quote:Op maandag 2 augustus 2004 15:26 schreef White_Wolf het volgende:
- Vrouwen zijn niet straight, liegen dat ze barsten en zijn achterbaks
quote:Op maandag 2 augustus 2004 15:27 schreef MikeyMo het volgende:
vrouwen hebben geen zin in seks als ze eenmaal een relatie hebben, tenzij het met iemand anders dan hun partner is...
Word?quote:Op maandag 2 augustus 2004 15:27 schreef MikeyMo het volgende:
vrouwen hebben geen zin in seks als ze eenmaal een relatie hebben, tenzij het met iemand anders dan hun partner is...
quote:Op maandag 2 augustus 2004 15:26 schreef White_Wolf het volgende:
- Vrouwen kunnen nooit eens gewoon normaal doen
Tot nu toe hebben voor mij de voordelen nog niet tegen de nadelen opgewogen.quote:Op maandag 2 augustus 2004 15:49 schreef dawg het volgende:
Zijn er ook voordelen dan?
Afgezien van de sex natuurlijk.
- Ergernis aan de anderquote:Op maandag 2 augustus 2004 15:37 schreef mickey71 het volgende:
- Veel rekening houden met de ander
- Niet meer alles zelf kunnen bepalen
- schoonfamilie
- niet meer lekker door kunnen slapen (gesnurk van de ander)
- altijd iemand in je bed
Misschien moet ik mijn aankomende prille relatie toch maar afblazen
![]()
Ja, hoezo?quote:Op maandag 2 augustus 2004 15:53 schreef Couscousje het volgende:
Hmmm,
Is dat niet een beetje een egoïstische instelling, het geen rekening willen houden met anderen?
Cc
Whehehehequote:Op maandag 2 augustus 2004 15:58 schreef Mr_Belvedere het volgende:
- Haar geld is haar geld , Jouw geld is ook haar geld
Haha, ik heb al niets gezegd.quote:Op maandag 2 augustus 2004 15:58 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja, hoezo?
quote:Op maandag 2 augustus 2004 15:58 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
- Haar geld is haar geld , Jouw geld is ook haar geld
quote:Op maandag 2 augustus 2004 16:22 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Aanvulling:
De schulden blijven van jou
Mij niet gezien. Nooit van mijn leven zal dat gebeuren.quote:Op maandag 2 augustus 2004 16:22 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Aanvulling:
De schulden blijven van jou
Zeg nooit nooit...quote:Op maandag 2 augustus 2004 16:27 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Mij niet gezien. Nooit van mijn leven zal dat gebeuren.
En nog het andere grote nadeel: als het niet klikt met de schoonfamilie.quote:Op maandag 2 augustus 2004 16:17 schreef Aardwetenschapper het volgende:
Grootste nadeel.
Op den duur gaat het uit
Dan moet je wel zo'n onmogelijk enorm lekkere meid zijn met precies mijn smaak , dat ik totaal verblind ben van de verliefdheid en geen enkel moment nog meer rationeel kan denken.quote:Op maandag 2 augustus 2004 16:32 schreef Copycat het volgende:
[..]
Zeg nooit nooit...
Je ondermijnt je eigen stelling door zelf al een uitzondering erop te noemenquote:Op maandag 2 augustus 2004 16:34 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Dan moet je wel zo'n onmogelijk enorm lekkere meid zijn met precies mijn smaak , dat ik totaal verblind ben van de verliefdheid en geen enkel moment nog meer rationeel kan denken.
Tot die tijd blijf ik in de realiteit wonen
Maar daar wordt Neusaap alleen maar beter van.quote:Op maandag 2 augustus 2004 15:27 schreef MikeyMo het volgende:
Wacht eerst maar eens af tot je er 1 krijgt, misschien bevalt het je wel uitstekend, makkelijk praten als je niet eens hebt ervaren hoe het is om er eentje te hebben..quote:Op maandag 2 augustus 2004 16:42 schreef Bartholomeus het volgende:
De voordelen van géén relatie (dus hetzelfde, maar dan andersom gezegd):
- geen relatieproblemen
- geen miepende schoonmoeder en zeurende schoonvader
- geen irri schoonbroertjes/zusjes
- geen vriendin die van alles van je eist
- geen beperkingen in je doen en laten
- geen beperkingen wat betreft je sociale leven
etc etc
Niet echt , want zo'n meid ben ik nog nooit tegengekomenquote:Op maandag 2 augustus 2004 16:36 schreef MouseOver het volgende:
Je ondermijnt je eigen stelling door zelf al een uitzondering erop te noemen
Ja hallo , je wou nadelen horen. Voor de meeste mensen is het gewoon een kwestie van schikken. Er zullen altijd dingen blijven zijn waaraan je je ergert.quote:Op maandag 2 augustus 2004 16:53 schreef Couscousje het volgende:
Als ik de reacties zo lees, krijg ik een beetje het idee dat de individualisering zich ook op relatiegebied aan het voltrekken is. Ik vind dat je met zo een egocentrische instelling niet erg netjes met mensen omgaat en dat het eigenlijk helemaal niet raar is dat relaties voor die personen not done zijn, omdat het eerder aan hun egoïstische houding ligt, dan aan de ander.
Maar goed, nogmaals: dat is mijn mening en ik was pro-relatie.
Cc
volgens mij zoek jij verkeerde vrouwen uitquote:Op maandag 2 augustus 2004 15:26 schreef White_Wolf het volgende:
- Vrouwen kunnen nooit eens gewoon normaal doen
Alles heeft voor- en nadelen, en ik ontken zeker niet dat een relatie zeker wel veel voordelen kan hebben. Ook hoeven niet alle nadelen die ik genoemd heb ook daadwerkelijk van toepassing te zijn. Punt is dat er gevraagd wordt om mogelijke nadelen van een relatie. En die kan ik wel verzinnen, zeker gezien de verhalen die ik van mensen om me heen te horen krijg.quote:Op maandag 2 augustus 2004 16:47 schreef nozem het volgende:
[..]
Wacht eerst maar eens af tot je er 1 krijgt, misschien bevalt het je wel uitstekend, makkelijk praten als je niet eens hebt ervaren hoe het is om er eentje te hebben..
Misschien ben je gewoon naief en romantischquote:Op maandag 2 augustus 2004 16:53 schreef Couscousje het volgende:
Als ik de reacties zo lees, krijg ik een beetje het idee dat de individualisering zich ook op relatiegebied aan het voltrekken is. Ik vind dat je met zo een egocentrische instelling niet erg netjes met mensen omgaat en dat het eigenlijk helemaal niet raar is dat relaties voor die personen not done zijn, omdat het eerder aan hun egoïstische houding ligt, dan aan de ander.
Cc
Misschien ben ik gewoon een lief mens.quote:Op maandag 2 augustus 2004 16:56 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Misschien ben je gewoon naief en romantisch![]()
Maak er dan gewoon voor- en nadelen op een rijtje vanquote:Op maandag 2 augustus 2004 16:57 schreef Couscousje het volgende:
Zal ik maar een VOORDELEN van een relatie openen als tegenhanger, of is dat te veel van het goede?
Cc
Doen !quote:Op maandag 2 augustus 2004 16:57 schreef Couscousje het volgende:
Zal ik maar een VOORDELEN van een relatie openen als tegenhanger, of is dat te veel van het goede?
Cc
Ik laat deze topic op zijn beloop, misschien dat er nog nieuwe nadelen komen.quote:Op maandag 2 augustus 2004 16:59 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Maak er dan gewoon voor- en nadelen op een rijtje van
Dat is het ook, rekening houden met een ander moet je sowieso als je een beetje een sociaal leven hebt. Als je dat niet wil moet je in een hutje op de hei gaan wonen. Nee, ik ben het met je eens, DAT is echt een kul-argument.quote:Op maandag 2 augustus 2004 17:02 schreef Couscousje het volgende:
[..]
Ik laat deze topic op zijn beloop, misschien dat er nog nieuwe nadelen komen.
Ik denk dat het "rekening houden met een ander" het grootste nadeel is, aangezien die wel heel erg vaak genoemd wordt.
En zoals ik al aangaf, persoonlijk vind ik dat nogal een egocentrische instelling.
Cc
Ik ben ook pro relatie en heb al een jaar een vriendin, maar je wilde nadelen weten, en dat zijn nadelen, de ideale relatie is als jullie allebei helemaal alles kunnen doen en de ander zich daar niet vervelend bij voelt, maar dat is een relatie gewoon heel moeilijk somsquote:Op maandag 2 augustus 2004 16:53 schreef Couscousje het volgende:
Cc
En daar is niks mis mee als je het voor elkaar over hebtquote:Op maandag 2 augustus 2004 17:04 schreef jogy het volgende:
Het is geven en nemen in een relatie.
Egocentrisch misschien, maar evengoed belangrijk. Van de mensen om me heen krijg ik vaak te horen dat er in hun relaties maar weinig tijd voor het eigen leven is, en dat er door de wederhelft soms wel érg verstrekkende beperkingen worden 'opgelegd'. Enige relativering is dus wel op z'n plaats, want het is lang niet gezegd dat de wederhelft altijd zulk extreem claimgedrag vertoont. Een beetje rekening houden met elkaar zul je toch moeten, en zolang dat bij het redelijke blijft is daar niks mis mee, dat ben ik met je eens. Maar het is nogsteeds wel mijn leven en ik wil graag zelf (blijven) beslissen wat ik wanneer met wie waar ga doen. Evengoed nogsteeds in redelijke zin rekening houdend met de ander, zolang die mij die ruimte geeftquote:Op maandag 2 augustus 2004 17:02 schreef Couscousje het volgende:
[..]
Ik laat deze topic op zijn beloop, misschien dat er nog nieuwe nadelen komen.
Ik denk dat het "rekening houden met een ander" het grootste nadeel is, aangezien die wel heel erg vaak genoemd wordt.
En zoals ik al aangaf, persoonlijk vind ik dat nogal een egocentrische instelling.
Cc
quote:Op maandag 2 augustus 2004 17:04 schreef jogy het volgende:
Het is geven en nemen in een relatie.
Het rekening houden met een ander wordt aangegeven als een nadeel.quote:Op maandag 2 augustus 2004 17:09 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Egocentrisch misschien, maar evengoed belangrijk. Van de mensen om me heen krijg ik vaak te horen dat er in hun relaties maar weinig tijd voor het eigen leven is, en dat er door de wederhelft soms wel érg verstrekkende beperkingen worden 'opgelegd'. Enige relativering is dus wel op z'n plaats, want het is lang niet gezegd dat de wederhelft altijd zulk extreem claimgedrag vertoont. Een beetje rekening houden met elkaar zul je toch moeten, en zolang dat bij het redelijke blijft is daar niks mis mee, dat ben ik met je eens. Maar het is nogsteeds wel mijn leven en ik wil graag zelf (blijven) beslissen wat ik wanneer met wie waar ga doen. Evengoed nogsteeds in redelijke zin rekening houdend met de ander, zolang die mij die ruimte geeft
Natuurlijk moet je in je dagelijkse leven rekening houden met anderen, natuurlijk doen de meeste mensen dat ook. En ik dus ook.quote:Op maandag 2 augustus 2004 16:53 schreef Couscousje het volgende:
Cc
En helaas voor de realiteit is het een stuk makkelijker om met mensen om te gaan buitenshuis, die je maar één keer in de zoveel tijd ziet , dan binnenshuis en 24/7. Stapel een kleine ergernis een lange tijd op en de bom zal een keer barsten. En daarom is erover praten zo godsgruwelijk belangrijk.quote:Op maandag 2 augustus 2004 17:13 schreef Couscousje het volgende:
Dat is dus mijn punt: rekening houden met een ander wordt als nadeel genoemd, maar is in feite essentieel. Als je dat dus een nadeel vindt, ben je gewoon een egocentrisch persoon en helaas maar waar, de wereld draait niet alleen om jou of mij als individu.
In principe ben ik het met je eens hoorquote:Op maandag 2 augustus 2004 17:13 schreef Couscousje het volgende:
[..]
Het rekening houden met een ander wordt aangegeven als een nadeel.
Maar jij zegt zelf in je tekst, dat je indien je een gezond contact wilt, je per definitie rekening moet houden met de ander. Ook als je vrijgezel bent, dien je rekening te houden met mensen, of zoals nozem aangaf, in een hutje op de hei gaan wonen.
Dat is dus mijn punt: rekening houden met een ander wordt als nadeel genoemd, maar is in feite essentieel. Als je dat dus een nadeel vindt, ben je gewoon een egocentrisch persoon en helaas maar waar, de wereld draait niet alleen om jou of mij als individu.
Cc
Kijk, daar kan ik prima mee inkomen.quote:Op maandag 2 augustus 2004 17:21 schreef Bartholomeus het volgende:
Laten we het argument anders noemen: niet excessief rekening hoeven houden met de ander
Hoe profound!!!quote:Op maandag 2 augustus 2004 17:29 schreef Frenkie het volgende:
Aan een goede relatie zitten maar weinig nadelen. Alleen aan slechte relaties des te meer.
Hahaha!quote:Op maandag 2 augustus 2004 17:27 schreef RaisinGirl het volgende:
Ik houd van in bed lezen (en dan met je boek open in slaap vallen en halverwege de nacht wakker worden om het licht uit te doen...), maar daar kan hij niet van slapen zodat ik uit sociale overwegingen maar op de bank ga liggen lezen (en daar dan ook in slaap val waarna ik met spierpijn wakker word). Tja... Het gaat eigenlijk te goed momenteel. Het is nu wachten op het moment dat hij gaat bekennen al maanden een geheime affaire te hebben met ons bovenbuurmeisje, of misschien word ik zelf onstuimig verliefd op een ander. Of een van ons krijgt een vreselijk ongeluk, of zijn moeder blijkt ineens toch een ontzettende hekel aan me te hebben, of hij is bij nader inzien een pathologische leugenaar, of een psychopaat die mij in mijn slaap probeert te wurgen. Of hij vertelt binnen een jaar te willen trouwen en kinderen te krijgen. ..
In de categorie rekening houden met elkaar: je kunt ook gewoon een uurtje in bed gaan liggen lezen, en daarna alsnog lekker tegen 'm aan kruipenquote:Op maandag 2 augustus 2004 17:27 schreef RaisinGirl het volgende:
Ik houd van in bed lezen (en dan met je boek open in slaap vallen en halverwege de nacht wakker worden om het licht uit te doen...), maar daar kan hij niet van slapen zodat ik uit sociale overwegingen maar op de bank ga liggen lezen (en daar dan ook in slaap val waarna ik met spierpijn wakker word). Tja... Het gaat eigenlijk te goed momenteel. Het is nu wachten op het moment dat hij gaat bekennen al maanden een geheime affaire te hebben met ons bovenbuurmeisje, of misschien word ik zelf onstuimig verliefd op een ander. Of een van ons krijgt een vreselijk ongeluk, of zijn moeder blijkt ineens toch een ontzettende hekel aan me te hebben, of hij is bij nader inzien een pathologische leugenaar, of een psychopaat die mij in mijn slaap probeert te wurgen. Of hij vertelt binnen een jaar te willen trouwen en kinderen te krijgen. ..
B.M.?quote:Op maandag 2 augustus 2004 17:41 schreef Couscousje het volgende:
[..]
Hahaha!
![]()
Cc
Jij hebt zeker nog nooit "schoonouders" gehad die je tot op de vezel haten?quote:Op maandag 2 augustus 2004 17:44 schreef kreeft het volgende:
-Schoonouders, je hebt toch met de persoon, niet met de scho0onouders?
Bart Moeyaert.quote:Op maandag 2 augustus 2004 17:45 schreef TrenTs het volgende:
[..]
B.M.?
En zonder CC zien we ook wel dat jij het bent hoor.
Het wordt pas leuk als die 'ouders' op de ander helft inpraten.quote:Op maandag 2 augustus 2004 17:51 schreef kreeft het volgende:
jahwel, absoluut! tis klote, maakte er me in het begin ook druk om, maar later niet meer!
je gaat toch alleen voor die persoon?
het is leuk als de ouders leuk zijn, zo niet, jammr!
je gaat voor die persoon, dan boeien de ouders niet meer!
Ok.quote:Op maandag 2 augustus 2004 17:53 schreef Couscousje het volgende:
[..]
Bart Moeyaert.
De schrijver van dat gedicht.
Zijn hele naam paste niet meer in de signature.
En ik blijf gewoon Cc neerzetten, whether you like it or not.
Cc
Ok, om ff wat tegenwicht aan de individualisering te gevenquote:Op maandag 2 augustus 2004 16:42 schreef Bartholomeus het volgende:
De voordelen van géén relatie (dus hetzelfde, maar dan andersom gezegd):
- geen relatieproblemen
- geen miepende schoonmoeder en zeurende schoonvader
- geen irri schoonbroertjes/zusjes
- geen vriendin die van alles van je eist
- geen beperkingen in je doen en laten
- geen beperkingen wat betreft je sociale leven
etc etc
En dan nu: de VOORDELEN van een relatiequote:Op maandag 2 augustus 2004 18:00 schreef Apie74 het volgende:
[..]
Ok, om ff wat tegenwicht aan de individualisering te geven
De nadelen van géén relatie!
- eenzame avonden thuis
- minder genegenheid
- eenzame feestdagen
- Met vrienden of alleen op vakantie?
- vrienden die wel een relatie krijgen en minder tijd voor je hebben
- niet iemand om echte problemen of vreugde mee te delen
- financieel moeilijker rond te komen in je uppie
Maar...
Het vrijgezellenbestaan is denk ik wel beter wanneer je een goeie baan hebt en hééél belangrijk...veel vrienden hebt. (die ook vrijgezel zijn)
quote:Op maandag 2 augustus 2004 18:00 schreef Apie74 het volgende:
[..]
Ok, om ff wat tegenwicht aan de individualisering te geven
De nadelen van géén relatie!
- eenzame avonden thuis
- minder genegenheid
- eenzame feestdagen
- niet iemand om echte problemen of vreugde mee te delen
- financieel moeilijker rond te komen in je uppie
Maar...
Het vrijgezellenbestaan is denk ik wel beter wanneer je een goeie baan hebt en hééél belangrijk...veel vrienden hebt. (die ook vrijgezel zijn)
Prima. De rest van ons blijft zich gewoon lekker ergeren aan de onnozelheid om ueberhaupt te ondertekenen terwijl je naam en avatar er groot naast staan.quote:Op maandag 2 augustus 2004 17:53 schreef Couscousje het volgende:
[..]
En ik blijf gewoon Cc neerzetten, whether you like it or not.
Cc
Ik lig niet bepaald wakker van jouw frustratie of die van een ander.quote:Op maandag 2 augustus 2004 18:44 schreef Mxyzptlk het volgende:
[..]
Prima. De rest van ons blijft zich gewoon lekker ergeren aan de onnozelheid om ueberhaupt te ondertekenen terwijl je naam en avatar er groot naast staan.
hoe doe je dat eigenlijk in normale gesprekken, eindig je daar ook elke mededeling met "Cc"?
Mx (2004)
Weet je wel wat al die letters aan ruimte kosten op de serversquote:Op maandag 2 augustus 2004 18:51 schreef Couscousje het volgende:
[..]
Ik lig niet bepaald wakker van jouw frustratie of die van een ander.
![]()
Cc
Kennelijk heel erg veel..quote:Op maandag 2 augustus 2004 18:57 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Weet je wel wat al die letters aan ruimte kosten op de servers![]()
Inderdaad helemaal mee eens.quote:Op maandag 2 augustus 2004 18:55 schreef Mxyzptlk het volgende:
Waarom willen de overtuigde relatiehebbers eigenlijk zo graag de overtuigde singles ompraten? Er wordt om nadelen gevraagd, en als die worden gegeven, dan gaat TS ze ontkrachten omdat het zgn. excuses en onwaarheden zijn.
Kijk. als JIJ een relatie WIL, dan hebben die argumenten inderdaad weinig zeggingskracht. Maar als iemand anders lekker tevreden is als single, dan zijn dat rationele argumenten. Die kun je wel gaan ontkrachten, maar je kunt het gewoon heel simpel samenvatten: veel overtuigde singles hebben geen zin in het GEZEIK dat een relatie met zich meebrengt.
En als je wel op zoek bent naar een relatie, dan is dat gezeik zo erg nog niet, want je wilt je immers samen met iemand compleet voelen, en in dat licht vind je het geen opoffering om concessies te doen etc.
Maar als je dan een single vraagt naar argumenten, leef je dan alsjeblieft een beetje in. Probeer te snappen dat sommige mensen gewoon geen zin meer hebben in aanpassen, concessies doen, en irritaties slikken.
Als relatiebehoeftige zijn sommige dingen geen problemen omdat je ze makkelijk oplost.
Maar als je prettig functioneert in je eentje is het toch onzin om door de relatiegoeroes verweten te worden dat je egoistisch of egocentrisch bent? Niks mis met lekker in je eentje leven hoor, je hoeft geen afwijking te hebben om prima (en van harte) lekker in je eentje te kunnen leven. Daar doe je de rest van de wereld toch geen kwaad mee?
Dat idiote gedoe altijd, alsof het hebben van een relatie de norm is, en het liever alleen leven een afwijking. Duh!![]()
Reageer het niet op andere mensen af als je jezelf incompleet voelt zonder partner, velen kunnen prima zonder!
Ik ben het hiermee ook eens. Dat wil trouwens niet zeggen dat ik voor mezelf spreek, maar vrijgezel zijn is echt niet zo erg als 't lijkt voor mensen die er altijd eentje hebben. Ik wil persoonlijk wel graag een vriendin, maar respecteer andere mensen hun leefstijl.quote:Op maandag 2 augustus 2004 19:20 schreef dawg het volgende:
[..]
Inderdaad helemaal mee eens.
Toevallig vanmiddag in een of ander blad ook zoiets gelezen, uiteraard weer geschreven door vrouwen: "Er bestaat geen happy single" en "iedereen wil in feite een relatie", en meer van dat soort bullshit.
Ik denk dat je heel makkelijk kunt zien wie er werkelijk gefrustreerd zijn.quote:Op maandag 2 augustus 2004 19:23 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Ik ben het hiermee ook eens. Dat wil trouwens niet zeggen dat ik voor mezelf spreek, maar vrijgezel zijn is echt niet zo erg als 't lijkt voor mensen die er altijd eentje hebben. Ik wil persoonlijk wel graag een vriendin, maar respecteer andere mensen hun leefstijl.
Inkoppertje natuurlijk.quote:Op maandag 2 augustus 2004 19:25 schreef Couscousje het volgende:
[..]
Ik denk dat je heel makkelijk kunt zien wie er werkelijk gefrustreerd zijn.
Aan het hysterische geschreew te zien lijkt het er meer op dat ze eerder zichzelf proberen te overtuigen dat het single zijn zo stoer is, dan een ander.
Cc
Zit wat inquote:Op maandag 2 augustus 2004 19:25 schreef Couscousje het volgende:
[..]
Aan het hysterische geschreew te zien lijkt het er meer op dat ze eerder zichzelf proberen te overtuigen dat het single zijn zo stoer is, dan een ander.
Cc
Ik ben al jaren bijzonder gelukkig getrouwd, maar ik erger me aan de suggestie dat kiezen voor een single-bestaan verdedigd moet worden t.o.v. de "norm" van het hebben van een relatie. Het is net als met kinderen nemen: velen hebben de drang, sommigen niet. Hetzelfde met relaties: velen hebben een onweerstaanbare drang naar relaties, sommigen functioneren liever autonoom.quote:Op maandag 2 augustus 2004 19:25 schreef Couscousje het volgende:
[..]
Cc
Zo wijs was die man nietquote:Op maandag 2 augustus 2004 18:33 schreef Copycat het volgende:
En, bijdeweg, zei een wijs man niet ooit: elk nadeel hep zijn voordeel?
Ach, zoals Cruijff het zelf zo treffend verwoordde:quote:Op maandag 2 augustus 2004 21:28 schreef Frenkie het volgende:
Zo wijs was die man niet
maar hier in had hij wel gelijk
Wanneer zou jopie doorhebben dat voor hem zijn relatie alleen maar nadelen heeftquote:Op maandag 2 augustus 2004 21:34 schreef Copycat het volgende:
Ach, zoals Cruijff het zelf zo treffend verwoordde:
Je gaat het pas zien als je het doorhebt.
quote:Op maandag 2 augustus 2004 21:42 schreef Frenkie het volgende:
Wanneer zou jopie doorhebben dat voor hem zijn relatie alleen maar nadelen heeft
Hij had 't gezegd kunnen hebben...quote:In een goede relatie zie je de slechte dingen niet, in een slechte de goede
Ik denk niet dat je mij een "relatiedominee" moet noemen en dan vervolgens verwachten dat ik serieus inga op je tekst.quote:Op maandag 2 augustus 2004 21:08 schreef Mxyzptlk het volgende:
[..]
Ik ben al jaren bijzonder gelukkig getrouwd, maar ik erger me aan de suggestie dat kiezen voor een single-bestaan verdedigd moet worden t.o.v. de "norm" van het hebben van een relatie. Het is net als met kinderen nemen: velen hebben de drang, sommigen niet. Hetzelfde met relaties: velen hebben een onweerstaanbare drang naar relaties, sommigen functioneren liever autonoom.
Maar dan vraagt zo'n relatiedominee, naar argumenten om geen relatie te nemen, maar als er dan argumenten komen, dan worden die weggevaagd "omdat je dat best op kunt lossen".
Sommigen willen dat helemaal liever niet oplossen, rommelen liever lekker alleen door.
Da's toch niet beter of slechter dan wel kiezen voor een relatie, als het je eigen keuze is?
En dan zijn die argumenten toch wel degelijk valide?
Het "relatiedominee" is eruit, zou je misschien nu wel willen antwoorden, Cc?quote:Ik erger me aan de suggestie dat kiezen voor het single-bestaan verdedigd moet worden t.o.v. de "norm" van het hebben van een relatie. Het is net als met kinderen nemen: velen hebben de drang, sommigen niet. Hetzelfde met relaties: velen hebben een onweerstaanbare drang naar relaties, sommigen functioneren liever autonoom.
Maar dan vraagt iemand naar argumenten om geen relatie te nemen, en als er dan argumenten komen, worden die weggevaagd "omdat je dat best op kunt lossen".
Sommigen willen dat helemaal niet oplossen en rommelen liever lekker alleen door.
Da's toch niet beter of slechter dan kiezen voor een relatie, als het je eigen keuze is?
En dan zijn die argumenten toch wel degelijk valide?
Je zou je misschien kunnen bedenken waarom een heleboel mensen er zo over denken. Kennelijk is het gewoon de norm dat je je leven deelt met een ander. We kunnen dan een hele discussie gaan voeren over deze norm, het feit blijft gewoon dat dat nu de algemene opvatting is. Dat jij of iemand anders daar een geheel andere mening over heeft, daar kan ik mee inkomen en dat is gewoon je goed recht.quote:Op maandag 2 augustus 2004 22:47 schreef Donkeykong het volgende:
[..]
Het "relatiedominee" is eruit, zou je misschien nu wel willen antwoorden, Cc?
Hetgeen Mxyzptlk zegt is zoals ik er nl. ook over denk. Echter volgens veel mensen in mijn omgeving kan dit gewoon niet zo zijn. Je moet een relatie hebben anders kun je niet gelukkig zijn, zucht.
Omdat je niet tegen de norm in gaat, is er geen reden om je te verantwoorden, zou ik zo denken.quote:Op maandag 2 augustus 2004 23:02 schreef Frenkie het volgende:
En het is natuurlijk zo dat des te meer je een relatie wil (hetzij om een relatie te hebben, hetzij om de persoon), des te meer voordelen en minder nadelen zie je.
En om even op CC in te gaan. Waarom moet jij je niet verantwoorden als je met de stroom mee gaat en een ander wel omdat hij niet meegaat??? Leven en laten leven enzo.
quote:Op maandag 2 augustus 2004 23:05 schreef Couscousje het volgende:
Omdat je niet tegen de norm in gaat, is er geen reden om je te verantwoorden, zou ik zo denken.
Je doet immers niets "raars".
Nee.quote:Op maandag 2 augustus 2004 23:08 schreef Frenkie het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Da's makkelijk. Dus als je een ander laat kiezen (de norm) dan hoef je die keuze niet te verantwoorden en als je zelf kiest dan wel![]()
![]()
Ghehehehe dus alle "abnormale" mensen moeten hun keuzes verantwoorden tegenover "normale" mensen??quote:Op maandag 2 augustus 2004 23:09 schreef Couscousje het volgende:
Als je "normaal" bent, dan hoef je je niet te verantwoorden, want je leeft volgens de norm.
Ben je dat niet, dan wel, omdat je tegen de norm ingaat.
That's life.quote:Op maandag 2 augustus 2004 23:11 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Ghehehehe dus alle "abnormale" mensen moeten hun keuzes verantwoorden tegenover "normale" mensen??
Wel eens bedacht hoe vaak jezelf tegen de norm ingaat?? Je bent moslim in een westerse wereld. Heb je daarover verantwoording moeten afleggen tegenover je buren, klasgenoten, vrienden etc. Je bent ongetrouwd geen maagd meer in een moslimomgeving. Heb je daarover verantwoording afgelegd tegenover je ouders, de familie, de imam etc..??quote:Op maandag 2 augustus 2004 23:13 schreef Couscousje het volgende:
That's life.
Open je ogen, zo gaat het eraan toe in een samenleving.
Zolang je maar in het gareel loopt, is er niets aan het handje.
Om antwoorden te geven op je vragen:quote:Op maandag 2 augustus 2004 23:16 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Wel eens bedacht hoe vaak jezelf tegen de norm ingaat?? Je bent moslim in een westerse wereld. Heb je daarover verantwoording moeten afleggen tegenover je buren, klasgenoten, vrienden etc. Je bent ongetrouwd geen maagd meer in een moslimomgeving. Heb je daarover verantwoording afgelegd tegenover je ouders, de familie, de imam etc..??
Wat ik dus probeer te zeggen. Ieder zijn eigen ding. Sommigen varen wel bij een relatie. Anderen liever niet. Leven en laten leven. Ieder zijn eigen ding en respect voor een ander.
Ja ik vind je behoorlijk irritant voor een jong meisje. Er zit een blok voor je kop waarbij het lijkt alsof ze een klein stukje Berlijnse muur zijn vergeten af te breken.quote:Op maandag 2 augustus 2004 23:24 schreef Couscousje het volgende:
Anders nog iets?
Ik vind jou anders behoorlijk ongenuanceerd voor een moderator. En wat je leeftijd is boeit me gewoon niet genoeg om dat uit te gaan zoeken.quote:Op maandag 2 augustus 2004 23:29 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Ja ik vind je behoorlijk irritant voor een jong meisje. Er zit een blok voor je kop waarbij het lijkt alsof ze een klein stukje Berlijnse muur zijn vergeten af te breken.
Je wilt iets dynamisch als relaties en liefde graag omzetten in regeltjes.
Normaal en abnormaal.
Voordelen en nadelen.
Zwart en wit
Bekijk het eens wat breder. Genuanceerder. Er is ook grijs. En bovendien is de liefde, of een relatie geen rationele afweging. Het is emotie, passie. Oncontroleerbaar, ongrijpbaar, dynamisch. Mooi!
Kortom geniet er van en zeur niet.
Insgelijks.quote:Op maandag 2 augustus 2004 23:39 schreef Frenkie het volgende:
Het wordt mij te veel welles nietes.. zoek het verder maar uit.
Ga jij die jongen die alleen maar met je wil neuken maar wijsmaken wat de voordelen zijnquote:Op maandag 2 augustus 2004 23:40 schreef Couscousje het volgende:
[..]
Insgelijks.
Ga fijn iemand anders vertellen hoe het moet.
Doei doei.
Cc
Hij was net online.quote:Op maandag 2 augustus 2004 23:41 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Ga jij die jongen die alleen maar met je wil neuken maar wijsmaken wat de voordelen zijn
quote:Op maandag 2 augustus 2004 19:25 schreef Couscousje het volgende:
[..]
Cc
Hoi CC, je gedrag (tevens je naam) vertonen overeenkomst met CC in The Nanny. En dan speelt Frenkie zeker NIles.quote:Op maandag 2 augustus 2004 23:45 schreef Couscousje het volgende:
[..]
Hij was net online.
Ik denk dat het wel goed gaat komen met die jongen "die mij alleen maar wil neuken".
Hij is namelijk niet zo achterbaks als ene Frenkie, gelukkig.
Fijne avond verder, Frenkie. En niet huilen. Komt vast wel iemand ooit die doet wat jij haar opdraagt.
(As if.)
Cc
zeg zou je nu gewoon eens op willen houden met het op de man spelen tegen eenieder die ene andere mening heeft? stat je niet fraai en gaat me irriteren, gedraag je gewoon eens.quote:Op maandag 2 augustus 2004 23:33 schreef Couscousje het volgende:
[..]
Ik vind het frappant dat jij het over emoties en passie durft te hebben, terwijl de meeste van je postings aangeven dat je gewoon een oppervlakkig geval bent dat het liefst bier zuipt en er op los neukt.
Goh, kom jij het ook voor je vriendje opnemen?quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 00:31 schreef DarkElf het volgende:
[..]
zeg zou je nu gewoon eens op willen houden met het op de man spelen tegen eenieder die ene andere mening heeft? stat je niet fraai en gaat me irriteren, gedraag je gewoon eens.
dit is nu al de tweede keer in twee dagen dat jij loopt te klagen in het FB topic in R&P.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 00:34 schreef Couscousje het volgende:
[..]
Goh, kom jij het ook voor je vriendje opnemen?
Ga toch weg.
Jullie kunnen het allemaal heen en weer krijgen met jullie hypocriete opmerkingen.
Cc
Ik lach me ook helemaal rot hier, alles wordt ge-edit, dus het is onleesbaar geworden.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 00:44 schreef kamagurka het volgende:
Frenkie de oppervlakkige skihut nationalist neemt het op tegen een kutmarokkaanIk moet vaker een kijkje in dit forum nemen
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |