ik wou net zeggenquote:Op woensdag 28 juli 2004 19:21 schreef Virus.NL het volgende:
Waar blijft Farao.....?
Laat hem effe niet komen, wordt het een topic van 500 mbquote:Op woensdag 28 juli 2004 19:21 schreef Virus.NL het volgende:
Waar blijft Farao.....?
Word het ook zonder Farao wel hoorquote:Op woensdag 28 juli 2004 19:34 schreef StephanL het volgende:
[..]
Laat hem effe niet komen, wordt het een topic van 500 mb![]()
Neeh hoorquote:Op woensdag 28 juli 2004 19:35 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Word het ook zonder Farao wel hoor
Wat kosten die ?quote:Op woensdag 28 juli 2004 19:13 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik heb gezocht naar een topic waar ik mn ambulance foto's kwijt kon.. maar niet gevonden. Dus ik start er zelf maar eentje
[afbeelding]
[afbeelding]
Altijd leuk, de afdeling tweedehands van Visser Leeuwarden
Dan had je beter moeten zoeken, 'k heb toch redelijk wat foto's gepost hier in de loop der tijd.quote:Op woensdag 28 juli 2004 19:13 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik heb gezocht naar een topic waar ik mn ambulance foto's kwijt kon.. maar niet gevonden. Dus ik start er zelf maar eentje
Altijd leuk, de afdeling tweedehands van Visser Leeuwarden
Hierquote:Op woensdag 28 juli 2004 19:21 schreef Virus.NL het volgende:
Waar blijft Farao.....?
Zwaailicht en sirene moeten gedemonteerd worden en alle belettering, de de strepen en de text moeten verwijderd worden.quote:Op woensdag 28 juli 2004 21:39 schreef DABAMaster het volgende:
mag wel... alleen zonder zwaailicht
Gordel niet om? Of iets geraakt dat naar binnen kwam?quote:Op woensdag 28 juli 2004 22:01 schreef Farao het volgende:
Onze oude 12 van Geleen, vlak nadat 't goed mis ging
Materiaal/object dat door de ruit vloog.quote:Op woensdag 28 juli 2004 22:03 schreef Virus.NL het volgende:
Gordel niet om? Of iets geraakt dat naar binnen kwam?
shit man.. dat had heel anders kunnen aflopen..quote:Op woensdag 28 juli 2004 22:10 schreef Farao het volgende:
[..]
Gelukkig kwamen er bji het incident geen onschuldige slachtoffers om en bleken de verwondingen achteraf redeljik mee te vallen
op waddeneilanden hebben ze tog hogere ambulance's inverband met het over het strand crossen? en zoja hebben ze dat dan ook in andere kustregio's?quote:Op zaterdag 31 juli 2004 16:55 schreef Alexxxxx het volgende:
Foto's op Vlieland gemaakt:
Heel vervelend, is de schuldige van het ongeluk dodelijk gewond geraakt, of later nog vervolgd? Of is alles goed gekomen?quote:Op woensdag 28 juli 2004 22:10 schreef Farao het volgende:
-farao vertelde hier iets-
quote:Op zaterdag 31 juli 2004 23:05 schreef B_BOY het volgende:
[..]
op waddeneilanden hebben ze tog hogere ambulance's inverband met het over het strand crossen? en zoja hebben ze dat dan ook in andere kustregio's?
Er zijn geen dodeljike slachtoffers gevallen, en wat de verdere vervolging van de vrouw die niet oplette betreft weet ik niet, vaak krijgen wij niet te horen hoe het afloopt.quote:Op zondag 1 augustus 2004 00:02 schreef DABAMaster het volgende:
Heel vervelend, is de schuldige van het ongeluk dodelijk gewond geraakt, of later nog vervolgd? Of is alles goed gekomen?
Ja die wagen is inderdaad hoger, vergelijk onderstaande foto's maar eens dan zie je dat de 2e wagen steeds hoger op de wielen staat:quote:Op zondag 1 augustus 2004 10:19 schreef B_BOY het volgende:
maar is die hoger? en is dat in andere kustregio's ook? ik lees wel dat hij 4x4 is. maar andere info ontbreekt nog
[roep mode aan] FARAO!!![roep mode uit]
Nope, had de radio niet aanstaanquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 13:53 schreef Farao het volgende:
Chrysler's hebben we niet in Maastricht, we hebben hier wel 2 Chevy's (600 GMT).
Met een kapotte treafoon word niet gereden daar elke ochtend alle wagens getest worden (lichten, geluid, oliepeil e.d.) voordat ze de weg op gaan.
Nu rij ik al jaren (als bijrijder en achterin) in die chevy's hier in Maastricht en in mijn ogen hebben ze absoluut geen gebreken.
Ze zijn heel goed zichtbaar (beter nog als de sprinters, mede vanwege de brede fliters aan de zijkant) en dat 't sirene geluid niet goed hoorbaar is heb ik ook nog nooit iets van gemerkt.
Wel hebben de wagens een nachtstand voor de sirene, het zou kunnen dat die toen ingeschakeld was en het geluid daarom iets minder hard was, maar zelfs in nachtstand is het prima te horen, tot op grote afstand. Misschien had jij je muziek te hard aan ofzo ?
Wij rijden dagelijks meerdere malen met A1 uit met die Chevy's en tot op heden gaat dat altijd prima.
Er zijn met de chevy's ook nog nooit aanrijdingen/bijna-aanrijdingen geweest doordat ze niet zicht- en hoorbaar zouden zijn, met de sprinters wel vaker.
En dat de mensen de ambu niet op tijd opmerken hoeft niet perse aan de ambulance te liggen, die rijdt met zwaailichten, flitsters in de grille, wigwag (om en om knipperend grootlicht), flitsers opzij en van achter, en met een treafoon van 140 decibell aan sirenegeluid door het verkeer.
Dat mensen de radio steeds harder hebben, gewoon niet opletten (niet spiegelen) of gewoon geen zin meer hebben om andere (ook voorrangsvoertuigen) voor te laten omdat ze zelf naar huis willen, ligt niet aan ons.
Broeder de vries is een "ambulance-builder" bedrijf, zij maken dus van gewone sprinters en E klasse's (voor een lage ambulance worden 2 hele mercedes E klasses door midden gezaagd) ambulance's.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 23:37 schreef Babbelzz het volgende:
in Hsum en omstreken heten de ambu's allemaal Broeder de vries... wrom is dat en hebben alle ambu's namen?
OVDG staat voor "Officier Van Dienst Geneeskunde".quote:Op woensdag 4 augustus 2004 14:34 schreef R-AdIoAcTiVe het volgende:
Wat is de OVDG?
Als ik iemand zie zwaaien zal ik wel terug zwaaien, maar aangezien ik op de posten Heerlen (wagennummers 21-29), Geleen (wagennummers 11-16), en Maastricht (wagennummers 32-39) werk en we bijna elke dienst in een andere wagen zitten zal ik dus niet elke keer in de 33 zien.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 14:34 schreef R-AdIoAcTiVe het volgende:
Oja Farao. Als ik de 33 zie rondrijden zwaai ik wel ff![]()
![]()
Volgens mij zijn dat gewoon S70 lichtunits.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 23:37 schreef MikeyMan het volgende:
Waarom zitten er XM Break achterlichten op die volvo's
Nah, vooruit, voor deze ene keer dan...quote:Op woensdag 4 augustus 2004 20:33 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dat gewoon S70 lichtunits.
harde schop!quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 23:37 schreef Babbelzz het volgende:
in Hsum en omstreken heten de ambu's allemaal Broeder de vries... wrom is dat en hebben alle ambu's namen?
Schop heb net nog gepostquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 01:14 schreef Babbelzz het volgende:
[..]
harde schop!
Er was toch nog net gepost...quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 01:14 schreef Babbelzz het volgende:
harde schop!
Zo eentje heeft heelang bij ons in de wijk gestaan.. Die gozer was m aan het opknappen..quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:28 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
op dit moment de enige ambulance in mn modellencolectie....
nog wat leuke ambu's:
[afbeelding] te koop
[afbeelding]
[afbeelding]
Van het Chinese rode kruis
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik hoop niet dat ik hier naar het Ziekenhuis moet, want deze foto is genomen waar ik nu ben (Wroclaw -Breslau-, Polen)quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 01:21 schreef ChicaneBT het volgende:
[afbeelding]
Je zou er maar in liggen.
FSO Polonezquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 20:13 schreef Alexxxxx het volgende:
In ons dorp zat vroeger een FSO dealer(die aanduwambulance is een FSO, voor de mensen die er niet zo'n verstand van hebben)
Hey was niet zo een zelfde ongeluk ergens op de Scharnerweg (M'tricht) gebeurd? Was ook een ambu een groep fietsers ingereden. :'(quote:Op woensdag 28 juli 2004 22:10 schreef Farao het volgende:
[..]
Materiaal/object dat door de ruit vloog.
Betreffende ambulance was met hoge spoed onderweg van het ziekenhuis in Sittard naar het ziekenhuis in Maastrict, achter lag 'n pasgeborene die met hoge spoed naar Maastricht moest en de moeder zat voorin naast de chauffeur.
Vanwege de grote spoed reed de ambulance met zwaailicht en sirene, en er reed een politie motor met zwaailicht en sirene voor de ambulance uit om alle kruispunten vrij te houden.
Echter op 1 kruispunt gaat 't mis, een moeder + kind in 'n klein rood auto'tje let niet op, ziet en hoord zowel de politie motor als de ambulance met zwaailicht en sirene niet, en raakt de ambulance in de flank.
De ambulance raakt uit koers, en schept hierbij 10 fietsers die net uit school kwamen en langs dat kruispunt bij 'n stoplicht stonden te wachten.
Een heel grote chaos met veel slachtoffers dus, reden voor de inzet van bijna een dozijn andere ambulance's, 2 traumateams (per helicopter), veel politie en brandweer.
Gelukkig kwamen er bji het incident geen onschuldige slachtoffers om en bleken de verwondingen achteraf redeljik mee te vallen
En toch vind ik de variatie van Amerikaanse sirenes fijnerquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 13:53 schreef Farao het volgende:
en dat 't sirene geluid niet goed hoorbaar is heb ik ook nog nooit iets van gemerkt.
Dat is dat incident in Maastricht waar ik het over had, gebeurde trouwens aan het koningsplein.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 11:09 schreef LinuxCultVapor het volgende:
[..]
Hey was niet zo een zelfde ongeluk ergens op de Scharnerweg (M'tricht) gebeurd? Was ook een ambu een groep fietsers ingereden.![]()
Ik zag in een ander topic trouwens veel bekende wagens in je vitrinekast staanquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 14:53 schreef Farao het volgende:
[..]
Dat is dat incident in Maastricht waar ik het over had, gebeurde trouwens aan het koningsplein.
Voor dat geluid hoef je trouwens echt niet helemaal naar Amerika hoor, ik rij ook af en toe bij een dienst hier vlak over de Belgische Grens, en daar hebben ze ook dat geluid (wail, yelp, pier en hilo, eventueel nog met airhorn).quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 12:48 schreef Mischa het volgende:
[..]
En toch vind ik de variatie van Amerikaanse sirenes fijner
(zie filmpje; gemaakt in NY)
Ho maar, geen commentaar, GEVONDEN!quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 22:43 schreef Farao het volgende:
Ik vind het nieuwe model mooier :
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik denk dat als je zo´n geel gevaarte nú al nietquote:Op dinsdag 16 november 2004 21:40 schreef A-W-E-S-O-M-O het volgende:
Waarom maken ze die velgen niet in een of andere velle kleur? Ok, staat voor geen meter, maar ze worden dan wel meteen een stuk opvallender.
Ik merk ze altijd op. De meeste mensen merken ze meestal op! Alleen als je alles op alles wil zetten vindt ik fel oranje wieldoppen een gemiste kans, ipv, het neutrale grijs.quote:Op dinsdag 16 november 2004 22:03 schreef Divel het volgende:
[..]
Ik denk dat als je zo´n geel gevaarte nú al nietopmerkt (wat helaas nogal eens voorkomt) dat fel gekleurde velgen ook totaal geen zin hebben!
![]()
*schenkt alsnog 2 bier is*quote:Op woensdag 17 november 2004 01:29 schreef MikeyMan het volgende:
Inderdaad, doe mij ook een biertje...
Corsaquote:Op woensdag 17 november 2004 21:05 schreef StephanL het volgende:
Bij ons rijd er nu dagelijks een ambulance Opel Corsa C, volgens mij reed die zelfde meneer eerst in een Opel Corsa van de brandweer
quote:Op woensdag 17 november 2004 21:14 schreef yup het volgende:
Vraagje aan de experts.
Wat is de snelste ambulance van NL?
Kan ook bijv. dat eentje snelste is in 0-100 en de ander heel hoog top ofzo...
Ik weet wel dat de meeste wagen zeer snel optrekken omdat het allemaal automaten zijn met een snelle kickoff of hoe dat ook maar heten mag. De AS van de brandweer hier is ook zeer snel weg bij kruisingen en andere dingen waar die moet optrekken omdat dit ook dat erop hebt. Daarin tegen is de HV hier gewoon langzamer omdat deze handgeschakeld is.quote:Op woensdag 17 november 2004 21:14 schreef yup het volgende:
Vraagje aan de experts.
Wat is de snelste ambulance van NL?
Kan ook bijv. dat eentje snelste is in 0-100 en de ander heel hoog top ofzo...
Interessant. Was wel logisch dat die laagbouw dingen hogere top hebben dan die hoogbouw dingen (aerodynamica enzoquote:Op woensdag 17 november 2004 21:34 schreef Farao het volgende:
[..]
Corsa![]()
[afbeelding]
[..]
Ik heb geen idee wat de snelste is, dan zou ik al precies moeten weten waar wat voor wagens alle ambulancediensten in heel Nederland gebruiken.
Ik kan wel vertellen dat ze allemaal heel snel zijn in de 0-100 en dat de hoogste top uiteraard in de laagbouw ambulance's (merecedes E en volvo) gehaald wordt.
Wat de snelste hoogbouw is weet ik niet, daar zijn nogal veel verschillende merken, en weer verschillende uitvoeringen van die merken.
Ik weet wel dat onze Chevy's sneller zijn als de sprinters. Maar er zijn ook diensten die rijden in 'n Ford F350 met container opbouw (5.7 liter V8) en diensten met een VW LT-nogwat die ook best rap is.
OMG.quote:Op woensdag 17 november 2004 22:02 schreef nexcro het volgende:
[..]
Ik weet wel dat de meeste wagen zeer snel optrekken omdat het allemaal automaten zijn met een snelle kickoff of hoe dat ook maar heten mag. De AS van de brandweer hier is ook zeer snel weg bij kruisingen en andere dingen waar die moet optrekken omdat dit ook dat erop hebt. Daarin tegen is de HV hier gewoon langzamer omdat deze handgeschakeld is.
Dat je in de 2 rapper weg bent dan in de 3 snap ik. Dat gebruik ik wel es als ik ergens snel moet wezen. Maar ik rij nooit automaat dus wist ik veel dat alle dat hebben.quote:Op woensdag 17 november 2004 22:24 schreef yup het volgende:
Je bedoelt automaat met kickdown. Volgens mij is dat bijna standaard zelfs in ouwe auto's, dat is gewoon iets wat automatisch naar een lager versnelling terugschakelt als jij gaat planken. Met andere woorden, dat is iets wat elke mafketel kan... Als je gaat knallen moet je altijd naar een zo laag mogelijk versnelling schakelen...
Je suggereert dat ze dat in nieuwe auto's niet meer hebben, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Kickdown heb je gewoon nodig in een automaat.quote:Op woensdag 17 november 2004 22:24 schreef yup het volgende:
Je bedoelt automaat met kickdown. Volgens mij is dat bijna standaard zelfs in ouwe auto's, dat is gewoon iets wat automatisch naar een lager versnelling terugschakelt als jij gaat planken. Met andere woorden, dat is iets wat elke mafketel kan... Als je gaat knallen moet je altijd naar een zo laag mogelijk versnelling schakelen...
STFUquote:Op donderdag 18 november 2004 08:36 schreef Light het volgende:
Dan moet'ie duidelijker schrijven
Volgens mij rijden ze wel in Nederland, wel in België dat weet ik cker. Hier in nederland zie je meer Mercedes E-klasse.quote:Op donderdag 18 november 2004 12:17 schreef yup het volgende:
[..]
STFUWas snel aan het tikken man. Dan vergeet ik soms dingen
En die Volvo ambulance is ook wel vet, wanneer krijgen we die in NL
Toch wel... Ik heb laatst een stapel bedrijfswagenmagazines gekocht, en daardoor heb ik de hele geschiedenis kunnenvolgen. VW werkte eerst samen met MAN voor de LT, maar die samenwerking stopte, en MAN had geen interesse in nieuwe samenwerking omdat ze net Steyr hadden gekocht, dus ondertussen de kennis voor bouw van relatief lichte bedrijfswagens zelf in huis hadden. Daarop is VW met Mercedes gaan praten, die druk bezig waren met de vervanging van hun toenmalige busje, de ecovan. Dat is dus de sprinter geworden. En VW mag de Sprinter in licentie bouwen, met een iets gewijzigd front in interieur. In ruil daarvoor levert ze motoren en platdelen aan mercedes. Mercedes is nu druk bezig met de opvolger van de sprinter, en VW gaat die ook weer in licentie bouwenquote:Op woensdag 17 november 2004 23:29 schreef MikeyMan het volgende:
[...]Dat de LT een sprinterkloon is lijkt mij eerlijk gezegd niet trouwens, maar ik ben wel benieuwd naar wie hier uitsluitsel over kan geven...
Wanneer ben je op die beurs geweest dan?quote:Op zondag 21 november 2004 21:11 schreef Farao het volgende:
Die heb ik ook zien staan ja, heb je onze piketwagens niet ook toevallig op de foto ? Wij waren met 'n Totoyta Landcruiser en 'n vw passat stationwagen gekomen.
psst, klein detail, de naam die je dat plaatje gegeven heb "SeatGGDAmbubeurs04.jpg" is niet helemaal correct.
't is namelijk 'n ovd-g wagen van Ambulancezorg Rotterdam-Rijnmond, en da's een prive ambulancedienst, en dus niet van de overheid (geen GGD dus)![]()
Wij zijn vrijdag geweest.quote:Op zondag 21 november 2004 21:17 schreef Boschjesman het volgende:
Wanneer ben je op die beurs geweest dan?
Misschien heb ik er wel een foto van ergens..
Ik was er ook vrijdag met een oom van me die foto's heeft gemaakt, eens kijken of daar foto's van jullie auto's tussen zitten.quote:Op zondag 21 november 2004 21:26 schreef Farao het volgende:
[..]
Wij zijn vrijdag geweest.
We hadden eerst 't symposium van de BVA (BeroepsVereniging Ambulancezorg) en hebben daarna uiteraard nog 'n rondje over de beurs zelf gelopen.
Ik kwam op nu.nl deze foto tegen:quote:Op dinsdag 16 november 2004 21:40 schreef A-W-E-S-O-M-O het volgende:
Waarom maken ze die velgen niet in een of andere velle kleur? Ok, staat voor geen meter, maar ze worden dan wel meteen een stuk opvallender.
Die gewone personenauto's (piketwagens) worden voor 3 doeleinden gebruikt.quote:Op vrijdag 26 november 2004 19:02 schreef Klonk het volgende:
wat is de functie van een piketwagen ?
Dat is de aanhangwagen achter de bus waar de SIGMA-tent in wordt vervoerd.quote:Op vrijdag 26 november 2004 20:47 schreef petre86 het volgende:
leuk, een aanhangwagen
[afbeelding]
en een ambulance-boot (klikke, hij is te breed voor hier )
http://www.ghornet.nl/uploads/photos/114.jpg
Hi Farao,quote:Op zondag 21 november 2004 21:11 schreef Farao het volgende:
Die heb ik ook zien staan ja, heb je onze piketwagens niet ook toevallig op de foto ? Wij waren met 'n Totoyta Landcruiser en 'n vw passat stationwagen gekomen.
psst, klein detail, de naam die je dat plaatje gegeven heb "SeatGGDAmbubeurs04.jpg" is niet helemaal correct.
't is namelijk 'n ovd-g wagen van Ambulancezorg Rotterdam-Rijnmond, en da's een prive ambulancedienst, en dus niet van de overheid (geen GGD dus)![]()
Pleeg? En je plaatjes doen het niet.quote:Op zondag 28 november 2004 16:50 schreef nexcro het volgende:
Hier nog enkel foto's van een SIGMA tent wagen en aanhangers, en van militaire ambu's.
[img=http://home.zonnet.nl/x4peter/ambu/Afbeelding%005.jpg[/img]
[img=http://home.zonnet.nl/x4peter/ambu/Afbeelding%021.jpg[/img]
[img=http://home.zonnet.nl/x4peter/ambu/Afbeelding%052.jpg[/img]
[img=http://home.zonnet.nl/x4peter/ambu/Afbeelding%055.jpg[/img]
[img=http://home.zonnet.nl/x4peter/ambu/Afbeelding%084.jpg[/img]
[img=http://home.zonnet.nl/x4peter/ambu/Afbeelding%020.jpg[/img]
[img=http://home.zonnet.nl/x4peter/ambu/Afbeelding%018.jpg[/img]
Ennu farao als pleeg krijg je dan ook die training die de chauffeur krijg om met blauw blauw te rijden in de piket?
Want hier rijden de pleegs ook wel in de ambu, ook met A1 ritjes heb ik het wel eens gezien.
Als je van 0 begint kan je toch op 'n jaar of 8-10 rekenen voor je echt op de wagen rijdt.quote:Op zondag 28 november 2004 13:40 schreef Mattt het volgende:
Ik ben van plan om mischien ook deze richting op te gaan, farao, hoe lang heb je over de
opleiding eigenlijk gedaan ?![]()
Ja alle ambulanceverpleegkundige (die piketdiensten draaien, niet alle regio's doen dat) en alle OVD-G's krijgen ook een speciale rijopleiding om met zwaailicht en sirene te rijden.quote:Op zondag 28 november 2004 16:50 schreef nexcro het volgende:
Ennu farao als pleeg krijg je dan ook die training die de chauffeur krijg om met blauw blauw te rijden in de piket?
Want hier rijden de pleegs ook wel in de ambu, ook met A1 ritjes heb ik het wel eens gezien.
Pleeg, vpk, avp ==> (ambulance)verpleegkundige.quote:Op zondag 28 november 2004 19:50 schreef _Denker het volgende:
Pleeg?
Hier draaien ze wel met een piket dienst 's nachts en weekends reden is dat ik in een dorpje woon en de post redelijk oud is. Komt ook een nieuwe omdat ie niet meer voldoet aan arbo. Op het hoofdkantoor 20 km verderop draaien ze af en toe piket alleen weekends maar wel met altijd een 1e auto op de post.quote:Op zondag 28 november 2004 23:26 schreef Farao het volgende:
Ja alle ambulanceverpleegkundige (die piketdiensten draaien, niet alle regio's doen dat) en alle OVD-G's krijgen ook een speciale rijopleiding om met zwaailicht en sirene te rijden.
Die trainigen worden ongeveer elke 6-8 maanden herhaald.
Overigens komt het maar heel zelden voor dat een vpk in een ambulance rijdt, en zeker met A1.
Verzekerings-technisch zou het niet eens mogen.
Behalve als ze eerst als ambulance-chauffeur hebben gewerkt.
Ik heb bijvoorbeeld, toen ik nog als verpleegkundige op de intensive care werkte een poosje als ambulance-chauffeur op oproepbasis gewerkt (en ben zo ook verliefd op 't vak geworden).
Maar daarvoor heb ik dus wel eerst de opleiding tot ambu-chauffeur gehad, met bijbehorende rijtrainingen in een ambulance zelf.
Een ambulance-verpleegkundige die dat niet heeft gehad zou dus eigenlijk niet achter 't stuur van de wagen mogen.
[..]
Pleeg, vpk, avp ==> (ambulance)verpleegkundige.
Ik ookquote:Op zondag 28 november 2004 13:40 schreef Mattt het volgende:
Ik ben van plan om mischien ook deze richting op te gaan, farao, hoe lang heb je over de
opleiding eigenlijk gedaan ?![]()
quote:Op woensdag 1 december 2004 16:09 schreef petre86 het volgende:
farao, wlke opleidingen moet je hebben om als chauffer aan de slag te kunnen?
ik neem aan de rijvaardigheidsopleiding voor ambulancechaufeurs. maar verder ook nog een medische opleiding?
(EHBO lijkt me zowieso logisch)
quote:In het kort..
De opleiding tot ambulancechauffeur is een opleiding van negen maanden, die je alleen kunt volgen als je al bij een ambulancedienst werkzaam bent. En je moet natuurlijk een rijbewijs hebben...
quote:
Duur opleiding
Duur
De opleiding tot ambulancechauffeur duurt negen maanden. Het medisch assisterend gedeelte bestaat uit twintig lesdagen en het vervoerstechnische aspect bestaat uit vijftien lesdagen.
Uitzonderingen
Als je in het bezit bent van het getuigschrift Ambulanceverpleegkundige hoef je alleen het vervoerstechnische deel van de opleiding te volgen.
As je in het bezit bent van het diploma CCV-B (niet langer dan twee jaar geleden afgegeven bij de aanvraag voor het examenonderdeel 'techniek ambulance' van het certificaat Ambulancevervoer) krijg je vrijstelling voor de module 'autotechnische kennis'.
quote:
Toelating
Om deze opleiding te kunnen volgen, moet je in het bezit zijn van:
- een geldig eenheidsdiploma EHBO
- een geldig rijbewijs B
Daarnaast moet je als ambulancechauffeur werkzaam zijn bij een ambulancedienst, waar je nagenoeg dezelfde taken vervult als een volleerd ambulancechauffeur. Je moet dus solliciteren.
Vrijstellingen
Ben je in het bezit bent van het getuigschrift Ambulanceverpleegkundige? In dat geval hoef je alleen het vervoerstechnische deel van de opleiding te volgen.
Als je in het bezit bent van het diploma CCV-B (niet langer dan twee jaar geleden afgegeven bij de aanvraag voor het examenonderdeel 'techniek ambulance' van het certificaat Ambulancevervoer) krijg je vrijstelling voor de module 'autotechnische kennis'.
quote:Op donderdag 2 december 2004 00:10 schreef Farao het volgende:
Een ambulance rukt niet uit bij leuke en goeie dingen, maar juist bij het tegenovergestelde.
Ik heb deze avond nog 'n kindje van 3 jaar moeten reanimeren omdat ie geelectrocuteerd was in de badkamer.
En als je het dan, na bijna een uur keihard werken op z'n kindje, met ouders die gillend om je heen dansen moet opgeven en die mensen moet zeggen dat hun enigste kindje dood is en dat je echt helaas helemaal niets meer kan doen dat is dat echt zwaar, heel zwaar. De pijn van die mensen, die moeder die hysterisch in elkaar zakt en de vader die uit huilend uitschreeuwd, die pijn die voel je zelf ook enorm, en dat is echt enorm zwaar, zowel voor de verpleegkundige, maar evenveel voor de ambulance-chauffeur, want je bent een team, en je doet 't samen. En je bent er ook samen helemaal kapot van op zo'n moment.
quote:Op donderdag 2 december 2004 00:10 schreef Farao het volgende:
Een ambulance rukt niet uit bij leuke en goeie dingen, maar juist bij het tegenovergestelde.
Ik heb deze avond nog 'n kindje van 3 jaar moeten reanimeren omdat ie geelectrocuteerd was in de badkamer.
En als je het dan, na bijna een uur keihard werken op z'n kindje, met ouders die gillend om je heen dansen moet opgeven en die mensen moet zeggen dat hun enigste kindje dood is en dat je echt helaas helemaal niets meer kan doen dat is dat echt zwaar, heel zwaar. De pijn van die mensen, die moeder die hysterisch in elkaar zakt en de vader die uit huilend uitschreeuwd, die pijn die voel je zelf ook enorm, en dat is echt enorm zwaar, zowel voor de verpleegkundige, maar evenveel voor de ambulance-chauffeur, want je bent een team, en je doet 't samen. En je bent er ook samen helemaal kapot van op zo'n moment.
En veel mensen beseffen niet goed dat dat de andere kant is van "tataatuu iedereen moet lekker voor mij op zij en ik mag lekker hard rijden"....
quote:
BRUSSEL/LANAKEN - Een driejarige kleuter uit het Belgische Lanaken is donderdag overleden toen het jongetje met zijn moeder een douche wilde nemen. Nadat de moeder de kraan opendraaide, kreeg het kind een zware stroomstoot. Het jongetje overleed ter plaatse.
De politie heeft inmiddels een onderzoek ingesteld. Mogelijk is een verouderde boiler de oorzaak van de elektrocutie.
quote:Op donderdag 2 december 2004 00:10 schreef Farao het volgende:
[..]
Een ambulance rukt niet uit bij leuke en goeie dingen, maar juist bij het tegenovergestelde.
Ik heb deze avond nog 'n kindje van 3 jaar moeten reanimeren omdat ie geelectrocuteerd was in de badkamer.
En als je het dan, na bijna een uur keihard werken op z'n kindje, met ouders die gillend om je heen dansen moet opgeven en die mensen moet zeggen dat hun enigste kindje dood is en dat je echt helaas helemaal niets meer kan doen dat is dat echt zwaar, heel zwaar. De pijn van die mensen, die moeder die hysterisch in elkaar zakt en de vader die uit huilend uitschreeuwd, die pijn die voel je zelf ook enorm, en dat is echt enorm zwaar, zowel voor de verpleegkundige, maar evenveel voor de ambulance-chauffeur, want je bent een team, en je doet 't samen. En je bent er ook samen helemaal kapot van op zo'n moment.
[..]
quote:Op donderdag 2 december 2004 19:30 schreef Philosocles het volgende:
Hoelang deden jullie erover om ter plaatse te komen? En stel dat één van de ouders had kunnen re-animeren, had dat kind dan nog een kans gehad of is zo'n schok gewoon teveel voor zo'n klein kind? (Die ouders zullen zich dat waarschijnlijk de rest van hun leven vertwijfeld afvragen..).
(Een ex-vriendin van me die arts is vertelde me eens dat bijna alle reanimatiepogingen mislukken.)
En sorry als dit wat off-topic is.
quote:Op donderdag 2 december 2004 22:45 schreef Farao het volgende:
Het was 'n vrij klein, tenger jongetje, en hij was nog nat van de douche, en dan de volle stroomlading door dat kleine natte (geleid goed) lichaam, dat kan zo'n klein hartje echt niet aan.
Het was overigens een Nederlandse gezin dat nog maar vrij recent naar Lanaken (belgie) was verhuisd en het (oude) huis dat ze pas gekocht hadden waren ze nog aan't opknappen.
Maar toch zal je nooit verwachten dat je geelectrocuteerd kan worden door een douchekraan.
Wij stonden dan ook perplex toen we het hoorden.
Is een verliesstroomschakelaar een aardlekschakelaar?quote:Op vrijdag 3 december 2004 00:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Of de badkuip er eentje in een non-ferro ( geen ijzersoort) materiaal is én er een verliesstroomschakelaar aangebracht is.
quote:Op donderdag 2 december 2004 22:45 schreef Farao het volgende:
[..]
Het was ook nog 's hun enigste kind, en 't hele huis lag vol speelgoed. VERDOMME dit had gewoon niet mogen gebeuren! :'(
quote:Op vrijdag 3 december 2004 00:52 schreef Steijn het volgende:
[..]
Is een verliesstroomschakelaar een aardlekschakelaar?
quote:Op vrijdag 3 december 2004 00:52 schreef Steijn het volgende:
[..]
Is een verliesstroomschakelaar een aardlekschakelaar?
quote:Op vrijdag 3 december 2004 07:34 schreef depax het volgende:
hey farao rij je nog steeds op de 11-16 bij de ggd geleen want dan ben jij een van de personen die mij altijd wakker maakt. ( woon in de jan willenstraat ( kruising oranjelaan, oftwel jullie gaslaan)
Vind altijd nog machtig als er zo een ambulance langs komt gescheurd ( ook al ben ik 21 )
En ja dat kind zielig hoor van morge in krant gelezen.
Dat zijn inderdaad de auto's van de HAP WMS (Westelijke MijnStreek).quote:Op donderdag 2 december 2004 20:59 schreef JaJoah het volgende:
Ik meen me te herinneren dat ik in de buurt van afslag Elsloo (Lb) toen ik naar mijn werk reed, dat ik daar een audi A2 zag (waarschijnlijk van de HAP) in 't geel.
Machtig mooi
Iemand van zoiets foto's ?
Ik denk dat Farao een foto in een beveiligde Dir gezet heeft.quote:Op zaterdag 25 december 2004 12:29 schreef Klonk het volgende:
ik word alleen bij het openen van dit topic gevraagd om een paswoord en gebruikersnaam voor een lycossite, er gaat iets niet helemaal lekker
Nee, maar ik ga binnenkort weer naar de locatie waar ik hem destijds heb gespot, en als ie er dan weer /nog is, maak ik wat mooiere foto'squote:Op zaterdag 25 december 2004 11:49 schreef AmbulanceOffDuty het volgende:
[afbeelding]
[...]
Alex.. heb jij trouwens nog wat foto's van deze ambulance?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |