abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 juli 2004 @ 20:55:52 #1
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_20918694
Vervolg van: Zwangerschap en geboorte deel 86!!!

16 juli 2004: Moots
27 juli 2004: snoopy
5 augustus 2004: Little-Angel
15 augustus 2004: Tinkepink
18 augustus 2004: Sugar
23 augustus2004: Anitra - 12 augustus geplande ks
23 augustus 2004: phluphy
28 augustus 2004: Bar_en_ Mar
02 september 2004: Loena-tik-
16 september: Reanimatie.com (papa)
16 september 2004: piglet
8 oktober 2004: m@x
19 november 2004: Stiekemurd
7 december 2004: AnnieB
***21 december 2004: Texelonia en Micha***

2005
3 januari 2005: Sanne72
7 januari 2005: Bietjuh
8 januari 2005: Martineke
13 januari 2005: meneerdeman (papa)
16 januari 2005: lily
***20 januari 2005: Bixister en GHaven***
26 januari 2005: Ladybos
2 februari 2005: Lentemeisje en Dop
2 februari 2005: Gomorrah (papa)
12 februari 2005: Xanthe
13 februari 2005: Jdee
18 februari 2005: Githa
17 maart 2005: TearSong
begin maart 2005:Luisa

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's

Laatste post van mij:
Ehm, zullen we weer 'ns een thema doen?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_20918734
heb je 'n thema in gedachten dan? ik niet.

ik wilde nog antwoorden op Tally's info over aspirine/paracetamol:

tnx Tally, dat is inderdaad de informatie zoals ik 'm ook ongeveer ken. echt vreemd tinkepink dat ze daar in Duitsland kennelijk heel anders tegenaan kijken! zou 't iets met die grote aspirinefabriek (BAYER) te maken hebben?
pi_20918735
Om nog op het vorige deel terug te komen:

In paracetamol zit niet altijd cafeïne.

Aspirine werkt koortsverlagend, ontstekingsremmend en pijnstillend. Paracetamol werkt alleen koortsverlagend en pijnstillend. Aspirine geeft weer meer kans op optreden van maagproblemen. Langdurig en hoog gebruik van paracetamol kan leidden tot leverproblemen.

Door het gebruik van aspirine door de moeder kunnen bloedingen bij zowel de moeder als de pasgeborene optreden. Er zijn geen aanwijzingen dat bloedingen optreden na het gebruik van lage doseringen aspirine (minder dan 80mg/dag). Tijdens het gebruik van aspirine in de 2e helft van de zwangerschap wordt dit gebruik in verband gebracht met de volgende complicaties: kans op verlengde zwangerschapduur, vertraagde weeenactiviteit en meer bloedverlies tijdens de baring. Aspirine dient daarom in de 2e helft van de zwangerschap te worden vermeden. Paracetamol is bij zwangeren het middel van eerste keus.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_20918758
Het sponsoren van een bedrijf misschien
  woensdag 28 juli 2004 @ 20:58:21 #5
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_20918764
Nee, geen thema in gedachten.
Dus als niemand dat heeft, geen thema. Maar ik check de behoefte ff.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 28 juli 2004 @ 20:58:30 #6
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_20918770
Anitra Hmm, gemengd gevoel, maar toch wel fijn dat je zekerheid hebt (alhoewel er een kleine kans bestaat natuurlijk dat frummel besluit eerder te komen, maar daar gaan we gewoon lekker niet van uit). Djen grote zus!

Poemojn wie weet wie weet... enne stuwing, is dat niet heel naar? lekkere newbie op dat gebied.

ik zat eerst nog aan tena lady of die luiers te denken die incontinente ouderen weleens aanhebben, maar aan de andere kant lees ik uit voorgaande dat t allemaal niet veel zin heeft. Je wordt dan alleen niet daar nat, maar wel de rest van je broek, bank en tapijt

Oh man, we willen wel erg graag een auto lenen geloof ik, over een maand of 6. Toch maar meteen 'reserveren' bij Neelix moeder nadat we het haar verteld hebben
..en laat gaan...
  woensdag 28 juli 2004 @ 20:58:33 #7
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_20918773
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:52 schreef piglet het volgende:
Dames, ik zeg toch als jullie willen WINNEN (en ik dus moet verliezen ).
J e u j j j j j j j j

Anitra Things-to-do lijstje maken en afwerken lijkt me nu wel slim ja

Suikertje Thema leuk idee, ik weet er alleen géén.

En ik heb inmiddels uit jullie posts begrepen dat maandverband dragen dus niet zinvol is.
Mooi zo ! Ik had er ook al niet zo veel zin in
... ♥ ik mis je ♥
pi_20918806
Het vloeien van het vruchtwater is zo veel dat houdt een maandverbandje niet tegen..
pi_20918819
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 20:58 schreef Jdee het volgende:
ik zat eerst nog aan tena lady of die luiers te denken die incontinente ouderen weleens aanhebben
en die dingen zijn net zo broeierig en vies met dit weer
  woensdag 28 juli 2004 @ 21:00:58 #10
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_20918843
Och, stomme ik, Piggie vergeten te zeggen dat ik 't zo fijn vind dat het beebje gedraaid is!! Heel goed, meis! Lekker!
  woensdag 28 juli 2004 @ 21:04:27 #11
30488 coolbabe
My little pwny
pi_20918935
Knorretje, ik weet niet of je het gelezen had wat ik scheef?
quote:
Knor, ik heb de navelstreng bij Tom doorgeknipt. Door alle consternatie zijn we vergeten daar foto`s van te maken Maar ik heb wel degelijk die stugge telefoondraad zelf doorgeknipt en het was geen probleem
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_20919008
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 21:04 schreef coolbabe het volgende:
Knorretje, ik weet niet of je het gelezen had wat ik scheef?
[..]
nee dus.

Was dat ook in het zhuis of thuis ? en heb je dat van te voren kenbaar gemaakt of spontaan gedaan ? En ging dat een beetje gemakkelijk vanuit ligpositie ??
  woensdag 28 juli 2004 @ 21:10:41 #13
30488 coolbabe
My little pwny
pi_20919103
Ik ben thuis bevallen en het doorknippen deed ik liggend. Ik heb een knipbeweging gemaakt boven mijn buik terwijl de vk de navelstreng er tussen hield, ik kon echt niet goed zien wat ik deed (jammergenoeg) Meer afstand houden was onmogelijk omdat de navelstreng vrij kort was.
Ik had het er wel bij voorbaat al over gehad met m`n ventje maar we hebben het pas kenbaar gemaakt na de bevalling.
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_20919347
Meldplicht = persplicht Sugar

Jdee, als je baby goed en vaak drinkt de eerste week (weken), als in minimaal elke drie uur, ook 's nachts, hoef je helemaal geen last van stuwing te krijgen en kan je melkproductie zich het beste op de baby afstemmen. (Daarom is een nacht doorslapen niet handig; tussen 2 en 6 is het prolactineniveau het hoogst en dan kan je productie zich goed afstemmen. Slaap je door dan kan het zijn dat je na verloop van tijd te weinig melk aanmaakt.)
Die antidoorlekzeiltjes zijn op zich wel handig op je nieuwe bankstel tegen melkvlekken na de geboorte (doordat de baby spuugt of jij doorlekt).

Tinkepink: ook
  woensdag 28 juli 2004 @ 21:25:04 #15
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_20919449
Piglet jippie, kleintje is gedraaid. Keigoed!!!

pfhieuw ikke blij na die berichies over aspirine en paracetamol, ikke paracetamol pak ipv die andere.
pi_20919490
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 21:10 schreef coolbabe het volgende:
Ik ben thuis bevallen en het doorknippen deed ik liggend. Ik heb een knipbeweging gemaakt boven mijn buik terwijl de vk de navelstreng er tussen hield, ik kon echt niet goed zien wat ik deed (jammergenoeg) Meer afstand houden was onmogelijk omdat de navelstreng vrij kort was.
Ik had het er wel bij voorbaat al over gehad met m`n ventje maar we hebben het pas kenbaar gemaakt na de bevalling.
tnx. Klinkt ondanks dat je het niet goed kon zien wel als een prettige herinnering/ervaring. Ga het volgende week eens aankaarten bij de gyn (wil dan sowieso het geboorteplan afhebben en doorlaten lezen)

Danny heb van alicia doorgeknipt en daar heb een verpleegster een foto van gemaakt......
maar dan van mij en danny en niet van het doorknippen zelf
pi_20919746
Piglet: wat fijn dat je kleintje gedraaid is! Voelt een stuk relaxter kan ik me voorstellen

Dat paracetamol verhaal had ik al begrepen inderdaad (voordeel als moeder bij een drogisterij werkt, dan vang je wel eens wat op)

Vandaag verloskundige gebeld voor een eerste afspraak, kreeg meteen een lading informatie van hier tot tokio (koelkast wat lager zetten dan normaal ivm. bacterien? en alles over rauwmelkse kazen e.d. ) Wat zij mij echter niet kon vertellen is of toxoplasmose alleen kan voorkomen bij contact met uitwerpselen van katten of ook bij andere dieren (werk in een DW en daar maak je nogal wat bakken schoon in een week) Iemand hier die er wel iets van weet?
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  woensdag 28 juli 2004 @ 21:40:19 #18
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_20919770
Gelukkig Piglet
  woensdag 28 juli 2004 @ 21:43:39 #19
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_20919847
volgens mij alleen bij katten, dat toxoplasmose, maar ze raden zoiezo aan om handschoenen te dragen als je bak verschoont of in tuin werkt
  woensdag 28 juli 2004 @ 21:51:10 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_20920024
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 21:43 schreef Martineke het volgende:
volgens mij alleen bij katten, dat toxoplasmose, maar ze raden zoiezo aan om handschoenen te dragen als je bak verschoont of in tuin werkt
Ja, maar dan kan er ook weer mee te maken hebben met katten die in jouw tuin k*kken
pi_20920101
GGD gezondheidsinformatie: Toxoplasmose.
Misschien kun je laten testen of jij er immuun voor bent? Gebeurt in Belgie tenslotte (vrijwel) standaard en 't stelt je misschien gerust.
pi_20920137
voor zover mij bekend kun je toxoplasmose alleen oplopen door het eten van rauw vlees of door de uitwerpselen van katten. zie ook hier.
o wacht nu ik het zelf goed lees zie ik dat ze ook iets zeggen over contact met grondwater?! in het oorspronkelijke artikel hebben ze het over 'soil', dat voor zover ik weet 'aarde' betekent, en niet grondwater. maar ik zal 't nog even wat beter bestuderen.
pi_20920171
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 21:40 schreef Luchtbel het volgende:
Gelukkig Piglet
Luchtbel je sig

Dank voor alle leuke reacties Ik ben inderdaad wel opgelucht. Maar nog wel even allemaal doorgaan met duimen dat ie zich niet weer bedenkt hè

Sugar ik hou me rustig hoor (al zou ik het wel grappig vinden als jullie me komen pesten met carpaccio ). En nog gefeliciteerd met je eerste meldplicht-dag
En weer eens een thema vind ik wel leuk, misschien voor deze keer: 1001 weetjes over vruchtwater

Lois een badlaken is dus ook niet opgewassen tegen zo'n plens vruchtwater
Maar laatst hoorde ik wel ergens dat het niet zo prettig ruikt en dat mensen zelfs hun matras weg hadden gegooid na een weekje of zo omdat ze de geur niet wegkregen...
Wat is jouw ervaring?
  woensdag 28 juli 2004 @ 21:59:24 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_20920204
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 21:57 schreef piglet het volgende:

[..]

Luchtbel je sig
Nou!
pi_20920236
piglet, je kunt het best die laatste weken een zeiltje op je matras leggen. die zit als 't goed is in je kraampakket.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')