quote:Op zaterdag 31 juli 2004 00:28 schreef Sidekick het volgende:
Maar het afschaffen van inlichtingendiensten is echt een brug te ver. Dat verzin je toch niet? Politie ook maar afschaffen? En het argument dat deze diensten niet democratisch zijn... Tsja, de loodgieter ook niet.
DWARS is niet Groen-Links.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 00:40 schreef pberends het volgende:
Maar ik dacht dat GroenLinks altijd een stuk dichter bij de PvdA stond dan de SP, schijnbaar niet dus.
Over 20 jaar wel.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 00:41 schreef gelly het volgende:
[..]
DWARS is niet Groen-Links.
Ja ze moeten niet afgeschaft worden maar ik vind wel dat er wat meer transparantie zou mogen komen.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 00:42 schreef SCH het volgende:
Wat is er zo goed aan onze inlichtingendiensten dan? Ik kan me niks anders heugen dan ellende en blunders.
Ach, je hebt ook de JOVD die een stuk liberaler is dan de VVD. Toch zie ik niet gebeuren dat de VVD op de JOVD gaat lijken. Jonge honden etc.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 00:42 schreef pberends het volgende:
[..]
Over 20 jaar wel.
Het is een inlichtingendienst, m.a.w een soort politie. Dat is een hierarchische organisatie, geen poolse landdag. Meer transparantie en de vogel is gevlogen.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 00:46 schreef Ludacriss het volgende:
Ja ze moeten niet afgeschaft worden maar ik vind wel dat er wat meer transparantie zou mogen komen.
Dat is geen reden om het maar zonder te doen.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 00:42 schreef SCH het volgende:
Wat is er zo goed aan onze inlichtingendiensten dan? Ik kan me niks anders heugen dan ellende en blunders.
Waarom niet?quote:Op zaterdag 31 juli 2004 00:51 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat is geen reden om het maar zonder te doen.
Dan wordt Nederland pas echt een vestigingsplaats voor mensen met snode plannen. Nu is er tenminste nog een poging tot controle.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 00:54 schreef SCH het volgende:
Waarom niet?
De angst moet niet regeren. Je stelt een goede inlichtingendienst in die te controleren is en transparant werkt, ook voor de 2e kamer - of je doet het niet. We leven toch echt in een democratie.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 00:56 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dan wordt Nederland pas echt een vestigingsplaats voor mensen met snode plannen. Nu is er tenminste nog een poging tot controle.
Je snapt toch zelf hopelijk ook wel dat een inlichtingendienst niet transparant kan zijn of democratisch gekozen kan worden ?quote:Op zaterdag 31 juli 2004 00:58 schreef SCH het volgende:
[..]
De angst moet niet regeren. Je stelt een goede inlichtingendienst in die te controleren is en transparant werkt, ook voor de 2e kamer - of je doet het niet. We leven toch echt in een democratie.
In theorie is het allemaal best aardig geregeld. Alle fractievoorzitters mogen in de commissie-stiekem. dat sommige dat weigeren is een persoonlijke keuze (SP-Jan dus). Dat je vertrouwelijk met de informatie uit die commissie moet omgaan lijkt me vrij logisch, het gaat immers om een geheime dienst.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 00:58 schreef SCH het volgende:
[..]
De angst moet niet regeren. Je stelt een goede inlichtingendienst in die te controleren is en transparant werkt, ook voor de 2e kamer - of je doet het niet. We leven toch echt in een democratie.
Het is nu niet te controleren, alleen door een valse commissie stiekem - waar ik geen vertrouwen in heb. Je kan toch niet ontkennen dat er ontzettend veel mis gaat en dat de aivd al helemaal van de leg raakt van een 17-jarige en een wat manische LIbaneesquote:Op zaterdag 31 juli 2004 01:03 schreef gelly het volgende:
[..]
Je snapt toch zelf hopelijk ook wel dat een inlichtingendienst niet transparant kan zijn of democratisch gekozen kan worden ?
Ik vind het veel belangrijker dat de privacy van mensen gewaarborgd wordt c.q. blijft en het kabinet doet er alles aan om daar aan te knabbelen. Zolang de AIVD zo slecht opereert vind ik dat hun bevoegdheden eerder ingeperkt moeten worden.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 01:24 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het is heel makkelijk om af te geven op blunders van de AIVD (terecht of niet) maar de goede acties komen als het goed is niet of in elk geval veel minder in de openbaarheid. Het is natuurlijk ideaal om aan te nemen dat die er dan niet zijn zodat je weer wat leuk en radicaal klinkende prietpraat kan opnemen in je programma, maar met de realiteit heeft het weinig te maken.
Dat ze af en toe een steek laten vallen wil niet zeggen dat hun overige werk zo beneden peil is. Daar hoor je namelijk niks over, geheim enzo weet je. Ik heb wel vertrouwen in de AIVD, ken er zelfs 1quote:Op zaterdag 31 juli 2004 01:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is nu niet te controleren, alleen door een valse commissie stiekem - waar ik geen vertrouwen in heb. Je kan toch niet ontkennen dat er ontzettend veel mis gaat en dat de aivd al helemaal van de leg raakt van een 17-jarige en een wat manische LIbanees
Ik ken er meerdere en heb ook wel met de AIVD te maken gehad, het bevordert het vertrouwen niet bepaald.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 01:26 schreef gelly het volgende:
Ik heb wel vertrouwen in de AIVD, ken er zelfs 1
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |