van tintelende vingers en mijn verloskundige raadde me aan met fietshandschoentjes aan te slapen. Ik heb het niet geprobeerd en heb er nu ook geen last meer van maar misschien is het wel een goede tip.

Rustig aan doen Bar_en_Mar en Tinkepink, zeker met die hitte!

Kom op Knor! Misschien staat het geluk deze keer wel aan jouw kant en komt de boel nu wel goed op gang!
    pi_21152296
    knorretje, spannend. ik hoop dat het doorzet!
    sugar, ik zou juist niet teveel van dat ananashart eten. het werkzame goedje dat daarin zit (kinine - dat zit ook in tonic) is eigenlijk gewoon giftig, dus daar ineens veel van nemen kan nooit goed zijn. je kind komt er heus wel een keer uit, laat de natuur maar lekker z'n gang gaan.
    pi_21152483
    Knorretje, volgens mij is dit kind gewoon ontzettend eigenwijs De hele zwangerschap zit hij/zij al een beetje te rommelen
    Ik ga gewoon voor je duimen dat de regelmaat blijft en dat het niet lang meer gaat duren voor je
      maandag 9 augustus 2004 @ 13:19:45 #99
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_21152661
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2004 13:04 schreef bixister het volgende:
    knorretje, spannend. ik hoop dat het doorzet!
    sugar, ik zou juist niet teveel van dat ananashart eten. het werkzame goedje dat daarin zit (kinine - dat zit ook in tonic) is eigenlijk gewoon giftig, dus daar ineens veel van nemen kan nooit goed zijn. je kind komt er heus wel een keer uit, laat de natuur maar lekker z'n gang gaan.
    Wou ik ook zeggen. Het lijkt me heerlijk om van die dikke buik af te zijn (en die dikke armen, benen, rug, voeten en onderkin Ik durf me niet eens meer te wegen. ), maar op de een of andere manier lijkt het eten van 'gif' mij niet de juiste manier. Sugar: ik heb het al eerder gezegd, maar probeer het eens himbeerblatterthee (kom even niet op de nederlandse naam: de blaadjes van de vrucht die op een braam lijkt maar roze is. Ohja, frambozen! Ik bedoel dus frambozenbladthee ). Het helpt om je baarmoedermond te verweken en na de bevalling kan je het drinken om de melkproductie goed op gang te brengen (als je tenminste borstvoeding wilt geven).
      maandag 9 augustus 2004 @ 13:38:42 #100
    336 Jessicaa
    een kaarsje brand voor Danyel
    pi_21153128
    Knorretje wat is er uit de bloedtesten gekomen?
      maandag 9 augustus 2004 @ 17:58:24 #101
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_21159221
    Worden jullie ook zo futloos door de warmte?
    Ik heb de hele dag zo bloot mogelijk voor de ventilator gelegen en tv gekeken.
    Oh wat hoop ik dat de weermannen- en vrouwen gelijk krijgen met de voorspelling voor morgen
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_21159334
    Hier gebeurt ook niet veel. Ventilator bijstellen en tv kijken idd. En liters koud water drinken, waardoor we weer naar de wc moeten en daar hebben we helemaal geen zin in, maar moet wel dus
    Heel hard duimen voor koeler weer
    pi_21159829
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2004 17:58 schreef phluphy het volgende:
    Worden jullie ook zo futloos door de warmte?
    Ik heb de hele dag zo bloot mogelijk voor de ventilator gelegen en tv gekeken.
    Oh wat hoop ik dat de weermannen- en vrouwen gelijk krijgen met de voorspelling voor morgen
    Als ze verkeerde info hebben gegeven over het weer morgen kan het zijn dat je binnenkort in de krant het volgende leest: Net bevallen vrouw vliegt weerman aan
    Wat een hitte zeg. Ja, Morris heeft het leuk bekeken: ik blijf lekker net zo lang zitten totdat er een hittegolf is
      maandag 9 augustus 2004 @ 19:24:32 #104
    67528 Loena-tik-
    Nachtzustertje
    pi_21161197
    Heerlijk weer toch, iig heerlijk weer voor een begrafenis Maar goed ben blij dat het achter de rug is, wel heel dubbel hoor om daar aan het graf te staan met een bolle buik...
    Verder zal ik wel met een goed gevoel kunnen terugdenken aan vandaag en mijn mannetje gelukkig ook en dat is ook heel wat waard Ben wel ontzettend moe( en ik heb vanmiddag al een uurtje geslapen), de jongens hebben gezond gegeten(uit de diepvries weliswaar, maar goed) en liggen al lekker op 1 oor. Five "kookt" straks voor ons, dwz hij loopt even naar de snackbar voor een heerlijk ongezond maaltje Dan lekker met de voetjes omhoog en dan maar duimen dat het morgen echt pokkeweer is
    Wel lief trouwens, mijn moessie kwam vandaag op Ewen passen en heeft in de tijd dat wij weg waren de hele bovenverdieping opgeruimd, gezogen en gedweild, oh ja en nog even een complete wasmand vol strijkgoed weggestreken Echt heerlijk!!!!
    Hyves!
    pi_21161416
    jouw moeder heeft ook last van haar hormonen? De mijne iig wel volgens mijn vader.
    kan me voorstellen dat je een heel dubbel gevoel had. Vanaaf lekker relaxen zou ik zeggen
      maandag 9 augustus 2004 @ 19:37:41 #106
    3011 E.T.
    pi_21161497
    spelbreker:
    het wordt morgen nog gewoon 24 tot 30 graden
    Wel iets meer kans op buien (vooral in het zuidwesten.... )
      maandag 9 augustus 2004 @ 19:39:12 #107
    67528 Loena-tik-
    Nachtzustertje
    pi_21161529
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2004 19:34 schreef Anitra het volgende:
    jouw moeder heeft ook last van haar hormonen? De mijne iig wel volgens mijn vader.
    kan me voorstellen dat je een heel dubbel gevoel had. Vanaaf lekker relaxen zou ik zeggen
    Zei ik ook al tegen haar, nou in iets andere bewoording dan, ok ik zei dus:"Moet je ongesteld worden ofzo?". Best knap trouwens voor iemand die geen baarmoeder meer heeft
    Hyves!
      maandag 9 augustus 2004 @ 19:40:22 #108
    67528 Loena-tik-
    Nachtzustertje
    pi_21161555
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2004 19:37 schreef E.T. het volgende:
    spelbreker:
    het wordt morgen nog gewoon 24 tot 30 graden
    Wel iets meer kans op buien (vooral in het zuidwesten.... )
    24-30 lekker vaag weer ( of moet ik zeggen weer, weer )
    Hyves!
    pi_21161644
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2004 19:39 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

Zei ik ook al tegen haar, nou in iets andere bewoording dan, ok ik zei dus:"Moet je ongesteld worden ofzo?". Best knap trouwens voor iemand die geen baarmoeder meer heeft
    Hahaha zal het daar aan liggen, want mijn mams heeft ook geen kippehok meer
      maandag 9 augustus 2004 @ 19:49:54 #110
    87436 ThunderChild
    Mighty pirate!
    pi_21161799
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2004 19:40 schreef Loena-tik- het volgende:
    24-30 lekker vaag weer ( of moet ik zeggen weer, weer )
    Doe net als mij, ga de hele dag in de kelder zitten. Lekker koe . . .l
      maandag 9 augustus 2004 @ 19:58:06 #111
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_21161990
    Het wordt hier morgen gewoon nog tussen de 29 en 32 graden.......
      maandag 9 augustus 2004 @ 20:02:53 #112
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_21162134
    Weten jullie wat ook zo fijn is? De baby is zo diep ingedaald (en ik ben zo dik geworden) dat al mijn onderbroeken te klein zijn geworden. Ze snijden gewoon in mijn vlees, net onder mijn buik.

Buik hangt nu trouwens horizontaal. Als je een lijntje trekt van mijn benen over de onderkant van mijn buik schrijf je gewoon een omgekeerde L
      maandag 9 augustus 2004 @ 20:40:49 #113
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_21163040
    Gerrit Hiemstra Marion de Hond
    Oplichters
    ... ♥ ik mis je ♥
      maandag 9 augustus 2004 @ 22:16:38 #114
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_21165290
    * Sugar vraagt zich af hoe het nu met Knor is!

Ananashart en tonic heb ik beide gelaten voor wat ze zijn verder. Had dat verhaal over kinine al eens gehoord en vind het ook niet lekker. Had het stiekem gewoon over de ananas zelf, toen ik zei dat 'ie lekker is!

Vandaag heeft vriendje twee supercadeau's voor me gekocht: een ventilator én een zwembad van 2.40 m. doorsnee!!!!!! Heerlijk, denk ik! Beide!

Hoe is het verder gegaan met de zwangeren vandaag? Met de hoogzwangertjes, maar ook met de misschien misselijke laagzwangertjes? Dát lijkt me ook klote, met dit weer moeten kotsen enzo...

Tink, al doe ik erg m'n best, ik krijg die L van jouw omschrijving niet gevisualiseerd... Doe 'ns een foto in het grote buiken-topic?! Nee, hoor, kan me alles voorstellen bij dat gevoel van "overall" dik geworden zijn, dus als je geen zin hebt in foto's, heb ik alle begrip!
    * Sugar heeft nu ook geen zin in foto's, merkt ze!

Tot slot: ik vraag me echt af hoe weeën voelen! Niet of ze pijn doen en hoeveel dan, maar hoe omschrijf je weeën? En nee, ik heb jullie niks te vertellen, hoor!
      maandag 9 augustus 2004 @ 22:19:47 #115
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_21165390
    Ik voelde het als gerommel onderin mijn buik (maar dan uiteraard een pijnlijk gerommel) en ook onderin mijn rug. Eigenlijk moeilijk te omschrijven
    Ik had continue het idee dat ik naar de wc moest
      maandag 9 augustus 2004 @ 22:21:07 #116
    31820 Martineke
    Mama van Maxim en Romijn
    pi_21165422
    nog 2 daagjes werken VaKaNtIeeeeeeeeeeeeeeeeeee

uhh hallo allemaal
      maandag 9 augustus 2004 @ 22:22:09 #117
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21165455
    De weeen in m'n buik voelde als steken zeg maar, de weeen in m'n rug voelde als hele stijve pijne die van m'n knieen, tot aan m'n schouders doortrok.

Ben ik nu vaag
      maandag 9 augustus 2004 @ 22:46:11 #118
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_21166266
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2004 22:16 schreef Sugar het volgende:
    * Troel vraagt zich af hoe het nu met Knor is!
    Staat iets eerder in dit topic Ik vroeg het me ook al af namelijk
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      maandag 9 augustus 2004 @ 22:48:14 #119
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_21166345
    Ja, maar daarom zeg ik ook nu !
      Licht Ontvlambaar maandag 9 augustus 2004 @ 22:50:09 #120
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_21166414
    In het begin voelde het aan als gerommel dat versterkt werd tot menstruatiekrampen. De rugweeën voelden als een soort lage rugpijn (drukkend gevoel). En de persweeën waren overweldigend toen ik ze moest opvangen en leken niks meer waard toen ik mee mocht doen. Maar goed, probeer een auto tegen te houden die rijdt (moeilijk) en probeer die zelfde auto te duwen (heeft geen effect, want rijdt al...)

Nu heb ik zelf last gehad van de warmte, dus ik heb super medelijden met jullie. Kan niet wachten tot het gaat regenen en onweren en het een normale temperatuur wordt...
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    pi_21166572
    Sugar wat een lieve kadootjes van je vriendje Bijna jammer dat het weer morgen of overmorgen om gaat slaan Maar dan gebruik je dat bad maar voor de bevalling

Hier gaat het redelijk, heb vandaag voor het eerst wel echt enorm last van de warmte (zal wel de combinatie met iets te korte nachtrust zijn ofzo...). Ik heb vandaag niet veel gedaan, maar merkte wel dat ik me niet echt kon ontspannen. Heel vreemd, maar ik had steeds het onrustige gevoel dat ik nog zoveel moest doen
    Misschien moet ik nog een beetje ontstressen
    pi_21166721
    Wat betreft het weer... Oost Groningen schijnt "gezegend" te zijn om t/m woensdag en misschiens zelfs een gedeelte van donderdag in de hitte golf te zitten.
    De temperatuur loopt hier achter het huis op tot zo'n 47 graden , echt niet lekker!
    En in de slaapkamer is het nog iets van 28+ tot 35+ , ook niet bepaald lekker.
    Hoop dus dat de weerman van vanmiddag op de radio ongelijk gaat krijgen.

Koken lukt met dit weer absoluut niet en eten gaat ook met moeite.

Hoop dat ik vannacht lekker slapen kan , want heb morgen van 8.00 tot 12.00 de zorgen over
    het zoontje van een vriendin (hummel is vandaag 6 maanden oud geworden).
      maandag 9 augustus 2004 @ 23:47:08 #123
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_21168274
    Mijn baby is echt druk vandaag! Ene seconde voel ik hem links schoppen en 2 seconde later geeft ie me een rechtse hoek. Dan ergens onderin even later weer bovenin. Soms zelfs op 2 of 3 verschillende plekken tegelijk! Vraag me echt af wat die allemaal aan het doen was

Verder vroeg ik me af of die slechte eetlust na de zwangerschap weer over is? Pluisje had daar toch ook zo'n last van, bijna geen hap kunnen eten? Is dat nu al minder? Ik word er hier een beetje moe van, vind eten echt een ramp en daarmee boodschappen doen en koken ook Hoop dat ik straks mijn oude gezonde eetlust dus wel weer terug krijg..
    ©Dumbo
    pi_21170318
    tex, heb ik iets gemist? je zegt "hem"?......

sugar, ze zeggen dat weeën net zoiets is als klaarkomen: als je twijfelt, is het t niet. Maar ik was zelf ook in grote vertwijfeling hoor. Heb nog mijn moeder en mijn zus gebeld, en het hier ook gevraagd omdat ik vond dat het niet zoveel pijn deed. Maar goed, dat werd later gecompenseerd .
    En die persweeën, dat is inderdaad net alsof je verschrikkelijk moet poepen, niet te onderdrukken. Je gaat ervan grommen. Dus al met al is het niet echt te missen.
    mooi he, alles
    pi_21170346
    tex, bij mij was dat inderdaad direct na mijn zwangerschap over. Ik kon heel weinig eten tijdens mijn zwangerschap, maar sinds Isa eruit is kan ik weer alles eten. En nog steeds (ruim een jaar later) geniet ik zo enorm van alle heerlijke smaken. Zelfs een simpele boterham met kaas vind ik geweldig!
    mooi he, alles
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 07:52:43 #126
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_21173109
    Goedemorgen allemaal !
    Ik ben een beetje grumpy na alweer een veel te warme nacht maar ik neem aan dat ik niet de enige ben.
    Straks komt schoonmama de ramen wassen:) en daarna ga ik proberen wat slaap in te halen.

Ik hoop voor jullie allemaal en mezelf dat vandaag dan toch echt de laatste warme dag is.
    ... ♥ ik mis je ♥
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 08:00:48 #127
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_21173142
    Lieve Fluf, jij grumpy? Dat kán niet hoor!

Ik heb dankzij ventilator goed geslapen, alleen pijn in heup is weer erger geworden vannacht. Heel jammer... Maar vandaag kan ik in ons "slembad"!!!!

Vandaag is het trouwens 4 jaar geleden dat vriendje en ik elkaar voor het eerst zagen! Zou een mooie dag zijn voor een bevalling, nietwaar? En in de nacht van 20 op 21 augustus hebben we 4 jaar geleden voor het eerst met elkaar gezoend! Is dus ook een speciale datum! Maar toch heb ik het liefst dat apie snel komt, wat de datum ook is!
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 08:40:54 #128
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_21173435
    Ook goedemorgen. Ik heb vannacht wel redelijk geslapen, ook al was het meer dan 30 graden in onze slaapkamer. Zal wel uitgeput geweest zijn. Fijn dat jij ook goed geslapen hebt, Sugar. En phluphy, denk maar zo, als je maar genoeg nachten achter elkaar slecht slaapt, krijg je van uitputting vanzelf een goede nacht

Weeen voelden bij mij alsof ik met messen werd doorstoken in combinatie met de pijn en misselijkheid die je bij een hele sterke buikgriep hebt. Ik verheug me nu al op de bevalling
    Ik heb nu trouwens al een paar dagen de hele dag harde buiken en als de buik niet hard is gaat mini zich uitrekken. Die heeft volgens mij echt plaatsgebrek nu, want ik kan de contouren van het lichaam precies volgen. Mini is ook een stuk minder druk in de bewegingen, al doen ze wel erg pijn bij mij.

Wat betreft hopen op een bevalling, daar doe ik maar niet aan. Ik ben zondag pas uitgerekend en ik ga niet hopen en verwachten dat mini voor die tijd komt. Eigenlijk verwacht ik iets van een kleine week erna. Vanaf volgende week moet ik trouwens elke 2 dagen naar de vrouwenarts en aan het CTG. Dat betekent dat ik elke 2 dagen (inclusief wachttijden) minimaal 2 uur kwijt ben aan doktersbezoek. Ik zie daar eigenlijk wel een beetje tegenop, omdat ik echt niet weet wat ik met Indy aanmoet in die tijd. Nouja, komt tijd komt raad.

Iedereen die oververhit dreigt te raken vandaag veel sterkte! En alle andere die dat nodig hebben ook!
      Admin dinsdag 10 augustus 2004 @ 08:59:10 #129
    1 crew  Danny
    always and nevermore
    pi_21173584
    het rommelt hier nog steeds, maar het zet niet door. Gistermiddag was het zelfs even weg. Gelukkig begon het s'avonds weer, maar veel minder krachtig. Niets aan te doen. Volgende keer beter.
    Zie wat ik kijk: trakt.tv
    pi_21173633
    goedemorgen allemaal.....

iedereen zekers slecht geslapen van de hitte???
    en bij wie is er al iets in aantocht??
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 09:26:40 #131
    31820 Martineke
    Mama van Maxim en Romijn
    pi_21173852
    goedemorgen

ik heb n raar vriendje vriendlief is vanmorgen rond 07.15 a 07.30 opgestaan en is gelijk de kinderkamer gaan spuiten wat een lucht komt daarvan af zeg en dat smorgensvroeg als ik nog prinsesheerlijk lig te slapen. daarna heeft ie gedouched en is ie gaan werken

wel van hem. nu nog 1 x spuiten heb ik begrepen en dan is het klaar kunnen de schoonouders volgende week aan de slag om te behangen

ik kan overigens niet wachten tot deze dag om is dan hoef ik nog maar 1 dagje te werken
    morgen moet ik de poesjes wegbrengen naar een kattehotel das de eerste keer dat ik ze wegbreng naar iets vreemds toe, weet zeker dat ik toch wel een brok in me keel zal hebben als ik wegloop.
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 09:41:54 #132
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_21174046
    Meiden, ik heb zo met jullie te doen. Het blijft maar warm en benauwd enzo.
    Ik hoop toch wel dat er snel wat weetjes door gaan zetten!
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 09:42:09 #133
    31820 Martineke
    Mama van Maxim en Romijn
    pi_21174054
    Gomorah heb ik je echo gemist
    pi_21174068
    goeie morgen

Ik weet het weer een gele kaart
    Heb redelijk geslapen vannacht, maar wel met vel denken. Want het is nu nog maar 2 nachtjes. En de laatste dag zonder ziekenhuis gebeuren. Nog maar 28 uur en dan weten we hoe laat ik de o.k. in moet. Komt nu wel heel dichtbij. Gisteravond nog buikfoto's genomen dus die zet ik vanmiddag online.
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 09:49:58 #135
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_21174185
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2004 09:42 schreef Anitra het volgende:
    goeie morgen

Ik weet het weer een gele kaart
    Heb redelijk geslapen vannacht, maar wel met vel denken. Want het is nu nog maar 2 nachtjes. En de laatste dag zonder ziekenhuis gebeuren. Nog maar 28 uur en dan weten we hoe laat ik de o.k. in moet. Komt nu wel heel dichtbij. Gisteravond nog buikfoto's genomen dus die zet ik vanmiddag online.
    Lijkt me idd wel gek hoor Anitra, te weten dat je 'gewoon' over 2 dagen gaat bevallen.
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 10:05:24 #136
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21174422
    He Anitra, ik bedenk me ineens wat! Neem zo'n citroenrollerantimuggending mee naar het ziekenhuis! Bij mij kwamen die dingen s nachts massaal achter de tl buizen vandaan
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 10:07:02 #137
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_21174454
    en je ventilator
    toen ik na de ks daar lag heb ik me helemaal ongelukkig liggen zweten omdat er geen airco was
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 10:08:07 #138
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21174475
    Misschien moet zo'n zonneklep met ventilatortje waar water uitkomt op doen
    pi_21174477
    Oh das een goed idee, thanks!!! Ik zal vriendje straks ff naar kruidvat sturen, want normaal heb ik vriendje naast me liggen die ze prikken
    pi_21174489
    Hmm ik moet een gezinskoffer meenemen dus
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 10:10:43 #141
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21174512
    Het hoeft niet, het was maar een idee
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 10:11:04 #142
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_21174520
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2004 10:08 schreef Luchtbel het volgende:
    Misschien moet zo'n zonneklep met ventilatortje waar water uitkomt op doen
    ja, das een goed idee

je ligt daar op van die latex matrassen en das ook lekker warm en je kan niet zo 1-2-3 je bed uit om te luchten, dus een ventilator zou geen slecht idee zijn
      † In Memoriam † dinsdag 10 augustus 2004 @ 10:11:27 #143
    43556 miss_dynastie
    pi_21174523
    Anitra, is je borduurwerkje inmiddels af
    pi_21174601
    goede morgen...

ook hier iemand die slecht geslapen heeft door de warmte, gelukkig ziet het weer er nu uit dat het hier wel eens een stuk koeler kan worden (Joepie) strakkies nog een klein beetje verven en dan klaar, morgen komt pa plafond witten, mijn nichtje en tante komen verder helpen met opruimen, opa en oma op visite en een goede vriendin komt morgen langs, dus gezellig dagje morgen, en dan zaterdag de spulletjes voor de babykamer op de plaats en klaar is kees.

word wel knettergek van mijn voeten en handen, misschien dat die nu ook willen beteren, want echt lekker is het niet met dikke handen en voeten werken, en kruimel is lekker beweegelijk, en begin nu een echte puntbuik te krijgen.
    ik wens jullie weer een fijne dag toe en hopelijk iets behaagelijker
    groetjes een "drukke"barbara
    We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
    pi_21174627
    Oh bah die matrassen ja, die zijn zweet gevoelig. Hmmm we houden hem in gedachten.
    Eh nee borduurwerkje is niet af, teveel vocht in vingers dus dat gaat niet echt meer. Maar ik hoef nog ik klein poppetje, de meest rechtse onderin en dan de lijntjes nog en dan is het klaar. dus dat moet kunnen voor hij jarig is
    pi_21174653
    spannend hoor anitra!

knorretje hmmm nog geen echte verandering dus. heb je wel wat kunnen slapen tussen al dat gerommel door?

tinkepink, wat erg dat je telkens zoveel tijd kwijt bent voor die controles. zijn er geen mensen in de buurt waar Indy graag even speelt misschien? lijkt me ook niks voor haar om steeds weer mee te moeten. ik hoop voor je dat je voor die tijd bevalt. hoe staat 't eigenlijk met de wespen, kun je alweer gewoon de tuin in?

sugar wat een heerlijke kado's! ik zou ook wel even willen plonzen. oja over die weeën: bij mij begon het als vrij sterke menstruatie-pijnen (steken in de buik). vooral omdat die pijnen ineens met een zekere regelmaat kwamen realiseerde ik me dat dat wel eens de weeën konden zijn. later versterkte dat tot ergere krampen. maar het ergste vond ik de beenweeën die ik kreeg als ik ging liggen. net als een enorme kramp in je kuit maar dan in m'n bovenbenen. bij je buik heb je ook nog 't idee dat 't ergens toe leidt, namelijk het naar buiten werken van je kind. maar m'n benen! voelde zo stom! dus ik wilde 't liefst blijven staan/zitten/hangen, zodat ik die benen niet voelde.
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 10:27:31 #147
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_21174810
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2004 00:59 schreef phileine het volgende:
    tex, heb ik iets gemist? je zegt "hem"?......
    Da's meer uit gemak Geen zin om steeds hij/zij en hem/haar enzow te typen... Maar het geslacht weten we dus nog niet. Binnenkort wel, krijgen we een echo (via een collega van m'n moeder)
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2004 01:00 schreef phileine het volgende:
    tex, bij mij was dat inderdaad direct na mijn zwangerschap over. Ik kon heel weinig eten tijdens mijn zwangerschap, maar sinds Isa eruit is kan ik weer alles eten. En nog steeds (ruim een jaar later) geniet ik zo enorm van alle heerlijke smaken. Zelfs een simpele boterham met kaas vind ik geweldig!
    Ah, dat is fijn om te weten!
    ©Dumbo
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 10:27:53 #148
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_21174817
    Ik lees al die omschrijvingen van weeën : steken, krampen, gerommel, menstruatiepijn, poepdrang.... dat heb ik al dágen, waar is dan die baby gebleven? *zoek* *zoek*

Sugar lig je lekker in je Swimming Pool? Luxe hoor !

Tinkepink Hopelijk komt je baby toch sneller dan je denkt/hoopt en hoef je niet zo vaak naar de CTG

Bar Doe toch rustig aan joh ! Ik word al moe als ik het alleen al lees !

Martineke Fijn dat je bijna vakantie hebt ! Beter !

Anitra Kan me goed voorstellen dat je 's nachts "piekert". Het gaat echt snel nu

Alle andere lieve dikke dames: succes vandaag (morgen gaat het écht beter)
    ... ♥ ik mis je ♥
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 10:30:56 #149
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_21174871
    Dag dames.....ik leef met jullie mee in deze hittegolf zeg!
    Voor Anitra is het iig bijna zover! Ik hoop voor anderen die bijna aan de beurt zijn dat het ook niet lang meer duurt.

Weeën....mmmm....mijn vliezen braken en een uur daarna begonnen ze, heel duidelijk! In het begin allemaal prima te doen, kramp, meer niet. Langzaam steeds sterker wordende kramp, maar omdat het opbouwt goed te doen. Ik vond dat allemaal wel ok. Het wordt wel zwaar na verloop van tijd en echt prettig is het natuurlijk niet meer dan, maar go with the flow en dan gaat het best. Ik heb vanaf een uur of 4 tot half 11 's avonds persweeën moeten opvangen, en dat is echt heel erg! Dat kan ik ook niet beschrijven. Rugweeën had ik ook, en dat is vervelend! Maar toen ik eindelijk mocht persen was dat geweldig, ik kon mijn kwaadheid kwijt en ik had nog verbazingwekkend veel kracht over na al die uren. Ik kon 4 keer persen op 1 wee. En persen is beter als wegpuffen.... je komt ook in zo'n roes....ik heb 1,5 uur liggen persen, maar het voelde als een half uur hooguit.
    stormy waters...
    sailin'
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 10:31:57 #150
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_21174888
    Ik heb ook niet zo geweldig geslapen, maar niet eens echt vanwege de warmte. De slaapkamer blijft nog redelijk koel gelukkig. Maar gisteren babykleertjes gekocht dus daar heb ik de hele tijd over gedroomd en dan vooral over de maten Erg vermoeiend daar in je slaap zo mee bezig te zijn, dan rust ik nooit zo goed uit.

Maar de commode is een beetje ingericht, en heb wat babykleertjes opgehangen, dus het begint ergens op te lijken, ons babyhoekje En ik had alleen de shirtjes opgehangen, de broekjes hebben niet van die lusjes enzow, dus die gingen niet. Maar Micha vond dat die ook moesten dus heeft ie het met een wasknijper geregeld Zo lief, meestal merk ik niet veel dat hij zich met de zwangerschap bezig houdt, en dat doet ie opeens zoiets
    ©Dumbo
    pi_21175729
    Goeiemorgen
    Oeps ik ben geloof ik de enige die wel lekker geslapen heeft Combinatie van vermoeidheid en een heerlijk briesje dat af en toe door het raam naar binnen kwam denk ik
    Ben nog wel even wakker geweest toen hubbie de deur uit ging, maar daarna weer in slaap gevallen tot kwart over 10

Met een beetje geluk is dit de laatste warme dag dames Nog 1 dagje afzien...
    pi_21176818
    meldt
    Moest vanmorgen naar de verloskundige (waarschijnlijk voor de laatste keer) dus ik ben wat later dan 09.00 uur hier haha.
    Heb wel redelijk geslapen, maar had last van mijn bekken ....... heb ik nog nooit gehad !
    Ik heb toen op mijn zij met een kussen tussen mijn benen ingeslapen en dat was een hele verlichting zeg !

Nouja, volgens een vrouwtje wat bevallingen en geslachten voorspeld zou ik in de nacht van a.s. vrijdag op zaterdag bevallen van een zoontje....... ben benieuwd dus !
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 12:23:20 #153
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_21177280
    In "de nacht van vrijdag op zaterdag" ? Ik weet niet of je bijgelovig bent, maar doe het dan na 00.00 uur, anders beval je op vrijdag de 13e !
    ... ♥ ik mis je ♥
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 12:48:39 #154
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_21177782
    MiSsTaKe, waarom denk je dat het de laatste keer is? Vanwege die voorspelling, of vanwege een meer feitelijke reden?

Piglet, heerlijk toch, dat je goed hebt geslapen? Ik ook, trouwens!

Fluf, ben je nog grumpy?
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 12:55:00 #155
    3142 m@x
    pi_21177920
    Ik heb ook lekker geslapen!!!!!!! Het is nog steeds snikheet binnen. We kunnen de ramen niet echt openzetten omdat mijn kamikaze-katten anders van drie-hoog naar beneden jumpen. Kennelijk was ik zo moe dat ik niet al te veel last heb gehad van de hitte. Hier verder ook niet teveel last van muggen maar wel van hele grote spinnen (dat krijg je als je in een nieuwbouwwijk woont waar de vogelpopulatie nog niet op peil is.

De laatste paar dagen heb ik ontzettende last van bekkenpijn. Ik dat laatst last te hebben van indalingspijn, maar volgens de pufjuf is het dus gewoon bekkenpijn. Ik heb het niet continu. De meeste last heb ik als ik met mijn benen wijd heb gezeten (tja, er zit gewoon een buik in de weg) en ik vervolgens opsta en probeer te lopen. Nog 2 maandjes en dan trekt het hopelijk weg.

Snotje is ondertussen pirouetjes aan het doen in mijn buik. Volgens mij is ie nog niet gedraaid want het getrappel voel ik voornamelijk aan de onderkant van mijn buik. Donderdagochtend moet ik weer naar de verloskundige dus dan maar even vragen of meneer met zijn kop naar onder of naar boven hangt.

Verder heb ik niet echt iets te melden.

Sugie, ben je lekker aan het plonzen?

Anitra, nog 2 daagjes en dan is weer een nieuw beebje

Grumpy Fluf, volgens mij kan dat bij jou nooit lang duren!

Piggie is eindelijk begonnen met relaxen zo te lezen.

Tink, ik hoop dat je beebje zich voor volgende week aankondigt want dan hoef je tenminste niet constant op en naar om al die dokters te bezoeken.

Martineke, ik ben juist gek op verfluchtjes. Ik weet dat het op dit moment heel slecht is om aan geverfde dingetjes te snuffelen, maar ik word nog steeds blij van de lucht als ik de babykamer in kom. Ik heb de laatste tijd trouwens zin in hele rare dingen. Als ik natte aarde ruik dan wil ik er gewoon een hapje van nemen en datzelfde heb ik als ik krijt op mijn handen heb, dat wil ik er dan aflikken...... Zou dat met de zwangerschap te maken hebben of ben ik gewoon maf?

Tex, ik zag de foto's van je babyhoekje in het kinderkamertopic. Leuke oplossing voor het ruimtegebrek. Ziet er hartstikke knus uit!

Miss-take, naar Fluf luisteren hoor en niet op vrijdag de 13e bevallen!

Hoe gaat het verder eigenlijk met jou Bix?
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 13:03:32 #156
    67528 Loena-tik-
    Nachtzustertje
    pi_21178119
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2004 12:55 schreef m@x het volgende:
    Martineke, ik ben juist gek op verfluchtjes. Ik weet dat het op dit moment heel slecht is om aan geverfde dingetjes te snuffelen, maar ik word nog steeds blij van de lucht als ik de babykamer in kom. Ik heb de laatste tijd trouwens zin in hele rare dingen. Als ik natte aarde ruik dan wil ik er gewoon een hapje van nemen en datzelfde heb ik als ik krijt op mijn handen heb, dat wil ik er dan aflikken...... Zou dat met de zwangerschap te maken hebben of ben ik gewoon maf?
    Heeft echt met de zwangerschap te maken, sommige zwangere vrouwen eten echt krijt, ook hoor je wel eens dat zwangeren rauwe aardappels eten
    Hyves!
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 13:05:52 #157
    3142 m@x
    pi_21178174
    Ik heb vroeger echt wel eens krijt gegeten. Ik dacht dat mijn stem daar wat zachter van zou worden, net als de wolf (jeweetwel, die van die 7 geitjes).

In diezelfde periode heb ik ook kaarsen gegeten. Ik had namelijk een boek (over Pim, Frits en Ida) en daarin zaten 3 kinderen vast in een grot en om te overleven moesten ze kaarsen eten. Ik vond het destijds wel een goed plan om me alvast op zo'n situatie voor te bereiden.......
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 13:06:30 #158
    3142 m@x
    pi_21178187
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2004 13:05 schreef m@x het volgende:
    Ik heb vroeger echt wel eens krijt gegeten. Ik dacht dat mijn stem daar wat zachter van zou worden, net als de wolf (jeweetwel, die van die 7 geitjes).

In diezelfde periode heb ik ook kaarsen gegeten. Ik had namelijk een boek (over Pim, Frits en Ida) en daarin zaten 3 kinderen vast in een grot en om te overleven moesten ze kaarsen eten. Ik vond het destijds wel een goed plan om me alvast op zo'n situatie voor te bereiden.......
    Oh ja, ik was toen een jaar of 8 en in het geheel niet zwanger......
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 13:19:06 #159
    1087 Merisse
    broddeltante
    pi_21178457
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2004 10:27 schreef phluphy het volgende:
    Ik lees al die omschrijvingen van weeën : steken, krampen, gerommel, menstruatiepijn, poepdrang.... dat heb ik al dágen, waar is dan die baby gebleven? *zoek* *zoek*
    Oh wow Fluf, dat klinkt wel heel erg echt hoor. Ben je er al aan toe denk je? Ik wordt er al helemaal zenuwachtig van laat staan wat jij moet voelen.

M@x wat maf dat krijt eten!
    You will never leave my mind
    And it turns out to be so much different than our dreams
    Now you're, you're a star in heaven
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 13:24:21 #160
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_21178582
    Goedgelovige M@x!

Ik heb er ws over heen gelezen hoor, maar ik zag dat Anitra een keizersnee krijgt. Waarom eigenlijk?

En hoe gaat het met Bar_en_Mar? Ik heb haar laatst nog hier gezien, maar toen was het weer stil. Oehoi! Ben je er nog?
    Als je niet lacht, ben je dood.
    pi_21178801
    ik ben er nu even dutchie.... hoi hoi hoe is het met jou?

Met mij gaat het goed, op wat kleine kwaaltjes na (vocht vasthouden)
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 14:31:38 #162
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_21180357
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2004 12:23 schreef phluphy het volgende:
    In "de nacht van vrijdag op zaterdag" ? Ik weet niet of je bijgelovig bent, maar doe het dan na 00.00 uur, anders beval je op vrijdag de 13e !
    Niks mis met vrijdag de 13e Ik ben dan op woensdag de 13e geboren, maar werd op vrijdag de 13e 13 jaar oud Was toch wel één van m'n leukste verjaardagen, want was toen op vakantie in Italië
    ©Dumbo
    pi_21180420
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2004 13:24 schreef dutchie het volgende:
    Goedgelovige M@x!

Ik heb er ws over heen gelezen hoor, maar ik zag dat Anitra een keizersnee krijgt. Waarom eigenlijk?

En hoe gaat het met Bar_en_Mar? Ik heb haar laatst nog hier gezien, maar toen was het weer stil. Oehoi! Ben je er nog?
    Omdat frummel in een hele rare stuit ligt. Met zijn voeten naar benee, met zijn kont zit hij links en de rest ligt dwars en soms beetje rechtop. Hij kan er zo iig niet normaal uit De gyn had ze zelden zo eigenwijs zien zitten met deze termijn. En met mijn bekken problemen durfde ik niet te laten draaien, heb genoeg pijn gehad en nu is dat over 2 dagen over
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 14:39:24 #164
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_21180596
    Bar_en_Mar, met mij, of inmiddels moet ik zeggen met ons, gaat het uitstekend. Heb een zoontje gekregen op 8 juni jl. en hij luistert (hopen we ) naar de naam Léon.
    Er staat je een hele leuke tijd te wachten kan ik je uit ervaring zeggen!
    Hoe is het met het huisje, helemaal af en naar je zin? En heb je ook een foto van de babykamer? Willen we graag zien in het 'kinderkamer'topic.

Anitra, goh dat wist ik niet! Apart hè dat je weet wanneer je kindje geboren wordt?
    pi_21180681
    heel appart jah, maar wel lekker dat je afscheid kan nemen van dingen zoals de bewegingen en het buikgevoel. Vooral omdat dit de laatste is die in mijn buikje mag wonen. Maar je word er ook heel ongeduldig van hoor
    pi_21180912
    Phluphy hahaha ja phluph..... ik had er niet eens bij stil gestaan tot mijn overbuurvrouw vanmorgen riep "Hey, als het waar is wat die mevrouw zegt dan begin je op vrijdag de 13e !!"
    Nouja, beep zou tegen de ochtend geboren worden dus ik verwacht dat ze daarmee zaterdagochtend bedoelt. En vrijdag de 13e is ook echt wel iets voor mij eigenlijk om te treffen.....

Sugar uhm... mede om haar voorspelling denk ik dat het 't laatste vk bezoek was....én beepje lag met 30 weken ingedaald en met 32 weken vast in het bekken..... ik had dus zelf een vermoeden dat hij daardoor wel wat eerder zou kunen komen omdat het indalen meestal met 36 weken pas plaatsvindt.

ff offtopic, maar uitleg over dat vrouwtje
    Normaalgesproken ben ik niet zo bijgelovig hoor...... maar nu is het anders. Dit is niet z'on type waar je aan huis kan gaan en ff om raad kan vragen zodat ze in dr glazen bolletje kijkt.
    Ik kom nu een paar maandjes bij die mensen over de vloer en heb nooit geweten dat ze zoiets kon.
    Het viel me wel op dat zij af en toe gewaagde uitspraken deed, zonder daar verder al te serieus op in te gaan, dus ik nam dat altijd maar "ter info" in me op.
    Totdat mn stiefmoeder paar weken terug op sterven lag, haar spraakfunctie was ook uitgevallen...... blokkade in de hersenfunctie zeiden de artsen. Ze kon ons nog wel horen maar totaal geen reactie geven..... wij vonden dit heel erg want misschien wilde zij nog wel graag iets tegen ons zeggen. Dus wij al diverse keren geprobeerd met pen en papier maar er kwam geen enkele reactie.
    Maar dat ene vrouwtje zei dus tegen mijn vader "tussen neus en lippen door" : Blijf er deze week maar bij want ze gaat nog iets zeggen.
    Nouja, ik was eigenlijk kwaad dat ze zoiets durfde te zeggen, want wat als het niet zo is hè.... je rekent er toch op..... of je dr nou gelooft of niet.
    Maar....... ze heeft nog gepraat, tegen mijn vader en tegen mijn broertje ook..... die kwam snachts terug van vakantie en is direct naar t ziekenhuis gegaan......bij aankomst vroeg ze gelijk aan mn broertje hoe zijn vakantie was geweest en of de ruit van zijn auto als was gemaakt (raam was stuk want ze hadden ingebroken).......

Nou ..... sindsdien geloof ik haar nonchalante uitspraken toch wel......ze maakt me in ieder geval hevig aan het twijfelen.
    pi_21181586
    zo babykamertje heb ik nu voor de helft geschilderd in de kleuren blauw en geel, de andere helft mag manlief doen als hij thuis komt van het werk.
    ben blij dat ik even zit, morgen gelukkig een hoop hulp troepen hier dus dat scheelt weer.

Leuk om te horen Dutchie, geniet maar lekker met Leon, zodra alles hier klaar is gooi ik de foto's van de kleine zijn kamertje en nog een paar buik foto's op het forum, maar voor als nog zijn we allemaal hier nog aardig druk bezig (best wel erg eigenlijk, zo die laatste weken) aan het huisje zelf hebben we nog een hoop te doen, maar bovenaan staat nu de kinderkamer die moet echt dit weekend af, en daarna gaat dit meisje maar eens lekker kalm aan doen, proberen te genieten voordat kruimel zich gaat aankondigen.
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 15:37:44 #168
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_21182310
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2004 12:55 schreef m@x het volgende:
    Ik heb de laatste tijd trouwens zin in hele rare dingen. Als ik natte aarde ruik dan wil ik er gewoon een hapje van nemen en datzelfde heb ik als ik krijt op mijn handen heb, dat wil ik er dan aflikken...... Zou dat met de zwangerschap te maken hebben of ben ik gewoon maf?
    Nee hoor, je bent niet maf. Het hoort net zo goed bij een zwangerschap als bijvoorbeeld misselijkheid. Lang niet iedereen krijgt er last van, maar het kan je wel overkomen. Er is zelfs een naam voor: pica.
    pi_21183091
    haa grappig m@x die krijt&kaars-eet verhalen.
    met mij alles prima hoor, afgezien van stijve voeten en soms een bloedneus (heb ik anders nooit). die stijve voeten had ik vanaf het begin, heel grappig, want daardoor bedacht ik me dat ik misschien wel zwanger was (verder voelde ik er niks van). alleen had ik 't bij m'n vorige zwangerschap pas op 't laatst, en nu dus al erg vroeg. elke ochtend loop ik als een oud vrouwtje krakend de trap af waarna het wel weer gaat. maar als ik een tijdje stil zit zijn ze weer stijf & pijnlijk. gek he. maar ja het is het enige kwaaltje tot nu toe eigenlijk dus ik mag niet klagen.

en MissTake, volgens mij zegt vroeg indalen niks over het tijdstip van bevallen. bij een eerste is vroeg indalen zelfs vrij normaal dacht ik. maar wie weet komt de voorspelling uit!
    pi_21183900
    Meiden,sorry dat ik inene niet zo veel meer op jullie reageer maar het is nogal een verandering zo'n kleintje
    Ik lees ookniet altijd alles maar leef wel helemaal met jullie mee
    Het wordt allemaal wel weer vreselijk spannend. Tinkepink en Sugar kunnen dus elk moment beginnnen en Anitra hoeft nog maar 2 nachtjes te slapen. Raar idee hè? En Pluphy, wie weet zie jij jouw kleintje ook al snel Heel veel sterkte met alle kwaaltjes en het ongeduld
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 16:41:51 #171
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_21184155
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2004 13:19 schreef Merisse het volgende:
    Oh wow Fluf, dat klinkt wel heel erg echt hoor. Ben je er al aan toe denk je? Ik word er al helemaal zenuwachtig van laat staan wat jij moet voelen.
    Gekkie Ik ben helemaal niet zenuwachtig ! Normaal ben ik wel een stresskip, maar nu totaal niet! Ik heb ook niet het idee dat het snel gaat gebeuren hoor, in huize Phluphy gaat alles volgens ISO dus ook de planning grapje hoor, we zien het gewoon wel.

Sugar Ik ben niet meer grumpy !! Ik heb klompvoeten/enkels, olifantenhanden, een vermoeid lijf dat niet doet wat ik wil, maar ik ben happy as can be

Piglet Geniet je ondanks het weer toch een beetje van je eerste verlofdaagjes?

Snoopy Ga heen en geniet !
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_21185014
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2004 16:41 schreef phluphy het volgende:
    Piglet Geniet je ondanks het weer toch een beetje van je eerste verlofdaagjes?
    ik geniet wel van m'n verlof hoor
    Heb alleen vandaag zo'n rare dag!
    Eerst dus heerlijk geslapen, daarna een beetje duf en moe en ik wist niet zo goed wat ik nou eens zou gaan doen. Vond het eigenlijk overal te warm voor...
    En toen kwam ik 's middags toevallig 2 programma's op tv zitten kijken met babietjes en zo (Intensive care en Beschuit met muisjes) en daar moest ik zo om huilen
    En ik was ook al heel erg verdrietig na het boodschappen doen omdat de jonge kaas die ik had gekocht helemaal niet lekker was (moet nog een week goed zijn, maar is al hard en niet lekker )
    En ik kreeg ook nog een mailtje van m'n vervangster met wat vragen over dingen die haar vergeten was te vertellen en ik voelde me zo'n sufferd
    Ach het zal de weersverandering wel zijn of zo (het is hier al begonnen met regenen ). Of het ontstressen

Maar bij jou gaat dus alles nog goed? Nog geen babietje in aantocht vandaag of morgen? O, nee je moet wachten tot maandag hè
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 17:12:38 #173
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_21185091
    ow die programma's heb ik ook gezien
    Ik werd net gebeld aan het einde van Intensive Care.. Is dat kindje nu overleden? Kon het niet meer zo goed volgen
    Ik moest ook gewoon huilen bij de geboortes
    pi_21185304
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2004 17:12 schreef LadyS het volgende:
    ow die programma's heb ik ook gezien
    Ik werd net gebeld aan het einde van Intensive Care.. Is dat kindje nu overleden? Kon het niet meer zo goed volgen
    Ik moest ook gewoon huilen bij de geboortes
    Ja dat kindje had het dus niet gehaald. En ze hadden dat zo rot gemonteerd: eerst de vader die zegt dat hij nu toch echt denkt dat het kindje het wel gaat halen, want er zat zoveel vooruitgang in. En toen dat ze op een gegeven moment 's nachts hadden gebeld dat het toch niet goed ging. En daarnaj allemaal foto's van dat papa & mama afscheid aan het nemen waren. Tjonge jonge wat heb ik zitten janken zeg

En bij geboortes op tv moet ik ook steeds ontzettend huilen sinds ik zwanger ben
    Waarom kijk ik dit soort programma's eigenlijk nog
    pi_21185342
    Ik heb ineens een olijf verslaving.
    Zet een schaaltje van die dingen voor mijn neus en binnen 10 minuten is die leeg en heeft mijn vriend nog niet eens de kans gehad om er iets van te eten.

Verder voel ik me redelijk goed , heb weer een beetje energie om dingen aan te pakken al doe ik het wel rustig aan.
    Ben vandaag wel weer wat misselijk en last van zuur dat spontaan omhoog komt in mijn keel en wat dus wat branderig aanvoelt.
    Zullen wel normale klachten zijn (hoop ik).

Morgen een super drukke dag , eerst naar de gyn voor een controle en daarna moet ik naar de huisarts omdat ik een hard knobbeltje in mijn mond heb zitten die niet weg gaat en ook een rare kleur heeft.

Voordegene die het interreseerd we gaan morgen middag naar die woning kijken (van binnen dus).
    pi_21185511
    Wat grappig Xanthe, ik had juist in het begin dat ik olijven ineens heel vies vond
    Jeetje wat heb je morgen een drukke dag voor de boeg zeg. Ik hoop dat alles goed is bij de gyn, dat de huisarts iets aan het knobbeltje kan doen (en dat het niks engs is) en dat het huis van binnen ook helemaal leuk is
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 17:35:54 #177
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_21185748
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2004 17:09 schreef piglet het volgende:
    Heb alleen vandaag zo'n rare dag! - beschrijving daginvulling -
    Ik denk dat je even aan het nieuwe ritme moet wennen. Komt vanzelf goed !
    quote:
    Maar bij jou gaat dus alles nog goed? Nog geen babietje in aantocht vandaag of morgen? O, nee je moet wachten tot maandag hè
    En dan nog een week !
    ... ♥ ik mis je ♥
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 17:39:55 #178
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21185855
    Xanthe succes met alles morgen.

Piglet ik moest zelfs huilen tijdens Roseanne op een gegeven moment
    pi_21186437
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2004 17:35 schreef phluphy het volgende:
    [..]
    Ik denk dat je even aan het nieuwe ritme moet wennen. Komt vanzelf goed !
    [..]
    En dan nog een week !
    Ja dat zal ook wel. Komt vast goed.
    O, ja nog een week Ben een beetje vergeetachtig de laatste tijd

Luchtbel volgens mij heb ik vorige week ook nog zitten sniffen bij Roseanne
    En wat dacht je van Friends? Die serie heb ik op DVD en ben ik aan het begin van m'n zwangerschap gaan kijken en in (bijna) elke aflevering zit wel een jankmoment
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 18:19:02 #180
    93302 Nananaantje
    Spunky and Energetic
    pi_21186853
    hoi hoi!

ik kom me ook even aanmelden.. ben er namelijk vandaag achter gekomen dat ik 14 weken zwanger ben en dus half februari ben uitgerekend (weet donderdag waarschijnlijk een precieze datum)

lijkt me leuk om met jullie mee te kletsen!

dikke kus
      † In Memoriam † dinsdag 10 augustus 2004 @ 18:22:55 #181
    43556 miss_dynastie
    pi_21186958
    Nananaantje, van harte gefeliciteerd
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 18:23:37 #182
    93302 Nananaantje
    Spunky and Energetic
    pi_21186977
    dank u dank u

ik voel me zo gelukkig op dit moment!
    pi_21187607
    Welkom Nananaantje!
    Je klinkt helemaal gelukkig, goed zo
    Ik heb je andere topic ook even gelezen en wil even zeggen dat je je vooral niks aan moet trekken van de rare reacties. Stelletje onvolwassen sukkels
    Jullie hebben er nu samen voor gekozen en misschien is het niet gepland, maar wel heel duidelijk gewenst
    Ik hoop dat je een fijne zwangerschap zult hebben en dat jullie volgend jaar een prachtige zoon of dochter zullen krijgen

En klets hier lekker mee, zeker als je met praktische 'problemen' zit is hier veel wijze raad te vinden is mijn ervaring.
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 18:54:45 #184
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_21187761
    Nananaantje, gefeliciteerd en welkom!

Fluf, wat jij schreef over al die verschijnselen ook al dagen hebben, dat ervaar ik precies zo! Ik denk dan ook dat al die krampjes, pijntjes, steken en porren bij het voortraject horen van "naar de bevalling op weg zijn"! Denk je niet?

Tink, hoe is het nu? Jij maakt je ook niet al te druk, is het wel? En is het in Duitsland ook wat afgekoeld of echt niet? Hoop het voor je!!!!

Bix, ik kreeg vandaag mail van Rainbowbabies, dat mijn kleertjes vandaag verstuurd zijn! Jij ook?

Piggie, huilen is goed, gezond en lekker, zéker als je net met verlof bent! Blijven doen! En ach, iedereen vergeet zijn vervangster weleens iets te vertellen, dat is echt geen schande, hoor!

M@x, ik ben ook zo gek op verflucht! Echt, ben een verffetisjist, zou ik haast zeggen !
    Of was het Bar_en_Mar, die dat zei over verfluchtjes?

En stijve voeten heb ik ook!
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 18:56:43 #185
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_21187817
    Weet je waar ik traantjes van krijg? Van Piglet Wat ben je toch een lieverd
    ... ♥ ik mis je ♥
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 19:00:10 #186
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_21187896
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2004 18:54 schreef Sugar het volgende:
    Fluf, wat jij schreef over al die verschijnselen ook al dagen hebben, dat ervaar ik precies zo! Ik denk dan ook dat al die krampjes, pijntjes, steken en porren bij het voortraject horen van "naar de bevalling op weg zijn"! Denk je niet?
    Dat denk ik ook, het is voorwerk, dus dat scheelt straks weer
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_21187976
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2004 18:54 schreef Sugar het volgende:
    Piggie, huilen is goed, gezond en lekker, zéker als je net met verlof bent! Blijven doen! En ach, iedereen vergeet zijn vervangster weleens iets te vertellen, dat is echt geen schande, hoor!
    Sugie je bent lief
    Heb je een beetje genoten van je zwembad vandaag? En hoe gaat het vandaag met het gerommel? Nog steeds een beetje hetzelfde of neemt het af of juist toe?

Ik moet trouwens zo naar de pufclub, maar ik heb geen zin. Het is altijd heel gezellig hoor, dus dat is het niet. Maar ik heb gewoon helemaal geen zin om nog weg te gaan
    Gelukkig is het wel al enorm afgekoeld hier, dus dat scheelt alweer behoorlijk (ik zag het echt niet zitten om met z'n allen in zo'n bloedheet lokaal te gaan liggen puffen )
    pi_21188106
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2004 18:56 schreef phluphy het volgende:
    Weet je waar ik traantjes van krijg? Van Piglet Wat ben je toch een lieverd
      Jubileum moderator dinsdag 10 augustus 2004 @ 19:18:17 #189
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_21188393
    Welkom hier Nananaatje en natuurlijk nog van harte gefeliciteerd.
    Als je donderdag je datum eventjes doorgeeft zetten we je in het lijstje.
    Verder kan ik me alleen maar aansluiten bij de wijze en vooral lieve woorden van piglet.
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 19:22:46 #190
    67528 Loena-tik-
    Nachtzustertje
    pi_21188518
    Nananaantje welkom hier en nogmaals gefeliciteerd hoor!!!

Ben helemaal vergeten te vertellen dat we weer APK goedgekeurd zijn, niet veel veranderd t.o.v. vorige week( op die kilo gewichtstoename na dan maar wat wil je ook met die klotsvoeten ?!)
    Ben trouwens weer twee daagjes "alleen" Five is weer op cursus

[ Bericht 0% gewijzigd door Loena-tik- op 11-08-2004 20:44:56 ]
    Hyves!
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 20:04:35 #191
    93302 Nananaantje
    Spunky and Energetic
    pi_21189597
    Dank jullie wel allemaal! heel erg lief... ik hoop inderdaad dat ik hier lekker mn verhalen kwijt kan en ook de nodige adviezen krijg van jullie.. het is allemaal zo nieuw!!

vanavond heeft mn mannetje weer zo lekker gekookt.. maar nee hoor.. het mocht weer niet alles kwam er gelijk weer uit.. ik vind ook bijna niks lekker op het moment terwijl ik "vroeger" zo kon genieten van het avondeten.. ik hoop dat dat nog wel terug komt!! ik merk dat hij er op dit moment weer een stukje rustiger onder is geworden.. net mn schoonouders op de koffie gehad en die staken ons ook nog even een hart onder de riem..

het gaat voor de rest allemaal zo goed en ik voel me dolgelukkig... tis ook nog zo nieuw he :d

dikke kus
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 20:20:00 #192
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_21189930
    Nogmaals van harte Nananaantje en welkom ! Hopelijk gaat het snel beter met je misselijkheid en overgeven. Bij mij was het na 16 weken of zo over

Loena Van harte met je APK ! En kom maar gezellig bij ons nu Five 'm weer gepeerd is !
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_21190289
    Nananaantje welkom en gefeliciteerd!!!!
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 20:41:45 #194
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_21190446
    Welkome Nananaantje! En van harte gefeliciteerd!
    Ik sluit me verder ook aan bij Piglet! Ik heb toen ik nog zwanger was vreselijk veel aan dit topic en de mensen gehad!
    stormy waters...
    sailin'
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 21:54:27 #195
    31820 Martineke
    Mama van Maxim en Romijn
    pi_21192378
    Nananaantje gefeliciteerd wat leuk dat je dan al gelijk ong 14 weken bent veel succes donderdag.

Xanthe veel succes morgen, zal morgen geen tijd hebben om te reageren gok ik aangezien we op vakantie gaan kweet zeker dat die controle perfecto zal zijn en veel succes met het bewonderen van jullie misschien wel nieuwe huissie

Anitra jij ook veel succes morgen en nog veel meer succes overmorgen, zoal;s je leest ga ik morgen op vakantie, dus vandaar dat ik het allemaal even zeg!!! ik ben benieuwd naar je frummel

voor de rest alle dames en hoogzwangeren veel succes, en dat er maar veel babytjes geboren mogen zijn als ik terug kom de 22e en veel succes en zo
    ik kom wel eens kijkje nemen tussendoor met een fijne inbelverbinding, maar goed

doei doei allemaal
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 21:56:10 #196
    31820 Martineke
    Mama van Maxim en Romijn
    pi_21192427
    5 augustus 2004: Little-Angel
    15 augustus 2004: Tinkepink
    18 augustus 2004: Sugar
    21 augustus 2004: MiSs-TaKe
    23 augustus2004: Anitra - 12 augustus geplande ks
    23 augustus 2004: phluphy

deze beebjes wil ik dus allemaal zien he als ik terug ben van vakantie

pi_21192597
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2004 21:54 schreef Martineke het volgende:
    doei doei allemaal
    Prettige vakantie
      Licht Ontvlambaar dinsdag 10 augustus 2004 @ 22:02:40 #198
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_21192614
    Nananaatje, proficiat!!!

Over dat avondeten, maak je niet ongerust. Na week of 16 is de misselijkheid meestal wel over, maar het weinige eten blijft waarschijnlijk. Maar na de bevalling kun je weer helemaal genieten van je avondeten hoor. Zo sprak de ervaringsdeskundige
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 22:03:49 #199
    67528 Loena-tik-
    Nachtzustertje
    pi_21192656
    Hele fijne vakantie Martineke, waar ga je eigenlijk heen?
    Hyves!
    pi_21193801
    quote:

Hier moet ik even op reageren Ik heb dat boek ook gelezen! Op school! Wat leuk dat er nog meer mensen zijn die dat kennen! Het heeft op mij (ook) diepe indruk gemaakt toendertijd Ik was ook nog erg jong
    pi_21194522
    Fijne vakantie Martineke!

Enne als je van dat grove zeezout houd... moet je die meenemen uit Frankrijk , daar is het een heel stuk goedkoper
    pi_21194617
    Xanthe succes morgen met je echo
      dinsdag 10 augustus 2004 @ 23:18:36 #203
    31820 Martineke
    Mama van Maxim en Romijn
    pi_21194784
    dank u dank u TC Loena en Xanthe ik ga dus naar frankrijk naar me schoonouders voor 1 1/2 week. en hun gaan naar nederland fftjes, dus lekker alleen in hun huis lekker zwembad in de tuin, dus maar hopen dat het warm is daar!!
    en tnx Xanthe voor de tip
    pi_21195545
    FF een misschien rare vraag. Hoe vaak hebben jullie geklust? Ik hoorde dat je het beste om de dag kunt klussen. Ik heb het idee dat mijn cyclus nog niet helemaal 'normaal' op gang is gekomen na 8/9 jaar pil. (30 april laatste pilongi gehad, vanaf toen aan het KvK-en) Dus wat is jullie ervaring ermee? Op babybrabbel reken ik mijn eisprong en nod wel uit, maar ja je weet nooit zeker of je cyclus gelijk blijft. Ik ben nu met een cyclus van 27 dagen gerekend, 3 dagen overtijd en heb nog nergens last van.
    Ik hoop dat jullie alles snappen en ik kom morgenavond wel weer kijken, we gaan lekker shoppen in A'dam!
      woensdag 11 augustus 2004 @ 06:58:01 #205
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_21199779
    Goooooooooooooooodmorning !

Martineke Prettige vakantie

Xanthe Veel plezier bij de echo!

Tinkepink Is het in Duitsland ook zo lekker afgekoeld?

Anitra Spannend hoor, vandaag hoor je hoe laat je morgen mamma wordt

Sugar en Piglet De carpaccio komt steeds dichterbij hé?
    ... ♥ ik mis je ♥
      woensdag 11 augustus 2004 @ 07:25:32 #206
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_21199842
    Ja, ja, ja, de carpaccio is in aantocht!
    Maar apie niet
    Jouw baby wel, Fluf? Of mini in Duitsland?

Anitra, hoe laat moet je je melden bij de gyn?

Martineke, geniet van je vakantie!!!
      woensdag 11 augustus 2004 @ 08:07:16 #207
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_21199997
    Goedemorgen! Het regent hier!
    pi_21200063
    Goede morgen dames....

Hier eindelijk weer eens lekker geslapen alleen nu nog niet eens lekker uitgerust, ben echt moe in bed gekropen en er moe terug uitgekomen, maar vandaag ga ik een makkie krijgen, pa komt plafondje schilderen, mijn tante en een nichtje komen wat helpen met schoonmaken en uitpakken dus ik houd me maar rustig, en vanmiddag komen mijn opa en oma ook nog eens langs dus beloofd een gezellige dag te worden.
    voor de rest met kruimel gaat goed, hij was alweer lekker druk vanmorgen, morgen weer naar de verloskundige.
    Ik wens jullie allemaal een voorspoedige niet al te warme dag toe.
      woensdag 11 augustus 2004 @ 09:03:27 #209
    31820 Martineke
    Mama van Maxim en Romijn
    pi_21200338
    dankjullie wel allemaal

kzit me mentaal voor te bereiden, moet over 3 kwartier me poesjes weg gaan brengen

zat me gisterenavond te bedenken, babytje van Knorretje en Danny wil ik ook zien als ik terugkom veel succes
    pi_21200551
    Goeie morgen

Ik moet om 13.30 in het ziekenhuis zijn en dan hoor ik meer. Het is nu even wakker worden, dan douchen en dan de laatste spullen klaar leggen. Djen heeft haar tas al gepakt en die is er helemaal klaar voor om naar oma te gaan. Wij gaan lunchen bij mijn moeder en brengen Djen dus gelijk weg en daarna naar het ziekenhuis. Het word nu heel spannend. Heb vannacht wel alles 1000x na gelopen in mijn hoofd, heb ik dit geregeld? en dat? Dus heb maar een lijstje gemaakt. En dat lijstje is best lang geworden

Martineke prettige vakantie!!!!

Xanthe have fun met de echo!!!
      woensdag 11 augustus 2004 @ 09:26:52 #211
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_21200592
    Spannend allemaal hoor Anitra! Morgen heb jij gewoon je kindje in je armen!
      woensdag 11 augustus 2004 @ 09:31:07 #212
    31820 Martineke
    Mama van Maxim en Romijn
    pi_21200635
    gossie das echt heel erg spannend zo, morgen heb je gewoon je kindje in je armen Anitra vind je het nu niet onwerkelijk allemaal?
    pi_21200746
    Het is heel onwerkelijk, omdat ik ook nog geen tijd heb. Die hoor ik vanmiddag. Ik ben ook akelig rustig voor mijn doen.
    Wat ik wel heel erg lief vond was dat Djen gister haar tas aan het pakken was voor naar oma en dat ze speciaal kleding heeft uit gekozen waarin ze haar broertje (blijf er vanuit gaan dat het een jongen is) voor het eerst wil zien. Kan jullie verstellen dat dat hele vrolijke kleding is
    pi_21200953
    Sugar en Phluphy, de carpaccio kan ook nog wel even duren natuurlijk. Jullie zijn straks compleet afhankelijk van hoe snel mijn kindje van plan is geboren te worden
    Maar het komt inderdaad wel dichtbij. Ik ga vandaag ook maar eens shoppen voor nog meer 'laatste spulletjes' want ik begin nu al onrustig te worden dat ik nog niet alles in huis heb

Tinkepink wat heerlijk dat het bij jullie ook regent
    Hier is het inmiddels al ontzettend afgekoeld, ik heb ook meteen weer meer energie gekregen

Martineke fijne vakantie!

Ingrid19 eerlijk gezegd weet ik niet meer precies of we het om de dag deden of vaker Tjonge wat vergeet je dat eigenlijk snel

Anitra heel veel succes vandaag en morgen. Ik hoop dat je morgen lekker vroeg mag en dat alles goed gaat en dat we zsm horen dat je een prachtige zoon (of misschien toch een dochter ) hebt gekregen
    pi_21201102
    Martineke prettige vakantie! Echt een lekkere tijd om nu te gaan. Zou ook wel weer willen.
    En Anitra ik wil jou veel sterkte wensen in het ziekenhuis.

Hier is alles goed, na een lang weekend in de zon. Ben ook wel blij dat het iets koeler wordt, maar ik hoop dat de zomer nog een beetje aanblijft.
    Dat huilen bij TV-series heb ik ook heel sterk. Maar het is eigenlijk wel een lekker gevoel.
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 11 augustus 2004 @ 10:08:48 #216
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_21201143
    Anitra, heel veel succes vanmiddag en morgen. Morgen word je weer moeder!

Martineke, prettige vakantie!

Knor/Danny, hoe gaat het bij jullie?
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_21201155
    goedemorgen allemaal.....

hey anitra heel veel succes vanmiddag.......

ik heb heel slecht geslapen....heb bloeding gehad en dus vanmorgen meteen gebeld...had verders geen pijn ofzo ...geen krampen of buikpijn....heb het met de jongens ook gehad maar ja ff bellen kan geen kwaad toch.....
    het is ook lekker aan het afkoelen buiten en dat doet ook weer goed....vooral voor die die snel gaan bevallen....
    pi_21201202
    Anitra : heel veel succes vandaag !
    Martineke : hele fijne vakantie ........ enne veel foto's nemen hè! Kun je later zeggen "kijk, hier was mama zwanger"
      woensdag 11 augustus 2004 @ 10:16:32 #219
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_21201232
    Ik heb gisteren Little-Angel gesmst om te vragen of er er wat te melden was, maar helaas was dat niet zo.
    Als ze dinsdag nog niet begonnen is, wordt ze gestript en anders wordt ze de 19e ingeleid!
    Ik moest jullie allemaal de groeten doen vaan haar!!
      woensdag 11 augustus 2004 @ 10:19:00 #220
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_21201267
    LadyS, dit had ik ongeveer gedroomd, dat jij haar zelf zou hebben gesmst! Toevallig!
    Fijn dat we iets weten en hopelijk voor Little Angel begint het snel!!!!
      woensdag 11 augustus 2004 @ 10:30:42 #221
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_21201419
    Hier niks hoor Sugar !
    Jij 39 weken vandaag... tromgeroffel... klinkt imposant ! Wanneer moet je weer naar de vlos ?

Bar Ben blij toe dat je een rustig dagje hebt... als ik hoorde wat jij de afgelopen tijd allemaal gedaan hebt, in "jouw toestand", beetje (te) veel hoor !

Piglet Tuurlijk wachten we op jou al zal het wel moeilijk worden

weirdmiss Heb je al gebeld? Zou fijn zijn om even te horen dat het niks ernstigs was !

Bedankt voor de update van LittleAngel, LadyS. Tjeempie, weer een kindje dat lang op zich laat wachten
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_21201450
    ja ik heb meteen gebeld.....moest het in de gaten houden en dan morgenvroeg ff bellen voor een afspraak en zou ik verwijzing weer krijgen voor een echo./....

je zit in de eerste maanden dus ja is altijd wel ff eng dan hoor.....maar ik voel me nu verders goed dus....
      woensdag 11 augustus 2004 @ 10:33:45 #223
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_21201460
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2004 10:30 schreef phluphy het volgende:
    Hier niks hoor Sugar !
    Jij 39 weken vandaag... tromgeroffel... klinkt imposant ! Wanneer moet je weer naar de vlos ?
    Impressing, hah?
    Ik mag vrijdag de 13e weer naar de vlos gyn!
    Jij?

En idd Bar_en_Mar, doe nou eens rustig aan!
      woensdag 11 augustus 2004 @ 10:36:09 #224
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_21201506
    Oh ja, gyn..., is waar ook ! Ik dinsdag de 17e. Dan ben ik 39 weken en 1 dag
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_21201681
    Alles was in orde
    Varkentje lag niet zo mooi en we hebben dus ook niet echt een mooie foto meegekregen.
    (Lag met zijn rug naar ons toe).
    Hartje klopte mooi en hij/zij bewoog ook lekker.
    Lengte was 71mm , wat gelijk staat aan 13w en 1d en het hoofdje was 27mm wat gelijk stond aan 14w. Na het invullen van de gegevens bleek dat we nog steeds precies op schema lagen (13w en 4d).
    Gaat dus de goede kant en op 1 september mogen we weer!
    pi_21201818
    Anitra, veel succes vanmiddag en morgen

Fijn dat alles in orde is Xanthe

Bar_en_Mar Het komt toch allemaal nog goed zo te lezen. Doe je een beetje rustig aan?
    Hier had uw advertentie kunnen staan :P
      FOK!fossiel woensdag 11 augustus 2004 @ 11:24:32 #227
    2628 Karin
    pi_21202430
    Anitra heel veel succes
    Morgen rond dit tijdstip heb je misschien al je babietje in je armen, heerlijk vooruitzicht!
    Laat je lekker verwennen in het ziekenhuis en tot over een aantal dagen!
    komt er nog iemand ons het goede nieuws vertellen?
      † In Memoriam † woensdag 11 augustus 2004 @ 11:25:28 #228
    43556 miss_dynastie
    pi_21202445
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2004 09:41 schreef Anitra het volgende:
    Het is heel onwerkelijk, omdat ik ook nog geen tijd heb. Die hoor ik vanmiddag. Ik ben ook akelig rustig voor mijn doen.
    Wat ik wel heel erg lief vond was dat Djen gister haar tas aan het pakken was voor naar oma en dat ze speciaal kleding heeft uit gekozen waarin ze haar broertje (blijf er vanuit gaan dat het een jongen is) voor het eerst wil zien. Kan jullie verstellen dat dat hele vrolijke kleding is

Anitra, ik vind het zo spannend
      woensdag 11 augustus 2004 @ 11:31:28 #229
    67528 Loena-tik-
    Nachtzustertje
    pi_21202581
    Anitra heel veel sterkte, succes, geluk en vooral, geniet morgen van je kleine(ventje)

Xanthe lekker dat alles goed is en dat de baby lekker op schema ligt!!!
    Hyves!
      woensdag 11 augustus 2004 @ 11:32:38 #230
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_21202600
    Anitra veel succes morgen en vergeet je ventilator niet ook al is het nu wat afgekoeld
      woensdag 11 augustus 2004 @ 11:33:55 #231
    31820 Martineke
    Mama van Maxim en Romijn
    pi_21202627
    Xanthe er komt een klein miniXanthetje of jeroentje tis echt waar nu he tijd om te genietennnnnnnnn
      woensdag 11 augustus 2004 @ 11:37:52 #232
    12765 Tan
     Isilindil Tasardur
    pi_21202725
    Anitra, ik kom speciaal voor jou even uit lurkstand... ik wens je heel veel succes vanmiddag en morgen!!

Xanthe wat fijn zeg dat alles goed was!
    pi_21202956
    http://www.xs4all.nl/~peetj01/Taz/Zwangerschap/html/image006.html

Daar staat de foto.
    Ik krijg het weer niet voor elkaar om m het plaatje meteen hier te krijgen

En het knobbeltje in mijn mond bleek een cyste te zijn en die is nu weg.

Vraagje over cystes in de baarmoeder , ik heb er in van 3 of 4 cm nu in mijn baarmoeder zitten , kan het zijn dat de pijn die ik soms voel aan de kant van de cyste daar vandaan komt?
    pi_21203950
    Geweldig dat alles goed was Xante!!
      woensdag 11 augustus 2004 @ 12:26:53 #235
    12765 Tan
     Isilindil Tasardur
    pi_21203986

Et volia Xanthe
    pi_21204442
    Thanks Tan!
    pi_21204458
    Xanthe, wat fijn dat je een goede echo had. Dat voelt wel goed zeker?

Ik heb net op het werk moeten doorgeven wanneer ik met zwangerschapsverlof ga en tot wanneer ik ouderschapsverlof opnemen. Wat een tijd zeg zeg!
    Ben van 22 oktober tot 20 april echt vrij. Kan me er nu niks bij voorstellen. Zal het ook wel druk genoeg hebben, maar het is wel een heel raar idee. En het wordt allemaal steeds echter..
    pi_21204520
    Zo das gewoon een half jaar!!!!!!!!! Goed hoor AnnieB.
    Ik zit al de weken af te tellen... morgen nog maar 8 weekjes en dan 18 weken verlof.
      woensdag 11 augustus 2004 @ 13:12:35 #239
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_21205130
    Ik dacht vandaag even dat het begonnen was. Had om de 10 minuten kramp. Maar helaas, het is alweer voorbij.

Rewino, ik mail je later. Heb nu een beetje een rothumeur.
    pi_21205201
    balen tinkepink!

xanthe gefeliciteerd! ik kan alleen niet zo goed zien hoe je kindje precies ligt, zien we 'm nu van de achterkant?

anitra zet 'm op he!
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 11 augustus 2004 @ 13:17:30 #241
    13151 crew  Rewimo
    pi_21205272
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2004 13:12 schreef Tinkepink het volgende:
    Ik dacht vandaag even dat het begonnen was. Had om de 10 minuten kramp. Maar helaas, het is alweer voorbij.

Rewino, ik mail je later. Heb nu een beetje een rothumeur.
    Is goed hoor. Balen dat het niet doorzet zeg

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      woensdag 11 augustus 2004 @ 14:48:39 #242
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_21207567
    Oke, de verloskundige is net langs geweest en de krampjes die ik heb zijn dus wel weeen. Geen sterke, en ze hebben ook nog niet zo veel gedaan (anderhalve cm, waarvan een halve vandaag), maar het kan dus zijn dat ik binnen 1 a 2 dagen zal bevallen.

Ik weet niet of ik jullie nog op de hoogte ga houden, maar jullie weten nu in ieder geval dat er waarschijnlijk wat onderweg is.
      woensdag 11 augustus 2004 @ 14:55:18 #243
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_21207742
    oe
    spannend

Ik hoop voor je dat het doorzet
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 11 augustus 2004 @ 15:23:42 #244
    13151 crew  Rewimo
    pi_21208614
    Spannend Tink! Hou je taai hoor Hopelijk wordt Indy nu heel gauw grote zus!

woensdag 11 augustus 2004 @ 15:26:31 #245
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_21208692
    Goed zo Tinkepink! Het begin is er ! Heel veel succes meis

AnnieB Da's wel erg lekker lang verlof zeg !
    ... ♥ ik mis je ♥
      woensdag 11 augustus 2004 @ 15:30:11 #246
    67528 Loena-tik-
    Nachtzustertje
    pi_21208795
    Oeh, Tink spannend!!! Zet em op meid
    Hyves!
    pi_21209740
    Oeh gaan we er een race van maken tinkepink?
    Mijn tijd is bekend, ik heb nr 2 morgen ochtend. Dus ik moet om 7.45 in het ziekenhuis zijn en om half 9 lig ik dus op de o.k.
    Djen is naar mijn moeder en die zijn om 8 uur in het ziekenhuis zodat ik ze nog ff kan zien voor ik naar beneden ga. Ik krijg morgen voor de dag een kamer voor me alleen waar we dus lekker kunnen genieten en waar ma en Djen kunnen wachten op frummel en Rick. Nu word het wel heel spannend.
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 11 augustus 2004 @ 16:08:38 #248
    13151 crew  Rewimo
    pi_21209877
    Lekker vroeg Anitra, hoef je niet zo lang te wachten
      woensdag 11 augustus 2004 @ 16:08:55 #249
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_21209885
    Tinkepink! Ik hoop dat het lekker snel door gaat zetten voor jou!

En Anitra, nog een paar uurtjes is het zo ver! Dan ben jij weer mama en is Djen ineens grote zus!
      woensdag 11 augustus 2004 @ 16:10:37 #250
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_21209924
    Tinkepink

Anitra. lekker hoor dat je zo vroeg mag!! dan hoef je niet de hele dag te wachten! Is er iemand die foto's kan plaatsen hier
    pi_21210048
    P_iglet zal zeggen wie wat en waar het geworden is en Rick zal savonds laat denk ik wel snel even een foto plaatsen, want P_iglet kan niet bij het fototoestel Die bewaakt rick denk ik
      woensdag 11 augustus 2004 @ 16:16:11 #252
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_21210055
    Anitra Inderdaad lekker vroeg zeg Ik hoop dat je goed slaapt vannacht, laat je maar lekker verwennen vanavond !

Tinkepink ? ?
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_21210323
    tinkepink, dus toch! zet 'm op he.

en anitra, succes!
    pi_21210388
    Tinkepink

Anitra succes morgen
      woensdag 11 augustus 2004 @ 16:46:14 #255
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_21210867
    Nou, de weeen worden niet echt sterker en ik heb hier een zeurende peuter. De oppas maar even gebeld, want mijn man kan plotseling ook al niet op tijd thuis zijn.

Ben moe en wil slapen (nu het nog kan). Ik hoop dat het vannacht doorzet, want nog een paar dagen met dit soort kramp rondlopen heb ik weinig zin in.
      woensdag 11 augustus 2004 @ 17:02:16 #256
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21211290
    He Tinkepink ik hoop dat het doorzet
      woensdag 11 augustus 2004 @ 17:19:51 #257
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_21211823
    Tink, spannend! Ik hoop echt heel errg hard voor je dat het doorzet!!!!! Zet 'm op!

Anitra, om half tien heb je je beebie! Wauw! Geweldig!

Bix, ik heb de kleertjes! En ze zijn leuk!

Hier vandaag een raar dagje. We hadden een crematie ( ) en ik heb de hele tijd krampen gevoeld en ook een beetje meer slijm verloren. Maar niet "de" slijmprop volgens mij, maar gewoon... Móet je je slijmprop verliezen? Heeft iedereen dat eerst, voordat het begint?
    Vandaag dacht ik dus echt dat het nu gaande is, heel lichtjes, maar wel zoveel gedoe in buik dat ik er iets van dacht. Denk. Dacht. Ik weet het niet!!!!
      woensdag 11 augustus 2004 @ 17:22:26 #258
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21211903
    Sugar niet zo veel met je hoofd in de zon hoor

Je slijmprop hoeft geen prop te zijn kan ook gewoon slijm zijn!
      woensdag 11 augustus 2004 @ 17:25:36 #259
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_21212001
    Nee, dát weet ik wel, maar zijn er ook mensen die niet eerst "veel" of ander soort slijm verliezen? Dus geen slijm-verlies vooraf?
      woensdag 11 augustus 2004 @ 17:27:38 #260
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_21212053
    Oh Sugar ik weet niets van slijm, maar ik vind het wel spannend. Wat voor krampjes waren het ? Do tell !

Tinkepink Ik zal duimen dat het alsnog opeens doorzet !!
    ... ♥ ik mis je ♥
      woensdag 11 augustus 2004 @ 17:32:36 #261
    67528 Loena-tik-
    Nachtzustertje
    pi_21212168
    Joepie, Anitra, morgen als we wakker worden heb jij al je beebje!!!

Tink, hoop voor je dat het tegen de avond gaat doorzetten hoor Eerst maar lekker bijslapen!!!

Sugar, zat er ook bloed bij dat slijm? Beetje bloed erbij maakt het verhaal net iets positiever
    Maar het blijft zo, met slijmverlies, het kan vriezen en het kan dooien. Maar goed je doet verder wel lekker rommelen, er gebeurt tenminste iets van voorwerk!!!
    Hyves!
      woensdag 11 augustus 2004 @ 17:37:00 #262
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21212271
    Ík weet het niet Sugar, slijmerige afscheiding kan ook nog
      † In Memoriam † woensdag 11 augustus 2004 @ 17:40:34 #263
    43556 miss_dynastie
    pi_21212366
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2004 16:03 schreef Anitra het volgende:
    Mijn tijd is bekend, ik heb nr 2 morgen ochtend. Dus ik moet om 7.45 in het ziekenhuis zijn en om half 9 lig ik dus op de o.k.
    Djen is naar mijn moeder en die zijn om 8 uur in het ziekenhuis zodat ik ze nog ff kan zien voor ik naar beneden ga. Ik krijg morgen voor de dag een kamer voor me alleen waar we dus lekker kunnen genieten en waar ma en Djen kunnen wachten op frummel en Rick. Nu word het wel heel spannend.
    Wow, lekker vroeg!!

Tinkepink, zet em op !!!!!
      Licht Ontvlambaar woensdag 11 augustus 2004 @ 17:44:48 #264
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_21212473
    Sugar, ik heb helemaal geen slijm gezien vantevoren.

Tink, ik duim voor je dat het snel doorzet!

Anitra, veel succes morgen, spannend hoor!

Groetjes
    MamaSjeen
      woensdag 11 augustus 2004 @ 18:15:32 #265
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_21213086
    Ik heb net ook de slijmprop verloren. Het was ook echt een 'prop' volgens mij. Zat op de wc, voelde 'plop', dacht 'laat ik maar even checken... en inderdaad. Slijm met bloed. Wel oud bloed weliswaar, maar toch bloed.

Weeen worden ook sterker trouwens
    pi_21213149
    Tinkepink zet um op meid,
      woensdag 11 augustus 2004 @ 18:19:34 #267
    336 Jessicaa
    een kaarsje brand voor Danyel
    pi_21213172
    Tinkepink wat spannend !!!!! Gogogogogogo het gaat je weer lukken hoor Tinkepink!!!!!

En Anitra heel veel succes morgen he!!!
    pi_21213265
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2004 16:03 schreef Anitra het volgende:
    DIe zou vandaag toch komen of zie ik het verkeerd ??
    pi_21213296
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2004 18:15 schreef Tinkepink het volgende:
    Weeen worden ook sterker trouwens

* Noot van de redactie:
    Gelieve geen thriller ervan te maken a.u.b, waarvoor dank.
    pi_21213323
    Goh en dan moet iedereen nog minstens tot 14.00 of 16.00 wachten op nieuws morgen anitra
    Of ik moet even in mijn lunchpauze op en neer.

Maar mooi zo dat je niet heel lang hoeft te wachten morgen. Ik ben zeer benieuwd naar frummel,
    nu hopen dat hij niet voor een enorm grote verassing zorgt door frummelientje te zijn want dan hebben we hier een kadootjes probleem denk ik hihi.
    Sterkte vannacht met je laatste nachtje als zwangere, geniet er nog even van.....
      woensdag 11 augustus 2004 @ 18:25:47 #271
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_21213324
    Tinkepink gaat van start !!!!!
    ... ♥ ik mis je ♥
      woensdag 11 augustus 2004 @ 18:26:38 #272
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_21213346
    Sugar, ik was wel een slijmprop verloren (maar dat was bijna 3 weken voor de bavalling ) Daarna geen slijm meer gezien, hoor. Pas toen de het duidelijk was dat er weeën waren, begon ik weer veeel slijm te verliezen

Zou het een datumdrieling worden?
    Spannend spannend
    pi_21213365
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2004 10:08 schreef Rewimo het volgende:
    Knor/Danny, hoe gaat het bij jullie?
    situatie is min of meer onveranderd. Ik heb meer weeen als de afgelopen weken, ze zijn ook pijnlijker, maar de regelmaat is foetsie dan eens 2 in het uur, dan spontaan weer een stuk of 4 om vervolgens een uur niets geen last te hebben en dan weer gevolgd door zo nu en dan. Schiet totaal niet op dus. Heb ook niet het idee dat dit voorlopig iets gaat worden behalve een vermoeiende 'pijnlijke' voorgeschiedenis van heel wat dagen/weken (of het nut heeft weten we voorlopig ook nog niet, ik ga nog steeds 1x in de 2,5 week dus duurt nog wel ffies tot we die zien)

iemand vroeg of ik nog sliep, nou dat deed ik al weinig dus dat scheelt een hoop was al een beetje gewend aan gebroken nachtjes van een uurtje of 3 en das eigenlijk onveranderd gebleven. Gelukkig.

anitra morgen veel succes. Sugar en Tinkepink hopelijk zet het bij jullie wel door.

edit: ik zit nog maar weinig achter de pc dus verwacht niet al te snel of vaak een update zowel van evt verandering als van een evt bevalling.

[ Bericht 6% gewijzigd door knorretje op 11-08-2004 19:19:47 ]
      woensdag 11 augustus 2004 @ 18:30:57 #274
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_21213430
    Nou meiden, heel wat activiteit dus hier! Spannend hoor!
    De een wat minder heftig dan de ander, maar ik hoop wel voor jullie allemaal dat het nu lekker gaat doorzetten.
    pi_21213454
    Sugar hopelijk zet het bij jou ook door

Knor ook een voor jou
    pi_21213562
    Hoi Anitra, ik las dat je morgen een keizersnede krijgt..spannend! Ik heb bij de geboorte van mijn twee zonen ook keizersnedes gehad. Ik vond het mee vallen. De eerste keer was een spoedkeizersnede omdat mijn zoon er echt niet uit wou (hij lag ook in stuit) en dat ging zo snel dat ik een heleboel niet heb mee gekregen. De tweede keizersnede was, net zoals bij jou, een geplande. Dat was veel relaxter. Hij lag net zoals zijn broer ook in een stiut...ja ja ik heb twee dwarsliggers "gebaard". Probeer niet te snel teveel te willen !

In ieder geval, om een lang verhaal kort te maken: VEEL SUCCES !!!
      woensdag 11 augustus 2004 @ 18:47:45 #277
    63367 Jdee
    diep ademhalen... hou vast...
    pi_21213733
    quote:
    waaaaa, dat heb ik ook gedaan... maar gekleurde kaarsen zijn echt NIET lekker. (en toen was ik ook nog niet zo oud). Ik was helemaal vergeten met wie dat boekje was, weet je misschien ook nog heeeel misschien de titel of schrijver?

oh bij deze hallo dus iedereen en hallo nieuwe aanwezigen!

Net terug van weekje fietsen in nederland. lekker bruin geworden in fietsbroek... en al eerste 'waa mens tok op met me de hele tijd ten toon te stellen!'-momenten gehad (schoonmama die ter overstaan van hele roeigroepje waar wij toevallig ook zijn zegt dat ze oma wordt waardoor al die mensen die ik overigens NIET ken opeens allemaal willen weten hoe ik me voel en dan ook nog in eerste instantie HAAR feliciteren, brrrrrr). Geloof het of niet, maar schoonouders hebben MEER gefeliciteerd kaarten gehad dan wij. Niet dat ik kaarten wil, maar het is toch wel een beetje apart...

Voor degenen die dan denken "oh is er dan al wat te zien dan?" eh nauwelijks. ik ben 13 weken op weg. Maar misschien reageer ik nu een beetje hormonaal ofzo

Ik ben eenbeetje de tel kwijt, dus vergeef me als ik het even algmeen houd op een 'hup dames hup!' en een *blaast veel koele lucht jullie nek in met ijsblokjes in mond, onderwijl met een koud washandje je voeten masserend* voor degenen die dat wensen.
    ..en laat gaan...
      woensdag 11 augustus 2004 @ 18:58:18 #278
    63367 Jdee
    diep ademhalen... hou vast...
    pi_21213913
    (eindelijk bijgelezen in dit mapje) hup dames hup dames!

en voor elk een kusje op je voorhoofd
    ..en laat gaan...
      woensdag 11 augustus 2004 @ 19:11:29 #279
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_21214179
    Anitra, meid wat spannend! Heel veel plezier morgen, geniet ervan, ook van de momenten vooraf. Hou er trouwens rekening mee dat je niet precies om 08.30 wordt geholpen. Het is een richttijd. Als er een spoed is mag je gewoon wachten. Wij werden ook pas anderhalf uur later opgehaald.
    Heel veel succes en ik hoop dat jullie de spanning aan kunnen!

Tinkepink, ookal zo spannend! Voor jou dan ook een hoop en

Sjoegie, meissie niet zo ongeduldig haha! 1 ding is wel duidelijk, het rommelt al wel bij jou. Je lichaam is zich echt aan het klaar maken voor het grote moment. Nog eventjes volhouden!

Meiden, het wordt hier weer loeiS P A N N U N N N N N D ! ! !
    *in de handen wrijft*
    pi_21214466
    AnnieB je het voelt beter dat ik weet dat alles nog goed zit daar binnen en we de kritieke weken hebben gehad , geeft je wel wat innerlijke rust.

bixister ja hij/zij ligt met de rug naar ons toe en het hoofdje ligt aan de linker kant.
      Jubileum moderator woensdag 11 augustus 2004 @ 19:23:09 #281
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_21214480
    Anitra heel veel succes morgen!! We denken aan je en wachten met spanning op nieuws
    Enne, laat je lekker verwennen in het ziekenhuis, thuis moet je heel veel zelf weer doen en die eerste dagen hoef je niet stoer te zijn hoor. Gewoon lekker de verpleegkundigen laten redderen en alleen doen waar je zin in hebt.
    Succes

Tinkepink, spannend Zet hem op meisje!

Sugar, ik verloor de weken voor de bevalling ook regelmatig heel veel waterig slijm. Elke keer sprong ikverheugd op omdat ik dacht dat mijn vliezen gebroken waren.
    De dag voor de bevalling verloor ik heel duidelijk de slijmprop (soort kwalletje met bloed erin) terwijl ik dacht dat dat door het vele slijmverlies allang niet meer zou gebeuren.
    Het kan dus alle kanten op vrees ik.

Xanthe wat een mooie echo
    Eva ♥ en Iris ♥
      woensdag 11 augustus 2004 @ 19:40:28 #282
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_21214912
    Jdee Fijn dat je het leuk hebt gehad !

Sugar en Tinkepink Hoe gaat het nu ?
    ... ♥ ik mis je ♥
      woensdag 11 augustus 2004 @ 19:49:40 #283
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_21215110
    Woei en heuse mini-baby-boom middenin de 'grote' baby boom!

Anitra, heel veel sterkte en succes morgen. Zet hem op en geniet lekker van de kleine!

Tinkepink, dat gaat lekker bij jou zo te horen, hoop dat de weeën doorzetten

Sugar, ookal gerommel bij jou, hoop dat het bij jou ook gauw doorzet
    ©Dumbo
    pi_21215127
    Tinkepink..........spannend
    Hier had uw advertentie kunnen staan :P
    pi_21215434
    Tinkepink spannend
    Ga je voor een datumtweeling met Anitra of wil je gewoon eerst
    Anitra wat heerlijk dat je vroeg op de dag bent ingepland Ik hoop dat alles soepeltjes verloopt en ik ga voor je duimen

Sugar ga je voor de datumdrieling? Klinkt toch allemaal spannend hoor dat slijm verliezen en zo
    Ik zal voor jou duimen dat apie niet lang meer op zich laat wachten

Ik ben net weer voor de APK geweest en alles is prima! M'n bloeddruk is zelfs lager dan hij in de hele zwangerschap is geweest Zou het door het verlof komen?
    Beebje ligt nog steeds netjes naar beneden (zijn het dus toch de billen die ik bovenin voel ) en is zelfs al een klein stukje ingedaald
    Ik ben weer helemaal
      woensdag 11 augustus 2004 @ 20:29:37 #286
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_21215994
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2004 20:03 schreef piglet het volgende:
    Ik ben net weer voor de APK geweest en alles is prima! M'n bloeddruk is zelfs lager dan hij in de hele zwangerschap is geweest Zou het door het verlof komen?
    Haha, logisch dat je dat denkt, maar het hoort er helemaal bij, zo'n tijdelijk lage bloeddruk !
    quote:
    Beebje ligt nog steeds netjes naar beneden (zijn het dus toch de billen die ik bovenin voel ) en is zelfs al een klein stukje ingedaald Ik ben weer helemaal
    Jeujjj !! Dat is echt goed nieuws . Leuk hé dat je de billetjes voelt... en je weet het, hij/zij kan nog wel om zijn/haar lengte-as draaien, dus die billen (kunnen) draaien van links naar rechts
    ... ♥ ik mis je ♥
      woensdag 11 augustus 2004 @ 20:35:45 #287
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_21216117
    Ik ga zo naar het ziekenhuis. Ik heb na 13,5 uur weeen nog maar 3 cm ontsluiting en dat gaat mij te langzaam. Het zal waarschijnlijk wel een ruggeprik worden denk ik.

Ik kan jullie niet beloven dat mijn man er aan denkt Karen en/of Lois te mailen, maar zodra het me lukt kom ik weer online!
      Jubileum moderator woensdag 11 augustus 2004 @ 20:36:58 #288
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_21216139
    Succes en heel veel sterkte Tinkepink
    Eva ♥ en Iris ♥
      woensdag 11 augustus 2004 @ 20:38:06 #289
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_21216169
    Heel veel sterkte Tinkepink, en zet hem op!

©Dumbo
      woensdag 11 augustus 2004 @ 20:38:09 #290
    67528 Loena-tik-
    Nachtzustertje
    pi_21216173
    Succes Tink!!!!
    Hyves!
      woensdag 11 augustus 2004 @ 20:41:38 #291
    54058 babyfeet
    08-09-2010 Trouwen!!!!!
    pi_21216271
    tinkepink zet hem op spannend hoor

En sterkte morgen Anitra
    pi_21216301
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2004 20:35 schreef Tinkepink het volgende:
    Ik ga zo naar het ziekenhuis. Ik heb na 13,5 uur weeen nog maar 3 cm ontsluiting en dat gaat mij te langzaam. Het zal waarschijnlijk wel een ruggeprik worden denk ik.

Ik kan jullie niet beloven dat mijn man er aan denkt Karen en/of Lois te mailen, maar zodra het me lukt kom ik weer online!
    Succes

En denk eraan, gelieve geen thriller . . .
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 11 augustus 2004 @ 20:46:25 #293
    13151 crew  Rewimo
    pi_21216384
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2004 20:35 schreef Tinkepink het volgende:

Zet hem op Tink, ik hoop dat het allemaal niet zo lang meer duurt voor je Hou je taai!
    pi_21216442
    oef tinkepink, succes he!

en TC, thrillers zijn vooral voor de barenden & baby's zelf ongewenst lijkt me.

sugar, gelukkig dat die rainbow-luitjes dus geen oplichters zijn. hier nog niks binnen overigens, maar ik wacht rustig af. bovendien twijfel ik nog steeds of ik wel echt iets besteld heb daar.

[ Bericht 25% gewijzigd door bixister op 11-08-2004 21:00:56 ]
    pi_21216630
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2004 20:29 schreef phluphy het volgende:
    Jeujjj !! Dat is echt goed nieuws . Leuk hé dat je de billetjes voelt... en je weet het, hij/zij kan nog wel om zijn/haar lengte-as draaien, dus die billen (kunnen) draaien van links naar rechts
    Inderdaad erg leuk, helemaal omdat ik nu weet wat het is (toch best handig om te weten of je je kind over z'n bolletje of zin billetje aait ). Ik ben benieuwd hoeveel er nog gedraaid gaat worden, de nieuwste hobby is in ieder geval mama in d'r zij trappen. Voelt echt heel raar
    O, ja ik voel m'n beebje dus niet zo heel veel en dat vond ik soms best een beetje verontrustend. Maar nu bleek tijdens het luisteren met de doptone dat ie op een gegeven moment aardig druk begon te bewegen en dat ik het dus echt niet voelde
    Vreemd hoor, maar ook wel geruststellend: waarschijnlijk beweegt ie dus helemaal niet zo weinig

Tinkepink heel veel succes, ik hoop dat de rest van de bevalling een stuk sneller zal gaan en dat het heel erg mee gaat vallen. Dikke
    -ze en we horen wel hoe het afloopt!
      woensdag 11 augustus 2004 @ 21:03:18 #296
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_21216776
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2004 20:49 schreef bixister het volgende:
    bovendien twijfel ik nog steeds of ik wel echt iets besteld heb daar.
    Zou je daar geen bevestigingsmailtje van hebben gehad dan? of delete je die altijd?
    ©Dumbo
      FOK!fossiel woensdag 11 augustus 2004 @ 21:03:35 #297
    2628 Karin
    pi_21216782
    Tinkepink zet hem op

Anitra fijn dat je zo vroeg aan de beurt bent! Ik hoop dat je nog een beetje kan slapen vanacht. Heel veel succes en plezier!!
      woensdag 11 augustus 2004 @ 21:03:57 #298
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_21216790
    Tinkepink, enorm veel succes We duimen voor een voorspoedige bevalling !!
    ... ♥ ik mis je ♥
      woensdag 11 augustus 2004 @ 21:05:00 #299
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_21216813
    Zet hem op Tink!
    pi_21216849
    Succes Tinkepink, ik hoop voor je dat je gauw een heel mooi kindje in je armen hebt!
      woensdag 11 augustus 2004 @ 21:09:29 #301
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_21216930
    Tinkepink en Anitra, allebei succes!
    stormy waters...
    sailin'
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')