abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20956195
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 15:25 schreef Ryan3 het volgende:
Als jurist weet je dat je je niet zo maar kunt mengen in de binnenlandse aangelegenheden van een ander land, zelfs niet als daarbinnen geen centraal gezag bestaat. De VN heeft druk mogelijkheden zoals het instellen van een economische boycott. Vaak veregert dit de boel in situaties zoals de Soedan. Ook kan er diplomatieke druk uitgeoefend worden, echter in geval van anarchie is dit geen effectief middel: er is immers geen centraal gezag. Kortom zoveel mogelijkheden zijn er niet en ze zullen wrs niettemin alles doen wat in hun vermogen ligt. Dat de situatie van grote groepen mensen en niet alleen in de Soedan zorgen baart staat buiten kijf.
Definitie van veiligheid volgens de Groene Amsterdammer:
http://www.groene.nl/2003/0327/fv_essay.html
quote:
Bij de vraag of een land van herkomst veilig is, wordt een beperkte definitie van het begrip «veiligheid» gehanteerd. Zo wordt geen rekening gehouden met de eisen die de UNHCR stelt voor terugkeer van vluchtelingen, zoals de toegang tot basisvoorzieningen en de eis dat er banden moeten zijn met het gebied waar men naar terugkeert. In plaats daarvan stelde voormalig staatssecretaris van Justitie Kalsbeek dat «humanitair onverantwoorde risico’s» wel een rol kunnen spelen bij de vraag of een land van herkomst veilig is, maar dat het daarbij uitsluitend gaat om «oorlogsgeweld gericht tegen burgers».
Het Nederlandse asielbeleid houdt kennelijk in dat de terugkeer niet verantwoord wordt geacht voor vluchtelingen die in hun land van herkomst kogels riskeren, maar wel voor vluchtelingen die in hun eigen land het risico lopen om te komen door voedselgebrek en gebrek aan medicijnen.
Immoreler dan met cijfers grenzen aan te leggen.

Wil je structureel iets doen voor Somalie, dan zal dat via de VN gaan of via een eigen militaire aktie (niet erg geloofwaardig meer sinds het debacle Irak).
Klompen lopen lekker.
pi_20956219
Uitvoering was wat minder, ze zouden uitgezet worden in het noorden van het land, maar ze gingen via de gevaarlijke hoofdstad.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 15:53:29 #3
96007 Amersf00rt
Hold your head up high!!
pi_20956483
Men moet eens ophouden met een persoon aan te vallen. verdonk is onderdeel van de politiek welke wij als samenleving hebben gekozen.

Voor de duidelijkheid, dit slaat dus vooral op de titel!
You don't have to agree with me, but it's quicker.
Fotoboek
pi_20956577
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 15:53 schreef Amersf00rt het volgende:
Men moet eens ophouden met een persoon aan te vallen. verdonk is onderdeel van de politiek welke wij als samenleving hebben gekozen.
Het is ook niets persoonlijks, maar in haar functie als minister is zij verantwoordelijk voor vreemdelingenzaken. Lees deeltje een maar eens voor een wat betere achtergrond, de topictitel is niet duidelijk genoeg.
pi_20956700
LOL @ RTL Nieuws

Verdonk die Vertrekcentrum Vlagtwedde opent:

"Terugkeer is doodnormaal."
  vrijdag 30 juli 2004 @ 16:05:50 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_20956717
Denk even na: hoeveel Nederlanders worden er vermoord door illegalen?!

En als ik dan mag kiezen, kies ik toch fijn voor m'n eigen leventje!!!
censuur :O
pi_20956730
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 15:40 schreef Klompendanser het volgende:

[..]

Definitie van veiligheid volgens de Groene Amsterdammer:
http://www.groene.nl/2003/0327/fv_essay.html
[..]

Immoreler dan met cijfers grenzen aan te leggen.

Wil je structureel iets doen voor Somalie, dan zal dat via de VN gaan of via een eigen militaire aktie (niet erg geloofwaardig meer sinds het debacle Irak).
Veel immoreler dan zoals duidelijk werd uit die post van RG iig.
I´m back.
pi_20956732
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 16:05 schreef RemcoDelft het volgende:

Hulde
pi_20956752
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 16:04 schreef pberends het volgende:
LOL @ RTL Nieuws

Verdonk die Vertrekcentrum Vlagtwedde opent:

"Terugkeer is doodnormaal."
Ze wordt wellicht wat cynisch?
Klompen lopen lekker.
pi_20956772
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 16:06 schreef pberends het volgende:

[..]

Hulde
Dus jij snapt die redenering wel, wou je zeggen???
I´m back.
pi_20956789
quote:

Kortzichtig.
Wartaal.
pi_20956803
Ik vraag me toch af wat er was gebeurd als die mensen onder een auto waren gekomen of aan een virus waren overleden? Had iedereen dan ook zo lopen schreeuwen dat Verdonk een moordenaar is?
Dat ze die mensen niet had mogen terugsturen naar een land waar mensen zo slecht autorijden of waar zulke virussen rondwaren?

Er zijn zeker fouten gemaakt maar om nu gelijk iemand te bestempelen als moordenaar gaat veels te ver. Vooral daar ze minister alleen maar beleid afkomstig van vorige regeringen uitvoerde. Ze had zich beter moeten voorbereiden maar dat kan helaas niet altijd. Of een procedure is al en werking gezet en dan ontbreekt gewoon de mogelijkheid tot nader onderzoek want de op dat moment aanwezige gegevens geven daar geen aanleiding toe.

Kortom het komt mij allemaal over als stemmingmakerij. Daarbij niet vergetende dat er mensen gestorven zijn. En dat dat indien mogeljijk vermeden moet worden.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_20956821
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 16:09 schreef Billy_daKid het volgende:

[..]

Kortzichtig.
Wel realistisch als de ziekte
pi_20956828
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 16:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus jij snapt die redenering wel, wou je zeggen???
Het slaat de spijker compleet op z'n kop. Welke randmongool snapt deze niet?
  vrijdag 30 juli 2004 @ 16:13:04 #15
96007 Amersf00rt
Hold your head up high!!
pi_20956840
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 16:09 schreef Billy_daKid het volgende:

[..]

Kortzichtig.
Misschien wel, maar we moeten wel eens een keer ophouden met het altijd maar willen openstellen voor minderheden/vluchtelingen. Als land hebben onze handen vol aan onszelf dus laten we daar ook eens wat tijd in steken i.p.v. altijd maar anderen willen te helpen.
You don't have to agree with me, but it's quicker.
Fotoboek
  vrijdag 30 juli 2004 @ 16:17:00 #16
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_20956910
Wat pberends zegt!
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 16:18:04 #17
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_20956930
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 16:13 schreef Amersf00rt het volgende:

[..]

Misschien wel, maar we moeten wel eens een keer ophouden met het altijd maar willen openstellen voor minderheden/vluchtelingen. Als land hebben onze handen vol aan onszelf dus laten we daar ook eens wat tijd in steken i.p.v. altijd maar anderen willen te helpen.
daar komt nog bij: Als iedereen maar wegvlucht uit een land, hoe zal het daar dan ooit veranderen?????
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_20956931
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 16:10 schreef wonko het volgende:
Ik vraag me toch af wat er was gebeurd als die mensen onder een auto waren gekomen of aan een virus waren overleden? Had iedereen dan ook zo lopen schreeuwen dat Verdonk een moordenaar is?
Dat ze die mensen niet had mogen terugsturen naar een land waar mensen zo slecht autorijden of waar zulke virussen rondwaren?
Nee, het gaat erom of de situatie waardoor die asielzoeker vluchtte nog bestaat. In de Groene Amsterdammer staat zelfs alleen indien de oorlog waardoor de asielzoeker vluchtte nog bestaat. Met oorlog zal dan ook wel anarchie bedoeld worden, want dat is vaak het gevolg van een oorlog of burgeroorlog. Wrede dictatuur of idd hongersnood zijn geen geldige redenen om als asielzoeker geaccepteerd te worden dan wel niet uitgezet te worden blijkbaar. Dus als iemand teruggestuurd wordt naar een gebied waarin geen oorlog en anarchie meer heerst en dán omkomt door hetzij een roofmoord hetzij iets anders dan kan het verband met ons uitzettingsbeleid niet worden gelegd. Lijkt me duidelijk. Stuurt men iemand terug naar een gebied waar nog wel oorlog of anarchie bestaat dan is er wel verband met ons uitzettingsbeleid en is dat dus verwijtbaar indien men op de hoogte was of had kunnen zijn dat er oorlog of anarchie heerste.
I´m back.
pi_20956940
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 16:11 schreef pberends het volgende:

[..]

Het slaat de spijker compleet op z'n kop. Welke randmongool snapt deze niet?
Ik.
I´m back.
pi_20956947
Er zijn geen criminaliteitscijfers met betrekking tot toegelaten asielzoekers, maar dat ze vaak kansarm en dus sneller crimineel zijn lijkt me duidelijk. Verkapte cijfers zijn er wel, 75% van de gevangenen in Nederland is niet in NL geboren.
pi_20956948
quote:

Jaja, elke illigaal is een crimineel he? Een potentiele moordenaar

Wacht...Ik ga hier niet eens meer serieus op in, ik wacht wel wat serieuzere posts af, zoals deze nog tussen de rommel in deel 1 waren te vinden...
pi_20956956
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 16:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik.
Moet je je intellectuele moeilijkheidsgraad knopje wat lager zetten. Nu beter?
pi_20956974
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 16:19 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Jaja, elke illigaal is een crimineel he? Een potentiele moordenaar
Relatief gezien wel, naar alle waarschijnlijkheid. Ze vinden het vaak ook leuk om hun oorlogstrauma's op mensen in dit land te wreken.
pi_20956976
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 16:19 schreef pberends het volgende:

[..]

Moet je je intellectuele moeilijkheidsgraad knopje wat lager zetten. Nu beter?
Ik heb daar restricties op staan. Kan dus niet te laag gaan.
I´m back.
pi_20956993
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 16:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik heb daar restricties op staan. Kan dus niet te laag gaan.
Jammer dan, dan ben je toch wat andere mensen beweren: een flapdrol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')