Die 4de is mooi!quote:Op donderdag 29 juli 2004 23:54 schreef blogbuster het volgende:
Daar zeg je wat, ik had jullie nog wat kleine dingetjes beloofd
Filmpje (quicktime) 1
Filmpje (quicktime) 2
Filmpje (quicktime) 3
Filmpje (quicktime) 4
Enjoy 't weer licht
-edit-
ben echt veel te moe op 't moment
Welkom terug!!!!!!quote:Op vrijdag 30 juli 2004 01:20 schreef Steijn het volgende:
Woehee, er is nu zelfs eens banner.Net terug van vakantie uit Kroatië. Daar stond de atmosfeer ook op ontploffen maar dan van de hitte. Net niet de 40 graden gehaald op de camping, maar wat was dat heet zeg.
quote:Op vrijdag 30 juli 2004 01:24 schreef SpeedyGJ het volgende:
Fijn dat je er weer bent.
Ik had graag met je geruild.quote:Bijna 40 graden pfffffff je hebt daar geluk gehad, hier hebben we bagger weer gehad, eindelijk sinds deze week mooi weer, en dat zal volgende weer ook nog wel even aan houden
Mooie OP inderdaad.quote:* Steijn is trots op zichzelf
Aah tja nee dank je, ik kan al niet echt over de hitte, dit is al goed genoeg.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 01:44 schreef Steijn het volgende:
[..]
[..]
Ik had graag met je geruild.Warmte is leuk maar 40 graden vond ik echt te veel. Ik had me voorgenomen te gaan wandelen in de bergen, maar dat is er nu niet van gekomen. Nu heb ik de hele tijd aan het strand gelegen wat natuurlijk ook niet onaardig is maar geef mij maar 25 graden zoals nu hier. De nachten waren trouwens ook heel erg heet. Een keer bedroeg om 4 uur 's nachts de temperatuur nog 33 graden!
Achteraf bleek trouwens dat de regio met de grootste hitte sinds jaren te maken had gehad, en dat tref ik dan weer precies.Vakantie was overigens wel leuk hoor.
[..]
Mooie OP inderdaad.
die buien teken ik ook voor, midden van de volgende week. Eerst wil ik nog een paar dagen op mijn sandalen naar 't werk toe.. hehe..quote:Op vrijdag 30 juli 2004 08:24 schreef flugeltje het volgende:
Tilburg: ook erg lekker weer. (kan eindelijk mijn nieuwe slippertjes aan)
Ik hoop dat het nog ff flink doorzet tot het weekend voorbij is, daarna mag er van mij wel weer eens een fikse onweersbui langskomen. Is alweer veel te lang geleden...![]()
dat vind ik wel goed genoegquote:Op vrijdag 30 juli 2004 08:53 schreef Againzender het volgende:
Het ziet er alweer warm uit buiten.
Vanmiddag een kleine kans op een bui in het oosten, en dat is het voorlopig wel.
Eerstvolgende buienkansen lijkten voorlopig woensdag pas te komen.
Ziet er goed uit Roel!! Hopen dat het zo blijft.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 09:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
[afbeelding]
Weersverwachting voor Polen voor morgen. Ik begin morgen bij Stettin
.
Tot over 3 weken. I'm off.
Graag gedaanquote:Op vrijdag 30 juli 2004 11:41 schreef N.icka het volgende:
Dank je Speedy
Thanx Speedy! Je kan wel zien dat de bui vlak voor R'dam in rap tempo inkakt, zal dus allemaal wel meevallenquote:Op vrijdag 30 juli 2004 11:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]op de noordzee zit nogal wat maar dat gaat naar het noorden, en berijkt het land niet.
In het noorden komen ook een paar kleine buitjes voor.
Graag gedaanquote:Op vrijdag 30 juli 2004 11:51 schreef diesel_boy het volgende:
[..]
Thanx Speedy! Je kan wel zien dat de bui vlak voor R'dam in rap tempo inkakt, zal dus allemaal wel meevallen![]()
Het is onstabiel op dit momment, maar vanmiddag zal ik denk ik allemaal wel weer goed komen.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 11:55 schreef Marky-Boom het volgende:
gek, want als ik de temperatuur hierzo voel, de luchten zo bekijk vindt ik het er niet echt stabiel uitzien?
En wat versta je onder 'goed'?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 11:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Het is onstabiel op dit momment, maar vanmiddag zal ik denk ik allemaal wel weer goed komen.
Droog Stabiel weerquote:Op vrijdag 30 juli 2004 11:57 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
En wat versta je onder 'goed'?![]()
He vervelend is dat nou, ik had juist weer gehoopt dat het vandaag weer een beetje ging rommelen.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 12:00 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Droog Stabiel weer
Ik schrok me rot! Volgens mij sloeg het ergens in hier in de straatquote:Op vrijdag 30 juli 2004 12:24 schreef E.T. het volgende:
paar behoorlijk onweersklappen boven rotterdam.... en kort maar behoorlijk heftige regen..
Heeft al met al een kwartiertje geduurd, hoor nu af en toe nog wat rommelen... En nu schijnt het zonnetje weer![]()
Dat is net hier overgetrokken, ging idd jullie kant op. Heb een paar vage foto's van de aankomende en vetrekkende bui. Had niet mijn goeie camera en nogals lastige positie midden in de wijk dus ze zijn maar zozo...quote:Op vrijdag 30 juli 2004 12:31 schreef MrX1982 het volgende:
dikke regen en onweer hier. Lijkt wel op een airstrike(nieuwerkerk a/d ijssel)
edit: ook hagel nu
Dit keer vindt ik het niet zo erg dat je het niet had verwachtquote:Op vrijdag 30 juli 2004 12:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
Lijkt allemaal wat heftiger dan verwacht.
Bedankt voor deze link, ik zal em even in de OP post zetten en het document vervangen.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 13:19 schreef Marky-Boom het volgende:
@speedyGJ:
Ik heb hier een aantal kaarten van de hoge en lage drukgebieden boven europa. Misschien weer een nieuwe linkje voor de OP?
edit: moet ik wel het linkje erbij zetten...:P
http://www.knmi.nl/voorl/verken/map.html
quote:Op vrijdag 30 juli 2004 13:26 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Bedankt voor deze link, ik zal em even in de OP post zetten en het document vervangen.
Update volgt.
-Update: Link beginpost geplaast, daarnaast een klein foutje opgelost. Document is ook weer up to date.
Dank Uquote:Op vrijdag 30 juli 2004 13:35 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
SpeedyGJ
![]()
Helaas zit dat er voorlopig niet in, inelkgeval krijgt het noorden deze week en volgende week droog weer, wel wordt het in de 2de helft van volgende week kans op onweersbuien toe.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 13:39 schreef teigan het volgende:
kzat ook opeens op de radar te kijken net, van he, er bliksemt wat in Nederland..
Nu nog wat in Groningen aub, want het is hier warrum..
Zoals ik in de vorige pagina al zei:quote:Op vrijdag 30 juli 2004 13:46 schreef Marky-Boom het volgende:
Lijkt er toch op dat je gelijk gaat krijgen, wordt het dan te warm?
quote:Op vrijdag 30 juli 2004 11:54 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Graag gedaan
Op de noordzee is het vochtig, daardoor ontstaan er al gauw onweersbuien, boven land is het niet vochtig genoeg dus zakken ze in een rap tempo in, dus blijft er al gauw weinig van over.
De hele week is het lekker strand weerquote:Op vrijdag 30 juli 2004 14:35 schreef ThomasBerge het volgende:
Gelukkig ben ik vandaag niet naar het strand gegaanMaar morgen ga ik er weer heen, het is morgen toch wel strandweer?
Ah mooi zo! Bedankt.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 14:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
De hele week is het lekker strand weer
Graag gedaanquote:Op vrijdag 30 juli 2004 14:43 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Ah mooi zo! Bedankt.
Beetje moeilijk een week vooruit te voorspellen. Dit kun je beter op de 5e vragen of zelf bekijken natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 15:00 schreef JPM01 het volgende:
wordt het 6 tot 9 augustus ook strandweer.., dan zit ik in Zandvoort![]()
dat snap ik, maar ik zag wel dat het volgende week nog 28 graden wordtquote:Op vrijdag 30 juli 2004 15:04 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Beetje moeilijk een week vooruit te voorspellen. Dit kun je beter op de 5e vragen of zelf bekijken natuurlijk.
Da's nu wel de verwachting inderdaad, maar ja.. het KNMI kennendequote:Op vrijdag 30 juli 2004 15:10 schreef JPM01 het volgende:
[..]
dat snap ik, maar ik zag wel dat het volgende week nog 28 graden wordt![]()
"Het weeralarm voor vandaag"quote:Op vrijdag 30 juli 2004 15:37 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Da's nu wel de verwachting inderdaad, maar ja.. het KNMI kennende![]()
pas op, zeer zware zonneschijn met kans op een zuchtje windquote:Op vrijdag 30 juli 2004 15:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
"Het weeralarm voor vandaag"
quote:Op vrijdag 30 juli 2004 15:50 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
pas op, zeer zware zonneschijn met kans op een zuchtje wind![]()
sjemig da;s een hitte golfquote:Op vrijdag 30 juli 2004 16:42 schreef Oom_Agent het volgende:hallo allemaal
Volgende week misschien 33 a 34 graden op enkele plaatsen. Nog even afwachten wat er precies gaat gebeuren maar lijkt steeds meer te worden qua temperatuur volgende week.
Waar haal je die waarden vandaan? Ik zie wel een 28 gemiddeld op teletekst, voor over 4 dagen. Minus KNMI-factor kan het dan nog 20 graden worden..quote:Op vrijdag 30 juli 2004 16:42 schreef Oom_Agent het volgende:hallo allemaal
Volgende week misschien 33 a 34 graden op enkele plaatsen. Nog even afwachten wat er precies gaat gebeuren maar lijkt steeds meer te worden qua temperatuur volgende week.
Om 12 uur ook niet...quote:Op vrijdag 30 juli 2004 17:14 schreef MissHobje het volgende:
ja dat was vanmiddag even joh
Nu al uren niet meer
bron?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 16:42 schreef Oom_Agent het volgende:hallo allemaal
a.d.h.v. de GFS kaarten voor max temperatuur en de temperatuur op 850Hpa is er een temperatuur van boven de 30 graden mogelijk, met wat tuineffect (windstilte) is er ergens wel kans op 33 a 34 graden (op dinsdag)quote:Op vrijdag 30 juli 2004 17:20 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Waar haal je die waarden vandaan? Ik zie wel een 28 gemiddeld op teletekst, voor over 4 dagen. Minus KNMI-factor kan het dan nog 20 graden worden..![]()
In groningen is ook zojuist een bui ontstaan.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 17:51 schreef Oom_Agent het volgende:
Ter hoogte van Nijmegen (zuid) en Doetinchem zijn zojuist 2 buitjes ontstaan. Mogelijk groeien ze nog verder door.
Ik ben bang dat ze niet echt door groeien.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 17:51 schreef Oom_Agent het volgende:
Ter hoogte van Nijmegen (zuid) en Doetinchem zijn zojuist 2 buitjes ontstaan. Mogelijk groeien ze nog verder door.
Die is binnen een kwatier gegroeid.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 18:11 schreef Oom_Agent het volgende:
Nu opeens zware bui ter hoogte van Helmond ! zou me niet verbazen als er zo onweer in ontstaat
[afbeelding]
Iddquote:Op vrijdag 30 juli 2004 19:01 schreef Prowl het volgende:
Vorige zat alweer vol![]()
heh wat? dat waren net wat druppeltjesquote:Op vrijdag 30 juli 2004 18:11 schreef Oom_Agent het volgende:
Nu opeens zware bui ter hoogte van Helmond ! zou me niet verbazen als er zo onweer in ontstaat
[afbeelding]
stuur je ze even naar helmond? want er stond dan wel wat op de radar, maar t was alleen even donker hierquote:Op vrijdag 30 juli 2004 22:33 schreef Oom_Agent het volgende:
Zojuist weerlicht in Nijmegen en tropische regendruppels, (nog) niets te zien op de radar.
Wat een verrassing
foto'squote:Op vrijdag 30 juli 2004 22:36 schreef Oom_Agent het volgende:
Nu echt onweer !! Bliksemflitsen !!
FOTOS!quote:Op vrijdag 30 juli 2004 22:38 schreef Oom_Agent het volgende:
Echt niet normaal....waar dat nu ineens vandaan komt !! echt niet meer verwacht !!
damn wat heb jij een gelukquote:Op vrijdag 30 juli 2004 22:49 schreef Oom_Agent het volgende:
Putten zijn aan het klonken, valt veel water........wordt nu iets minder
heeft u wel fotos gemaakt?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 23:15 schreef Adelante het volgende:
en het is weer rustig en nog steeds
broeierig warm
nope, ben gewoon lekker achter de laptop blijvenquote:Op vrijdag 30 juli 2004 23:15 schreef hellmondunited het volgende:
heeft u wel fotos gemaakt?
*jaloers isquote:Op vrijdag 30 juli 2004 23:19 schreef Adelante het volgende:
[..]
nope, ben gewoon lekker achter de laptop blijven
zitten met de terrasdeuren volledig open...
Zojuist ook een regenbui ontstaan ter hoogte van Zeewolde, trekt in richting Biddinghuizen/ Dronten.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 23:57 schreef Marky-Boom het volgende:
Hier in dronten is het gelukkig heerlijk koel en der schijnt een prachtige volle gelige/oranje maan naar binnen.
Ik kan nu logisch nadenken en me afvragen of dit een 'grapje' is op mijn vorige post, of ik moet het serieus aannemen dat er echt regen aankomt.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 00:04 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Zojuist ook een regenbui ontstaan ter hoogte van Zeewolde, trekt in richting Biddinghuizen/ Dronten.
Om 23:30 uur ontstond er volgens de betaalradar een lichte bui die om 23:45 uur nog steeds te zien was. Lijkt nu te zijn verdwenenquote:Op zaterdag 31 juli 2004 00:07 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
Ik kan nu logisch nadenken en me afvragen of dit een 'grapje' is op mijn vorige post, of ik moet het serieus aannemen dat er echt regen aankomt.![]()
Al hoewel ik niet zoveel zie op de radar? (wetteronline radar dan he, die wil nog nog wel es kuren vertonen)
ben jij soms marjon de hond ofzoquote:Op vrijdag 30 juli 2004 17:36 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
a.d.h.v. de GFS kaarten voor max temperatuur en de temperatuur op 850Hpa is er een temperatuur van boven de 30 graden mogelijk, met wat tuineffect (windstilte) is er ergens wel kans op 33 a 34 graden (op dinsdag)
[afbeelding]
Slaap lekker, voorlopig geen onweerquote:Op zaterdag 31 juli 2004 01:21 schreef Marky-Boom het volgende:
Ok, ik hou het voor gezien. Geen onweer of regen gehad! slaapze!
Feli allemaalquote:Op zaterdag 31 juli 2004 14:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wow gister bestond De atmosfeer staat op ontploffen topic 2 jaar!!
Echt mooi man![]()
En kan je eens zien wat voor succes dit is geworden.hulde aan oom_agent
en natuurlijk de rest die alles mooi up to date houden!
Minder.. maare thanksquote:Op zaterdag 31 juli 2004 15:10 schreef Rietvaerder het volgende:
Dordrecht meldt hevige slagregen, heftige onweer en wat hagel
Lijkt wel nacht hier
misschien moet je je zonnebril afzetten?quote:Op zaterdag 31 juli 2004 15:10 schreef Rietvaerder het volgende:
Dordrecht meldt hevige slagregen, heftige onweer en wat hagel
Lijkt wel nacht hier
Dan ben ik dus ook twee jaar geregistreerdquote:Op zaterdag 31 juli 2004 14:19 schreef plankie het volgende:
Gister zijn we trouwens voorbijgegaan aan het feit dat dit topic 2 jaar bestaat!
Het eerste topic!
[edit] Ik zie zelfs mezelf terug in dat topic... ben er eentje van de eerste 12 uur dat het bestaat[/edit]
Ik loog.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 15:48 schreef plankie het volgende:
[..]
misschien moet je je zonnebril afzetten?![]()
iig nog niks te zien op de radars
Hier precies hetzelfde, maar zoals speedyGJ gister zei dat de lucht niet vochtig genoeg was, denk ik dat dat probleem zich vandaag ook weer voordoet.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 17:14 schreef Sonja27 het volgende:
In Amstelveen hebben we momenteel wel veel bewolking en het lijkt wat af te koelen.
Hee jij ook hierquote:Op zaterdag 31 juli 2004 17:14 schreef Sonja27 het volgende:
In Amstelveen hebben we momenteel wel veel bewolking en het lijkt wat af te koelen.
Nah! Wat een geweldige site's!quote:Op zaterdag 31 juli 2004 16:14 schreef plankie het volgende:
toevoegen aan de op? -->
http://www.webvejr.dk/lyn_europa.htm
http://www.vwkweb.nl/link/lightning.html
*zwaait terug*quote:Op zaterdag 31 juli 2004 17:32 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Hee jij ook hier![]()
Zuidoost ook een onweersbui of niet?quote:Op zaterdag 31 juli 2004 22:37 schreef Oom_Agent het volgende:
Zonnig Spanje vandaag met een mooie (ronde) onweersbui in het noordwesten
[afbeelding]
die pluimen lijken me bosbranden, correct me if I'm wrongquote:Op zaterdag 31 juli 2004 22:40 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Zuidoost ook een onweersbui of niet?
Idd...kleinere onweersbuitjes.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 22:40 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Zuidoost ook een onweersbui of niet?
Das geen succes, deze hier is een succesquote:Op zaterdag 31 juli 2004 23:08 schreef plankie het volgende:
Er is nog een voorloper zelfs van 'de atmosfeer'.... zie hier: Zwaar onweer op komst.
jep, je hebt het onweer van je leven gemist.quote:Op zondag 1 augustus 2004 10:52 schreef drelletje het volgende:
Damn hee ben ik 2 weken weg en gelijk iets van 7 nieuwe atmosfeer topic's!
En op www.nu.nl staan er bij foto van de week ook nog eens wel extreme foto's
[afbeelding]
en
[afbeelding]
Het extreemste weer wat ik heb gehad was een buitje 's nachts...
Waarom komt dit weer nou net als ik weg ben!
Niet zeuren, de zon komt wel, hier hadden we ook last van bewolking, maar lost nu helemaal opquote:Op zondag 1 augustus 2004 13:24 schreef Evil het volgende:
Hier is er helemaal geen zon vandaag....
Komt er misschien nog een buitje deze kant op?? (Vlakbij Alkmaar....)
niets, geen onweer i.i.g.quote:Op zondag 1 augustus 2004 15:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
Noorden krijgt zelfs deze week maar weinig onweer
Btw: wat valt je hierop?
[afbeelding]![]()
quote:Op zondag 1 augustus 2004 15:28 schreef plankie het volgende:
* SpeedyGJ weet het maar zegt niks!
Heel goed kijkenquote:Op zondag 1 augustus 2004 15:38 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
niets, geen onweer i.i.g.
Nederland word gepenetreerd door de warmtequote:Op zondag 1 augustus 2004 15:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]![]()
*doet z'n broek weer omhoog*quote:Op zondag 1 augustus 2004 15:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]![]()
Handige tipquote:Op zondag 1 augustus 2004 19:33 schreef DemonRage het volgende:
[..]
*doet z'n broek weer omhoog*![]()
waar geen zon? Hier in Eindhoven anders wel hoor.. voldoende iig.quote:Op zondag 1 augustus 2004 19:53 schreef Evil het volgende:
De hele dag amper zon gehad....
Wat is er nu met dat kaartje??
* SpeedyGJ is het hier helemaal mee eensquote:Op zondag 1 augustus 2004 21:54 schreef DemonRage het volgende:
Frankrijk is altijd al een klotenland
quote:Op zondag 1 augustus 2004 21:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik zal het maar zeggen:
In frankrijk 2 ballen, die lange sliert (Belgie en NL) de lul
Was mijn antwoord niet goed genoegquote:Op zondag 1 augustus 2004 16:52 schreef Prowl het volgende:
Nederland word gepenetreerd door de warmte![]()
Neequote:Op zondag 1 augustus 2004 21:58 schreef Prowl het volgende:
[..]
[..]
Was mijn antwoord niet goed genoeg
Nah met die fikse, i dunno, betwijfel het.quote:Op maandag 2 augustus 2004 01:20 schreef hellmondunited het volgende:
ik ga proberen in die broeikast hier te slapen
*hoopt op een fikse bui binnen een paar dagen
quote:Op maandag 2 augustus 2004 09:13 schreef indahnesia.com het volgende:
morgen onweer volgens het KNMI!
huh.....wat ??quote:Op zondag 1 augustus 2004 23:06 schreef Rokus het volgende:
Effe aan ome agent.... enig ideehoe ik mijn relatieve druk goed kan waarderen ?
Ben je niet de enige die het niet snaptquote:Op maandag 2 augustus 2004 10:20 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
huh.....wat ??![]()
Wat bedoel je ? Zonnesteekje opgelopen![]()
Misschien is dat de storing die morgen aan het eind van de dag voor wat onweer in het zuiden kan gaan zorgen.quote:Op maandag 2 augustus 2004 12:35 schreef diesel_boy het volgende:
Er is een flinke onweersbui ontstaan bij Bretagne, die precies mooi met een zuid-westelijke stroming naar ons toe kan komen....Of is dat TE optimistisch gedacht??
Achjoh... mijn zweet veroorzaakt al wateroverlast.quote:Op maandag 2 augustus 2004 12:46 schreef Jumparound het volgende:
Geen idee, als ie maar opschiet
Straaltjes zweet beginnen zich langzaam een weg langs mn borstkast richting navel te eroderen
Of was het stankoverlastquote:Op maandag 2 augustus 2004 13:06 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Achjoh... mijn zweet veroorzaakt al wateroverlast.
Voorspelbare reactie.quote:Op maandag 2 augustus 2004 13:09 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Of was het stankoverlast
OK, duidelijk, slotje!!quote:Op maandag 2 augustus 2004 13:21 schreef Jumparound het volgende:
Het weer is voorspelbaar...
Tussen de buien door is het droog met kans op zon.
Soms waait het wat harder, maar af en toe ook niet.
En de temperatuur schommelt nog al...
Het weer is niet voorspelbaar, tenminste soms wat moeilijker dan anders. Als er door warmte buien ontstaan, dan slaat het soms van het ene op het andere moment om.quote:Op maandag 2 augustus 2004 13:21 schreef Jumparound het volgende:
Het weer is voorspelbaar...
Tussen de buien door is het droog met kans op zon.
Soms waait het wat harder, maar af en toe ook niet.
En de temperatuur schommelt nog al...
Hee chefquote:Op maandag 2 augustus 2004 14:08 schreef hellmondunited het volgende:
tis heeeeeeeeeet
hee ja zeker! met jou toch ook he?quote:Op maandag 2 augustus 2004 14:23 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Hee chef
Lang niet gezien, alles goed?
ik geniet ook wel hoor, maar kan nu niet naar buitenquote:Op maandag 2 augustus 2004 14:47 schreef Rietvaerder het volgende:
Prima
Enne, niet zeuren man, lekker weertje
lambalquote:Op maandag 2 augustus 2004 14:50 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik kan wel, maar te lui
Dem I hope not!quote:Op maandag 2 augustus 2004 11:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
Deze weekeind wordt het zwaarste onweer verwacht.
dus dit is het laatste beetje zon voor deze week wat ik nu ga zienquote:Op maandag 2 augustus 2004 16:31 schreef DemonRage het volgende:
Wat ze op dit moment bij Weeronline verwachten is het volgende voor Eindhoven:
Dinsdag: 28°C, zonnig
Woensdag: 27°C, 's ochtends bewolkt en 's middags en 's avonds onweersbuien
Donderdag: 24°C, 's ochtends regen, 's middags onweersbuien, 's avonds nog een druppel
Vrijdag: 25°C, bewolkt
Zaterdag: 26°C, half bewolkt
Zondag: 28°C, half bewolkt en onweersbuien
Maar da's voorlopig... als ik het vergelijk met wat er de afgelopen dagen voorspeld was, wordt er steeds meer onweer verwacht. Hoopvol iig
Nope, vanavond droog.quote:Op maandag 2 augustus 2004 17:36 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Hey mensen
Is er nog voor vanavond onweer op komst? Omdat het nog steeds 28 graden is
ik ga pas 13 augustus vliegenquote:Op maandag 2 augustus 2004 18:11 schreef Oom_Agent het volgende:
Hoopvol luchtvaartbericht voor morgen:
VOORUITZICHTEN VOOR MORGEN: OP NADERING VAN EEN THERMISCHE VORE
VANUIT FRANKRIJK NEEMT DE INVLOED VAN DE UITLOPER VAN EEN
HOGEDRUKGEBIED BOVEN NO-EUROPA TOT BOVEN ONZE OMGEVING VERDER AF.
NA HET OPLOSSEN VAN ENKELE MATINEUZE MISTBANKEN WORDT DE OPBOUW
ONSTABIEL EN KAN EEN FRANS ONWEERSCOMPLEX IN DE AVOND HET ZUIDEN
VAN HET LAND BEREIKEN.
Bron: http://www.knmi.nl/product/luchtv/wbkllu.htm
Weet je wat nou het leuke hier aan is...als het complex het MCS-stadium bereikt dan kan het 's nachts nog activerenquote:Op maandag 2 augustus 2004 18:11 schreef Oom_Agent het volgende:
VAN HET LAND BEREIKEN.
Kijk, dat geeft de burger weer moed....quote:Op maandag 2 augustus 2004 18:11 schreef Oom_Agent het volgende:
VAN HET LAND BEREIKEN.
Ok. Steekt BBQ aanquote:Op maandag 2 augustus 2004 17:52 schreef Againzender het volgende:
[..]
Nope, vanavond droog.
Morgenavond meer kans.
quote:Op maandag 2 augustus 2004 18:58 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Kijk, dat geeft de burger weer moed....![]()
Is jou avatar een eigen foto? of gewoon een gegooglede?quote:Op maandag 2 augustus 2004 18:58 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Kijk, dat geeft de burger weer moed....![]()
Heb zelf niet echt veel verstand van die dingen. Maar op onderstaande link is een (gratis) weerforum bereikbaar. Leden van dat forum zijn, weeramateurs, weernewbies en zelfs medewerkers van weerinstituten (KNMI, Meteo Consult).quote:Op maandag 2 augustus 2004 20:47 schreef Rokus het volgende:
Heeft er iemand hier al langere tijd ervaringen met de WS2305 van Conrad.
Het apparaat gaf geruime tijd hier een windstand van WSW aan, terwijl de wind NO waaide... en de vaan ook die kant op stond. Windsnelheden werden echter wel aangegeven.
Deze windrichting heeft hij aangegevn van vanmiddag 14:00 uur tot een minuut of 20 geleden.
Beetje vreemd!
quote:We weten dat het dan in die periode van 25 plussers, het een keer binnen 5 dagen 3x boven de 30 moet komen in De Bilt.
Gezien de uitdraaien van vanavond moet dat zeer wel mogelijk zijn. De komende periode van 5 dagen lijkt nog moeilijk, maar met de echte hitte die ons vanaf vrijdag te wachten staat, moet er toch zo'n periode mogelijk zijn voor dit criterium.
Van warm zomerweer naar heet zomerweer is eigenlijk het credo!
Seppie.
Ik zal wel ff antwoordenquote:Op maandag 2 augustus 2004 22:53 schreef Ymke het volgende:
Speedy , blijft het woensdag overdag droog?
Leuk om te zien dat ook de zuidkust van Engeland vaak hele hoge temperaturen haalt! Heb in 2000 een aantal maanden daar gezeten (Eastbourne), en het was daar eigenlijk prachtig weer vaak, vaak mooier dan in Nederland! Zomaar even iets hoor.........quote:Op maandag 2 augustus 2004 21:49 schreef Oom_Agent het volgende:
Het gaat vooral in het binnenland erg warm blijven !! In combinatie met die vochtige benauwde lucht is het soms moeilijk uit te houden. Wel ideale situaties voor onweer.
Max temperaturen:
"hoop afbeeldingen"
Ook na maandag gaan de (hoge) temperaturen vooralsnog vrolijk door.......
Hm, da's lekker warm, goede broedplaats voor buien inderdaadquote:Op maandag 2 augustus 2004 21:49 schreef Oom_Agent het volgende:
Het gaat vooral in het binnenland erg warm blijven !! In combinatie met die vochtige benauwde lucht is het soms moeilijk uit te houden. Wel ideale situaties voor onweer.
Max temperaturen:
[vrij rood]
Ook na maandag gaan de (hoge) temperaturen vooralsnog vrolijk door.......
En ongedierte... Duitsers die massaal naar de Zeeuwse kust trekkenquote:Op maandag 2 augustus 2004 23:28 schreef Againzender het volgende:
[..]
Hm, da's lekker warm, goede broedplaats voor buien inderdaad
Dat is lekker....want dan geniet ik ook van m'n vakantiequote:Op maandag 2 augustus 2004 23:51 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Jemig tot volgende week 30 graden
hartstikke gejat....quote:Op maandag 2 augustus 2004 20:48 schreef drelletje het volgende:
[..]
Is jou avatar een eigen foto? of gewoon een gegooglede?
Het ziet er inderdaad goed uit buiten... Binnen is het wat frisjes hier, de airco staat een beetje te hard...quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 10:50 schreef indahnesia.com het volgende:
tis al heerlijk weer buiten. Helaas zit ik achter glas, maar kijken kan ik in ieder geval.
Het lijkt de goede richting te hebben, maar de verwachting is dat door de bovenluchtstroming in onze omgeving de zaak verbrokkelt en weinig actief zal worden.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 11:36 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Het ziet er inderdaad goed uit buiten... Binnen is het wat frisjes hier, de airco staat een beetje te hard...
Weet er al iemand hoe het zit met dat complex in Frankrijk? Gaat het de goeie kant uit????
WeerOnline zit er wel vaker naast.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:05 schreef DemonRage het volgende:
Er wordt opeens geen onweer meer verwacht.
De verwachting voor Eindhoven van Weer Online gaat nu zo:
Dinsdag (vandaag): 28°C, zonnig
Woensdag: 28°C, zonnig
Donderdag: 30°C, zonnig
Vrijdag: 30°C, zonnig
Zaterdag: 30°C, zonnig
Zondag: 30°C, zonnig
Bestwel saai eigenlijk... iig wel beter dan 16~20°C en wisselvallig, waar we al genoeg van gehad hebben in juni en juli.
da's heel mooi zo'n weertje!quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:05 schreef DemonRage het volgende:
Bestwel saai eigenlijk... iig wel beter dan 16°C en wisselvallig, waar we al genoeg van gehad hebben in juni en juli.
en ja hoor... Maandag ook: 30°C, zonnigquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:05 schreef DemonRage het volgende:
Bestwel saai eigenlijk... iig wel beter dan 16°C en wisselvallig, waar we al genoeg van gehad hebben in juni en juli.
Er broeit iets in NO Frankrijk..... maar of dat Nederland haalt betwijfel ik.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:26 schreef Oom_Agent het volgende:
Omgeving Parijs is een onweerscomplex ontstaan. Trekt langzaam richting centrum/oost Belgie.
[afbeelding]
En dan ben je een sneeuwman. Straks smelt hij nog.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 17:47 schreef plankie het volgende:
@SpeedyGJ: Je kunt jezelf insmeren (of poederen meer) met aardappelzetmeel als je echt goed verbrand bent, trekt een beetje de warmte uit het verbrandde lichaamsdeel
Het is inderdaad een beetje maf hoe de computermodellen over volgende week spreken. Een opvallend (vind ik) groot aantal komt inderdaad met een temperatuur boven de 30 graden aanzetten (voor De Bilt, in het zuiden dus nog warmer). Enkele zitten zelfs met een minimumtemperatuur boven de 20 graden!quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 22:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
De meeste geruchten zeggen dat het veel warmer wordt.
31/35 graden.
De spreiding is nog steeds wat groot, maar boven de 30 lijkt inderdaad wat extreem op het moment.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 07:15 schreef indahnesia.com het volgende:
De voorspellingen zijn zo'n 25 - 28 graden, en geen 34, want dat is iets wat echt niet zal gebeuren hier, gemiddeld dan. (Hoewel het wel een keertje mag natuurlijk)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |