Hmm ik heb zelfs aan mijn moeder gevraagd vrijdag of zij mijn teennagels wou knippen omdat ik er zelf niet meer bij komquote:Op zondag 1 augustus 2004 10:22 schreef snoopy het volgende:
ik doe ook elke dag ff oksels en benen onharen. En teen- en vingernagels netjes onderhouden. Suf hè? Ach, heb toch niet zoveel anders omhanden
![]()
Woei ik kon ze bijna zelf afbijten tijdens de bevallingquote:Op zondag 1 augustus 2004 10:34 schreef Anitra het volgende:
Hmm ik heb zelfs aan mijn moeder gevraagd vrijdag of zij mijn teennagels wou knippen omdat ik er zelf niet meer bij kom![]()
Ik heb ook heerlijk geslapen, dus die volle maan was toch nog ergens goed voor. Buikkie is relaxed, heb net snel even wat ramen gewassen dus ben weer klaar voor vandaagquote:Op zondag 1 augustus 2004 10:17 schreef snoopy het volgende:
Pluphy, hoe'st met jou? Druk bezig met statistiekenmaar let je wel een beetje op jezelf
![]()
En je buikie? Beetje tot rust gekomen?
* phluphy noteert: nagellak in ziekenhuistas stoppenquote:Op zondag 1 augustus 2004 10:17 schreef moussy het volgende:
Van René moest Peter tijdens de weeën mijn nagels nog even lakken![]()
Inderdaad, take it easy. Je gaat je laatste werkweek in, dat voelt zeker wel heel fijn? Is het een week van 4 of 5 dagen?quote:Op zondag 1 augustus 2004 10:22 schreef piglet het volgende:
's Avonds ben ik samen met hubbie op m'n vader gaan passen (m'n moeder was er even lekker uit met een vriendin). Dat is toch wel heftig hoor en ik was dan ook kapot gisteravond. En nog steeds eigenlijk...Ik heb goed geslapen, maar ik had behoorlijk last van m'n bekken toen ik wakker werdVandaag maar een beetje rustig aan proberen te doen...
quote:Op zondag 1 augustus 2004 10:34 schreef Anitra het volgende:
Goeie morgenHier de nacht ook weer door gekomen.
Ehm... hoe weet je dat? Uitgeprobeerd?quote:Op zondag 1 augustus 2004 10:35 schreef Luchtbel het volgende:
Woei ik kon ze bijna zelf afbijten tijdens de bevalling![]()
Is idd heel erg vreemd. Stiekem hoop ik er ook op dat het toch eerder begint uit zichzelf. Krijg nu wel een beetje het gevoel van dat ik met een geplande ks niks doe. Bij djen had ik dat mijn vliezen braken, toen flinke weeen en die waren ineens weg en dus op gevoel geperst toen. En nu mag ik helemaal niks doen, heel raar. Drom hoop ik dat het toch alvast een beetje begint, dat ik toch het gevoel krijg dat mijn lichaam iets gedaan heeft. Hmmm ben ik nog te volgen?quote:Op zondag 1 augustus 2004 10:54 schreef Luchtbel het volgende:Ik hoopte gewoon dat ik door kon breken en ze eruit zou ploppen
Wel gek zeker dat je nu de preciese datum al weet. Lijkt me wel een beetje vreemd.
Uhh, wil niets oprakelen, maar eh bikinilijnquote:Op zondag 1 augustus 2004 10:22 schreef snoopy het volgende:
ik doe ook elke dag ff oksels en benen onharen. En teen- en vingernagels netjes onderhouden. Suf hè? Ach, heb toch niet zoveel anders omhanden
![]()
Hahaha daar hoef ik me weer geen zorgen over te maken, alles gaat weg doen ze gratisquote:Op zondag 1 augustus 2004 11:16 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Uhh, wil niets oprakelen, maar eh bikinilijn![]()
![]()
He joh, ik denk dat het niet zo raar is hoor. Je lichaam maakt zich al die tijd klaar, het kind wordt klaargemaakt en nu hoeft het voor je gevoel ineens niks meer te doen. Maar goed, daarna heeft het weer genoeg te doenquote:Op zondag 1 augustus 2004 11:17 schreef Anitra het volgende:
Ja psies. Het is af, frummel is klaar en mijn lichaam hoeft er niks voor te doen. Kan wel wachten op weeen of water op de vloer, maar het hoeft niet. Onbewust leg ik mezelf een druk op, van kom op doe toch nog een beetje zelf, laat die vliezen maar breken of laat die weeen maar komen.
Ik geloof dat ik er toch meer mee zit dan ik dacht, vreemd dat dat zo ineens naar boven kan komen........
Goeie service he?quote:Op zondag 1 augustus 2004 11:18 schreef Anitra het volgende:
[..]
Hahaha daar hoef ik me weer geen zorgen over te maken, alles gaat weg doen ze gratis
Ja maar als je nooit je haren weghaalt daar, dan moet je het ook niet ineens vlak voor je bevalling wel gaan doen, als je huid er niet tegen kan en het gaat jeukenquote:Op zondag 1 augustus 2004 11:22 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Goeie service he?![]()
Ga je tenminste lekker kaal de warme dagen tegemoed! Loen is sowieso altijd kaal van benee, heb het niet zo op haren en al helemaal niet als je vloeit, bah...
Ja is ook zo, ik doe het altijd al en dan is je huid er aan gewend, is misschien idd niet aan te bevelen om dat spontaan ineens voor je bevalling te doen...quote:Op zondag 1 augustus 2004 11:23 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ja maar als je nooit je haren weghaalt daar, dan moet je het ook niet ineens vlak voor je bevalling wel gaan doen, als je huid er niet tegen kan en het gaat jeukendan zit je dubbelop klote
![]()
Dat had dus iemand gedaan die de eerste nacht bij mij op de kamer lagquote:Op zondag 1 augustus 2004 11:25 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Ja is ook zo, ik doe het altijd al en dan is je huid er aan gewend, is misschien idd niet aan te bevelen om dat spontaan ineens voor je bevalling te doen...
Jah daar moest ik ook aan denken eigenlijkquote:Op zondag 1 augustus 2004 11:16 schreef Loena-tik- het volgende:
Uhh, wil niets oprakelen, maar eh bikinilijn![]()
![]()
Ik denk dat ze dat tegenwoordig wel zo'n beetje gewend zijn. Is toch een soort tijdsverschijnselquote:Op zondag 1 augustus 2004 11:46 schreef texelonia het volgende:
Jah daar moest ik ook aan denken eigenlijkMaar ehh.. wat als je wat meer daar weghaalt dan alleen de bikinilijn
(als dat nog lukt tegen die tijd
) reageren ze dan niet raar? Heb ik één keer gehad met m'n huisarts.. En tja tijdens een bevalling zijn toch de ogen echt dáár op gericht..
Of tijdens een inwendig onderzoek..
![]()
quote:Op zondag 1 augustus 2004 11:48 schreef phluphy het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat tegenwoordig wel zo'n beetje gewend zijn. Is toch een soort tijdsverschijnsel
En misschien ook wel prettiger om naar te kijken dan een "ontplofte bever"![]()
nog nooit last van gehad. Ow en Danny scheert het nu dan want heb er en geen zicht meer op en kan niet alles meer goed bereiken. (bijna de 20 kilo geredquote:Op zondag 1 augustus 2004 11:46 schreef texelonia het volgende:
[..]
Jah daar moest ik ook aan denken eigenlijkMaar ehh.. wat als je wat meer daar weghaalt dan alleen de bikinilijn
) reageren ze dan niet raar?
Aarchh begin nou niet weer over dat poepenquote:Op zondag 1 augustus 2004 11:50 schreef Luchtbel het volgende:ik denk dat het ze niets kan schelen hoe je eruit ziet van onder als je over hun handen heen ligt te poepen
![]()
quote:Op zondag 1 augustus 2004 11:50 schreef Luchtbel het volgende:
[..]ik denk dat het ze niets kan schelen hoe je eruit ziet van onder als je over hun handen heen ligt te poepen
![]()
Gewoon een kurk in je kont stoppenquote:Op zondag 1 augustus 2004 11:54 schreef phluphy het volgende:
Aarchh begin nou niet weer over dat poepenDaar heb ik echt nachtmerries van
Ik denk dat het hun inderdaad niet veel uitmaakt, maar misschien vinden sommige dames het voor zichzelf wat prettiger (de gedachte), losstaand van het feit dat het je tijdens de bevalling geen ruk meer kan schelen.
Sorry Phluphquote:Op zondag 1 augustus 2004 11:54 schreef phluphy het volgende:
[..]
Aarchh begin nou niet weer over dat poepenDaar heb ik echt nachtmerries van
Ik denk dat het hun inderdaad niet veel uitmaakt, maar misschien vinden sommige dames het voor zichzelf wat prettiger (de gedachte), losstaand van het feit dat het je tijdens de bevalling geen ruk meer kan schelen.
Toen ik ging poepen tijdens het persen zei de gyn: ik weet het niet precies meer, maar hier kwam het op neer:quote:Op zondag 1 augustus 2004 11:58 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Sorry Phluph
Als het je gebeurd denk dan aan het volgende....Luchtbel ligt te bevallen en gyn vraagt aan haar; goh hoe lang heb je al last van deze verstoppingwelke verstopping
![]()
Volgens mij was dat erger dan het kind
Hoezo is dat een goed teken dan?quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:01 schreef LadyS het volgende:
[..]
Toen ik ging poepen tijdens het persen zei de gyn: ik weet het niet precies meer, maar hier kwam het op neer:
"Oh, je gaat poepen, nou kind poep maar lekker door, want dat is een goed teken"
Hoe dacht je dat persweeen waren?quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:02 schreef texelonia het volgende:
[..]
Hoezo is dat een goed teken dan?
Die pers je er zo weer uit hoor!quote:Op zondag 1 augustus 2004 11:58 schreef texelonia het volgende:
[..]
Gewoon een kurk in je kont stoppen
Niet te hard gaan lachen schat, vrees dat het pijn doetquote:Op zondag 1 augustus 2004 12:03 schreef phluphy het volgende:
OMGAls ik ga bevallen ga ik denken aan:
- een poepende Luchtbel
- Texelonia met een kurk in d'r kont
- Snoopy met geitewollen sokken aan maar wel keurig gladgeschoren benen
Dat MOET helpen![]()
Dan nader je het einde van de bevalling. Als je kindje tijdens het persen verder indaalt dan komt ie op een gegeven moment ook langs het laatste stuk van je darmen. Als daar nog wat inzit komt dat er door het persen en het kindje wat er langsgaat uit. Een poepgevoel tijdens het persen is dus goed!quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:02 schreef texelonia het volgende:
[..]
Hoezo is dat een goed teken dan?
Jah okay, maar ik poep soms dagen nietquote:Op zondag 1 augustus 2004 12:03 schreef Luchtbel het volgende:
Hoe dacht je dat persweeen waren?
Nou je hebt het gelezen als je soms dagen niet gaat, lijkt het voor hen net alsof je verstopt zit....quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:07 schreef texelonia het volgende:
[..]
Jah okay, maar ik poep soms dagen nietOf wat als je darmen nou niet zó vol zaten enzow. Het klonk net alsof het een slecht teken zou zijn als je niet poepte
Ik denk dat dat wel uitzondering op de regel was....quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:08 schreef LadyS het volgende:
Alleen bij mij was het gewoon van het persen denk ik, want Amber ging helemaal niet verder indalen![]()
Maar dat wist de gyn toen nog niet natuurlijk
Dus zo'n goed teken bleek het toch niet te zijn.. Vals alarmquote:Op zondag 1 augustus 2004 12:08 schreef LadyS het volgende:
Alleen bij mij was het gewoon van het persen denk ik, want Amber ging helemaal niet verder indalen![]()
Heb ik nog nooit last van gehad eigenlijk en ik ga zo nu en dan ook naar een sauna toe, nou moet ik ook zeggen dat het me geen reet kan schelen wat anderen denken...quote:Op zondag 1 augustus 2004 11:46 schreef texelonia het volgende:
[..]
) reageren ze dan niet raar? Heb ik één keer gehad met m'n huisarts.. En tja tijdens een bevalling zijn toch de ogen echt dáár op gericht..
Of tijdens een inwendig onderzoek..
quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:12 schreef snoopy het volgende:
Daar dacht ik ook aan Pluph: in het ergste geval lig je dus met enorm veel oksel-, been, en schaamhaar te bevallen met sokken aan terwijl je ook nog poept. En je je eigen teennagels aan het afbijten bent.... Daarna wordt er ook nog eens een vies kind op je mooie t-shirt gelegd terwijl je vergeten was schone kleren voor jezelf in je ziekenhuistasje te stoppen. Na de bevalling mag je douchen maar moet je je 'daaronder' met een pluisig doekje droogdeppen.
Jongens, ik krijg er steeds meer zin in![]()
quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:12 schreef snoopy het volgende:
Daar dacht ik ook aan Pluph: in het ergste geval lig je dus met enorm veel oksel-, been, en schaamhaar te bevallen met sokken aan terwijl je ook nog poept. En je je eigen teennagels aan het afbijten bent.... Daarna wordt er ook nog eens een vies kind op je mooie t-shirt gelegd terwijl je vergeten was schone kleren voor jezelf in je ziekenhuistasje te stoppen. Na de bevalling mag je douchen maar moet je je 'daaronder' met een pluisig doekje droogdeppen.
Jongens, ik krijg er steeds meer zin in![]()
Joh was bij mij ook zo, komt ook gewoon van het persen hoor. Ik had ook heel veel moeite om naar de goede kant te persen zeg maar want ik voelde absoluut geen druk daar beneden want Bram lag ergens heel hoog.quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:08 schreef LadyS het volgende:
Ik voelde ook niks neequote:Op zondag 1 augustus 2004 12:40 schreef Karin het volgende:
[..]
Joh was bij mij ook zo, komt ook gewoon van het persen hoor. Ik had ook heel veel moeite om naar de goede kant te persen zeg maar want ik voelde absoluut geen druk daar beneden want Bram lag ergens heel hoog.
Weet ik ook niet :'( Ben inmiddels alweer 1 huilbui en een korte aanval van nesteldrang verder (vloer gedweild, badkamer schoongemaakt, beddengoed in de was gedaan, opgeruimd).quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:37 schreef phluphy het volgende:
Snoopy![]()
![]()
![]()
Meid, waar wacht je nog op?
*piest bijna van lachen in dr broek*quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:03 schreef phluphy het volgende:
OMGAls ik ga bevallen ga ik denken aan:
- een poepende Luchtbel
- Texelonia met een kurk in d'r kont
- Snoopy met geitewollen sokken aan maar wel keurig gladgeschoren benen
Dat MOET helpen![]()
Wat leuk, gefeliciteerdquote:Op zondag 1 augustus 2004 13:30 schreef Aarti het volgende:
Ik ben het tante-topic kwijt, dus dan maar hier:
Ik ben vrijdagmiddag tante geworden!!! Een lief klein schattig meisje, ze heet Saloni!
Ze mocht pas vandaag naar huis, omdat ze ziekjes was doordat ze teveel vruchtwater heeft binnengekregen, erg zielig.
maar we zijn blij!!
quote:Op zondag 1 augustus 2004 13:36 schreef Jdee het volgende:
je scheren, dan brownies maken, en ondertussen besluiten dat je je weer moet scheren onder het genot van een lauwe douche.
Dank je!!quote:Op zondag 1 augustus 2004 13:58 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Wat leuk, gefeliciteerd!!
Wat een bijzondere naam heeft ze, heeft dat een speciale betekenis?
Tja je moet er wel wat voor over hebben hoorquote:Op zondag 1 augustus 2004 17:41 schreef snoopy het volgende:
Mijn vriendje vroeg al of er geen middeltjes waren om de bevalling te laten beginnen. Maar als ik sex noem kijkt ie me aan of ie water ziet branden![]()
Ik heb er trouwens zelf ook niet zo'n zin in geloof ik![]()
quote:Op zondag 1 augustus 2004 17:46 schreef phluphy het volgende:
En vraag eens aan je man, wanneer hij met de buurman-van-de-buurman praat, of hij niet kan regelen dat die ándere buurman aan die éne buurman wil uitleggen wat de bedoeling is ...
quote:Op zondag 1 augustus 2004 17:55 schreef texelonia het volgende:
Tja je moet er wel wat voor over hebben hoor
En 9 maanden geleden hadden jullie er ook zin in, dus waarom nu niet
Blijven proberen !quote:Op zondag 1 augustus 2004 18:42 schreef Sugar het volgende:
Hier overigens sinds máánden juist weer eens gedaan aan bevalling-opwekkende-activiteiten!Maar heeft dus niks geholpen...!
Jemig, dat jij dat weet zegquote:Op zondag 1 augustus 2004 18:45 schreef phluphy het volgende:
Snoopy Moest jij niet morgen weer naar de vlos? Zo ja hoe laat?
Niksquote:Op zondag 1 augustus 2004 18:50 schreef phluphy het volgende:
ik ga even kijken wat er op tv komt, als ik wat zie laat ik het jullie weten
Wij betaalden ¤ 50,- en kregen er dan 7 foto's bij. Als je een dvd erbij wou, kostte dat ¤ 20,- extra. Dit was bij babyview.quote:Op zondag 1 augustus 2004 19:05 schreef edje34 het volgende:
Die gaat weer nergens over off topic:
Mijn vrouw is morgen 15 weken zwanger, dus het begint nu al aardig op te schieten.we gaan binnenkort een pretecho maken.
Weet iemand de kosten hiervan?
Hebben hun ook een website waar ik kan kijken voor info?quote:Op zondag 1 augustus 2004 19:12 schreef beefcake het volgende:
[..]
Wij betaalden ¤ 50,- en kregen er dan 7 foto's bij. Als je een dvd erbij wou, kostte dat ¤ 20,- extra. Dit was bij babyview.
Ik wil het kamertje nu afhebben, maar ik denk dat we nog 2 of 3 weken nodig zullen hebbenquote:Op zondag 1 augustus 2004 19:10 schreef phluphy het volgende:
Oh jee Piglet ook al zo'n situatie. Wanneer wil je je kamertje uiterlijk afhebben?
En heb je al foto's?![]()
Vooral veel fragmenten over politiekquote:Op zondag 1 augustus 2004 19:10 schreef phluphy het volgende:
Sugar Ik zal Felix vanavond een faire kans geven mij te behagen![]()
21.10 uur, Ned. 3.quote:Op zondag 1 augustus 2004 19:50 schreef snoopy het volgende:
Vooral veel fragmenten over politiekMaar ja, als er niks anders is...
Hoe laat begint 't eigenlijk?
Ga JIJ Ajax kijkenquote:Op zondag 1 augustus 2004 19:52 schreef Anitra het volgende:
Hier zitten we voetbal te kijken, ja je moet wat
Dat zit er dik in jaquote:Op zondag 1 augustus 2004 20:17 schreef phluphy het volgende:
21.10 uur, Ned. 3.
Ach, misschien werkt het inspirerend en zeg je achteraf: dankje Felix, je hebt me persdrang bezorgd
Jaquote:Op zondag 1 augustus 2004 20:35 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ga JIJ Ajax kijken![]()
Doe net als mij en neem gewoon een beschuitje met gestampte muisjes. Veel lekkerder . . .quote:Op zondag 1 augustus 2004 21:53 schreef dutchie het volgende:
Kan trouwens geen beschuit met blauwe muisjes meer zien. Vanaf dinsdag t/m gister iedere dag beschuit met blauwe muisjes aan het eten. Eerst nog vanwege eigen kraamvisite en de laatste 2 dagen bij 2 vriendinnen die net bevallen zijn. Ook jongetjes. Wel leuk hoor al die speelkameraadjes, maar die muisjes.![]()
Ik heb gisteren bij het kraamfeest voor het eerst beschuit met muisjes in huis gehad..en er niet eens 1 van gegetenquote:Op zondag 1 augustus 2004 22:04 schreef dutchie het volgende:
Vink zo zielig voor die muisjes.
Ik doe maar ff geen muisjes meer.![]()
* Met gezonde tegenzin akkoord gaat *quote:Op zondag 1 augustus 2004 19:31 schreef piglet het volgende:
Ik wil het kamertje nu afhebben, maar ik denk dat we nog 2 of 3 weken nodig zullen hebbenFoto's komen als we klaar zijn, ok?
Slapen is optie 1.quote:Op zondag 1 augustus 2004 22:25 schreef snoopy het volgende:
ik ga slapentot morgen.
Wekt dus ook contracties v/d baarmoeder op, schijnt (dus niet innemen als je nog niet wilt bevallen - vroeger gebruikten mensen die kruiden in het kader van familyplanning).quote:Een zeer bekend gebruik van het kruid was in de likeur 'Absinth' die in de 19de eeuw (en nu weer) erg populair was, maar ook gevaarlijk door de etherische oliën die zich in de plant bevinden zoals thujon en thujol, deze konden ernstige verschijnselen veroorzaken, zoals hoofdpijnen, duizeligheid en bij een hoge dosis ook krankzinnigheid, verwarring, verlamming en soms zelfs de dood, dit verschijnsel werd 'absintisme' genoemd.
Je kunt het ook achteraf drinken in verband met de reiniging van je baarmoeder.quote:Op zondag 1 augustus 2004 23:08 schreef poemojn het volgende:
In combinatie met dat artikel over alcohol zou ik mensen die overtijd zijn aanraden absint te drinken..
[..]
Wekt dus ook contracties v/d baarmoeder op, schijnt (dus niet innemen als je nog niet wilt bevallen - vroeger gebruikten mensen die kruiden in het kader van familyplanning).
quote:Op maandag 2 augustus 2004 07:41 schreef Merisse het volgende:
Vandaag weer een warme dag. Sterkte allemaal, met name de laatste loodjes meiden; Snoopy, Tink, Anitra.
Als ik meldplicht heb, dan heeft Anitra het ook !quote:Op maandag 2 augustus 2004 09:34 schreef Merisse het volgende:
En Fluf, meldplicht gaat in vandaagdus jij hoort ook al bij de laatste loodjes.
quote:Misschien dat ik jullie er niet bij telde omdat IK nog niet toe ben aan jullie bevallingen![]()
Wacht maar tot ze 6 dagen overtijd zijnquote:Op maandag 2 augustus 2004 09:34 schreef Merisse het volgende:
of omdat jullie zo flink zijn en helemaal niet klagen (no offence Tink, Anitra en Snoop)
Ik heb zo'n gevoel dat het wel eens mee kon vallen met die "stomme dag"quote:Op maandag 2 augustus 2004 09:38 schreef snoopy het volgende:
Goeiemorgen allemaal, hier zijn we weer![]()
Geen babyKon eerst helemaal niet slapen en uiteindelijk om 2 uur gelukkig weer wel.
Af en toe voel ik wel iets onderin mijn buik maar als ik er dan op ga letten is het natuurlijk weg![]()
Vanmiddag om 14.45 moet ik bij de VK zijn. Zal wel niks bijzonders opleveren.
Getsie, ik vind het nu al een stomme dag![]()
Volgens mij heb je daar wel gelijk in!quote:Op maandag 2 augustus 2004 10:22 schreef Sugar het volgende:
Maar was het vannacht ook niet wat warmer weer? Dat gevoel had ik!
quote:Vandaag weinig gepland, vanavond komen er twee vriendinnen hierheen en gaan we ergens iets eten in de stad! Wel leuk!
Strijkenquote:En Fluf, wat doe jij vandaag?
Gaan jullie maar lekker met jullie oorspronkelijke groepje hoor!quote:Op maandag 2 augustus 2004 10:32 schreef Sugar het volgende:
Carpaccio-eten is leuk, maar carpaccio-daten is ook leuk! Kun je wachten tot Piggie heeft geworpen? Of lijkt het je niks? Mij lijkt het gezellig als jij er ook bent, maar goed, ik ben niet de gastvrouw en ook niet de initiatief-neemster!![]()
Jawel hoorquote:Op maandag 2 augustus 2004 10:36 schreef Sugar het volgende:
Flufje, je klinkt een beetje niet-zó vandaag?![]()
Geweldig idee. Snoopy for Presidentquote:Op maandag 2 augustus 2004 10:37 schreef snoopy het volgende:
Misschien kunnen we tzt een minibabymeeting doen ofzoiets.
Fluf, vergeet het strijkenquote:Op maandag 2 augustus 2004 10:50 schreef phluphy het volgende:
[..]
Jawel hoorMisschien wat oververhit, maar verder alles
![]()
Oeps dan ben ik al te laat vandaagquote:Op maandag 2 augustus 2004 10:14 schreef Sugar het volgende:
Flufke en Anitra
: melden!
![]()
Elke dag voor 9.00 uur, hè?
Maar dan heb ik niets om aan te trekkenquote:Op maandag 2 augustus 2004 10:53 schreef snoopy het volgende:
Fluf, vergeet het strijkenRelax, je hebt nog zeker 3 weken
![]()
Zat ik (echt waar) ook net te denkenquote:Op maandag 2 augustus 2004 11:03 schreef phluphy het volgende:
Ik vind trouwens dat "we" wel veel posten de laatste dagen, wat op zich wel logisch is omdat we tijd over hebben
.
Maar toch, het zou leuk zijn eens wat meer van de "versere" groep wat te horen
Ja, bedankt. Heb 'm vanochtend rond 09.30 uur beantwoord.quote:Op maandag 2 augustus 2004 11:05 schreef Brighteyes het volgende:
Phluph, heb je mijn mailtje nu gehad?
Zo had ik het niet bedoeldquote:Op maandag 2 augustus 2004 11:06 schreef Sugar het volgende:
Sugar gaat wel strijken. Post ze tenminste wat minder...
Ik voel me prima, dank jequote:Op maandag 2 augustus 2004 11:07 schreef snoopy het volgende:
Zat ik (echt waar) ook net te denkenMeiden hoe is het met jullie? Hoe voelt iedereen zich?
Ik denk dat de 'verse' generatie zich wat op de achtergrond houdt tussen al dat buikengeweld hier, althans ik wel...quote:Op maandag 2 augustus 2004 11:03 schreef phluphy het volgende:
Ik vind trouwens dat "we" wel veel posten de laatste dagen, wat op zich wel logisch is omdat we tijd over hebben
.
Maar toch, het zou leuk zijn eens wat meer van de "versere" groep wat te horen:
7 december 2004: AnnieB, ***21 december 2004: texelonia en Micha***, 3 januari 2005: Sanne72, 7 januari 2005: Bietjuh, 8 januari 2005: Martineke, 13 januari 2005:, meneerdeman (papa), 16 januari 2005: lily, ***20 januari 2005: Bixister en GHaven***, 26 januari 2005: Ladybos, 2 februari 2005: Lentemeisje en Dop, 2 februari 2005: Gomorrah (papa), 12 februari 2005: Xanthe, 13 februari 2005: Jdee,18 februari 2005: Githa, 17 maart 2005: TearSong, begin maart 2005:Luisa
Heb vanavond weer tijd, dus zal hem vanavond posten!! Voor nu veel sterkte met de warmte... de airco hier staat iig veel te koud..quote:Op maandag 2 augustus 2004 11:51 schreef snoopy het volgende:
Maar wij hebben wel afleiding nodig Gomorrah, en een verse echofoto moet je wel meteen met ons delen natuurlijk![]()
hihi, is dat een uitnodiging om te gaan klagen? Nee hoor, eerlijk gezegd ben ik blij dat ik niet met dit warme weer met zo'n toeter loop. Ben dus ook absoluut niet jaloers op julliequote:Op maandag 2 augustus 2004 11:10 schreef Anitra het volgende:
Ik ben ook erg benieuwd naar de "verse" zwangeren. Want voor hun is het weer ook niet fun. Moet er niet aan denken om misselijk te zijn met dit weer, vind het zuur al erg genoeg.
hahaha nu heb ik ongeveer alles wel gehad, van Jan Vennegoor of Hesselink via de danser uit de clip van Britney tot het broertje van Paul Haarhuis.. hahhaha!!quote:Op maandag 2 augustus 2004 12:37 schreef phluphy het volgende:
Ik vind je op de foto net een jonger broertje van Paul Haarhuis![]()
Mijn meissie had die misselijkheid ook, de vermoeidheid blijft echter aan, het gaat wel iets beter, maar denk niet dat het na 12 weken in één keer is afgelopen.. Heb jij ook van die eetaanvallen? Mjin vriendin heeft dus van het ene op het ander moment ergens zin in, en dat moet dan ook meteen tevoorschijn komen. Echt cool!!quote:Op maandag 2 augustus 2004 12:39 schreef TearSong het volgende:
[..]
hihi, is dat een uitnodiging om te gaan klagen? Nee hoor, eerlijk gezegd ben ik blij dat ik niet met dit warme weer met zo'n toeter loop. Ben dus ook absoluut niet jaloers op jullie
Maar die misselijkheid is inderdaad geen pretje. En dan de naam alleen al. 'ochtendmisselijkheid' pfffftt..onzin! Ben de hele dag door afwisselend misselijkEn dan tegen lunchtijd krijg ik trek, maak in een broodje klaar. Tegen de tijd dat ik met het broodje op de bank zit heb ik er al geen trek meer in, nou dan baal ik van mezelf
Verder is het enige wat ik jammer vind dat ik nergens fut voor heb. Als ik 's ochtend m'n bed uit kom ben ik het alweer zat. Maar ach, het gaat wel weer over allemaal.
Als er iemand overigens nog leuke ideeen heeft om het 'de familie' te vertellen (ouders, grootouders, zusje..), ze zijn welkom, ik ben nog op zoek! Hoe hebben jullie het allemaal verteld?
En verder lees ik gewoon mee met jullie verhalen hoor. Weet ik een beetje wat me allemaal te wachten staan maar echt 'meepraten' wordt nog lastig
M@x komt net weer teruggewaggeld van haar werk (nu nog maar 14 werkdagen = 56 uur te gaanquote:en Piglet hoe is het met jou ??? en Max? en Stiekemurd? en Loena?
