quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 11:48 schreef Jambo het volgende:
Tex, ouderlijk gezag kan volgens mij alleen na de geboorte geregeld worden. Ze hebben nl. ook de gegevens van je kind nodig (naam, geboortedatum, etc.) en aangezien je die niet van te voren weet.... Verder dient er ook een uittreksel van de geboorte-aangifte meegestuurd te worden.
Een leuk klusje voor na de geboorte dus!
Knor, hebben jullie bij Alicia de erkenning geregeld? Volgens mij is het dan zo dat kinderen die daarna geboren worden automatisch dezelfde achternaam krijgen als het eerste kind en hoef je qua erkenning dus niets meer te regelen. Ik weet dit niet helemaal zeker hoor, wellicht kan je de gemeente even bellen om te vragen hoe dat zit.
Ik zie nu inderdaad dat ze vraagt hoe het bij het aangeven zit. Stom, had ik niet goed gelezen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 12:04 schreef miss_dynastie het volgende:
Jambo, volgens mij zijn Knor en Danny getrouwd, en is erkenning dus niet nodig
Da's ook zielig zeg. En het is helemaal geen weer om in je bedje te moeten liggenquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 12:15 schreef phluphy het volgende:
Snoopy Ik ben verkouden en voel me "waterig" dus ga zo weer terug naar bedje
Lig jij nog lekker onder je parasolletje?![]()
Nee nog niet, ga zo proberen even te liggen, maar het is warm hier benee en boven liggen gaat niet omdat er niemand thuis is en gistermiddag kon ik niet meer uit bed komen, dus dat risico nemen we maar ff niet. Zo even kijken of ik nog een tafelventilator ergens heb staan en die dan aan zet bij het bed benee.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 12:24 schreef Sugar het volgende:
* Anitra gaat ook weer slapen!
Fluf, truste!
Anitra, nog iets erbij getukt?
Tink, ben je aan het poetsen of aan het bevallen?
Jah maar de 1e helft gaat wel het snelst denk ik.. Ik wist pas bij 5 weken dat ik zwanger was, en jullie wisten het natuurlijk nog pas laterquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 12:40 schreef Karin het volgende:
Bah wat een rotweer om zwanger te zijn. Ik leef met jullie mee dames!
Tex dat gaat ook snel zeg, alweer op de helft![]()
ik denk, ik doe het ff hier ipv 2e streepjequote:Op dinsdag 3 augustus 2004 10:31 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Dank je12 weken en 3 dagen alweer
![]()
Gaat goed hier tot nu toe em we gaan er ook vanuit dat het goed blijft gaan , maar echt opgelucht ademen doe ik pas na de volgende echo als ik alles erop en eraan heb zien zitten.
ik denk niet dat de gyn daar veel voor voeltquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 13:32 schreef poemojn het volgende:
Dat kan de verloskundige of iemand anders die aanwezig was bij de bevalling ook nog doen in geval van nood, Knorretje.Maar stuur 'm morgen maar om 6 uur z'n bed uit.
Zijn jullie allemaal een beetje ingestort nuquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 12:24 schreef Sugar het volgende:
Sugar gaat ook weer slapen!
Volgende week woensdag om 9.00 uur mogen we weer heen , neem aan dat we dan weer een echo krijgen (hoop ik in elk geval wel).quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 13:39 schreef Martineke het volgende:
[..]
ik denk, ik doe het ff hier ipv 2e streepje![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
wat goed, je zit al in de 13e week
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
wanneer heb je de volgende echo Xanthe??
dat had ik toen ook indd, na die echo geloofde ik het pas een beetje en kreeg ik beetje houvast in me koppie![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vroeger koste het niks als je aangifte had gedaan bij de politie dat je paspoort gestolen was en het proces verbaal kon tonen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:05 schreef Brighteyes het volgende:
Knor, heb je nog iets gehoord van de uitslagen van gisteren?
Oh, en hou er rekening mee dat Danny de aangifte papieren van de diefstal van zijn vorige paspoort mee moet nemen naar het gemeentehuis. En reken maar op extra kosten, ik moest ook betalen om te registereren dat dat ding gejat was...
quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 14:59 schreef snoopy het volgende:
En voor de rest zijn jullie een stelletje slaapkoppen![]()
Het gebeurde mij dus vorig jaar Oktober. Ik paspoort verlengen en toen vroegen ze naar een verlopen ID kaart. Echt al iets van 3 jaar verlopen. Ik zeg, die heb ik niet meer, die is vorig jaar in Rome gejat. Ik had hem altijd nog in mijn portemonnee laten zitten.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:23 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Vroeger koste het niks als je aangifte had gedaan bij de politie dat je paspoort gestolen was en het proces verbaal kon tonen.
Alleen als je hem verloren was moest je flink dokken.
Dan heb ik het over een jaar of 10 geleden (toen is de huurauto waar al onze spullen in zaten gestolen oa. mijn paspoort)
Oh ja, en nu ga ik even slapen...quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:30 schreef m@x het volgende:
[..]
Ik ben wakker hoor
Ik zat alleen heel gelukkig te wezen in een tuin waar geen zon te bekennen is met mijn voeten in een bak koud water!
De eerste 12 weken vond ik ook erg langzaam gaan idd, omdat ik echt naar die echo zat uit te kijken.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 13:46 schreef snoopy het volgende:
Tex, ik vond die eerste 12 weken juist zo enorm traag gaan. En ik wist ook met 5 weken dat ik zwanger was volgens mij. Vanaf 20 vond ik het juist best snel gaan eerlijk gezegd. En nu weer heeeeeeeeel traag maar dat is volgens mij niet zo gek in mijn geval![]()
komt me heel bekend voor. Ik wou eind vorig jaar nieuw paspoort en begonnen ook over een id-kaart van tig jaar gelee. Dus naar politiebureau en nieuw paspoort halen want we zouden naar new castle gaan. Alles zou op tijd binnen zijn, want ik had het een maand van te voren aan gevraagd. Toen ik paspoort op wou halen was hij er nietquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:33 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Het gebeurde mij dus vorig jaar Oktober. Ik paspoort verlengen en toen vroegen ze naar een verlopen ID kaart. Echt al iets van 3 jaar verlopen. Ik zeg, die heb ik niet meer, die is vorig jaar in Rome gejat. Ik had hem altijd nog in mijn portemonnee laten zitten.
Toen kon ik dus mooi de aangifte papieren gaan halen en 25 Euro (!) dokken zodat die muts een vinkje in het systeem kon zetten dat het 'vermist' was...
Ik hoor haar nog zeggen 'Ja mevrouw, het blijft eigendom van de Nederlandse Staat en moet ingeleverd worden'.Stelletje afzetters!
Zo is dat! Ik ben ergens ook verbaasd dat het zo snel is gegaan.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 16:02 schreef texelonia het volgende:
Tja, voor ik het weet zit ik straks met een baby in m'n armen
Leuk is dat...zo van: we kunnen van die diefstal nog lekker profijt trekken, ze zijn toch al bestolen, dan kunnen wij ze ook nog wel wat aftroggelen. Ik ben mijn portemonnee een paar keer verloren en één keer was hij gestolen...dat was niet leuk...vooral herinneren wat voor pasjes er ook al weer allemaal inzaten en ze dan allemaal opnieuw aanvragen. En je moet bijna altijd wel een klein bedrag betalen....quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:33 schreef Brighteyes het volgende:
Het gebeurde mij dus vorig jaar Oktober. Ik paspoort verlengen en toen vroegen ze naar een verlopen ID kaart. Echt al iets van 3 jaar verlopen. Ik zeg, die heb ik niet meer, die is vorig jaar in Rome gejat. Ik had hem altijd nog in mijn portemonnee laten zitten.
Toen kon ik dus mooi de aangifte papieren gaan halen en 25 Euro (!) dokken zodat die muts een vinkje in het systeem kon zetten dat het 'vermist' was...
Ik hoor haar nog zeggen 'Ja mevrouw, het blijft eigendom van de Nederlandse Staat en moet ingeleverd worden'.Stelletje afzetters!
Gelukkig maar dat je beurt niet voorbij kan gaan in dit gevalquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 16:51 schreef snoopy het volgende:
Leuk Sjeen om hier wat van je te horen!
Zelf heb ik meer last van mijn eigen ongeduld dan van de warmte hoor!
Wat dat betreft ben ik wel een heel klein beetje jaloers op je![]()
Fijn dat het zo goed gaat met Isa! Je zal inmiddels wel helemaal aan je dochter gewend zijn?
Ik ben zo nieuwsgierig naar mijn kindje. Hoe het eruit ziet en wat voor mensje het zal zijn.
Het gekke is dat er hier binnenkort echt wel iets zal gaan gebeuren maar ik krijg steeds meer het gevoel dat mijn beurt voorbij is gegaan ofzoiets![]()
Veel plezier met Isa en je dunne voetjes. Hoe lang duurde het trouwens voordat die weg waren.
Mijn beste vriendin is namelijk vorige week bevallen en heeft nog steeds enorme voeten...![]()
Da's ook niet zo gek als ik de foto's ziequote:Op dinsdag 3 augustus 2004 17:00 schreef Sjeen het volgende:
Ik ben helemaal weg van Isa, 't net alsof het nooit anders geweest is![]()
Luchtbel je bent liefquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 18:31 schreef Luchtbel het volgende:
Snoop ik wou alleen even zeggen dat ik met je te doen heb
Ik dacht dat het jouw eigendom was (je betaald er toch ook voor?) maar dat ze hem wel ongeldig moeten maken (knipjes erin zetten) als je een nieuwe wilt hebben.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:33 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Neeeeeee joh, dat is het lekkere van dit forum. Dan is niet snel iets verkeerd. Het gaat meer om moeders die 3x per dag bellen en van die leuke goedbedoelde opmerkingen hebben. Hier zitten we min of meer in het zelfde schuitje (zwanger zijn) en da's alleen maar lekker want dan kunnen we ook wel eens fijn klagen en mopperen zonder dat iemand dat erg vindquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 20:08 schreef Sugar het volgende:
Oei, ik hoop niet dat ik zo'n goed-bedoelde-verkeerde-opmerking heb gemaakt in mijn post hierboven...
Nee, ik hield hem alleen in mijn portemonnee omdat mijn gegevens er wel op stonden, ik dacht, als ik dan eens in een greppel eindig dan weten ze tenminste hoe dan ook wie ik ben. Ik had daarnaast gewoon een paspoort hoor.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 19:55 schreef Xanthe het volgende:
Heb je trouwens zonder problemen met een verlopen ID kaart gereisd?
Geen idee, maar ik kan het niet vaak genoeg horenquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 20:24 schreef phluphy het volgende:
Heb ik vandaag al gezegd dat ik jullie allemaal zo lief vind?![]()
Sugarquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 21:08 schreef Sugar het volgende:
Ehm, kramp in de gehele buik. Voorover zitten is pijnlijk.
Duurt nu al een half uur. Wat is dit?
Harde buikquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 21:13 schreef Sugar het volgende:
Haha (), nee, serieus, ik wil weten wat het is...
![]()
Geen idee, maar als het mij overkwam zou ik ook willen weten wat het was.....quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 21:08 schreef Sugar het volgende:
quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 21:08 schreef Sugar het volgende:
Niet te veel over nadenken, dan komt de slaap vaak het snelst ! Welterusten!quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 22:07 schreef Anitra het volgende:
bah Phluphy, ik hoop dat de verkoudheid snel over is
Ik heb van half 8 tot kwart over 8 ff geslapen, daarna onder de douche gaan zitten, maar niet meer in slaap kunnen komenIk ben zo moe en wil zo graag slapen, maar dat gaat dus niet. Ik hoop dat ik vannacht nog een beetje slaap kan vatten, want ik voel me nu heel suf.
Pas op hoor Pluphy, dit komt aardig in de buurt van de, hier door mij eerder beschreven, goedbedoelde opmerkingenquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 22:09 schreef phluphy het volgende:
Snoopy Voel je je al een beetje geïnspireerd door Sugar's belevenissen?
Sorry, ik ben ook echt zo'n stommequote:Op dinsdag 3 augustus 2004 22:15 schreef snoopy het volgende:
Pas op hoor Pluphy, dit komt aardig in de buurt van de, hier door mij eerder beschreven, goedbedoelde opmerkingen![]()
haha, ja hoor, je houdt het maar opquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 21:56 schreef Sugar het volgende:
Maar heej, Snoop gaat eerst!![]()
quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 22:22 schreef phluphy het volgende:
Sorry, ik ben ook echt zo'n stommesoms. Zal het niet meer doen [afbeelding]
quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 22:09 schreef phluphy het volgende:
[Piglet Tuurlijk willen ze je straks terug, en anders trek je gewoon een keer dat schattige jurkje van afgelopen zaterdag aan, dan zijn ze gelijk "om" (mijn hubby maakte je in elk geval een groot compliment)![]()
Zal ik nog wel ffies bekijken , wist ik echt niet.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 19:58 schreef moussy het volgende:
Het is en blijft een eigendom van de staat, staat er ook op.
Je bent lief! En je komt duidelijk over hoor!quote:Op woensdag 4 augustus 2004 08:39 schreef snoopy het volgende:
Och Tinkepinkie toch. Zal ik je eens wat zeggen: ik denk dat elke hoogzwangere (en een heleboel niet hoogzwangeren) zich ook zo zouden voelen en in huilen uit zouden kunnen barsten hoor![]()
Ik bedoel alleen te zeggen dat je niet de enige bent die zo zou reageren en dat hoeft dus niet meteen het ergste te betekenen voor jou![]()
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk overkomMeissie sterkte en alles komt goed hoor
![]()
Tink, ik denk ook dat dat het was! Al heb ik ook weer niet zó hard gewerkt gisteren... Maar er is helemaal niets meer gebeurd, dus harde buik met pijn heb ik ook weer meegemaakt!quote:Op woensdag 4 augustus 2004 08:33 schreef Tinkepink het volgende:
Sugar: ik denk dat je gewoon een harde buik had na al het harde werken van gisteren. Maar ik hoop zo voor je dat het doorzet!
Ga janken! Dat is populair vandaagquote:Op woensdag 4 augustus 2004 08:54 schreef Sugar het volgende:
Fluffíé, Fluffíé, Fluffíé, Fluffíé, Fluffíéééééééééééééé!!!!!! Melduh!!!!!!
En Anitra en MiSsTaKe ook!![]()
Eh, ijsberen, sigaretten roken, paniekquote:Op woensdag 4 augustus 2004 08:56 schreef phluphy het volgende:
ben er gewoon een beetje van in paniek, wat moet ik nu doen?
Oeh ! IJsberen, lekker koud ! lol.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 08:59 schreef snoopy het volgende:
Eh, ijsberen, sigaretten roken, paniek![]()
Hoe is het met je verkoudheid?
Kan niet. Hij heeft de vloer verlijmt wat betekent dat we de hele vloer/het hele plafond eruit zullen moeten halen. Dat is nog het ergste.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 08:56 schreef phluphy het volgende:
Tinkepink Ik kan me voorstellen dat je razend bent. Ik zou het mooi door die zwager laten herstellen, gooi het maar op Deutsche Grundigkeit of zo !
Gelukkig goed nieuws van je vlos, hopelijk gaat het snel gebeuren voor je![]()
Sadistquote:Op woensdag 4 augustus 2004 09:20 schreef snoopy het volgende:
Net even de VK gebeld. Mag zo'n mooi kraamverband uit het geweldig leuke kraampakket halen en dan tot een uur of 12 aankijken of er nog wat uitloopt...
En dan kan ik weer bellen. Dus jullie hebben rust tot 12.00 uur zeg maar![]()
Je kunt ook gewoon vast gaan bevallen hoor. Hoef je echt niet mee te wachten tot 12 uur.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 09:20 schreef snoopy het volgende:
Net even de VK gebeld. Mag zo'n mooi kraamverband uit het geweldig leuke kraampakket halen en dan tot een uur of 12 aankijken of er nog wat uitloopt...
En dan kan ik weer bellen. Dus jullie hebben rust tot 12.00 uur zeg maar![]()
Betraptquote:Op woensdag 4 augustus 2004 09:08 schreef snoopy het volgende:
Luchtbelvolgens mij heb jij ons nooit verteld dat je al 2 dagen vruchtwater liep te lekken
![]()
Jaaaaaa, dat heb ik dus ook. Zoiets van: het zal toch wel weer niks zijnquote:Op woensdag 4 augustus 2004 09:45 schreef Luchtbel het volgende:
Betraptik kon het niet meer aanzien als er wat gebeurde maar toch weer niks
Oeps.... betrapt... moet hem dus nog stteds scannen... eeh vanavond??quote:Op woensdag 4 augustus 2004 10:41 schreef snoopy het volgende:
Gomorrah rustig aan hoor!
Waar blijft die echo-foto eigenlijk![]()
Ik heb net die toets moeten vervangen door een nieuwe!! zo erg is het!!quote:Op woensdag 4 augustus 2004 10:42 schreef phluphy het volgende:
Gomorrah: erg hé? bij mij zijn de lettertjes al van die toets afgesleten
Ik heb zo'n RSI-verantwoord toetsenbord en daar staat F5 op de 'voorkant' dus dat is er nog niet afquote:Op woensdag 4 augustus 2004 10:42 schreef phluphy het volgende:
Gomorrah: erg hé? bij mij zijn de lettertjes al van die toets afgesleten
En als je ff zo doet:quote:Op woensdag 4 augustus 2004 10:59 schreef snoopy het volgende:
Ik moet om 12 uur alleen maar bellen of er nog meer vruchtwater is weggelopen en zoals het er nu uitziet gebeurt er niet zoveel meer. Maar jullie zijn natuurlijk nieuwsgierig wat die vk gaat zeggen![]()
Het is ook veel te warm om achter de computer te F5-en. Vanavond als het afgekoeld is en je lekker uitgerust ben van het onder het parasolletje zitten gaan we gewoon lekker verderquote:Op woensdag 4 augustus 2004 12:10 schreef snoopy het volgende:
Oh meiden, balen dat jullie er zo doorheen zitten. Dikke![]()
Update: VK gebeld en gezegd dat er, volgens mij, geen vruchtwater meer heeft gelekt. Volgens haar had het toch wel door moeten lopen. Dus het enige dat ik kan doen is de boel in de gaten houden en als het weer mocht gaan lekken, of als er weeën beginnen weer bellen.
Dus laat jullie F5 toets voorlopig maar lekker met rust mensen![]()
Ga ik onder mijn parasolletje buiten zitten...![]()
Ik vroeg me trouwens nog iets af. Hebben jullie nu echt meer last van de warmte met die dikke buik? Ik heb een hele dikke buik, en ik heb het inderdaad ook bloedheet. Maar als ik niet hoogzwanger zou zijn zou ik volgens mij net zoveel problemen hebben met de hitte. Bij deze temperaturen doe ik het altijd rustig aan, zwanger of niet.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 12:13 schreef Jelief het volgende:
met deze hitte met en dikke buik lopen lijkt mij ook niet alles...
Ik was dol gelukkig de afgelopen nacht en ochtendquote:Op woensdag 4 augustus 2004 07:45 schreef Loena-tik- het volgende:
Jeumig Xanthe, jij bent vroeg wakker, of ben je weer lekker verder gaan slapen. Ik werd vanmorgen gewekt door Connor met de mededeling(gegild vanuit hun kamer) :"MAAAAAAAAAMMA hij stinkt!!!" en dat om 7.00 uur `s morgens![]()
Maar goed ga maar lekker aan de gang nu, nu is het nog redelijk koel...
Dat was wel een beetje onduidelijk volgens mij. Zij had het erover dat het eventueel urineverlies kon zijn maar ik heb gezegd dat ik zeker wist dat dat het niet was. Alleen zou het nu dus moeten blijven druppelen ofzoiets en volgens mij druppelt er niks meer. Zodra ik wat merk bel ik gewoon weer. En morgen heb ik een afspraak bij de VK dus al te lang kan ik er gelukkig niet mee blijven lopen.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 12:34 schreef poemojn het volgende:
Snoopy is het wel zeker dat het vruchtwater is? Want je mag toch niet langer dan 24/48 uur met gebroken vliezen rondlopen?
Hoe zit dat eigenlijk precies? Laatst bij de voorlichting in het ziekenhuis zeiden ze dat je gewoon in bad mag, en zelfs zeep erin mag doen als je zou willenquote:Op woensdag 4 augustus 2004 12:39 schreef Jonnetje het volgende:
Volgens mijn VK was er dan wel degelijk kans op infectiegevaar. En mocht ik dus niet in bad enzo, net als bij gebroken vliezen.
Dat hoeft dus niet he..quote:Op woensdag 4 augustus 2004 12:38 schreef snoopy het volgende:
[..]
Dat was wel een beetje onduidelijk volgens mij. Zij had het erover dat het eventueel urineverlies kon zijn maar ik heb gezegd dat ik zeker wist dat dat het niet was. Alleen zou het nu dus moeten blijven druppelen ofzoiets en volgens mij druppelt er niks meer. Zodra ik wat merk bel ik gewoon weer. En morgen heb ik een afspraak bij de VK dus al te lang kan ik er gelukkig niet mee blijven lopen.
Ja dat weet ik eigenlijk ook niet, maar ja de VK zei het.. En we hebben niet eens een bad BTW..quote:Op woensdag 4 augustus 2004 12:41 schreef phluphy het volgende:
[..]
Hoe zit dat eigenlijk precies? Laatst bij de voorlichting in het ziekenhuis zeiden ze dat je gewoon in bad mag, en zelfs zeep erin mag doen als je zou willen![]()
Ik zal wel moeten Pluphquote:Op woensdag 4 augustus 2004 12:37 schreef phluphy het volgende:
Snoopy Wat moet jij een engelengeduld hebben![]()
Dat je zomaar weer "gewoon" onder je parasolletje gaat zitten
Ja, had ik ook al gedaan. Niks... We wachten gewoon maar weer af.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 13:29 schreef Sjeen het volgende:
Snoopy, heb je al geprobeerd om op de buitenkant van je hand te blazen?
Jij hebt ook altijd van die periodes dat niets meezit hequote:Op woensdag 4 augustus 2004 12:30 schreef Xanthe het volgende:
[..]
-knip-
En stonk ie echt heel erg?
Tuurlijk wel meid, dat het eruit gaat komen is een ding dat vaststaat. Tuurlijk is het balen dat het zo lang duurt, ik probeer dit altijd voor de overtijdlopers zo min mogelijk te benadrukken. Ik heb van de eerste 12 dagen overtijd gelopen en vond het zelf eigenlijk toen prima te doen, ware het niet dat ik tien keer op een dag door iedereen gebeld werd of er al iets gebeurdequote:Op woensdag 4 augustus 2004 13:55 schreef snoopy het volgende:
Sugar, ik raak er steeds meer van overtuigd dat die baby gewoon nooit zal komen. Ik wordt gewoon overgeslagen. Misschien kom ik wel in het Guiness Book of Records![]()
Nee, ik heb dat nu al (een tijdje). Al die mensen die me op straat aanspreken (ik woon in een klein dorp) en dan elke keer vragen hoe het gaat en dat zeggen dat het kindje waarschijnlijk al snel zal komen bla bla etcetera. Ik word er zo moe van dat ik zelfs ontmoetingen met bekenden uit de weg ga om dit soort gesprekjes te voorkomen. Ik heb nu iedereen maar verteld dat het nog wel een maand kan duren, in een poging ze zo op een afstand te houden. En in principe is dat ook zo natuurlijk.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 14:07 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
. Tuurlijk allemaal heel goed bedoeld, maar ik vond het eigenlijk maar zwaar irritant, of klinkt dat heel erg negatief?![]()
Exactly my thoughtsquote:Op woensdag 4 augustus 2004 13:49 schreef Sugar het volgende:
Ik vind je dapper, Snoopy!
Ik vind je ook heel geduldig en koelbloedig! Hulde!!!!![]()
![]()
![]()
Pestkopquote:Op woensdag 4 augustus 2004 16:10 schreef phluphy het volgende:
Oh ja... ik dacht afgelopen nacht dat mijn vliezen waren gebroken, want ik voelde iets "knappen" tussen mijn benen.
Het bleek het elastiek van de onderbroek te zijn![]()
Was niet om te pestenquote:Op woensdag 4 augustus 2004 16:20 schreef snoopy het volgende:
Pestkop![]()
quote:Op woensdag 4 augustus 2004 16:44 schreef phluphy het volgende:
Was niet om te pestenEcht niet ! Is echt gebeurd
![]()
Kan het geen afscheiding zijn geweest? En in Snoopy's geval misschien ook wel..quote:Op woensdag 4 augustus 2004 14:02 schreef Tinkepink het volgende:
He Snoop, ik heb getwijfeld of ik dit wel op zou schrijven, want je hebt er eigenlijk niets aan. Maar goed. Ik heb dus hetzelfde gehad met Indy. Vlak voor kerstmis voelde ik plotseling wat water stromen (geen urine, daar was ik zeker van) en een tijdje later weer. Ik heb toen de vk gebeld en ben naar het ziekenhuis gestuurd. Daar heb ik de hele dag liggen wachten tot ze eindelijk eens gingen kijken wat er met me aan de hand was. Ze hebben toen een testje gedaan waarmee ze konden kijken of het wel echt vruchtwater was, en het bleek vals alarm te zijn. Na een uur of 10 voor jan l*l in het ziekenhuis gelegen te hebben mocht ik dus weer naar huis.
Gek genoeg heb ik de dagen erna nog wel vaker water verloren. En het was zeker weten geen urine. Wat het wel was weet ik nog steeds niet.
Indy werd overigens pas een dag of 16 later geboren, maar ik hoop dat die lange wachttijd jou bespaard blijft!!!!
Klinkt toch echt als vruchtwater dus. Kan natuurlijk ook zijn dat je een hoge vliesscheur hebt dan verlies je meestal maar kleine beetjes en tja waarom het dan stoptquote:Op woensdag 4 augustus 2004 16:54 schreef snoopy het volgende:
Nee, het was ook echt geen afscheiding. Mijn onderbroek was gewoon echt nat van voor naar achter![]()
Net of het inderdaad water was. Geen kleur en ik rook ook niks.
Leuk onderwerp hè![]()
Je moest eens weten . . .quote:Op woensdag 4 augustus 2004 14:10 schreef Rewimo het volgende:
Wachten duurt gewoon verschrikkelijk lang![]()
jaaa...dat zal het zijn!quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:46 schreef texelonia het volgende:
Er zijn toch ook vrouwen die spuitend kunnen klaarkomen? En het is toch nog steeds onbekend wat voor vocht dat is? Geen urine, ook geur- en kleurloos.. Misschien was dat het wel
quote:Op woensdag 4 augustus 2004 20:43 schreef TearSong het volgende:
Hebben er meerdere mensen hier ook meegedaan?
Ik heb het medicijn moeten gebruiken en wilde zelf ook erg graag mee doen.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 20:43 schreef TearSong het volgende:
[..]
Vanavond heb ik iemand van Moeders voor moeders op de stoep gehad. Zij heeft ook nog een test gedaan en die was gelukkig ook positief. Nu is er zomerstop maar vanaf dinsdag kan ik dus urine gaan vangen (van HCG maken ze dus medicijnen om de eisprong op te wekken bij vrouwen die moeilijk zwanger raken) en ik krijg er cadeautjes voor terug. Prima geregeld dus. Hebben er meerdere mensen hier ook meegedaan?
En hielp het ook?quote:Op woensdag 4 augustus 2004 21:56 schreef Rewimo het volgende:
Ik ben ook gestript. Mij viel het heel erg mee, ik heb er eigenlijk niks van gevoeld. Belangrijk is dat je je goed ontspant. Rustig liggen, buikademhaling doen, het duurt maar heel even. Wees erop voorbereid dat je daarna wat bloed kunt verliezen, dat hoort erbij.
Ik ben twee keer gestript, tijdens mijn eerste zwangerschap, vond het als ik eerlijk ben een heel naar gevoel, maar ja bevallen voelt ook niet lekkerquote:Op woensdag 4 augustus 2004 21:52 schreef snoopy het volgende:
Voorbereidende handelingen worden morgen om 12.30 uur voortgezet bij de VK. Dan gaat ze strippen. Heeft iemand dit al eens meegemaakt. Klinkt niet lekker vind ik. Klopt dat?![]()
Ja, hihihi, moet ik ineens weer denken aan wat mijn vk zei toen ze klaar was. Liet ze dus haar vingers zien en zei daarbij:"Kijk we hebben bloed, bloed is goed, jij gaat nu lekker bevallen!" En ze kreeg gelijk...quote:Op woensdag 4 augustus 2004 21:56 schreef Rewimo het volgende:
Ik ben ook gestript. Mij viel het heel erg mee, ik heb er eigenlijk niks van gevoeld. Belangrijk is dat je je goed ontspant. Rustig liggen, buikademhaling doen, het duurt maar heel even. Wees erop voorbereid dat je daarna wat bloed kunt verliezen, dat hoort erbij.
Is misschien ook wel zo, succes iig morgen(hoe laat moet je?) gaat helemaal goedkomen hoorquote:Op woensdag 4 augustus 2004 22:07 schreef snoopy het volgende:
Zal er ook wel mee te maken hebben wie het doet Loena.
Nou ja, morgen is morgen pas![]()
Eh neequote:Op woensdag 4 augustus 2004 22:02 schreef snoopy het volgende:
[..]
En hielp het ook?
Hi Phluphyquote:Op woensdag 4 augustus 2004 21:46 schreef phluphy het volgende:
Hi PigletNog maar 2 daagjes werken
Zal toch niet Piglet, ik ga ervanuit dat het lukt hoorquote:Op woensdag 4 augustus 2004 22:30 schreef piglet het volgende:
Maar ja, laat ik nog niet te vroeg juichen, wie weet wordt m'n aanvraag voor part-time werken echt afgewezen en dan komen we ineens in een hele andere situatie...
Als de baarmoedermond al aan het verweken en verstrijken is en er is 1 cm ontsluiting, dan kan de verloskundige met een vinger de baarmoedermond ingaan en de vliezen losmaken van de wand van de baarmoeder. De vliezen worden alleen losgemaakt van de wand, ze worden dus niet kapot gemaakt! Door dit losmaken wordt de baarmoeder geprikkeld en komt er oxytocine vrij, net voldoende zijn om je lichaam aan te zetten tot de bevalling.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 23:13 schreef kissa het volgende:
Mag ik vragen wat strippen is?
Dat is wat ze mij in januari vertelden toen ik me wilde opgeven.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 23:50 schreef poemojn het volgende:
Xanthe, hoezo te weinig animo voor MvM? Ik woon ook boven die lijn maar had begrepen dat het inzamelen hier moeilijker is en het transport zou te duur zijn? Het is hier natuurlijk wel minder dichtbevolkt dan in de Randstad.
Nou, melk was echt heel vies! En echt niet over de datum!!!!quote:Op donderdag 5 augustus 2004 08:14 schreef piglet het volgende:
Maarre melk die vies smaakt! Ben je soms toevallig een beetje misselijkMisselijkheid is soms een teken van een startende bevalling, dat weet je hè?
Of was de melk over de datum
vruchtwater verliezen -> voortekenquote:Op donderdag 5 augustus 2004 08:48 schreef Rottdog het volgende:
*diarree -> voorteken
Dames dit klinkt goed![]()
Maybe baby day![]()
Oh ja!quote:Op donderdag 5 augustus 2004 08:51 schreef snoopy het volgende:
Ik ga in het ziekenhuis bevallen o.a. omdat ik op een woonboot woon en er bij eventuele complicaties weinig mogelijkheden zijn om me per brancard af te voeren![]()
Omdat je vast zo'n leuk propje krijgt als dat ik kreegquote:Op donderdag 5 augustus 2004 08:53 schreef snoopy het volgende:
[..]
vruchtwater verliezen -> voorteken
hoge bloeddruk -> voorteken
veel te lang zwanger -> voorteken
waarom heb ik nog geen baby dan![]()
Dat moet haast wel, ik ben lang met de afwerking bezig geweestquote:Op donderdag 5 augustus 2004 09:12 schreef Luchtbel het volgende:
Omdat je vast zo'n leuk propje krijgt als dat ik kreeg
Krijgen ze lekker spek vanquote:Op donderdag 5 augustus 2004 09:16 schreef snoopy het volgende:
[..]
Dat moet haast wel, ik ben lang met de afwerking bezig geweest![]()
ik heb nu voor het boek gekozen. Het knuffeltje had ze niet 'in levende lijve' bij zich en ik moest het dus met een foto doen. Zag er schattig uit maar die contactpersoon was er wat laconiek over 'ach, tis gewoon zo'n klein knuffeltje'. Bovendien is zo'n boek ook wel handig denk ik dan maar.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 21:26 schreef piglet het volgende:
[..]
ik heb netjes 10 weken lang in een maatbeker gepiest
![]()
Welk kadootje heb je gekozen? En krijg je ook de Dick Bruna bordjes straks? Die zijn echt leuk
Komt me heel bekend voor, das psies wat ik gisteravond tegen mijn vriend zei. Ik heb het gevoel dat ik Djen aandacht te kort geef en te snel afsnauw, kan het ook niet hebben als ze om me heen gaat draaien. Dus ben bang dat het bij de laatste loodjes hoort tinkquote:Op donderdag 5 augustus 2004 10:37 schreef Tinkepink het volgende:
Mag ik even mopperen? Nee? Ik doe het lekker toch!
Mijn dochtertje wil de hele tijd met mij spelen en ik vind ook dat ze recht heeft op aandacht, maar het is hier vandaag zo heet en ik heb zoveel pijn als ik loop, beweeg, sta of op de grond ga zitten ofzo dat ik helemaal niet met haar kan spelen. Ik voel me hier zo lullig over en ik voel me zo gefrustreerd en zo een slechte moeder!
Ik zit veel achter de computer op het moment omdat dat mij een beetje afleiding geeft, maar eigenlijk vind ik dat de tijd die ik online verdoe voor Indy bestemd is. Maarja, voor spelen heb ik weer geen energie. Als ze naar me toe komt om me iets te vertellen luister ik natuurlijk wel naar haar en zover mogelijk speel ik mee (eten proeven, schoenen aan en uittrekken, tekenen etc.), maar ik heb constant het gevoel dat ik tekort schiet.
En ik baal ervan.
Pluph, ik wil niet vervelend zijn maar jij zo ook zomaar kunnen beginnen vandaag hoorquote:Op donderdag 5 augustus 2004 11:37 schreef phluphy het volgende:
Snoopy Het uur van de waarheid komt dichterbij, ben je erg gespannen? Of zeg je : kom maar op, let's go all the way today?
Geen tijd vandaagquote:Op donderdag 5 augustus 2004 11:47 schreef snoopy het volgende:
Pluph, ik wil niet vervelend zijn maar jij zo ook zomaar kunnen beginnen vandaag hoor![]()
Is toch wel aftrekbaar he?quote:Dus ik heb voor 58 cent een speciaal potje bij de apotheek gehaald. Deze kan je lucht en lekdicht afsluiten![]()
Wij hebben laatst een afspraak gemaakt bij babyview, en die zeiden dat 3D geen bewegende beelden bevat. Wij gaan dus voor 2-d op dvd (omdat het commentaar er dan bij staat..quote:Op donderdag 5 augustus 2004 12:22 schreef Martineke het volgende:
snoopy succes
vraagje voor de dames die een pretecho hebben gehad bij babyview incl 3d dinges,
dat 3d gebeuren zie je daarbij ook je kindje bewegen en zo? of gaan ze dan puur even kijken en drukken snel foto af??
ah ok, thanksquote:Op donderdag 5 augustus 2004 12:33 schreef Gomorrah het volgende:
[..]
Wij hebben laatst een afspraak gemaakt bij babyview, en die zeiden dat 3D geen bewegende beelden bevat. Wij gaan dus voor 2-d op dvd (omdat het commentaar er dan bij staat..) en misschien dat we later (omstreeks 24 weken schijnt het beste te zijn) nog een keer 3d doen.
quote:Op donderdag 5 augustus 2004 13:00 schreef snoopy het volgende:
update: het waren dus wel gebroken vliezen! En dus zou ze niet strippen want dat is niet goed ivm met infectiegevaar! Ze heeft wel de handproef laten doen toen ik lag en jawel, er kwam vruchtwater uitMaar ze vertrouwde de kleur niet helemaal dus nu ben ik overgedragen aan de gynecoloog in het ziekenhuis. Daar gaan ze controleren of de baby idd in het vruchtwater gepoept heeft etc. Bloeddruk en hartslag van de baby zijn trouwens nog prima
![]()
Dus ik ga nu naar het ziekenhuis met tas en maxi-cosi. Heb geen idee wanneer ik hier weer ben. Succes allemaal hier en tot gauw hoop ik![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |