quote:
Op donderdag 2 december 2004 19:30 schreef Philosocles het volgende:Hoelang deden jullie erover om ter plaatse te komen? En stel dat één van de ouders had kunnen re-animeren, had dat kind dan nog een kans gehad of is zo'n schok gewoon teveel voor zo'n klein kind? (Die ouders zullen zich dat waarschijnlijk de rest van hun leven vertwijfeld afvragen..).
(Een ex-vriendin van me die arts is vertelde me eens dat bijna alle reanimatiepogingen mislukken.)
En sorry als dit wat off-topic is.
Offtopic is even niet erg.
Wij waren binnen 4 minuten terplaatse, het was gelukkig vrij dicht bij onze standplaats.
De ouders konden niet reanimeren en de moeder was alleen met de kleine thuis, wel is ze direct na het gebeurde hysterisch naar de buren gerend waarop haar buurman, die werkzaam is bij de politie, mee is gekomen en gestart is met de reanimatie.
Wij hebben het toen overgenomen en zijn doorgegaan met de ALS (Advanced Life support) reanimatie (dus met monitor, defibrilleren, intubatie, en medicatie) en zijn daar meer als een uur mee bezig geweest, ik heb echt alles geprobeerd wat mogelijk is maar helaas heeft niets mogen baten.
En dan moet je 't nog aan de ouders vertellen, de vader was van z'n werk gehaald en was net 10 minuten binnen, en de moeder stond er natuurlijk nog steeds omheen.
Het geschreeuw en het verdriet van die mensen, dat gaat echt door merg en been, daar word je gewoon misselijk van.
Het was 'n vrij klein, tenger jongetje, en hij was nog nat van de douche, en dan de volle stroomlading door dat kleine natte (geleid goed) lichaam, dat kan zo'n klein hartje echt niet aan.
Het was overigens een Nederlandse gezin dat nog maar vrij recent naar Lanaken (belgie) was verhuisd en het (oude) huis dat ze pas gekocht hadden waren ze nog aan't opknappen.
Maar toch zal je nooit verwachten dat je geelectrocuteerd kan worden door een douchekraan.
Wij stonden dan ook perplex toen we het hoorden.
Het was ook nog 's hun enigste kind, en 't hele huis lag vol speelgoed. VERDOMME dit had gewoon niet mogen gebeuren! :'(
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.