Echte eetaanvallen nog niet, wordt denk ik een beetje tegen gehouden door de misselijkheid. Maar wel dat ik ineens erg veel zin krijg in iets (bijvoorbeeld een pistoletje met kaas) en dan heb ik het voor mijn neus en dan hoeft het niet meer. Die eetaanvallen die komen nog wel gok ikquote:Op maandag 2 augustus 2004 12:47 schreef Gomorrah het volgende:
[..]
Heb jij ook van die eetaanvallen? Mjin vriendin heeft dus van het ene op het ander moment ergens zin in, en dat moet dan ook meteen tevoorschijn komen. Echt cool!!
Hoe vertellen... eeh Ik had voor mijn ouders van die baby Converse (zilveren) gekocht in gepakt en er een briefje bij gedaan, met de tekst, Over 30 weken kom ik het passen, groetjes kruimel. Misschien een idee??
"Angels and Demons" van Dan Brown (voorloper van de "Da Vinci Code"). Ik heb er gemengde verhalen over gehoord en het is even inkomen, maar ik vind het echt een goed boek.quote:Op maandag 2 augustus 2004 13:01 schreef Sugar het volgende:
Oeh, M@x! Welk spannend boek ben je aan 't lezen?![]()
En sterkte met die 56 uur nog! Hou vol!
Ja, die komen nog, de fase waar jij in zit hebben wij net gehad..quote:Op maandag 2 augustus 2004 13:04 schreef TearSong het volgende:
[..]
Echte eetaanvallen nog niet, wordt denk ik een beetje tegen gehouden door de misselijkheid. Maar wel dat ik ineens erg veel zin krijg in iets (bijvoorbeeld een pistoletje met kaas) en dan heb ik het voor mijn neus en dan hoeft het niet meer. Die eetaanvallen die komen nog wel gok ik
Wat stoer, baby Converse! Vind het ook wel leuk om iets met de cho te doen dus misschien dat ik van de echo een kaartje maak met een tekstje erop. En dan inderdaad een baby-iets erbij doen![]()
Ik wist niet eens dat er baby- Converse schoentjes waren![]()
Ik heb hetzelfde gehad!! Bij beide zwangerschappen trouwens.quote:Op maandag 2 augustus 2004 12:43 schreef Suzanna het volgende:
Iemand hier die ook nog steeds veel last heeft van ochtendmisselijkheid? Of zijn jullie allemaal verder in je zwangerschap. Ik vind zelf dat ik het een beetje te lang heb. Vanochtend weer overgegeven - ben 21 weken nu. De verloskundige verwachtte dat het met drie maanden over zou zijn.
P.S. niet om te klagen hoorIk kan er goed mee omgaan - je gaat eraan gewend raken!
Ik ben 21 weken nu...dus het zou wel een beetje over moeten zijn... ;-)quote:Op maandag 2 augustus 2004 12:47 schreef Gomorrah het volgende:
Mijn meissie had die misselijkheid ook, de vermoeidheid blijft echter aan, het gaat wel iets beter, maar denk niet dat het na 12 weken in één keer is afgelopen..
Klinkt veel te bekend...:) Cool idd - maar wel lastig! Mijn lieve mannetje zorgt gelukkig heel goed voor mij en trekt zich niets aan van die 'eetaanvallen'.quote:Heb jij ook van die eetaanvallen? Mjin vriendin heeft dus van het ene op het ander moment ergens zin in, en dat moet dan ook meteen tevoorschijn komen. Echt cool!!
Is fijn om te lezen dat ik niet de enige bent. Dat van snoepjes eten is inderdaad waar. Ook drink ik vaak even cola als ik me misselijk voel. 's Middags is het inderdaad minder!quote:Op maandag 2 augustus 2004 13:14 schreef gnoompje het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde gehad!! Bij beide zwangerschappen trouwens.
De eerste 4 a 5 maanden zo ziek als het maar kon en s-middags nergens geen last meer van.
Ergens rond de 24 weken werd het minder en kon ik er wat meer van genieten.
Wel een kleine tip: Als ik het gevoel had dat ik moest overgeven dan nam ik vaak een een zuurtje of ander zoet snoepje. Dit om je maagzuur even aan het werk te zetten. dit hielp bij mij meestal wel.
En dat je er aan gewend raakt, dat klopt idd!!!
Ik hoop dat het snel verdwijnt en dat je dan lekker kan genieten zonder die misselijkheid.
ik post wel hoorquote:Op maandag 2 augustus 2004 11:03 schreef phluphy het volgende:
.
Maar toch, het zou leuk zijn eens wat meer van de "versere" groep wat te horen:
7 december 2004: AnnieB, ***21 december 2004: texelonia en Micha***, 3 januari 2005: Sanne72, 7 januari 2005: Bietjuh, 8 januari 2005: Martineke, 13 januari 2005:, meneerdeman (papa), 16 januari 2005: lily, ***20 januari 2005: Bixister en GHaven***, 26 januari 2005: Ladybos, 2 februari 2005: Lentemeisje en Dop, 2 februari 2005: Gomorrah (papa), 12 februari 2005: Xanthe, 13 februari 2005: Jdee,18 februari 2005: Githa, 17 maart 2005: TearSong, begin maart 2005:Luisa
en Piglet hoe is het met jou ??? en Max? en Stiekemurd? en Loena?
Inderdaad fijn als je vriend/man je steunt - heb ik ook! Ik hoor ook weleens negatieve verhalen van de mannen-kant... Nachtlicht Finalist 1 ==> deze bijvoorbeeld!quote:Op maandag 2 augustus 2004 13:55 schreef Stiekemurd het volgende:
Maar goed.... nog 9,5 week werken en dan verlof..... Vriendje steunt me gelukkig heel erg goed dus dat scheelt. Valt voor hem ook niet mee met een vrouw te leven die soms het ff niet meer ziet zitten.......
Mijn vriendin is net 22!!quote:Op maandag 2 augustus 2004 14:21 schreef Suzanna het volgende:
Btw - veel jonge moeders hier? ik ben zelf 21 jaar oud, en ken geen andere jonge zwangeren (eigenlijk helemaal geen andere zwangeren, helaas).
Ik ben ook 21quote:Op maandag 2 augustus 2004 14:21 schreef Suzanna het volgende:
Btw - veel jonge moeders hier? ik ben zelf 21 jaar oud, en ken geen andere jonge zwangeren (eigenlijk helemaal geen andere zwangeren, helaas).
De misselijkheid is sinds een weekje over hier , dwz. ik ben soms nog even misselijk maar niet zo erg als voorheen dat het ook de hele dag duurde.quote:Op maandag 2 augustus 2004 12:39 schreef TearSong het volgende:
[..]
Maar die misselijkheid is inderdaad geen pretje. En dan de naam alleen al. 'ochtendmisselijkheid' pfffftt..onzin! Ben de hele dag door afwisselend misselijkEn dan tegen lunchtijd krijg ik trek, maak in een broodje klaar. Tegen de tijd dat ik met het broodje op de bank zit heb ik er al geen trek meer in, nou dan baal ik van mezelf
Verder is het enige wat ik jammer vind dat ik nergens fut voor heb. Als ik 's ochtend m'n bed uit kom ben ik het alweer zat. Maar ach, het gaat wel weer over allemaal. Ik tel de weken van het eerste trimester af, want als het goed is gaat alles in het 2e trimester meestal beter. (toch???)
Dat idee had ik gejat op i-netquote:Op maandag 2 augustus 2004 13:56 schreef Jdee het volgende:
en ik heb dus morgen mn eerste echo... en vanmorgen bloed wezen prikken (brrr, maar de prikdame was wel lief en aardig en dat maakte het een stuk minder naar).
Ik vind het fijn om een cracker/runda/beschuitje te eten voor ik iets anders naar binnen mik, tegen eventuele misselijkheid. Maar nu moet ik wel eerlijk toegeven dat ik er eigenlijk maar weinig last van had. Verder dus morgen Vertel-Dag.
En ik ben (weer... sorry!) vergeten van wie ik het idee had (Poemojn? Phluphy?) maar morgen scannen we dus de echo, printen hem uit en stoppen hem in lijstjes met een heel stoer gedichtje erbij:
Je kan me nog niet horen,
je kan me nog niet zien,
want ik word pas in februari 2005 geboren
mag dan mijn foto in dit lijstje misschien?
maar ik moet zeggen dat het schoentjes idee ontzettend gaaf is!
Ik vond die beter dan de da vince code. Heb het gevoel dat hij dvc minder heeft gemaakt. Ik heb het Bernini mysterie sneller uit gelezen dan dvc.quote:Op maandag 2 augustus 2004 13:07 schreef m@x het volgende:
[..]
"Angels and Demons" van Dan Brown (voorloper van de "Da Vinci Code"). Ik heb er gemengde verhalen over gehoord en het is even inkomen, maar ik vind het echt een goed boek.
Ik moest op maandag naar het zh vanwege hoge bloeddruk. De gyn zei toen ook tegen mij dat "gerommel" met de bloeddruk op een aanstaande bevalling kon duidenquote:Op maandag 2 augustus 2004 15:56 schreef snoopy het volgende:
Net bij de VK geweest. Bloeedruk is iets gestegen en zit volgens haar nu op het 'randje'. Dus, urine getest maar er zaten niet teveel eiwitten in dus da's mooi. Volgens haar kan een verhoging van de bloeddruk ook een bevalling aankondigen (jaja..).
Beide zwangerschappen gingen niet gemakkelijk maar kenden grote verschillen in kwaaltjes. Dus genoeg nieuwe dingen om daar weer verbaasd over te zijn, mijlpalen die eerder niet zo belangrijk waren die nu 'gevierd' worden. Kwaaltjes die je eigen gemaakt moeten worden of bestreden moeten worden. Dus ja het is anders maar door alles wat anders is niet minder 'nieuw' of 'stressvol'. 1 heel erg groot verschil is natuurlijk het hummeltje wat er bij ons al rond loopt en die je o veel mogelijk probeerd voor te bereiden, probeert erbij te betrekken maar die ook de nodige aandacht vergt van je gedurende zwangerschap waardoor je minder de tijd kan nemen voor jezelf en je kwaaltjes (denk aan een middagdutje wat niet altijd gaat, of zo als nu met de warmte is zitten voor de ventilator veel lekkerder dan de speeltuin waar alicia graag is, maar haar dat ontnemen doe je ook weer nietquote:Op maandag 2 augustus 2004 15:23 schreef Sugar het volgende:
Ik ben trouwens ook wel heel benieuwd naar de verhalen van de zwangeren die voor de tweede keer zwanger zijn! Is het anders? Ben je minder gestresst? Heb je een duidelijk lijstje met wensen voor de bevalling ofzo? Voorkeur voor jongen of meissie?
Maar gewoon vooral: hoe gaat het met jullie? Bixister, Lily, maar ook Knor, Loena en Tink? Wat zeg ik? Tink?![]()
![]()
Ik vond alledrie de keren( eigenlijk allevijf) de eerste paar weken even spannend, zal het goed gaan, elk pijntje is aanleiding om te denken dat het mis gaat. Verder vond ik mijn tweede zwangerschap het meest relaxed, omdat Connor nog niet naar school ging en nog heerlijk uitsliep tot een uur of tien en ik dus ookquote:Op maandag 2 augustus 2004 15:23 schreef Sugar het volgende:
Ik ben trouwens ook wel heel benieuwd naar de verhalen van de zwangeren die voor de tweede keer zwanger zijn! Is het anders? Ben je minder gestresst? Heb je een duidelijk lijstje met wensen voor de bevalling ofzo? Voorkeur voor jongen of meissie?
Maar gewoon vooral: hoe gaat het met jullie? Bixister, Lily, maar ook Knor, Loena en Tink? Wat zeg ik? Tink?![]()
![]()
Ja echt weer lekker bijlezen dankzij Sugar en Flufquote:Op maandag 2 augustus 2004 19:28 schreef snoopy het volgende:
Wat een verhalen zijn er vandaag losgekomen zeg. Geweldig![]()
Die wil ik vanaf nu wel vaker zien hoor![]()
Euh, heb je hem ook de borst gegeven, want dat zou pas echt stoer zijnquote:Op maandag 2 augustus 2004 17:57 schreef Anitra het volgende:
Soms moet je alvast ff oefenen
[afbeelding]
ik vind 't wel heel anders, ben inderdaad stukken minder gestresst en ben er minder mee bezig. de vorige keer was ik me er zoo continu van bewust dat er een groeiend mensje in mijn buik zat, nu maar af en toe. heb natuurlijk ook m'n handen 'vol' aan Piet (die overigens erg makkelijk is dus ik kom genoeg aan rust toe hoor, vandaar de aanhalingstekens). ik verbaas me elke keer over hoe ver ik al ben (15,5 week nu) en heb nauwelijks ergens last van. ik heb geen specifiek geboorteplan oid, hoop dat het net een tikkie makkelijker gaat dan de vorige keer. toen ging het eigenlijk best goed (niet dat ik er naar uitkijk hoor!), maar bij 8 cm ontsluiting bleef het een hele tijd hangen, dus dat waren zeer vervelende uren. verder was het jammer dat Piet in het vruchtwater gepoept bleek te hebben waardoor ik naar de medische afdeling moest en het allemaal extra spannend werd. maar ik voelde me daar wel in goede handen. dus als het weer zo zou gaan als de afgelopen keer zou ik daar ook goed vrede mee kunnen hebben. voorkeur? ik zou 't heel leuk vinden om een dochter te krijgen, maar een tweede jongen erbij lijkt me ook erg leuk. en ik zag van de week een paar van die behoorlijk haaibaaierige jonge tienermeiden en toen flitste het door me heen dat het voor het kind zelf misschien makkelijker zou zijn om een jongen te zijn.quote:Is het anders? Ben je minder gestresst? Heb je een duidelijk lijstje met wensen voor de bevalling ofzo? Voorkeur voor jongen of meissie?
quote:Op maandag 2 augustus 2004 19:47 schreef bixister het volgende:
oh sugar, ik had je vragen niet goed gelezen!
[..]
Loenatik, ik wist niet dat je jongste pas anderhalf is joh!
Ik moet zeggen dat ik niet bijster veel last heb van de warmte... Nou ben ik ook best wel een koukleum, dus misschien dat ik het minder snel echt warm hebquote:Op maandag 2 augustus 2004 11:51 schreef snoopy het volgende:
Maar wij hebben wel afleiding nodig Gomorrah, en een verse echofoto moet je wel meteen met ons delen natuurlijk![]()
Texelonia, wel af en toe even een terrasje pakken hoor! Anders val je neer met deze hitte. Ik heb net een rondje pinautomaat en bakker gemaakt maar het zweet staat op mijn voorhoofd! Of ga je kinderwagens testen bij Kidsfactory?![]()
Dat lus ik eigenlijk niet zo... Al had ik laatst wel spontaan zin in yoghurt met vanillevla, wat ik echt noooit eet normaal! Zou dat ook werken?quote:Op maandag 2 augustus 2004 12:37 schreef phluphy het volgende:
Tex Je kunt vanillevla proberen tegen het maagzuur.
Owjah, nu je het zegt... Iemand had me tijdje geleden al iets gegeven tegen misselijkheid, maar dat was eigenlijk tegen maagzuur (stond op de verpakking). Regla PH ofzow..quote:Op maandag 2 augustus 2004 16:11 schreef piglet het volgende:
texelonia als je maagzuur erger wordt, kun je ook middeltjes kopen die je mag hebben als je zwanger bent hè? Ik heb Gaviscon kauwtabletten, een aparte ervaring (ze gaan nl schuimen als je er op kauwt) maar ze werken vooralsnog prima
Bij ons was dit allemaal gratis!quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 00:09 schreef texelonia het volgende:
owjah nog even een vraagje:
Wij willen a.s. woensdag maar eens wat dingen bij de Gemeente gaan regelen. Micha moet kindje erkennen, zodat ik straks niet zelf het kindje hoef op te geven bij de Gemeente enzow. En dan meteen aangeven dat het kindje dus zijn achternaam krijgt, aangezien we niet getrouwd zijn.
Maar weet iemand of dat geld kost? Heb daar nergens iets over gelezen en ging er eigenlijk vanuit dat het geen geld koste. Maar je weet maar nooit, voordat we daar opeens voor een onaangename verrassing staan...Ik dacht misschien weet iemand het
Maar volgens mij heeft bijna elk gemeentehuis tegenwoordig ook een pinautomaat, dus als je zorgt dat je een pinpas bij je hebt kom je zeker niet voor onaangename verassingen te staanquote:Kosten
Voor het opmaken van een erkenningsakte zijn geen kosten verschuldigd. Bij latere geboorteaangifte is het echter wel vereist om een afschrift van de akte te overleggen. De kosten voor een afschrift bedragen € 8,60.
Met mij gaat alles goed, wat lief dat je er naar vraagt! Ik post niet zo veel meer in dit topic, maar ik lees en leef wel mee hoorquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 07:39 schreef Sugar het volgende:
Bij ons ook gratis!
Bief, hoe is het met je?
Goed idee, ff naar de markt, kan ik ook wel doen na vk-bezoek( heb lekker de auto te leen van mijn schoonmoeder)quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 08:35 schreef Sugar het volgende:
* Loena-tik- gaat naar de markt om bruine badstof te zoeken voor boxkleed!![]()
Geen idee. Bel de gemeente even, zou ik zeggen, die weten het welquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 10:20 schreef Knorretje het volgende:
heb je voor het aangeven van het kind strakkies een paspoort nodig of kan dat ook met het rijbewijs ?? (maw moet danny deze week nog een nieuwe aanvragen)
Volgens mij zien ze een rijbewijs niet meer als wettelijk legitimatie bewijs voor dit soort dingen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 10:20 schreef Knorretje het volgende:
heb je voor het aangeven van het kind strakkies een paspoort nodig of kan dat ook met het rijbewijs ?? (maw moet danny deze week nog een nieuwe aanvragen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |