bron: autotelegraaf.nlquote:BMW roept wereldwijd zo'n 4.000 klanten, waarvan enkele tientallen in Nederland, op niet meer te rijden met hun splinternieuwe 5-, 6-, 7-serie of X5 voorzien van een V8- of V12-motor. De fabrikant heeft tezamen met een toeleverancier ontdekt dat de Digitale Motor Elektronica-unit (DME) een fout in de hardware bevat.
Daardoor kan de regeleenheid de motor uitschakelen en zaken als rem- en stuurbekrachting uitvallen. Het gaat om auto's die tussen 13 mei en 12 juli 2004 zijn vervaardigd.
De fabrikant heeft inmiddels alle klanten persoonlijk benaderd en de situatie uitgelegd. Met het advies om niet meer verder te rijden met de kostbare BMW wil de fabrikant voorkomen dat er in het verkeer uiterst gevaarlijke situaties ontstaan. Vooralsnog hebben zich geen ongelukken voorgedaan en dat wil BMW graag zo houden.
wat een uiterst domme reactie.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 09:42 schreef operator82 het volgende:
Dus?
Ieder merk heeft wel plotselinge gebreken, ook JOUW toyota.
Het gaat dus echt niet om de veiligheid maar om de extra schade en in het nieuws komen van het merk BMW. De veiligheid is maar een excuus. Niet alles geloven wat er gezegt geschreven word.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 09:52 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
punt 5: vind ik BMW eenmerk en zou ik dit merk niet afzeiken door een terugroepactie wat de veiligheid ten goede brengt.
wat lul jij nou weerquote:Op vrijdag 30 juli 2004 09:58 schreef MUZZ het volgende:
[..]
Het gaat dus echt niet om de veiligheid maar om de extra schade en in het nieuws komen van het merk BMW. De veiligheid is maar een excuus. Niet alles geloven wat er gezegt geschreven word.
ken iedereen youp hier ofzo?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 10:15 schreef Alfa_Boy het volgende:
Goed dat ze de mensen terug roepen.. Elk merk heeft wel z'n probleempjes, ook bmw dus
Youp pak die 6 en rijdt HEEL VOORZICHTIG naar de dealer
iig 1 ja.. lijkt me genoegquote:Op vrijdag 30 juli 2004 10:15 schreef misteriks het volgende:
bedankt voor de info !
het stikt hier van Fokkers met een bmw v8 / v12 ...
naja... reclame? goed, negatieve publiciteit is beter dan geen publiciteit... maar reclame schijnt ook als eigenschap te hebben dat het goed is voor je imago... en da's dit nét nietquote:Op vrijdag 30 juli 2004 13:34 schreef Tjabbo het volgende:
Potdorie wat een gezeik weer hier.
Ontopic:
Jammer van die BMW's. Goede actie om ze terug te halen.
A) het is veilig en
B) gratis reclame.
gratis is okay
Tommy punt twee en drie slaat natuurlijk nergens op! tenminste als je je eigen antwoord leest:quote:Op vrijdag 30 juli 2004 09:52 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
wat een uiterst domme reactie.
punt 1: ik heb geen Toyota
punt 2: zoals je kan zien is dit informatief voor mensen met een BMW zoals b.v. Joup (zijn vader)
punt 3: het gaat hier om het NIET meer rijden in deze auto's vanwege de veiligheid, hoe meer mensen dat weten hoe beter..
punt 4: weet ik precies welke storingen Toyota's gehad hebben vanaf 1988 in NL
punt 5: vind ik BMW eenmerk en zou ik dit merk niet afzeiken door een terugroepactie wat de veiligheid ten goede brengt.
quote:De fabrikant heeft inmiddels alle klanten persoonlijk benaderd en de situatie uitgelegd
Feit blijft dat hij het postte omdat het nieuws is en een reden om direct persoonlijk te worden zie ik dan ook niet.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 14:40 schreef more het volgende:
[..]
Tommy punt twee en drie slaat natuurlijk nergens op! tenminste als je je eigen antwoord leest:
[..]
Niks persoonlijk, omdat BMW alle betrokken rijders persoonlijk benaderd heeft, is het krom dat tommy dit als reden aanvoert.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 15:12 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Feit blijft dat hij het postte omdat het nieuws is en een reden om direct persoonlijk te worden zie ik dan ook niet.
klopt.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 16:13 schreef more het volgende:
[..]
Niks persoonlijk, omdat BMW alle betrokken rijders persoonlijk benaderd heeft, is het krom dat tommy dit als reden aanvoert.
Of om het simpel te zeggen: Waarom moet Tommy eventuele BMW rijders waarschuwen, als BMW dit zelf al gedaan heeft?
De overige punten heeft hij natuurlijk wel gelijk.
dat is allemaal leuk en aardigquote:Op vrijdag 30 juli 2004 17:29 schreef more het volgende:
Alle fabrikanten hebben geregeld recalls Toyota had er deze week ook nog één: 7/26/2004 - Toyota Recall
Toyota is recalling more than 128-thousand Camry sedans because the side air bags may not inflate properly. The recall involves Camry sedans from the 2002-2004 model years. It also includes Camry sedans that have optional side air bags. The defect has not been blamed for any deaths or injuries. Toyota said improper assembly caused some bags to become twisted. If that happens, not enough gas will be released to inflate the air bag in a crash. Dealers will inspect the air bags for free and replace them if necessary. The company will begin notifying customers next month.
Bron: http://www.wtol.com/Global/story.asp?S=2091528
quote:Op vrijdag 30 juli 2004 20:22 schreef speedfreakssj het volgende:
Maarre, voordat mensen gaan zeiken dat BMW mensen brieven heeft gestuurd, die mensen zijn misschien wel op vakantie adres en lezen dan dit topic? terwijl de brief thuis ligt?
Of snappen sommigen dat hier niet>
Als je dezequote:Op vrijdag 30 juli 2004 09:36 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
oppassen dus
had weggelaten dan hadden sommige denk ik niet zo fel gereageerd.quote:oppassen dus![]()
quote:The cause of the potential engine stalling is defective hardware in the engine control unit. Should a vehicle stall, the driver will lose power steering assistance and power braking assistance as well. The vehicle may still be steered and braked but it will require much more effort.
knakworstje als je rembekrachtiging uitvalt bij 200 + zal dat geen schade aanrichten aan de auto... iig niet direct maar indirect doordat je tegen een boom klapt... dit is ook met de stuurbekrachtiging... btw er is slechts een KANS dat het fouten gaat geven en de terugroepactie was op vrijwillige basis...quote:Op vrijdag 30 juli 2004 09:58 schreef MUZZ het volgende:
[..]
Het gaat dus echt niet om de veiligheid maar om de extra schade en in het nieuws komen van het merk BMW. De veiligheid is maar een excuus. Niet alles geloven wat er gezegt geschreven word.
Dank je.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 09:52 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
wat een uiterst domme reactie.
quote:punt 1: ik heb geen Toyota
BMW heeft ze persoonlijk benaderd, dat zei Youp ook eerder. WAT JIJ doet zie ik eerder als smaad in poging een merk te afkraken (dwz: "Kijk! Kijk! Dat merk heeft gebreken!!!!").quote:punt 2: zoals je kan zien is dit informatief voor mensen met een BMW zoals b.v. Joup (zijn vader)
Esotherisch matjeklap...quote:punt 3: het gaat hier om het NIET meer rijden in deze auto's vanwege de veiligheid, hoe meer mensen dat weten hoe beter..
Dus? Moeten we daarover omvallen vanwege zulk verbazende omvang aan kennis? Goh, nu we dat ook weten heb je eindelijk zonder behulp van medica een harde door al die aandacht voor je en vloeit God's zaad rijkelijk over je toetsenbord.quote:punt 4: weet ik precies welke storingen Toyota's gehad hebben vanaf 1988 in NL
quote:punt 5: vind ik BMW eenmerk en zou ik dit merk niet afzeiken door een terugroepactie wat de veiligheid ten goede brengt.
Kerel, zoek een andere hobby.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 23:06 schreef operator82 het volgende:
matige afkraak poging.
BMW is en blijft kutquote:Op zondag 1 augustus 2004 01:54 schreef MrX1982 het volgende:
TS is erg begaan met mensen die een BMW hebben, denk niet dat hij de intentie heeft om BMW af te kraken
Autoliefhebbers onder mekaar moeten niet vechten
Inderdaad, Audi blijft hét merk (wat betreft de grote merken dan) uit Duitsland.quote:Op zondag 1 augustus 2004 02:58 schreef ook_gek het volgende:
[..]
BMW is en blijft kut
grapjas.. ik heb 5 weken bij VW ag stage gelopen... en daar kom je me een rotzooi tegenquote:Op zondag 1 augustus 2004 03:14 schreef Steijn het volgende:
[..]
Inderdaad, Audi blijft hét merk (wat betreft de grote merken dan) uit Duitsland.
En dat is bij BMW niet het geval? Wat bedoel je trouwens met rotzooi? En is Audi met VW te vergelijken?quote:Op zondag 1 augustus 2004 03:21 schreef Youp het volgende:
grapjas.. ik heb 5 weken bij VW ag stage gelopen... en daar kom je me een rotzooi tegen![]()
vw = audi op het motorblok staat fijn het audi teken en het vw teken en er staat happy vw ag bij... btw audi gebruikt turbo motoren en bmw niet.. gek he dat ze meer vermogen hebben.. daarbij komt dat audi en vw op zn draagarmen zo heeft bezuinigd dat alle modellen audi en vw zo ongeveer uit de bouwjaren '00-'02 ofzo de draagarmen vervangen krijgen.. omdat ze bezuinigd hebben op een kunststof busje....... hoe triest is dat...quote:Op zondag 1 augustus 2004 03:27 schreef Steijn het volgende:
[..]
En dat is bij BMW niet het geval? Wat bedoel je trouwens met rotzooi? En is Audi met VW te vergelijken?
Audi doet meer aan design. Audi preseert beter op het gebied van autosport dan BMW. Tevens heeft Audi mooiere motoren, ik noem dan bijvoorbeeld een RS4.
Weet je wat. Jij blijft lekker in je BMW rijden, en ik zwaai wel even als ik met mijn RS6 voorbij kom rijden.quote:Op zondag 1 augustus 2004 03:29 schreef Youp het volgende:
[..]
vw = audi op het motorblok staat fijn het audi teken en het vw teken en er staat happy vw ag bij... btw audi gebruikt turbo motoren en bmw niet.. gek he dat ze meer vermogen hebben.. daarbij komt dat audi en vw op zn draagarmen zo heeft bezuinigd dat alle modellen audi en vw zo ongeveer uit de bouwjaren '00-'02 ofzo de draagarmen vervangen krijgen.. omdat ze bezuinigd hebben op een kunststof busje....... hoe triest is dat...
Er stond bij dat dit alleen over Amerikaanse Toyota's ging, heeft dus geen zin om te posten. Aangezien de gebreken bij BMW wel ook in NL zijn nagekeken.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 23:06 schreef operator82 het volgende:
Eerder beweerde jij dat je precies wist welke storingen alle Toyota's hadden, en daarnet vermelde de user More dat Toyota deze week ook met gebreken kampte, dus je zou weldenkend ook daarvan op hoogte zijn, wat doe jij dan? Je post er niks van op de FokForum, als het een ander merk betreft,, dan moet er voor jou (hoe vanzelfsprekend) wél een topic erover geopend worden, rdus ik verwijs je weer door mij aangehaalde wederpunt 2.![]()
En al die amerikaanse soldaten in Europa(zoals in Limburg) dan? Veel nemen hun auto mee vanuit Amerika (service van het leger) en misschien rijdt een aantal wel in een Toyota Camry. Ik vind dat Tommy deze ook wel mag waarschuwen.quote:Op zondag 1 augustus 2004 10:14 schreef CiQNiZ het volgende:
[..]
Er stond bij dat dit alleen over Amerikaanse Toyota's ging, heeft dus geen zin om te posten. Aangezien de gebreken bij BMW wel ook in NL zijn nagekeken.
Beter van tevoren dan achteraf.quote:BMW 1er: Rückruf vor Auslieferung
Nachdem BMW erst vor kurzem in einer Rückrufaktion die Motorsteuergeräte für Acht- und Zwölfzylinder-Modelle tauschen musste, werden nun auch an 1er-Modellen diese Bauteile getauscht.
Betroffen vom Tausch der Motorsteuerungen sind rund 300 Vorserienfahrzeuge vom Modell 116i, die mit dem gleichen Zulieferteil wie die Acht- und Zwölfzylinder ausgerüstet sind, bestätigte BMW am Mittwoch (28.7.) auf Anfrage. "Es handelt sich nicht um einen Rückruf", betonte ein BMW-Sprecher. Sämtliche Fahrzeuge seien nicht für den Verkauf gedacht, sondern dienen ausschließlich für interne Test- und Erprobungsfahrten. In den Handel kommt der neue 1er erst am 18.September.
Erg kort door de bocht, ook_gek!quote:Op zondag 1 augustus 2004 02:58 schreef ook_gek het volgende:
[..]
BMW is en blijft kut
Nee hoor, mooie goed gebouwde en ontworpen auto´s maar alleen een totaal verkeerd imago en trekt teveel verkeerde types aan.quote:Op zondag 1 augustus 2004 02:58 schreef ook_gek het volgende:
[..]
BMW is en blijft kut
Ik snap je opmerking niet. Gezien het rijgedrag van bmw rijders verbaast het je niets dat dit tot ongelukken kan voeren? Elke bestuurder, ongeacht het merk van z'n auto, kan niks wanneer motor + stuur- en rembekrachtging uitvalt. Heeft echt 0,0 met het rijgedrag van bmw rijders te maken....quote:Op zondag 1 augustus 2004 10:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Gezien het rijgedrag van BMW rijders verbaasd me het niets dat dit tot ongelukken kan voeren. Had een omega die had het zelfde probleem, af en toe viel de motor uit, heel ellendig, want stuur en rem bekrachtiging waren dan weg.
Alleen rijd stereotype bmw rijder zo dat de kans op een ongeluk groter is als dit gebeurd.quote:Op zondag 1 augustus 2004 10:41 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Ik snap je opmerking niet. Gezien het rijgedrag van bmw rijders verbaast het je niets dat dit tot ongelukken kan voeren? Elke bestuurder, ongeacht het merk van z'n auto, kan niks wanneer motor + stuur- en rembekrachtging uitvalt. Heeft echt 0,0 met het rijgedrag van bmw rijders te maken....
Onzin Piet. Grote onzin. Echt totale dikke onzin. Zo goed als ik je in Cul vind, zo verbaas je me hier. Ik had je anders ingeschat, maar dit generaliserende geblaat van je slaat echt helemaal nergens op. :Squote:Op zondag 1 augustus 2004 10:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alleen rijd stereotype bmw rijder zo dat de kans op een ongeluk groter is als dit gebeurd.
Alleen rijden jouw 'stereotype' bmw-rijders niet in een nieuwe BMW met V8 of V12...quote:Op zondag 1 augustus 2004 10:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alleen rijd stereotype bmw rijder zo dat de kans op een ongeluk groter is als dit gebeurd.
Hehe, toevallig ga ik zo de computer (BOSCHquote:Op zondag 1 augustus 2004 10:55 schreef Hyperdude het volgende:
BMW,Audi en Mercedes stoppen vaak als eerste allerlei nieuwerwetse electronica in hun otoos.
Omdat ze duurder zijn dan anderen en toch veel otoos verkopen kunnen ze zich dat veroorloven.
Helaas is het zo dat dat tegenwoordig nogal problemen/probleempjes oplevert.
De "nieuwe" E-klasse van MB schijnt ook nogal veel storingen te hebben![]()
Daarom is het vaak verstandig om niet direct het nieuwste van het nieuwste te kopen, maar eerst eens een jaartje te wachten ofzo. Dat was al zo bij bv. de BMW 3-serie E36![]()
Kennelijk kunnen Jappanners dat beter, maar die wachten ook vaak wat langer om nieuwe dingen in hun otoos te stoppen (ABS, common rail ed.) en werken op de één of andere manier beter samen met hun toeleveranciers.
NB Aan een Alfa gaan tegenwoordig ook het vaakst de Duitse (lees BOSCH) onderdelen het vaakst kapot![]()
Daar heb jij weer gelijk inquote:Op zondag 1 augustus 2004 10:56 schreef CiQNiZ het volgende:
[..]
Alleen rijden jouw 'stereotype' bmw-rijders niet in een nieuwe BMW met V8 of V12...
nee het wordt preventief bij alle 645's gedaan... alleen hadden ze maar 12 onderdeeltjes voor de 200 6 seriers nu in nederlandquote:Op zondag 1 augustus 2004 10:32 schreef more het volgende:
[..]
En al die amerikaanse soldaten in Europa(zoals in Limburg) dan? Veel nemen hun auto mee vanuit Amerika (service van het leger) en misschien rijdt een aantal wel in een Toyota Camry. Ik vind dat Tommy deze ook wel mag waarschuwen.
Bij Bmw gat het wereldwijd maar om 4000 auto's dus waarschijnlijk is Youp zijn papa, de enigste in Nederland.
en dan heb je nog sterotype golf rijders en CRX rijders en stereotype alfa 75 rijders en audi 80 en 100 rijders en dan heb je nog mercedes 190 serie en mercedes SEC rijders enz..... onzin over 'stereotype bmw rijders'quote:Op zondag 1 augustus 2004 10:56 schreef CiQNiZ het volgende:
[..]
Alleen rijden jouw 'stereotype' bmw-rijders niet in een nieuwe BMW met V8 of V12...
quote:Op zondag 1 augustus 2004 10:32 schreef more het volgende:
En al die amerikaanse soldaten in Europa(zoals in Limburg) dan? Veel nemen hun auto mee vanuit Amerika (service van het leger) en misschien rijdt een aantal wel in een Toyota Camry. Ik vind dat Tommy deze ook wel mag waarschuwen.
quote:Op zaterdag 31 juli 2004 23:06 schreef operator82 het volgende:
Eerder beweerde jij dat je precies wist welke storingen alle Toyota's hadden, en daarnet vermelde de user More dat Toyota deze week ook met gebreken kampte
Hier staat heel duidelijk in NL wat Nederland betekent, operator82 en more.. dus niet de amerikaanse\japanse\franse\turkse\engelse\AUS\NZ\ varianten!quote:Op vrijdag 30 juli 2004 09:52 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
punt 4: weet ik precies welke storingen Toyota's gehad hebben vanaf 1988 in NL
in de tekst staat dat het enkele tientallen zijn in NL, dus Youp zijn vader zal niet de enige zijn.quote:Op zondag 1 augustus 2004 10:32 schreef more het volgende:
Bij Bmw gat het wereldwijd maar om 4000 auto's dus waarschijnlijk is Youp zijn papa, de enigste in Nederland.
bedanktquote:Op zondag 1 augustus 2004 01:54 schreef MrX1982 het volgende:
TS is erg begaan met mensen die een BMW hebben, denk niet dat hij de intentie heeft om BMW af te kraken
ben je nou zo dom of doe je alsof je zo dom bent?quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:50 schreef more het volgende:
[quote]Op zondag 1 augustus 2004 12:44 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
[..]
[..]
Hier staat heel duidelijk in NL wat Nederland betekent, operator82 en more.. dus niet de amerikaanse\japanse\franse\turkse\engelse\AUS\NZ\ varianten!
[..]
Daarom geef ik ook als voorbeeld de amerikaanse soldaten, die nemen heel vaak hun eigen "amerikaanse" auto mee, naar de plek waar ze gelegerd zijn (niet in oorlogssituatie) dus waarschijnlijk ziin er ook wel een paar "amerikaanse" toyota camry's in europa.
En het zou toch zonder zijn als ze van opzij aangereden worden en de sideairbags doen het niet, terwijl ons fokwaarschuwer Tommy ze erop had kunnen wijzen!
quote:Pitstop voor M3’s
Omdat talrijke motoren van de huidige BMW M3-reeks door motorschades geplaagd worden, gaat BMW de high performance motoren op basis van coulance achteraf nog eens grondig aanpakken. Van de wereldwijd 60.000 verkochte exemplaren van de BMW M3 (type E46) zal de fabrikant circa de helft voor nazorgmaatregelen terugroepen naar de werkplaats. Bij een groot aantal van deze modellen werd al kort na de marktintroductie de oliepomp vervangen. Bij de huidige serviceactie staat vooral het vervangen van de krukaslagerschalen centraal. Eigenaars van de auto’s worden direct door BMW aangeschreven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |