abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 december 2004 @ 20:59:46 #151
9471 JaJoah
Leck mich am Arsch
pi_23723033
Ik meen me te herinneren dat ik in de buurt van afslag Elsloo (Lb) toen ik naar mijn werk reed, dat ik daar een audi A2 zag (waarschijnlijk van de HAP) in 't geel.

Machtig mooi

Iemand van zoiets foto's ?
ik kom uit limburg! en ben er godverdomme trots op!
  donderdag 2 december 2004 @ 22:45:25 #152
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_23726025
quote:
Op donderdag 2 december 2004 19:30 schreef Philosocles het volgende:

Hoelang deden jullie erover om ter plaatse te komen? En stel dat één van de ouders had kunnen re-animeren, had dat kind dan nog een kans gehad of is zo'n schok gewoon teveel voor zo'n klein kind? (Die ouders zullen zich dat waarschijnlijk de rest van hun leven vertwijfeld afvragen..).

(Een ex-vriendin van me die arts is vertelde me eens dat bijna alle reanimatiepogingen mislukken.)

En sorry als dit wat off-topic is.

Offtopic is even niet erg.

Wij waren binnen 4 minuten terplaatse, het was gelukkig vrij dicht bij onze standplaats.

De ouders konden niet reanimeren en de moeder was alleen met de kleine thuis, wel is ze direct na het gebeurde hysterisch naar de buren gerend waarop haar buurman, die werkzaam is bij de politie, mee is gekomen en gestart is met de reanimatie.

Wij hebben het toen overgenomen en zijn doorgegaan met de ALS (Advanced Life support) reanimatie (dus met monitor, defibrilleren, intubatie, en medicatie) en zijn daar meer als een uur mee bezig geweest, ik heb echt alles geprobeerd wat mogelijk is maar helaas heeft niets mogen baten.

En dan moet je 't nog aan de ouders vertellen, de vader was van z'n werk gehaald en was net 10 minuten binnen, en de moeder stond er natuurlijk nog steeds omheen.
Het geschreeuw en het verdriet van die mensen, dat gaat echt door merg en been, daar word je gewoon misselijk van.

Het was 'n vrij klein, tenger jongetje, en hij was nog nat van de douche, en dan de volle stroomlading door dat kleine natte (geleid goed) lichaam, dat kan zo'n klein hartje echt niet aan.

Het was overigens een Nederlandse gezin dat nog maar vrij recent naar Lanaken (belgie) was verhuisd en het (oude) huis dat ze pas gekocht hadden waren ze nog aan't opknappen.
Maar toch zal je nooit verwachten dat je geelectrocuteerd kan worden door een douchekraan.
Wij stonden dan ook perplex toen we het hoorden.

Het was ook nog 's hun enigste kind, en 't hele huis lag vol speelgoed. VERDOMME dit had gewoon niet mogen gebeuren! :'(
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
pi_23727433
[offtopic]
Wow Farao,

Nu ik jou verhaal lees ..krijg ik toch echt even het kippevel.
Veel sterkte toegewenst ... dat zul jij denk ik ook wel nodig hebben, zoiets is wel heel ingrijpend ..

[/offtopic]
  vrijdag 3 december 2004 @ 00:44:31 #154
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_23728880
quote:
Op donderdag 2 december 2004 22:45 schreef Farao het volgende:

Het was 'n vrij klein, tenger jongetje, en hij was nog nat van de douche, en dan de volle stroomlading door dat kleine natte (geleid goed) lichaam, dat kan zo'n klein hartje echt niet aan.

Het was overigens een Nederlandse gezin dat nog maar vrij recent naar Lanaken (belgie) was verhuisd en het (oude) huis dat ze pas gekocht hadden waren ze nog aan't opknappen.
Maar toch zal je nooit verwachten dat je geelectrocuteerd kan worden door een douchekraan.
Wij stonden dan ook perplex toen we het hoorden.

Ik ben zelf leerkracht elektriciteit , en je mag van mij aannemen, je mag nog een volwassen man zijn, als je een dergelijke stroomstoot krijgt terwijl je in een bad zit , dan maak je ook quasi geen kans om te overleven. Iets wat jij als ambulancier wellicht niet kon zien is dat door zo'n stroomstoot naast de hartaanval (die je in theorie nog zou kunnen reanimeren) ook zowat alle inwendige organen héél zwaar verbrand en dus onherroepelijk beschadigd zijn.

En het zal je misschien verbazen , maar bij héél héél veel huizen zit elektriciteit op de douchekraan hoor. Vaak in oudere huizen waar de isolatie van de elektriciteitskabels het heeft laten afweten en die heel vaak in aanraking komen met de waterleiding , die vaak in dezelfde holtes in de muren ligt.

Op zich hoeft dat geen probleem te zijn , mits er in de badkamer een aarding voorzien is aan de badkuip. Of de badkuip er eentje in een non-ferro ( geen ijzersoort) materiaal is én er een verliesstroomschakelaar aangebracht is. Een voor de badkamer én een voor het hele huis.
(vandaar ook mijn vraag aan je , was het toevallig ook geen metalen badkuip ?)

Nu zijn dat 2 dingen die vroeger (we spreken van tientallen jaren terug) niet verplicht waren (of in het geval van een verliesstroomschakelaar gewoon nog niet uitgevonden waren) waardoor dus in héél veel huizen die zich nog niet bevinden.
Officieel ben je VERPLICHT om die dingen te laten installeren als eigenaar van een woning. Maar omdat het onbegonnen werk is voor de overheid om alle elektrische installaties continu te laten controleren doet uiteraard niemand dit. (met fatale gevolgen als deze)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_23729002
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 00:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Of de badkuip er eentje in een non-ferro ( geen ijzersoort) materiaal is én er een verliesstroomschakelaar aangebracht is.
Is een verliesstroomschakelaar een aardlekschakelaar?
  vrijdag 3 december 2004 @ 00:52:42 #156
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_23729006
quote:
Op donderdag 2 december 2004 22:45 schreef Farao het volgende:

[..]
Het was ook nog 's hun enigste kind, en 't hele huis lag vol speelgoed. VERDOMME dit had gewoon niet mogen gebeuren! :'(

Kop op joh... Ik ga ervanuit dat je je best gedaan hebt... Meer kun je niet doen toch?

Zal niet helpen, maargoed, een hart onder de riem kan af en toe geen kwaad... Blijft natuurlijk wel een kutverhaal... Maar zonder mensen als jij zouden ervast nog veel meer mensen overlijden
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  vrijdag 3 december 2004 @ 00:55:21 #157
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_23729043
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 00:52 schreef Steijn het volgende:

[..]

verliesstroomschakelaar = diffirentieelschakelaar = aardlekschakelaar

( 3 frequent gebruikte woorden voor hetzelfde apparaat )

Ik zie dat de fabrikanten meestal "verliesstroomschakelaar" of "diffirentieel" op dat ding zetten , eigenlijk.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_23729302
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 00:52 schreef Steijn het volgende:

[..]

Jeps. Op een aardlekschakelaar mogen maximaal 4 16A groepen worden aangesloten. Tegenwoordig hebben veel zekeringen een ingebouwde aardlekschakelaar (te herkennen aan de test-knop).
  vrijdag 3 december 2004 @ 07:34:51 #159
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_23730982
hey farao rij je nog steeds op de 11-16 bij de ggd geleen want dan ben jij een van de personen die mij altijd wakker maakt. ( woon in de jan willenstraat ( kruising oranjelaan, oftwel jullie gaslaan )
Vind altijd nog machtig als er zo een ambulance langs komt gescheurd ( ook al ben ik 21 )

En ja dat kind zielig hoor van morge in krant gelezen.

[ Bericht 17% gewijzigd door depax op 03-12-2004 07:49:32 ]
Al het goede komt van sony koeien.
Bertha zal er blij mee zijn.
pi_23734279
Verschrikkelijk. Jouw beschrijving brengt het drama toch een stukje dichterbij...
  vrijdag 3 december 2004 @ 12:50:52 #161
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_23735627
jee, farao
ik zit echt met tranen in de ogen te lezen

sterkte
ook al word je geregeld met ongelukken geconfronteerd, ik kan me voorstellen dat je hier ook kapot van bent.
  vrijdag 3 december 2004 @ 14:19:32 #162
48645 Farao
pi_23737727
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 07:34 schreef depax het volgende:
hey farao rij je nog steeds op de 11-16 bij de ggd geleen want dan ben jij een van de personen die mij altijd wakker maakt. ( woon in de jan willenstraat ( kruising oranjelaan, oftwel jullie gaslaan )
Vind altijd nog machtig als er zo een ambulance langs komt gescheurd ( ook al ben ik 21 )

En ja dat kind zielig hoor van morge in krant gelezen.

'k rij inderdaad af en toe nog in Geleen, maar 'k zit toch voornamelijk in Heerlen en Maastricht.
pi_23754415
Een Ambulance straalt macht uit...
  zondag 5 december 2004 @ 02:28:49 #164
48645 Farao
pi_23771845
quote:
Op donderdag 2 december 2004 20:59 schreef JaJoah het volgende:
Ik meen me te herinneren dat ik in de buurt van afslag Elsloo (Lb) toen ik naar mijn werk reed, dat ik daar een audi A2 zag (waarschijnlijk van de HAP) in 't geel.

Machtig mooi

Iemand van zoiets foto's ?
Dat zijn inderdaad de auto's van de HAP WMS (Westelijke MijnStreek).
Ik heb foto's van die wagens thuis maar ff geen zin om die te uploaden.

Heb wel foto's uit andere regio's die ook met audi's (A2) rijden.

pi_24088260

Nieuwe Lifeliner van Nijmegen, gepresenteerd op Rotterdam. 18-12-´04.
pi_24198612

Mooi hee!, dat er nog van zulke ambu's rond rijden
Ook een perfect voorbeeld voor het oprichten toen voor mijn web-log
Ik vraag iedereen even of jullie weten waar er nog meer zo rond rijden, en of jullie er foto's van hebben

Alex.. heb jij trouwens nog wat foto's van deze ambulance?

[ Bericht 10% gewijzigd door AmbulanceOffDuty op 25-12-2004 20:02:54 ]
  zaterdag 25 december 2004 @ 12:29:59 #167
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24199085
ik word alleen bij het openen van dit topic gevraagd om een paswoord en gebruikersnaam voor een lycossite, er gaat iets niet helemaal lekker
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_24199395
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 12:29 schreef Klonk het volgende:
ik word alleen bij het openen van dit topic gevraagd om een paswoord en gebruikersnaam voor een lycossite, er gaat iets niet helemaal lekker
Ik denk dat Farao een foto in een beveiligde Dir gezet heeft.
pi_24201212
Ze hadden bij Visser het hek open laten staan... Zo'n kans laat ik natuurlijk niet aan me voorbijgaan.

pi_24205297
Ik heb hier nog foto's van een W114 Mercedes Ambulance uit 71 gok ik.
Deze staat vaak bij ons achter de supermarkt.

Voor meer foto's zul je even ,Hier moeten kijken

Vragen of/en tips zijn welkom

Groeten, Rutger
  zondag 26 december 2004 @ 00:28:02 #171
48645 Farao
pi_24210355

Voor degene die zich afvragen wat dit rare ding zonder wielen voor moet stellen, dat ding word vaak mee genomen naar de open dag van 'n hulpverleningsregio.

Je gaat erin zitten, krijgt instructies wat je moet doen als je auto op de kop terecht komt (voeten op dashboard, kin op de borst, en dan je gordel losmaken) en dan word de auto opgedraaid.
Je kan zo dus naspelen hoe het is om uit je auto (en uit je gordel) te moeten komen als je auto op de kop ligt.

Hier 2 foto's van een gelijke simulatie waar 'n gewoon peugeotje voor gebruikt word :

copyright foto's brandweer parkstad limburg
  zondag 26 december 2004 @ 08:27:46 #172
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24214067
die op de kop simulatoren zijn best wel eng, heb er ooit ingezeten en ondanks dat je weet wat er gaat gebeuren schrik je je kapot.

ding dong nogmaals de vraag aan iedereen die plaatjes of avatars bij lycos heeft staan, ff controleren of die allemaal goed staan, krijg hier telkens een erg irri popup ding

ik denk trouwens dat dit de boosdoener is:
ht*p://members.lycos.nl/egyptianguy/Prive/AudiA2(2).JPG
enige rooie kruisje in een bericht van farao onder de foto van de a2
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_24238027
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 11:49 schreef AmbulanceOffDuty het volgende:
[afbeelding]

[...]
Alex.. heb jij trouwens nog wat foto's van deze ambulance?
Nee, maar ik ga binnenkort weer naar de locatie waar ik hem destijds heb gespot, en als ie er dan weer /nog is, maak ik wat mooiere foto's
  maandag 27 december 2004 @ 22:03:46 #174
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_24243404
Vet, A2 als piketwagens

wat wel sux is.. als er een ambu rijdt en er weinig licht is, lijkt het net een politiewagen door de striping, ik schrik elke keer weer
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Spellchecker woensdag 5 januari 2005 @ 06:15:41 #175
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_24405727
Onderstaande foto is (in onze eigen achtertuin) gemaakt door iemand van WâldNet.
Het nieuwsbericht hieromtrend staat hier.

Ook op Damwâldnet.nl staat het nieuws, alleen staan daar ook nog een tweetal foto's op van de binnenkant

Ook omroep Fryslân en NieuwsTV hadden het nieuws (en natuurlijk een aantal foto's) online staan, die van NieuwsTV vond ik zelf heel erg mooi, maar beide hebben hem volgens mij niet meer online staan (beetje jammer dat ze allebei geen online archief hebben)

Zelf heb ik, nadat alle pers weg was, ook nog 2 bescheiden foto's gemaakt met mijn telefoon, maar die moet ik er nog steeds vanaf halen, wat ik thuis niet kan doen (heb de IrDA poort nog niet aan de praat op mijn laptop @ Linux)

[ Bericht 3% gewijzigd door NoBody122 op 05-01-2005 06:27:30 ]
Tevens -purist.
pi_24415258
Sinds enkele dagen hebben we hier de nieuwe visser type 4 rijden, zojuist toen ik terug kwam van een ABM bij de post even wat foto's gemaakt. Maar omdat het donker is wou het niet echt goed. Kijlstra de eigenaar van de ambu's heeft er intotaal vier besteld. Meer info hier.

pi_24470982

Dit kwam ik op Googel tegen toen ik wat plaatjes zocht voor het busfoto topic
pi_24471232

zulke mercedessen rijden allemaal in zutphen rond, zijn wel vette bakken!
het mooiste nog vond ik de ambulances in roemenie, dat waren van die afgerachte dacia's waarvan ze een pickup hebben gemaakt en een plaat als dak erop, en natuurlijk de omgekeerde knipperende tl buis op het dak! whehe zou liever niet daarmee naar het ziekenhuis vervoerd worden.
  zondag 26 maart 2006 @ 17:40:53 #179
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_36382335

Merk en type: Bedford
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Datum: 6-8-00
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: ambulance

Goede Kick
pi_36391900