quote:Voormalig profvoetballer Schaap (29) overleden
Uitgegeven: 4 augustus 2004 13:28
Voormalig profvoetballer Arno Schaap is dinsdag overleden aan de gevolgen van een hartstilstand, zo meldt RTV Noord-Holland. De 29-jarige oud-speler van onder meer AZ. Hij stierf tijdens een voetbalwedstrijd.
Schaap zakte tijdens een oefenwedstrijd met zijn huidige amateurclub Hilversum tegen Zuidvogels na een half uur spelen in elkaar. Reanimatie op het veld en in de ambulance was tevergeefs.
Schaap, die in de jeugd bij Ajax speelde, maakte op 11 augustus 1998 zijn debuut in het betaalde voetbal voor Dordrecht'90 in het Amstel Cup-duel uit bij TONEGIDO (0-0). Na twee seizoenen in de Gouden Gids Divisie verhuisde hij in 2000 naar AZ, waarvoor hij drie duels speelde in de Eredivisie.
Na zijn periode in Alkmaar was Schaap nog twee seizoen actief bij Helmond Sport in de Gouden Gids Divisie. Het afgelopen seizoen speelde hij bij de eersteklasser Hilversum. Schaap zou komende vrijdag in het huwelijk treden.
das pas een domperquote:Op woensdag 4 augustus 2004 14:15 schreef Da_Sandman het volgende:
29
Vlak voor zijn huwelijk...
we moeten juist respect hebben.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 14:18 schreef Ajaxno1 het volgende:
rip....
Het is trouwens wachten op de users die doping gaan roepen........
Als ik zou moeten streven doe ik dat liever tijdens iets waar ik voor geleefd heb (voetballen dus) als dat ik in de trein naar huis zit.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 14:25 schreef Zapper het volgende:
Wat een vreselijk bericht
Vlak voor je huwelijk sterven, en dan ook nog zo
R.I.P.
zijn 2 kinderen ookquote:Op woensdag 4 augustus 2004 14:38 schreef VoreG het volgende:
Op je 29e en dan ook nog vlak voor je huwelijk. Die vrouw moet echt kapot zijn
.
Zou kunnen, maar meestal zie je dat het in dit soort gevallen om aangeboren hartafwijkingen gaat die nooit ontdekt zijn, maakt het er niet minder triest om.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:17 schreef Moody het volgende:
Zal het misschien iets te maken hebben met het hete weer?
Voetballen in de brandende zon met 35 graden zijn Hollanders niet gewend.
Sterkte aan vrouw en kinderen!
Vergis je niet, maar ook in het amateurvoetbal komt doping voor!quote:Op woensdag 4 augustus 2004 16:10 schreef Rekkie het volgende:
Doping? waarom dat in godsnaam? Tis een amateur voetballer.
Zo enorm warm is het nou ook weer niet. Een vent van 29 moet daar tegen kunnen.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:17 schreef Moody het volgende:
Zal het misschien iets te maken hebben met het hete weer?
Voetballen in de brandende zon met 35 graden zijn Hollanders niet gewend.
Sterkte aan vrouw en kinderen!
Tuurlijk zijn we selectief bezig, maar anders is het leven gewoon ondraaglijk...quote:Op woensdag 4 augustus 2004 18:13 schreef Evertje het volgende:
Moet eerlijk zeggen dat ik hem niet ken, ondanks dat ie in de eerste divisie heeft gespeeld.
Dat maakt het het allemaal niet minder erg natuurlijk
(en toch heb ik soms het idee dat we selectief bezig zijn, omdat er vandaag ook andere mensen zijn overleden, misschien wel op een sportveld, maar daar is geen topic over. En ja ik weet dat deze opmerking verkeerd kan overkomen, maarja dat heb ik soms gewoon.)
nee bij ajax.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 20:06 schreef RedGuy het volgende:
R.I.P. Arno Schaap, maar heeft hij niet in de jeugd van Feyenoord gespeeld?
Vreemd dat de officiele site van Feyenoord het wel meldt, desondanks is het erg kut om te horen dat een man in de bloei van zijn leven sterft..quote:Op woensdag 4 augustus 2004 20:07 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
nee bij ajax.
hmm owja klopt ook, hij heeft als klein manneke bij feyenoord gevoetbald, daarna is hij ergens in de jeugd van ajax terecht gekomenquote:Op woensdag 4 augustus 2004 20:09 schreef RedGuy het volgende:
[..]
Vreemd dat de officiele site van Feyenoord het wel meldt, desondanks is het erg kut om te horen dat een man in de bloei van zijn leven sterft...
met dat bericht maak je het alleen maar triester.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 16:35 schreef BobRooney het volgende:
[..]
zijn 2 kinderen ook
die kids zijn 3 en 5 ofzoquote:Op woensdag 4 augustus 2004 21:18 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
met dat bericht maak je het alleen maar triester.
iddquote:Op woensdag 4 augustus 2004 21:40 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
die kids zijn 3 en 5 ofzo
damn lekker voor hun
Feit is dat nogal wat profteams bij hun jeugdspelers wel eens wat anabolen durven toedienen om ze meer body te doen aankweken , maar ik geloof nooit dat dat verband houdt met een hartstilstand op een veld zoveel jaren later.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 16:10 schreef Rekkie het volgende:
Doping? waarom dat in godsnaam? Tis een amateur voetballer.
Ongelovelijk triest dit zeg..... Sterkte familie
en RIP voor Arno Schaap
Ja dat las ik vanmorgen ook al in de krant (Eindhovens Dagblad)quote:Op donderdag 5 augustus 2004 17:36 schreef raptorix het volgende:
Ik hoorde op tv noordholland dat hij 4 kinders had en niet 2
is een fout, hij heeft er echt maar 2quote:Op donderdag 5 augustus 2004 17:36 schreef raptorix het volgende:
Ik hoorde op tv noordholland dat hij 4 kinders had en niet 2
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |