Die gewone personenauto's (piketwagens) worden voor 3 doeleinden gebruikt.quote:Op vrijdag 26 november 2004 19:02 schreef Klonk het volgende:
wat is de functie van een piketwagen ?
Dat is de aanhangwagen achter de bus waar de SIGMA-tent in wordt vervoerd.quote:Op vrijdag 26 november 2004 20:47 schreef petre86 het volgende:
leuk, een aanhangwagen
[afbeelding]
en een ambulance-boot (klikke, hij is te breed voor hier )
http://www.ghornet.nl/uploads/photos/114.jpg
Hi Farao,quote:Op zondag 21 november 2004 21:11 schreef Farao het volgende:
Die heb ik ook zien staan ja, heb je onze piketwagens niet ook toevallig op de foto ? Wij waren met 'n Totoyta Landcruiser en 'n vw passat stationwagen gekomen.
psst, klein detail, de naam die je dat plaatje gegeven heb "SeatGGDAmbubeurs04.jpg" is niet helemaal correct.
't is namelijk 'n ovd-g wagen van Ambulancezorg Rotterdam-Rijnmond, en da's een prive ambulancedienst, en dus niet van de overheid (geen GGD dus)![]()
Pleeg? En je plaatjes doen het niet.quote:Op zondag 28 november 2004 16:50 schreef nexcro het volgende:
Hier nog enkel foto's van een SIGMA tent wagen en aanhangers, en van militaire ambu's.
[img=http://home.zonnet.nl/x4peter/ambu/Afbeelding%005.jpg[/img]
[img=http://home.zonnet.nl/x4peter/ambu/Afbeelding%021.jpg[/img]
[img=http://home.zonnet.nl/x4peter/ambu/Afbeelding%052.jpg[/img]
[img=http://home.zonnet.nl/x4peter/ambu/Afbeelding%055.jpg[/img]
[img=http://home.zonnet.nl/x4peter/ambu/Afbeelding%084.jpg[/img]
[img=http://home.zonnet.nl/x4peter/ambu/Afbeelding%020.jpg[/img]
[img=http://home.zonnet.nl/x4peter/ambu/Afbeelding%018.jpg[/img]
Ennu farao als pleeg krijg je dan ook die training die de chauffeur krijg om met blauw blauw te rijden in de piket?
Want hier rijden de pleegs ook wel in de ambu, ook met A1 ritjes heb ik het wel eens gezien.
Als je van 0 begint kan je toch op 'n jaar of 8-10 rekenen voor je echt op de wagen rijdt.quote:Op zondag 28 november 2004 13:40 schreef Mattt het volgende:
Ik ben van plan om mischien ook deze richting op te gaan, farao, hoe lang heb je over de
opleiding eigenlijk gedaan ?![]()
Ja alle ambulanceverpleegkundige (die piketdiensten draaien, niet alle regio's doen dat) en alle OVD-G's krijgen ook een speciale rijopleiding om met zwaailicht en sirene te rijden.quote:Op zondag 28 november 2004 16:50 schreef nexcro het volgende:
Ennu farao als pleeg krijg je dan ook die training die de chauffeur krijg om met blauw blauw te rijden in de piket?
Want hier rijden de pleegs ook wel in de ambu, ook met A1 ritjes heb ik het wel eens gezien.
Pleeg, vpk, avp ==> (ambulance)verpleegkundige.quote:Op zondag 28 november 2004 19:50 schreef _Denker het volgende:
Pleeg?
Hier draaien ze wel met een piket dienst 's nachts en weekends reden is dat ik in een dorpje woon en de post redelijk oud is. Komt ook een nieuwe omdat ie niet meer voldoet aan arbo. Op het hoofdkantoor 20 km verderop draaien ze af en toe piket alleen weekends maar wel met altijd een 1e auto op de post.quote:Op zondag 28 november 2004 23:26 schreef Farao het volgende:
Ja alle ambulanceverpleegkundige (die piketdiensten draaien, niet alle regio's doen dat) en alle OVD-G's krijgen ook een speciale rijopleiding om met zwaailicht en sirene te rijden.
Die trainigen worden ongeveer elke 6-8 maanden herhaald.
Overigens komt het maar heel zelden voor dat een vpk in een ambulance rijdt, en zeker met A1.
Verzekerings-technisch zou het niet eens mogen.
Behalve als ze eerst als ambulance-chauffeur hebben gewerkt.
Ik heb bijvoorbeeld, toen ik nog als verpleegkundige op de intensive care werkte een poosje als ambulance-chauffeur op oproepbasis gewerkt (en ben zo ook verliefd op 't vak geworden).
Maar daarvoor heb ik dus wel eerst de opleiding tot ambu-chauffeur gehad, met bijbehorende rijtrainingen in een ambulance zelf.
Een ambulance-verpleegkundige die dat niet heeft gehad zou dus eigenlijk niet achter 't stuur van de wagen mogen.
[..]
Pleeg, vpk, avp ==> (ambulance)verpleegkundige.
Ik ookquote:Op zondag 28 november 2004 13:40 schreef Mattt het volgende:
Ik ben van plan om mischien ook deze richting op te gaan, farao, hoe lang heb je over de
opleiding eigenlijk gedaan ?![]()
quote:Op woensdag 1 december 2004 16:09 schreef petre86 het volgende:
farao, wlke opleidingen moet je hebben om als chauffer aan de slag te kunnen?
ik neem aan de rijvaardigheidsopleiding voor ambulancechaufeurs. maar verder ook nog een medische opleiding?
(EHBO lijkt me zowieso logisch)
quote:In het kort..
De opleiding tot ambulancechauffeur is een opleiding van negen maanden, die je alleen kunt volgen als je al bij een ambulancedienst werkzaam bent. En je moet natuurlijk een rijbewijs hebben...
quote:
Duur opleiding
Duur
De opleiding tot ambulancechauffeur duurt negen maanden. Het medisch assisterend gedeelte bestaat uit twintig lesdagen en het vervoerstechnische aspect bestaat uit vijftien lesdagen.
Uitzonderingen
Als je in het bezit bent van het getuigschrift Ambulanceverpleegkundige hoef je alleen het vervoerstechnische deel van de opleiding te volgen.
As je in het bezit bent van het diploma CCV-B (niet langer dan twee jaar geleden afgegeven bij de aanvraag voor het examenonderdeel 'techniek ambulance' van het certificaat Ambulancevervoer) krijg je vrijstelling voor de module 'autotechnische kennis'.
quote:
Toelating
Om deze opleiding te kunnen volgen, moet je in het bezit zijn van:
- een geldig eenheidsdiploma EHBO
- een geldig rijbewijs B
Daarnaast moet je als ambulancechauffeur werkzaam zijn bij een ambulancedienst, waar je nagenoeg dezelfde taken vervult als een volleerd ambulancechauffeur. Je moet dus solliciteren.
Vrijstellingen
Ben je in het bezit bent van het getuigschrift Ambulanceverpleegkundige? In dat geval hoef je alleen het vervoerstechnische deel van de opleiding te volgen.
Als je in het bezit bent van het diploma CCV-B (niet langer dan twee jaar geleden afgegeven bij de aanvraag voor het examenonderdeel 'techniek ambulance' van het certificaat Ambulancevervoer) krijg je vrijstelling voor de module 'autotechnische kennis'.
quote:Op donderdag 2 december 2004 00:10 schreef Farao het volgende:
Een ambulance rukt niet uit bij leuke en goeie dingen, maar juist bij het tegenovergestelde.
Ik heb deze avond nog 'n kindje van 3 jaar moeten reanimeren omdat ie geelectrocuteerd was in de badkamer.
En als je het dan, na bijna een uur keihard werken op z'n kindje, met ouders die gillend om je heen dansen moet opgeven en die mensen moet zeggen dat hun enigste kindje dood is en dat je echt helaas helemaal niets meer kan doen dat is dat echt zwaar, heel zwaar. De pijn van die mensen, die moeder die hysterisch in elkaar zakt en de vader die uit huilend uitschreeuwd, die pijn die voel je zelf ook enorm, en dat is echt enorm zwaar, zowel voor de verpleegkundige, maar evenveel voor de ambulance-chauffeur, want je bent een team, en je doet 't samen. En je bent er ook samen helemaal kapot van op zo'n moment.
Een ambulance rukt niet uit bij leuke en goeie dingen, maar juist bij het tegenovergestelde.
Ik heb deze avond nog 'n kindje van 3 jaar moeten reanimeren omdat ie geelectrocuteerd was in de badkamer.
En als je het dan, na bijna een uur keihard werken op z'n kindje, met ouders die gillend om je heen dansen moet opgeven en die mensen moet zeggen dat hun enigste kindje dood is en dat je echt helaas helemaal niets meer kan doen dat is dat echt zwaar, heel zwaar. De pijn van die mensen, die moeder die hysterisch in elkaar zakt en de vader die uit huilend uitschreeuwd, die pijn die voel je zelf ook enorm, en dat is echt enorm zwaar, zowel voor de verpleegkundige, maar evenveel voor de ambulance-chauffeur, want je bent een team, en je doet 't samen. En je bent er ook samen helemaal kapot van op zo'n moment.
En veel mensen beseffen niet goed dat dat de andere kant is van "tataatuu iedereen moet lekker voor mij op zij en ik mag lekker hard rijden"....
quote:
BRUSSEL/LANAKEN - Een driejarige kleuter uit het Belgische Lanaken is donderdag overleden toen het jongetje met zijn moeder een douche wilde nemen. Nadat de moeder de kraan opendraaide, kreeg het kind een zware stroomstoot. Het jongetje overleed ter plaatse.
De politie heeft inmiddels een onderzoek ingesteld. Mogelijk is een verouderde boiler de oorzaak van de elektrocutie.
[..]
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |