Nederland 1quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 10:53 schreef Ingrate het volgende:
ik d8 dat het een eemalige aflevering was, waar wordt het uitgezonden dan (ik dacht sbs6)
De tijd?quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 10:55 schreef cosmick het volgende:
[..]
Nederland 1
Nederland 1: 21:53-22:22 'Familietrots'quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 10:58 schreef TrenTs het volgende:
[..]
De tijd?
oh?quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 11:04 schreef elby1988 het volgende:
over 2 weken komt het toch pas weer?
jah, zoiets dacht ik gelezen hebben... maare je kan bijna elk programma online bekijken, dus deze zal ook wel kunnenquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 11:07 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
oh?
Nou ja, je kan geloof ik afleveringen die geweest zijn online bekijken.
Het prgramma heet "familietrots"
tip: lees deze pagina eensquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 14:55 schreef Zaren het volgende:
aarg, nooit gezien dit, wanneer komt het weer?
En Hanna hem nabrullen: Schieten!!!! Schieten!!!! Schiet hem!!!!!!!quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 14:52 schreef tonja het volgende:
Inderdaad, tegenover die marokkaan steekt Hanna zeer gunstig af. Wat een laffe, domme, agressieve mongool zeg. Keihard wegrennen na die schop.
Erg leuk theorie, maar zouden ze slim genoeg zijn om dat te bedenken?quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 19:23 schreef nelliepellie het volgende:
In "De tokkies deel 2" topic werd er gezegd dat die Gerrie wel ok was, omdat hij nog steeds voor zijn "ex" zorgt. Om het "asobeeld" nog ff compleet te maken zijn ze, volgens mij, alleen voor de wet gescheiden. Zodat Hanna een uitkering kan vangen. Als ze getrouwd blijven moet Gerrie, als enige werker, Hanna onderhouden. Zo kunnen ze nog meer geld vangen, naast de uitkeringen van hun kinderen.
Online bekijken.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 19:28 schreef Paran0id_Andr0id het volgende:
Ik heb het dus weer gemist.. grrrrr
er is vast wel een maatschappelijk werker die dat een keer heeft opgemerkt en anders een ander familielid welquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 19:27 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Erg leuk theorie, maar zouden ze slim genoeg zijn om dat te bedenken?
Lijkt me stug dat een maatschappelijk werker ze helpt om de overheid te tillen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 20:16 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
er is vast wel een maatschappelijk werker die dat een keer heeft opgemerkt en anders een ander familielid wel
Hahaha dat vond ik ook grappig ja. De vooroordelen werden weer eens even bevestigdquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 10:49 schreef MikeyMo het volgende:
Geweldig trouwens: de asociaalste familie van Nederland bij wijze van spreken en dan nog presteerte en marokkaan het om zichzelf nog in een negatiever daglicht te zetten dan de familie tokkie En hij had er enkel een minuut voor nodig
quote:Ratelband koopt huis voor 'Tokkies'
Emile Ratelband wil een huis gaan kopen voor de roemruchte Amsterdamse familie Ruimgaart-Tokkie. De familie werd vorig jaar het huis uitgezet nadat ze betrokken waren bij een gewelddadige burenruzie. Doordat de 'Tokkies' door documentaires van de IKON en SBS6 landelijke bekendheid kregen is het vrijwel onmogelijk een nieuwe woning voor het gezin te vinden.
Onlangs bleken de Tokkies ongewenst in het Amsterdamse stadsdeel Bos en Lommer, nadat buurtbewoners er lucht van kregen dat woningbouwvereniging Het Oosten de familie in hun buurt wilde plaatsen. Volgens Ratelband is de familie hierdoor vooralsnog gedwongen apart bij vrienden en familie of op de straat te wonen. Hij wil een signaal afgeven door de Tokkies een nieuw onderkomen te geven. "Er zijn tienduizenden mensen zoals zij, die van bureaucratie en regelgeving de dupe worden. We maken ons druk om Sudan en Irak, maar vergeten onze eigen problemen", aldus de positive thinking goeroe.
Ratelband is via makelaars op zoek naar een woning met een winkel, zodat vader Gerrie Ruijmgaart daar aan de slag kan. Ratelband: "Je kunt mensen wel een visje geven, maar je moet ze ook een hengel geven, zodat ze zelf kunnen hengelen." Momenteel zendt de IKON overigens een serie programma's uit over de familie, onder de titel Familietrots.
Slim hequote:Op dinsdag 3 augustus 2004 19:23 schreef nelliepellie het volgende:
In "De tokkies deel 2" topic werd er gezegd dat die Gerrie wel ok was, omdat hij nog steeds voor zijn "ex" zorgt. Om het "asobeeld" nog ff compleet te maken zijn ze, volgens mij, alleen voor de wet gescheiden. Zodat Hanna een uitkering kan vangen. Als ze getrouwd blijven moet Gerrie, als enige werker, Hanna onderhouden. Zo kunnen ze nog meer geld vangen, naast de uitkeringen van hun kinderen.
quote:Op donderdag 5 augustus 2004 12:25 schreef bottleneckbob het volgende:
Die Ratelband is een eikel,maar dit vindt ik wel een goeie van m![]()
Alle afleveringenquote:Op donderdag 5 augustus 2004 19:55 schreef komrad het volgende:
heb ik ook niet gezien, aanrader??
Ze zijn allemaal speciaal.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 14:02 schreef komrad het volgende:
oke, maar niet specialer als de andere afleveringen dus?
Hoezo ''weer'' aan het werk?quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 21:39 schreef gimme.shelter het volgende:
en de jongens en meiden weer allemaal aan het werk!
Yep!! dat vond ik ook zo leuk dat Ratelband dat zei, want volgens mij zitten die Tokkies vanaf hun geboorte al in de WAO!!quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 21:56 schreef tonja het volgende:
[..]
Hoezo ''weer'' aan het werk?![]()
Die aflevering heb ik nog niet gezien maar: Iewwwwquote:Op donderdag 5 augustus 2004 17:54 schreef schatje het volgende:
Ik heb net aflevering 4 online gekeken, had ik namelijk nog niet gezien, en daar zie je de jongste zoon zo geil als een konijn worden als ie aan de tieten van z'n zus heeft gezeten![]()
.
bronquote:Docu-soap over nieuwe woning voor gezin Tokkie
De familie Tokkie, de gruwelijk asociale familie die landelijke bekendheid kreeg door de SBS-documentaire 'De Tokkies' en een tweedelige IKON-serie 'Familietrots', krijgt haar eigen soap!
Wekenlang zal het gezin Ruijmgaart-Tokkie door een cameraploeg worden gevolgd. "De besprekingen zijn al vergevorderd", zegt producent Peter Lubbers, die de SBS6- documentaire 'De Tokkies' maakte in opdracht van The Storms Factory, van 'Breekijzer' Pieter Storms.
"Het wachten is op een toezegging van een woning voor het gezin. Als dat is gebeurd, komen wij in actie om de familie te volgen tijdens alle wederwaardigheden rond de verhuizing, het betrekken van de woning en van het installeren in de wijk en omgeving."
De familie Tokkie, bestaande uit de pillen verslindende, apathische moeder Hanna, haar ex maar steun en toeverlaat Gerrie, hun tweelingdochters Nathalie en Natascha (22) en de niet op hun mond gevallen zonen Wesley (20) en Wimpie (15), terroriseerde lange tijd de buurt in Amsterdam- Geuzenveld.
Er werd met samoeraizwaarden gezwaaid, bedreigingen werden geuit en mensen werden gemolesteerd.
Zelfs een woning brandde na een burenruzie helemaal uit. Het achterstandsgezin heeft al maanden geen vaste verblijfplaats meer sinds woningcorporatie Het Oosten de Tokkies uiteindelijk hun huis aan de Burgemeester van Leeuwenlaan uitzette. De familie woont sindsdien bij vrienden, kennissen, familie en in tehuizen.
"We hebben tijdens het draaien van 'De Tokkies' een heel goed contact gekregen met deze familie. Ze hebben zeker ook oren naar een vervolgserie", vertelt Lubbers. "Het wachten is eigenlijk alleen op een huis voor deze mensen."
Dat zal een probleem geven, want wie wil deze freakshow van asocialen, waar zelfs Jerry Springer van zou smullen, in zijn buurt? "Het gaat ook langzaam inderdaad. Stapje voor stapje. Het heeft een hoop tijd nodig, maar uiteindelijk komt er heus een huis."
Motivatiegoeroe Emile Ratelband heeft zich het lot van de Tokkies aangetrokken. Hij is van mening dat deze mensen "het slachtoffer zijn van onze gemankeerde hulpverlening en arrogante woningbouwverenigingen. Deze mensen zijn niet asociaal, de maatschappij is asociaal, Deze mensen zijn zielig", zegt hij. Ratelband heeft de Tokkies beloofd een woning te schenken. De zoektocht concentreert zich deze week op een bedrijfspand plus woning.
"Of dat allemaal gaat lukken is maar afwachten", zegt Peter Lubbers. "Maar dat er een serie komt is vrijwel zeker. Miljoenen mensen smulden immers van mijn documentaire en die afleveringen van de IKON."
Dat schijnt de enige normale te zijn, en wil niks met zijn familie te maken hebben. Die volgt een opleiding en wil uit dat milieu komen!! Heel knap van hem, considering!!quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 10:55 schreef bibi het volgende:
Bij de serie familietrots hebben ze het toch elke keer over 5 kinderen, maar wie is dan dat 5e kind? Daar hebben ze het nooit over.
neukbaar is een goed woordquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 14:53 schreef Stranger het volgende:
Ik vind dat meisje dat er de hele tijd bij zit (was het niet de vriendin van wesley?) echt liev!![]()
En dan ruilen met Willem-Alex en Maxima, voor zo'n aflevering op DVD zou ik een weekloon willen betalenquote:Op zondag 8 augustus 2004 13:33 schreef schatje het volgende:
Ze zouden zich moeten opgeven voor "Jouw vrouw, Mijn vrouw".
In de Rivierenbuurt in Zuid, daar woon ik.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 23:02 schreef ilona-scuderia het volgende:Nu in shownieuws; de tokkies op huizenjacht met Ratelband...
Joh! straks woon je naast bekende nederlanders!!!!!quote:Op donderdag 12 augustus 2004 23:04 schreef static het volgende:
[..]
In de Rivierenbuurt in Zuid, daar woon ik.
quote:Ratelband schakelt een makelaar in.
Emile Ratelband, die de familie Tokkie een woning wil schenken, gaat een makelaar inschakelen om een woning voor hen te zoeken. Dit vanwege de teleurstellende ervaringen bij zijn zoektocht naar een nieuw onderkomen voor hen.
Ratelband zegt dat hij inmiddels al twintig huizen met werkplaats heeft bekeken. Maar de verkopende partij haakt vaak af, als blijkt dat het om het achterstandsgezin gaat. 'Een blamage', vindt de motivatiegoeroe.
De 'Tokkies' hebben al maanden geen vaste verblijfplaats meer, nadat woningcorporatie Het Oosten hen uit hun huis had gezet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |