abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 augustus 2004 @ 13:43:08 #101
13250 Lod
Sapere aude!
pi_21075159
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 13:37 schreef Elgigante het volgende:
Leven we dan in een minder hypocriete samenleving of in een meer instictieve samenleving sinds het post-pim tijdperk?
De hypocrietie zal altijd wel blijven. Waar vroeger mensen zich inhielden gaan nu mensen juist homo's haten om maar niet uit de toon te vallen bij de rest van de groep. (dit is echter mijn mening die waar is in mijn eigen belevingswereld, ik kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten).

Een meer instinctieve samenleving? Weet ik niet, wel dat men vaker roept en minder (door)denkt. Dat vind ik wel een kwalijke zaak.
GNU Terry Pratchett
pi_21075327
In het onderwijs zal het één en ander moeten veranderen, om een positieve houding te bewerkstellen. Discriminatie is immers in de meeste gevallen een gevolg van angst en onwetendheid. Door middel van voorlichting en onderwijs kan deze discriminatie dus bestreden worden. Wanneer men bovendien gaat inzien dat er naast de heteroseksuele geaardheid, nog andere volwaardige seksuele oriëntatie bestaat, de homoseksualiteit (en daarnaast nog gradaties van biseksualiteit), is men op de goede weg om homoseksualiteit te accepteren. Hiervoor is het echter wel nodig dat de vanzelfsprekendheid en de algemene verwachting van heteroseksualiteit, afneemt. Of dit werkelijk mogelijk is, is maar de vraag. Een grote meerderheidsgroep bepaald over het algemeen de manier van denken en het verwachtingspatroon van de samenleving. Het is dus juist aan deze groep, om homoseksualiteit geaccepteerd te maken en als volwaardig deel te maken van de samenleving.
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
pi_21075593
Laatst nog iemand gehoord over homo's: het zijn viezeriken, parasieten en ze denken dat ze alles mogen. En er ook nog bij vermelden (het was in een openbare ruimte): 'sorry als ik er iemand hier mee beledig'.

.
pi_21076018
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 16:50 schreef SCH het volgende:
Een op de vijf homo's in Nederland is de afgelopen twaalf maanden geconfronteerd met anti-homoseksuele bedreigingen. Dit blijkt uit een onderzoek onder lezers van de Gay Krant.
Vraag: Zijn de lezers van de Gay Krant representatief voor de hele homobevolking in Nederland? Zo nee, onderzoek mislukt!
quote:
De professor meent dan ook dat het een misverstand is dat de emancipatie van homo's is voltooid. Dit motto wordt vaak gebruikt om subsidies voor homo-organisaties te schrappen. ,,De geschiedenis herhaalt zich, als je niet alert bent'', stelt Tielman.
Aan de andere kant: die subsidie vretende organisaties zullen de zaken misschien ook wel overdrijven om hun subsidie te behouden!
  donderdag 5 augustus 2004 @ 15:25:57 #105
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_21077763
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 13:32 schreef milagro het volgende:

[..]

net zo representatief als 500 willekeurige anderen die ondervraagt worden voor elk ander willekeurig onderzoekje
Nee, zeker zeer niet. Als je 500 willekeurige mensen opndervraagd dan heb je een representatieve doorsnee van de bevolking. Als je 500 mensen die een bepaalde eigenschap hebben, gaykrant-lezer zijn bv, dan heb je dit niet. De goede titel van dit topic zou dan ook zijn: "Een op de vijf Gaykrantlezers......etc"
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  donderdag 5 augustus 2004 @ 15:27:04 #106
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_21077793
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 13:40 schreef milagro het volgende:

[..]

daarmee zeg ik niet dat het dus niet representatief is.

enkel dat men altijd 'slechts' 500 mensen ondervraagt bij onderzoeken/polls
Zou men dat getal uit de lucht gegrepen hebben of zou er een bepaalde wiskundige onderbouwing achterzitten?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  donderdag 5 augustus 2004 @ 17:38:16 #107
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_21081092
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 18:53 schreef SCH het volgende:
Misschien heb jij er als hetero toch iets minder last van dan de doorsneehomo
Hoe weet je dat? Dat blijkt ieg niet uit dit onderzoek van de Gaykrant.
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 11:22 schreef SCH het volgende:
Kijk eens op www.gothatesfags.com - ik maak me grote zorgen over de ontwikkelingen in Amerika.

Verder is er veel verborgen homofobie in ons land denk ik - en dat sluimert, dat kan zo weer ontaarden in echte homohaat.
Hou toch op man, mensen in NL (uitgezonderd bepaalde, al eerder genoemde groepen) lachen zich in het algemeen kapot om 'homofoben' op TV. Ik zal niet beweren dat er he-le-maal geen homohaat is onder autochtonen, tuurlijk is er wel zo'n enkeling die is blijven steken in de Middeleeuwen, maar daar houdt het toch echt mee op. Niks 'sluimerende homofobie'.

Oke, ook onder autochtone jongeren in de grote steden lijkt homofobie wat toe te nemen, maar dat is vrij logisch als je in een klas zit met overwegend moslims, die om het hardst schreeuwen hoeveel homo's ze aankomend weekend gaan afslachten. Dan ben je als brave autochtoon in de minderheid en ga je uit zelfbehoud vanzelf een beetje meelullen, zelfs als je er niks van meent.

Het enige waar sommige mensen zich aan ergeren is het feit, dat bepaalde homo's denken zich niks aan te hoeven trekken van anderen en halfnaakt over straat te mogen wandelen, bijvoorbeeld tijdens zo'n Gaypride. Dat heeft echter niks met geaardheid te maken, maar puur met verschillende fatsoensnormen. Die mensen vinden de Streetparade waarschijnlijk ook aanstootgevend. Dat zoiets als de Gaypride in verband wordt gebracht met alle homo's, is natuurlijk onjuist, maar wel begrijpelijk en voor een groot deel de schuld van de organisatie en de homoscene zelf.

Overigens vind ikzelf het allemaal prima, wat mij betreft gaat iedereen naakt over straat, maar dat terzijde.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lemmeb op 05-08-2004 17:47:06 ]
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 5 augustus 2004 @ 17:53:25 #108
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_21081367
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 17:38 schreef Lemmeb het volgende:

Overigens vind ikzelf het allemaal prima, wat mij betreft gaat iedereen naakt over straat, maar dat terzijde.
ah een nudist.

Ik denk dat het gedoogd wordt omdat mensen er niet veel mee in aanraking komen (met homo's). Maar echt geaccepteerd is het toch niet hoor volgens mij.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 17:58:03 #109
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_21081459
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 17:53 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

ah een nudist.

Ik denk dat het gedoogd wordt omdat mensen er niet veel mee in aanraking komen (met homo's). Maar echt geaccepteerd is het toch niet hoor volgens mij.
Wat versta je dan precies onder 'geaccepteerd'?

Je hoeft het toch niet allemaal geweldig te vinden? Ik moet ook kokhalzen bij de gedachte aan de lul van een andere vent in m'n bek, maar dat betekent nog niet dat ik homo's niet zou accepteren.
pi_21082074
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 17:38 schreef Lemmeb het volgende:
Hou toch op man, mensen in NL (uitgezonderd bepaalde, al eerder genoemde groepen) lachen zich in het algemeen kapot om 'homofoben' op TV. Ik zal niet beweren dat er he-le-maal geen homohaat is onder autochtonen, tuurlijk is er wel zo'n enkeling die is blijven steken in de Middeleeuwen, maar daar houdt het toch echt mee op. Niks 'sluimerende homofobie'.
Ik weet niet waar je die harde conclusie op baseert. Ik deel hem niet. De groep fanatieke homohaters die er hier ook echt werk van maakt is gelukkig niet zo groot maar de vraag of er sprake is van acceptatie. Een paar voorbeelden: ik zou niet zomaar in iedere wijk gaan wonen met mijn vriend, ik ga niet met mijn vriend hand in hand door de stad lopen. Enz. enz. Dat heeft met mij te maken maar ook zeker met de mentaliteit van mensen, de blikken, de opmerkingen enz. Dan kan je zeggen: trek je daar niks van aan - maar dat doe ik toevallig wel. En dit is geen probleem dat specifiek met allochtonen te maken heeft. Als mensen homoseksualiteit accepteren, dan hebben ze bijvoorbeeld geen moeite met zoenende mannen en vrouwen. Nog heel vaak is de reactie: moet je dat nou zonodig laten zien...
quote:
Oke, ook onder autochtone jongeren in de grote steden lijkt homofobie wat toe te nemen, maar dat is vrij logisch als je in een klas zit met overwegend moslims, die om het hardst schreeuwen hoeveel homo's ze aankomend weekend gaan afslachten. Dan ben je als brave autochtoon in de minderheid en ga je uit zelfbehoud vanzelf een beetje meelullen, zelfs als je er niks van meent.
Wel erg gemakkelijk om het daar op te gooien. Dat is zeker een onderdeel van het probleem maar het gekke is dat er op 'witte' scholen over het algemeen ook een vrij negatieve houdingen tegenover homoseksualiteit is. Dat merken bijvoorbeeld de voorlichtingsgroepen. Op zich niet zo gek bij leerlingen in de puberteit maar als ik de verhalen moet geloven wordt het er eerder slechter dan beter op.
quote:
Het enige waar sommige mensen zich aan ergeren is het feit, dat bepaalde homo's denken zich niks aan te hoeven trekken van anderen en halfnaakt over straat te mogen wandelen, bijvoorbeeld tijdens zo'n Gaypride. Dat heeft echter niks met geaardheid te maken, maar puur met verschillende fatsoensnormen. Die mensen vinden de Streetparade waarschijnlijk ook aanstootgevend. Dat zoiets als de Gaypride in verband wordt gebracht met alle homo's, is natuurlijk onjuist, maar wel begrijpelijk en voor een groot deel de schuld van de organisatie en de homoscene zelf.
Tja, dat blijft een discussie. Ik kan me er wel iets bij voorstellen - het is ook een heel circus en het is natuurlijk ook wat provocerend bedoeld dus het zou niet eens geslaagd zijn als mensen zich er niet aan zouden storen. Aan de andere kant komen er honderdduizenden hetero's naar kijken, dus zo'n evenement heeft blijkbaar een doelgroep.

Maar ik merkte bijvoorbeeld bij de Gay Games in Amsterdam (volgend jaar de eurogames in Utrecht) dat er heel vaak gereageerd werd in de trant van: moet dat zonodig en waarom zonder jullie je af enz. Dat is niet meteen homofobie maar het heeft me wel verbaasd, het was voor mij als homo namelijk een geweldig hoogtepunt die week
quote:
Nou, dat zou van mij nou weer niet hoeven
  donderdag 5 augustus 2004 @ 18:35:47 #111
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_21082267
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 17:58 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wat versta je dan precies onder 'geaccepteerd'?

Je hoeft het toch niet allemaal geweldig te vinden? Ik moet ook kokhalzen bij de gedachte aan de lul van een andere vent in m'n bek, maar dat betekent nog niet dat ik homo's niet zou accepteren.
geaccepteerd is denk ik dat mensen een homo relatie gelijkwaardig vinden aan een hetero relatien (en er dus totaal niet meer vreemd van opkijken als ze 2 mannen hand in hand zien lopen in de stad etc zoals sch hierboven beschrijft.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 18:43:26 #112
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_21082438
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 18:26 schreef SCH het volgende:
Ik weet niet waar je die harde conclusie op baseert. Ik deel hem niet. De groep fanatieke homohaters die er hier ook echt werk van maakt is gelukkig niet zo groot maar de vraag of er sprake is van acceptatie. Een paar voorbeelden: ik zou niet zomaar in iedere wijk gaan wonen met mijn vriend, ik ga niet met mijn vriend hand in hand door de stad lopen. Enz. enz. Dat heeft met mij te maken maar ook zeker met de mentaliteit van mensen, de blikken, de opmerkingen enz. Dan kan je zeggen: trek je daar niks van aan - maar dat doe ik toevallig wel. En dit is geen probleem dat specifiek met allochtonen te maken heeft. Als mensen homoseksualiteit accepteren, dan hebben ze bijvoorbeeld geen moeite met zoenende mannen en vrouwen. Nog heel vaak is de reactie: moet je dat nou zonodig laten zien...
Dit kan ik me wel weer een beetje voorstellen. Dat je dan met je vriend hand in hand over straat loopt en dat er dan van die mensen naar je staan te kijken en je een bepaalde blik geven etc.

Magoed, dat zit misschien voor een deel ook wel weer in je eigen hoofd. Misschien kijken sommigen van die mensen alleen maar naar je mooie t-shirt ofzo en zoek je er teveel achter. Mensen die ergens in een bepaalde mate onzeker over zijn, uiterlijke kenmerken, denken altijd dat mensen op straat naar hen kijken vanwege 'dat ene'. Zo zou het in dit geval ook een beetje kunnen zijn.

Nou wil ik zeker niet zeggen dat jij onzeker over je geaardheid bent ofzo, want dat weet ik helemaal niet. Maar blijkbaar toch niet zeker genoeg om je over die blikken op straat heen te zetten.
quote:
Tja, dat blijft een discussie. Ik kan me er wel iets bij voorstellen - het is ook een heel circus en het is natuurlijk ook wat provocerend bedoeld dus het zou niet eens geslaagd zijn als mensen zich er niet aan zouden storen. Aan de andere kant komen er honderdduizenden hetero's naar kijken, dus zo'n evenement heeft blijkbaar een doelgroep.

Maar ik merkte bijvoorbeeld bij de Gay Games in Amsterdam (volgend jaar de eurogames in Utrecht) dat er heel vaak gereageerd werd in de trant van: moet dat zonodig en waarom zonder jullie je af enz. Dat is niet meteen homofobie maar het heeft me wel verbaasd, het was voor mij als homo namelijk een geweldig hoogtepunt die week
Op zich niks mis met die Gay games. Maar je zou je ook het volgende af kunnen vragen: er is fysiek gezien geen enkele reden waarom homosexuelen niet gewoon met de normale Games mee kunnen doen, dus waarom doen ze dat dan niet?

Tsja, ik vind het allemaal prima, je moet een beetje tolerant zijn voor dit soort dingen. Maar ik kan me wel een klein beetje voorstellen dat mensen zo denken. Veel mensen weten ook niet dat bij bepaalde sporten homosexualiteit idd een moeilijk onderwerp is, en bovendien heb je binnen de sport ook te maken met andere culturen waar homosexualiteit nog niet zo normaal is.
pi_21082638
Zeer spijtig dat homohaat de afgelopen jaren weer aan het toenemen is.

De reden van toenemend geweld in de grote steden zou voor de overheid reden moeten zijn drastische maatregelen te treffen, helaas liggen die te slapen lijkt het wel.

Zijn er hier eigenlijk homo's die willen reageren hoe zij het 1 en ander zien. Dat lijkt mij wel nuttig voor dit topic.

[edit] Sorry had nog niet het hele topic doorgelezen, zie nu het 1 en ander.
pi_21084113
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 18:43 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dit kan ik me wel weer een beetje voorstellen. Dat je dan met je vriend hand in hand over straat loopt en dat er dan van die mensen naar je staan te kijken en je een bepaalde blik geven etc.
Ik weet nog dat mijn ouders ooit zeiden, lang voor mijn coming-out: gadverdamme, stonden er 2 mannen te zoenen. Waarom moet dat allemaal zo openlijk.... Die heterostelletjes zagen ze helemaal over het hoofd.
Ik vind het geen gemis hoor, zoenen binnen is ook prima en hand in hand lopen is geen hobby van me maar er is wel dat gevoel dat je een beetje beperkt wordt. En er kan ook echt wel bedreiging zijn, er worden nog steeds homo's in elkaar geslagen die bijvoorbeeld uit zijn geweest.
quote:
Magoed, dat zit misschien voor een deel ook wel weer in je eigen hoofd. Misschien kijken sommigen van die mensen alleen maar naar je mooie t-shirt ofzo en zoek je er teveel achter. Mensen die ergens in een bepaalde mate onzeker over zijn, uiterlijke kenmerken, denken altijd dat mensen op straat naar hen kijken vanwege 'dat ene'. Zo zou het in dit geval ook een beetje kunnen zijn.
Dat is toch wel redelijk in te schatten - en opmerkingen zijn vaak maar voor 1 uitleg vatbaar.
quote:
Nou wil ik zeker niet zeggen dat jij onzeker over je geaardheid bent ofzo, want dat weet ik helemaal niet. Maar blijkbaar toch niet zeker genoeg om je over die blikken op straat heen te zetten.
Ik ben geen 'duidelijk zichtbare' homo en ik ben er ook niet onzeker over. Wat datbetreft heb ik ook niks te klagen hoor, met collega's en buurt en familie en weet ik het allemaal. Ik maak me altijd meer zorgen over de jonge homo die nog uit de kast moet komen, met name in de provincie.
quote:
Op zich niks mis met die Gay games. Maar je zou je ook het volgende af kunnen vragen: er is fysiek gezien geen enkele reden waarom homosexuelen niet gewoon met de normale Games mee kunnen doen, dus waarom doen ze dat dan niet?
Dat kan ook heel goed - maar het is gewoon een evenement. Het is niet te beschrijven hoe bijzonder het is als je een weekje in de meerderheid bent, zoals die week in Amsterdam het geval was. Het was echt euforisch, dat had ik eigenlijk niet verwacht. En dat heb ik van meer mensen gehoord.

Ik ben verder niet zo van de homoscene, heb ook niet automatisch meer met andere homo's dan met hetero's maar soms is het toch wel even prettig dat het even volstrekt normaal is - dat je je daar helemaal niet druk over hoeft te maken.
quote:
Tsja, ik vind het allemaal prima, je moet een beetje tolerant zijn voor dit soort dingen. Maar ik kan me wel een klein beetje voorstellen dat mensen zo denken. Veel mensen weten ook niet dat bij bepaalde sporten homosexualiteit idd een moeilijk onderwerp is, en bovendien heb je binnen de sport ook te maken met andere culturen waar homosexualiteit nog niet zo normaal is.
Ik kan me ook wel voorstellen dat mensen zo denken; je moet ook niet naar absolute tolerantie willen streven. Ik heb ook niet zoveel met mensen die naar tractorraces gaan of van boksen houden enz. - er zijn gewoon verschillende werelden.
Alleen vind ik onwetendheid niet zo'n sterk argument - dan doen mensen maar wat meer hun best om kennis op te doen. Mijn tante vroeg laatst uitgebreid wie er bij ons kookte, de was deed en hoe je nou verder een huishouden runt met twee mannen. Heel open, op het naieve af, maar ontzettend eerlijk en schattig
  donderdag 5 augustus 2004 @ 20:36:14 #115
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_21084604
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 18:53 schreef Brammetje het volgende:

Zijn er hier eigenlijk homo's die willen reageren hoe zij het 1 en ander zien. Dat lijkt mij wel nuttig voor dit topic.
Merk het eigenlijk zelden
Heb trouwens een vermoeden dat het vooral een grote steden probleem is. Dit vooral omdat Kutmarokkaantjes in de provincie zelden zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 20:38:52 #116
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_21084665
kom op zeg, als je predikt dat homo's vies zijn, anders zijn of naar beneden moeten worden gegooit (head first) dan kan het toch geen toeval zijn? bovendien is de houding van bush ook volledig onmenselijk in deze discussie. de wereld wordt momenteel geleid door een stel bekrompen vieze homohaters die verdeeldheid zaaien. met succes mag ik wel zeggen. de kloof wordt steeds groter tussen de andersdenkenen. kuttijd zullen we maar zeggen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_21088194
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 18:27 schreef robh het volgende:
Hoe representatief zijn 500 gaykrant lezers?
Net zo representatief als 500 Vara gids leden die ik ga vragen naar hun politieke voorkeur. Dan is 90% van de Nederlanders plotseling ook PvdA stemmer.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 23:34:27 #118
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_21089113
Ik denk dat het wel meevalt, maar ik denk ook dat veel homo's het over zichzelf afroepen. Ze hebben eigen café's, eigen poolcenters, eigen voetbalverenigingen en noem maar op. Vaak willen dan bv. heterogene mensen ook gebruik maken van dergelijke voorzieningen, maar dat mogen ze dan niet omdat ze geen homo zijn. Vind je het dan gek dat ze kwaad worden ? Ik niet. Natuurlijk geldt dit voorbeeld niet voor alle situatie's maar ik durf wel te stellen dat dit zeker opgaat voor ca. 53 %

Overigens heb ik het gevoel dat er pittig wordt overdreven

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 5 augustus 2004 @ 23:50:11 #119
262 Re
Kiss & Swallow
pi_21089601
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 23:04 schreef AchJa het volgende:

[..]

Net zo representatief als 500 Vara gids leden die ik ga vragen naar hun politieke voorkeur. Dan is 90% van de Nederlanders plotseling ook PvdA stemmer.
niet geheel natuurlijk, als de vraag wat is uw sexuele voorkeur had geweest had je gelijk gehad, desalmiettemin is dit soort gestratificeerd onderzoek meestel wel biased (of hoe heet dat in het Nederlands)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 00:02:12 #120
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_21089983
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 23:50 schreef Re het volgende:

[..]

niet geheel natuurlijk, als de vraag wat is uw sexuele voorkeur had geweest had je gelijk gehad, desalmiettemin is dit soort gestratificeerd onderzoek meestel wel biased (of hoe heet dat in het Nederlands)
Je hebt gelijk, maar ik denk dat het voorbeeld de lading wel dekt.
pi_21090119
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 16:50 schreef SCH het volgende:
Een op de vijf homo's geconfronteerd met homohaat

-----------------------------
Toch wel lichtelijk zorgwekkend dit.
Wat is de trend dan? Gaat het beter of slechter dan pak m beet 40 jaar terug? (acceptatie is niet iets wat in een weekje geregeld kan worden, toch)

Hoe zijn de veranderingen over de laatste decennia te bezien?
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 08:19:32 #122
13250 Lod
Sapere aude!
pi_21091813
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 20:38 schreef zoalshetis het volgende:
kuttijd zullen we maar zeggen.
Klote tijd zul je bedoelen
Bij het zien van die gay parades waar de mensen in die exotische pakjes lopen trek ik mijn wenkbrauw ook altijd wel even op. Ik kan me nooit voorstellen dat je er echt plezier in hebt én je versterkt alleen maar het vooroordeel wat veel mensen hebben (of is het geen vooroordeel?).
GNU Terry Pratchett
pi_21093334
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 23:34 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik denk dat het wel meevalt, maar ik denk ook dat veel homo's het over zichzelf afroepen. Ze hebben eigen café's, eigen poolcenters, eigen voetbalverenigingen en noem maar op. Vaak willen dan bv. heterogene mensen ook gebruik maken van dergelijke voorzieningen, maar dat mogen ze dan niet omdat ze geen homo zijn. Vind je het dan gek dat ze kwaad worden ? Ik niet. Natuurlijk geldt dit voorbeeld niet voor alle situatie's maar ik durf wel te stellen dat dit zeker opgaat voor ca. 53 %

Welke 'groep' zondert zich niet af op een eigen manier? Er zijn toch ook zat speciale clubs en verenigingen voor mensen die allemaal dezelfde religie aanhangen, dezelfde studie volgen, dezelfde nationaliteit of afkomst hebben etc.
Je kan je trouwens afvragen of de intolerantie voortkomt uit die door jouw beschreven afzondering of dat de afzondering voortkomt uit de intolerantie.
Ik merk persoonlijk eigenlijk ook weinig van die zogenaamde gesloten voorzieningen. Van een voetbalclub speciaal voor homo's heb ik ook nog nooit gehoord. (jajaja, komt u maar, we hebben heerenveen uiteraard en ajax enzo )
quote:
Vind je het dan gek dat ze kwaad worden ?
Ja, dat vind ik gek ja. Omdat je als heterosexueel niet welkom zou zijn in een homo-bar (wat ik overigens betwijfel, kunnen ze je geaardheid ruiken daar?) zou je daarom maar overgaan tot "het kwaad worden op homosexuelen in het algemeen?"
pi_21093341
quote:

JIj kunt behoorlijk precies schatten Banshee, als je 53% noemt hoef je daar natuurlijk niet ca voor te zetten.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 11:44:39 #125
45206 Pietverdriet
pi_21094724
quote:

Sinds wanneer heb jij zinnige ideen? Als er iemand bekrompen vooroordelen loopt te spuien ben jij het wel
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 12:08:01 #126
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_21095262
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 10:26 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik gek ja. Omdat je als heterosexueel niet welkom zou zijn in een homo-bar (wat ik overigens betwijfel, kunnen ze je geaardheid ruiken daar?) zou je daarom maar overgaan tot "het kwaad worden op homosexuelen in het algemeen?"
Hetero's zijn over het algemeen wel welkom in een homo bar, en mischien klinkt het vreemd voor jou maar de meenste homo's ruiken je geaardheid. wel... ze zullen het niet ruiken, maar voelen, zien, of horen het wel. En er zijn ook genoeg hetero's die dat gelijk voelen.

Maar ik heb het ook nooit begrepen. Waarom nu al die homo-bars, homo spelen, gay parades, gay-organisaties, en andere zaken. Waarom is juist die groep die altijd vraagt om geaccepteert te worden zich aan het afzonderen?
pi_21095297
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 12:08 schreef Monus het volgende:
Maar ik heb het ook nooit begrepen. Waarom nu al die homo-bars, homo spelen, gay parades, gay-organisaties, en andere zaken. Waarom is juist die groep die altijd vraagt om geaccepteert te worden zich aan het afzonderen?
Snap je niet dat het soms prettig is om even helemaal je zelf te kunnen zijn? Ik zie het niet als afzondering, dat zou het zijn als je leven zich alleen maar in de homoscene afspeelt, en dat gelt maar voor een klein groepje.
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 12:22:46 #128
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_21095563
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 12:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Snap je niet dat het soms prettig is om even helemaal je zelf te kunnen zijn? Ik zie het niet als afzondering, dat zou het zijn als je leven zich alleen maar in de homoscene afspeelt, en dat gelt maar voor een klein groepje.
Ja, dat snap ik wel, dat is ook prettig. Daarom vind ik de meenste homo-bars wel OK. Maar met homo-spelen en gay-parades heb ik zoiets van... waarom is dat nu zo nodig, zijn homo's dan zo anders dan hetero's dat ze andere spelen nodig hebben?
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 12:25:37 #129
45206 Pietverdriet
pi_21095633
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 12:22 schreef Monus het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik wel, dat is ook prettig. Daarom vind ik de meenste homo-bars wel OK. Maar met homo-spelen en gay-parades heb ik zoiets van... waarom is dat nu zo nodig, zijn homo's dan zo anders dan hetero's dat ze andere spelen nodig hebben?
Sja, om je de waarheid te zeggen, ik snap het ook niet, die events. Ik heb een vriendje, thats it, voor de rest ben ik een wat saaie burgerlul. Ik heb er niets mee om met een bos veren in je reet op een schuit te staan. Maar goed, van mij mogen ze, maar dit WE ga ik niet naar Adam
pi_21095638
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 12:22 schreef Monus het volgende:

[..]

Ik heb er gisteren een uitgebreide post over geschreven. Dat is mijn antwoord op jouw vraag.
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 12:40:06 #131
13462 BansheeBoy
pi_21095928
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 11:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sinds wanneer heb jij zinnige ideen? Als er iemand bekrompen vooroordelen loopt te spuien ben jij het wel
Wat is er dan bekrompen aan wat ik hier "spui" ? Gaarne argumenten voeren, anders doe ik je tekst af als ongefundeerde onzin

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 12:41:39 #132
45206 Pietverdriet
pi_21095959
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 12:40 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wat is er dan bekrompen aan wat ik hier "spui" ? Gaarne argumenten voeren, anders doe ik je tekst af als ongefundeerde onzin

Dat had ik al gequote, als je niet inziet hoe dom die post van jouw was, verander dan "Homo" in jouw post in Turk.
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 12:46:03 #133
13462 BansheeBoy
pi_21096054
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 12:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat had ik al gequote, als je niet inziet hoe dom die post van jouw was, verander dan "Homo" in jouw post in Turk.
In tegenstelling tot bepaalde andere users doe ik niet mee aan discriminatie, mijn visie geldt voor iedereen, Turk of Fiets, homo of Boot, maakt allemaal niet uit. Doe nooit aan onderscheid en respect is het uitgangspunt...

pi_21096329
quote:

[..]

Gaarne argumenten voeren
Pssst... zie boven...
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 13:00:25 #135
13462 BansheeBoy
pi_21096408
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 12:56 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Pssst... zie boven...
Tnx

vrijdag 6 augustus 2004 @ 14:12:53 #136
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_21098086
quote:

[..]

Oh. Ik ben hetero, maar wel onder de 1.80m en ook nog kaal. Dus ga ik dit jaar maar een Love Parade organiseren voor kale hetero's onder de 1.80m. Voor het wij-gevoel., hè, het is toch zoooo lekker om even jezelf te zijn.
Maar pas op, ik pretendeer wel geaccepteerd te worden zoals ieder ander natuurlijk hè, en ik wil me ook helemaal niet afzonderen hoor.....
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 14:33:42 #137
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_21098467
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 14:12 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Oh. Ik ben hetero, maar wel onder de 1.80m en ook nog kaal. Dus ga ik dit jaar maar een Love Parade organiseren voor kale hetero's onder de 1.80m. Voor het wij-gevoel., hè, het is toch zoooo lekker om even jezelf te zijn.
Maar pas op, ik pretendeer wel geaccepteerd te worden zoals ieder ander natuurlijk hè, en ik wil me ook helemaal niet afzonderen hoor.....
Kale hetero's
Als ik ergens wel een hekel aan heb zijn het kleine kale hetero's. Denken ook altijd dat ze beter zijn in bed omdat ze kaal zijn.
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 14:49:22 #138
3647 B.R.Oekhoest
pi_21098650
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 14:33 schreef Monus het volgende:

[..]

Kale hetero's
Als ik ergens wel een hekel aan heb zijn het kleine kale hetero's. Denken ook altijd dat ze beter zijn in bed omdat ze kaal zijn.
Dacht ik het niet! We worden ook altijd gediscrimineerd hè!! Er is nog een hoop te doen op het gebied van de kale heteroacceptatie. En dan met name bij allochtonen (vandaar dat die altijd kroeshaar, matjes en snorretjes hebben), maar vlak ook de sluimerende kaleheterohaat bij de autochtonen niet uit, want hun acceptatie van de laatste jaren is slechts schijn.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_21098870
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 14:12 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Oh. Ik ben hetero, maar wel onder de 1.80m en ook nog kaal.
Ook van onderen?? Als je gelijkgestemden wilt vinden, moet je de criteria wel duidelijk vaststellen

Maar iedereen heeft natuurlijk het recht om clubjes op te richten toch?
pi_21098988
homo dan wel biseksualiteit is lang nog niet zo geaccepteerd als "men" denkt...

mensen die het ziekenhuis in gemept worden alleen omdat ze homoseksueel zijn.. of er voor aangezien worden.. te erg..

alsof hetero mannen meer last van homo mannen zouden hebben dan vrouwen dat hebben van hetero mannen PLEASE!!!

ik heb de mazzel dat ik vrouw ben en dat van vrouwen biseksualiteit juist tof gevonden wordt, ookal hangt dat me soms ook wel de strot uit "goh ben je bi? dan wil je zeker ook wel een trio?" rot op...
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 15:28:55 #141
3647 B.R.Oekhoest
pi_21099107
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 15:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Ook van onderen?? Als je gelijkgestemden wilt vinden, moet je de criteria wel duidelijk vaststellen
Ja, dat zou jij wel willen weten hè, ouwe snoeper.
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 17:00:48 #142
99433 Tup
Tupperwaar
pi_21101145
Erg dat we niet respectvol met elkaar om kunnen gaan. Leven en laten leven, we moeten wel want als we uitingen gaan verbieden, dan is het hek van de dam. Of niet? Beargumenteerd tegengeluid
Wasserwunderland
pi_21112539
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 15:22 schreef MarMar het volgende:
alsof hetero mannen meer last van homo mannen zouden hebben dan vrouwen dat hebben van hetero mannen PLEASE!!!
Hebben vrouwen dan meer last van hetero's dan hetero's van homo-mannen ?
Mu!
pi_21112637
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 01:40 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Hebben vrouwen dan meer last van hetero's dan hetero's van homo-mannen ?
ja! definitly, ik zou es een verborgen camera mee moeten nemen, als ik zelfs maar naar de supermarkt ga ofzo...
pi_21113187
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 12:08 schreef Monus het volgende:

[..]
Omdat, als homo's uitgebreid gaan zoenen in een gewone bar ze meteen een hoop zeik krijgen van anderen, en dan met name de allochtonen.
Dit is behoorlijk triest, maar het is helaas de waarheid.

En dan nog, je hebt echt voor iedere scheet een soort bar, wanneer er een markt voor is zal het ook bestaan. Niks op tegen.
pi_21113902
quote:

[..]

Jij niet nee, maar 90% van de hetero-bevolking volgens mij wel.
quote:

[..]

Gezien je postgeschiedenis heb je geloof ik geen recht om te zeiken over ongefundeerde onzin. (En al helemaal niet als je in de koran gelooft. )
Power perceived is power achieved.
pi_21115310
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 02:34 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Omdat, als homo's uitgebreid gaan zoenen in een gewone bar ze meteen een hoop zeik krijgen van anderen, en dan met name de allochtonen.
Dit is behoorlijk triest, maar het is helaas de waarheid.

En dan nog, je hebt echt voor iedere scheet een soort bar, wanneer er een markt voor is zal het ook bestaan. Niks op tegen.
inderdaad mee eens, wat mij dan weer een stapje te ver gaat is iets als de gay pride, maar daar is al een andere topic over.

mannen worden in deze nog altijd meer gediscrimineerd dan vrouwen, ik zoen ook wel eens met een vriendin in een kroeg en dat wordt eerder toegejuichd dan dat mensen er rot op reageren..

nou is de bedoeling die daar achter zit van een aantal mannen ook niet altijd even fris... maar jah, als vrouw kom je er gewoon beter mee weg

persoonlijk vind ik het altijd geweldig om te zien als mensen verliefd zijn, watvoor geslacht of seksuele voorkeur ze ook hebben, als ik twee verliefde mannen hand in hand door de stad zie lopen vind ik dat geweldig..

is ook normaal lijkt me dat als je gek op elkaar bent, je dat wilt laten zien.
pi_21117196
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 01:46 schreef MarMar het volgende:

[..]

ja! definitly, ik zou es een verborgen camera mee moeten nemen, als ik zelfs maar naar de supermarkt ga ofzo...
wat zou je dan zien ? wat bedoel je nou ? ik ga ook wel eens naar de supermarkt en ik ben heteroman, maar ik val nooit vrouwen lastig of zo (behalve de cassiere dan). Dus waar heb je dan last van ? Of ben je overgevoelig, waardoor je 'last' hebt van dingen waar de gemiddelde mens geen last van heeft ?
Mu!
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 12:39:38 #149
13462 BansheeBoy
pi_21117324
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 04:29 schreef Modwire het volgende:

[..]
Gezien je postgeschiedenis heb je geloof ik geen recht om te zeiken over ongefundeerde onzin. (En al helemaal niet als je in de koran gelooft. )
Hmm, zoals ik al dacht, je hebt geen argumenten

Doei

zaterdag 7 augustus 2004 @ 12:40:56 #150
45206 Pietverdriet
pi_21117343
Volgens mij is Banshee boy een Neonazi agent provocateur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')